abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197212874
quote:
Het kabinet werkt met spoed aan een wet die het zorgverleners verbiedt om op basis van leeftijd te kiezen wie bij schaarste een plek krijgt op de intensive care. Dat schrijft minister Van Ark (Medische Zorg) aan de Tweede Kamer.

Artsenorganisaties hebben een draaiboek gemaakt voor het geval de toestroom van coronapatiënten zo hoog is dat er te weinig IC-bedden beschikbaar zijn. In dat geval wordt eerst gekozen voor patiënten die naar verwachting kort op de IC zullen liggen, bijvoorbeeld vanwege een hersenaandoening of bloedvergiftiging. Daarna krijgen onmisbare zorgmedewerkers voorrang.

Als er dan nog steeds schaarste is, wordt gekeken naar leeftijd. Jongeren zijn dan eerder aan de beurt dan ouderen. Van Ark spreekt van leeftijdsdiscriminatie. "Ieder mensenleven is evenveel waard." Wat het kabinet betreft wordt de keuze op basis van leeftijd overgeslagen en wordt in zo'n geval gekozen voor het uiterste selectiecriterium: loten.

"Als een oudere patiënt op medische gronden even veel herstelkansen heeft als een jongere patiënt, mag volgens het kabinet hem of haar geen aanspraak op levensreddende zorg worden ontzegd", schrijft Van Ark. Toepassing van het draaiboek is "nu niet en hopelijk nooit aan de orde".
https://nos.nl/liveblog/2(...)-vanaf-februari.html

Dus een 90 jarige heeft evenveel recht op een IC bed als een 20 jarige?
  maandag 4 januari 2021 @ 20:01:02 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197212899
Wat is dit voor onzin? Het kabinet heeft hierin niks te zoeken. De arts triageert, niet het kabinet
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197213059
Kan dit kabinet ajb vertrekken? Stelletje incapabele imbecielen dat het daar zijn!
  maandag 4 januari 2021 @ 20:10:39 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197213106
Laat de artsen dat alsjeblieft zelf regelen zeg.
pi_197213112
De personen die deze wet steunen zijn echt debielen. Ik zou mij kapotschamen als oudere als jij het overleeft op de IC, maar daardoor wel een jonge moeder/vader komt te overlijden.
pi_197213126
Als een oudere patiënt op medische gronden even veel herstelkansen heeft als een jongere patiënt...

Die zin zegt toch al genoeg? En 20 jarig gezond persoon heeft al snel meer kansen dan een 90+er. Kortom, wat wijzigt er?
pi_197213239
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:11 schreef smizy het volgende:
Als een oudere patiënt op medische gronden even veel herstelkansen heeft als een jongere patiënt...

Die zin zegt toch al genoeg? En 20 jarig gezond persoon heeft al snel meer kansen dan een 90+er. Kortom, wat wijzigt er?
Dat scheelt, maar stel dat de hypothetische situatie zich voordoet dat zowel de 20-jarige als de 90-jarige 50% kans op overleven hebben, dan is de logische keuze toch duidelijk?
  maandag 4 januari 2021 @ 20:19:21 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197213354
Wat zit hier eigenlijk achter, vanwaar moet deze wet er komen?
pi_197213388
Laat de politiek alsjeblieft niet op de stoel van arts gaan zitten.
Een arts triageert.

Lijkt me ook funest voor het moraal van de toch al overbelaste zorgmedewerkers, als zij straks een jonge moeder moeten laten sterven om een bejaarde een spot op de IC te gunnen.

Laten we hopen dat we geen code zwart krijgen, dat hebben we een beetje in eigen hand, laten we ons zelf daar goed bewust van zijn!
pi_197213392
Dit is puur voor de beeldvorming

Dan selecteert men op aantal levensjaren wat gewonnen wordt op dus krijgen jongere mensen de facto alsnog voorrang
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197213428
Schande. :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_197213574
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:08 schreef VEM2012 het volgende:
Kan dit kabinet ajb vertrekken? Stelletje incapabele imbecielen dat het daar zijn!
Ga stemmen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_197213580
Die van Ark snapt er ook niets van he?

Laatst ook al dit: https://nos.nl/artikel/23(...)meer-vrijhouden.html
pi_197213755
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:20 schreef Hamzoef het volgende:
Laat de politiek alsjeblieft niet op de stoel van arts gaan zitten.
Een arts triageert.

Lijkt me ook funest voor het moraal van de toch al overbelaste zorgmedewerkers, als zij straks een jonge moeder moeten laten sterven om een bejaarde een spot op de IC te gunnen.

Laten we hopen dat we geen code zwart krijgen, dat hebben we een beetje in eigen hand, laten we ons zelf daar goed bewust van zijn!
Ik denk dat dit vooral een toneelstukje om de boomer te lokken is. Linksom of rechtsom: ze gaan echt geen 18-jarige laten sterven zodat een 84-jarige nog wat maanden aan de beademing kan "leven".
pi_197213820
Wederom een staaltje symboliek. Betere herstelkansen heb je als jongere al snel ten opzichte van een hoogbejaarde, dus veplichten tot loting als uiterste selectiemiddel zal vooral een theorie blijven.

Dat gezegd hebbende, op deze manier inhoudsloze politiek bedrijven over onderwerpen als een dilemma van leven en dood vind ik vrij onkies. Laat die beslissingen maar over aan hen die aan de bedden staan en er zicht op hebben.

quote:
Het kabinet werkt met spoed
Als ze dat net zo voortvarend doen als de aanpak van de rest van de crisis, komt die wet er als corona reeds de actualiteit voor de geschiedenisboeken heeft verruild. :P
pi_197214561
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:08 schreef VEM2012 het volgende:
Vertel eens, wat moet het kabinet dan doen?
pi_197214564
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vooral een toneelstukje om de boomer te lokken is. Linksom of rechtsom: ze gaan echt geen 18-jarige laten sterven zodat een 84-jarige nog wat maanden aan de beademing kan "leven".
Maar die 84jarige gaan nu toch eigenlijk al nauwelijks meer naar de IC?
pi_197214899
Klinkt best wel heftig, vanwege je leeftijd i.c.m. herstelkansen wordt je links of rechts gelaten. Zo mag dat wel. Volgens Darwin overleven alleen de sterksten.

Dit is een extra roep om zo veel mogelijk gezond te blijven. Van collega's hoorde ik dat ze voor sommige klachten niet meer bij de huisarts mogen komen tenzij het Corona gerelateerd is.
pi_197214976
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:59 schreef osodevo het volgende:

[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)-vanaf-februari.html

Dus een 90 jarige heeft evenveel recht op een IC bed als een 20 jarige?
Dat willen ze op papier hebben, kunnen ze hun faalbeleid later afschuiven op een ander.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197215019
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar die 84jarige gaan nu toch eigenlijk al nauwelijks meer naar de IC?
Nee. Nog niet zo lang stond mijn schoonfamilie voor de keuze vanwege wat anders dan Corona, maar oma had allang aangegeven en opgeschreven dat niet te willen. Bejaarden komen doorgaans niet fijn van de ic af.
pi_197215058
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:10 schreef BasEnAad het volgende:
Laat de artsen dat alsjeblieft zelf regelen zeg.
Best wel eng toch? Er komt een 35 jarige binnen maar de Ic ligt vol, trekken ze dan een ouwe het bed uit?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197215077
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:06 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat willen ze op papier hebben, kunnen ze hun faalbeleid later afschuiven op een ander.
Kabinet Rutte 1-3 kort samengevat in een zin. Een onwerkbare papieren werkelijkheid maken en als het fout gaan is het de schuld van iedereen behalve het kabinet.
pi_197215142
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:55 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Niet op de stoel van de arts gaan zitten.
pi_197215579
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:08 schreef halfway het volgende:

[..]

Best wel eng toch? Er komt een 35 jarige binnen maar de Ic ligt vol, trekken ze dan een ouwe het bed uit?
Ja? Jij laat liever de 35-jarige doodgaan zodat Ria van 93 nog 2 jaar achter de geraniums kan wegkwijnen?
  FOK!fotograaf maandag 4 januari 2021 @ 21:28:42 #25
842 Zorro
Z
pi_197215722
Wat mij betreft is leeftijd op zichzelf is een onderdeel van de keuze, maar niet alles.
Ik zou liever zien dat een voorbeeldige 70-jarige voorrang krijgt boven een crimineel 20-jarig stuk tuig.
Maar dat zal praktisch wel niet handig zijn.

Edit: Er stond 90-jarige, maar gewijzigd in 70 om het geval wat realistischer te laten zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Manager PR/Moderator maandag 4 januari 2021 @ 21:39:31 #26
269689 crew  Viv
pi_197215993
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:19 schreef BasEnAad het volgende:
Wat zit hier eigenlijk achter, vanwaar moet deze wet er komen?
Er is vorig jaar ergens een motie aangenomen waarin stond dat leeftijd geen criterium mocht zijn in de "code zwart"-fase, en nu is een politieke afgang afwenden belangrijker dan artsen steunen in hun weloverwogen draaiboek. :X

Ik zou hier wel een (bindend! :( ) referendum over willen. Nu doen ze net alsof ze de wil van het volk vertegenwoordigen en dat betwijfel ik ten zeerste.

Als een 20-jarige en een 80-jarige medisch gezien dezelfde kans maken om goed uit een IC-opname te komen, welke 80-jarige (of zijn/haar familie) gaat dan zeggen dat ze erom willen loten? Kom op zeg..
pi_197216078
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:39 schreef Viv het volgende:

[..]

Er is vorig jaar ergens een motie aangenomen waarin stond dat leeftijd geen criterium mocht zijn in de "code zwart"-fase, en nu is een politieke afgang afwenden belangrijker dan artsen steunen in hun weloverwogen draaiboek. :X

Ik zou hier wel een (bindend! :( ) referendum over willen. Nu doen ze net alsof ze de wil van het volk vertegenwoordigen en dat betwijfel ik ten zeerste.

Als een 20-jarige en een 80-jarige medisch gezien dezelfde kans maken om goed uit een IC-opname te komen, welke 80-jarige (of zijn/haar familie) gaat dan zeggen dat ze erom willen loten? Kom op zeg..
Dit dus, ik gun mijn opa en oma het allerbeste, maar als de keuze komt tussen zichzelf en iemand van 20-30 verwacht ik wel dat ze niet zichzelf kiezen.
  maandag 4 januari 2021 @ 21:53:34 #28
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_197216345
Laat triage over aan artsen / professionals aub.
pi_197216415
Wat is dit voor bullshit, artsen kunnen dit prima besluiten en daarbij gewoon FIFO als het moet, geen kutloting.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_197216438
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:53 schreef detaris het volgende:
Laat triage over aan artsen / professionals aub.
Precies. Tevens hoop ik, mocht deze wet erdoor komen, dat de ja-stemmers achteraf aansprakelijk gesteld kunnen worden volgens het oorlogsrecht. Immers zijn we in oorlog met het virus aldus Rutte/ de Jonge.
pi_197216465
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit dus, ik gun mijn opa en oma het allerbeste, maar als de keuze komt tussen zichzelf en iemand van 20-30 verwacht ik wel dat ze niet zichzelf kiezen.
idd kan je leven met het juist getrokken strootje, en daarbij oudjes vinden dit over het algemeen allemaal heel logisch.
pi_197216527
Ze hebben al een hele tijd niks verboden, men begon afkickverschijnselen te krijgen.
pi_197216560
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:57 schreef danos het volgende:

[..]

idd kan je leven met het juist getrokken strootje, en daarbij oudjes vinden dit over het algemeen allemaal heel logisch.
Ik weet niet helemaal wat je nu bedoelt met je reactie, maar zoals ik hem interpreteer: ja de ouderen die ik ken zouden nooit hun eigen leven voortrekken op een veel jonger iemand. Zoals het hoort.
pi_197216986
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:59 schreef Farenji het volgende:
Ze hebben al een hele tijd niks verboden, men begon afkickverschijnselen te krijgen.
2020 is toch wel het beste jaar sinds de oorlog voor de verbodsmensch geweest. Kan mij niet voorstellen dat ze wat tekort komen. Hoewel... Drugsverslaafden willen ook altijd meer meer meer.
pi_197217048
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:00 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik weet niet helemaal wat je nu bedoelt met je reactie, maar zoals ik hem interpreteer: ja de ouderen die ik ken zouden nooit hun eigen leven voortrekken op een veel jonger iemand. Zoals het hoort.
ja exact :)
  maandag 4 januari 2021 @ 22:29:59 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197217078
Ouderen in Nederland, nog nét geen zwerfafval gereed voor de vuilbak, aldus half fok.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197217121
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ouderen in Nederland, nog nét geen zwerfafval gereed voor de vuilbak, aldus half fok.

:')
De types die jongeren niet voor hunzelf willen laten zijn nog minder dan afval mijn inziens.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:32:42 #38
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197217124
Dan hoop ik dat de voorstemmers zelf op de IC moeten .aar dat hun plekje net is ingenomen door een 78 jarige patiënt. Wat een waanzinnig idee dit :X }:|
  maandag 4 januari 2021 @ 22:33:15 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197217129
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De types die jongeren niet voor hunzelf willen laten zijn nog minder dan afval mijn inziens.
Die lijst was al lang, dus daar kunnen die gruweloudjes ook nog wel bij, medunkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197217173
Tja, wat is de grootste groep kiezers? :B Wel mooi dat praatjesmakers politici plaatsnemen op de stoel van medici! _O_
pi_197217221
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die lijst was al lang, dus daar kunnen die gruweloudjes ook nog wel bij, medunkt.
Heeft niks met lijstjes te maken, al snap ik waar je heen wilt. Fatsoenlijke mensen snappen dat hun leven op een gegeven moment over is en hebben daar ook vrede mee. Natuurlijk wil je dat in tijde van vrede zoveel mogelijk verlengen, maar men moet wel realistisch blijven.

De verdeling op de IC qua leeftijd laat zien dat het vooral 70-80+'ers zijn die deze afdeling bezet houden, wat terecht is, zolang er ruimte is. Wanneer dat niet meer het geval is moeten er moeilijke keuzes gemaakt worden.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:42:20 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197217324
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Heeft niks met lijstjes te maken, al snap ik waar je heen wilt. Fatsoenlijke mensen snappen dat hun leven op een gegeven moment over is en hebben daar ook vrede mee. Natuurlijk wil je dat in tijde van vrede zoveel mogelijk verlengen, maar men moet wel realistisch blijven.

De verdeling op de IC qua leeftijd laat zien dat het vooral 70-80+'ers zijn die deze afdeling bezet houden, wat terecht is, zolang er ruimte is. Wanneer dat niet meer het geval is moeten er moeilijke keuzes gemaakt worden.
Volgens mij is die keuze voor heel veel mensen niet zo moeilijk hoor.

Kijk, achterlijk dat de politiek op de stoel van de arts wil zitten, hoor... en ik ken bar weinig oudjes die zullen zeggen: "laat die jongeheer maar verrekken"... Maar de wijze waarop hier, en elders (ook buiten fok) over ouderen wordt gesproken is gewoon om te janken. Die komen alleen nog van pas in labiele immigratie en integratie-discussies ("Onze ouderen liggen in luiers na in 40-45 het land te hebben opgebouwd!") en als middel om de boel emotioneel te chanteren om de winkels en kroegen toch open te krijgen ("ik kan gewoon niet bij mijn aller- allerliefste oma op bezoek... (die ik verder nooit zie)").

En ook nu weer; alsof het een last is, die oudjes, een bron van chronische ergernis voor werkelijk alles (behalve op bovengenoemde uitzonderingsmomenten) van ophoud in de supermarkt tot dat het opmakende parasieten zijn ("ga eens doooooooooood").

Kanonnen... Geen wonder dat dit land zo weinig waarde aan zichzelf, haar cultuur en haar tradities hecht als het op dergelijke wijze over haar ouderen praat.

Maar goed, dat zal wel weer deugen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-01-2021 22:49:21 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197217424
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Volgens mij is die keuze voor heel veel mensen niet zo moeilijk hoor.

Kijk, achterlijk dat de politiek op de stoel van de arts wil zitten, hoor... en ik ken bar weinig oudjes die zullen zeggen: "laat die jongeheer maar verrekken"... Maar de wijze waarop hier, en elders (ook buiten fok) over ouderen wordt gesproken is gewoon om te janken. Die komen alleen nog van pas in labiele immigratie en integratie-discussies ("Onze ouderen liggen in luiers na in 40-45 het land te hebben opgebouwd!") en als middel om de boel emotioneel te chanteren om de winkels en kroegen toch open te krijgen ("ik kan gewoon niet bij mijn aller- allerliefste oma op bezoek... (die ik verder nooit zie)").

En ook nu weer; alsof het een last is, die oudjes, een bron van chronische ergernis voor werkelijk alles (behalve op bovengenoemde uitzonderingsmomenten) van ophoud in de supermarkt tot opmakende parasieten.

Kanonnen... Geen wonder dat dit land zo weinig waarde aan zichzelf, haar cultuur en haar tradities hecht als het op dergelijke wijze over haar ouderen praat.

Maar goed, dat zal wel weer deugen zijn.
Nee ik zie dat niet als deugen, daar snij je zeker terechte punten aan. En zoals ik eerder heb gezegd zouden de ouderen die ik ken ook niet kiezen voor deze 'voorkeursbehandeling', dus dat is toch fijn om te horen dat de oude normen en waarden nog steeds gelden (al wilde 50+ dat erg graag ontkrachten).

Waar het mij vooral om gaat in deze is het kabinet die schijnbaar zeer logische keuzes wil verbieden voor artsen die daar veel meer training en studie in hebben gehad dan dhr Rutte, de Jong etc...

Kortom, de doktoren treft geen blaam en zou naar geluisterd moeten worden, de meeste ouderen snappen de prioriteiten prima en toch moet het kabinet het weer verneuken.
pi_197217448
Enkel op basis van een summier nieuwsbericht hier een gegronde mening over te vormen is niet goed mogelijk.

Verder helemaal mee eens met EttovanBelgie dat er stuitend respectloos over de levens van ouderen wordt gesproken.
  maandag 4 januari 2021 @ 23:00:19 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197217646
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:33 schreef Glazenmaker het volgende:

Dit. De Engelsen hebben een beter systeem:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197217746
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:28 schreef Zorro het volgende:
Wat mij betreft is leeftijd op zichzelf is een onderdeel van de keuze, maar niet alles.
Ik zou liever zien dat een voorbeeldige 70-jarige voorrang krijgt boven een crimineel 20-jarig stuk tuig.
Maar dat zal praktisch wel niet handig zijn.

Edit: Er stond 90-jarige, maar gewijzigd in 70 om het geval wat realistischer te laten zijn.
Precies en om de stelling nog wat kracht te geven, wat als de 20 jarige crimineel een ontkenner is die illigale feesten organiseerde en daar corona opliep. Moet de voorbeeldige 70er daar dan plek voor maken?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Manager PR/Moderator maandag 4 januari 2021 @ 23:07:47 #47
269689 crew  Viv
pi_197217771
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:50 schreef rutger05 het volgende:
Verder helemaal mee eens met EttovanBelgie dat er stuitend respectloos over de levens van ouderen wordt gesproken.
Ik heb daar in ieder geval niet aan meegedaan. Ik heb respect voor ouderen én ik vind dat leeftijd een criterium mag zijn als artsen daarvoor kiezen. Dat de politiek zich daar vér buiten moet houden. Laat de politiek zich maar bezighouden met het land zo te besturen dat het nooit tot een code zwart hoeft te komen en artsen nooit zulke afschuwelijke beslissingen hoeven te nemen.
pi_197217781
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:06 schreef boegschroef het volgende:
Precies en om de stelling nog wat kracht te geven, wat als de 20 jarige crimineel een ontkenner is die illigale feesten organiseerde en daar corona opliep. Moet de voorbeeldige 70er daar dan plek voor maken?
En puur op basis daarvan crimineel of daarnaast ook nog vrouwenhandelaar en veroordeeld kinderverkrachter met ook nog eens meerdere moorden op zijn naam?
  maandag 4 januari 2021 @ 23:09:07 #49
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_197217786
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:55 schreef Dries4Ever het volgende:
Dit kabinet had van de zomer al rekening moeten houden met een 2e golf en daarop in moeten zetten in plaats van het paard achter de wagen te spannen en symbool politiek te bedrijven.
De hele pandemie aanpak maakt pijnlijk duidelijk dat de regeringen Rutte niks anders kunnen dan bezuinigen en afknijpen, zodra er écht gehandeld moet worden stapelt men fout op fout op fout en duldt men vooral geen tegenspraak. :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_197217801
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:09 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dit kabitnet had van de zomer al rekening moeten houden met een 2e golf en daarop in moeten zetten in plaats van het paard achter de wagen te spannen en symbool politiek te bedrijven.
De hele pandemie aanpak maakt pijnlijk duidelijk dat de regeringen Rutte niks anders kunnen dan bezuinigen en afknijpen, zodra er écht gehandeld moet worden stapelt men fout op fout op fout en duldt men vooral geen tegenspraak. :')
Tja als we dan toch zo gaan beginnen dan hadden de grenzen met china natuurlijk gewoon dichtgemoeten na de gefaalde quarantaine van Wuhan vlak voor Chinees nieuwjaar. (Al wordt ook dat feest natuurlijk in kleine, huiselijke kring gevierd! _O_ ) *O* :B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')