abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2021 @ 09:07:01 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197202849
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 04:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Men zou beginnen met verpleeghuisbewoners en mensen met verstandelijke beperking in een instelling. Maar daar gaat men nu het Moderna vaccin voor gebruiken, dat nog niet goedgekeurd is, en waarvan in het eerste kwartaal niet voldoende geleverd kan worden om heel die groep te vaccineren.

En de Gezondheidsraad zei dat het Pfizer-vaccin bij uitstek geschikt is voor de vaccinatie van ouderen en primair voor zestigplussers zou moeten worden gebruikt. Wat dus ook niet gedaan wordt...
Loopt soepeltjes

:X
  maandag 4 januari 2021 @ 09:15:05 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197202918
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:58 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Hm ik dacht dat zij 70% effectiviteit hadden maar blijkbaar beloven ze nu ineens ook 95%+.

Vind het wat onbetrouwbaarder overkomen allemaal uit dat kamp
Hun onderzoeksresultaten zijn niet helemaal helder als ik het goed begrijp, ze zijn eigenlijk door een doseringsfout op betere resultaten gekomen.

Maar stel dat het maar 70% zou zijn dan nog is het een makkelijk vaccin om uit te rollen en ook nog eens goedkoop wat zeker voor 3e wereldlanden een verschil kan maken maar ook hier veel sneller kan dan dat van Pfizer of Moderna.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:20:03 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197202972
twitter
pi_197202991
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Mooi nieuws.

Blijft wel irritant dat Astra/Oxford hier nog niet eens ingediend is, zeker met de traagheid van de EMA in het achterhoofd.
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  maandag 4 januari 2021 @ 09:29:48 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197203089
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:22 schreef StefanKollaart het volgende:

[..]

Mooi nieuws.

Blijft wel irritant dat Astra/Oxford hier nog niet eens ingediend is, zeker met de traagheid van de EMA in het achterhoofd.
kan nog wel even duren ook, dit is van 30/12/20

quote:
Additional scientific information on issues related to quality, safety and efficacy of the vaccine is deemed necessary to support the rigour required for a conditional marketing authorisation and this has been requested from the company.

Further information from the ongoing clinical trials is also expected from January. Interim data from a large trial ongoing in the USA are expected in Q1 2021.
https://www.ema.europa.eu(...)cas-covid-19-vaccine
pi_197203191
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

Dit is wel echt een tegenvaller inderdaad, werden 4,5 miljoen vaccins in Nederland verwacht in Q1 voor AstraZeneca, maar dat lijkt 0 te worden.
- verwijderd door admin -
  maandag 4 januari 2021 @ 09:40:03 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197203202
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

Vraag is natuurlijk waarom ze in de EU nog geen aanvraag hebben gedaan, terwijl de UK (en India) het al hebben goedgekeurd. Brits product, toch politieke belangen?
pi_197203273
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:38 schreef groenen het volgende:

[..]

Dit is wel echt een tegenvaller inderdaad, werden 4,5 miljoen vaccins in Nederland verwacht in Q1 voor AstraZeneca, maar dat lijkt 0 te worden.
Dat krijg je als je het als soeverein land uit handen geeft aan de EU onder het mom van solidariteit. Als het er is mogen we het ook nog delen met Bulgarije, Roemenie en Hongarije. Wat was dat dom zeg. Zelfs Duitsland gaat nu achter de trage EU om.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:47:43 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197203293
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk waarom ze in de EU nog geen aanvraag hebben gedaan, terwijl de UK (en India) het al hebben goedgekeurd. Brits product, toch politieke belangen?
Omdat EMA dit verzocht heeft denk ik

quote:
Additional scientific information on issues related to quality, safety and efficacy of the vaccine is deemed necessary to support the rigour required for a conditional marketing authorisation and this has been requested from the company.
Lijkt me niet iets politieks, de Britten hebben het met een noodverordening goedgekeurd, hoe dat in India werkt weet ik niet.
pi_197203308
Is er iets bekend over de vaccinatie planning? Ik zie alleen iets over de eerste fase: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie

Is er ook een planning voor de (iets) langere termijn bekend?
  maandag 4 januari 2021 @ 09:49:44 #261
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197203313
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als de fabrikant een aanvraag indient is dat voor "marketing authorisation". In de UK kreeg het vaccin een tijdelijke goedkeuring voor "emergency use". In principe zou Nederland dat ook kunnen doen.
are we infinite or am I alone
  maandag 4 januari 2021 @ 09:49:59 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197203319
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Omdat EMA dit verzocht heeft denk ik
[..]

Lijkt me niet iets politieks, de Britten hebben het met een noodverordening goedgekeurd, hoe dat in India werkt weet ik niet.
Ja, op zich wel goed dat men niet als een kip zonder kop authoriseert.

Aan de andere kant hoop ik niet dat we door logge bureaucratie weer vele weken aan tijd gaan verliezen, ben onderhand wel toe aan goed nieuws.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:50:12 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197203321
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat krijg je als je het als soeverein land uit handen geeft aan de EU onder het mom van solidariteit. Als het er is mogen we het ook nog delen met Bulgarije, Roemenie en Hongarije. Wat was dat dom zeg. Zelfs Duitsland gaat nu achter de trage EU om.
Dat is onzin want NL kan het ook gewoon voorlopig goedkeuren, maar is dat verstandig als je een hoge vaccinatiegraad wilt bereiken?
  maandag 4 januari 2021 @ 09:52:21 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197203340
Wel een leuke vraag; wat maakt dat AstraZeneca nog geen goedkeuringsaanvraag heeft gedaan? Zijn ze er nog niet zo zeker van? Pfizer/BioNTech heeft het aangeleverd in rolling review. AstraZeneca heeft dat ook gedaan in fase 1 en 2. Maar in fase 3 blijft het stil kennelijk.

quote:
Een woordvoerder van AstraZeneca kan niet zeggen waarom de farmaceut nog niet heeft gevraagd om toelating van zijn vaccin.
pi_197203359
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:48 schreef zoost het volgende:
Is er iets bekend over de vaccinatie planning? Ik zie alleen iets over de eerste fase: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie

Is er ook een planning voor de (iets) langere termijn bekend?
Hier staat iets meer in die roadmap, maar die is inmiddels al weer achterhaald/wordt niet gevolgd.

https://www.rijksoverheid(...)-vaccinatiestrategie
- verwijderd door admin -
  maandag 4 januari 2021 @ 09:58:12 #266
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_197203394
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:54 schreef groenen het volgende:

[..]

Hier staat iets meer in die roadmap, maar die is inmiddels al weer achterhaald/wordt niet gevolgd.

Die roadmaps beginnen steeds meer op bezigheidstherapie voor ambtenaren te lijken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_197203420
quote:

[..]

Waar de helft niet op ingevuld is (nog niet bekend? :X ) en de overige helft al niet meer klopt. -O-
Dit zaagt wel aan de stoelpoten van het vertrouwen hoor. Met hun roadmapjes voor van alles wat we uiteindelijk toch niet gaan doen. :{
pi_197203436
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap echt niet dat ze niet eens willen overwegen om 50/50 online en fysiek te doen, dat zou al zoveel schelen. Of gewoon nu vrij en de zomervakantie door draaien. Zal cao-technisch wel niet mogen maar als de nood zo erg is dat een IC-verpleegkundige 7 nachtdiensten draait kraait er ook geen haan naar WANT JA NOOD BREEKT WET!
En gaan mensen huilen over de bonus die die medewerkers krijgen.
Overigens mee eens, teven zou je ook sportzalen kunnen inrichten, die staan nu ook leeg.
Het is allemaal zo reactief en afwachtend.

Dat alleen online lessen ook niet werken ben ik wel met ze eens want ik merk zelf ook dat het hele online gebeuren wel zijn gevolgen begint te krijgen in de kwaliteit van het werk. Ik word er ontzettend lamlendig van.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197203437
quote:

[..]

Net als de eerdere roadmaps met fases van beperkingen die ook niets waard blijken te zijn :') Lockdown: scholen blijven open, mooi niet :')
pi_197203460
quote:

[..]

Dank je. Dat geeft nog niet heel veel inzicht.
pi_197203468
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die roadmaps beginnen steeds meer op bezigheidstherapie voor ambtenaren te lijken.
Wacht maar als ze dit jaar op cursus visual thinking zijn geweest, voor de 4e golf voorspel ik dit soort platen:
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197203492
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het soevereine land de VS heeft ook gezegd dat er meer onderzoek moet gebeuren en meer cijfers moeten worden aangeleverd. Maar goed als ik lees dat Engeland bij het Pfizer vaccin om haast te maken tussen de 2 vaccins ipv 3 weken een paar maanden wilt gaan doen. Dan zijn hun de grote kanshebber om ook te zorgen voor een vaccin escape mutatie. Maar dan zijn ze wel lekker eigenwijs en soeverein.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:15:28 #273
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_197203581
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het soevereine land de VS heeft ook gezegd dat er meer onderzoek moet gebeuren en meer cijfers moeten worden aangeleverd. Maar goed als ik lees dat Engeland bij het Pfizer vaccin om haast te maken tussen de 2 vaccins ipv 3 weken een paar maanden wilt gaan doen. Dan zijn hun de grote kanshebber om ook te zorgen voor een vaccin escape mutatie. Maar dan zijn ze wel lekker eigenwijs en soeverein.
Als er een vaccin-resistente mutatie opduikt dan zijn we natuurlijk wel fucked en kunnen we terug naar square 1.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_197203633
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als er een vaccin-resistente mutatie opduikt dan zijn we natuurlijk wel fucked en kunnen we terug naar square 1.
Klopt maar dat kan wel gebeuren als er te veel tijd tussen de 2 vaccins zit omdat je dan niet een goeie immuunrespons kan ontwikkelen. Daardoor kan het virus muteren en zo muteren dat huidige vaccins nutteloos zijn. Het voordeel is dat de mRNA vaccins makkelijk aan te passen zijn. Maar de vector vaccins is een stuk lastiger omdat die die vector niet meer kan gebeuren.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:22:29 #275
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_197203649
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Klopt maar dat kan wel gebeuren als er te veel tijd tussen de 2 vaccins zit omdat je dan niet een goeie immuunrespons kan ontwikkelen. Daardoor kan het virus muteren en zo muteren dat huidige vaccins nutteloos zijn. Het voordeel is dat de mRNA vaccins makkelijk aan te passen zijn. Maar de vector vaccins is een stuk lastiger omdat die die vector niet meer kan gebeuren.
Dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren, want de vaccins werken op dezelfde manier als je natuurlijke afweersysteem. Dan zou er dus een mutatie moeten zijn die onder die natuurlijke afweer door glipt, en gezien de mate van kruisimmuniteit met andere coronavirussen is die kans niet heel groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')