Dat zou betekenen dat de tijdlijn van de GGD niet is gewijzigd en dat grote locaties nog steeds pas vanaf de zomer in gebruik worden genomen. Dat zou wel heel vreemd zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn in het eerste kwartaal genoeg doses beschikbaar voor iets meer dan 3,5 miljoen mensen. Er zijn 613k zorgmedewerkers volgens het overzicht van de rijksoverheid. In de tijdlijn die tot nu toe beschikbaar is blijken deze (allemaal?) als eerste ingeënt te worden. De resterende 232k bewoners van tehuizen staan nog niet op die tijdlijn.
Er zullen dus ongeveer 2,5 miljoen vaccins te vergeven zijn in het eerste kwartaal alleen al na die eerste groepen, maar er is geen planning bekend voor iemand buiten die eerste groep van maximaal 613k zorgmedewerkers.
Mark en Hugo zullen het waarschijnlijk nog niet helemaal in de gaten hebben, maar uiteindelijk bepaalt vooral de maatschappij zelf het tempo van versoepelingen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:58 schreef Celestien het volgende:
Ik ben benieuwd wat er qua maatregelen gaat gebeuren als het vaccineren straks op gang komt (áls het eindelijk op gang komt). Moeten we, tot de 70% is gehaald, ons houden aan de huidige maatregelen? Aan de ene kant begrijp ik dat wel, want daarmee beschermen we de mensen die die vaccinaties nog niet gehad hebben. 1,5m afstand en mondkapjes, goed je handen wassen etc. Aan de andere kant: als mijn ouders de vaccinaties hebben gehad & ik ook, dan is er toch werkelijk niemand die mij tegen gaat houden om daar lekker ouderwets op de thee te gaan. Incl. knuffel & kus. Veiliger wordt het niet voor ons kleine clubje.
Ik denk ook dat de maatregelen automatisch gaan verdwijnen als de groep mensen die (veel) risico lopen gevaccineerd is. Niet om de hele discussie van vanmiddag met @DireStraits7 over te doen, maar ik denk dat als we mensen in verzorgingstehuizen, medewerkers van verzorgingstehuizen en mensen boven de 60 in een risicogroep gevaccineerd hebben, de rest van de mensen de maatregelen vrijwel automatisch gaan vergeten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:58 schreef Celestien het volgende:
Ik ben benieuwd wat er qua maatregelen gaat gebeuren als het vaccineren straks op gang komt (áls het eindelijk op gang komt). Moeten we, tot de 70% is gehaald, ons houden aan de huidige maatregelen? Aan de ene kant begrijp ik dat wel, want daarmee beschermen we de mensen die die vaccinatie nog niet gehad hebben. 1,5m afstand en mondkapjes, goed je handen wassen etc. Aan de andere kant: als mijn ouders de vaccinaties hebben gehad & ik ook, dan is er toch werkelijk niemand die mij tegen gaat houden om daar lekker ouderwets op de thee te gaan. Incl. knuffel & kus. Veiliger wordt het niet voor ons kleine clubje.
Nope. geen evenementen voor mij, geen evenementen voor anderen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is lastig maar ik vind voor een tijdje evenementen alleen voor gevaccineerden best te verdedigen. Het is zuur als je nog niet aan de beurt bent maar dan kan er tenminste weer wat. En het is vooral afhankelijk van de cijfers want als door vaccinatie en de immuniteit die we nu snel opbouwen door de besmettingen straks het aantal besmettingen een stuk lager ligt kan er misschien wel meer. Maar zo kun je een organisatoren wel een perspectief geven.
Dat zou nog kunnen ja. Maar ik heb in ieder geval nergens gelezen dat er tijdens kerst capaciteitsproblemen waren waardoor men geen afspraak kon maken op die dagen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kunnen we nog niet stellen op dit moment. Misschien draaiden de GGD's ook met minder mensen waardoor er minder getest kon worden, waardoor afspraken tot na de kerst moesten wachten. Of misschien waren er minder mensen met klachten dan de week ervoor.
We kunnen erover speculeren, maar meer dan dat kunnen we op dit moment niet.
Dan wens ik je een fijne hittegolf toe.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nope. geen evenementen voor mij, geen evenementen voor anderen.
Nee hoor, wat mij betreft is een scheiding van privileges tussen gevaccineerden, en niet gevaccineerden absoluut onbespreekbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan wens ik je een fijne hittegolf toe.
Dat heeft niks te maken met capaciteitproblemen, als je met een zon-/feestdagen rooster werkt loopt er doorgaans minder personeel rond.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat zou nog kunnen ja. Maar ik heb in ieder geval nergens gelezen dat er tijdens kerst capaciteitsproblemen waren waardoor men geen afspraak kon maken op die dagen.
Je zal ook niets zien over capaciteitsproblemen. Als je online een afspraak maakt zal de eerste datum gewoon 1 of 2 dagen in de toekomst liggen dan. Net als je paar maanden terug ook pas een dag later oid getest kon worden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat zou nog kunnen ja. Maar ik heb in ieder geval nergens gelezen dat er tijdens kerst capaciteitsproblemen waren waardoor men geen afspraak kon maken op die dagen.
Excuus.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:56 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht zo jammer dat je deze parallel trekt. Dit symboliseert voor mij de kern van waarom enige discussie onmogelijk wordt gemaakt vandaag de dag. Je hebt vraagtekens bij een vaccinatie en/of je wil je niet laten vaccineren? Prima, je bent een complotdenker. Wat is dit voor rare conclusie?
Ik heb veel moeite met hoe conventionele media de afgelopen 9 maanden de pandemie hebben verslagen. Maakt dat mij meteen een complotdenker of Lange Frans adept? Ik hoop het niet, maar ik vrees dat het wel zo is in de ogen van velen, en helaas niet alleen in dit topic maar ook in het land. Het zou jullie sieren om de nuance op te zoeken en een gesprek aan te gaan in plaats van critici in de marge weg te zetten als aanhanger van bizarre theorieën.
ook als dat betekent dat er daarna jarenlang veel minder evenementen zijn omdat iedereen failliet is? Principieel begrijp ik je, dit is vooral pragmatischquote:Op dinsdag 29 december 2020 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, wat mij betreft is een scheiding van privileges tussen gevaccineerden, en niet gevaccineerden absoluut onbespreekbaar.
Alsof men zich iets van de anderhalve meter heeft aan getrokken tijdens de vorige.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, wat mij betreft is een scheiding van privileges tussen gevaccineerden, en niet gevaccineerden absoluut onbespreekbaar.
Toch behoorlijk wat . 10k per dag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou de mensen die toch met klachten naar familie of vrienden zijn gegaan toch liefst wel nomineren voor enkeltje kielhalen.
Dan heb ik liever dat je niet test en verstandig thuisgebleven bent.
Op zondagen wordt overigens ook altijd minder getest dan doordeweekse dagen.
We praten hier over ongeveer 10k testen minder per dag, over alle teststraten zoveel minder is dat niet.
Hoe denk je dat het gaat landen bij mensen die nu sinds maart thuis zitten zonder dat ze zelf een risico lopen? Voor de mensen die Covid-19 gehad hebben, 3 dagen gesnotterd hebben en het klaar was? De beste manier om de maatregelen in 1 keer af te schaffen voor iedereen is om mensen die gevaccineerd zijn privileges te geven die niet-gevaccineerden niet hebben. De niet-gevaccineerden gaan dan en-masse zeggen: Fuck it, ik ben niet langer solidair, want dat ging maar 1 kant op.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is lastig maar ik vind voor een tijdje evenementen alleen voor gevaccineerden best te verdedigen. Het is zuur als je nog niet aan de beurt bent maar dan kan er tenminste weer wat. En het is vooral afhankelijk van de cijfers want als door vaccinatie en de immuniteit die we nu snel opbouwen door de besmettingen straks het aantal besmettingen een stuk lager ligt kan er misschien wel meer. Maar zo kun je een organisatoren wel een perspectief geven.
Ik hoop zo dat ik een van de eerste ben die gevaccineerd word en daarna als eerste een kroeg word uitgetrapt omdat ik een sigaartje opsteek om mn vaccinatie te vieren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat je festivals, kroegen etc. alleen opent voor mensen die het geluk gehad hebben dat ze al gevaccineerd zijn. Wie gaat er dan werken? Of mag dat wel zonder vaccin?
Jep, ook dan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
ook als dat betekent dat er daarna jarenlang veel minder evenementen zijn omdat iedereen failliet is? Principieel begrijp ik je, dit is vooral pragmatisch
Als je gewoon zorgt dat je iedereen - of in elk geval het overgrote deel - de komende 9 maanden vaccineert heb je al die kunstgrepen ook helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het gaat landen bij mensen die nu sinds maart thuis zitten zonder dat ze zelf een risico lopen? Voor de mensen die Covid-19 gehad hebben, 3 dagen gesnotterd hebben en het klaar was? De beste manier om de maatregelen in 1 keer af te schaffen voor iedereen is om mensen die gevaccineerd zijn privileges te geven die niet-gevaccineerden niet hebben. De niet-gevaccineerden gaan dan en-masse zeggen: Fuck it, ik ben niet langer solidair, want dat ging maar 1 kant op.
Als er vraag en geld is, zijn die bedrijven zo weer opgericht.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:04 schreef Faraday01 het volgende:
ook als dat betekent dat er daarna jarenlang veel minder evenementen zijn omdat iedereen failliet is? Principieel begrijp ik je, dit is vooral pragmatisch
Nou ja,tot de zomer. Maar iets klopt er niet want wanneer er echt 1000 prikkers beschikbaar zijn die ieder 120 vaccinaties per dag geeft, dan zou je zeggen dat er toch capaciteit genoeg is. Vaccins zijn er genoeg dus waarschijnlijk is de locatie de spelbreker waardoor er niet zoveel prikkers ingezet kunnen worden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Duurt het 8 maanden om die groepen in te enten ja? Als dit is door onvoldoende personeel die kunnen prikken dan is het echt triest gesteld.
Kan mijn buurman eindelijk naar een verzorgingstehuis.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De eenrichtingssolidariteit laat zich weer eens van zijn beste kant zien. Ouderen en kwetsbaren zijn als eerste aan de beurt voor het vaccin, en mogen als het aan veel mensen ligt weer naar de horeca en evenementen, puur en alleen omdat zij het geluk hebben gehad als eerst een prik te mogen ontvangen. De rest van de samenleving die nauwelijks last krijgt van corona, mag nog even een paar maandjes thuis verpieteren en leven met beperkingen terwijl de gevaccineerden waarvoor we dit hele circus hebben opgetuigd weer plezier mogen maken. Ouderen en kwetsbaren afschermen is volledig onbespreekbaar. Echt schiet mij maar lek hoor![]()
Als de ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn kun je alles weer opengooien.
als dat mogelijk is omdat er veel minder besmettelijken zijn heeft dat natuurlijk de voorkeur. Ik kan er alleen wel mee leven dat voor een beperkte periode geselecteerd wordt als dat nodig is om te voorkomen dat een hele sector om valt. En ook vind ik dat het verdedigbaar is dat als je zelf kiest je niet te laten vaccineren dat je even niet vooraan de rij staat om deel te kunnen nemen aan evenementen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het gaat landen bij mensen die nu sinds maart thuis zitten zonder dat ze zelf een risico lopen? Voor de mensen die Covid-19 gehad hebben, 3 dagen gesnotterd hebben en het klaar was? De beste manier om de maatregelen in 1 keer af te schaffen voor iedereen is om mensen die gevaccineerd zijn privileges te geven die niet-gevaccineerden niet hebben. De niet-gevaccineerden gaan dan en-masse zeggen: Fuck it, ik ben niet langer solidair, want dat ging maar 1 kant op.
Zelfde bij andere organisatoren waar ik mensen ken. Die hebben allemaal nog niets geboekt qua locaties, doen liever nog een jaar online dan alles weer het putje in te gooien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:10 schreef _serial_ het volgende:
Kennisje van mij werkt voor toeleverancier van ID-T overigens, en die wist mij te melden dat ID-T er een heel hard hoofd in heeft dat er überhaupt festivals komen volgend jaar, als de overheid niet nu al mee wil gaan denken met hun suggesties.
Het is inmiddels bijna 10 voor 12 voor die branche, om volgend jaar iets te gaan organiseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |