SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
wij trekken liever ons eigen plan en overwegen de risico's zelf i.p.v dan dat we door de overheid aan het handje gehouden moeten worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je binnen de regels naar een restaurant mag, of bij een restaurant af mag halen wordt dat dus door de beleidsmakers gezien als iets waar een acceptabel risico is. Waarom zou je er dan niet heen mogen?
Van de zomer ging inderdaad best aardig, maar de afgelopen maken we er een potje van.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:08 schreef Vasilevski het volgende:
Horeca hadden van de zomer gewoon het aantal gasten beperkt om aan de afstandsvoorschriften te voldoen. Kom op zeg.![]()
Wat had er dan concreet moeten gebeuren? Alles open maar iedereen moet thuisblijven? Dan is het gewoon een sterfhuisconstructie, een lockdown maar dan zonder steunprogramma's. Dan zeg je in feite tegen ondernemers: zoek het maar een halfjaartje uit zonder inkomsten, leef maar van je spaargeld.
Met in achtneming van alle andere maatregelen is daar ook niks op tegen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
Als je binnen de regels naar een restaurant mag, of bij een restaurant af mag halen wordt dat dus door de beleidsmakers gezien als iets waar een acceptabel risico is. Waarom zou je er dan niet heen mogen?
Gaat mij om het percentage positief. Dat stijgt bizar hard.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoe weten ze dat als vele van die cases nog niet geraporteerd zijn? Telepatische communicatie?
Nou, ik kende hem in ieder geval nog niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:12 schreef Jane het volgende:
Btw, kennen jullie die mop van dat plaatsje in Brazilië waar volgens allerlei onderzoeken al groepsimmuniteit zou zijn zijn dit voorjaar?
[ twitter ]
Haha, toch niet.
Sowieso zal daar die 'Britse' variant allang aanwezig zijn. Er wordt zoveel heen en weer gereisd tussen de UK en Ierland. Veel Ieren die in de UK wonen en werken zullen ook wel voor Kerst naar familie in Ierland zijn teruggegaan, gok ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:12 schreef trustychords het volgende:
Die cijfers uit Ierland zijn wel nasty zeg. Mutatie daar aan het huishouden?
hoeveel procent had er dan antistoffen ??? dat moet toch echt boven de 60% liggen wil je groepsimmuniteit krijgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:12 schreef Jane het volgende:
Btw, kennen jullie die mop van dat plaatsje in Brazilië waar volgens allerlei onderzoeken al groepsimmuniteit zou zijn zijn dit voorjaar?
[ twitter ]
Haha, toch niet.
Vanwege dat noemde ik taiwan ook maar evenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja goed punt, er zijn ook grote verschillen tussen landen.
Moet wel worden gezegd dat Japan ook wel net hét Oost-Aziatische land is dat het het 'slechtst' doet in de regio. Alleen is dat vergeleken met hier nog steeds nihil. Zuid-Korea stijgt ook weer maar is ook niet te detecteren als je het op een grafiek bekijkt met westerse landen.
Thailand gaat nu trouwens wel in totale lockdown: https://www.thestar.com.m(...)-cases-and-one-death
Wordt trouwens ook nog wel interessant om te zien wat er gebeurt als de 'Britse' of andere meer besmettelijke varianten in die regionen meer gaan voorkomen.
Sommigen vermoedden 75%, anderen lager, maar wel minimaal 44%. Sowieso zou je er iets van moeten merken als zo'n groot deel van de bevolking immuun zou zijn, maar er liggen nu meer mensen in het zkh dan in april.quote:
Om op de vraag van @eragon2890 terug te komen:quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat mij om het percentage positief. Dat stijgt bizar hard.
Die Engelse variant zal er zeker zijn. Als ik dit zo lees:quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Sowieso zal daar die 'Britse' variant allang aanwezig zijn. Er wordt zoveel heen en weer gereisd tussen de UK en Ierland. Veel Ieren die in de UK wonen en werken zullen ook wel voor Kerst naar familie in Ierland zijn teruggegaan, gok ik.
https://uk.mobile.reuters(...)tter_impression=truequote:Ireland has gone from having the lowest infection rate in the European Union just two weeks ago to having the fastest rate of deterioration, after shops and large parts of the hospitality sector were allowed to reopen for most of December.
Beetje zelfde hier en dit komt eigenlijk op neer dat ik mij aan striktere regels hou dan wordt voorgeschreven.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij trekken liever ons eigen plan en overwegen de risico's zelf i.p.v dan dat we door de overheid aan het handje gehouden moeten worden.
de 1.5m is daar wel een goed voorbeeld van, dat hebben ze nu zo gebracht dat half nederland denkt dat ze niet meer besmet kunnen worden of niet meer iemand kunnen besmetten.
ik denk dat we juist closer worden na de pandemie.....quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Vanwege dat noemde ik taiwan ook maar evenen dat is juist de beste
Dus nogmaals. Tijd om een andere verklaring te zoeken.
![]()
En in China zijn ze trouwens dus ook niet afstandelijker ofzo. Ze zijn nu weer open, en nu staan jongeren daar weer in mega clubs te dansen gezellig met 1000den tegelijk, elke avond. Die zijn in Wuhan iets groter dan hier. En nog vrij nieuw. Dus nee, het zijn geen robots, ze dansen daar net zo graag als hier en haatten afstand moeten houden net zo hard. Zwembadfeest iemand?
"Aziaten" zijn namelijk nét mensen. Dat irriteert me als Japanoloog zou mateloos aan deze "redenering", dat het semi-racistische oriëntalistische "unieke Aziatische volksaard"-gelul is die met alle respect gestorven zou moeten zijn in de 19de eeuw waaruit hij letterlijk afkomstig is.
De afgelopen maanden zie ik gvd sociologen en dergelijke die ook nog, god help ons, actief les geven aan onze universiteiten, dingen uitkramen als "misschien worden we wat afstandelijker door de pandemie, wat meer introvert. Zoals de Chinees bijvoorbeeld", en eerlijk gezegd zijn mijn kots-teiltjes en stresballen op.
Big yikes, zoals ze tegenwoordig zeggen.
Dat zou kunnen ja, jij @capriciaquote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Om op de vraag van @:eragon2890 terug te komen:
Waarschijnlijk door steekproefsgewijs te testen. Denk ik.
Anders zou het niet logisch zijn dat deze gevallen nog niet gerapporteerd zijn.
Ik las het trouwens ook van Thailand, toch weer strenge maatregelen.
In dat 'plaatsje' wonen 2 miljoen mensen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:12 schreef Jane het volgende:
[ twitter ]
Haha, toch niet.
Kan erover meepraten, ik date met een Cantonese dame nu. Aanhankelijk hoor, niks mis mee. Snap wel dat je die kant op wil.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Vanwege dat noemde ik taiwan ook maar evenen dat is juist de beste
Dus nogmaals. Tijd om een andere verklaring te zoeken.
![]()
En in China zijn ze trouwens dus ook niet afstandelijker ofzo. Ze zijn nu weer open, en nu staan jongeren daar weer in mega clubs te dansen gezellig met 1000den tegelijk, elke avond. Die zijn in Wuhan iets groter dan hier. En nog vrij nieuw. Dus nee, het zijn geen robots, ze dansen daar net zo graag als hier en haatten afstand moeten houden net zo hard. Zwembadfeest iemand?
"Aziaten" zijn namelijk nét mensen. Dat irriteert me als Japanoloog zou mateloos aan deze "redenering", dat het semi-racistische oriëntalistische "unieke Aziatische volksaard"-gelul is die met alle respect gestorven zou moeten zijn in de 19de eeuw waaruit hij letterlijk afkomstig is.
De afgelopen maanden zie ik gvd sociologen en dergelijke die ook nog, god help ons, actief les geven aan onze universiteiten, dingen uitkramen als "misschien worden we wat afstandelijker door de pandemie, wat meer introvert. Zoals de Chinees bijvoorbeeld", en eerlijk gezegd zijn mijn kots-teiltjes en stresballen op.
Big yikes, zoals ze tegenwoordig zeggen.
Maar dat is letterlijk wat verwacht wordt van ons. Er is al meerdere keren gezegd dat we op een moment moeten gaan dat het rustig is. Gemeenten hebben maanden lang geadverteerd dat je "bij ons veilig kunt winkelen". Dat hadden Rotterdam, Zoetermeer, Utrecht en nog veel meer steden. Dingen als: Steun je lokale binnenstad, bij ons kan het veilig.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij trekken liever ons eigen plan en overwegen de risico's zelf i.p.v dan dat we door de overheid aan het handje gehouden moeten worden.
de 1.5m is daar wel een goed voorbeeld van, dat hebben ze nu zo gebracht dat half nederland denkt dat ze niet meer besmet kunnen worden of niet meer iemand kunnen besmetten.
Ik ben zo benieuwd hoe dat allereerste feestje gaat zijn als we weer 'mogen'quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat we juist closer worden na de pandemie.....
Zonder dat iedereen je geschokt aankijkt als je een keertje hoest.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd hoe dat allereerste feestje gaat zijn als we weer 'mogen'
Zonder 1,5 meter, zonder mondkapjes, zonder poespas
Dat gaat voortaan als bevrijdingsdag 2.0 door het leven denk ik.
Mijn man en ik zijn in maart 2022 12,5 jaar getrouwd. Klinkt nog zo mega ver weg. Zitten wel al te bedenken hoe het dan gaat zijn, of er dan een knalfeest mag zijn. Zouden we onze trouwdag mogen evenaren? Kan alleen maar hopen ..
Ik ook, hij lulde zowieso uit z'n nek (beweerde ook dat omdat we volgens hem bv. geen handen meer zouden schudden dat tot 10% van de bevolking als viruswaanzin dat als vrijheidsberoving zou zien en gewelddadig erdoor zou worden... terwijl een kleuter nog kan bedenken dat het viruswaanzin eromgaat dat de overheid het nu verbied, niet of oom Freek na de pandemie het misschien zelf niet meer wilt terwijl oom Peter het wel weer doet, dat zal ze jeuken, als ze maar zelf mogen kiezen....), maar "misschien worden we allemaal wat introverter als de Chinezen" gingen mijn tenen echt van overeind staan. De nagels kwamen bijna door m'n sokken heen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat we juist closer worden na de pandemie.....
Het verbaast me nog steeds dat Rutte Nederlanders überhaupt het advies moest geven om de handen te wassen. Wat jij beschrijft herken ik ook. Zoveel mensen die dat gewoon niet doen - zelfs nu nog.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:22 schreef Evenstar het volgende:
Hooguit een handjevol mensen die zich anders gaan gedragen nadat dit achter de rug is. De zogenaamde experts kunnen lullen wat ze willen, maar zoveel gaat er echt niet veranderen hoor.
Het zou mooi zijn als men zich al wat meer aan standaard hygiëne regels zou houden. Ik ben nog steeds verbaasd hoeveel mensen niet de handen was na een bezoek aan het toilet. Zelfs in de zorg zie ik dit gebeuren en sta dan met de bek vol tanden als ik in het hokje naast mij iemand hoor doortrekken en weglopen, zonder dat ik de kraan hoor.
Ben dus al blij als dat een keer gaat landen bij mensen ... laat staan afstand houden en weet ik veel wat voor ongein men mee komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |