Zeg, ik sta inmiddels bij de EHBO-post, waar hang je uit met je worstenwagen?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja goed dat het in Nederland vrij traag gaat is inmiddels duidelijk maar slechts 5000 tegen 18 januari kan ik me echt niet voorstellen. Hier komt op 4 januari de volgende lading van 20k vaccins binnen die in de dagen nadien gezet worden. Eind januari willen ze er rond de 150 tot 200k gedaan hebben
Een suggestie uit het artikel is dat je in trials een vaccin niet met een placebogroep vergelijkt maar met een groep die een bestaand vaccin krijgt.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou inhouden dat de andere vaccins 'weggegooid' kunnen worden? Maar daar tekenen die mensen toch voor? Of hoe gaat dat in zijn werk bij zo'n trial?
Waarom zouden ze niet komen? Het is toch helemaal niet van belang voor de volgende levering of de andere levering al op is? Is die voorwaarde ergens genoemd?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na dit weekend komt als 't goed is de eerste echte levering van Pfizer, die wellicht niet komt omdat die 10.000 nog in een doos ligt te verstoffen. Als die wel komt en de levering overeen komt met de planning, krijgen we 160.000 vaccins. Laten we even stellen dat de helft komt, dus dat we er 80.000 krijgen. Dan hebben we 90.000 vaccins en kunnen we 45.000 mensen 2x vaccineren.
Dat kan vanaf komende maandag gedaan worden dan, misschien dinsdag. Die 45.000 mensen wil je voor 11 januari allemaal af hebben, want dan komt de volgende levering, waar je weer zo'n hoeveelheid mensen kunt vaccineren.
Ik denk dat Duitsland een vrij accurate weergave is van wat Nederland redelijkerwijs had kunnen doen. Dat wat Duitsland gedaan heeft (78k?) moet je door vier delen en dan weet je wat Nederland redelijkerwijs zou hebben kunnen doen tot nu.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
op die manier maar 10% in NL is het dubbele van wat ik zei en ik meen toch wel dat de pers in Israel wel objectief en kritisch genoeg is mocht dit propaganda zijn.
Die heb ik ook gelezen. Het nadeel is dat de fabrikanten dat niet willen geloof ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een suggestie uit het artikel is dat je in trials een vaccin niet met een placebogroep vergelijkt maar met een groep die een bestaand vaccin krijgt.
Tsja, dan mogen ze hier dan wel in worstenwagentjes vervoerd worden naar de locaties waarop gevaccineerd wordt maar omgerekend naar bevolkingsgrootte van Nederland zouden er op 8 januari al ruim 60.000 gezet zijn. Als je dan pas begint met je eerste paar vaccinaties dan loop je inderdaad achter de feiten aan.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
8 januari symbolisch
11 januari beginnen we op 3 GGD locaties.
18 januari beginnen we op 25 locaties.
Helemaal vergeten dat ze inmiddels allemaal gezet zijn. Effe wachten tot 5 januariquote:Op donderdag 31 december 2020 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeg, ik sta inmiddels bij de EHBO-post, waar hang je uit met je worstenwagen?
Dat werd ergens eerder in dit topic genoemd, dat Pfizer pas zou leveren als de eerdere leveringen gebruikt werden, omdat anders voorraden zouden ontstaan en andere landen ze dan harder nodig hadden. Ik heb niet geverifieerd of dat wel of niet zo is, maar kan het me ergens wel voorstellen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet komen? Het is toch helemaal niet van belang voor de volgende levering of de andere levering al op is? Is die voorwaarde ergens genoemd?
Zo lang de trials op vrijwillige basis zijn, onthoud je niemand een werkzaam vaccin. Ik kan me alleen wel voorstellen dat er veel minder mensen geneigd zijn mee te werken, omdat er al een werkzaam vaccin is.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Los van het gedoe over de late vaccinatie, stond er vandaag een aardig opiniestuk in de Volkskrant: Aan nieuw coronavaccin-onderzoek kleven ethische bezwaren. In een notendop:
Want in vaccintrials van andere firma’s, waarvan de resultaten op dit moment onzeker zijn, zullen nog vele duizenden personen in controlegroepen een placebo(nep)prik ontvangen. Het is echter ethisch discutabel of je mensen een placeboprik mag toedienen als er werkzame vaccins op de markt zijn. Je onthoudt hun dan immers bewust de bescherming die deze vaccins kunnen bieden.
Dit is iets waar ik nog niet eerder bij had stilgestaan.
sorry ik tel verkeerd:quote:Op donderdag 31 december 2020 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja goed dat het in Nederland vrij traag gaat is inmiddels duidelijk maar slechts 5000 tegen 18 januari kan ik me echt niet voorstellen. Hier komt op 4 januari de volgende lading van 20k vaccins binnen die in de dagen nadien gezet worden. Eind januari willen ze er rond de 150 tot 200k gedaan hebben.
Dat ben ik dan weer niet met je eens, heeft helemaal te maken met hoe je het organiseert, het kan zoals Israel en we doen het niet eens zoals Duitsland.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland een vrij accurate weergave is van wat Nederland redelijkerwijs had kunnen doen. Dat wat Duitsland gedaan heeft (78k?) moet je door vier delen en dan weet je wat Nederland redelijkerwijs zou hebben kunnen doen tot nu.
Volgens mij zitten de meeste EU-landen inderdad min of meer rond dat aantal wanneer je het omrekent naar aantal vaccinaties per miljoen inwoners.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland een vrij accurate weergave is van wat Nederland redelijkerwijs had kunnen doen. Dat wat Duitsland gedaan heeft (78k?) moet je door vier delen en dan weet je wat Nederland redelijkerwijs zou hebben kunnen doen tot nu.
Ja, we hadden in theorie ook kunnen beginnen met vaccineren in mei met een experimenteel vaccin.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik dan weer niet met je eens, heeft helemaal te maken met hoe je het organiseert, het kan zoals Israel en we doen het niet eens zoals Duitsland.
juist, en DE gaat vanaf begin januari echt gas geven terwijl wij nog tot 11 januari zo goed als stil staan.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je nou het idee dat het helpt als je dit in iedere post gaat vertellen?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, en DE gaat vanaf begin januari echt gas geven terwijl wij nog tot 11 januari zo goed als stil staan.
Vandaag zetten ze echter 0 mensen in. Tot aan 8 januari hadden we al ruim 6000 mensen kunnen vaccineren in 1 stad die over 3 weken niet meer op de IC zouden kunnen komen. Maar Hugo besloot dat het verstandiger was nog even te wachten.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
500, toe maar. Die zetten wel zes mensen in!
Het is de oude loods van Floor Trailers. Aan de Havenweg, net achter de tapijthal. Langs de grote weg naar Grave en op 400m van een bushalte.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:08 schreef StateOfMind het volgende:
Zo te zien de Nieuweweg/ergens in de buurt van de Olympia sporthal?
speel de bal .....quote:Op donderdag 31 december 2020 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je nou het idee dat het helpt als je dit in iedere post gaat vertellen?
Maar die situatie lijkt mij niet uniek voor het corona vaccin. Farmaceuten testen aan de lopende band nieuwe medicijnen terwijl er al soortgelijke werkende medicijnen op de markt zijn. Hoe gaat men daar dan mee om?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Los van het gedoe over de late vaccinatie, stond er vandaag een aardig opiniestuk in de Volkskrant: Aan nieuw coronavaccin-onderzoek kleven ethische bezwaren. In een notendop:
Want in vaccintrials van andere firma’s, waarvan de resultaten op dit moment onzeker zijn, zullen nog vele duizenden personen in controlegroepen een placebo(nep)prik ontvangen. Het is echter ethisch discutabel of je mensen een placeboprik mag toedienen als er werkzame vaccins op de markt zijn. Je onthoudt hun dan immers bewust de bescherming die deze vaccins kunnen bieden.
Dit is iets waar ik nog niet eerder bij had stilgestaan.
Een situatie zoals in Israël had ik hier ook niet zien gebeuren nee, maar een situatie zoals in DE had hier zeker realistisch geweest. Sterker nog, dat had hier beter kunnen werken omdat wij een fijnmaziger OV hebben en veel kleiner zijn. Je hoeft veel minder locaties te hebben om aan de 'max 30 minuten reistijd' (oid) te komen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, we hadden in theorie ook kunnen beginnen met vaccineren in mei met een experimenteel vaccin.
Een situatie zoals in Israël was hier niet realistisch. Dan hadden we op eigen houtje miljoenen in moeten kopen buiten de EU om.
Ik dacht dat dat echt meer was dat 'iemand' zich dat kon voorstellen, niet dat dat ook bronnen bij geleverd waren om die claim te onderbouwen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat werd ergens eerder in dit topic genoemd, dat Pfizer pas zou leveren als de eerdere leveringen gebruikt werden, omdat anders voorraden zouden ontstaan en andere landen ze dan harder nodig hadden. Ik heb niet geverifieerd of dat wel of niet zo is, maar kan het me ergens wel voorstellen.
Okeequote:Op donderdag 31 december 2020 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is de oude loods van Floor Trailers. Aan de Havenweg, net achter de tapijthal. Langs de grote weg naar Grave en op 400m van een bushalte.
Ik wist het niet zeker, daarom had ik die onzekerheid ingebouwd. Als er een constante stroom aan leveringen komt is het natuurlijk een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat echt meer was dat 'iemand' zich dat kon voorstellen, niet dat dat ook bronnen bij geleverd waren om die claim te onderbouwen.
Ik vind het ook een vreemde gedachte, eigenlijk.
Dat lijkt me ook. Het is bovendien vooral een probleem voor later dit jaar, als iedereen de kans heeft om een vaccin te krijgen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo lang de trials op vrijwillige basis zijn, onthoud je niemand een werkzaam vaccin. Ik kan me alleen wel voorstellen dat er veel minder mensen geneigd zijn mee te werken, omdat er al een werkzaam vaccin is.
Uiteraard. Men heeft te lang verwacht dat Oxford zou gaan winnen en te laat een aantal grote nadelen gerealiseerd. Dat is de realiteit. Dat is natuurlijk laakbaar, maar het heeft geen enkele zin om dit continu te blijven herhalen. Het is nu simpelweg een gegeven.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:18 schreef chratnox het volgende:
Een situatie zoals in Israël had ik hier ook niet zien gebeuren nee, maar een situatie zoals in DE had hier zeker realistisch geweest.
Goede vraag. Het enige antwoord dat ik kan bedenken is dat er geen precedent is, geen recente epidemie met zo'n globale impact en collectieve inspanning om zo snel mogelijk een werkend vaccin te krijgen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar die situatie lijkt mij niet uniek voor het corona vaccin. Farmaceuten testen aan de lopende band nieuwe medicijnen terwijl er al soortgelijke werkende medicijnen op de markt zijn. Hoe gaat men daar dan mee om?
Nouja, ja en nee. Die paar duizend die voor de gehele bevolking gezien worden als symbolisch kunnen nog steeds een grote druk wegnemen op de IC's. Stel dat je 5% ziekteverzuim kunt voorkomen door de groep verpleegkundigen die cohort-zorg en IC-zorg leveren te vaccineren. Dat is het verschil tussen je hoofd net boven water houden of verzuipen op die plekken.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard. Men heeft te lang verwacht dat Oxford zou gaan winnen en te laat een aantal grote nadelen gerealiseerd. Dat is de realiteit. Dat is natuurlijk laakbaar, maar het heeft geen enkele zin om dit continu te blijven herhalen. Het is nu simpelweg een gegeven.
Op de keper beschouwd is het op lange termijn ook weer niet zo invloedrijk en in plaats van wat symbolische prikken te zetten (zodat wij ook maar begonnen zijn) hebben ze er nu voor gekozen een zorgvuldig opgezette structuur op te tuigen. Dat laatste valt te prijzen, want gelukkig denken ze iets verder dan maar te beginnen, zodat we nu eenmaal begonnen zijn.
Als ik het goed begrepen heb heeft NL 800K vaccins ontvangen, met het tempo van Israel heb je die dus in 8 dagen verwerkt, hoe ze inkopen heeft daar dan weinig mee te maken.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, we hadden in theorie ook kunnen beginnen met vaccineren in mei met een experimenteel vaccin.
Een situatie zoals in Israël was hier niet realistisch. Dan hadden we op eigen houtje miljoenen in moeten kopen buiten de EU om.
Er is pas 1 levering gedaan, van een kleine 10.000 vaccins. De grote getallen zijn hier nog niet ontvangen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb heeft NL 800K vaccins ontvangen, met het tempo van Israel heb je die dus in 8 dagen verwerkt, hoe ze inkopen heeft daar dan weinig mee te maken.
Verder schijnt Duitsland ook 20miljoen Pfizer vaccins rechtstreeks te hebben gekocht dus bovenop het EU programma
Dit lijkt me veel te optimistische voorstelling. Om zoveel ziekteverzuim te voorkomen moet je vrijwel alle zorgmedewerkers ingeënt hebben, want dat is namelijk vrijwel alle covid-gerelateerd verzuim.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
Die paar duizend die voor de gehele bevolking gezien worden als symbolisch kunnen nog steeds een grote druk wegnemen op de IC's. Stel dat je 5% ziekteverzuim kunt voorkomen door de groep verpleegkundigen die cohort-zorg en IC-zorg leveren te vaccineren. Dat is het verschil tussen je hoofd net boven water houden of verzuipen op die plekken.
Hugo zegt dat het ziekenhuis niet eerder kan, omdat de doelgroepen nu eenmaal in deze volgorde bepaald zijn. En zelf verandert hij niet elke keer van mening (lees: thuiswonende ouderen?)quote:Op donderdag 31 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, ja en nee. Die paar duizend die voor de gehele bevolking gezien worden als symbolisch kunnen nog steeds een grote druk wegnemen op de IC's. Stel dat je 5% ziekteverzuim kunt voorkomen door de groep verpleegkundigen die cohort-zorg en IC-zorg leveren te vaccineren. Dat is het verschil tussen je hoofd net boven water houden of verzuipen op die plekken.
Het idee om eerst de ouderen te vaccineren is een idee waar ik me in kan vinden, want het voorkomt doden. Maar er is op dit moment een dusdanig urgente situatie aan het ontstaan die we makkelijk meer tijd/ruimte kunnen geven door die vaccins daar te distribueren. Dan hebben we het niet eens over alles, maar over een levering van een week, die toch nog niet gezet ging worden. En, de ziekenhuizen kunnen die vaccins zelf toedienen, bijhouden, controleren en registreren. Het gaat dus echt puur om het leveren.
Het is eigenlijk een keuze tussen wellicht richting triage omdat de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen omdat er teveel personeel Covid-19 heeft of een groep ouderen die een week later gevaccineerd wordt, waar spijtig genoeg een kleine groep van zou kunnen overlijden.
Er worden er 175.000 verwacht in december. Of dat de afgelopen dagen ook gebeurd is weet ik niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is pas 1 levering gedaan, van een kleine 10.000 vaccins. De grote getallen zijn hier nog niet ontvangen.
Er zijn zo'n 80 IC locaties die tussen de 5 en 10% hoger ziekteverzuim dan normaal hebben geven ze aan. Met zo'n 4 IC verpleegkundigen op een bed (24x7) houdt dat in dat je zo'n 400 mensen erbij kunt hebben om een hogere IC bezetting mogelijk te maken.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit lijkt me veel te optimistische voorstelling. Om zoveel ziekteverzuim te voorkomen moet je vrijwel alle zorgmedewerkers ingeënt hebben, want dat is namelijk vrijwel alle covid-gerelateerd verzuim.
Met de aantallen waar we nu over praten zou er echt niet zoveel gebeurd zijn. Het is ook niet zo alsof je weet wie er op de IC zouden komen, dus als je bv. 2% van de risicogroep inent scheelt dat ook maar 2% op de IC.
als dat zo is dan begrijp ik dat de urgentie er ook niet is om sneller te gaan prikken.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is pas 1 levering gedaan, van een kleine 10.000 vaccins. De grote getallen zijn hier nog niet ontvangen.
Bespaar je de moeite. Hugo heeft bedacht dat het beter is om de beschikbare vaccins nog een tijdje in de vriezer te laten liggen, dus daar zal het wel bij blijven.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 80 IC locaties die tussen de 5 en 10% hoger ziekteverzuim dan normaal hebben geven ze aan. Met zo'n 4 IC verpleegkundigen op een bed (24x7) houdt dat in dat je zo'n 400 mensen erbij kunt hebben om een hogere IC bezetting mogelijk te maken.
Zelfde met de Cohort afdelingen. Laten we even zeggen dat er zo'n 10.000 verpleegkundigen zijn die op die cohort afdelingen werken.
Deze cijfers zijn uiteraard maar een gok, maar Gommers noemde heel specifiek 'enkele tienduizenden mensen' om alle medewerkers in de Covid zorg te beschermen.
Dat ziekteverzuim verdwijnt grotendeels nadat die mensen gevaccineerd zijn, want een grote groep zit thuis omdat ze zelf Covid-19 hebben of in quarantaine zitten.
Voor de duidelijkheid: de oproep om de ziekenhuismedewerkers te vaccineren steun ik, maar die aantallen hadden we nu echt nog niet gehaald. Bovendien beschermt één prik slechts 50%, dus zit je nog steeds met hoge(re) uitval. Pas als je in grote aantallen zorgmedewerkers gaat vaccineren zet dit echt zoden aan de dijk. Dat was in geen enkel scenario realistisch geweest voor 2020.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 80 IC locaties die tussen de 5 en 10% hoger ziekteverzuim dan normaal hebben geven ze aan. Met zo'n 4 IC verpleegkundigen op een bed (24x7) houdt dat in dat je zo'n 400 mensen erbij kunt hebben om een hogere IC bezetting mogelijk te maken.
Zelfde met de Cohort afdelingen. Laten we even zeggen dat er zo'n 10.000 verpleegkundigen zijn die op die cohort afdelingen werken.
Deze cijfers zijn uiteraard maar een gok, maar Gommers noemde heel specifiek 'enkele tienduizenden mensen' om alle medewerkers in de Covid zorg te beschermen.
Dat ziekteverzuim verdwijnt grotendeels nadat die mensen gevaccineerd zijn, want een grote groep zit thuis omdat ze zelf Covid-19 hebben of in quarantaine zitten.
als het klopt dat er maar 10k geleverd zijn tot nu toe kan ik Hugo niet eens ongelijk geven dat snel prikken dan symbolisch zou zijnquote:Op donderdag 31 december 2020 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. Hugo heeft bedacht dat het beter is om de beschikbare vaccins nog een tijdje in de vriezer te laten liggen, dus daar zal het wel bij blijven.
Even wat nagezocht. De eerste levering was een kleine 10.000 vaccins, op 2e kerstdag ontvangen. Verder zouden er "vrijwel dageiljks" nog meer leveringen plaats moeten vinden, maar dat is natuurlijk een vrij vage termquote:Op donderdag 31 december 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er worden er 175.000 verwacht in december. Of dat de afgelopen dagen ook gebeurd is weet ik niet.
Voor de beeldvorming komt het wel anders over. Ik ga er verder geen conclusies aan verbinden of wat/als uitspraken doen. Maar als alle landen om je heen gaan prikken dan is het toch vreemd dat wij daar nog 2 weken mee wachten.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:22 schreef 297534 het volgende:
Ik vind de opstelling van Nederland ook beschamend, maar als je naar de andere landen kijkt, zijn er mondiaal eigenlijk pas 5 a 6 landen serieus begonnen.
Als er in NL net als in Frankrijk 138 mensen zouden zijn geprikt, zou ik niet opeens op de bank staan van enthousiasme.
Gezien de specifieke groep waarvoor je ze kan inzetten (ziekenhuispersoneel) en het gemak waarmee het kan omdat werkelijk alle benodigde faciliteiten al op locatie aanwezig zijn ben ik dat niet met je eens.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het klopt dat er maar 10k geleverd zijn tot nu toe kan ik Hugo niet eens ongelijk geven dat snel prikken dan symbolisch zou zijn
Zin in!quote:Op donderdag 31 december 2020 10:45 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Over 6 jaar zijn we coronavrij
5000 man daar schiet je enorm veel mee opquote:Op donderdag 31 december 2020 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien de specifieke groep waarvoor je ze kan inzetten (ziekenhuispersoneel) en het gemak waarmee het kan omdat werkelijk alle benodigde faciliteiten al op locatie aanwezig zijn ben ik dat niet met je eens.
Dat ben ik met je eens. Ik ageer ook tegen het wachten tot 18 januari met beginnen en tegen het wachten met vaccineren van die groep ziekenhuismedewerkers. De situatie is anders dan hij was, er is nu urgente actie nodig in de ziekenhuizen. Als dit 50% beschermd gaat het geen 5% of 10% omlaag, maar misschien 2,5%, misschien 4%. Elke extra hand maakt op dit moment een groot verschil.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: de oproep om de ziekenhuismedewerkers te vaccineren steun ik, maar die aantallen hadden we nu echt nog niet gehaald. Bovendien beschermt één prik slechts 50%, dus zit je nog steeds met hoge(re) uitval. Pas als je in grote aantallen zorgmedewerkers gaat vaccineren zet dit echt zoden aan de dijk. Dat was in geen enkel scenario realistisch geweest voor 2020.
Alsof Hugo expres de boel frustreert...quote:Op donderdag 31 december 2020 11:43 schreef deedeetee het volgende:
Als in het ziekenhuis het personeel al op maandag geënt kan worden gewoon laten doen. De volgorde die steeds veranderde volgen is echt weer zo iets stompzinnigs van Hugo.
Man laat mensen enten die het wél kunnen. Je kunt toch zo wel begrijpen dat de tijd dringt en de groepen waar sprake van is ALLEMAAL zo snel mogelijk die vaccinatie moeten krijgen. Dan begin je toch bij degene die dit het snelste kunnen realiseren ? Dat is toch logisch ?
Van Dissel roept : pas meer vrijheid als er geënt is en Hugo verdomd t om dit te laten gebeuren.
Dat is geen argument. Als het kan is er geen reden om het niet te doen, tenzij je heel erg gehecht bent aan paarse krokodillen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
5000 man daar schiet je enorm veel mee op
Wellicht is 5000 man wel alle IC medewerkers die we hebben. Als dat zo is heb je daar wel een klapper te pakken, want die worden dan een stuk minder ziek (en hoeven misschien zelfs niet eens in quarantaine als het niet besmettelijk is). Dan kun je een volledige IC bezetting houden de komende tijd. Één die we heel hard nodig hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
5000 man daar schiet je enorm veel mee op
Tja, er zijn maar weinig landen echt op stoom gekomen. In Frankrijk en België is het overduidelijk dat men maar gestart is om dit soort gezeik als in Nederland te voorkomen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het klopt dat er maar 10k geleverd zijn tot nu toe kan ik Hugo niet eens ongelijk geven dat snel prikken dan symbolisch zou zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |