abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197205525
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er eigenlijk ook meer capaciteit in de ziekenhuizen gerealiseerd tov maart?

Gevoelsmatig is het daar eerder minder dan meer geworden.
Er is niks aan uitbreiding gedaan. Maar wat ik dan ook weer raar vind, de vader van een vriend is vorige week opgenomen met Corona in het ziekenhuis (niet op de IC) en die ligt dan met twee man op een kamer voor vier.
  maandag 4 januari 2021 @ 12:41:08 #102
141482 Q.
JurassiQ
pi_197205535
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan niet want een opleiding kost meer tijd
Vier jaar voor een opleiding IC verpleegkundige.
For great justice!
pi_197205536
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Veel meer nog. De noodsteun was vorig jaar bij benadering iets van 66 miljard in totaal.
Precies. Wobke zou snel tekenen voor dat kleine bedrag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197205543
Wat is eigenlijk een goede volgende titel voor het volgende deel in de topicreeks?

Suggesties hier!
#WeesGeenWhales
pi_197205545
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:41 schreef Q. het volgende:

[..]

Vier jaar voor een opleiding IC verpleegkundige.
Precies. Opschalen duurt dus minimaal 4 jaar
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197205549
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:29 schreef Q. het volgende:

[..]

En wat denk je wat er dan gaat gebeuren? Als je dit virus maar gewoon z'n beloop laat?
Dan heb je sneller groepsimmuniteit ;) En een probleem in de ziekenhuizen.

Toch wel ik benieuwd naar of men een dergelijk scenario overweegt voor het geval het veel langer gaat duren. Evolutie-technisch gezien is het de beste keuze. De sterksten overleven. Nu snap ik dat dat indruist tegen onze ethiek maar eigenlijk tekenen we daarmee voor onze eigen ondergang als mensheid. Waar dieren zich aanpassen aan hun omgeving daar is de mens de enige soort die zijn omgeving aanpast om te overleven. Iets om over na te denken.

Nu zal ik wel weer worden afgemaakt hier... maar ik pleit niet voor dat iedereen maar dood moet maar er zitten wel grenzen aan.
  maandag 4 januari 2021 @ 12:42:20 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197205555
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies. Opschalen duurt dus minimaal 4 jaar
Kortom: jarenlang lockdownen is geen optie.

Gelukkig maar dat de vaccins intussen uitgerold worden.
pi_197205556
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, dat mag dus wel. Wel zolang iedereen onder 18 is. Dat is ook expliciet gezegd en ook gedaan. Er waren bv. jongeren/kinderenfilmfestivals in september/oktober zonder beperkingen. Bij Pathé mogen max twee mensen niet uit één huishouden naast elkaar zitten, behalve als iedereen onder de 18 is, dan onbeperkt.

Toen Rutte in een persco werd gevraagd "dus dan zouden discotheken enzo toch bv. gewoon feesten of concerten mogen organiseren voor jongeren tot 18 zonder beperkingen?" zei hij letterlijk "ja in principe wel, maar ik weet niet of je dat moet willen, discrimineren puur op leeftijd voor toegang".

Het anime event waar ik was had 4 weken later nog een editie, daar hadden ze dus alles waar geen 1,5m afstand mogelijk was (weerwolven, gameroom omdat alles dicht op elkaar staat, sumo, etc) in een apart gedeelte gedaan, wat alleen 18- was, dat is ongeveer de helft van de bezoekers schat ik, zo'n 500 tot 800 ofzo, en de rest, podium, karaoke, markt, etc, waar dat wel kan was voor iedereen toegankelijk. In dat 18- gedeelte golden 0 restricties.

Dat mag dus gewoon.

En ja, als 18-'ers onderling gezellig feestje en dansje willen houden met 30 vrienden mag dat dus ook. Er gelden gewoon geen regels voor hun. Punt.
In plaats van zo hoog van de toren te blazen kun je beter de regels op Rijksoverheid nog eens nalezen. Kom op zeg. Toontje minder kan wel.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197205560
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies. Wobke zou snel tekenen voor dat kleine bedrag.
Maar die zou het zich later niet meer herinneren.
pi_197205561
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Er is niks aan uitbreiding gedaan. Maar wat ik dan ook weer raar vind, de vader van een vriend is vorige week opgenomen met Corona in het ziekenhuis (niet op de IC) en die ligt dan met twee man op een kamer voor vier.
Waarom is dat raar?
pi_197205575
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kortom: jarenlang lockdownen is geen optie.

Gelukkig maar dat de vaccins intussen uitgerold worden.
Precies...
pi_197205584
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom is dat raar?
Omdat ik overal lees dat de ziekenhuizen overvol zijn met coronapatiënten.
  maandag 4 januari 2021 @ 12:44:22 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197205588
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 4 januari 2021 @ 12:44:56 #114
141482 Q.
JurassiQ
pi_197205600
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dan heb je sneller groepsimmuniteit
Voor een paar maandjes, daarna is dat weer weg en wordt iedereen gewoon weer lekker nog een keer ziek. *O*
For great justice!
pi_197205601
Werkt het dan al wel na de eerste inenting? Maar minder zeker of zo?
pi_197205605
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dan heb je sneller groepsimmuniteit ;) En een probleem in de ziekenhuizen.

Toch wel ik benieuwd naar of men een dergelijk scenario overweegt voor het geval het veel langer gaat duren. Evolutie-technisch gezien is het de beste keuze. De sterksten overleven. Nu snap ik dat dat indruist tegen onze ethiek maar eigenlijk tekenen we daarmee voor onze eigen ondergang als mensheid. Waar dieren zich aanpassen aan hun omgeving daar is de mens de enige soort die zijn omgeving aanpast om te overleven. Iets om over na te denken.

Nu zal ik wel weer worden afgemaakt hier... maar ik pleit niet voor dat iedereen maar dood moet maar er zitten wel grenzen aan.
Is er ooit een virus geweest waar we op natuurlijke wijze groepsimmuniteit hebben bereikt? Zo ja, welke?
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 12:45:26 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197205606
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Werkt het dan al wel na de eerste inenting? Maar minder zeker of zo?
Minder beter ja.
  maandag 4 januari 2021 @ 12:45:34 #118
141482 Q.
JurassiQ
pi_197205607
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh ja, dat zijn vast leugens.
For great justice!
pi_197205611
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat klopt... Denk je dat het komt door een tekort aan bedden dan?
pi_197205623
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:44 schreef Q. het volgende:

[..]

Voor een paar maandjes, daarna is dat weer weg en wordt iedereen gewoon weer lekker nog een keer ziek. *O*
En door een vaccin niet?
pi_197205629
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Oh ja, dat zijn vast leugens.
Nee dat zeg ik niet. Ik merkte alleen op als kleine ervaring dat ik het apart vindt dat op een corona-afdeling het ziekenhuis de kamers maar 50 % bezet zijn. Maar dat is wellicht ook per ziekenhuis verschillend. Dan zou je denken dat de ziekenhuizen die overvol zijn en moeten sluiten mensen naar andere ziekenhuizen brengen.
pi_197205662
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Hoe meer mensen besmet zijn, hoe groter de kans op mutaties. Het is heel simpel. En de vaccins zouden bij de Zuid Afrikaanse variant wel eens (veel) minder goed kunnen werken heb ik gehoord.
Uiteindelijk wel maar je moet ook kijken naar kosten versus baten.

Wat leveren winkelsluitingen hier je netto op afgezet tegen het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen wereldwijd. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Wat is er met die Zuid Afrikaanse variant, dat was toch gewoon dezelfde als in de UK? Heb je een artikeltje met wat aanvullende info?
blablablabla
pi_197205663
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:42 schreef Luke83 het volgende:

[..]

In plaats van zo hoog van de toren te blazen kun je beter de regels op Rijksoverheid nog eens nalezen. Kom op zeg. Toontje minder kan wel.
Ik heb ze gelezen. Het mag. REgels zijn voor boven de 18.

Nogmaals. Er zijn complete festivals georganiseerd binnen die regels. Met inspecteurs van de gemeente erbij en goedgekeurde plannen. Rutte heeft het zelf woordelijk bevestigd. Het is echt gewoon zo.

En daarnaast, je weet dat er zowieso achter de voordeur geen regels gelden heh? Expliciet sinds de wet is ingevoerd. Is ook verboden letterlijk voor lokale bestuurders om daar van af te wijken. Dus zelfs voor volwassenen is alles een advies achter de voordeur. Al die mensen die thuis kerst vierden met 10 of 20 mensen deden niets tegen de regels.

Maar onder de 18 mag je dus zowieso ook in het park bv. gewoon je vakantie vieren of een cosplay meet houden met 100 man of wat dan ook. Of staat er ergens expliciet dat dat veranderd is?
#WeesGeenWhales
pi_197205665
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja dat klopt... Denk je dat het komt door een tekort aan bedden dan?
Dat is wel het eerste dat bij mij op komt als er gesproken wordt over een ziekenhuis dat vol is? Waar ligt het dan aan? Serieuze vraag.
pi_197205666
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is er ooit een virus geweest waar we op natuurlijke wijze groepsimmuniteit hebben bereikt? Zo ja, welke?
Geen idee. Ging mijn verhaal ook niet over eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')