SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later. Bedrijven snappen echt wel als je in een situatie zit waarbij normaal 2 man werken je allemaal een beetje moet inschikken. Maar dan nog, ouders zijn primair verantwoordelijk voor hun kinderen, dat moet je niet afschuiven op de overheid.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat onze samenleving daar niet voor is ingericht.
Kinderen moeten thuisblijven, dus minstens één ouder moet thuisblijven, dus krijg je minstens één werkgever die gaat zeiken. Ik heb het dan nog niet eens over zelfstandige ondernemers. Wat moet je als schilder bijvoorbeeld als je kinderen thuis zijn?
Zullen vast mensen zijn die vooral zeiken omdat ze geen zin hebben om 24/7 met hun gezin/kinderen opgescheept te zitten. Geloof daar echt wel in, maar generaliseren is ook echt niet nodig.
Ik denk iets beter, maar niet drastisch beter zoals destijds met de eerste lockdown.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef Zipportal het volgende:
Alvast present voor de cijfers van morgen. (lol)
Op papier allemaal leuk en aardig..quote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later.
quote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
Wat is hier grappig aan? Laat me raden, je zit zelf met van die kut kinderen thuis die niet 2 minuten zonder aandacht kunnen.quote:
Dit is echt veel te veel doemdenken. Dat iets niet dubbelblind is aangetoond in een RCT maakt het niet gelijk een blinde gok.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, want er is niets educated aan de guess, het is gewoon een blinde gok ingegeven door politieke overwegingen.
Ja, en we kunnen allemaal wel uitzonderingen verzinnen, er kan ook een situatie voordoen waar een kind door bijvoorbeeld medische oorzaken thuis moet blijven.quote:
Niet mee eens, niet alle bedrijven hebben hier begrip voor en soms hebben zij die mogelijkheid gewoon niet. Hquote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later. Bedrijven snappen echt wel als je in een situatie zit waarbij normaal 2 man werken je allemaal een beetje moet inschikken. Maar dan nog, ouders zijn primair verantwoordelijk voor hun kinderen, dat moet je niet afschuiven op de overheid.
Dan kunnen de scholen open en mensen zelf bepalen of ze kinderen er naar toe sturen. Toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal me een zorg zijn, laat mensen lekker zelf verantwoordelijkheid nemen.
Het zit je nogal hoog.. heb je zelf kinderen die je morgen op moet vangen?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal me een zorg zijn, laat mensen lekker zelf verantwoordelijkheid nemen.
Ik heb dat al eerder aangehaald, waarom beide ouders fulltime werken, omdat ze hun veel te dure koopwoning, hun leaseauto's en hun 2 vakanties per jaar belangrijker vinden.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet mee eens, niet alle bedrijven hebben hier begrip voor en soms hebben zij die mogelijkheid gewoon niet. H
Hoe wil je je aanpassen als je 8 uur per dag moet werken. Met twee uur eerder beginnen en twee uur later beginnen kom je er echt niet hoor. Je zit echt veel te makkelijk te doen over iets wat behoorlijk ingewikkeld is.
Tuurlijk zijn de ouders primair verantwoordelijk, maar de overheid speelt hier zeker wel een rol in. De hele samenstelling is er op gericht dat je werkt, terwijl je kinder onderwijs krijgen. De uren waar je kinderen geen onderwijs krijgen, maar jij wel aan het werk bent is er opvang.
Als je zowel school als opvang weg laat vallen dan kan je niet verwachten dat de ouders het opeens maar zelf kunnen oplossen. Ik ben voor het tijdelijk sluiten van scholen en heb er zelf relatief weinig last van, want wij werken beiden in de zorg, maar zo makkelijk als jij het nu schetst is het echt niet.
Je kan alvast maar klaar zitten he?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef Zipportal het volgende:
Alvast present voor de cijfers van morgen. (lol)
ALTIJDREADY.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je kan alvast maar klaar zitten he?
Die vervolgens door de winkel rennen? Want het advies aan ouders om alleen naar de winkel te komen is ook nog steeds niet duidelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan kunnen de scholen open en mensen zelf bepalen of ze kinderen er naar toe sturen. Toch?
Nee, ik hoef geen kinderen, maar erger me aan de wan discussie over of de scholen open moeten.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zit je nogal hoog.. heb je zelf kinderen die je morgen op moet vangen?
Logisch toch? Wat heeft het voor zin om de rest van Nederland op slot te gooien, als die kinderen met 300 man bij elkaar zijn op school en vervolgens eind van de dag weer vrolijk naar huis gaan, je snapt toch zelf wel dat je dan net zo goed gelijk alle maatregelen overboord kan gooien?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die frustratie van je is echt hilarisch
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:13 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zit me hier best wel op te vreten dat m'n vriendin morgen les moet geven op school vanwege de idioterie dat examenklassen per se fysiek les moeten krijgen.
Krijgen wij dadelijk corona zodat paar kutkinderen 1% meer kans maken hun examens te halen terwijl als ze gewoon eens zouden gaan leren ze die kans meer kunnen verhogen.
Pff zelfs basisschool gaat niet open maar wat 17 jarigen kunnen niet af met online les. En oké mss voor praktijklessen maar 't gaat om alle lessen.
Jij maakt het er niet beter op.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:24 schreef Luke83 het volgende:
De mails over leerlingen die besmet zijn geraakt in de vakantie komen alweer binnen. Morgen halve examenklas afwezig. Ja, dat afstand houden in de vakantie is goed gelukt
Nee het enige wat jij doet is mijn posts quoten met nutteloze nietszeggende zaken, net zoals deze post hierboven. Wat klopt er niet aan mijn verhaal? Wat is niet logisch?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logisch. Niets van wat je zegt is op enige manier gebaseerd op logica of de werkelijkheid. Het enige dat je aan het doen bent is je onderbuik laten spreken en oordelen over anderen zonder enige kennis van zaken of inlevend vermogen. Je kleine fragiele ego kan schijnbaar alleen overleven als je mensen in een andere situatie voor van alles en nogwat uitmaakt met bizarre generalisaties zonder wat voor onderbouwing dan ook. Het soort inhoudsloze gewauwel waar niemand iets aan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |