abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197200798
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan een user ook gewoon negeren. Dus stop nu maar gewoon met deze posts, ok?
Wellicht dat je deze gebruiker eens kunt aanspreken om inhoudelijk te reageren, want wederom gaat ze niet in op wat er niet klopt aan mijn posts, behalve dat ze roept: Je hebt geen idee.......

Als ik geen idee heb, dan is het normaal in een discussie dat je aangeeft wat het probleem is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197200829
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:41 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Niet iedereen kan zijn kinderen even alleen laten

Denk aan alleenstaande ouders bv.

Ahh lees net een andere post van je dat je zelf geen kinderen hebt. Verklaart wel het een en ander. Kan het je niet kwalijk nemen lastig een voorstelling te kunnen maken van kindgerelateerde zaken in dat geval.
En we komen weer bij de uitzonderingen, want een halfuur oppas per week is niet haalbaar? Je kunt niet online bestellen? Daarnaast zie ik ook gewoon ouders met kinderen naar de winkel komen, maakt niet uit joh, gewoon doen.
pi_197200836
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef falling_away het volgende:

[..]

De scholen zijn gelijktijdig met de winkels dicht gegaan in december, en rond de herfstvakantie waren er ook meer restricties, dus dan kun je wel zo'n domme wijsneus smiley posten maar daarmee toon je alleen je eigen onwetendheid aan.

Daarbij zijn scholen wel iets belangrijker dan lekker shoppen bij de Bijenkorf. Heel veel scholen kampen op dit moment met ondermaatse resultaten van de leerlingen.
Zo zie je maar weer hoe weinig school voorstelt qua voorbereiding op de echte wereld als het hiermee meteen al in de soep loopt.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:48:10 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197200845
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wellicht dat je deze gebruiker eens kunt aanspreken om inhoudelijk te reageren, want wederom gaat ze niet in op wat er niet klopt aan mijn posts, behalve dat ze roept: Je hebt geen idee.......

Als ik geen idee heb, dan is het normaal in een discussie dat je aangeeft wat het probleem is.
Het probleem is de pandemie, het primaire probleem is niet dat ouders werken en kinderen onderwijs krijgen en nodig hebben.
Als je dat gaat omdraaien dan kun je alles wel ter discussie stellen in de wereld, naar gelang ieders eigen perspectief
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197200888
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Het probleem is de pandemie, het primaire probleem is niet dat ouders werken en kinderen onderwijs krijgen en nodig hebben.
Als je dat gaat omdraaien dan kun je alles wel ter discussie stellen in de wereld, naar gelang ieders eigen perspectief
Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.
pi_197200892
Werkende ouders is gewoon goed voorbeeld voor kinderen en dagverblijf goed voor sociale kring breder dan alleen papa en mama.

Voor kinderen is 't in begin fijn geweest dat ouders meer thuis waren maar nu in tweede lockdown doe je kinderen er ook geen plezier meer mee.
pi_197200908
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen.
Heb je ooit gehoord van de leerplicht?
pi_197200937
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:51 schreef VacaLoca het volgende:
Werkende ouders is gewoon goed voorbeeld voor kinderen en dagverblijf goed voor sociale kring breder dan alleen papa en mama.

Voor kinderen is 't in begin fijn geweest dat ouders meer thuis waren maar nu in tweede lockdown doe je kinderen er ook geen plezier meer mee.
Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.
pi_197200942
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb je ooit gehoord van zorgplicht?
pi_197200950
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

bizar idee als je er over nadenkt
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 23:55:20 #61
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197200962
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Leuk is anders ja, en ik begrijp heel goed dat het voor sommige ouders lastig is, de discussie gaat echter of het vanuit Corona perspectief verstandig is om scholen open te houden. Dat zou de primaire keuze moeten zijn.
Ben al sinds maart voor strengere maatregelen, maar je moet ook niet vergeten dat er meer is dan COVID-19.

Kinderen zes maanden thuis laten blijven is geen optie. Niet zonder dat er op hoog niveau onderwijs op afstand gegeven kan worden.
pi_197200966
quote:

[..]

Vanuit het perspectief van de kinderen wel degelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 3 januari 2021 @ 23:55:39 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197200967
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]

bizar idee als je er over nadenkt
Hoe meer je er over nadenkt hoe minder bizar het is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197200969
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je ooit gehoord van zorgplicht?
Waarom beantwoord je de vraag niet? De leerplicht bestaat. Kinderen moeten naar school, dat heeft nul komma nul te maken met verantwoordelijkheid.
pi_197200972
quote:

[..]

Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.

Natuurlijk is het zo dat de coronasituatie momenteel zeer acuut is en dus veel gewicht in de schaal legt. Maar ik denk niet dat het juist is om alle andere belangen direct uit te sluiten.
zie email 27 oktober
  zondag 3 januari 2021 @ 23:56:35 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197200977
quote:

[..]

Nee het probleem is dat ouders primair geen verantwoordelijkheid meer voor hun kinderen willen dragen maar dat afschuiven op de scholen. En wat ik verder al schreef dat veel te veel gezinnen boven hun stand leven waardoor er 80 uur per week of meer gewerkt moet worden om dat vol te houden.
Nonsens
pi_197200985
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ben al sinds maart voor strengere maatregelen, maar je moet ook niet vergeten dat er meer is dan COVID-19.

Kinderen zes maanden thuis laten blijven is geen optie. Niet zonder dat er op hoog niveau onderwijs op afstand gegeven kan worden.
Dan kan ik je nog wel wat andere zaken noemen, wat dacht je dat ervan dat zo rond de 20 procent van de bedrijven zonder inkomsten zitten?
pi_197200988
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van het vernauwen van de afweging. Ik denk dat het juist belangrijk is om alles steeds in een breed perspectief te blijven zien.

Natuurlijk is het zo dat de coronasituatie momenteel zeer acuut is en dus veel gewicht in de schaal legt. Maar ik denk niet dat het juist is om alle andere belangen direct uit te sluiten.
He we zijn het een keer eens :D Misschien zegt dat wat :P
pi_197200997
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom beantwoord je de vraag niet? De leerplicht bestaat. Kinderen moeten naar school, dat heeft nul komma nul te maken met verantwoordelijkheid.
Nee kinderen "moeten" niet naar school, ze dienen onderwijs te krijgen, dat is een heel ander verhaal.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:58:36 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197201003
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit ja

Als je puur vanuit corona denkt klap je de hele samenleving dicht en plat, iedereen Wuhan style in zijn huis lassen.

Offff, wellicht zijn er meerdere belangen die meespelen en dan is er toch iets meer nuance en dus complexiteit in het spel oO<

Dat wordt te ingewikkeld dan natuurlijk
pi_197201009
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Nonsens
Snap dat verantwoordelijkheidsargument ook niet zo. Ja, als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind, maar niet voor het verschaffen van onderwijs toch? Onderwijs is tevens meer dan rekenen en taal leren.. het sociale aspect wordt hier compleet genegeerd.
pi_197201010
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan kan ik je nog wel wat andere zaken noemen, wat dacht je dat ervan dat zo rond de 20 procent van de bedrijven zonder inkomsten zitten?
maakt niet uit, gerda en gerard met een baan bij de gemeente die toch wel veilig is willen ook wat tijd voor hunzelf dus de scholen moeten open

maar de rest van het land moet dicht en owee als je ergens samenkomt met mensen die er zelf voor kiezen dat te doen
pi_197201019
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Snap dat verantwoordelijkheidsargument ook niet zo. Ja, als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind, maar niet voor het verschaffen van onderwijs toch? Onderwijs is tevens meer dan rekenen en taal leren.. het sociale aspect wordt hier compleet genegeerd.
geldt dat niet voor bijna alle coronamaatregelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2021 00:00:22 ]
pi_197201031
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]

geldt dat niet voor bijna alle coronamaatregelen?
”Was je handen stuk” lijkt me weinig sociale impact te hebben ;)
pi_197201032
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee kinderen "moeten" niet naar school, ze dienen onderwijs te krijgen, dat is een heel ander verhaal.
En onderwijs is de verantwoordelijkheid van de overheid.
pi_197201036
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

”Was je handen stuk” lijkt me weinig sociale impact te hebben ;)
dat is geen maatregel he
  maandag 4 januari 2021 @ 00:02:25 #77
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197201039
quote:

[..]

Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.
Je hebt 2 kinderen, 4 en 6 jaar en een man die 40 uur per week timmerman is en dus 5 dagen in de week van 8 tot 5 pleitte is.

Tegenwoordig rondkomen als gezin van 1 salaris ken je wel shaken.

Daar zit je dan.. naar opa en oma kan niet.. opvang kan ook niet want niet vitaal.

En de tijd dat alleen papa 40 uur per week werkt en mama huisvrouwtje speelt is echt voorbij.

Het is zo makkelijk iets te roeptoeteren veilig zonder kinderen van achter je toetsenbord, maar de realiteit is dat miljoenen gezinnen worstelen met dit 'probleem'

Heb ik het nog niet eens over leerachterstand van kinderen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197201040
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

best gek als je er over nadenkt :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 00:02:42 #79
416575 crew  Evenstar
pi_197201042
Best knap dat men nu een discusie voert waarbij hardwerkende mensen die vijf dagen in de week werken om een leuk leven te leiden als "eikels" worden weggezet.
pi_197201046
quote:

[..]

Ja, maar dat is niet noodzakelijk les in een schoolgebouw, hoe denk je dat veel schipperskinderen dat krijgen bijvoorbeeld?
pi_197201049
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je zal maar als telefoniste medewerker een baan hebben en werkgever verplicht je om thuis te werken.
Je hebt 2 kinderen, 4 en 6 jaar en een man die 40 uur per week timmerman is en dus 5 dagen in de week van 8 tot 5 pleitte is.

Daar zit je dan.. naar opa en oma kan niet.. opvang kan ook niet want niet vitaal.

En de tijd dat alleen papa 40 uur per week werkt en mama huisvrouwtje speelt is echt voorbij.

Het is zo makkelijk iets te roeptoeteren veilig zonder kinderen van achter je toetsenbord, maar de realiteit is dat miljoenen gezinnen worstelen met dit 'probleem'

het lijkt wel alsof iedereen worstelt met zijn eigen problemen :{

wow
pi_197201053
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet noodzakelijk les in een schoolgebouw
Het is wel by far de beste optie, om vele redenen.
pi_197201057
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
Best knap dat men nu een discusie voert waarbij hardwerkende mensen die vijf dagen in de week werken om een leuk leven te leiden als "eikels" worden weggezet.
een beetje zoals kroegeigenaren die toch open gaan

oh wacht
pi_197201060
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]

dat is geen maatregel he
Nee klopt, is een dringend advies.. in die zin heb je denk ik gelijk want het sociale is nu juist wat de pandemie voert.
pi_197201061
quote:

[..]

U hebt zojuist de religieuze onderwijs tak in Nederland heel boos gemaakt :D
zie email 27 oktober
  maandag 4 januari 2021 @ 00:04:03 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197201062
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]

wow
wanneer gaan de kroegen open?
  maandag 4 januari 2021 @ 00:04:12 #87
445514 DonDruiper
pi_197201064
quote:

[..]

wow
Het leven is één grote worsteling
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197201067
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

wanneer gaan de kroegen open?
denk na de cijfers van maandag of dinsdag
pi_197201072
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het leven is één grote worsteling
gewoon bitcoin kopen, dan worstel je in ieder geval met een groot voordeel
pi_197201073
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.
pi_197201081
Dat wordt weer minimaal 2 weken prutswerk leveren aan mijn werkgever.
  maandag 4 januari 2021 @ 00:05:17 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197201083
Eigenlijk zou ik nu een pilletje achterover moeten klappen en deze denkbeelden en visies op de wereld willen kunnen begrijpen vanuit een spaced out breinsituatie

Lijkt me best mooi

In werkelijkheid ga ik tukken, omdat morgen het werkzame leven weer roept _O-
pi_197201085
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet, ik geef alleen aan dat het een eigen verantwoordelijkheid is.
pi_197201089
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

U hebt zojuist de religieuze onderwijs tak in Nederland heel boos gemaakt :D
Dat zou toch eens mooi zijn :)
pi_197201090
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is wel by far de beste optie, om vele redenen.
Ja, lekker, je bekt eerst mijn post af, en dan kom je hiermee, ik blijf aan de gang met je.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 januari 2021 @ 00:06:31 #96
416575 crew  Evenstar
pi_197201095
quote:

[..]

een beetje zoals kroegeigenaren die toch open gaan

oh wacht
Als jij mij een maatregel kan laten zien waarbij de overheid heeft verboden dat ouders niet vijf dagen in de week mogen werken heb jij gelijk.

De deuren van je kroeg openen terwijl de overheid zegt dat die gesloten moeten zijn is niet echt hetzelfde als ouders die 40 uur in de week werken.
  maandag 4 januari 2021 @ 00:06:46 #97
445514 DonDruiper
pi_197201097
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wie neemt die kinderen?
Laat maar.

Welterusten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197201098
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als jij mij een maatregel kan laten zien waarbij de overheid heeft verboden dat ouders niet vijf dagen in de week mogen werken heb jij gelijk.

De deuren van je kroeg openen terwijl de overheid zegt dat die gesloten moeten zijn is niet echt hetzelfde als ouders die 40 uur in de week werken.
huh
  maandag 4 januari 2021 @ 00:07:36 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197201103
quote:

[..]

En wie neemt die kinderen? Daarnaast kom ik zelf uit een gezin van 5 kinderen waarbij mijn moeder heel creatief moest zijn om naast huishoudster en schoonmaakster haar deel opleiding te voltooien zodat we het wat beter konden hebben.
Tijdens het thuisonderwijs, damn, chapeau voor je moeder
pi_197201106
quote:

[..]

Vroeger was alles beter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')