Ja het is allemaal wel vrij tragisch.Het is vrij gebruikelijk dat alle potentiële bijwerkingen van vaccins worden aangemeld bij een instantie die monitort of er misschien toch sterke aanwijzingen zijn voor een serieuze bijwerking. In Nederland hebben we daar het Lareb voor. Maar het betekent natuurlijk niet dat elke gemelde bijwerking ook een oorzakelijk verband met een medicijn of vaccin heeft. Sterker nog, meestal zal het toevallig zijn.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Doodzieke man die ook corona heeft sterft, door de ogen van Baudet en medegekkies: HIJ IS NIET GESTORVEN AAN CORONA! HIJ ZOU HOOGSTENS NOG EEN PAAR UUR LANGER GELEEFD HEBBEN!
Doodzieke man die gevaccineerd is sterft, door de ogen van Baudet en medegekkies: HET VACCIN!!!! HET VACCIN!!!!! ZIE JE WEL!!!!!
Het verschil met een vaccin en een natuurlijke infectie is dat je bij een natuurlijke infectie een veel grotere arsenaal aan verschillende anti stoffen maakt. Als je alleen op dat ene spike eiwit anti stoffen maakt. Wat ook al een groot arsenaal een verschillende anti stoffen is. Alleen bij een natuurlijke infectie is die groter. Daarom is ook niet bij elke mutatie van het spike eiwit meteen de vaccins nutteloos. Maar die is wel groter dan zeg maar natuurlijke immuniteit. Maar wat ik al zei dat is voor hele grote groepen in de samenleving niet mogelijk of wenselijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Zijn er dan nog zoveel andere elementen op een virus waar je antistoffen tegen aanmaakt? Bij mijn weten gaat het juist om dat ene eiwit. Voor de rest betwijfel ik of er zoveel uniek kenmerkends is aan een virusdeeltje.
Nee, maar ik geniet er wel van om met dat soort mensen in gesprek te gaan.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:22 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens een andere vraag zijn er meerdere mensen die gebeld zijn of folders krijgen van christelijke organisaties die aan de hand van de bijbel de huidige situatie van de wereld willen uitleggen?
Het is dan ook een onbeschaamd propagandaverhaal. Dit artikel had ook op een normale, objectieve manier geschreven kunnen worden. Maar we zijn dit wel gewend.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit komt me wat te perfect over:
[..]
Maar voor de rest zoek ik er niet veel achter. De media - welke dan ook - is in principe sensatiebelust en het opportunisme zelve, en daar stopt het dan ook.
Is er een nieuwe routekaart?quote:Op maandag 4 januari 2021 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tot hoever (datum) loopt die vaccinatie routekaart nu?
Tot 8 januari gaat alles volgens plan!quote:Op maandag 4 januari 2021 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tot hoever (datum) loopt die vaccinatie routekaart nu?
Klopt helemaal, maar feestjes geven (zoals in dit geval gebeurd is) met een grote groep mag natuurlijk niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Iedereen tot 18 jaar hoeft onderling helemaal geen afstand te houden, al sinds 1 juli (of was het juni?) niet meer...
Ik heb al 2 van die handgeschreven brieven gekregen, 1 folder en 2 uur geleden belde zelfs een muts op. Heb er vriendelijk voor bedankt. Maar in deze gemeente heeft die wappie club van Jezusleeft ook een paar keer meegedaan aan de verkiezingen dus er al wel ergens zo groep zitten.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, maar ik geniet er wel van om met dat soort mensen in gesprek te gaan.
De laatste keer dat zo'n pipo me aansprak op straat eindigde het gesprek met een stelling van zijn kant dat mensen met een minderwaardigheidscomplex ''satanisten'' waren.
Hoe we daartoe kwamen, I still don't know
Ik heb er weinig gezien. Ook alle ophef en speculatie in de aanloop naar de feestdagen is volgens mij een stille dood gestorven. Gemiste kans hoor om alle excessen niet uit te lichtenquote:Op maandag 4 januari 2021 11:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is dan ook een onbeschaamd propagandaverhaal. Dit artikel had ook op een normale, objectieve manier geschreven kunnen worden. Maar we zijn dit wel gewend.
Zijn er nog geen sensatie artikelen verschenen over levensgevaarlijke nieuwjaarsborrels met 12 bezoekers?
Ik heb nog een sprankje hoop dat ze op 12 januari in de persco deze planning concreter gaan toelichten, maar ik vrees het ergste... ze lijken voorlopig niet veel verder vooruit te kijken dan begin februari.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is er een nieuwe routekaart?werkt deze wél 2 kanten op?
En dat grotere arsenaal is nutteloos en zijn een soort proefballonnetjes van je immuunsysteem:quote:Op maandag 4 januari 2021 11:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het verschil met een vaccin en een natuurlijke infectie is dat je bij een natuurlijke infectie een veel grotere arsenaal aan verschillende anti stoffen maakt. Als je alleen op dat ene spike eiwit anti stoffen maakt. Wat ook al een groot arsenaal een verschillende anti stoffen is. Alleen bij een natuurlijke infectie is die groter. Daarom is ook niet bij elke mutatie van het spike eiwit meteen de vaccins nutteloos. Maar die is wel groter dan zeg maar natuurlijke immuniteit. Maar wat ik al zei dat is voor hele grote groepen in de samenleving niet mogelijk of wenselijk.
quote:Antibodies bind very precisely to a specific spot on a given virus. So it takes your immune system a while to figure out what exact antibody will work to neutralize a virus (or other type of pathogen).
...
When you develop antibodies through natural infection, your immune system goes through this process of identifying the virus and eventually making effective antibodies. Your B cells make antibodies to different parts of the virus, some of which are effective and some of which are not.
https://www.verywellhealt(...)al-infection-5092564
Ideaal omdat het goede bescherming levert, niet zo ideaal omdat de logistiek juist bij de oudste groepen lastig is.quote:Op maandag 4 januari 2021 04:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Men zou beginnen met verpleeghuisbewoners en mensen met verstandelijke beperking in een instelling. Maar daar gaat men nu het Moderna vaccin voor gebruiken, dat nog niet goedgekeurd is, en waarvan in het eerste kwartaal niet voldoende geleverd kan worden om heel die groep te vaccineren.
En de Gezondheidsraad zei dat het Pfizer-vaccin bij uitstek geschikt is voor de vaccinatie van ouderen en primair voor zestigplussers zou moeten worden gebruikt. Wat dus ook niet gedaan wordt...
Als blijkt dat de Britse variant een veel hogere R waarde heeft, dan kun je niet gokken met maatregelen, je loopt qua cijfers als snel tegen een een week of 2 achterstand aan, als je dan ziet dat het fout gaat ben je te laat op de rem getrapt en ben je in geval van Nederland fucked.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb nog een sprankje hoop dat ze op 12 januari in de persco deze planning concreter gaan toelichten, maar ik vrees het ergste... ze lijken voorlopig niet veel verder vooruit te kijken dan begin februari.
Onze regering is niet in staat om verder vooruit de kijken en denken dan een paar weken. Het ontbreekt compleet aan een langetermijnvisie.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb nog een sprankje hoop dat ze op 12 januari in de persco deze planning concreter gaan toelichten, maar ik vrees het ergste... ze lijken voorlopig niet veel verder vooruit te kijken dan begin februari.
Ik heb het niet over de maatregelen (de meeste daarvan zullen wel tot half februari worden verlengd) maar over het vaccinatietraject.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als blijkt dat de Britse variant een veel hogere R waarde heeft, dan kun je niet gokken met maatregelen, je loopt qua cijfers als snel tegen een een week of 2 achterstand aan, als je dan ziet dat het fout gaat ben je te laat op de rem getrapt en ben je in geval van Nederland fucked.
Pff. Let maar op, de volgende die gaan mekkeren zijn de leraren.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:47 schreef Anton91 het volgende:
Politiebonden die ook willen dat agenten sneller gevaccineerd gaan wordenWat mij bretreft kunnen zij gewoon lekker achteraan gaan staan. Zie niet echt in waarom zij gigantisch veel risico lopen en staan ook niet zo heel erg onder druk.
Klopt maar dat zorgt uiteindelijk wel voor een betere immuniteit. Maar wat ik al zei dat is voor een groot gedeelte van de samenleving niet wenselijk of haalbaar omdat ze daar simpel weg te ziek/dood aan gaan. Maar hoe we er over kwamen als je de booster te lang uitstelt wat ze in Engeland willen doen is er kans op een vaccin escape mutatie. Maar er zijn redelijk wat immunologen/virologen en epidemiologen die zeggen dat we uiteindelijk toch naar een mix moeten gaan van vaccin en natuurlijke kudde immuniteit. Dat is uit eindelijk het langs houdbaar. Maar dat zal uiteindelijk ook wel gebeuren omdat als je de kwetsbaren gevaccineerd hebt en de ziekenhuizen leeg blijven de samenleving niet op slot kan houden tot iedereen gevaccineerd is.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dat grotere arsenaal is nutteloos en zijn een soort proefballonnetjes van je immuunsysteem:
[..]
Ja het zal niet gaan stoppenquote:Op maandag 4 januari 2021 11:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Pff. Let maar op, de volgende die gaan mekkeren zijn de leraren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |