abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 december 2020 @ 19:30:23 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197141623

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197141683
Het knallen begint toe te nemen hier.
pi_197141691
quote:
11s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

AZ?
Wat doet die voetbalclub erbij 8-)
Algemene zaken, het departement van Rutte.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:28 schreef Aaruul het volgende:

[..]

Woon je in de Gazastrook ofzo :D
De kat is in ieder geval erg blij met de rust
Nee joh, in het immer rustige Twente :D
zie email 27 oktober
pi_197141725
Hier ook.
Allemaal van die cobra 6 en cobra 8 gevallen gaan af.
  donderdag 31 december 2020 @ 19:34:36 #5
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197141753
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja oke, het was ook een frustratie postje dat zodra het over mensen gaat die niet alles goed doen het vaak direct 'tokkies' zijn terwijl dat niet echt de werkelijkheid is.
Ja nee zo kun je m ook lezen idd. Dit zijn mensen die echt niet anders te omschrijven zijn en waarvan ik blij ben dat ze niet tegenover me staan zeg maar. Op de filmpjes van vanmiddag zijn ze al behoorlijk kachel en ook kanker mag niet ontbreken. Dat niveau. Hopelijk houden ze zichzelf en anderen heel.
pi_197141758
Jongens, meisjes, mannen, vrouwen, alles daartussenin en alles daarbuiten... Oftewel iedereen in deze reeks: Heel veel geluk en gezondheid komend jaar.

Ik heb enorm veel van jullie geleerd dit jaar. Dank daarvoor.

Op naar een mooier jaar *O*
  donderdag 31 december 2020 @ 19:34:45 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197141760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:27 schreef trein2000 het volgende: Hij zit in het kern-crisisteam hé?
Dus? Dan weet-ie nog niet wat er in de ministerraad wordt besproken. Wellicht speelt er nu iets binnen een ander ministerie waardoor het voor Nederland in zijn geheel beter is als we vasthouden aan 8 januari.
So we just called him Fred
  donderdag 31 december 2020 @ 19:37:14 #8
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197141826
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja nee zo kun je m ook lezen idd. Dit zijn mensen die echt niet anders te omschrijven zijn en waarvan ik blij ben dat ze niet tegenover me staan zeg maar. Op de filmpjes van vanmiddag zijn ze al behoorlijk kachel en ook kanker mag niet ontbreken. Dat niveau. Hopelijk houden ze zichzelf en anderen heel.
Individualisten is misschien nog een netter term. Maar goed, moeten we het echt over de vorm hebben?

Desondanks blijft het een grof schandaal. Men geve een vinger en neemt de hele hand. Dat dit gebeurt is het zoveelste bewijs van een crisis die door slap leiderschap uit handen is gegeven. Nee is allang geen nee meer in deze samenleving. Een mandaat krijgen, maar die van je afschuiven... Ik snap dat niet.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  donderdag 31 december 2020 @ 19:37:43 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197141837
Brexodus gaat ook meer vorm krijgen....
quote:
bron: nu.nl
De Britse mutatie van het coronavirus is vastgesteld bij vier verpleegkundigen van het Amsterdam UMC, meldt het ziekenhuis vanavond. Voor zover bekend zijn er geen patiënten van deze afdeling met de variant besmet geraakt.
In denk dat we we straks 2020 nog gaan uitroepen dat het allemaal heel erg meeviel.

Het interessante hier is dat alles begint met 1 dan 2, toen 6 om over een paar maanden in de 10.000's te lopen.
Testen en isoleren zal nog een ingewikkeld gebeuren gaan worden want met een antigeen testje van ¤50 zal men het verschil niet gaan ontdekken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197141847
Scholen en kinderopvang blijven dicht.
pi_197141917
quote:
14s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:34 schreef Benny het volgende:
Jongens, meisjes, mannen, vrouwen, alles daartussenin en alles daarbuiten... Oftewel iedereen in deze reeks: Heel veel geluk en gezondheid komend jaar.

Jij ook :)
Twiddel
pi_197141932
Bedankt en zoals er zo velen zijn die meelurken. Inderdaad heb ik ook veel geleerd dit jaar van iedereen op dit forum.
Fijne jaarwisseling voor allemaal
pi_197141933
Hopelijk gaat het een beter jaar worden.
We gaan het wel zien.
  donderdag 31 december 2020 @ 19:41:01 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197141940
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:37 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Individualisten is misschien nog een netter term. Maar goed, moeten we het echt over de vorm hebben?

Desondanks blijft het een grof schandaal. Men geve een vinger en neemt de hele hand. Dat dit gebeurt is het zoveelste bewijs van een crisis die door slap leiderschap uit handen is gegeven. Nee is allang geen nee meer in deze samenleving. Een mandaat krijgen, maar die van je afschuiven... Ik snap dat niet.
Inderdaad, we hoeven niet verbaasd te doen dat er nul ontzag is voor de overheid. In Duindorp werd al van alles die de vingers gezien maar ze gingen ook nog vrolijk door tot na de afgesproken tijd. Consequenties? Nul. En dan moet de rest van rellend Nederland nog door in de wetenschap dat de politie hier niet op gaat ingrijpen als je maar asociaal genoeg doet.
pi_197141961
Hier trouwens haast geen vuurwerk. Waar normaal het hele gebouw trilt van alle knallen is het nu bijzonder stil. Zelfs de Tokkies hier verderop in de straat die normaal altijd overlast veroorzaken zijn rustig.
Af een toe een knalletje maar niks waar zelfs mijn kat zich druk om maakt :o :D
Twiddel
pi_197141965
020 hebben ze ook schijt hoor. Ze knallen gewoon.
  donderdag 31 december 2020 @ 19:42:50 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197141986
quote:
14s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:34 schreef Benny het volgende:

Jij natuurlijk hetzelfde gewenst :Y
pi_197142014
Het precedent was geschapen tijdens het BLM protest op de Dam he, protesteren mag eigenlijk niet maar als je zegt dat elke smeris die in de buurt komt in elkaar geslagen wordt mag het wel.
  donderdag 31 december 2020 @ 19:44:38 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197142045
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:41 schreef summer2bird het volgende:
Hier trouwens haast geen vuurwerk. Waar normaal het hele gebouw trilt van alle knallen is het nu bijzonder stil. Zelfs de Tokkies hier verderop in de straat die normaal altijd overlast veroorzaken zijn rustig.
Af een toe een knalletje maar niks waar zelfs mijn kat zich druk om maakt :o :D
Hier is het zoals anders. Veel vuurwerk, ook zwaardere soorten dan anders lijkt het. Politie rijdt rond maar hoeft niet in te grijpen, geen rellen of zo. Sneu voor de huisdieren wel.
  donderdag 31 december 2020 @ 19:45:40 #20
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_197142078
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Iets wat verboden is momenteel en wat andere mensen ook graag willen doen. Zij raken nu gefrustreerd omdat andere mensen het wel doen.
Iets wat in honderden dorpen in dit land op dit moment gebeurd ja! Wat denk je zelf, dat er alleen in Duindorp feest wordt gevierd? Hou toch op, Duindorp is alleen in het nieuws omdat dat lekker bekt voor de media.
Reken maar dat er vollop feest wordt gevierd overal in het land. En het dorp waar ik vandaan kom in noordoost Nederland staat momenteel helemaal op z'n kop vol met feestvierders, maar daar zijn geen reporters van het AD bij, dus bestaat het niet !
pi_197142083
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hier is het zoals anders. Veel vuurwerk, ook zwaardere soorten dan anders lijkt het. Politie rijdt rond maar hoeft niet in te grijpen, geen rellen of zo. Sneu voor de huisdieren wel.
Ja echt raar hoe dat zo verschilt per dorp.
Als je een paar km omhoog hier gaat zit je wss midden in de chaos nu (Urk)
Twiddel
  donderdag 31 december 2020 @ 19:47:26 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197142119
quote:
2s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
Iets wat in honderden dorpen in dit land op dit moment gebeurd ja! Wat denk je zelf, dat er alleen in Duindorp feest wordt gevierd?
Heb je daar een bron van?
So we just called him Fred
pi_197142154
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Waar is 'hier'?
'Hier' is te midden van deze treurnis

https://www.bd.nl/den-bos(...)o-in-brand~ae1d889c/

quote:
Ongeregeldheden in Graafsewijk in Den Bosch: zwaar vuurwerk afgestoken en auto in brand

VIDEODEN BOSCH - In de Graafsewijk in Den Bosch zijn op oudjaarsavond rond 19.00 uur ongeregeldheden ontstaan. Groepen jongeren steken zwaar vuurwerk af en er is een auto in brand gestoken.

Op beelden die online staan, is te zien hoe een groep mensen de geparkeerde auto op de kant duwt, waarna één van hen het voertuig aansteekt. Als de auto eenmaal brandt, wordt er zwaar vuurwerk op het vuur gegooid. Er zijn flinke knallen te zien, ook op het moment dat er fietsers en andere auto's langrijden. In een ander filmpje wordt een scooterrijder bijna omvergeblazen door een vuurwerkbom die midden op de weg is geplaatst.

Daar kijk ik op dit moment op uit :)

Nodeloos te zeggen dat dit niet op 1.5 meter gebeurt.

Ik ben in ieder geval blij dat ik thuis gebleven ben. ME ook al gesignaleerd :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197142157
quote:
2s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Iets wat in honderden dorpen in dit land op dit moment gebeurd ja! Wat denk je zelf, dat er alleen in Duindorp feest wordt gevierd? Hou toch op, Duindorp is alleen in het nieuws omdat dat lekker bekt voor de media.
Reken maar dat er vollop feest wordt gevierd overal in het land. En het dorp waar ik vandaan kom in noordoost Nederland staat momenteel helemaal op z'n kop vol met feestvierders, maar daar zijn geen reporters van het AD bij, dus bestaat het niet !
Houden zo! Het is in het noorden al lastig genoeg om wat leuks te doen zonder dat die kneus van Sikko (?) er bovenop staat. :')
pi_197142161
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:47 schreef Fred het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Ongeregeldheden in Volendam en Den Bosch lees ik net op de NOS liveblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')