Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Het jaar loopt op zijn eind en dat betekent dat er weer een Top 2000 is! Zoals elk jaar wordt een prachtig jaar afgesloten. Want wat was het een topjaar, 2020. Vol gezellige feestjes en veel live-muziek. Nouja, als we alleen januari en februari tellen. Daarna was het een strontpot. Geen livemuziek, geen sport, wel thuiswerken. De Kerona had ons allemaal in haar greep. Duizenden doden na het gewoon gezellig vieren van carnaval en wintersport, het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig. Hier in Europa beweren ze nog dat het de schuld is van de Chinezen, maar volgens China komt het door Amerika! Nouja, het was in ieder geval een beetje saai. ESF in Rotterdam, rip. Dat konden we afschrijven. De Olumpische spelen? Nee, zeker niet dit jaar. Ajax en hun jaarlijkse kampioenschap? Nu een keertje niet. Maar gelukkig zijn er sommige bakens waar we ons ook in dit jaar aan kunnen vasthouden. Thierry Baudet zorgde voor topvermaak. Complotgekkies kregen nog altijd voet aan de grond. Mercedes won weer alles in de Formule 1. En Trump gedroeg zich nog steeds als een kleuter. Oh, en naast al dit vermaak: De Top 2000. Nog altijd, wel zonder café, maar met schermen. Dus dat is extra mooi.
Radio 2 Top 2000: Editie 2020 Jawel, de Top 2000 van 2020, hij is er! Dit jaar zonder concertbonus, maar wel coronabonussen voor Danny Vera, Di-rect en David Bowie. Dus een feest zal het sowieso zijn. De 2000 bestepopulairste meest voor gelobbyde nummers in 1 lijst!
Wat kunnen wij doen? Klagen. En genieten van een prachtige radioweek en DJs die ondanks de extra uren nog steeds door intro's en outro's schreeuwen.
Wanneer? We hebben tijd tekort, dus het wordt 168 uur dit jaar. Vanaf middernacht eerste kerstdag gaan we los, en het nieuwe jaar wordt ingeluid met Roller Coaster. Over dodenbonus gesproken...
Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!
Spotify:http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. Dat zal vast ooit geupdatet zijn, maar geen zin om dat uit te zoeken.
Staat ie in de top 2000?https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/ We kunnen ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Is dit de politiek correcte variant van Henk en Ingrid?
Nee, dat is het Goede Doel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Eerlijk gezegd vind ik dit vrij hoog trouwens voor deze middelmatige cover.
Dit nummer zou ik toch mijden als iets wat radioactive is....
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Zeker vanaf de tweede plaat. Dit trucje sloeg het meest aan op LP1, dus toen gingen ze het elk liedje doen helaas.
Eerste LP had een paar best leuke liedjes waar die zanger niet dit trucje deed. Zonde.
Op woensdag 30 december 2020 09:18 schreef Kanaroe het volgende: Imagine Dragons, een band die totaal aan mijn aandacht is ontsnapt. Ik ken dit lied dan ook niet, ene oor in, andere oor uit. Excuus aan de liefhebber
Mijn vriendin vind dit helemaal geweldig dus veel moeten aanhoren ach er is slechter gemaakt zeg ik dan
For you, there'll be no more crying. For you, the sun will be shining. And I feel that when I'm with you, It's alright, I know it's right.
Het is wel een uitschieter hoor. Over het algemeen houdt ze van alternatieve rock.
Ik vind zelf toch vrij belangrijk om een beetje dezelfde muzieksmaak te hebben als je partner, wij kletsen altijd heel veel over muziek en gaan regelmatig naar concerten e.d
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Op woensdag 30 december 2020 09:23 schreef Poppejans het volgende: Ik vind zelf toch vrij belangrijk om een beetje dezeldde muzieksmaak te hebben als je partner, wij kletsen altijd heel veel over muziek en gaan regelmatig naar concerten e.d
Same here Ons eerste gesprek ooit ging zo:
Ik: Beatles of Stones? Hij: Beatles. Ik: Ken je Arcade Fire? Hij: Ja. Ik: Wil je trouwen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op woensdag 30 december 2020 09:23 schreef Poppejans het volgende: Ik vind zelf toch vrij belangrijk om een beetje dezelfde muzieksmaak te hebben als je partner, wij kletsen altijd heel veel over muziek en gaan regelmatig naar concerten e.d
Dat is ook fijn, gelukkig delen wij die ook wel.....op het death metal-gedeelte na dan
Op woensdag 30 december 2020 09:23 schreef Poppejans het volgende: Ik vind zelf toch vrij belangrijk om een beetje dezeldde muzieksmaak te hebben als je partner, wij kletsen altijd heel veel over muziek en gaan regelmatig naar concerten e.d
Wij hebben ook echt wel een gemene deler hoor, ik houd alleen wat meer van vage meuk en zij heeft een uitschieter naar Nick en Simon. En een hekel aan alles waar ook maar een beetje rap of elektronisch in zit zowat en ik wil dat soms op festivals toch zien.
Ik: Beatles of Stones? Hij: Beatles. Ik: Ken je Arcade Fire? Hij: Ja. Ik: Wil je trouwen?
Op je eerste vraag kan ik al geen antwoord geven. Op je derde vraag zou ik tóch nee zeggen (maar je bent wel tof hoor, niets persoonlijks )
Op woensdag 30 december 2020 09:23 schreef Poppejans het volgende: Ik vind zelf toch vrij belangrijk om een beetje dezelfde muzieksmaak te hebben als je partner, wij kletsen altijd heel veel over muziek en gaan regelmatig naar concerten e.d
Daar ben ik ook wel mee bezig Inmiddels is Kate Bush 'aan te horen'
Och het kan altijd erger. Hier wordt zelfs Borsato leuk gevonden
Oei, kijk maar uit met wie ie vreemdgaat dan.
Op je eerste vraag kan ik al geen antwoord geven. Op je derde vraag zou ik tóch nee zeggen (maar je bent wel tof hoor, niets persoonlijks )
Die eerste is natuurlijk ook wat gekscherend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die laatste vergeef ik je aangezien ik nog steeds met hem samen ben
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Dat is wel een artiest die veel sneller de lijst weer verliet dan ik 13 jaar geleden had gedacht.
Ik mis hier nog een plaatje uit The Big Lebowski jongens, jullie stellen me teleur.
Ja, blijkbaar hebben tantes en buurvrouwen die daarop stemmen een matig geheugen.
Ik vond Mika best leuk. Niet ik ga erop stemmen-leuk, maar wel best vermakelijk om een liedje van op de radio te horen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die laatste vergeef ik je aangezien ik nog steeds met hem samen ben
Ik vind het oprecht moeilijk om te kiezen tussen Beatles/Stones. Net als Oasis/Blur. Echt een mood ding.
Ik vind het oprecht moeilijk om te kiezen tussen Beatles/Stones. Net als Oasis/Blur. Echt een mood ding.
Dat snap ik wel Ik ben zelf gewoon een hele grote Beatles fan dus zij winnen voor mij altijd. Zegt niet dat de Stones slecht zijn, het is ook geen wedstrijd
quote:
Op woensdag 30 december 2020 09:30 schreef Bugno3 het volgende: Met mn moeder naar concert geweest. Wat een sleepfest, maar zij was er blij mee dus ja.
The Eagles dus.
Dit hoeft hier ook niet te staan.
Ik vond ze live nog best goed voor een stel oude knarren
Ik kan het ook prima hebben, zoals overigens wel meer vlotte muziek van een jaar of 10-15 terug die snel vergeten is.
Namen en rugnummers.
Dat snap ik wel Ik ben zelf gewoon een hele grote Beatles fan dus zij winnen voor mij altijd. Zegt niet dat de Stones slecht zijn, het is ook geen wedstrijd [..]
Ik vond ze live nog best goed voor een stel oude knarren
Muzikaal prima idd, maar zoooo saai en zoooo homogeen. Alsof ze 2 uur Take It Easy speelden.
Vind ik niet, ik ken op elk moment ongeveer even veel.
Call me maybe, Moves like jagger, dat soort dingen.
Oh dat vind ik specifiek wel allebei vervelende oorwurmen maar sommige andere nummers in dat genre kan ik ook wel waarderen ja. Snap het wel.
Muzikaal prima idd, maar zoooo saai en zoooo homogeen. Alsof ze 2 uur Take It Easy speelden.
Ja dat wel Wij zaten helemaal aan de zijkant waardoor we zicht hadden op een backstage stuk. We hebben vooral zitten kijken naar de enorme voorraad aan gitaren (ik gok een stuk of 100) en alle wisselingen daarvan
Mevrouw Pippen zou zich hier prima thuis voelen qua muzieksnob gehalte. Zij houdt voor ons nog een beetje bij wat goed is aan nieuwe muziek en is fan van alle eighties new wave achtige dingen. En North Sea Jazz achting spul
Maar ze gaat ook mee als ik haar naar Deep Purple of zoiets meesleur.
Ja dat wel Wij zaten helemaal aan de zijkant waardoor we zicht hadden op een backstage stuk. We hebben vooral zitten kijken naar de enorme voorraad aan gitaren (ik gok een stuk of 100) en alle wisselingen daarvan
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op woensdag 30 december 2020 09:35 schreef PippenScottie het volgende: Mevrouw Pippen zou zich hier prima thuis voelen qua muzieksnob gehalte. Zij houdt voor ons nog een beetje bij wat goed is aan nieuwe muziek en is fan van alle eighties new wave achtige dingen. En North Sea Jazz achting spul
Maar ze gaat ook mee als ik haar naar Deep Purple of zoiets meesleur.
Op woensdag 30 december 2020 09:37 schreef alpeko het volgende: Ze zouden eigenlijk een kiesdrempel moeten invoeren. Minimaal 1 stem per provincie anders komt een plaat er niet in.
helaas wonen er in iedere provincie wel wat import Limburgers
Het heeft hier niks mee te maken, maar ik kwam deze tegen en er komt geen Hendrix meer op een voor een normaal mens acceptabel tijdstip dus doe ik het nu maar:
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Heb niets met popmuziek maar blijft zo bizar knap om in zo'n relatief korte tijd muziek te maken dat zo gigantisch catchy is (en niet verschrikkelijk slecht is voor de oren).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
Wat heerlijk! Slapen jouw jongens beiden uit? Die redden natuurlijk ook zichzelf allang. Wolf en zn zusje zijn altijd enorm vroeg wakker, ongeacht hoe laat ze naar bed gaan, en slaan elkaar veelal de hersens in als ik daar niet bij ben beneden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Op woensdag 30 december 2020 09:41 schreef Keyos het volgende: Heb niets met popmuziek maar blijft zo bizar knap om in zo'n relatief korte tijd muziek te maken dat zo gigantisch catchy is (en niet verschrikkelijk slecht is voor de oren).
En waar velen op het moment zelf een teringhekel aan hadden en het nu geweldig vinden
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Als je de naam van de artiesten van notering 404 en 403 achter elkaar zet krijg je een palindroom.
Wat heerlijk! Slapen jouw jongens beiden uit? Die redden natuurlijk ook zichzelf allang. Wolf en zn zusje zijn altijd enorm vroeg wakker, ongeacht hoe laat ze naar bed gaan, en slaan elkaar veelal de hersens in als ik daar niet bij ben beneden
Het lukt me zelf niet altijd om uit te slapen en was vandaag wel even welkom. Ze slapen allebei uit. Bij Lennon is dat sinds een paar weken nieuw. Die was eerder altijd rond 7 uur wakker.
Jammer dat ze niet lekker rustig beneden blijven zitten. Lennon zit meestal alleen beneden als hij eerder wakker en horen we niet. Behalve een keer als er iets niet goed gaat met een spel.
Deze is wel een stuk beter dan Lay All Your Love On Me