abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197200198

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197200231
Alvast present voor de cijfers van morgen. (lol)
pi_197200245
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat onze samenleving daar niet voor is ingericht.

Kinderen moeten thuisblijven, dus minstens één ouder moet thuisblijven, dus krijg je minstens één werkgever die gaat zeiken. Ik heb het dan nog niet eens over zelfstandige ondernemers. Wat moet je als schilder bijvoorbeeld als je kinderen thuis zijn?

Zullen vast mensen zijn die vooral zeiken omdat ze geen zin hebben om 24/7 met hun gezin/kinderen opgescheept te zitten. Geloof daar echt wel in, maar generaliseren is ook echt niet nodig.
Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later. Bedrijven snappen echt wel als je in een situatie zit waarbij normaal 2 man werken je allemaal een beetje moet inschikken. Maar dan nog, ouders zijn primair verantwoordelijk voor hun kinderen, dat moet je niet afschuiven op de overheid.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197200250
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef Zipportal het volgende:
Ik denk iets beter, maar niet drastisch beter zoals destijds met de eerste lockdown.
pi_197200251
Ik zit me hier best wel op te vreten dat m'n vriendin morgen les moet geven op school vanwege de idioterie dat examenklassen per se fysiek les moeten krijgen.

Krijgen wij dadelijk corona zodat paar kutkinderen 1% meer kans maken hun examens te halen terwijl als ze gewoon eens zouden gaan leren ze die kans meer kunnen verhogen.

Pff zelfs basisschool gaat niet open maar wat 17 jarigen kunnen niet af met online les. En oké mss voor praktijklessen maar 't gaat om alle lessen.
pi_197200279
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later.
Op papier allemaal leuk en aardig..
pi_197200286
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:

[..]

Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
:')
Winkels zijn voor december nooit dicht geweest. Bovendien zijn dat allemaal korte contacten.

Scholen stonden in de top 3 qua besmettingsgevallen, na de herfstvakantie hebben we ook een dip gehad.
blablablabla
pi_197200287
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

_O-
Wat is hier grappig aan? Laat me raden, je zit zelf met van die kut kinderen thuis die niet 2 minuten zonder aandacht kunnen.
pi_197200290
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, want er is niets educated aan de guess, het is gewoon een blinde gok ingegeven door politieke overwegingen.
Dit is echt veel te veel doemdenken. Dat iets niet dubbelblind is aangetoond in een RCT maakt het niet gelijk een blinde gok.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197200301
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op papier allemaal leuk en aardig..
Ja, en we kunnen allemaal wel uitzonderingen verzinnen, er kan ook een situatie voordoen waar een kind door bijvoorbeeld medische oorzaken thuis moet blijven.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 23:16:52 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197200312
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later. Bedrijven snappen echt wel als je in een situatie zit waarbij normaal 2 man werken je allemaal een beetje moet inschikken. Maar dan nog, ouders zijn primair verantwoordelijk voor hun kinderen, dat moet je niet afschuiven op de overheid.
Niet mee eens, niet alle bedrijven hebben hier begrip voor en soms hebben zij die mogelijkheid gewoon niet. H

Hoe wil je je aanpassen als je 8 uur per dag moet werken. Met twee uur eerder beginnen en twee uur later beginnen kom je er echt niet hoor. Je zit echt veel te makkelijk te doen over iets wat behoorlijk ingewikkeld is.

Tuurlijk zijn de ouders primair verantwoordelijk, maar de overheid speelt hier zeker wel een rol in. De hele samenstelling is er op gericht dat je werkt, terwijl je kinder onderwijs krijgen. De uren waar je kinderen geen onderwijs krijgen, maar jij wel aan het werk bent is er opvang.

Als je zowel school als opvang weg laat vallen dan kan je niet verwachten dat de ouders het opeens maar zelf kunnen oplossen. Ik ben voor het tijdelijk sluiten van scholen en heb er zelf relatief weinig last van, want wij werken beiden in de zorg, maar zo makkelijk als jij het nu schetst is het echt niet.
pi_197200341
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zal me een zorg zijn, laat mensen lekker zelf verantwoordelijkheid nemen.
Dan kunnen de scholen open en mensen zelf bepalen of ze kinderen er naar toe sturen. Toch?
pi_197200344
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zal me een zorg zijn, laat mensen lekker zelf verantwoordelijkheid nemen.
Het zit je nogal hoog.. heb je zelf kinderen die je morgen op moet vangen?
pi_197200350
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:16 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Niet mee eens, niet alle bedrijven hebben hier begrip voor en soms hebben zij die mogelijkheid gewoon niet. H

Hoe wil je je aanpassen als je 8 uur per dag moet werken. Met twee uur eerder beginnen en twee uur later beginnen kom je er echt niet hoor. Je zit echt veel te makkelijk te doen over iets wat behoorlijk ingewikkeld is.

Tuurlijk zijn de ouders primair verantwoordelijk, maar de overheid speelt hier zeker wel een rol in. De hele samenstelling is er op gericht dat je werkt, terwijl je kinder onderwijs krijgen. De uren waar je kinderen geen onderwijs krijgen, maar jij wel aan het werk bent is er opvang.

Als je zowel school als opvang weg laat vallen dan kan je niet verwachten dat de ouders het opeens maar zelf kunnen oplossen. Ik ben voor het tijdelijk sluiten van scholen en heb er zelf relatief weinig last van, want wij werken beiden in de zorg, maar zo makkelijk als jij het nu schetst is het echt niet.
Ik heb dat al eerder aangehaald, waarom beide ouders fulltime werken, omdat ze hun veel te dure koopwoning, hun leaseauto's en hun 2 vakanties per jaar belangrijker vinden.
pi_197200351
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef Zipportal het volgende:
Je kan alvast maar klaar zitten he? :D
pi_197200361
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je kan alvast maar klaar zitten he? :D
ALTIJDREADY.

Ik ben het kabinet op alle fronten voorbij.
pi_197200363
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan kunnen de scholen open en mensen zelf bepalen of ze kinderen er naar toe sturen. Toch?
Die vervolgens door de winkel rennen? Want het advies aan ouders om alleen naar de winkel te komen is ook nog steeds niet duidelijk.
pi_197200368
Ja laten we de scholen lekker weer zsm weer open doen, kunnen we langer in een lockdown zitten, lekker man ! _O_

(ik was dus sarcastisch)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197200378
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het zit je nogal hoog.. heb je zelf kinderen die je morgen op moet vangen?
Nee, ik hoef geen kinderen, maar erger me aan de wan discussie over of de scholen open moeten.
pi_197200405
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die frustratie van je is echt hilarisch :')
Logisch toch? Wat heeft het voor zin om de rest van Nederland op slot te gooien, als die kinderen met 300 man bij elkaar zijn op school en vervolgens eind van de dag weer vrolijk naar huis gaan, je snapt toch zelf wel dat je dan net zo goed gelijk alle maatregelen overboord kan gooien?
pi_197200406
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:13 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zit me hier best wel op te vreten dat m'n vriendin morgen les moet geven op school vanwege de idioterie dat examenklassen per se fysiek les moeten krijgen.

Krijgen wij dadelijk corona zodat paar kutkinderen 1% meer kans maken hun examens te halen terwijl als ze gewoon eens zouden gaan leren ze die kans meer kunnen verhogen.

Pff zelfs basisschool gaat niet open maar wat 17 jarigen kunnen niet af met online les. En oké mss voor praktijklessen maar 't gaat om alle lessen.
Kan ik me voorstellen.
Eén van die kutkinderen is van mij :+ en dat is inderdaad diegene die zichzelf al zo'n 3 maanden nonstop in de gaten moet houden omdat er iedere week wel een besmet kind in de klas heeft gezeten. }:|
Zeker met de nieuwe variant in omloop en de feestdagen nog maar net achter de rug, houd ik mijn hart vast. :{
pi_197200443
De mails over leerlingen die besmet zijn geraakt in de vakantie komen alweer binnen. Morgen halve examenklas afwezig. Ja, dat afstand houden in de vakantie is goed gelukt :')
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197200476
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:24 schreef Luke83 het volgende:
De mails over leerlingen die besmet zijn geraakt in de vakantie komen alweer binnen. Morgen halve examenklas afwezig. Ja, dat afstand houden in de vakantie is goed gelukt :')
Jij maakt het er niet beter op. -O- :D
pi_197200502
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jij maakt het er niet beter op. -O- :D
Sorry... ;)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197200514
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is niet logisch. Niets van wat je zegt is op enige manier gebaseerd op logica of de werkelijkheid. Het enige dat je aan het doen bent is je onderbuik laten spreken en oordelen over anderen zonder enige kennis van zaken of inlevend vermogen. Je kleine fragiele ego kan schijnbaar alleen overleven als je mensen in een andere situatie voor van alles en nogwat uitmaakt met bizarre generalisaties zonder wat voor onderbouwing dan ook. Het soort inhoudsloze gewauwel waar niemand iets aan heeft.
Nee het enige wat jij doet is mijn posts quoten met nutteloze nietszeggende zaken, net zoals deze post hierboven. Wat klopt er niet aan mijn verhaal? Wat is niet logisch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')