SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Algemene zaken, het departement van Rutte.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
AZ?
Wat doet die voetbalclub erbij
Nee joh, in het immer rustige Twentequote:Op donderdag 31 december 2020 19:28 schreef Aaruul het volgende:
[..]
Woon je in de Gazastrook ofzo
De kat is in ieder geval erg blij met de rust
Ja nee zo kun je m ook lezen idd. Dit zijn mensen die echt niet anders te omschrijven zijn en waarvan ik blij ben dat ze niet tegenover me staan zeg maar. Op de filmpjes van vanmiddag zijn ze al behoorlijk kachel en ook kanker mag niet ontbreken. Dat niveau. Hopelijk houden ze zichzelf en anderen heel.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja oke, het was ook een frustratie postje dat zodra het over mensen gaat die niet alles goed doen het vaak direct 'tokkies' zijn terwijl dat niet echt de werkelijkheid is.
Dus? Dan weet-ie nog niet wat er in de ministerraad wordt besproken. Wellicht speelt er nu iets binnen een ander ministerie waardoor het voor Nederland in zijn geheel beter is als we vasthouden aan 8 januari.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:27 schreef trein2000 het volgende: Hij zit in het kern-crisisteam hé?
Individualisten is misschien nog een netter term. Maar goed, moeten we het echt over de vorm hebben?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja nee zo kun je m ook lezen idd. Dit zijn mensen die echt niet anders te omschrijven zijn en waarvan ik blij ben dat ze niet tegenover me staan zeg maar. Op de filmpjes van vanmiddag zijn ze al behoorlijk kachel en ook kanker mag niet ontbreken. Dat niveau. Hopelijk houden ze zichzelf en anderen heel.
In denk dat we we straks 2020 nog gaan uitroepen dat het allemaal heel erg meeviel.quote:bron: nu.nl
De Britse mutatie van het coronavirus is vastgesteld bij vier verpleegkundigen van het Amsterdam UMC, meldt het ziekenhuis vanavond. Voor zover bekend zijn er geen patiënten van deze afdeling met de variant besmet geraakt.
Jij ookquote:Op donderdag 31 december 2020 19:34 schreef Benny het volgende:
Jongens, meisjes, mannen, vrouwen, alles daartussenin en alles daarbuiten... Oftewel iedereen in deze reeks: Heel veel geluk en gezondheid komend jaar.
Ik heb enorm veel van jullie geleerd dit jaar. Dank daarvoor.
Op naar een mooier jaar
Inderdaad, we hoeven niet verbaasd te doen dat er nul ontzag is voor de overheid. In Duindorp werd al van alles die de vingers gezien maar ze gingen ook nog vrolijk door tot na de afgesproken tijd. Consequenties? Nul. En dan moet de rest van rellend Nederland nog door in de wetenschap dat de politie hier niet op gaat ingrijpen als je maar asociaal genoeg doet.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:37 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Individualisten is misschien nog een netter term. Maar goed, moeten we het echt over de vorm hebben?
Desondanks blijft het een grof schandaal. Men geve een vinger en neemt de hele hand. Dat dit gebeurt is het zoveelste bewijs van een crisis die door slap leiderschap uit handen is gegeven. Nee is allang geen nee meer in deze samenleving. Een mandaat krijgen, maar die van je afschuiven... Ik snap dat niet.
Jij natuurlijk hetzelfde gewenstquote:Op donderdag 31 december 2020 19:34 schreef Benny het volgende:
Jongens, meisjes, mannen, vrouwen, alles daartussenin en alles daarbuiten... Oftewel iedereen in deze reeks: Heel veel geluk en gezondheid komend jaar.
Ik heb enorm veel van jullie geleerd dit jaar. Dank daarvoor.
Op naar een mooier jaar
Hier is het zoals anders. Veel vuurwerk, ook zwaardere soorten dan anders lijkt het. Politie rijdt rond maar hoeft niet in te grijpen, geen rellen of zo. Sneu voor de huisdieren wel.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:41 schreef summer2bird het volgende:
Hier trouwens haast geen vuurwerk. Waar normaal het hele gebouw trilt van alle knallen is het nu bijzonder stil. Zelfs de Tokkies hier verderop in de straat die normaal altijd overlast veroorzaken zijn rustig.
Af een toe een knalletje maar niks waar zelfs mijn kat zich druk om maakt![]()
Iets wat in honderden dorpen in dit land op dit moment gebeurd ja! Wat denk je zelf, dat er alleen in Duindorp feest wordt gevierd? Hou toch op, Duindorp is alleen in het nieuws omdat dat lekker bekt voor de media.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Iets wat verboden is momenteel en wat andere mensen ook graag willen doen. Zij raken nu gefrustreerd omdat andere mensen het wel doen.
Ja echt raar hoe dat zo verschilt per dorp.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier is het zoals anders. Veel vuurwerk, ook zwaardere soorten dan anders lijkt het. Politie rijdt rond maar hoeft niet in te grijpen, geen rellen of zo. Sneu voor de huisdieren wel.
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
Iets wat in honderden dorpen in dit land op dit moment gebeurd ja! Wat denk je zelf, dat er alleen in Duindorp feest wordt gevierd?
'Hier' is te midden van deze treurnisquote:
quote:Ongeregeldheden in Graafsewijk in Den Bosch: zwaar vuurwerk afgestoken en auto in brand
VIDEODEN BOSCH - In de Graafsewijk in Den Bosch zijn op oudjaarsavond rond 19.00 uur ongeregeldheden ontstaan. Groepen jongeren steken zwaar vuurwerk af en er is een auto in brand gestoken.
Op beelden die online staan, is te zien hoe een groep mensen de geparkeerde auto op de kant duwt, waarna één van hen het voertuig aansteekt. Als de auto eenmaal brandt, wordt er zwaar vuurwerk op het vuur gegooid. Er zijn flinke knallen te zien, ook op het moment dat er fietsers en andere auto's langrijden. In een ander filmpje wordt een scooterrijder bijna omvergeblazen door een vuurwerkbom die midden op de weg is geplaatst.
Houden zo! Het is in het noorden al lastig genoeg om wat leuks te doen zonder dat die kneus van Sikko (?) er bovenop staat.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Iets wat in honderden dorpen in dit land op dit moment gebeurd ja! Wat denk je zelf, dat er alleen in Duindorp feest wordt gevierd? Hou toch op, Duindorp is alleen in het nieuws omdat dat lekker bekt voor de media.
Reken maar dat er vollop feest wordt gevierd overal in het land. En het dorp waar ik vandaan kom in noordoost Nederland staat momenteel helemaal op z'n kop vol met feestvierders, maar daar zijn geen reporters van het AD bij, dus bestaat het niet !
Hoop dat ze niet aan jou auto/brievenbus gaan zittenquote:Op donderdag 31 december 2020 19:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
'Hier' is te midden van deze treurnis
https://www.bd.nl/den-bos(...)o-in-brand~ae1d889c/
[..]
[ afbeelding ]
Daar kijk ik op dit moment op uit
Nodeloos te zeggen dat dit niet op 1.5 meter gebeurt.
Ik ben in ieder geval blij dat ik thuis gebleven ben. ME ook al gesignaleerd
Das niet hetzelfde als een podium+DJ in de straat neerzetten.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:49 schreef Aaruul het volgende:
Ongeregeldheden in Volendam en Den Bosch lees ik net op de NOS liveblog
Is 2 dorpen nu het nieuwe honderden?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:49 schreef Aaruul het volgende:
[..]
Ongeregeldheden in Volendam en Den Bosch lees ik net op de NOS liveblog
Mijn auto heb ik elders ondergebrachtquote:Op donderdag 31 december 2020 19:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoop dat ze niet aan jou auto/brievenbus gaan zitten
gezellig wijkje !quote:Op donderdag 31 december 2020 19:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn auto heb ik elders ondergebrachtstond gisteren op de plek waar er nu één in de fik staat
Ah verstandigquote:Op donderdag 31 december 2020 19:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn auto heb ik elders ondergebrachtstond gisteren op de plek waar er nu één in de fik staat
quote:Op donderdag 31 december 2020 19:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Nee want het AD en de Televaag melden alleen over de feesten in Duindorpquote:
Dit topic is de grootste reden dat ik weer zoveel op Fok zitquote:Op donderdag 31 december 2020 19:54 schreef OProg het volgende:
Ook alvast beste wensen allemaal.
Ondanks de soms ongezelligheid was het over het algemeen best gezellig in dit topic.
Misschien dat er in de loop van volgende jaar een keer een COV-SC meet kan komen. Wel uiteraard met vaccinatieverplichting dan.
Puur symbolisch en niet zorgvuldig, me dunkt.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:52 schreef Predator40 het volgende:
ook even ter info weer aangezien het gewoon interessant is om bij te houden in europa
( en een keer niet om NL af te kraken )
Duitsland komt op stoom, gister op 78k nu al op 131k vaccinaties.
New Kids Turbo wijkje dat.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een live meet waarbij heel COR zich kan laten vaccineren.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:54 schreef OProg het volgende:
Ondanks de soms ongezelligheid was het over het algemeen best gezellig in dit topic.
Misschien dat er in de loop van volgende jaar een keer een COV-SC meet kan komen. Wel uiteraard met vaccinatieverplichting dan.
Vast niet met 100 man op straat met podium en DJ.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:55 schreef Snowpea het volgende:
Maar weet wel van vrienden in Friesland en Groningen en Flevoland dat ze op dit moment gewoon lekker aan het feestvieren zijn.
Gratis oefenen om van je fomo af te komenquote:Ik woon in Den Haag en zit in mijn 1tje beetje jaloers te zijn op hunnie
Al waren het er honderden."Maar juf, zij doen het ook!" deed het in de kleuterklas al niet meer.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Is 2 dorpen nu het nieuwe honderden?
Komende vrijdag hebben wij er ook eentje, heeft Hugo toch mooi voor ons geregeld!quote:Op donderdag 31 december 2020 19:52 schreef Predator40 het volgende:
ook even ter info weer aangezien het gewoon interessant is om bij te houden in europa
( en een keer niet om NL af te kraken )
Duitsland komt op stoom, gister op 78k nu al op 131k vaccinaties.
Of een meet waar we de ervaringen tussen onze vaccin's uit kunnen wisselen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een live meet waarbij heel COR zich kan laten vaccineren.
Toen was het ook nablijven met de hele klas als een deel zich niet koest kon houden.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:02 schreef Qarrad het volgende:
Al waren het er honderden."Maar juf, zij doen het ook!" deed het in de kleuterklas al niet meer.
Inderdaad, met een enorme klap tegen m'n kop als gevolgquote:Op donderdag 31 december 2020 20:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Al waren het er honderden."Maar juf, zij doen het ook!" deed het in de kleuterklas al niet meer.
Ik kom wel vaccins zetten. Zal tegen die tijd vast de elearning gehad hebbenquote:Op donderdag 31 december 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een live meet waarbij heel COR zich kan laten vaccineren.
Dank, zit momenteel echter meer te denken aan van de Pier afspringen. Ben ik van al het gezeik af.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Vast niet met 100 man op straat met podium en DJ.
[..]
Gratis oefenen om van je fomo af te komen
Dat hij die informatiebronnen maar eens gaat gebruiken dan. Voorlopig is zowat alles wat uit zijn mond komt in ieder geval niet helemaal de juiste info. Sterker nog; ik betwijfel of de jonge meer informatie heeft dan Jaap van Dissel of Sjaak de Gouw. Anders zou hij namelijk niet steeds voor zijn beurt praten.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Die heeft niet alle info die Hugo heeft... Hij heeft alleen de info die het RIVM verzamelt en rapporteert dat aan de minister. De minister heeft meer informatiebronnen dan alleen het RIVM.
[..]
Jij beschikt dan ook niet over alle informatie.
Ik snap dat het frustrerend is dat er niks lijkt te gebeuren, maar een minister moet meer rekening houden dan schreeuwdende adviseurs.
Tx.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 25-29 3.6 30-34 7.1 35-39 8.9 40-44 13.2 45-49 26.7 50-54 42.7 55-59 64.4 60-64 90.7 65-69 112.8 70-74 137.9 75-79 127.3 80-84 56.0 85-89 14.4 90- 3.1 |
Ja, of met een sneltest. Wordt wel fighten maar dan wel op anderhalve meter.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:54 schreef OProg het volgende:
Ik wilde zeggen "bel 112", maar correctie:quote:Op donderdag 31 december 2020 19:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
En als hij dan klaar is aankondiging dat Corona 2 Deluxe gevonden is die super besmettelijk en dodelijk is en we er allemaal aan gaanquote:Op donderdag 31 december 2020 20:22 schreef maan_man het volgende:
Gaat Hugo nog ergens optreden vanavond? Ik verwacht minimaal een uitvoering van The Final Countdown zo rond middernacht,
Naar verluidt gat hij wel Blue Suede Shoes vertolkenquote:Op donderdag 31 december 2020 20:22 schreef maan_man het volgende:
Gaat Hugo nog ergens optreden vanavond? Ik verwacht minimaal een uitvoering van The Final Countdown zo rond middernacht,
LOL doe jij aan burgerlijke ongehoorzaamheid dan vanavond? Haha, foei zeg XDquote:Op donderdag 31 december 2020 19:48 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Houden zo! Het is in het noorden al lastig genoeg om wat leuks te doen zonder dat die kneus van Sikko (?) er bovenop staat.
ARE YOU READY FOR ROUND 2????quote:Op donderdag 31 december 2020 20:22 schreef maan_man het volgende:
Vind ik wel de kers op de taart van deze shitshowquote:Op donderdag 31 december 2020 20:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hugo doet waarschijnlijk mee met de masked singer.
Zie ik Gommers ook nog wel doen trouwens.
Zou wel passen bij de rest van het jaar.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hopelijk hebben we tegen die tijd die 1,5m onzin niet meer nodig en kunnen we weer normaal gezellig sociaal doen!quote:Op donderdag 31 december 2020 20:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, of met een sneltest. Wordt wel fighten maar dan wel op anderhalve meter.
Gommers is daar totaal niet het type voor.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is nog geen 0:00 geweest maar dit is vrij standaard idd.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Is 2 dorpen nu het nieuwe honderden?
Ze zitten in elk geval beiden niet in het eerste pak.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.
Dit klopt ook wel. Er wordt vaak gezegd dat "het eilanden zijn", of kleine landen, of afgelegen landen. Dat is een deel van de realiteit. Maar een ander deel is dat er kordaat wordt opgetreden en dat men strikte regels hanteert, die strikt worden nageleefd en gehandhaafd. Of dat hier in het vrije Westen ook zou kunnen, is natuurlijk weer een ander verhaal. Of dat hier wenselijk is, eveneens.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook hoe ze in Oceanië het virus grotendeels buiten de deur houden. Er was vorige week nog een verhaal van een vrouw die uit een quarantainehotel in Perth was "ontsnapt". Die is met veel bombarie opgespoord en hangt nu gevangenisstraf boven het hoofd: https://www.abc.net.au/ne(...)d-for-hours/13016230
quote:Experts in het land snappen de emotionele oproep van Diederik Gommers en Ernst Kuipers om ziekenhuispersoneel maandag al in te enten tegen het coronavirus. Toch zijn de meesten van hen ook kritisch. Vier visies op een rijtje.
quote:Andreas Voss, hoogleraar infectiepreventie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en lid van het Outbreak Management Team (OMT).
,,Laat ik voorop stellen, ik snap de emoties van Gommers en Kuipers. Maar je moet je wel afvragen: heeft die oproep een positief effect op het acute probleem waar we nu mee te maken hebben? Ook als we snel vaccineren, is dat effect er niet. Ik denk dat Diederik dat zelf ook heel goed weet. Als je maandag zou beginnen met vaccineren, volgt drie weken later de tweede prik en duurt het nog even voor het effect echt bij mensen is ingetreden. Dus in de moeilijke maand januari heb je er eigenlijk niets aan.
Je hebt het personeel in de langdurige zorg, de 70-plussers bij wie het Pfizer-vaccin heel goed werkt. En dan heb je het ziekenhuispersoneel. Iederéén zou graag nu het vaccin willen. En het kabinet denkt al na over het eerder inenten van ziekenhuispersoneel. Nogmaals, ik begrijp de noodkreet achter de oproep en het feit dat iedereen nu zo snel mogelijk wil beginnen. Maar of wij nu maandag beginnen of enkele dagen later, het helpt niet in de vreselijke situatie in de zorg de komende maand.”
quote:Bert Niesters, hoogleraar medische microbiologie aan het UMCG in Groningen
,,Ik vind het een heel goed idee. Als Gommers zegt dat hij de vaccins maandag kan komen halen: ik wil best meerijden! Haha. Natuurlijk, personeel in de verpleeghuizen wil je ook vroeg vaccineren. Maar er zijn altijd argumenten om te zeggen dat het niet eerder kan. Maar je kunt ook kijken of iets wél kan. Natuurlijk helpt het nog niet tegen de huidige piek in de ziekenhuizen. Maar elke dag dat je langer wacht, zorgt ervoor dat je langer te maken hebt met ziekteverzuim, uitgestelde operaties.
Als ik nu zou weten dat ik maandag zou kunnen beginnen met vaccineren, dan zou ik al een heleboel dingen kunnen voorbereiden, dat lijkt me wel. En desnoods ga ik ‘s nachts vaccineren! Moet je luisteren, de komende maand wordt een dráma, dat weten we gewoon. Maar om dan te zeggen: we zijn toch te laat met vaccineren, het maakt niet zoveel uit... Dan kun je dus ook nooit beginnen. Dat lijkt me niet de bedoeling.”
quote:Jean-Luc Murk, arts-microbioloog in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis
,,Mijn mening: hoe eerder je begint met vaccineren, hoe beter. En dat we als land zoveel vertraging op hebben gelopen, vind ik echt een blamage, ontzettend spijtig. Ik wil ook dat daar openheid over komt: wat is er fout gegaan? En dat die fouten dan ook toegegeven worden. Maar om nu paniekvoetbal te gaan spelen met het risico dat het vaccineren onzorgvuldig gebeurt, dat lijkt me niet verstandig.
De oproep vind ik daarom ook niet verstandig. Er is al voldoende politieke druk. De vraag is ook: hoeveel helpt het nou? Het probleem dat je nu hebt wordt er niet mee opgelost. En natuurlijk, elke dag eerder vaccineren juich ik toe. Maar een oproep om maandag al te beginnen, die zou ik zelf nooit doen. Daar is Nederland niet mee geholpen. Schoenmaker, blijf bij je leest, zou ik willen zeggen. Laat het even aan de overheid. ”
De limburgerquote:Christian Hoebe, lid van de Gezondheidsraad en hoogleraar Infectieziektebestrijding aan de Universiteit Maastricht
,,Als Gezondheidsraad hebben we hier natuurlijk stevig over gesproken. Er is voorlopig een situatie van schaarste van vaccins. Dus je moet lastige keuzes maken. We hebben geconcludeerd dat het de beste keuze zou zijn om het Pfizer-vaccin te verspreiden onder ouderen, en dan de oudsten eerst. Maar we hebben de minister niet voor niets ruimte geboden om daar keuzes in te maken.
Dus ik snap de oproep, echt. Het water staat de mensen in de zorg tot aan de lippen. En het ziekteverzuim werkt echt ontwrichtend. Tegelijk moet je reëel zijn. Ook als je de komende weken zou starten, zou je die problemen niet oplossen. Voor je zover bent dat je twee prikken hebt gegeven en het vaccin helemaal werkt, ben je zo twee maanden verder. Daar komt bij dat het ziekteverzuim niet alleen corona betreft. Het gaat ook om oververmoeidheid, het personeel loopt gewoon op het tandvlees.
Dus de moeilijke situatie waarin we de komende maanden zitten, is niet meteen met vaccinatie op te lossen, dat is het eerlijke verhaal. Wat helpt, is dat de besmettingscijfers dalen. En de enige oproep die nu echt helpt, is dat mensen met oud en nieuw niet met veel mensen bij elkaar komen. Want de opleving die we in de ziekenhuizen kunnen krijgen door kerst en oud en nieuw, daar maak ik me écht zorgen over.”
Jij ook! Ik vind je bijdragen ook erg prettig om te lezen. 2021 wordt absoluut beterquote:Op donderdag 31 december 2020 20:51 schreef Salina het volgende:
Oh, en ondanks alles een heel mooi, fijn, gelukkig 2021 gewenst iedereen! Op naar betere tijden. Die komen er aan.![]()
![]()
![]()
En bedankt ieder voor het meeposten en modereren hier de afgelopen tien maanden. Leuk, boeiend en informatief subforum is het geworden.
Sinds wanneer is Nieuw-Zeeland geen onderdeel meer van het vrije westen?quote:Op donderdag 31 december 2020 20:49 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Dit klopt ook wel. Er wordt vaak gezegd dat "het eilanden zijn", of kleine landen, of afgelegen landen. Dat is een deel van de realiteit. Maar een ander deel is dat er kordaat wordt opgetreden en dat men strikte regels hanteert, die strikt worden nageleefd en gehandhaafd. Of dat hier in het vrije Westen ook zou kunnen, is natuurlijk weer een ander verhaal. Of dat hier wenselijk is, eveneens.
Hoe dan ook, in China en ook in b.v. Thailand, Vietnam en Cambodja hanteren ze die strenge quarantainemaatregelen en b.v. zeer strikte reisbeperkingen. Daarmee krijg je de cijfers omlaag en kun je het TTI goed uitvoeren.
Echter, het heeft wel grote economische (toeristische) gevolgen. Zéér grote gevolgen. In deze landen waar men geen uitkering kan krijgen (kennen ze niet) is het toerisme nagenoeg verdwenen. Bekende toeristenpleisters als Angkor Wat, Halong Bay, Bali en Phuket zijn nagenoeg leeg. Ook Aziatische toeristen (maar men zich op richt, aangezien Westerlingen geweerd worden i.v.m. de besmettingen bij ons) blijven massaal weg. De Chinese toerist gaat dankzij een grootschalige promotiecampagne van de Chinese regering massaal in eigen land op vakantie. Ook Koreanen en Japanners blijven weg.
Werknemers in het toerisme worden soms omgeschoold. Ondertussen moeten velen van alles verkopen om maar hun gezin te kunnen blijven onderhouden: grond, auto, bijles voor de kids, trouwring.
Maar goed, ze hebben de Corona onder controle.
Blijkbaar vind men daar de volksgezondheid veel belangrijker dan de economie. Misschien ligt dat aan hun boeddhistische inslag; ik ben daar wel benieuwd naar. Dus als iemand hier informatie over heeft...
Hier een artikel wat afgelopen weekend in de Volkskrant stond over het toerisme in o.a. Cambodja en andere Zuid-Oost Aziatische landen.
Toeristen laten het massaal afweten in Zuidoost-Azië: ‘Er is nul handel’
130.000 is meer dan 0.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:59 schreef potjecreme het volgende:
Het gras is niet groener
[ twitter ]
Ik had het over de strikte quarantainemaatregelen en quarantainehotels, degenen waarvan jij zelf het bestaan beaamde.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Nieuw-Zeeland geen onderdeel meer van het vrije westen?
En daarnaast, welke strenge regels in China, Taiwan, Nieuw-zeeland nog? China heeft al maanden alle nachtclubs, festivals, alles 100% open. Zwembadfeest? Ze hadden recetnelijk schijnbaar een bierfestival met 1,2miljoen mensen! En zonder afstand of mondvodjes...
Taiwan had dus pride in november, met 130.000 mensen, en m'n favo ding, free hugs, waren ook weer terug, jay!
Nieuw zeeland viert het nieuwe jaar met volksfeesten zonder afstand, moutrags, etc, en met een festival met 20.000 man want ook daar zijn intern alle beperkingen alweer opgeheven. Dus welke strenge regels?
Heb recent contact gehad met iemand die (daarna) positief getest is dus nee, dat is mij wat te ongehoorzaam.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:28 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
LOL doe jij aan burgerlijke ongehoorzaamheid dan vanavond? Haha, foei zeg XD
Ik zou ook het ene Aziatische land niet met het andere vergelijken. China zit natuurlijk wel in een hele andere positie. Die hebben geen westerse toeristen nodig. Met Cambodja en Thailand e.d. zit dat wel anders.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:49 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Dit klopt ook wel. Er wordt vaak gezegd dat "het eilanden zijn", of kleine landen, of afgelegen landen. Dat is een deel van de realiteit. Maar een ander deel is dat er kordaat wordt opgetreden en dat men strikte regels hanteert, die strikt worden nageleefd en gehandhaafd. Of dat hier in het vrije Westen ook zou kunnen, is natuurlijk weer een ander verhaal. Of dat hier wenselijk is, eveneens.
Hoe dan ook, in China en ook in b.v. Thailand, Vietnam en Cambodja hanteren ze die strenge quarantainemaatregelen en b.v. zeer strikte reisbeperkingen. Daarmee krijg je de cijfers omlaag en kun je het TTI goed uitvoeren.
Echter, het heeft wel grote economische (toeristische) gevolgen. Zéér grote gevolgen. In deze landen waar men geen uitkering kan krijgen (kennen ze niet) is het toerisme nagenoeg verdwenen. Bekende toeristenpleisters als Angkor Wat, Halong Bay, Bali en Phuket zijn nagenoeg leeg. Ook Aziatische toeristen (waar men zich op richt, aangezien Westerlingen geweerd worden i.v.m. de besmettingen bij ons) blijven massaal weg. De Chinese toerist gaat dankzij een grootschalige promotiecampagne van de Chinese regering massaal in eigen land op vakantie. Ook Koreanen en Japanners blijven weg.
Werknemers in het toerisme worden soms omgeschoold. Ondertussen moeten velen van alles verkopen om maar hun gezin te kunnen blijven onderhouden: grond, auto, bijles voor de kids, trouwring.
Maar goed, ze hebben de Corona onder controle.
Blijkbaar vind men daar de volksgezondheid veel belangrijker dan de economie. Misschien ligt dat aan hun boeddhistische inslag; ik ben daar wel benieuwd naar. Dus als iemand hier informatie over heeft...
Hier een artikel wat afgelopen weekend in de Volkskrant stond over het toerisme in o.a. Cambodja en andere Zuid-Oost Aziatische landen.
Toeristen laten het massaal afweten in Zuidoost-Azië: ‘Er is nul handel’
Slaap lekker en beste wensenquote:Op donderdag 31 december 2020 21:09 schreef Snowpea het volgende:
Ik heb genoeg van alles, ga lekker naar bedje toe, zie de puinhopen morgen wel.
Vanuit Scheveningen iedereen de beste wensen 3
Staat je auto veilig?quote:Op donderdag 31 december 2020 21:09 schreef Snowpea het volgende:
Vanuit Scheveningen iedereen de beste wensen ?
Vanochtend op de radio bij BNR. In China zijn er nog besmettingen. Dan gaat er een hele wijk in lockdown.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik had het over de strikte quarantainemaatregelen en quarantainehotels, degenen waarvan jij zelf het bestaan beaamde.
Nieuw-Zeeland is wel Westers inderdaad, Australië ook.
Ik heb het vooral over Zuid-Oost Azië, als je goed leest.
Er is een reden dat er weer zoveel mogelijk is, en dat zijn juist de strikt uitgevoerde en gehandhaafde regels m.b.t. het reizen en dergelijke. Overigens kom je landen in Z-O Azië als westerse toerist nog niet in.
Als of deze oud en nieuw nog niet erg genoeg is...quote:Op donderdag 31 december 2020 20:50 schreef miss_sly het volgende:
Is die masked singer echt een ding? Ik dacht dat het maar een grapje was :
Wij gaan zo toch Youp kijken.
Jij ook bedankt!!quote:Op donderdag 31 december 2020 21:12 schreef chratnox het volgende:
Vanaf hier ook, allemaal een heel fijn 2021! Vrouwlief zit the Masked Singer te kijken, dochterlief ligt net te pitten.
Ik vind dit een ontzettend fijn subforum geworden, dank jullie allemaal!
En om af te sluiten met goed nieuws. Over iets minder dan 3 uur is het 2021, is het januari en dan beginnen we bijna met vaccineren!
Fijne avond, fijne nacht en wellicht morgen!
Inderdaad wanneer stopt Youp.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als of deze oud en nieuw nog niet erg genoeg is...
Zodra je de TV uitzet schatquote:Op donderdag 31 december 2020 21:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Inderdaad wanneer stopt Youp.
Sow das vroeg. Sta je om 4 uur op ofzo?quote:Op donderdag 31 december 2020 21:09 schreef Snowpea het volgende:
Vanuit Scheveningen iedereen de beste wensen
Dat jij en ik niet hetzelfde over dingen denken, was al langer duidelijkquote:Op donderdag 31 december 2020 21:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als of deze oud en nieuw nog niet erg genoeg is...
Wie is deze nobuddy nou weer en waarom is zijn mening relevant?quote:Op donderdag 31 december 2020 20:59 schreef potjecreme het volgende:
Het gras is niet groener
[ twitter ]
Jij hebt er aan bijgedragen dat dit een fijn subdoelen is gewordenquote:Op donderdag 31 december 2020 21:12 schreef chratnox het volgende:
Vanaf hier ook, allemaal een heel fijn 2021! Vrouwlief zit the Masked Singer te kijken, dochterlief ligt net te pitten.
Ik vind dit een ontzettend fijn subforum geworden, dank jullie allemaal!
En om af te sluiten met goed nieuws. Over iets minder dan 3 uur is het 2021, is het januari en dan beginnen we bijna met vaccineren!
Fijne avond, fijne nacht en wellicht morgen!
De tering, dat zijn gewoon dynamietstavenquote:Op donderdag 31 december 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
Hier ook.
Allemaal van die cobra 6 en cobra 8 gevallen gaan af.
Nope om 5 uur, om 7 uur op het werk aanwezig zijnquote:Op donderdag 31 december 2020 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sow das vroeg. Sta je om 4 uur op ofzo?
Dat klopt, maar dat je smaak zó slecht was had ik niet verwachtquote:Op donderdag 31 december 2020 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat jij en ik niet hetzelfde over dingen denken, was al langer duidelijk
Toch fijne jaarwisseling en een beter 2021 gewenst
Volgens mij is 130.000 meer dan 0....quote:Op donderdag 31 december 2020 20:59 schreef potjecreme het volgende:
Het gras is niet groener
[ twitter ]
Fair enough!quote:Op donderdag 31 december 2020 21:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik had het over de strikte quarantainemaatregelen en quarantainehotels, degenen waarvan jij zelf het bestaan beaamde.
Nieuw-Zeeland is wel Westers inderdaad, Australië ook.
Ik heb het vooral over Zuid-Oost Azië.
Er is een reden dat er weer zoveel mogelijk is in de landen die je opnoemt, en dat zijn juist de strikt uitgevoerde en gehandhaafde regels m.b.t. het (in)reizen, quarantaine en dergelijke. Overigens kom je landen in Z-O Azië als westerse toerist nog niet in.
Misschien was ik niet duidelijk of concreet genoeg, ik schrijf een beetje warrig soms.
In dat laatste geval wordt misschien eindelijk de VVD niet herkozen!quote:Op donderdag 31 december 2020 21:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb recent contact gehad met iemand die (daarna) positief getest is dus nee, dat is mij wat te ongehoorzaam.Heb die leeftijd sowieso wel gehad, dus deze dappere verzetsstrijder zou anders hooguit per ongeluk één persoon teveel binnenlaten.
Vond het gewoon grappig dat allerlei feestende mensen het zelf filmen en het dan op allerlei sites en sociale media terechtkomt. Wat dat betreft is het wel echt een sociale media-pandemie.
[..]
Ik zou ook het ene Aziatische land niet met het andere vergelijken. China zit natuurlijk wel in een hele andere positie. Die hebben geen westerse toeristen nodig. Met Cambodja en Thailand e.d. zit dat wel anders.
Dat 'kordate optreden om het virus onder controle te houden' zou ik in sommige gevallen met een korreltje zout nemen. Hoor over Thailand b.v. wel wat wisselende verhalen. De officiële telling stijgt daar nu ook weer. Maar bovendien is Thailand ook het land van niet testen, gewoon een paar dagjes uitzieken, geen haan die ernaar kraait. Omdat corona officieel alleen van de vieze buitenlanders komt.
En ja dus inderdaad hele groepen mensen worden gewoon opgegeven in economische zin. Wij kunnen in Nederland natuurlijk ook gewoon tegen alle horecawerknemers zeggen: ga maar zeewier plukken of in het land werken, dan vergoeden wij je tot bijstandsniveau, anders zoek je het maar uit. Alleen dan denk ik dat de coronadiscussie hier ook nog wel een tikje grimmiger wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |