Is toch logisch, als ze alleen oudjes vaccineren is de reissector en horeca nog niet "gered" . Overal zit een gedachte achter.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vakkenvullers zijn ook essentiele mensen, net als tandartsen en BOA's. Ze staan zelfs op die ene lijst.
Ja, dat mag dus wel. Wel zolang iedereen onder 18 is. Dat is ook expliciet gezegd en ook gedaan. Er waren bv. jongeren/kinderenfilmfestivals in september/oktober zonder beperkingen. Bij Pathé mogen max twee mensen niet uit één huishouden naast elkaar zitten, behalve als iedereen onder de 18 is, dan onbeperkt.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:28 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar feestjes geven (zoals in dit geval gebeurd is) met een grote groep mag natuurlijk niet.
Wacht even, ik hoorde niets net om 12 uur. Betekent dat dat hij bij mij niet werkt? Hmm...quote:Op maandag 4 januari 2021 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik schrok me rot, volgens mij hebben ze een nieuwe luidspreker of hoe noem je dat naast mijn huis gezet, de tering wat een lawaai.
Volksgezondheid staat op 1!quote:Op maandag 4 januari 2021 12:24 schreef Elan het volgende:
Deze waanzin met alles op dicht moet echt stoppen.
Heb ff zitten rekenen als je kijkt naar detailhandel, daar werken ca 800.000 mensen waarvan iets minder dan de helft food gerelateerd is en dus open kunnen blijven. De andere helft moet dicht. Zeg dat ze gemiddeld 1500 per maand verdienen maal 400.000 dan heb je het dus over iets van 600 miljoen per maand dat er uitgekeerd moet worden?
Met horeca er bij en tal van andere sectoren die op slot zitten zit je dan zo aan het miljard per maand.
En wat denk je wat er dan gaat gebeuren? Als je dit virus maar gewoon z'n beloop laat?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:24 schreef Elan het volgende:
Deze waanzin met alles dicht moet echt stoppen.
Heb ff zitten rekenen als je kijkt naar detailhandel, daar werken ca 800.000 mensen waarvan iets minder dan de helft food gerelateerd is en dus open kunnen blijven. De andere helft moet dicht. Zeg dat ze gemiddeld 1500 per maand verdienen maal 400.000 dan heb je het dus over iets van 600 miljoen per maand dat er uitgekeerd moet worden?
Met horeca er bij en tal van andere sectoren die op slot zitten zit je dan zo aan het miljard per maand.
Dat besef dringt maar niet door, geloof ik.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:29 schreef Q. het volgende:
[..]
En wat denk je wat er dan gaat gebeuren? Als je dit virus maar gewoon z'n beloop laat?
Als er geen zicht was op vaccins had je misschien geen andere keus. Je kan niet jarenlang in een lockdown zitten of periodiek branches sluiten.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:29 schreef Q. het volgende:
[..]
En wat denk je wat er dan gaat gebeuren? Als je dit virus maar gewoon z'n beloop laat?
Volgens mij is dat besef bij @Elan er wel.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat besef dringt maar niet door, geloof ik.
@AlwaysHappy zei het al. We gaan hier elk topic rond in een kringetjequote:Op maandag 4 januari 2021 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat besef dringt maar niet door, geloof ik.
En als je de boel vrij laat dan komen er veel meer mutaties waartegen de vaccins mogelijk niet meer werken.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:31 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als er geen zicht was op vaccins had je misschien geen andere keus. Je kan niet jarenlang in een lockdown zitten of periodiek branches sluiten.
Dat zou krankzinnig zijn.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Een failliet land is wel wenselijk? We moeten gewoon met corona leren leven.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:33 schreef Q. het volgende:
[..]
En als je de boel vrij laat dan komen er veel meer mutaties waartegen de vaccins mogelijk niet meer werken.
Vind alles dan maar op slot wel heel rigoureus.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat besef bij @:Elan er wel.
Maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van @:Q.
Ja en nee, er zijn wel meer IC bedden, alleen het personeel zit nu vaker thuis.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er eigenlijk ook meer capaciteit in de ziekenhuizen gerealiseerd tov maart?
Gevoelsmatig is het daar eerder minder dan meer geworden.
Al het personeel staat op omvallen, enorm veel ziekteverzuim daar. Ze waren na de eerste golf al op. Je kan niet zomaar even een blik ziekenhuispersoneel open trekken, die zijn er gewoon niet. Opleiden duurt jaren.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat lijkt me wat weinig...quote:Op maandag 4 januari 2021 12:24 schreef Elan het volgende:
Dat kan niet want een opleiding kost meer tijdquote:Op maandag 4 januari 2021 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Veel meer nog. De noodsteun was vorig jaar bij benadering iets van 66 miljard in totaal.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:24 schreef Elan het volgende:
Mutaties komen niet alleen tot stand door grootschalige verspreiding.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:33 schreef Q. het volgende:
[..]
En als je de boel vrij laat dan komen er veel meer mutaties waartegen de vaccins mogelijk niet meer werken.
Klopt en gelukkig is dat zicht er welquote:Op maandag 4 januari 2021 12:31 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als er geen zicht was op vaccins had je misschien geen andere keus. Je kan niet jarenlang in een lockdown zitten of periodiek branches sluiten.
Hoe meer mensen besmet zijn, hoe groter de kans op mutaties. Het is heel simpel. En de vaccins zouden bij de Zuid Afrikaanse variant wel eens (veel) minder goed kunnen werken heb ik gehoord.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Mutaties komen niet alleen tot stand door grootschalige verspreiding.
Die UK variant waar nu zoveel over te doen is was juist uniek omdat het op zoveel punten afweek van het oorspronkelijke virus volgens wetenschappers.
En het vaccin werkt toch gewoon op die nieuwe stam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |