Zeg, ik sta inmiddels bij de EHBO-post, waar hang je uit met je worstenwagen?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja goed dat het in Nederland vrij traag gaat is inmiddels duidelijk maar slechts 5000 tegen 18 januari kan ik me echt niet voorstellen. Hier komt op 4 januari de volgende lading van 20k vaccins binnen die in de dagen nadien gezet worden. Eind januari willen ze er rond de 150 tot 200k gedaan hebben
Een suggestie uit het artikel is dat je in trials een vaccin niet met een placebogroep vergelijkt maar met een groep die een bestaand vaccin krijgt.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou inhouden dat de andere vaccins 'weggegooid' kunnen worden? Maar daar tekenen die mensen toch voor? Of hoe gaat dat in zijn werk bij zo'n trial?
Waarom zouden ze niet komen? Het is toch helemaal niet van belang voor de volgende levering of de andere levering al op is? Is die voorwaarde ergens genoemd?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na dit weekend komt als 't goed is de eerste echte levering van Pfizer, die wellicht niet komt omdat die 10.000 nog in een doos ligt te verstoffen. Als die wel komt en de levering overeen komt met de planning, krijgen we 160.000 vaccins. Laten we even stellen dat de helft komt, dus dat we er 80.000 krijgen. Dan hebben we 90.000 vaccins en kunnen we 45.000 mensen 2x vaccineren.
Dat kan vanaf komende maandag gedaan worden dan, misschien dinsdag. Die 45.000 mensen wil je voor 11 januari allemaal af hebben, want dan komt de volgende levering, waar je weer zo'n hoeveelheid mensen kunt vaccineren.
Ik denk dat Duitsland een vrij accurate weergave is van wat Nederland redelijkerwijs had kunnen doen. Dat wat Duitsland gedaan heeft (78k?) moet je door vier delen en dan weet je wat Nederland redelijkerwijs zou hebben kunnen doen tot nu.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
op die manier maar 10% in NL is het dubbele van wat ik zei en ik meen toch wel dat de pers in Israel wel objectief en kritisch genoeg is mocht dit propaganda zijn.
Die heb ik ook gelezen. Het nadeel is dat de fabrikanten dat niet willen geloof ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een suggestie uit het artikel is dat je in trials een vaccin niet met een placebogroep vergelijkt maar met een groep die een bestaand vaccin krijgt.
Tsja, dan mogen ze hier dan wel in worstenwagentjes vervoerd worden naar de locaties waarop gevaccineerd wordt maar omgerekend naar bevolkingsgrootte van Nederland zouden er op 8 januari al ruim 60.000 gezet zijn. Als je dan pas begint met je eerste paar vaccinaties dan loop je inderdaad achter de feiten aan.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
8 januari symbolisch
11 januari beginnen we op 3 GGD locaties.
18 januari beginnen we op 25 locaties.
Helemaal vergeten dat ze inmiddels allemaal gezet zijn. Effe wachten tot 5 januariquote:Op donderdag 31 december 2020 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeg, ik sta inmiddels bij de EHBO-post, waar hang je uit met je worstenwagen?
Dat werd ergens eerder in dit topic genoemd, dat Pfizer pas zou leveren als de eerdere leveringen gebruikt werden, omdat anders voorraden zouden ontstaan en andere landen ze dan harder nodig hadden. Ik heb niet geverifieerd of dat wel of niet zo is, maar kan het me ergens wel voorstellen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet komen? Het is toch helemaal niet van belang voor de volgende levering of de andere levering al op is? Is die voorwaarde ergens genoemd?
Zo lang de trials op vrijwillige basis zijn, onthoud je niemand een werkzaam vaccin. Ik kan me alleen wel voorstellen dat er veel minder mensen geneigd zijn mee te werken, omdat er al een werkzaam vaccin is.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Los van het gedoe over de late vaccinatie, stond er vandaag een aardig opiniestuk in de Volkskrant: Aan nieuw coronavaccin-onderzoek kleven ethische bezwaren. In een notendop:
Want in vaccintrials van andere firma’s, waarvan de resultaten op dit moment onzeker zijn, zullen nog vele duizenden personen in controlegroepen een placebo(nep)prik ontvangen. Het is echter ethisch discutabel of je mensen een placeboprik mag toedienen als er werkzame vaccins op de markt zijn. Je onthoudt hun dan immers bewust de bescherming die deze vaccins kunnen bieden.
Dit is iets waar ik nog niet eerder bij had stilgestaan.
sorry ik tel verkeerd:quote:Op donderdag 31 december 2020 11:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja goed dat het in Nederland vrij traag gaat is inmiddels duidelijk maar slechts 5000 tegen 18 januari kan ik me echt niet voorstellen. Hier komt op 4 januari de volgende lading van 20k vaccins binnen die in de dagen nadien gezet worden. Eind januari willen ze er rond de 150 tot 200k gedaan hebben.
Dat ben ik dan weer niet met je eens, heeft helemaal te maken met hoe je het organiseert, het kan zoals Israel en we doen het niet eens zoals Duitsland.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland een vrij accurate weergave is van wat Nederland redelijkerwijs had kunnen doen. Dat wat Duitsland gedaan heeft (78k?) moet je door vier delen en dan weet je wat Nederland redelijkerwijs zou hebben kunnen doen tot nu.
Volgens mij zitten de meeste EU-landen inderdad min of meer rond dat aantal wanneer je het omrekent naar aantal vaccinaties per miljoen inwoners.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland een vrij accurate weergave is van wat Nederland redelijkerwijs had kunnen doen. Dat wat Duitsland gedaan heeft (78k?) moet je door vier delen en dan weet je wat Nederland redelijkerwijs zou hebben kunnen doen tot nu.
Ja, we hadden in theorie ook kunnen beginnen met vaccineren in mei met een experimenteel vaccin.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik dan weer niet met je eens, heeft helemaal te maken met hoe je het organiseert, het kan zoals Israel en we doen het niet eens zoals Duitsland.
juist, en DE gaat vanaf begin januari echt gas geven terwijl wij nog tot 11 januari zo goed als stil staan.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je nou het idee dat het helpt als je dit in iedere post gaat vertellen?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, en DE gaat vanaf begin januari echt gas geven terwijl wij nog tot 11 januari zo goed als stil staan.
Vandaag zetten ze echter 0 mensen in. Tot aan 8 januari hadden we al ruim 6000 mensen kunnen vaccineren in 1 stad die over 3 weken niet meer op de IC zouden kunnen komen. Maar Hugo besloot dat het verstandiger was nog even te wachten.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
500, toe maar. Die zetten wel zes mensen in!
Het is de oude loods van Floor Trailers. Aan de Havenweg, net achter de tapijthal. Langs de grote weg naar Grave en op 400m van een bushalte.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:08 schreef StateOfMind het volgende:
Zo te zien de Nieuweweg/ergens in de buurt van de Olympia sporthal?
speel de bal .....quote:Op donderdag 31 december 2020 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je nou het idee dat het helpt als je dit in iedere post gaat vertellen?
Maar die situatie lijkt mij niet uniek voor het corona vaccin. Farmaceuten testen aan de lopende band nieuwe medicijnen terwijl er al soortgelijke werkende medicijnen op de markt zijn. Hoe gaat men daar dan mee om?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Los van het gedoe over de late vaccinatie, stond er vandaag een aardig opiniestuk in de Volkskrant: Aan nieuw coronavaccin-onderzoek kleven ethische bezwaren. In een notendop:
Want in vaccintrials van andere firma’s, waarvan de resultaten op dit moment onzeker zijn, zullen nog vele duizenden personen in controlegroepen een placebo(nep)prik ontvangen. Het is echter ethisch discutabel of je mensen een placeboprik mag toedienen als er werkzame vaccins op de markt zijn. Je onthoudt hun dan immers bewust de bescherming die deze vaccins kunnen bieden.
Dit is iets waar ik nog niet eerder bij had stilgestaan.
Een situatie zoals in Israël had ik hier ook niet zien gebeuren nee, maar een situatie zoals in DE had hier zeker realistisch geweest. Sterker nog, dat had hier beter kunnen werken omdat wij een fijnmaziger OV hebben en veel kleiner zijn. Je hoeft veel minder locaties te hebben om aan de 'max 30 minuten reistijd' (oid) te komen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, we hadden in theorie ook kunnen beginnen met vaccineren in mei met een experimenteel vaccin.
Een situatie zoals in Israël was hier niet realistisch. Dan hadden we op eigen houtje miljoenen in moeten kopen buiten de EU om.
Ik dacht dat dat echt meer was dat 'iemand' zich dat kon voorstellen, niet dat dat ook bronnen bij geleverd waren om die claim te onderbouwen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat werd ergens eerder in dit topic genoemd, dat Pfizer pas zou leveren als de eerdere leveringen gebruikt werden, omdat anders voorraden zouden ontstaan en andere landen ze dan harder nodig hadden. Ik heb niet geverifieerd of dat wel of niet zo is, maar kan het me ergens wel voorstellen.
Okeequote:Op donderdag 31 december 2020 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is de oude loods van Floor Trailers. Aan de Havenweg, net achter de tapijthal. Langs de grote weg naar Grave en op 400m van een bushalte.
Ik wist het niet zeker, daarom had ik die onzekerheid ingebouwd. Als er een constante stroom aan leveringen komt is het natuurlijk een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat echt meer was dat 'iemand' zich dat kon voorstellen, niet dat dat ook bronnen bij geleverd waren om die claim te onderbouwen.
Ik vind het ook een vreemde gedachte, eigenlijk.
Dat lijkt me ook. Het is bovendien vooral een probleem voor later dit jaar, als iedereen de kans heeft om een vaccin te krijgen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo lang de trials op vrijwillige basis zijn, onthoud je niemand een werkzaam vaccin. Ik kan me alleen wel voorstellen dat er veel minder mensen geneigd zijn mee te werken, omdat er al een werkzaam vaccin is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |