Nee, je schreef het als feit.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Mijn onderbuik, je kan toch aan mijn post wel zien dat het een gedachte is van mij?
Ik vind die groepen die jij noemt inderdaad ook dringender dan mensen zoals ik die kunnen thuiswerken en boodschappen bestellen. De oudjes zou ik natuurlijk vooraan doen maar er is niks mis met eerst prikken waar er meer behoefte is.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een gelul. De BOA's ook dan maar? En de kassamedewerkers? Tandartsen? Fysiotherapeuten? Kappers? Taxichauffeurs? Vliegpersoneel?
Iedereen behalve de oudjes lijkt het nu wel.
Ah, dus we kunnen in 2021 dus op een paar miljoen extra werklozen rekenen.quote:
De pakketten lopen al tot juli 2021.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komt er dan ook een uitgebreid steunpakket voor de retail, de horeca, de evenementensector en de cultuursector?
Alleen voor de horeca, voor de winkeliers, evenementen en cultuur is er absoluut géén steun.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De pakketten lopen al tot juli 2021.
Nee, deed ik niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, je schreef het als feit.
Maar waarom denk je dat?
paar miljoen ? neequote:Op maandag 4 januari 2021 13:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ah, dus we kunnen in 2021 dus op een paar miljoen extra werklozen rekenen.
Voor de Arie's ook en daarom vind ik dat Arie vooraan in de vaccinatie-rij moet.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen voor de horeca, voor de winkeliers, evenementen en cultuur is er absoluut géén steun.
De NOW, TVL, belastinguitstel etc. bedoel ik met de pakketten en die zijn ook voor de door jou genoemde sectoren.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen voor de horeca, voor de winkeliers, evenementen en cultuur is er absoluut géén steun.
Rot toch allemaal eens op joh. Niemand mag nog voorrang krijgen. Alle privileges graag per direct intrekken.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)vaccineren~a5d54174/
Die klap komt inderdaad wel als de steun straks wegvalt jaquote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ondanks de steunmaatregelen zullen de meeste bedrijven het straks niet redden. Dus dat is gewoon miljarden down the drain eigenlijk.
Ook waar!quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ondanks de steunmaatregelen zullen de meeste bedrijven het straks niet redden. Dus dat is gewoon miljarden down the drain eigenlijk.
Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rot toch allemaal eens op joh. Niemand mag nog voorrang krijgen. Alle privileges graag per direct intrekken.
Dit was het plan:
Groep 1: A. Verpleeghuisbewoners en mensen met een verstandelijke beperking in instellingen.
B. Zorgmedewerkers van verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en WMO-ondersteuning.
Groep 2: Mensen boven de zestig met en zonder een medische indicatie, met als eerste de oudste leeftijdsgroep.
Groep 3: Mensen onder de zestig met een medische indicatie.
Groep 4: De zorgmedewerkers van de mensen in groep 2 en 3.
Groep 5: Zorgmedewerkers die direct in contact staan met covid-patiënten.
Groep 6: Overige zorgmedewerkers
Groep 7: Mensen van 18-60
Iedereen die in groep 7 zit, zoekt het maar uit dus totdat de eerste 6 zijn gevaccineerd. Idem voor de mensen in groep 6 tov de eerste 5 groepen, de mensen in groep 5 ten opzichte van de eerste 4 groepen, enzovoort.
Weten jullie nog dat er twee dagen geleden hosanna werd geroepen omdat de IC-mensen (groep 5 (!)) via de tv voorrang voor zichzelf geregeld hadden.
het is ook meer verkapte ww dan echte steunquote:Op maandag 4 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Omdat de minister van Volksgezondheid gevoelig is voor pleidooien die via de media worden gespeeld.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom ze steeds van deze plannen afwijken en allerlei groepen voorrang gaan geven.
Volgens mij willen we zo snel mogelijk terug naar normaal met in de route daarheen niet onnodig veel extra doden die voorkomen kunnen worden. Daar is het gezondheidsraadadvies ook op toegespitst. De hele reden dat mensen wilden dat er vroeger begonnen werd met vaccineren, was omdat dat namelijk levens zou redden en het naïeve idee dat je daarmee ook sneller klaar zou zijn (dat is natuurlijk nooit zo geweest).quote:Op maandag 4 januari 2021 13:08 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind die groepen die jij noemt inderdaad ook dringender dan mensen zoals ik die kunnen thuiswerken en boodschappen bestellen. De oudjes zou ik natuurlijk vooraan doen maar er is niks mis met eerst prikken waar er meer behoefte is.
Dat is alleen de NOW. Er is ook nog TVL, TOZO (maar dat is verkapte bijstand) en dan nog het uitstel van belasting. Ik heb klanten met al een ton schuld aan loonheffing en BTW. Die moet wel weer ooit betaald gaan worden natuurlijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook meer verkapte ww dan echte steun
Onvoorstelbaar dit, straks krijgen we nog de dominees die voorrang willen, is best wel veel risico met zo'n kerk vol biblebeltersquote:Op maandag 4 januari 2021 13:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij willen we zo snel mogelijk terug naar normaal met in de route daarheen niet onnodig veel extra doden die voorkomen kunnen worden. Daar is het gezondheidsraadadvies ook op toegespitst. De hele reden dat mensen wilden dat er vroeger begonnen werd met vaccineren, was omdat dat namelijk levens zou redden en het naïeve idee dat je daarmee ook sneller klaar zou zijn (dat is natuurlijk nooit zo geweest).
Dat alle beroepsgroepen van Nederland nu voorrang willen hebben, zorgt ervoor dat we als Nederland uiteindelijk meer onnodige coronaslachtoffers hebben onder kwetsbare groepen en later met versoepelingen richting de oude situatie kunnen beginnen.
te laat.....is natuurlijk ook allang in europa.quote:
Dit wil ik niet lezen hoor. Ik lees er gewoon overheenquote:Op maandag 4 januari 2021 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
te laat.....is natuurlijk ook allang in europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |