SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.#WeesGeenWhales
Wat bedoel je? Iedereen tot 18 jaar hoeft onderling helemaal geen afstand te houden, al sinds 1 juli (of was het juni?) niet meer...quote:Op zondag 3 januari 2021 23:24 schreef Luke83 het volgende: De mails over leerlingen die besmet zijn geraakt in de vakantie komen alweer binnen. Morgen halve examenklas afwezig. Ja, dat afstand houden in de vakantie is goed gelukt
![]()
Gelukkig weten veel mensen wel beter? Gebaseerd op wat? Een youtube filmpje? Tweets van Baudet? Is de wetenschap voor jou ook "MSM" ?quote:Op maandag 4 januari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:
Weer een schandelijk stukje in de media:
https://www.omroepbrabant(...)spraken-zijn-gemaakt
"Ondanks de vele indianenverhalen over het vaccin die vooral op sociale media de ronde doen, twijfelde de 57-jarige vrouw uit Riel eigenlijk geen moment zich aan te melden. "
Met andere woorden, alleen de mainstream media mag geloofd worden. Gelukkig weten veel mensen wel beter
Dat stelt niemand. Maar de meeste mensen hebben geen zin om al die indianenverhalen maar steeds aan te moeten horen.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:
"Ondanks de vele indianenverhalen over het vaccin die vooral op sociale media de ronde doen, twijfelde de 57-jarige vrouw uit Riel eigenlijk geen moment zich aan te melden. "
Met andere woorden, alleen de mainstream media mag geloofd worden. Gelukkig weten veel mensen wel beter
Ik zie die andere woorden anders, namelijk dat indianenverhalen vooral op sociale media rondgaan. Dat wil niet zeggen dat er daar niet óók correcte informatie wordt verspreid, maar de echt indianenverhalen gaan vooral daar rond. En dat is ook logisch, want indianenverhalen zijn verhalen die niet correct zijn en die worden geplaatst en gekopieerd door mensen die niet per se ook echt iets ervan af weten.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:
Alles dat niet overeenkomt met zijn wens is MSM. Confirmation bias much.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig weten veel mensen wel beter? Gebaseerd op wat? Een youtube filmpje? Tweets van Baudet? Is de wetenschap voor jou ook "MSM" ?
Dit komt me wat te perfect over:quote:Op maandag 4 januari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:
Maar voor de rest zoek ik er niet veel achter. De media - welke dan ook - is in principe sensatiebelust en het opportunisme zelve, en daar stopt het dan ook.quote:De Brabantse las zich veelvuldig in over het coronavaccin en concludeert dat het eigenlijk niet veel anders is dan andere vaccins. “De bijwerkingen zijn min of meer hetzelfde als die van de griepprik: je kunt er wat vermoeid van worden en hoofdpijn van krijgen. Verhalen over dat je er onvruchtbaar van wordt, zijn simpelweg niet waar. Ik ben blij dat ik snel terecht kan."
Ik hoop eigenlijk dat het niet altijd zo'n bel systeem blijft, maar dat je op den duur ook gewoon zelf via internet een vaccinatie kunt inplannen.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:01 schreef leolinedance het volgende:
Zou toch mooi op dezelfde manier kunnen waarop je nu testen in planned?quote:Op maandag 4 januari 2021 11:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het niet altijd zo'n bel systeem blijft, maar dat je op den duur ook gewoon zelf via internet een vaccinatie kunt inplannen.
Tja wat ik ook heb gezien vooral is dat in Israël een man was overleden dagen na het nemen van het vaccin. Terwijl ze daar tienduizenden mensen met een zeer zwakke gezondheid hebben ingeënt. En voor Baudet en volgers was dat het bewijs dat het vaccin niet deugt. Dan kan ik niks anders concluderen dat die mensen er weinig van snappen....quote:Op maandag 4 januari 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie die andere woorden anders, namelijk dat indianenverhalen vooral op sociale media rondgaan. Dat wil niet zeggen dat er daar niet óók correcte informatie wordt verspreid, maar de echt indianenverhalen gaan vooral daar rond. En dat is ook logisch, want indianenverhalen zijn verhalen die niet correct zijn en die worden geplaatst en gekopieerd door mensen die niet per se ook echt iets ervan af weten.
Nee een booster is er meer voor dat het eerste vaccin niet bij iedereen volledig of sowieso aanslaat. Daarom zit er een gevaar in dat bij een minder goeie immuunrespons er een mutatie kan ontstaan wat een vaccin escape mutatie is.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou dat betekenen dat je (bijvoorbeeld) eerst het vaccin toe kunt dienen en daarna na een tijdje een hele lage dosis van het virus zelf toe kunt dienen?
Dan heb je eerst de immuunrespons vanuit het vaccin en daarna vanuit het virus, in een lage hoeveelheid toegediend.
Doodzieke man die ook corona heeft sterft, door de ogen van Baudet en medegekkies: HIJ IS NIET GESTORVEN AAN CORONA! HIJ ZOU HOOGSTENS NOG EEN PAAR UUR LANGER GELEEFD HEBBEN!quote:Op maandag 4 januari 2021 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja wat ik ook heb gezien vooral is dat in Israël een man was overleden dagen na het nemen van het vaccin. Terwijl ze daar tienduizenden mensen met een zeer zwakke gezondheid hebben ingeënt. En voor Baudet en volgers was dat het bewijs dat het vaccin niet deugt. Dan kan ik niks anders concluderen dat die mensen er weinig van snappen....
Er zit hier wel een fan.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:10 schreef Caland het volgende:
Moest even opzoeken wat voor wappiegroepje dat contaiment nu! is.
Had ook zomaar uit dit topic kunnen ontstaan
Geen idee hoe ik die actievoerders vandaag in Oss dan zou moeten noemenquote:Op maandag 4 januari 2021 11:11 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Kunnen we ophouden met termen als wappies/gekkies etc.? [/modbreak]
Actievoerders misschien ?quote:Op maandag 4 januari 2021 11:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik die actievoerders vandaag in Oss dan zou moeten noemen
Ja... inplaats van 5 minuten (als je niet in de rij staat voor 20min) met iemand aan de telefoon hangen om twee afspraken in te plannenquote:Op maandag 4 januari 2021 11:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zou toch mooi op dezelfde manier kunnen waarop je nu testen in planned?
Actievoerders denk ik.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, dan heb ik als buitenstaander nog geen idee waar het over gaatquote:
Ze hebben wel het een en ander geregeld zo te lezen. Gaan netjes in gesprek, en komen niet met grote getalen vanalles schreeuwen. Ze zijn wel een beetje naïef om te denken dat deze 'hulp' wordt geaccepteerd. Verder ken ik de groep niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |