130.000 is meer dan 0.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:59 schreef potjecreme het volgende:
Het gras is niet groener
[ twitter ]
Ik had het over de strikte quarantainemaatregelen en quarantainehotels, degenen waarvan jij zelf het bestaan beaamde.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Nieuw-Zeeland geen onderdeel meer van het vrije westen?
En daarnaast, welke strenge regels in China, Taiwan, Nieuw-zeeland nog? China heeft al maanden alle nachtclubs, festivals, alles 100% open. Zwembadfeest? Ze hadden recetnelijk schijnbaar een bierfestival met 1,2miljoen mensen! En zonder afstand of mondvodjes...
Taiwan had dus pride in november, met 130.000 mensen, en m'n favo ding, free hugs, waren ook weer terug, jay!
Nieuw zeeland viert het nieuwe jaar met volksfeesten zonder afstand, moutrags, etc, en met een festival met 20.000 man want ook daar zijn intern alle beperkingen alweer opgeheven. Dus welke strenge regels?
Heb recent contact gehad met iemand die (daarna) positief getest is dus nee, dat is mij wat te ongehoorzaam.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:28 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
LOL doe jij aan burgerlijke ongehoorzaamheid dan vanavond? Haha, foei zeg XD
Ik zou ook het ene Aziatische land niet met het andere vergelijken. China zit natuurlijk wel in een hele andere positie. Die hebben geen westerse toeristen nodig. Met Cambodja en Thailand e.d. zit dat wel anders.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:49 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Dit klopt ook wel. Er wordt vaak gezegd dat "het eilanden zijn", of kleine landen, of afgelegen landen. Dat is een deel van de realiteit. Maar een ander deel is dat er kordaat wordt opgetreden en dat men strikte regels hanteert, die strikt worden nageleefd en gehandhaafd. Of dat hier in het vrije Westen ook zou kunnen, is natuurlijk weer een ander verhaal. Of dat hier wenselijk is, eveneens.
Hoe dan ook, in China en ook in b.v. Thailand, Vietnam en Cambodja hanteren ze die strenge quarantainemaatregelen en b.v. zeer strikte reisbeperkingen. Daarmee krijg je de cijfers omlaag en kun je het TTI goed uitvoeren.
Echter, het heeft wel grote economische (toeristische) gevolgen. Zéér grote gevolgen. In deze landen waar men geen uitkering kan krijgen (kennen ze niet) is het toerisme nagenoeg verdwenen. Bekende toeristenpleisters als Angkor Wat, Halong Bay, Bali en Phuket zijn nagenoeg leeg. Ook Aziatische toeristen (waar men zich op richt, aangezien Westerlingen geweerd worden i.v.m. de besmettingen bij ons) blijven massaal weg. De Chinese toerist gaat dankzij een grootschalige promotiecampagne van de Chinese regering massaal in eigen land op vakantie. Ook Koreanen en Japanners blijven weg.
Werknemers in het toerisme worden soms omgeschoold. Ondertussen moeten velen van alles verkopen om maar hun gezin te kunnen blijven onderhouden: grond, auto, bijles voor de kids, trouwring.
Maar goed, ze hebben de Corona onder controle.
Blijkbaar vind men daar de volksgezondheid veel belangrijker dan de economie. Misschien ligt dat aan hun boeddhistische inslag; ik ben daar wel benieuwd naar. Dus als iemand hier informatie over heeft...
Hier een artikel wat afgelopen weekend in de Volkskrant stond over het toerisme in o.a. Cambodja en andere Zuid-Oost Aziatische landen.
Toeristen laten het massaal afweten in Zuidoost-Azië: ‘Er is nul handel’
Slaap lekker en beste wensenquote:Op donderdag 31 december 2020 21:09 schreef Snowpea het volgende:
Ik heb genoeg van alles, ga lekker naar bedje toe, zie de puinhopen morgen wel.
Vanuit Scheveningen iedereen de beste wensen 3
Staat je auto veilig?quote:Op donderdag 31 december 2020 21:09 schreef Snowpea het volgende:
Vanuit Scheveningen iedereen de beste wensen ?
Vanochtend op de radio bij BNR. In China zijn er nog besmettingen. Dan gaat er een hele wijk in lockdown.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik had het over de strikte quarantainemaatregelen en quarantainehotels, degenen waarvan jij zelf het bestaan beaamde.
Nieuw-Zeeland is wel Westers inderdaad, Australië ook.
Ik heb het vooral over Zuid-Oost Azië, als je goed leest.
Er is een reden dat er weer zoveel mogelijk is, en dat zijn juist de strikt uitgevoerde en gehandhaafde regels m.b.t. het reizen en dergelijke. Overigens kom je landen in Z-O Azië als westerse toerist nog niet in.
Als of deze oud en nieuw nog niet erg genoeg is...quote:Op donderdag 31 december 2020 20:50 schreef miss_sly het volgende:
Is die masked singer echt een ding? Ik dacht dat het maar een grapje was :
Wij gaan zo toch Youp kijken.
Jij ook bedankt!!quote:Op donderdag 31 december 2020 21:12 schreef chratnox het volgende:
Vanaf hier ook, allemaal een heel fijn 2021! Vrouwlief zit the Masked Singer te kijken, dochterlief ligt net te pitten.
Ik vind dit een ontzettend fijn subforum geworden, dank jullie allemaal!
En om af te sluiten met goed nieuws. Over iets minder dan 3 uur is het 2021, is het januari en dan beginnen we bijna met vaccineren!
Fijne avond, fijne nacht en wellicht morgen!
Inderdaad wanneer stopt Youp.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als of deze oud en nieuw nog niet erg genoeg is...
Zodra je de TV uitzet schatquote:Op donderdag 31 december 2020 21:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Inderdaad wanneer stopt Youp.
Sow das vroeg. Sta je om 4 uur op ofzo?quote:Op donderdag 31 december 2020 21:09 schreef Snowpea het volgende:
Vanuit Scheveningen iedereen de beste wensen
Dat jij en ik niet hetzelfde over dingen denken, was al langer duidelijkquote:Op donderdag 31 december 2020 21:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als of deze oud en nieuw nog niet erg genoeg is...
Wie is deze nobuddy nou weer en waarom is zijn mening relevant?quote:Op donderdag 31 december 2020 20:59 schreef potjecreme het volgende:
Het gras is niet groener
[ twitter ]
Jij hebt er aan bijgedragen dat dit een fijn subdoelen is gewordenquote:Op donderdag 31 december 2020 21:12 schreef chratnox het volgende:
Vanaf hier ook, allemaal een heel fijn 2021! Vrouwlief zit the Masked Singer te kijken, dochterlief ligt net te pitten.
Ik vind dit een ontzettend fijn subforum geworden, dank jullie allemaal!
En om af te sluiten met goed nieuws. Over iets minder dan 3 uur is het 2021, is het januari en dan beginnen we bijna met vaccineren!
Fijne avond, fijne nacht en wellicht morgen!
De tering, dat zijn gewoon dynamietstavenquote:Op donderdag 31 december 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
Hier ook.
Allemaal van die cobra 6 en cobra 8 gevallen gaan af.
Nope om 5 uur, om 7 uur op het werk aanwezig zijnquote:Op donderdag 31 december 2020 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sow das vroeg. Sta je om 4 uur op ofzo?
Dat klopt, maar dat je smaak zó slecht was had ik niet verwachtquote:Op donderdag 31 december 2020 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat jij en ik niet hetzelfde over dingen denken, was al langer duidelijk
Toch fijne jaarwisseling en een beter 2021 gewenst
Volgens mij is 130.000 meer dan 0....quote:Op donderdag 31 december 2020 20:59 schreef potjecreme het volgende:
Het gras is niet groener
[ twitter ]
Fair enough!quote:Op donderdag 31 december 2020 21:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik had het over de strikte quarantainemaatregelen en quarantainehotels, degenen waarvan jij zelf het bestaan beaamde.
Nieuw-Zeeland is wel Westers inderdaad, Australië ook.
Ik heb het vooral over Zuid-Oost Azië.
Er is een reden dat er weer zoveel mogelijk is in de landen die je opnoemt, en dat zijn juist de strikt uitgevoerde en gehandhaafde regels m.b.t. het (in)reizen, quarantaine en dergelijke. Overigens kom je landen in Z-O Azië als westerse toerist nog niet in.
Misschien was ik niet duidelijk of concreet genoeg, ik schrijf een beetje warrig soms.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |