Er is niks aan uitbreiding gedaan. Maar wat ik dan ook weer raar vind, de vader van een vriend is vorige week opgenomen met Corona in het ziekenhuis (niet op de IC) en die ligt dan met twee man op een kamer voor vier.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er eigenlijk ook meer capaciteit in de ziekenhuizen gerealiseerd tov maart?
Gevoelsmatig is het daar eerder minder dan meer geworden.
Vier jaar voor een opleiding IC verpleegkundige.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan niet want een opleiding kost meer tijd
Precies. Wobke zou snel tekenen voor dat kleine bedrag.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Veel meer nog. De noodsteun was vorig jaar bij benadering iets van 66 miljard in totaal.
Precies. Opschalen duurt dus minimaal 4 jaarquote:Op maandag 4 januari 2021 12:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Vier jaar voor een opleiding IC verpleegkundige.
Dan heb je sneller groepsimmuniteitquote:Op maandag 4 januari 2021 12:29 schreef Q. het volgende:
[..]
En wat denk je wat er dan gaat gebeuren? Als je dit virus maar gewoon z'n beloop laat?
Kortom: jarenlang lockdownen is geen optie.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies. Opschalen duurt dus minimaal 4 jaar
In plaats van zo hoog van de toren te blazen kun je beter de regels op Rijksoverheid nog eens nalezen. Kom op zeg. Toontje minder kan wel.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, dat mag dus wel. Wel zolang iedereen onder 18 is. Dat is ook expliciet gezegd en ook gedaan. Er waren bv. jongeren/kinderenfilmfestivals in september/oktober zonder beperkingen. Bij Pathé mogen max twee mensen niet uit één huishouden naast elkaar zitten, behalve als iedereen onder de 18 is, dan onbeperkt.
Toen Rutte in een persco werd gevraagd "dus dan zouden discotheken enzo toch bv. gewoon feesten of concerten mogen organiseren voor jongeren tot 18 zonder beperkingen?" zei hij letterlijk "ja in principe wel, maar ik weet niet of je dat moet willen, discrimineren puur op leeftijd voor toegang".
Het anime event waar ik was had 4 weken later nog een editie, daar hadden ze dus alles waar geen 1,5m afstand mogelijk was (weerwolven, gameroom omdat alles dicht op elkaar staat, sumo, etc) in een apart gedeelte gedaan, wat alleen 18- was, dat is ongeveer de helft van de bezoekers schat ik, zo'n 500 tot 800 ofzo, en de rest, podium, karaoke, markt, etc, waar dat wel kan was voor iedereen toegankelijk. In dat 18- gedeelte golden 0 restricties.
Dat mag dus gewoon.
En ja, als 18-'ers onderling gezellig feestje en dansje willen houden met 30 vrienden mag dat dus ook. Er gelden gewoon geen regels voor hun. Punt.
Maar die zou het zich later niet meer herinneren.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies. Wobke zou snel tekenen voor dat kleine bedrag.
Waarom is dat raar?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er is niks aan uitbreiding gedaan. Maar wat ik dan ook weer raar vind, de vader van een vriend is vorige week opgenomen met Corona in het ziekenhuis (niet op de IC) en die ligt dan met twee man op een kamer voor vier.
Precies...quote:Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kortom: jarenlang lockdownen is geen optie.
Gelukkig maar dat de vaccins intussen uitgerold worden.
Voor een paar maandjes, daarna is dat weer weg en wordt iedereen gewoon weer lekker nog een keer ziek.quote:
Is er ooit een virus geweest waar we op natuurlijke wijze groepsimmuniteit hebben bereikt? Zo ja, welke?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan heb je sneller groepsimmuniteitEn een probleem in de ziekenhuizen.
Toch wel ik benieuwd naar of men een dergelijk scenario overweegt voor het geval het veel langer gaat duren. Evolutie-technisch gezien is het de beste keuze. De sterksten overleven. Nu snap ik dat dat indruist tegen onze ethiek maar eigenlijk tekenen we daarmee voor onze eigen ondergang als mensheid. Waar dieren zich aanpassen aan hun omgeving daar is de mens de enige soort die zijn omgeving aanpast om te overleven. Iets om over na te denken.
Nu zal ik wel weer worden afgemaakt hier... maar ik pleit niet voor dat iedereen maar dood moet maar er zitten wel grenzen aan.
Minder beter ja.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Werkt het dan al wel na de eerste inenting? Maar minder zeker of zo?
Oh ja, dat zijn vast leugens.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ik overal lees dat de ziekenhuizen overvol zijn met coronapatiënten.
Ja dat klopt... Denk je dat het komt door een tekort aan bedden dan?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ik overal lees dat de ziekenhuizen overvol zijn met coronapatiënten.
En door een vaccin niet?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Voor een paar maandjes, daarna is dat weer weg en wordt iedereen gewoon weer lekker nog een keer ziek.
Nee dat zeg ik niet. Ik merkte alleen op als kleine ervaring dat ik het apart vindt dat op een corona-afdeling het ziekenhuis de kamers maar 50 % bezet zijn. Maar dat is wellicht ook per ziekenhuis verschillend. Dan zou je denken dat de ziekenhuizen die overvol zijn en moeten sluiten mensen naar andere ziekenhuizen brengen.quote:
Uiteindelijk wel maar je moet ook kijken naar kosten versus baten.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe meer mensen besmet zijn, hoe groter de kans op mutaties. Het is heel simpel. En de vaccins zouden bij de Zuid Afrikaanse variant wel eens (veel) minder goed kunnen werken heb ik gehoord.
Ik heb ze gelezen. Het mag. REgels zijn voor boven de 18.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef Luke83 het volgende:
[..]
In plaats van zo hoog van de toren te blazen kun je beter de regels op Rijksoverheid nog eens nalezen. Kom op zeg. Toontje minder kan wel.
Dat is wel het eerste dat bij mij op komt als er gesproken wordt over een ziekenhuis dat vol is? Waar ligt het dan aan? Serieuze vraag.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dat klopt... Denk je dat het komt door een tekort aan bedden dan?
Geen idee. Ging mijn verhaal ook niet over eigenlijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is er ooit een virus geweest waar we op natuurlijke wijze groepsimmuniteit hebben bereikt? Zo ja, welke?
Daarom is ook aan het begin van deze pandemie het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding opgezet, die de drukte in de ziekenhuizen probeert te managen door patiënten van drukke ziekenhuizen naar minder drukke ziekenhuizen te verplaatsen.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan zou je denken dat de ziekenhuizen die overvol zijn en moeten sluiten mensen naar andere ziekenhuizen brengen.
Zoals bij bijna elj bedrijf dat in NL zijn er te weinig mensen die dat werk kunnen doen.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is wel het eerste dat bij mij op komt als er gesproken wordt over een ziekenhuis dat vol is? Waar ligt het dan aan? Serieuze vraag.
Personeel natuurlijk. Dat is ook de reden dat de capaciteit niet elke dag hetzelfde is, want er is uitval.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is wel het eerste dat bij mij op komt als er gesproken wordt over een ziekenhuis dat vol is? Waar ligt het dan aan? Serieuze vraag.
Tja, je kunt je altijd afvragen wat nou de bedoeling is. Om precies te kijken wat nou de grenzen zijn qua regels en kijken wat dan wel of niet mag. Of om te proberen een virus in te dammen.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb ze gelezen. Het mag. REgels zijn voor boven de 18.
Nogmaals. Er zijn complete festivals georganiseerd binnen die regels. Met inspecteurs van de gemeente erbij en goedgekeurde plannen. Rutte heeft het zelf woordelijk bevestigd. Het is echt gewoon zo.
En daarnaast, je weet dat er zowieso achter de voordeur geen regels gelden heh? Expliciet sinds de wet is ingevoerd. Is ook verboden letterlijk voor lokale bestuurders om daar van af te wijken. Dus zelfs voor volwassenen is alles een advies achter de voordeur. Al die mensen die thuis kerst vierden met 10 of 20 mensen deden niets tegen de regels.
Maar onder de 18 mag je dus zowieso ook in het park bv. gewoon je vakantie vieren of een cosplay meet houden met 100 man of wat dan ook. Of staat er ergens expliciet dat dat veranderd is?
Als er geen vaccins mogelijk waren geweest misschien wel, maar die werken dus 95%, en tegen deze tijd volgend jaar is elke expert zowat in dit land erover eens dat we geen 1,5m of andere beperkingen meer nodig hebben en weer gewoon normaal vrij kunnen leven, dus ook de economie, zonder nu tienduizenden doden extra als we even geduld hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:35 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Een failliet land is wel wenselijk? We moeten gewoon met corona leren leven.
Laten we beter zeggen dat de organisatie niet deugt.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zoals bij bijna elj bedrijf dat in NL zijn er te weinig mensen die dat werk kunnen doen.
Er is natuurlijk een reden dat er een personeelstekort is bij de zorg... Maar dat is er al bijna 30 jaar.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Laten we beter zeggen dat de organisatie niet deugt.
Ik doe verder geen waardeoordeel, ik ging gewoon in op hun punt dat het verboden is. Klopt dus niet. En dat is belangrijk, want dat betekent dat eventuele kritiek aan de overheid moet worden gericht, niet tieners die hun verjaardag willen vieren of ondernemers met een bioscoop die expliciet worden verteld dat onder de 18 geen regels veilig is door Rutte in een persco.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja, je kunt je altijd afvragen wat nou de bedoeling is. Om precies te kijken wat nou de grenzen zijn qua regels en kijken wat dan wel of niet mag. Of om te proberen een virus in te dammen.
Nog niet bevestigd. Lekker suggestieve kop weer.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:50 schreef tesssssssss het volgende:
Lockdown in Duitsland wordt verlengd tot 31 januari.
https://nos.nl/artikel/23(...)nd-van-de-maand.html
Weet niet wat de percentages precies zijn, maar volgens mij werkt het zo dat bijvoorbeeld 70% van de mensen beschermd zijn na een eerste vaccin. Na een tweede vaccin is het dan bijvoorbeeld 95%.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Werkt het dan al wel na de eerste inenting? Maar minder zeker of zo?
Dat er ruimte is voor veel bedden, betekent niet dat het perse rustiger is.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Er is niks aan uitbreiding gedaan. Maar wat ik dan ook weer raar vind, de vader van een vriend is vorige week opgenomen met Corona in het ziekenhuis (niet op de IC) en die ligt dan met twee man op een kamer voor vier.
Er staat Bild bij, user heeft er zelf een suggestieve titel van gemaakt. Niet meteen zo mad als het weer eens nieuws is dat niet in je straatje past.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nog niet bevestigd. Lekker suggestieve kop weer.
Ik reken zelf op minimaal maart. Zodra de Britse variant hier volop losgaat is de huidige lockdown veel te soft om de cijfers omlaag te krijgen.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:58 schreef R-woud93 het volgende:
Ze gaan de lockdown hier ook wel verlengen tot minimaal eind deze maand
En zo is het!!quote:Op maandag 4 januari 2021 12:37 schreef HPoi het volgende:
Action medewerkers zijn de volgende vaccingerechtigden zodat de cruciale eiersnijder verkoop weer opgestart kan worden.
Zo ver wil ik nog niet gaan, maar ook dat is niet uit te sluiten neequote:Op maandag 4 januari 2021 12:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik reken zelf op minimaal maart. Zodra de Britse variant hier volop losgaat is de huidige lockdown veel te soft om de cijfers omlaag te krijgen.
Komt er dan ook een uitgebreid steunpakket voor de retail, de horeca, de evenementensector en de cultuursector?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik reken zelf op minimaal maart. Zodra de Britse variant hier volop losgaat is de huidige lockdown veel te soft om de cijfers omlaag te krijgen.
Bron?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:58 schreef R-woud93 het volgende:
Ze gaan de lockdown hier ook wel verlengen tot minimaal eind deze maand
https://www.bild.de/quote:Op maandag 4 januari 2021 13:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh excuses, dan ligt het inderdaad aan de user.
En speel eens niet zo op de manik geef bar weinig om de lockdown in Duitsland...
quote:Op maandag 4 januari 2021 11:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Pff. Let maar op, de volgende die gaan mekkeren zijn de leraren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)vaccineren~a5d54174/quote:12:56
Medewerkers in het onderwijs zouden ook voorrang moeten krijgen bij de inentingen tegen het coronavirus, vindt onderwijsbond AOb. ,,We snappen dat we niet tot de kopgroep behoren en dat de zorg eerst moet, maar als we willen dat de boel straks weer volledig gaat draaien dan moeten we ervoor zorgen dat het onderwijspersoneel zo snel mogelijk gevaccineerd wordt", zegt een woordvoerster. De bereidheid tot inenten onder leraren zou groot zijn. ,,Maar er is ook nog veel onrust, onder meer over de nieuwe variant van het virus. Dat roept veel vragen op.''
Mijn onderbuik, je kan toch aan mijn post wel zien dat het een gedachte is van mij?quote:
Een beetje het antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet wat de percentages precies zijn, maar volgens mij werkt het zo dat bijvoorbeeld 70% van de mensen beschermd zijn na een eerste vaccin. Na een tweede vaccin is het dan bijvoorbeeld 95%.
Nee, je schreef het als feit.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Mijn onderbuik, je kan toch aan mijn post wel zien dat het een gedachte is van mij?
Ik vind die groepen die jij noemt inderdaad ook dringender dan mensen zoals ik die kunnen thuiswerken en boodschappen bestellen. De oudjes zou ik natuurlijk vooraan doen maar er is niks mis met eerst prikken waar er meer behoefte is.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een gelul. De BOA's ook dan maar? En de kassamedewerkers? Tandartsen? Fysiotherapeuten? Kappers? Taxichauffeurs? Vliegpersoneel?
Iedereen behalve de oudjes lijkt het nu wel.
Ah, dus we kunnen in 2021 dus op een paar miljoen extra werklozen rekenen.quote:
De pakketten lopen al tot juli 2021.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komt er dan ook een uitgebreid steunpakket voor de retail, de horeca, de evenementensector en de cultuursector?
Alleen voor de horeca, voor de winkeliers, evenementen en cultuur is er absoluut géén steun.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De pakketten lopen al tot juli 2021.
Nee, deed ik niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, je schreef het als feit.
Maar waarom denk je dat?
paar miljoen ? neequote:Op maandag 4 januari 2021 13:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ah, dus we kunnen in 2021 dus op een paar miljoen extra werklozen rekenen.
Voor de Arie's ook en daarom vind ik dat Arie vooraan in de vaccinatie-rij moet.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen voor de horeca, voor de winkeliers, evenementen en cultuur is er absoluut géén steun.
De NOW, TVL, belastinguitstel etc. bedoel ik met de pakketten en die zijn ook voor de door jou genoemde sectoren.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen voor de horeca, voor de winkeliers, evenementen en cultuur is er absoluut géén steun.
Rot toch allemaal eens op joh. Niemand mag nog voorrang krijgen. Alle privileges graag per direct intrekken.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)vaccineren~a5d54174/
Die klap komt inderdaad wel als de steun straks wegvalt jaquote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ondanks de steunmaatregelen zullen de meeste bedrijven het straks niet redden. Dus dat is gewoon miljarden down the drain eigenlijk.
Ook waar!quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ondanks de steunmaatregelen zullen de meeste bedrijven het straks niet redden. Dus dat is gewoon miljarden down the drain eigenlijk.
Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rot toch allemaal eens op joh. Niemand mag nog voorrang krijgen. Alle privileges graag per direct intrekken.
Dit was het plan:
Groep 1: A. Verpleeghuisbewoners en mensen met een verstandelijke beperking in instellingen.
B. Zorgmedewerkers van verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en WMO-ondersteuning.
Groep 2: Mensen boven de zestig met en zonder een medische indicatie, met als eerste de oudste leeftijdsgroep.
Groep 3: Mensen onder de zestig met een medische indicatie.
Groep 4: De zorgmedewerkers van de mensen in groep 2 en 3.
Groep 5: Zorgmedewerkers die direct in contact staan met covid-patiënten.
Groep 6: Overige zorgmedewerkers
Groep 7: Mensen van 18-60
Iedereen die in groep 7 zit, zoekt het maar uit dus totdat de eerste 6 zijn gevaccineerd. Idem voor de mensen in groep 6 tov de eerste 5 groepen, de mensen in groep 5 ten opzichte van de eerste 4 groepen, enzovoort.
Weten jullie nog dat er twee dagen geleden hosanna werd geroepen omdat de IC-mensen (groep 5 (!)) via de tv voorrang voor zichzelf geregeld hadden.
het is ook meer verkapte ww dan echte steunquote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Omdat de minister van Volksgezondheid gevoelig is voor pleidooien die via de media worden gespeeld.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.
Volgens mij willen we zo snel mogelijk terug naar normaal met in de route daarheen niet onnodig veel extra doden die voorkomen kunnen worden. Daar is het gezondheidsraadadvies ook op toegespitst. De hele reden dat mensen wilden dat er vroeger begonnen werd met vaccineren, was omdat dat namelijk levens zou redden en het naïeve idee dat je daarmee ook sneller klaar zou zijn (dat is natuurlijk nooit zo geweest).quote:Op maandag 4 januari 2021 13:08 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind die groepen die jij noemt inderdaad ook dringender dan mensen zoals ik die kunnen thuiswerken en boodschappen bestellen. De oudjes zou ik natuurlijk vooraan doen maar er is niks mis met eerst prikken waar er meer behoefte is.
Dat is alleen de NOW. Er is ook nog TVL, TOZO (maar dat is verkapte bijstand) en dan nog het uitstel van belasting. Ik heb klanten met al een ton schuld aan loonheffing en BTW. Die moet wel weer ooit betaald gaan worden natuurlijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook meer verkapte ww dan echte steun
Onvoorstelbaar dit, straks krijgen we nog de dominees die voorrang willen, is best wel veel risico met zo'n kerk vol biblebeltersquote:Op maandag 4 januari 2021 13:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij willen we zo snel mogelijk terug naar normaal met in de route daarheen niet onnodig veel extra doden die voorkomen kunnen worden. Daar is het gezondheidsraadadvies ook op toegespitst. De hele reden dat mensen wilden dat er vroeger begonnen werd met vaccineren, was omdat dat namelijk levens zou redden en het naïeve idee dat je daarmee ook sneller klaar zou zijn (dat is natuurlijk nooit zo geweest).
Dat alle beroepsgroepen van Nederland nu voorrang willen hebben, zorgt ervoor dat we als Nederland uiteindelijk meer onnodige coronaslachtoffers hebben onder kwetsbare groepen en later met versoepelingen richting de oude situatie kunnen beginnen.
te laat.....is natuurlijk ook allang in europa.quote:
Dit wil ik niet lezen hoor. Ik lees er gewoon overheenquote:Op maandag 4 januari 2021 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
te laat.....is natuurlijk ook allang in europa.
Over hoeveel mensen gaat het in groep 5?quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rot toch allemaal eens op joh. Niemand mag nog voorrang krijgen. Alle privileges graag per direct intrekken.
Dit was het plan:
Groep 1: A. Verpleeghuisbewoners en mensen met een verstandelijke beperking in instellingen.
B. Zorgmedewerkers van verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en WMO-ondersteuning.
Groep 2: Mensen boven de zestig met en zonder een medische indicatie, met als eerste de oudste leeftijdsgroep.
Iedereen die in groep 7 zit, zoekt het maar uit dus totdat de eerste 6 zijn gevaccineerd. Idem voor de mensen in groep 6 tov de eerste 5 groepen, de mensen in groep 5 ten opzichte van de eerste 4 groepen, enzovoort.
Weten jullie nog dat er twee dagen geleden hosanna werd geroepen omdat de IC-mensen (groep 5 (!)) via de tv voorrang voor zichzelf geregeld hadden?
zal best maar wel in mindere mate dan die VK variant, scheelt nogal in het aantal vluchten.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
te laat.....is natuurlijk ook allang in europa.
Het alternatief was bedrijven nu al over de kop laten gaan en WW uitkeren. NOW is hoofdzakelijk voor loon immers.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit genereert natuurlijk meer clicks dan het vervolg van het nieuwsbericht: https://www.independent.c(...)ancock-b1781903.htmlquote:
quote:John Bell, regius professor of medicine at University of Oxford, who sits on the government's vaccine taskforce, said on Sunday there was a "big question mark" as to whether the vaccines currently being rolled out would work on the South African variant.
(...)
However, Professor Bell also said it was "unlikely” the mutation would make vaccines entirely ineffective, and it should be possible to tweak existing vaccines in around four to six weeks. “Everybody should stay calm – it’s going to be fine,” he said.
Omdat de plannen zo vaag, traag, slecht gecommuniceerd en uiterst veranderlijk zijn, dat er nog allemaal ruimte blijkt om door je vinger in de media op te steken eerder op de lijst te komen.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.
Groep 4 wil nu ook eerder ....en zo blijf je aan de gang.
Je loopt achter, die hebben ze vorige maand alweer gigantisch opgevijzeld tot weer 90% etc.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komt er dan ook een uitgebreid steunpakket voor de retail, de horeca, de evenementensector en de cultuursector?
Dit dusquote:Op maandag 4 januari 2021 13:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat de plannen zo vaag, traag, slecht gecommuniceerd en uiterst veranderlijk zijn, dat er nog allemaal ruimte blijkt om door je vinger in de media op te steken eerder op de lijst te komen.
Als de overheid een duidelijk plan had gehad en had gezegd: dit gaan wij dan en dan en zo en zo doen, dan hadden mensen zich er beter naar geschikt. Nu heb je het idee dat ze geen kont idee hebben wat ze aan het doen zijn en valt iedereen over elkaar heen om het beter te weten.
En dat gebeurt letterlijk in elk land momenteel. Erg raar.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat de plannen zo vaag, traag, slecht gecommuniceerd en uiterst veranderlijk zijn, dat er nog allemaal ruimte blijkt om door je vinger in de media op te steken eerder op de lijst te komen.
Als de overheid een duidelijk plan had gehad en had gezegd: dit gaan wij dan en dan en zo en zo doen, dan hadden mensen zich er beter naar geschikt. Nu heb je het idee dat ze geen kont idee hebben wat ze aan het doen zijn en valt iedereen over elkaar heen om het beter te weten.
het word vanzelf meer....quote:Op maandag 4 januari 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal best maar wel in mindere mate dan die VK variant, scheelt nogal in het aantal vluchten.
Voorrang voor journalisten! Die staan ook de hele tijd op elkaar gehuddeld. Wel met 1,5m-microfoonhengels richting de politici voor de vorm, dat dan weer wel.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dit, straks krijgen we nog de dominees die voorrang willen, is best wel veel risico met zo'n kerk vol biblebelters
Hoe kom je daar nou bij? Alleen Nederland is kut en de rest doet het fantastisch.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:36 schreef Caland het volgende:
[..]
En dat gebeurt letterlijk in elk land momenteel. Erg raar.
Mensen in de zorg eerst, dan kwetsbaren, dan mensen die voor een kritieke infrastructuur werken, dan de rest.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind die groepen die jij noemt inderdaad ook dringender dan mensen zoals ik die kunnen thuiswerken en boodschappen bestellen. De oudjes zou ik natuurlijk vooraan doen maar er is niks mis met eerst prikken waar er meer behoefte is.
En dan meteen de grootste kanttekening: dat vergt een stuk meer organisatievermogen dan dat er tot nu toe te zien is in de praktijk...
Waar blijft de lobbygroep van bijstands-ontvangende bladblazers eigenlijk?quote:Op maandag 4 januari 2021 13:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij willen we zo snel mogelijk terug naar normaal met in de route daarheen niet onnodig veel extra doden die voorkomen kunnen worden. Daar is het gezondheidsraadadvies ook op toegespitst. De hele reden dat mensen wilden dat er vroeger begonnen werd met vaccineren, was omdat dat namelijk levens zou redden en het naïeve idee dat je daarmee ook sneller klaar zou zijn (dat is natuurlijk nooit zo geweest).
Dat alle beroepsgroepen van Nederland nu voorrang willen hebben, zorgt ervoor dat we als Nederland uiteindelijk meer onnodige coronaslachtoffers hebben onder kwetsbare groepen en later met versoepelingen richting de oude situatie kunnen beginnen.
Het is ook zo dat die vaccins nu gewoon liggen te chillen. Ja, dan krijg je gezeur.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee nee, boa’s, agenten en leraren willen nu ook voorrang.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mensen in de zorg eerst, dan kwetsbaren, dan mensen die voor een kritieke infrastructuur werken, dan de rest.
Leraren zou ook kunnen als de scholen dan weer open kunnen.
Red Team als allerlaatste graag.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:37 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Voorrang voor journalisten! Die staan ook de hele tijd op elkaar gehuddeld. Wel met 1,5m-microfoonhengels richting de politici voor de vorm, dat dan weer wel.
Voorrang voor rijksambtenaren, de leidinggevenden willen iedereen heel graag weer op kantoor.
Voorrang voor de podiumkunst, kunnen die ook weer aan de bak in plaats van steun trekken.
Voorrang voor RedTeam-leden, ook al zijn ze kerngezond. Niet om een specifieke reden, maar ze staan elke dag doodsangsten uit, daar mag ook weleens bij worden stilgestaan.
Dat groep 5 hoger op de ladder moest komen vond ik wel logisch. Zelfs kritieke zorg dreigt uit te vallen.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit was het plan:
Weten jullie nog dat er twee dagen geleden hosanna werd geroepen omdat de IC-mensen (groep 5 (!)) via de tv voorrang voor zichzelf geregeld hadden?
wel een groot verschil is dat in ZA in de regel alleen de elite naar Europa vliegt en vanuit het VK iedereen.quote:
Nou ja, "straks" als in na afloop van de vaccinatie als geheel natuurlijk, volgens zowat elke expert in dit land kunnen we tweede helft van dit jaar óf begin 2022 weer van de 1,5m en andere beperkingen af (de paar uitzonderingen zijn in grote meerderheid optimistischer niet pessimistischer), dus ze hoeven het alleen tot dan te overleven. Ik en mijn gehele vriendenkring zullen niet de enige zijn die niet kunnen wachten tot we weer gezellig vrienden mogen maken, lekker gek doen, free hugs, leuke gekke foto's, etc op een evenement. Zodra het mag gaan wij allemaal vol los en intens genieten, en vele met ons. Op z'n laatst begin volgend jaar. Dus het is gewoon een kwestie van tot dan, de vraag is er nog. Meerendeel van de festivalgangers zei recentelijk in een poll zelfs dat ze nu alweer naar een festival zouden willen gaan als ze zouden weten dat ze dan met corona besmet zouden raken, niet het risico maar dat het echt zou gebeuren. Zo erg missen veel mensen het. Laat staan als het straks weer mag nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn en de overheid de 1,5m etc weer opheft/tweede kamer de wet niet verlengd (want daar hangt alles onder en dat moeten ze elke 3 maanden doen).quote:Op maandag 4 januari 2021 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De NOW, TVL, belastinguitstel etc. bedoel ik met de pakketten en die zijn ook voor de door jou genoemde sectoren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze daarmee gered zijn, want er moet nog heel veel eigen geld bij ondanks de pakketten. En met name de culturele sector moet straks nog maar weer eens zien dat ze aan de gang kunnen.
Het past wel in de individualistische samenleving he en het constant veranderende, reactieve, beleid ivm corona. Iedereen preekt voor zijn eigen parochie, en de politiek swingt mee met de hardste schreeuwer.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit was het plan:
Allemachtig.quote:
Toch wil ik ook een beetje begrip ervoor opbrengen, dit gaat om Duindorp. Die wijk heeft qua oud en nieuw de slechtst mogelijke reputatie van Nederland. Dat vuurtje stoken met pallets op het strand wat laatst ook uit de hand liep is er ook gekomen om de jeugd in Duindorp ruimte te geven om zich te misdragen, liever een fik op het strand dan in de straat zeg maar.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:48 schreef eragon2890 het volgende:
Dames en heren, ik presenteer:
De gemeente Den Haag
https://www.omroepwest.nl(...)rage-van-10-000-euro
Altijd bereid mee te denken om je feestje mogelijk te maken. "Het moet wel op een demonstratie lijken, hang maar een of twee spandoeken op". Klassieekkerrrrr! Als in deze exacte quote:
"De gemeente maakt de organisatoren van de manifestatie er zelf wel op attent dat het ook echt op een demonstratie moet lijken. 'Hang een spandoek op', zo wordt geopperd. Tijdens de manifestatie op het Tesselseplein hangen er twee spandoeken."
Also, fijn om te zien dat containment nu weer publiekelijk bevestigd heeft dat het achterlijke tokkies zijn. Kunnen we die vaccins niet gewoon bewaken door met scherp te schieten ofzo? Zou mooi opruimen tussen de stoorzenders.
Netjesquote:Op maandag 4 januari 2021 13:56 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 278 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1720 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -12,7%
Bezetting op verpleegafdelingen: 2276 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 4 januari om 13:45
![]()
![]()
![]()
![]()
eindelijk weer een negatieve weekgroei sinds 10 weken !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |