Wellicht dat je deze gebruiker eens kunt aanspreken om inhoudelijk te reageren, want wederom gaat ze niet in op wat er niet klopt aan mijn posts, behalve dat ze roept: Je hebt geen idee.......quote:Op zondag 3 januari 2021 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan een user ook gewoon negeren. Dus stop nu maar gewoon met deze posts, ok?
En we komen weer bij de uitzonderingen, want een halfuur oppas per week is niet haalbaar? Je kunt niet online bestellen? Daarnaast zie ik ook gewoon ouders met kinderen naar de winkel komen, maakt niet uit joh, gewoon doen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zijn kinderen even alleen laten
Denk aan alleenstaande ouders bv.
Ahh lees net een andere post van je dat je zelf geen kinderen hebt. Verklaart wel het een en ander. Kan het je niet kwalijk nemen lastig een voorstelling te kunnen maken van kindgerelateerde zaken in dat geval.
Zo zie je maar weer hoe weinig school voorstelt qua voorbereiding op de echte wereld als het hiermee meteen al in de soep loopt.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
De scholen zijn gelijktijdig met de winkels dicht gegaan in december, en rond de herfstvakantie waren er ook meer restricties, dus dan kun je wel zo'n domme wijsneus smiley posten maar daarmee toon je alleen je eigen onwetendheid aan.
Daarbij zijn scholen wel iets belangrijker dan lekker shoppen bij de Bijenkorf. Heel veel scholen kampen op dit moment met ondermaatse resultaten van de leerlingen.
Het probleem is de pandemie, het primaire probleem is niet dat ouders werken en kinderen onderwijs krijgen en nodig hebben.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wellicht dat je deze gebruiker eens kunt aanspreken om inhoudelijk te reageren, want wederom gaat ze niet in op wat er niet klopt aan mijn posts, behalve dat ze roept: Je hebt geen idee.......
Als ik geen idee heb, dan is het normaal in een discussie dat je aangeeft wat het probleem is.
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Het probleem is de pandemie, het primaire probleem is niet dat ouders werken en kinderen onderwijs krijgen en nodig hebben.
Als je dat gaat omdraaien dan kun je alles wel ter discussie stellen in de wereld, naar gelang ieders eigen perspectief
Heb je ooit gehoord van de leerplicht?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen.
Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:51 schreef VacaLoca het volgende:
Werkende ouders is gewoon goed voorbeeld voor kinderen en dagverblijf goed voor sociale kring breder dan alleen papa en mama.
Voor kinderen is 't in begin fijn geweest dat ouders meer thuis waren maar nu in tweede lockdown doe je kinderen er ook geen plezier meer mee.
Heb je ooit gehoord van zorgplicht?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord van de leerplicht?
bizar idee als je er over nadenktquote:Op zondag 3 januari 2021 23:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord van de leerplicht?
Ben al sinds maart voor strengere maatregelen, maar je moet ook niet vergeten dat er meer is dan COVID-19.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.
Vanuit het perspectief van de kinderen wel degelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.
Hoe meer je er over nadenkt hoe minder bizar het is.quote:
Waarom beantwoord je de vraag niet? De leerplicht bestaat. Kinderen moeten naar school, dat heeft nul komma nul te maken met verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord van zorgplicht?
Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nonsensquote:Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.
Dan kan ik je nog wel wat andere zaken noemen, wat dacht je dat ervan dat zo rond de 20 procent van de bedrijven zonder inkomsten zitten?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben al sinds maart voor strengere maatregelen, maar je moet ook niet vergeten dat er meer is dan COVID-19.
Kinderen zes maanden thuis laten blijven is geen optie. Niet zonder dat er op hoog niveau onderwijs op afstand gegeven kan worden.
He we zijn het een keer eensquote:Op zondag 3 januari 2021 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.
Natuurlijk is het zo dat de coronasituatie momenteel zeer acuut is en dus veel gewicht in de schaal legt. Maar ik denk niet dat het juist is om alle andere belangen direct uit te sluiten.
Nee kinderen "moeten" niet naar school, ze dienen onderwijs te krijgen, dat is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom beantwoord je de vraag niet? De leerplicht bestaat. Kinderen moeten naar school, dat heeft nul komma nul te maken met verantwoordelijkheid.
Dit jaquote:Op zondag 3 januari 2021 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.
Natuurlijk is het zo dat de coronasituatie momenteel zeer acuut is en dus veel gewicht in de schaal legt. Maar ik denk niet dat het juist is om alle andere belangen direct uit te sluiten.
Snap dat verantwoordelijkheidsargument ook niet zo. Ja, als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind, maar niet voor het verschaffen van onderwijs toch? Onderwijs is tevens meer dan rekenen en taal leren.. het sociale aspect wordt hier compleet genegeerd.quote:
maakt niet uit, gerda en gerard met een baan bij de gemeente die toch wel veilig is willen ook wat tijd voor hunzelf dus de scholen moeten openquote:Op zondag 3 januari 2021 23:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kan ik je nog wel wat andere zaken noemen, wat dacht je dat ervan dat zo rond de 20 procent van de bedrijven zonder inkomsten zitten?
geldt dat niet voor bijna alle coronamaatregelen?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat verantwoordelijkheidsargument ook niet zo. Ja, als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind, maar niet voor het verschaffen van onderwijs toch? Onderwijs is tevens meer dan rekenen en taal leren.. het sociale aspect wordt hier compleet genegeerd.
”Was je handen stuk” lijkt me weinig sociale impact te hebbenquote:Op maandag 4 januari 2021 00:00 schreef aTypisch het volgende:
[..]
geldt dat niet voor bijna alle coronamaatregelen?
En onderwijs is de verantwoordelijkheid van de overheid.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee kinderen "moeten" niet naar school, ze dienen onderwijs te krijgen, dat is een heel ander verhaal.
dat is geen maatregel hequote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
”Was je handen stuk” lijkt me weinig sociale impact te hebben
Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.
best gek als je er over nadenktquote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En onderwijs is de verantwoordelijkheid van de overheid.
Ja, maar dat is niet noodzakelijk les in een schoolgebouw, hoe denk je dat veel schipperskinderen dat krijgen bijvoorbeeld?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof iedereen worstelt met zijn eigen problemenquote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.
Je hebt 2 kinderen, 4 en 6 jaar en een man die 40 uur per week timmerman is en dus 5 dagen in de week van 8 tot 5 pleitte is.
Tegenwoordig rondkomen als gezin van 1 salaris ken je wel shaken.
Daar zit je dan.. naar opa en oma kan niet.. opvang kan ook niet want niet vitaal.
En de tijd dat alleen papa 40 uur per week werkt en mama huisvrouwtje speelt is echt voorbij.
Het is zo makkelijk iets te roeptoeteren veilig zonder kinderen van achter je toetsenbord, maar de realiteit is dat miljoenen gezinnen worstelen met dit 'probleem'
Heb ik het nog niet eens over leerachterstand van kinderen.
Het is wel by far de beste optie, om vele redenen.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet noodzakelijk les in een schoolgebouw
een beetje zoals kroegeigenaren die toch open gaanquote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
Best knap dat men nu een discusie voert waarbij hardwerkende mensen die vijf dagen in de week werken om een leuk leven te leiden als "eikels" worden weggezet.
Nee klopt, is een dringend advies.. in die zin heb je denk ik gelijk want het sociale is nu juist wat de pandemie voert.quote:
U hebt zojuist de religieuze onderwijs tak in Nederland heel boos gemaaktquote:Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
wanneer gaan de kroegen open?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof iedereen worstelt met zijn eigen problemen
wow
Het leven is één grote worstelingquote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof iedereen worstelt met zijn eigen problemen
wow
gewoon bitcoin kopen, dan worstel je in ieder geval met een groot voordeelquote:Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het leven is één grote worsteling
En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.
Je hebt 2 kinderen, 4 en 6 jaar en een man die 40 uur per week timmerman is en dus 5 dagen in de week van 8 tot 5 pleitte is.
Tegenwoordig rondkomen als gezin van 1 salaris ken je wel shaken.
Daar zit je dan.. naar opa en oma kan niet.. opvang kan ook niet want niet vitaal.
En de tijd dat alleen papa 40 uur per week werkt en mama huisvrouwtje speelt is echt voorbij.
Het is zo makkelijk iets te roeptoeteren veilig zonder kinderen van achter je toetsenbord, maar de realiteit is dat miljoenen gezinnen worstelen met dit 'probleem'
Heb ik het nog niet eens over leerachterstand van kinderen.
Dat zeg ik helemaal niet, ik geef alleen aan dat het een eigen verantwoordelijkheid is.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
Best knap dat men nu een discusie voert waarbij hardwerkende mensen die vijf dagen in de week werken om een leuk leven te leiden als "eikels" worden weggezet.
Dat zou toch eens mooi zijnquote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U hebt zojuist de religieuze onderwijs tak in Nederland heel boos gemaakt
Ja, lekker, je bekt eerst mijn post af, en dan kom je hiermee, ik blijf aan de gang met je.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is wel by far de beste optie, om vele redenen.
Als jij mij een maatregel kan laten zien waarbij de overheid heeft verboden dat ouders niet vijf dagen in de week mogen werken heb jij gelijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
een beetje zoals kroegeigenaren die toch open gaan
oh wacht
huhquote:Op maandag 4 januari 2021 00:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als jij mij een maatregel kan laten zien waarbij de overheid heeft verboden dat ouders niet vijf dagen in de week mogen werken heb jij gelijk.
De deuren van je kroeg openen terwijl de overheid zegt dat die gesloten moeten zijn is niet echt hetzelfde als ouders die 40 uur in de week werken.
Tijdens het thuisonderwijs, damn, chapeau voor je moederquote:Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.
Vroeger was alles beter..quote:Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |