SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Jammer dat je het woordje 'lijkt' bewust lijkt te ontwijken, dp026.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:49 schreef Yannick-d-v het volgende:
Een witte wereld ging er voorlopig niet komen, aldus een zekere Brian Verhoeven van Buienradar een paar dagen geleden.
[ afbeelding ]
begrijpend lezen is niet je beste vak?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:49 schreef Yannick-d-v het volgende:
Een witte wereld ging er voorlopig niet komen, aldus een zekere Brian Verhoeven van Buienradar een paar dagen geleden.
[ afbeelding ]
Dat is makkelijk voorspellen, Svenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Jammer dat je het woordje 'lijkt' bewust lijkt te ontwijken, dp026.
Koude lucht vanaf de Noordpool heeft de voorkeur om over land af te zakken naar het zuiden en dat is dus vooral bij Alaska, Canada en Rusland/Siberië. Bij ons moet het vrijwel altijd via een omweg komen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:29 schreef Nattekat het volgende:
De diepvries gaat open de komende maand, iets met opwarming van stratosfeer boven de noordpool. Waarschijnlijk vooral richting Alaska en Canada, maar zoiets kan het weer op het hele noordelijk halfrond beīnvloeden.
Hopelijk trekken ze daar de hele noordpool leeg en blijft het daarquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Koude lucht vanaf de Noordpool heeft de voorkeur om over land af te zakken naar het zuiden en dat is dus vooral bij Alaska, Canada en Rusland/Siberië. Bij ons moet het vrijwel altijd via een omweg komen.
Crap voor nederland, dus....dan krijg je hier de restjes of juist dat flutweer met vaak regen en veel windquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Horrorwinter des doods!?![]()
[ twitter ]
De afspraak was alleen Canada, komt nu te dichtbijquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Horrorwinter des doods!?![]()
[ twitter ]
Nee, de warme zuidwestenwind weet daar wel raad mee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:19 schreef Starhopper het volgende:
Zal de sneeuw en dus kou (als die sneeuw valt tenminste) invloed hebben op de warmere aanval volgende week maandag?
Komt nergens boven de 30 in Egypte.quote:
Dat is het een beetje.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:51 schreef Yannick-d-v het volgende:
[..]
Zit in het oosten maar laat die zooi maar wegblijven ook, die 0,5 cm
Van de week schitterend weer gehadquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Heerlijk hoor die winter. Elke dag een grijze deken boven je hoofd, geen enkele afwisseling gewoon grijs grijs grijs ohne ende.
Ge-nie-ton!
Sommige proberen het goed te praten. Deze herfst is het echt erg. Werkelijk waar elke dag zo goed als grijs. het mag van mij weer net zo'n droog en zonnig voorjaar worden als vorig jaar. Alleen al ter compensatie. Zelfs sneeuw en vorst, dus winter, wordt ons niet gegund.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Heerlijk hoor die winter. Elke dag een grijze deken boven je hoofd, geen enkele afwisseling gewoon grijs grijs grijs ohne ende.
Ge-nie-ton!
5 of 12 graden maakt verder ook niet zoveel uit met kletsnatte dagen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:58 schreef Starhopper het volgende:
Aan de nieuwe ECMWF run te zien gaan we niet de warmte in maar blijven we tussen de warme en koudere lucht in zittenIk ben benieuwd naar de pluim over iets meer dan een uur
![]()
Geeft iig aan dat de winter niet ver weg is. En nu het oosten van europa aardig gaat afkoelen en sneeuw krijgt.... Tja, dan hoeven we maar oostelijke stroming te krijgen en dan is het ijskoud hierquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:00 schreef Yannick-d-v het volgende:
[..]
5 of 12 graden maakt verder ook niet zoveel uit met kletsnatte dagen.
...krijgen wij weer een zuidwestenwind.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Geeft iig aan dat de winter niet ver weg is. En nu het oosten van europa aardig gaat afkoelen en sneeuw krijgt.... Tja, dan hoeven we maar oostelijke stroming te krijgen en dan is het ijskoud hier
Als het in oost europa flink afkoelt vind ik het niet erg om even in warmer weer te zittenquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:04 schreef Yannick-d-v het volgende:
[..]
...krijgen wij weer een zuidwestenwind.
De weergoden doen er de afgelopen jaren alles aan om 'leuk' weer buiten onze landsgrenzen te houden, zoals je op dit moment ook kan zien.
Die is al jaren niet ver weg, letterlijk ettelijke km's de grens over begint de winter.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Geeft iig aan dat de winter niet ver weg is. En nu het oosten van europa aardig gaat afkoelen en sneeuw krijgt.... Tja, dan hoeven we maar oostelijke stroming te krijgen en dan is het ijskoud hier
Ik vind het gewoon spannend om te volgen. Ookal lukt het (weer) niet bij ons.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:23 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Die is al jaren niet ver weg, letterlijk ettelijke km's de grens over begint de winter.
Of; als het sneeuwt vriest het niet en als het wel vriest dan sneeuwt het niet, dat zie je nu vanavond ook weer.
Na 5jr iedere keer net niet gaat de lol er wel een bietje vanafquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon spannend om te volgen. Ookal lukt het (weer) niet bij ons.
Inderdaad. Of de kou zit niet in het noordoosten bij een NO-wind, of het is winter in Amerika, daarom hier niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:23 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Die is al jaren niet ver weg, letterlijk ettelijke km's de grens over begint de winter.
Of; als het sneeuwt vriest het niet en als het wel vriest dan sneeuwt het niet, dat zie je nu vanavond ook weer.
het was nu niet eens spannend. Het was bij voorbaat gedoemd te mislukken, ook omdat je er niks aan hebt omdat het boven nul is en blijft. Voorlopig geen echte winter, helaas. Doemedanmaarlentequote:Op woensdag 6 januari 2021 20:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon spannend om te volgen. Ookal lukt het (weer) niet bij ons.
Huh? Hoe dan?quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:28 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]pluim is wel verbeterd voor de winterliefhebbers
Ohh?? Na de 12e kan het alle kanten op(zoals dat de hele tijd is na een week)en daardoor dus geen waarde.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:28 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]pluim is wel verbeterd voor de winterliefhebbers
verbeterd he,niet dat de vlag uit kan natuurlijk..iig interessant om het te volgenquote:Op woensdag 6 januari 2021 21:36 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ohh?? Na de 12e kan het alle kanten op(zoals dat de hele tijd is na een week)en daardoor dus geen waarde.
Potentie genoeg ja. Daar blijft het dan ook weer bijquote:Op woensdag 6 januari 2021 22:47 schreef Starhopper het volgende:
Al die negativiteit hierEr is potentie genoeg. En de kaarten zijn echt heel spannend om te volgen.
Jammer is dat idd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:47 schreef Starhopper het volgende:
Al die negativiteit hierEr is potentie genoeg. En de kaarten zijn echt heel spannend om te volgen.
aaaaaaaand it's gone @ 0u47quote:Op woensdag 6 januari 2021 23:37 schreef Yannick-d-v het volgende:
Toch een graadje vorst in het zuidoosten,
Heb je een oogje op hem?quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:06 schreef Dven het volgende:
UITSTEKEND gezien door een zekere 'meteoroloog' van Buienradar genaamd Brian Verhoeven.
Kutweerquote:
Dan moet je de kachel wat lager zetten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:53 schreef DJMO het volgende: Ik zweette me kapot vandaag. Wat nou winter
![]()
Nee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:06 schreef Dven het volgende: UITSTEKEND gezien door een zekere 'meteoroloog' van Buienradar genaamd Brian Verhoeven.
Ehm, ik liep buiten in Gouda rond. Niks kachelquote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:06 schreef Koffieboontje70 het volgende:
[..]
Dan moet je de kachel wat lager zetten.
Ok dp026.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:06 schreef Koffieboontje70 het volgende:
[..]
Dan moet je de kachel wat lager zetten.
Ja dit viel mij gisteren ook op toen ik naar huis reed van mijn werk. Wat een genot.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:32 schreef dick_laurent het volgende:
Amazing. 16:30 en nog gewoon licht buiten. Maakt (zeker deze tijd van het jaar) echt een enorm verschil als er geen bewolking is.
Gister was het praktisch donker op dit tijdstip.
Dit weekend gaat de zon ook alweer 20 minuten later onder dan een week of 3 terug. 16:46, dus dat ga je dan langzaam aan wel merken. Qua daglicht in ieder geval, qua warmte nog nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:49 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Ja dit viel mij gisteren ook op toen ik naar huis reed van mijn werk. Wat een genot.
Yep, ik heb op 23-12 de tijden genoteerd en de zon gaat nu om 16.50 onder, dit was 16.32. Alleen in de ochtend blijf het lang donker.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit weekend gaat de zon ook alweer 20 minuten later onder dan een week of 3 terug. 16:46, dus dat ga je dan langzaam aan wel merken. Qua daglicht in ieder geval, qua warmte nog niet
Bij jou dan, @:Dven? Jouw elips daar is anders, toch?
In Spanje hebben ze dikke pakketten. Vliegveld Madrid
[ twitter ]
16:48 hier. Misschien woon jij wat zuidelijker?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:01 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Yep, ik heb op 23-12 de tijden genoteerd en de zon gaat nu om 16.50 onder, dit was 16.32. Alleen in de ochtend blijf het lang donker.
Jawel maar rond deze tijd van het jaar scheelt het met dank aan de tijdzones niet zo veel met Nederlandquote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit weekend gaat de zon ook alweer 20 minuten later onder dan een week of 3 terug. 16:46, dus dat ga je dan langzaam aan wel merken. Qua daglicht in ieder geval, qua warmte nog niet
Bij jou dan, @:Dven? Jouw elips daar is anders, toch?
In Spanje hebben ze dikke pakketten. Vliegveld Madrid
[ twitter ]
Matige vorstquote:
Nou ja, de spreiding is wel groot. 5-10 graden kan net zo goed waarheid worden als 0/-5. De tijd zal het leren komende weekquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:28 schreef Dven het volgende:
Pluim wordt kouder en kouderWel goed zichtbaar dat de modellen het lastig hebben met de splitsing van de poolwervel, mooie bifurcatie en kan zomaar omslaan, zoals we drie jaar geleden gezien hebben.
[ afbeelding ]
Jep, binnen een paar dagen zal je zien dat één van de twee splitsingen overstag gaat en de ander volgt. Dat moment gaat ofwel heel veel mensen teleurstellen ofwel zielsgelukkig makenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, de spreiding is wel groot. 5-10 graden kan net zo goed waarheid worden als 0/-5. De tijd zal het leren komende week
Laat het een keer goed gaan aubquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Jep, binnen een paar dagen zal je zien dat één van de twee splitsingen overstag gaat en de ander volgt. Dat moment gaat ofwel heel veel mensen teleurstellen ofwel zielsgelukkig maken
Mij maakt het niet eens zoveel uit. Ik klaag voornamelijk over dat eeuwige grijs en gekwakkel waar je niks aan hebtquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Jep, binnen een paar dagen zal je zien dat één van de twee splitsingen overstag gaat en de ander volgt. Dat moment gaat ofwel heel veel mensen teleurstellen ofwel zielsgelukkig maken
Lekker man zonnetje er bij.. beter dan 50 tinten grijsquote:
Omgeving Leiden, kan inderdaad nog wel wat minuten schelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
16:48 hier. Misschien woon jij wat zuidelijker?
Anyway, op naar de LENTE! (al heb ik zo'n voorgevoel dat de koutisten nog wel even aan hun trekken gaan komen eerst)
Ey. Doe es nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:13 schreef Dven het volgende:
De PARA van GFS06 toont de weg. Helemaal gekSnil tot bij @:dagoduck
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
“Een héle strenge winter”. Alles voor de clicksquote:
Maak je geen zorgen. De Elfstedentocht gaat dit jaar hoe dan ook niet door.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Beh, echt geen zin in. Hoop dat het niet doorgaat.
Haha.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:46 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. De Elfstedentocht gaat dit jaar hoe dan ook niet door.
Jammer is dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:46 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. De Elfstedentocht gaat dit jaar hoe dan ook niet door.
Lekker driftenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor als je nog de weg op moet: volgens mij is het her en der alweer verraderlijk glad aan het worden door opvriezing.
Code geel idd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor als je nog de weg op moet: volgens mij is het her en der alweer verraderlijk glad aan het worden door opvriezing.
Ik ookquote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:13 schreef pietkanarie het volgende:
Ik wil niet te vroeg juichen maar ik word wel echt blij van die mogelijke kou die eraan zit te komen
Verrassend zeg. Gaat niks worden, gewoon een zw wind en de echte kou 150 km verderop bij de moffen.quote:
Ik zeg doenquote:Op zondag 10 januari 2021 12:44 schreef Blik het volgende:
10-20 cm en daarna de diepvries in zou wel geniaal zijn voor een tijdje
In Lapland of zo prima hoor, zeg ik ook doenquote:
Als dat idd zo is dan is dat geen verrassing...immers 'de winter' is altijd volgende week pas van toepassing en dat is te ver weg. We zullen het echt vd voorpret moeten hebbenquote:Op zondag 10 januari 2021 14:20 schreef cherrycoke het volgende:
nou jongens de winter is uit de kaarten (wat een verassing).
de wind blijft de bepalende factor en deze blaast vanuit het westen waardoor het herfstachtig blijft de komende 2 weken.
Gewoon hier in Nederland.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:06 schreef pullup het volgende:
[..]
In Lapland of zo prima hoor, zeg ik ook doen
Ik kijk wel uit naar het filmpje waar hij een noodstop moet maken omdat hij van iemand geen voorrang krijgtquote:Op zondag 10 januari 2021 18:11 schreef ACT-F het volgende:
Mocht het sneeuwen dan ga ik mijn auto inruilen:
[ twitter ]
Onduidelijk, maar er is aardige kans dat het vanaf volgende week gaat vriezen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:08 schreef MissHobje het volgende:
Dus wel of geen winterkou? Ik ben in de war![]()
Het zou echt eens tof zijn .lekker te kunnen schaatsen, sneeuwpret allesquote:Op zondag 10 januari 2021 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onduidelijk, maar er is aardige kans dat het vanaf volgende week gaat vriezen.
Nou is dat al zo vanaf eind november, dus garantie tot aan de deur.
Eens zien wie er gelijk krijgt, want GHF en ECMWF verschillen als water en vuur.quote:Op maandag 11 januari 2021 07:12 schreef aloa het volgende:
GFS komt met steenkoude kaarten voor de lange termijn. IJsdagen![]()
[ afbeelding ]
Kaart voor 24 januari posten.quote:Op maandag 11 januari 2021 07:12 schreef aloa het volgende:
GFS komt met steenkoude kaarten voor de lange termijn. IJsdagen![]()
[ afbeelding ]
Dit is al veel beterquote:Op maandag 11 januari 2021 09:36 schreef Dven het volgende:
ECMWF gelooft het wel.
Maar misschien toch ergens op een slootje kunnen schaatsen
[ afbeelding ]
Aan dat zinloze gemompel van jou hebben we watquote:Op maandag 11 januari 2021 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kaart voor 24 januari posten.Ok. Ok.
Beetje jelly ben ikquote:
Omdat de gemiddelde windsnelheid hier ongeveer tussen de 0 en 1BF ligtquote:
Ligt ondertussen al heel wat sneeuw.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde windsnelheid hier ongeveer tussen de 0 en 1BF ligtEn je wil toch altijd wat je niet hebt he
Zweden gaat mooi worden vandaag en morgen trouwens, bij m'n pa verwachten ze een kleine meter sneeuw vandaag en morgen
Kaarten op die termijn hebben nul waarde. Dat weet je zelf ook. Maar ok, post vooral zinloze kaarten. Pannenkoek.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Aan dat zinloze gemompel van jou hebben we wat![]()
Wat is er mis met het posten van deze kaart
Is gewoon om een trend te laten zien. Meer niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kaarten op die termijn hebben nul waarde. Dat weet je zelf ook. Maar ok, post vooral zinloze kaarten. Pannenkoek.
Ok joh. Wat jij wilt.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Is gewoon om een trend te laten zien. Meer niet.
Pannenkoek
Je bent en blijft een vaag figuur.quote:
Van een ander forum;quote:
En dat juist nuquote:Op maandag 11 januari 2021 18:14 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Van een ander forum;
Vandaag om 16:13#405
GFS helaas later vandaag door storing bij NCEP, ze zijn er mee bezig.
Waarom deze uitspraak? Echt flabbergasting vind ik. Jij blijft mij nu aanvallen he. Ik zei, wat jij wilt, als in, tis wel best.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Je bent en blijft een vaag figuur.
Deze kaarten keren steeds terug....dan wordt de kans steeds groter dat ze ook daadwerkelijk uit gaan komen.
Prima...zand erover.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom deze uitspraak? Echt flabbergasting vind ik. Jij blijft mij nu aanvallen he. Ik zei, wat jij wilt, als in, tis wel best.
Op basis van wat posts op een forum zeggen dat ik een vaag figuur ben en blijf? Gast, je kent mij helemaal niet. Waar haal je 't vandaan om mij nu zo te veroordelen? Denk eerst even na voordat je post zeg.
Ik zeg toch ook niet zoiets over/tegen jou. Want guess what, ik ken je niet. Dus dan zeg ik zoiets ook niet. Wie weet ben je een prima kerel irl, weet ik veel.
Mijn God zeg.
Soms heb je van die runs die ultra langzaam gaan en pas een uur 2 later een keer klaar zijn. Er komt de komende week ook wel veel neerslag aanquote:
Deze blijft steken bij maandag 18 januari.quote:Op maandag 11 januari 2021 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Soms heb je van die runs die ultra langzaam gaan en pas een uur 2 later een keer klaar zijn. Er komt de komende week ook wel veel neerslag aan
Niks mis mee. We voorspellen toch ook altijd in de lente of we een goeie zomer krijgen.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Aan dat zinloze gemompel van jou hebben we wat![]()
Wat is er mis met het posten van deze kaart
Idd. Die kaarten zijn er niet voor niksquote:Op maandag 11 januari 2021 20:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niks mis mee. We voorspellen toch ook altijd in de lente of we een goeie zomer krijgen.
Niet echt, als je het hebt over het volledige plaatje althans. Warm wordt het zeker wel itt koud, maar onweer laat zich bv lastiger voorspellen dan sneeuw. Kou heb je "zo" als de stroming goed is.quote:Op maandag 11 januari 2021 20:27 schreef aloa het volgende:
Al is het voorspellen van winterweer voor hier toch even wat lastiger dan het voorspellen van zomerweer.
Ik bedoel meer dat de kans op een wind uit het oosten minder groot is in de winter dan een wind uit het zuiden in de zomer. Er moet nogal wat gebeuren om die wind uit de goede hoek te krijgen in de winter.quote:Op maandag 11 januari 2021 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet echt, als je het hebt over het volledige plaatje althans. Warm wordt het zeker wel itt koud, maar onweer laat zich bv lastiger voorspellen dan sneeuw. Kou heb je "zo" als de stroming goed is.
Goed, de stroming is zelden tot nooit goed maar je snapt me
Ja precies. Dat is dan ook de reden dat het al gauw warm kan worden itt koud.quote:Op maandag 11 januari 2021 20:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de kans op een wind uit het oosten minder groot is in de winter dan een wind uit het zuiden in de zomer. Er moet nogal wat gebeuren om die wind uit de goede hoek te krijgen in de winter.
Meest voorkomende windrichting is zuidwest - west.
Doe mij maar oost in de winter en zuid in de zomerquote:Op maandag 11 januari 2021 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja precies. Dat is dan ook de reden dat het al gauw warm kan worden itt koud.
Doe mij maar een noordelijke stroming btw
Maar nooit noord-west, want dat is de meest deprimerende windrichting die we hier kunnen hebben.quote:Op maandag 11 januari 2021 20:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Doe mij maar oost in de winter en zuid in de zomer![]()
Absoluut. Vooral in de zomer wil je dat niet hebbenquote:Op maandag 11 januari 2021 21:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Maar nooit noord-west, want dat is de meest deprimerende windrichting die we hier kunnen hebben.
Tenzij de Noordzee een temperatuur bereikt van 25~30°C.
die heb ik altijd in huis, heb je ook meer aan als het regentquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wel zorgen dat je koffie en koekjes in huis hebt dan.
Ik hoorde laatst iemand beweren dat voorspellingen meer dan 7 dagen vooruit onbetrouwbaar zijn en dat je een nog betere voorspelling zou maken als je naar de gemiddeldes voor die dag in het verleden bekijkt.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Je bent en blijft een vaag figuur.
Deze kaarten keren steeds terug....dan wordt de kans steeds groter dat ze ook daadwerkelijk uit gaan komen.
Uitstekend nieuws voor de ranglijst van 2021quote:
Blijf je in ieder geval binnen-thuis!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:46 schreef Dven het volgende:
Krijg juist wat foto's van m'n pa doorgestuurd. Andere koekAan de kust schijnt het heftig te zijn. Flinke sneeuwval met windkracht 9
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot nu toe 20 uur in Den Helder en maar 17 in Vlissingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Uitstekend nieuws voor de ranglijst van 2021
ik wil dat ookquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:46 schreef Dven het volgende:
Krijg juist wat foto's van m'n pa doorgestuurd. Andere koekAan de kust schijnt het heftig te zijn. Flinke sneeuwval met windkracht 9
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit gaat de goede kant opquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tot nu toe 20 uur in Den Helder en maar 17 in Vlissingen.
Nananananana
Ik ookquote:
Lol dat gaat wel lukken jaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:48 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Blijf je in ieder geval binnen-thuis!
Heb verder wel uiterst droevig nieuws. In het nieuwe langjarig gemiddelde (1991-2020) heeft Vlissingen 1889 uren zon per jaar en Den Helder 1887,8quote:
Ja, hier ook. Wat is dat?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:48 schreef Adrie072 het volgende:
Potverdikkie hier ook en zelfs die gele bol!
Jee precies bij tilburg een klein vlekje heel grote kans op sneeuw.quote:
Ik ben bang dat dat alsnog te ver vooruit is voor een nauwkeurige verwachting, maar zou wel een keer leuk zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:30 schreef aloa het volgende:
Zaterdag waarschijnlijk sneeuw en ijzel.
[ afbeelding ]
Je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:30 schreef heywoodu het volgende:
Vast niet genoeg om de ski's onder te binden
Dat zou echt helemaal geweldig zijn.
Wow. Ik kan wel stellen dat dit een zwarte dag is geworden voor iedere meteorologische liefhebber.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heb verder wel uiterst droevig nieuws. In het nieuwe langjarig gemiddelde (1991-2020) heeft Vlissingen 1889 uren zon per jaar en Den Helder 1887,8
Edit: Stavoren ook 1889 uur. Dus twee zonnigste plaatsen!
Jaaaaaa!1!!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:30 schreef heywoodu het volgende:
Vast niet genoeg om de ski's onder te binden
Dat zou echt helemaal geweldig zijn.
Dat is toch al langer dat de dagen langer worden? ik merk al langer dat het later donker is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:41 schreef dick_laurent het volgende:
Zon voelt gewoon warmGenot.
Elke dag nu ook twee minuutjes daglicht erbij. We gaan weer de goede kant op
Ohhhhh was ik daar maar ...wow wat een boel sneeuwquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:46 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig in het weekend, want niemand blijft thuis..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:11 schreef aloa het volgende:
Kan toch serieus wel wat gaan vallen zaterdag.
[ afbeelding ]
Vast net genoeg om alles wit te maken, maar ook niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:11 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Kan zeker wel wit worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vast net genoeg om alles wit te maken, maar ook niet meer dan dat.
Ik vind het alleen wel weer heel erg jammer, maar typerend voor de Nederlandse "winter", dat het weer moet komen op een warmtefront en gevolgd wordt door regen/ijzel en daarna hogere temperaturen. Het levert heel even mooie plaatjes op, maar zondagmiddag is het weer weg, helaas. Dan kunnen de kranten en media in ieder geval niet gaan janken dat het overal weer zo druk is omdat men in de sneeuw speelt. Want stel je toch eens voor...al klopt het ook niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:11 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Een jaar of 2 terug ook, begin december. Heel veel sneeuw, maar dooide dezelfde avond weer weg en de volgende dag was alles wegquote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind het alleen wel weer heel erg jammer, maar typerend voor de Nederlandse "winter", dat het weer moet komen op een warmtefront en gevolgd wordt door regen/ijzel en daarna hogere temperaturen. Het levert heel even mooie plaatjes op, maar zondagmiddag is het weer weg, helaas. Dan kunnen de kranten en media in ieder geval niet gaan janken dat het overal weer zo druk is omdat men in de sneeuw speelt. Want stel je toch eens voor...al klopt het ook niet.
Ow kijk, sneeuw...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Een jaar of 2 terug ook, begin december. Heel veel sneeuw, maar dooide dezelfde avond weer weg en de volgende dag was alles wegNog wezen lopen door de sneeuw die avond, maar je merkte al dat het van dat natte blubber sneeuw was....heb je niks aan idd.
Een dag sneeuw in deze saaie lockdown teken ik voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Een jaar of 2 terug ook, begin december. Heel veel sneeuw, maar dooide dezelfde avond weer weg en de volgende dag was alles wegNog wezen lopen door de sneeuw die avond, maar je merkte al dat het van dat natte blubber sneeuw was....heb je niks aan idd.
hey, ik werk wel buiten, hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een dag sneeuw in deze saaie lockdown teken ik voor.Beter iets dan niets.
Ik ben ook veel buiten en die ene dag is dan net goed. Als we een week een enorm pak sneeuw hebben, kun je geen kant meer uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
hey, ik werk wel buiten, he. Maar goed, zaterdag is het weekend, dus dan mag het. Doordeweeks trouwens ook wel. Als ik maar heen en weer kan
Gewoon weer herfst. Het is niet andersquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] We mogen even een paar dagen aan de winter ruiken, daarna is het ruk voor de liefhebbers
De sneeuw is niet uit de kaarten maar goed, sowieso zinloos om het daarover te hebben omdat sneeuw in Nederland per definitie lastig te voorspellen is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:53 schreef Rene-Froger het volgende:
[..]
Haha inderdaad ja, alle sneeuw uit de kaarten
Laat maar gauw lente worden, alweer de zoveelste tyfuswinter op rij.
Geloof het enige land waar nog geen mm sneeuw lag, op een stukje Limboland na
Jij zal het voorlopig met regen moeten doen. Zaterdag op zondag is de kans wel groot dat je sneeuw gaat zien. In de lucht dan, zal vermoedelijk niet veel van blijven liggen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:18 schreef Scrummie het volgende:
Twente valt niet onder het NO neem ik aan.
Kom zojuist van buiten, heerlijk regenbuitje op het hoofd.
Ik heb soms het idee dat het (hier) sinds oktober 5 van de 7 dagen per week regent. Vaak ook meer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon weer herfst. Het is niet anders
Ach, winter is al jaren vooral herfst. Een enkele keer een paar dagen winter en dan is het weer klaar.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] We mogen even een paar dagen aan de winter ruiken, daarna is het ruk voor de liefhebbers
De meeste werkzaamheden wel, inderdaad. Ik vraag me af of ik dan uberhaupt op m'n werk kan komen...haha. Denk dat ik dan wel mag helpen met sneeuwschuivenquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat het (hier) sinds oktober 5 van de 7 dagen per week regent. Vaak ook meer.![]()
Het voordeel is dat ik straks extra geniet als de lente in aantocht is.![]()
Over sneeuw nog eventjes.![]()
Als er plotseling een meter sneeuw valt, ligt jouw werk dan niet stil?
3 cm voor hier in het noorden, daar teken ik voor. Wat een armoede eigelijk, vroegah toen ik kind was hadden we elke winter wel een keer een bult sneeuw van 7 cm of meerquote:
En het is pas woensdag, dus er zal nog wel wat aan gesleuteld gaan worden. Blijft op zondag ook niet veel van over, helaasquote:Op woensdag 13 januari 2021 20:57 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
3 cm voor hier in het noorden, daar teken ik voor. Wat een armoede eigelijk, vroegah toen ik kind was hadden we elke winter wel een keer een bult sneeuw van 7 cm of meer
Na zaterdag al enorme spreiding. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de temperatuur als er sneeuw valt zaterdagavond/nacht. De temperatuur zou zondag met een sneeuwdek wel een stuk kouder uit kunnen vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:30 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] de pluim, aardig saai na het weekend
quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:22 schreef aloa het volgende:
De sneeuw staat nog steeds in de kaarten voor zaterdag.
[ afbeelding ]
Alleen essentiele beroepen mogen klagen over gladheid, scheelt hoop gezeik welquote:Op donderdag 14 januari 2021 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
We gaan het zien. Ben geen fan van sneeuw, maar vooral omdat het in NL meestal gore glibberige drab wordt waardoor het openbare leven / verkeer vaak een drama wordt met mega spits files en overal ongelukken etc.
Maar ja, aangezien een groot deel (waaronder ik) nu thuiswerkt is dat allemaal wat minder problematisch.
Dussss als het gaat sneeuwen, okeh... let it happen.
op de Slabroekse Heidequote:Op donderdag 14 januari 2021 19:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Zondagochtend vroeg op voor een sneeuwwandeling
Mooi, we willen foto`s!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 07:54 schreef michiel_merk het volgende:
Het sneeuwt nu lichtjes in Drachten, blijft meteen liggen
Wow je hebt gewoon je eigen bos?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb een stukje bos, en daar ga ik morgen kamperenDus ik hoop op bakken sneeuw morgenmiddag en -
- avond.
Bos en Lommerquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow je hebt gewoon je eigen bos?
Jaloers
Net 3 Haquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow je hebt gewoon je eigen bos?
Jaloers
Uiteraard houdt de Tankenberg het sneeuwfront weer tegenquote:
Volgende week wordt echt de hel volgens mij. Het zou me niets verbazen als sommige binnenwateren buiten hun oevers zullen tredenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:33 schreef INViCTuS het volgende:
Winter zal morgen weer een eendagsvlieg zijn. Een dappere poging, maar gedoemd te mislukken. Herfst schakelt volgende week weer een tandje bij
[ twitter ]
quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:30 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] de pluim, aardig saai na het weekend
De vorst heeft Rutte over de vloerquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]waar is de vorst gebleven, het is ook altijd hetzelfde liedje /rant
Hier kan die niet verder gaan want moet nog beginnen. Morgen 1 dagquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:43 schreef aloa het volgende:
Even volgen dit. Kan betekenen dat de winter in februari verder gaat. Wat uiteraard niks zegt over de winter hier.
Geen garantie...lange termijn etc etc![]()
Maar interessant genoeg.
[ twitter ]
Precies, de vorst is elke keer aan het einde van de volgende weekquote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier kan die niet verder gaan want moet nog beginnen. Morgen 1 dag
Elke keer wordt de pas afgesneden
En dat al sinds eind november.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Precies, de vorst is elke keer aan het einde van de volgende week
De Vorst gaat straks weer naar Griekenlandquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]waar is de vorst gebleven, het is ook altijd hetzelfde liedje /rant
Afgelopen week: SSW!! WiNtEr kOmT eRaAn!!!quote:
Ik hoop dat wij morgen ook wat vlokjes krijgen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:43 schreef Frutsel het volgende:
het sneeuw inderdaad hier in Twente... hopelijk morgen nog wat meer.
Ja inderdaad, wordt weer eens tijdquote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoop dat wij morgen ook wat vlokjes krijgen.
Wat hebben we in Nederland ook een kut klimaat, allemaal net niet qua winter.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:05 schreef INViCTuS het volgende:
Voor wat het waard is: 30-Daagse: gevecht tussen 2 luchtsoorten
Samenvatting van de Nederlandse herfst/winter:
Conclusie
Na het winterweer van dit weekend is het voorlopig weer gedaan met de winterse kou. De zachtere lucht gaat overheersen en het wordt wisselvallig. Toch blijft de echte koude lucht ook dicht bij ons in de buurt, veelal net ten noorden en noordoosten van ons, dus als de wind ook maar eventjes draait naar het noorden tot noordoosten kan het toch zomaar ook weer tijdelijk winters zijn. Het winterweer is voorlopig dus nog niet helemaal afgeschreven. Spannend!
Het is altijd dicht in de buurtdaar heb je precies niks aan
Dat SSW gezeik zie je elk jaar. Het KAN voor winterweer zorgen maar het is geen garantie.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:06 schreef kruidnageltje het volgende:
[..]
Afgelopen week: SSW!! WiNtEr kOmT eRaAn!!!
Nu: februari winterweer
Begin februari: half februari winter.
Eind februari: winterkansen in maart
Maart: we hebben een oostenwind maar door de sterkere zon geen winter
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:30 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ja inderdaad, wordt weer eens tijd![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Nu zit de kou wel in het (noord)oosten, dus op naar een maandje zuidwestenwind!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat SSW gezeik zie je elk jaar. Het KAN voor winterweer zorgen maar het is geen garantie.
De kaarten zijn interessant maar alle kou gaat de oceaan op en wij zitten met een ZW stroming
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |