SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later. Bedrijven snappen echt wel als je in een situatie zit waarbij normaal 2 man werken je allemaal een beetje moet inschikken. Maar dan nog, ouders zijn primair verantwoordelijk voor hun kinderen, dat moet je niet afschuiven op de overheid.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat onze samenleving daar niet voor is ingericht.
Kinderen moeten thuisblijven, dus minstens één ouder moet thuisblijven, dus krijg je minstens één werkgever die gaat zeiken. Ik heb het dan nog niet eens over zelfstandige ondernemers. Wat moet je als schilder bijvoorbeeld als je kinderen thuis zijn?
Zullen vast mensen zijn die vooral zeiken omdat ze geen zin hebben om 24/7 met hun gezin/kinderen opgescheept te zitten. Geloof daar echt wel in, maar generaliseren is ook echt niet nodig.
Ik denk iets beter, maar niet drastisch beter zoals destijds met de eerste lockdown.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef Zipportal het volgende:
Alvast present voor de cijfers van morgen. (lol)
Op papier allemaal leuk en aardig..quote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later.
quote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
Wat is hier grappig aan? Laat me raden, je zit zelf met van die kut kinderen thuis die niet 2 minuten zonder aandacht kunnen.quote:
Dit is echt veel te veel doemdenken. Dat iets niet dubbelblind is aangetoond in een RCT maakt het niet gelijk een blinde gok.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, want er is niets educated aan de guess, het is gewoon een blinde gok ingegeven door politieke overwegingen.
Ja, en we kunnen allemaal wel uitzonderingen verzinnen, er kan ook een situatie voordoen waar een kind door bijvoorbeeld medische oorzaken thuis moet blijven.quote:
Niet mee eens, niet alle bedrijven hebben hier begrip voor en soms hebben zij die mogelijkheid gewoon niet. Hquote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom of je creatief bent, een schilder kan bijvoorbeeld vroeger beginnen, en de partner bijvoorbeeld wat later. Bedrijven snappen echt wel als je in een situatie zit waarbij normaal 2 man werken je allemaal een beetje moet inschikken. Maar dan nog, ouders zijn primair verantwoordelijk voor hun kinderen, dat moet je niet afschuiven op de overheid.
Dan kunnen de scholen open en mensen zelf bepalen of ze kinderen er naar toe sturen. Toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal me een zorg zijn, laat mensen lekker zelf verantwoordelijkheid nemen.
Het zit je nogal hoog.. heb je zelf kinderen die je morgen op moet vangen?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal me een zorg zijn, laat mensen lekker zelf verantwoordelijkheid nemen.
Ik heb dat al eerder aangehaald, waarom beide ouders fulltime werken, omdat ze hun veel te dure koopwoning, hun leaseauto's en hun 2 vakanties per jaar belangrijker vinden.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet mee eens, niet alle bedrijven hebben hier begrip voor en soms hebben zij die mogelijkheid gewoon niet. H
Hoe wil je je aanpassen als je 8 uur per dag moet werken. Met twee uur eerder beginnen en twee uur later beginnen kom je er echt niet hoor. Je zit echt veel te makkelijk te doen over iets wat behoorlijk ingewikkeld is.
Tuurlijk zijn de ouders primair verantwoordelijk, maar de overheid speelt hier zeker wel een rol in. De hele samenstelling is er op gericht dat je werkt, terwijl je kinder onderwijs krijgen. De uren waar je kinderen geen onderwijs krijgen, maar jij wel aan het werk bent is er opvang.
Als je zowel school als opvang weg laat vallen dan kan je niet verwachten dat de ouders het opeens maar zelf kunnen oplossen. Ik ben voor het tijdelijk sluiten van scholen en heb er zelf relatief weinig last van, want wij werken beiden in de zorg, maar zo makkelijk als jij het nu schetst is het echt niet.
Je kan alvast maar klaar zitten he?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:12 schreef Zipportal het volgende:
Alvast present voor de cijfers van morgen. (lol)
ALTIJDREADY.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je kan alvast maar klaar zitten he?
Die vervolgens door de winkel rennen? Want het advies aan ouders om alleen naar de winkel te komen is ook nog steeds niet duidelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan kunnen de scholen open en mensen zelf bepalen of ze kinderen er naar toe sturen. Toch?
Nee, ik hoef geen kinderen, maar erger me aan de wan discussie over of de scholen open moeten.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zit je nogal hoog.. heb je zelf kinderen die je morgen op moet vangen?
Logisch toch? Wat heeft het voor zin om de rest van Nederland op slot te gooien, als die kinderen met 300 man bij elkaar zijn op school en vervolgens eind van de dag weer vrolijk naar huis gaan, je snapt toch zelf wel dat je dan net zo goed gelijk alle maatregelen overboord kan gooien?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die frustratie van je is echt hilarisch
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:13 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zit me hier best wel op te vreten dat m'n vriendin morgen les moet geven op school vanwege de idioterie dat examenklassen per se fysiek les moeten krijgen.
Krijgen wij dadelijk corona zodat paar kutkinderen 1% meer kans maken hun examens te halen terwijl als ze gewoon eens zouden gaan leren ze die kans meer kunnen verhogen.
Pff zelfs basisschool gaat niet open maar wat 17 jarigen kunnen niet af met online les. En oké mss voor praktijklessen maar 't gaat om alle lessen.
Jij maakt het er niet beter op.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:24 schreef Luke83 het volgende:
De mails over leerlingen die besmet zijn geraakt in de vakantie komen alweer binnen. Morgen halve examenklas afwezig. Ja, dat afstand houden in de vakantie is goed gelukt
Nee het enige wat jij doet is mijn posts quoten met nutteloze nietszeggende zaken, net zoals deze post hierboven. Wat klopt er niet aan mijn verhaal? Wat is niet logisch?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logisch. Niets van wat je zegt is op enige manier gebaseerd op logica of de werkelijkheid. Het enige dat je aan het doen bent is je onderbuik laten spreken en oordelen over anderen zonder enige kennis van zaken of inlevend vermogen. Je kleine fragiele ego kan schijnbaar alleen overleven als je mensen in een andere situatie voor van alles en nogwat uitmaakt met bizarre generalisaties zonder wat voor onderbouwing dan ook. Het soort inhoudsloze gewauwel waar niemand iets aan heeft.
De scholen zijn gelijktijdig met de winkels dicht gegaan in december, en rond de herfstvakantie waren er ook meer restricties, dus dan kun je wel zo'n domme wijsneus smiley posten maar daarmee toon je alleen je eigen onwetendheid aan.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Winkels zijn voor december nooit dicht geweest. Bovendien zijn dat allemaal korte contacten.
Scholen stonden in de top 3 qua besmettingsgevallen, na de herfstvakantie hebben we ook een dip gehad.
Luke had hem verdiend hoor!quote:Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Kunnen we weer on topic en off the man, dank U[/modbreak]
Dan gaat heel Nederland een jaartje doubleren, of geef desnoods kinderen tijdelijk ander onderwijs, laat ze creatief zijn, stel het puur leren gewoon even uit.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
De scholen zijn gelijktijdig met de winkels dicht gegaan in december, en rond de herfstvakantie waren er ook meer restricties, dus dan kun je wel zo'n domme wijsneus smiley posten maar daarmee toon je alleen je eigen onwetendheid aan.
Daarbij zijn scholen wel iets belangrijker dan lekker shoppen bij de Bijenkorf. Heel veel scholen kampen op dit moment met ondermaatse resultaten van de leerlingen.
Heb je ook maar enig idee wat daar de gevolgen van zijn?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan gaat heel Nederland een jaartje doubleren, of geef desnoods kinderen tijdelijk ander onderwijs, laat ze creatief zijn, stel het puur leren gewoon even uit.
De hele leerfabriek schuift een jaartje op. Geen idee wat ze tegenwoordig leren, was op school altijd met andere dingen bezig en kon me prima vermaken.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je ook maar enig idee wat daar de gevolgen van zijn?
Sorry, maar dit slaat echt nergens op..quote:Op zondag 3 januari 2021 23:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
De hele leerfabriek schuift een jaartje op. Geen idee wat ze tegenwoordig leren, was op school altijd met andere dingen bezig en kon me prima vermaken.
????quote:Op zondag 3 januari 2021 23:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan gaat heel Nederland een jaartje doubleren, of geef desnoods kinderen tijdelijk ander onderwijs, laat ze creatief zijn, stel het puur leren gewoon even uit.
Wij werken beide fulltime (of ja ik 32 dus officieel parttime maar daarnaast nog studie), hebben hier 2 oude barrels voor de deur staan die ons beide niet meer dan 3000 p.s. hebben gekost, zitten in een 2-onder-1-kap met 2 ton hypotheek erop en zijn afgelopen jaar een midweekje naar Drenthe gekunnen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb dat al eerder aangehaald, waarom beide ouders fulltime werken, omdat ze hun veel te dure koopwoning, hun leaseauto's en hun 2 vakanties per jaar belangrijker vinden.
Helaas, die bestaat niet he?!quote:
Mijn oudste doet dit jaar groep 4 al voor een 2e keer. De corona klapper van vorig jaar was net dat laatste zetje wat nodig was om te doubleren. Nog steeds geen leerwonder maar een 3e keer groep 4 gaat hem niet wordenquote:Op zondag 3 januari 2021 23:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
De hele leerfabriek schuift een jaartje op. Geen idee wat ze tegenwoordig leren, was op school altijd met andere dingen bezig en kon me prima vermaken.
Je hebt dus geen flauw idee. Geen enkele post die je hebt gemaakt (de inhoud van de posts) geeft blijk van kennis over hoe het nou eigenlijk werkt wat betreft onderwijs en de omstandigheden van werkende ouders. Denk je nou echt dat je dan recht van spreken hebt om te klagen over scholen?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op dezelfde plek.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:39 schreef vPlien het volgende:
Als oud-thuiszitter vind ik de zorgen wbt achterstanden in het onderwijs best dubbel om te horen. Want aan de ene kant snap ik juist heel goed wat voor shit het kan geven, maar aan de andere kant voelt het wel een beetje zo van oke waar was iedereen die nu zoveel fucks geeft de afgelopen 10 jaar...
Je kan een user ook gewoon negeren. Dus stop nu maar gewoon met deze posts, ok?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt dus geen flauw idee. Geen enkele post die je hebt gemaakt (de inhoud van de posts) geeft blijk van kennis over hoe het nou eigenlijk werkt wat betreft onderwijs en de omstandigheden van werkende ouders. Denk je nou echt dat je dan recht van spreken hebt om te klagen over scholen?
In het VO zijn dat in bepaalde jaarlagen 75-80% van leerlingen. We hebben het over een hele jaargroep die uitvalt, niet over een paar leerlingen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:40 schreef quirina het volgende:
Als je zelf merkt dat je kind een achterstand aan het oplopen is mag je gewoon overleggen met school of je je kind naar school kan brengen.
Ik kan er echt met m'n verstand niet bij dat degenen die hierover gaan niet 't gezond verstand hebben om te stellen dat in 't kader van ZOVEEL MOGELIJK OP AFSTAND er in geval van uitzonderingen voor examenklassen er toch wel maatwerk mag zijn voor welke vakken prima online kunnen. Helemaal nu met extra besmettelijke variant in omloop en steeds meer bewijs dat besmettingen gestuwd werden door scholen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
Eén van die kutkinderen is van mijen dat is inderdaad diegene die zichzelf al zo'n 3 maanden nonstop in de gaten moet houden omdat er iedere week wel een besmet kind in de klas heeft gezeten.
![]()
Zeker met de nieuwe variant in omloop en de feestdagen nog maar net achter de rug, houd ik mijn hart vast.
Niet iedereen kan zijn kinderen even alleen latenquote:Op zondag 3 januari 2021 23:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die vervolgens door de winkel rennen? Want het advies aan ouders om alleen naar de winkel te komen is ook nog steeds niet duidelijk.
Ik ga in op de inhoud van zijn posts. Als je dat niet interessant vindt negeer je het maar.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan een user ook gewoon negeren. Dus stop nu maar gewoon met deze posts, ok?
Ik zeg niet dat iedereen zo leeft, maar kijk gewoon de CBS statistieken na als je mij niet gelooft, luxe word veelal als een normaal iets gezien door veel mensen, nu ben ik de laatste die dat mensen zal misgunnen, maar veel mensen moeten tot het gaatje gaan om dat te bereiken, en helaas komen de kinderen vaak als laatste aan de beurt, zeker als er een situatie zoals deze ontstaat.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wij werken beide fulltime (of ja ik 32 dus officieel parttime maar daarnaast nog studie), hebben hier 2 oude barrels voor de deur staan die ons beide niet meer dan 3000 p.s. hebben gekost, zitten in een 2-onder-1-kap met 2 ton hypotheek erop en zijn afgelopen jaar een midweekje naar Drenthe gekunnen.
Ik zie het beeld wat jij schetst vaker voorbij komen en vraag me echt af waar dat in hemelsnaam op is gebaseerd![]()
En ben tevens dan wel benieuwd naar jouw situatie
Wellicht dat je deze gebruiker eens kunt aanspreken om inhoudelijk te reageren, want wederom gaat ze niet in op wat er niet klopt aan mijn posts, behalve dat ze roept: Je hebt geen idee.......quote:Op zondag 3 januari 2021 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan een user ook gewoon negeren. Dus stop nu maar gewoon met deze posts, ok?
En we komen weer bij de uitzonderingen, want een halfuur oppas per week is niet haalbaar? Je kunt niet online bestellen? Daarnaast zie ik ook gewoon ouders met kinderen naar de winkel komen, maakt niet uit joh, gewoon doen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zijn kinderen even alleen laten
Denk aan alleenstaande ouders bv.
Ahh lees net een andere post van je dat je zelf geen kinderen hebt. Verklaart wel het een en ander. Kan het je niet kwalijk nemen lastig een voorstelling te kunnen maken van kindgerelateerde zaken in dat geval.
Zo zie je maar weer hoe weinig school voorstelt qua voorbereiding op de echte wereld als het hiermee meteen al in de soep loopt.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
De scholen zijn gelijktijdig met de winkels dicht gegaan in december, en rond de herfstvakantie waren er ook meer restricties, dus dan kun je wel zo'n domme wijsneus smiley posten maar daarmee toon je alleen je eigen onwetendheid aan.
Daarbij zijn scholen wel iets belangrijker dan lekker shoppen bij de Bijenkorf. Heel veel scholen kampen op dit moment met ondermaatse resultaten van de leerlingen.
Het probleem is de pandemie, het primaire probleem is niet dat ouders werken en kinderen onderwijs krijgen en nodig hebben.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wellicht dat je deze gebruiker eens kunt aanspreken om inhoudelijk te reageren, want wederom gaat ze niet in op wat er niet klopt aan mijn posts, behalve dat ze roept: Je hebt geen idee.......
Als ik geen idee heb, dan is het normaal in een discussie dat je aangeeft wat het probleem is.
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Het probleem is de pandemie, het primaire probleem is niet dat ouders werken en kinderen onderwijs krijgen en nodig hebben.
Als je dat gaat omdraaien dan kun je alles wel ter discussie stellen in de wereld, naar gelang ieders eigen perspectief
Heb je ooit gehoord van de leerplicht?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen.
Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:51 schreef VacaLoca het volgende:
Werkende ouders is gewoon goed voorbeeld voor kinderen en dagverblijf goed voor sociale kring breder dan alleen papa en mama.
Voor kinderen is 't in begin fijn geweest dat ouders meer thuis waren maar nu in tweede lockdown doe je kinderen er ook geen plezier meer mee.
Heb je ooit gehoord van zorgplicht?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord van de leerplicht?
bizar idee als je er over nadenktquote:Op zondag 3 januari 2021 23:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord van de leerplicht?
Ben al sinds maart voor strengere maatregelen, maar je moet ook niet vergeten dat er meer is dan COVID-19.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.
Vanuit het perspectief van de kinderen wel degelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.
Hoe meer je er over nadenkt hoe minder bizar het is.quote:
Waarom beantwoord je de vraag niet? De leerplicht bestaat. Kinderen moeten naar school, dat heeft nul komma nul te maken met verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord van zorgplicht?
Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nonsensquote:Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.
Dan kan ik je nog wel wat andere zaken noemen, wat dacht je dat ervan dat zo rond de 20 procent van de bedrijven zonder inkomsten zitten?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben al sinds maart voor strengere maatregelen, maar je moet ook niet vergeten dat er meer is dan COVID-19.
Kinderen zes maanden thuis laten blijven is geen optie. Niet zonder dat er op hoog niveau onderwijs op afstand gegeven kan worden.
He we zijn het een keer eensquote:Op zondag 3 januari 2021 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.
Natuurlijk is het zo dat de coronasituatie momenteel zeer acuut is en dus veel gewicht in de schaal legt. Maar ik denk niet dat het juist is om alle andere belangen direct uit te sluiten.
Nee kinderen "moeten" niet naar school, ze dienen onderwijs te krijgen, dat is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom beantwoord je de vraag niet? De leerplicht bestaat. Kinderen moeten naar school, dat heeft nul komma nul te maken met verantwoordelijkheid.
Dit jaquote:Op zondag 3 januari 2021 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.
Natuurlijk is het zo dat de coronasituatie momenteel zeer acuut is en dus veel gewicht in de schaal legt. Maar ik denk niet dat het juist is om alle andere belangen direct uit te sluiten.
Snap dat verantwoordelijkheidsargument ook niet zo. Ja, als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind, maar niet voor het verschaffen van onderwijs toch? Onderwijs is tevens meer dan rekenen en taal leren.. het sociale aspect wordt hier compleet genegeerd.quote:
maakt niet uit, gerda en gerard met een baan bij de gemeente die toch wel veilig is willen ook wat tijd voor hunzelf dus de scholen moeten openquote:Op zondag 3 januari 2021 23:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kan ik je nog wel wat andere zaken noemen, wat dacht je dat ervan dat zo rond de 20 procent van de bedrijven zonder inkomsten zitten?
geldt dat niet voor bijna alle coronamaatregelen?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat verantwoordelijkheidsargument ook niet zo. Ja, als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind, maar niet voor het verschaffen van onderwijs toch? Onderwijs is tevens meer dan rekenen en taal leren.. het sociale aspect wordt hier compleet genegeerd.
”Was je handen stuk” lijkt me weinig sociale impact te hebbenquote:Op maandag 4 januari 2021 00:00 schreef aTypisch het volgende:
[..]
geldt dat niet voor bijna alle coronamaatregelen?
En onderwijs is de verantwoordelijkheid van de overheid.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee kinderen "moeten" niet naar school, ze dienen onderwijs te krijgen, dat is een heel ander verhaal.
dat is geen maatregel hequote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
”Was je handen stuk” lijkt me weinig sociale impact te hebben
Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.
best gek als je er over nadenktquote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En onderwijs is de verantwoordelijkheid van de overheid.
Ja, maar dat is niet noodzakelijk les in een schoolgebouw, hoe denk je dat veel schipperskinderen dat krijgen bijvoorbeeld?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof iedereen worstelt met zijn eigen problemenquote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.
Je hebt 2 kinderen, 4 en 6 jaar en een man die 40 uur per week timmerman is en dus 5 dagen in de week van 8 tot 5 pleitte is.
Tegenwoordig rondkomen als gezin van 1 salaris ken je wel shaken.
Daar zit je dan.. naar opa en oma kan niet.. opvang kan ook niet want niet vitaal.
En de tijd dat alleen papa 40 uur per week werkt en mama huisvrouwtje speelt is echt voorbij.
Het is zo makkelijk iets te roeptoeteren veilig zonder kinderen van achter je toetsenbord, maar de realiteit is dat miljoenen gezinnen worstelen met dit 'probleem'
Heb ik het nog niet eens over leerachterstand van kinderen.
Het is wel by far de beste optie, om vele redenen.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet noodzakelijk les in een schoolgebouw
een beetje zoals kroegeigenaren die toch open gaanquote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
Best knap dat men nu een discusie voert waarbij hardwerkende mensen die vijf dagen in de week werken om een leuk leven te leiden als "eikels" worden weggezet.
Nee klopt, is een dringend advies.. in die zin heb je denk ik gelijk want het sociale is nu juist wat de pandemie voert.quote:
U hebt zojuist de religieuze onderwijs tak in Nederland heel boos gemaaktquote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
wanneer gaan de kroegen open?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof iedereen worstelt met zijn eigen problemen
wow
Het leven is één grote worstelingquote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof iedereen worstelt met zijn eigen problemen
wow
gewoon bitcoin kopen, dan worstel je in ieder geval met een groot voordeelquote:Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het leven is één grote worsteling
En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.
Je hebt 2 kinderen, 4 en 6 jaar en een man die 40 uur per week timmerman is en dus 5 dagen in de week van 8 tot 5 pleitte is.
Tegenwoordig rondkomen als gezin van 1 salaris ken je wel shaken.
Daar zit je dan.. naar opa en oma kan niet.. opvang kan ook niet want niet vitaal.
En de tijd dat alleen papa 40 uur per week werkt en mama huisvrouwtje speelt is echt voorbij.
Het is zo makkelijk iets te roeptoeteren veilig zonder kinderen van achter je toetsenbord, maar de realiteit is dat miljoenen gezinnen worstelen met dit 'probleem'
Heb ik het nog niet eens over leerachterstand van kinderen.
Dat zeg ik helemaal niet, ik geef alleen aan dat het een eigen verantwoordelijkheid is.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
Best knap dat men nu een discusie voert waarbij hardwerkende mensen die vijf dagen in de week werken om een leuk leven te leiden als "eikels" worden weggezet.
Dat zou toch eens mooi zijnquote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U hebt zojuist de religieuze onderwijs tak in Nederland heel boos gemaakt
Ja, lekker, je bekt eerst mijn post af, en dan kom je hiermee, ik blijf aan de gang met je.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is wel by far de beste optie, om vele redenen.
Als jij mij een maatregel kan laten zien waarbij de overheid heeft verboden dat ouders niet vijf dagen in de week mogen werken heb jij gelijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
een beetje zoals kroegeigenaren die toch open gaan
oh wacht
huhquote:Op maandag 4 januari 2021 00:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als jij mij een maatregel kan laten zien waarbij de overheid heeft verboden dat ouders niet vijf dagen in de week mogen werken heb jij gelijk.
De deuren van je kroeg openen terwijl de overheid zegt dat die gesloten moeten zijn is niet echt hetzelfde als ouders die 40 uur in de week werken.
Tijdens het thuisonderwijs, damn, chapeau voor je moederquote:Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.
Vroeger was alles beter..quote:Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.
Ik heb er al 3. Dus het is wel genoeg zo.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vergeet niet een knoop in je lul te binden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |