is ook niet verstandig om meteen in eerste instantie al af te wijken, ze zijn wel wanhopig daar.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar dat kan wel gebeuren als er te veel tijd tussen de 2 vaccins zit omdat je dan niet een goeie immuunrespons kan ontwikkelen. Daardoor kan het virus muteren en zo muteren dat huidige vaccins nutteloos zijn. Het voordeel is dat de mRNA vaccins makkelijk aan te passen zijn. Maar de vector vaccins is een stuk lastiger omdat die die vector niet meer kan gebeuren.
De nieuwe stelregel voor de roadmaps is: De groep waar de NOS een pushbericht over stuurt is bovenaan komen te staan tenzij anders toegelicht.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Waar de helft niet op ingevuld is (nog niet bekend?) en de overige helft al niet meer klopt.
![]()
Dit zaagt wel aan de stoelpoten van het vertrouwen hoor. Met hun roadmapjes voor van alles wat we uiteindelijk toch niet gaan doen.
Toch zijn er behoorlijk wat mensen daar een stuk kritischer over. Sowieso is een immuunrespons op een natuurlijke manier een stuk beter dan via een vaccin. Alleen is dat niet voor iedereen mogelijk zeker voor ouderen en kwetsbaren.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren, want de vaccins werken op dezelfde manier als je natuurlijke afweersysteem. Dan zou er dus een mutatie moeten zijn die onder die natuurlijke afweer door glipt, en gezien de mate van kruisimmuniteit met andere coronavirussen is die kans niet heel groot.
Ik zie Arie Boomsma nog niet terug in dit rijtje en begin me zorgen te maken.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De nieuwe stelregel voor de roadmaps is: De groep waar de NOS een pushbericht over stuurt is bovenaan komen te staan tenzij anders toegelicht.
Op dit moment is 't dus:
1. Fok! gebruikers
2. Huisartsen
3. Acute zorg
4. Ouderen in verzorgingstehuizen etc
5. Medewerkers in verzorgingstehuizen etc
6. 60+ in risicogroep
7. 60- in risicogroep
Kan morgen ook zo zijn dat hondenkappers bovenaan staan, dus dat weten we nog niet
PS: Ik ben helemaal voor dat de acute zorg voorrang heeft, maar het voelt nogal ongecoördineerd op dit moment.
Volgens mij niet. Dit document is inmiddels ook achterhaald.quote:Op maandag 4 januari 2021 09:48 schreef zoost het volgende:
Is er iets bekend over de vaccinatie planning? Ik zie alleen iets over de eerste fase: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie
Is er ook een planning voor de (iets) langere termijn bekend?
Is dat zo? Waarom?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Toch zijn er behoorlijk wat mensen daar een stuk kritischer over. Sowieso is een immuunrespons op een natuurlijke manier een stuk beter dan via een vaccin. Alleen is dat niet voor iedereen mogelijk zeker voor ouderen en kwetsbaren.
Arie heeft geen vaccin nodig, het virus bidt tot Arie.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik zie Arie Boomsma nog niet terug in dit rijtje en begin me zorgen te maken.
Ik snap dat ze wanhopig zijn maar het brengt ook gevaren met zich mee. Dus het is gewoon een lastige afweging.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
is ook niet verstandig om meteen in eerste instantie al af te wijken, ze zijn wel wanhopig daar.
Ik dacht altijd dat een immuunrespons een immuunrespons is, irrelevant hoe die er komt. Heeft dat te maken met de hoeveelheid anti-stoffen oid?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Toch zijn er behoorlijk wat mensen daar een stuk kritischer over. Sowieso is een immuunrespons op een natuurlijke manier een stuk beter dan via een vaccin. Alleen is dat niet voor iedereen mogelijk zeker voor ouderen en kwetsbaren.
Nou ja, dit lijstje kan ik natuurlijk alleen maar achter staan!quote:Op maandag 4 januari 2021 10:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De nieuwe stelregel voor de roadmaps is: De groep waar de NOS een pushbericht over stuurt is bovenaan komen te staan tenzij anders toegelicht.
Op dit moment is 't dus:
1. Fok! gebruikers
2. Huisartsen
3. Acute zorg
4. Ouderen in verzorgingstehuizen etc
5. Medewerkers in verzorgingstehuizen etc
6. 60+ in risicogroep
7. 60- in risicogroep
Kan morgen ook zo zijn dat hondenkappers bovenaan staan, dus dat weten we nog niet
PS: Ik ben helemaal voor dat de acute zorg voorrang heeft, maar het voelt nogal ongecoördineerd op dit moment.
Omdat je dan een veel heftigere immuunrespons krijgt. Bij een vaccin zoek je altijd naar een midden weg, je wilt wel een immuunrespons maar niet dat de gebruiker er dood ziek van wordt.quote:
Ik las het ook ja. Ik denk dat "sterk afraden" in de Belgische context betekent: "we houden je niet fysiek tegen dus je kunt mazzel hebben maar als we je pakken met een kulreden is het dus flink lappen".quote:Op maandag 4 januari 2021 10:39 schreef tja77 het volgende:
Afgelopen weekend naar België gereden met de auto. Bij de grens stond een lichtbord waarop stond, dat niet noodzakelijke verplaatsingen sterk wordt afgeraden. Dat is in mijn optiek, niet verboden.
Lees ik net dit artikel.
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20210104_92721859
Een boete van 4000 Euro voor een niet noodzakelijke verplaatsing. Kan iemand dit rijmen?
En wat is daar dan beter aan?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Omdat je dan een veel heftigere immuunrespons krijgt. Bij een vaccin zoek je altijd naar een midden weg, je wilt wel een immuunrespons maar niet dat de gebruiker er dood ziek van wordt.
Ga er maar vanuit dat de grote massa op z'n vroegst juli of zo wordt, maar ik houd zelf rekening met augustus/september. Als in: dan beginnen we met die groep(en), dus dat wordt het hele kalenderjaar 2021 nog vaccineren in Nederland.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou ja, dit lijstje kan ik natuurlijk alleen maar achter staan!![]()
Maar wat je zegt, he tis zo rommelig allemaal. We gingen voor zorgvuldigheid dacht ik, maar als ik dan halflege roadmaps tegenkom die al (op het laatste moment) gewijzigd zijn voordat ze in werking treden.... En met het geklungel van de afgelopen weken in mijn hoofd dit lees:
https://www.omroepgelderl(...)voor-massavaccinatie
Dan vraag ik me af of we het nog onder de knie gaan krijgen om tijdig dingen goed te regelen.
Ik weet dat het nog ff duurt voordat de grote massa aan de beurt is, maar dit soort berichten stralen wel iets uit. Een GGD die niet zelf vooruit gaat denken want "geen opdracht gehad" en een de Jonge die aan de touwtjes zou moeten trekken die... nah ja....![]()
Vertrouwen, Mammietje, vertrouwen...![]()
Bij een natuurlijke infectie maak je natuurlijke anti-stoffen die een stuk sterker zijn dan bij een vaccin. Bij een vaccin maak je artificiële anti-stoffen die wat minder werken. Daarom werkt een vaccin altijd minder dan als je de infectie natuurlijk meemaakt. Maar wat ik al zei dat is niet voor iedereen mogelijk of wenselijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een immuunrespons een immuunrespons is, irrelevant hoe die er komt. Heeft dat te maken met de hoeveelheid anti-stoffen oid?
Volgens mij zit er niet per definitie verschil tussen de antistoffen door vaccinatie en die door besmetting. Als de antigenen nu eens exact hetzelfde zijn..quote:Op maandag 4 januari 2021 10:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij een natuurlijke infectie maak je natuurlijke anti-stoffen die een stuk sterker zijn dan bij een vaccin. Bij een vaccin maak je artificiële anti-stoffen die wat minder werken. Daarom werkt een vaccin altijd minder dan als je de infectie natuurlijk meemaakt. Maar wat ik al zei dat is niet voor iedereen mogelijk of wenselijk.
Dat viel mij ook al op. Zou het bangmakerij zijn?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:39 schreef tja77 het volgende:
Afgelopen weekend naar België gereden met de auto. Bij de grens stond een lichtbord waarop stond, dat niet noodzakelijke verplaatsingen sterk wordt afgeraden. Dat is in mijn optiek, niet verboden.
Lees ik net dit artikel.
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20210104_92721859
Een boete van 4000 Euro voor een niet noodzakelijke verplaatsing. Kan iemand dit rijmen?
Zijn de antistoffen niet-natuurlijk bij een vaccin? Volgens mij maak je dezelfde antistoffen aan hoor. Waar kan ik vinden dat er andere, niet-natuurlijke en zwakkere antistoffen aangemaakt worden bij vaccins?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij een natuurlijke infectie maak je natuurlijke anti-stoffen die een stuk sterker zijn dan bij een vaccin. Bij een vaccin maak je artificiële anti-stoffen die wat minder werken. Daarom werkt een vaccin altijd minder dan als je de infectie natuurlijk meemaakt. Maar wat ik al zei dat is niet voor iedereen mogelijk of wenselijk.
Ik zou er al een stuk geruster op zijn als mijn partner die prik eindelijk krijgt (op één na alle risicofactoren heeft ie en dat kan alleen maar slechter worden naar gelang zijn kanker zich meer gaat roeren) maar zoals het nu gaat zie ik dat voor de zomer niet gebeuren.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de grote massa op z'n vroegst juli of zo wordt, maar ik houd zelf rekening met augustus/september. Als in: dan beginnen we met die groep(en), dus dat wordt het hele kalenderjaar 2021 nog vaccineren in Nederland.
Zou dat betekenen dat je (bijvoorbeeld) eerst het vaccin toe kunt dienen en daarna na een tijdje een hele lage dosis van het virus zelf toe kunt dienen?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij een natuurlijke infectie maak je anti-stoffen tegen het hele virus. Bij een vaccin alleen op het onderdeel waar je bij een vaccin zich op richt. Bij de huidige vaccin is dat de bekende eiwit spike.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zijn de antistoffen niet-natuurlijk bij een vaccin? Volgens mij maak je dezelfde antistoffen aan hoor. Waar kan ik vinden dat er andere, niet-natuurlijke en zwakkere antistoffen aangemaakt worden bij vaccins?
Maar dit zijn geen verzwakt virus vaccins heh, je kan niet ziek worden van van deze vaccins, dit is geen polio vaccin oid, dus die vlieger gaat hier niet op...quote:Op maandag 4 januari 2021 10:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Omdat je dan een veel heftigere immuunrespons krijgt. Bij een vaccin zoek je altijd naar een midden weg, je wilt wel een immuunrespons maar niet dat de gebruiker er dood ziek van wordt.
Niet als de vaccins 95% effectief zijn, die lage dosis virus wordt direct ausradiert.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou dat betekenen dat je (bijvoorbeeld) eerst het vaccin toe kunt dienen en daarna na een tijdje een hele lage dosis van het virus zelf toe kunt dienen?
Dan heb je eerst de immuunrespons vanuit het vaccin en daarna vanuit het virus, in een lage hoeveelheid toegediend.
Lijkt me toch welquote:Op maandag 4 januari 2021 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou er al een stuk geruster op zijn als mijn partner die prik eindelijk krijgt (op één na alle risicofactoren heeft ie en dat kan alleen maar slechter worden naar gelang zijn kanker zich meer gaat roeren) maar zoals het nu gaat zie ik dat voor de zomer niet gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |