De mankracht is dan ook nooit het probleem geweest.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
Belangrijk stukje is ook het "we kunnen gemakkelijk meer mensen optrommelen waardoor deze campagne sneller kan zijn afgerond".
Israël geloof ik ook niet direct in inderdaad. Indien ze met dit tempo al aan 't vaccineren zijn, waarom zouden ze dan hun eigen vaccin nog ontwikkelen en willen gaan testen. Die zijn voordat die klaar is al klaar dan. Het verhaal over Israël klopt in mijn hoofd niet helemaal.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het een realistisch scenario zou zijn dat NL nu al 10% van de bevolking ingeënt zou hebben.
Israël is echt een hele flinke uitschieter. Zo flink dat ik dat sowieso met gezonde scepsis aanschouw.
Zal een worstenwagen kapen en naar een EHBO-post bij jou in de buurt rijden.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet wat adviseurs onze kant opsturen?
oh ja....ook nog eens bagatelliserenquote:Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat weten we nu wel maar 78K met al die geweldige prikstraten is gewoon niet veel en zeker geen raketsnelheid
We kunnen het dus sneller, maar dat gaan we niet doen? Is dit een grap?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
Ik kwam net dit artikel tegen trouwens: https://www.trouw.nl/binn(...)andse-arm~b4ff0370c/
[..]
Dus totaal 450.000 vaccins toedienen in 6 weken, dat is dus zo'n 75.000 per week. Die 60.000 die in het eerdere artikel genoemd werd als totaal is dan niet zo ver van de waarheid af.
Belangrijk stukje is ook het "we kunnen gemakkelijk meer mensen optrommelen waardoor deze campagne sneller kan zijn afgerond".
Nee, dat staat er niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:04 schreef popje het volgende:
We kunnen het dus sneller, maar dat gaan we niet doen?
Nee, en als we erop komen dingen we mee voor de rode lantaarnquote:Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hopelijk komen wij ook snel op het scorebord van de diverse Vaccin-O-Meters.
in principe.....quote:Op donderdag 31 december 2020 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mankracht is dan ook nooit het probleem geweest.
Zoals in het bericht dat ik van de week al plaatste: in principe is er een noodplan om de hele bevolking in één week te vaccineren.
Nouja, heel snel durf ik het niet te noemen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh ja....ook nog een bagatelliseren
Na dit weekend komt als 't goed is de eerste echte levering van Pfizer, die wellicht niet komt omdat die 10.000 nog in een doos ligt te verstoffen. Als die wel komt en de levering overeen komt met de planning, krijgen we 160.000 vaccins. Laten we even stellen dat de helft komt, dus dat we er 80.000 krijgen. Dan hebben we 90.000 vaccins en kunnen we 45.000 mensen 2x vaccineren.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mankracht is dan ook nooit het probleem geweest.
Zoals in het bericht dat ik van de week al plaatste: in principe is er een noodplan om de hele bevolking in één week te vaccineren.
Dan hoop ik dat we al die capaciteit ook gaan gebruiken!quote:
Hoezo? Het is duidelijk dat het beter is dan in Nederland, want daar zijn we nog niet begonnen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh ja....ook nog een bagatelliseren
het hele vaccinatiebeleid en de voorbereiding ervan is 1 grote grap, helaasquote:Op donderdag 31 december 2020 11:04 schreef popje het volgende:
[..]
We kunnen het dus sneller, maar dat gaan we niet doen? Is dit een grap?
Als we de vaccins niet hebben heeft het ook geen zin al die mensen op te trommelen.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:05 schreef popje het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat we al die capaciteit ook gaan gebruiken!
hoe langzaam is NL dan ?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, heel snel durf ik het niet te noemen eerlijk gezegd.
Dat zou inhouden dat de andere vaccins 'weggegooid' kunnen worden? Maar daar tekenen die mensen toch voor? Of hoe gaat dat in zijn werk bij zo'n trial?quote:Op donderdag 31 december 2020 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Los van het gedoe over de late vaccinatie, stond er vandaag een aardig opiniestuk in de Volkskrant: Aan nieuw coronavaccin-onderzoek kleven ethische bezwaren. In een notendop:
Want in vaccintrials van andere firma’s, waarvan de resultaten op dit moment onzeker zijn, zullen nog vele duizenden personen in controlegroepen een placebo(nep)prik ontvangen. Het is echter ethisch discutabel of je mensen een placeboprik mag toedienen als er werkzame vaccins op de markt zijn. Je onthoudt hun dan immers bewust de bescherming die deze vaccins kunnen bieden.
Dit is iets waar ik nog niet eerder bij had stilgestaan.
Ja er is een reden dat er hier zoveel mensen nogal boos beginnen te worden..quote:Op donderdag 31 december 2020 11:07 schreef Dven het volgende:
Maar serieus, is de verwachting dat er op 18 januari slechts 5000 mensen gevaccineerd gaan zijn?
Zo te zien de Nieuweweg/ergens in de buurt van de Olympia sporthal?quote:Op donderdag 31 december 2020 10:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of Doornroosje.
Maar lekker belangrijk, Wijchen is dichtbij genoeg en vrij goed bereikbaar, en de loods die ze gebruikt hebben is van een bedrijf dat er vrachtwagens bouwde, dus aan ruimte ook niet echt een gebrek. Maar dan moet je die loods wel vullen natuurlijk.
quote:Op donderdag 31 december 2020 11:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na dit weekend komt als 't goed is de eerste echte levering van Pfizer, die wellicht niet komt omdat die 10.000 nog in een doos ligt te verstoffen. Als die wel komt en de levering overeen komt met de planning, krijgen we 160.000 vaccins. Laten we even stellen dat de helft komt, dus dat we er 80.000 krijgen. Dan hebben we 90.000 vaccins en kunnen we 45.000 mensen 2x vaccineren.
De eerste echt levering zou 507.000 doses zijn toch ?
en daarna zouden ze wekelijks iets van 70.000 doses leveren ?
Dat kan vanaf komende maandag gedaan worden dan, misschien dinsdag. Die 45.000 mensen wil je voor 11 januari allemaal af hebben, want dan komt de volgende levering, waar je weer zo'n hoeveelheid mensen kunt vaccineren.
Ja goed dat het in Nederland vrij traag gaat is inmiddels duidelijk maar slechts 5000 tegen 18 januari kan ik me echt niet voorstellen. Hier komt op 4 januari de volgende lading van 20k vaccins binnen die in de dagen nadien gezet worden. Eind januari willen ze er rond de 150 tot 200k gedaan hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe langzaam is NL dan ?
wij gaan er in het begin 75000 per week doen vanaf de 18de of zelfs later.
Duitsland gaat er rond de 600.000/700.000 per week doen vanaf begin januari.
8 januari symbolischquote:Op donderdag 31 december 2020 11:07 schreef Dven het volgende:
Maar serieus, is de verwachting dat er op 18 januari slechts 5000 mensen gevaccineerd gaan zijn?
op die manier maar 10% in NL is het dubbele van wat ik zei en ik meen toch wel dat de pers in Israel wel objectief en kritisch genoeg is mocht dit propaganda zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het een realistisch scenario zou zijn dat NL nu al 10% van de bevolking ingeënt zou hebben.
Israël is echt een hele flinke uitschieter. Zo flink dat ik dat sowieso met gezonde scepsis aanschouw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |