quote:Op woensdag 30 december 2020 13:24 schreef Federer-fan het volgende:
Op weg naar een g?Zo zout heb ik ze nog niet gegeten...
Israël laat er geen gras over groeien in ieder geval, die gaan best hard met 7,44% van de totale bevolking.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:05 schreef BorTheWolf het volgende:
Hierbij een update van de koplopers vaccineren wereldwijd.
De percentages zijn het aantal gevaccineerden personen per 100 inwoners van een land. Ik vind het percentage van de bevolking wat gevaccineerd is, interessanter dan het totaal aantal vaccinaties wat is gegeven. Hierin kan je dus goed terug zien in hoeverre een land de immuniteit heeft opgebouwd door middel van het vaccinatie programma.
De data is nog niet voor alle landen bijgewerkt in het overzicht. Dit is de top 9 + de wereld bevolking.
[ link | afbeelding ]
We delen hier wel cijfers, maar met officiële bronnen....en hoe ze ook zijn, we doen er alsnog niet negatief over.....quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar ja.. weer meer dan 9500 besmettingen. Dat mag je hier niet posten zeker, want niet positief
We willen niets liever dan dat het daalt en kijken ook niet weg voor stijgende cijfers, maar we houden het gewoon positief. Het is moeilijk soms om lichtpuntjes te vinden, maar we houden vol.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar ja.. weer meer dan 9500 besmettingen. Dat mag je hier niet posten zeker, want niet positief
Pletdecurve.nlquote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Jawel hoor. Ik vind et wel gunstig, want het is lager dan vorige week. Ik ben zelf al relatief blij als we onder de tienduizend blijven. Maar goed, eigenlijk kan het meniet eens schelen hoe veel besmettingen er zijn. Sterker nog, hoe meer besmettingen hoe liever, zolang het zich maar niet vertaalt in ziekenhuisopnames. Want hoe meer mensen het hebben gehad, hoe meer mensen er - redelijk immuun voor zijn en geen anderen kunnen besmetten. En besmettingen die niet leiden tot ziekenhuisopnames zijn vervelend maar niet erg met het oog op de belasting van de zorg.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar is dit volgens jou al de piek na kerst?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Pletdecurve.nl
Staar je niet blind op de dagcijfers. Zo na kerst hebben we te maken met registratieachterstanden. Een piek na kerst was verwacht en na oudjaar komt er weer een. Daarom is de lockdown tot 19 januari.
Bedoel je dat de besmettingen nu eigenlijk hoger lijken dan ze in werkelijkheid zijn?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:19 schreef GereDathan het volgende:
Zeker positief. Onder het weekgemiddelde en met alle achterstanden die er zijn komt dat echt wel goed.
Ja, absoluut. Het zijn er 47 minder.quote:Belangrijker en positiever is dat er minder mensen in het ziekenhuis liggen, het is niet veel maar elke patient minder is er 1.
Jawel, alle 9.500 waren ze positief meneer.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Het probleem is vooral dat er vorig jaar drie (!) ziekenhuizen failliet zijn gegaan en dat niet al die verpleegkundigen in een ander ziekenhuis zijn gaan werken, zichzelf zelfs compleet omgeschoold hebben omdat werken in de zorg echt al járenlang veel te zwaar is. Heb zo'n twee jaar geleden een week in het ziekenhuis gelegen, kwam 9.00 uur binnen en kon pas twaalf uur later op de OK terecht. Eenmaal op de verpleegafdeling heb ik de verpleging vooral zien binnen vliegen en met gezwinde spoed naar de volgende kamer vliegen.....Het is nu door Covid nog overbelaster, maar toch voor een groot deel te wijten aan bezuinigingen helaas....quote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef Federer-fan het volgende:
Vind dit ook wel een nuttig artikel, waarin de gestelde stijging van de oversterfte in perspectief wordt geplaatst. Laat eventuele FvD- en/of Thierry-antipathie s.v.p. geen rol spelen bij het lezen van het artikel.
Mar dat de oversterfte misschien meevalt, laat onverlet de enorme druk op de zorg. En ook al is het misschien aan het kabinet te wijten dat we veel minder (IC-)bedden hebben dan bijvoorbeeld zes jaar geleden, dan nog is het nu een probleem, zeker in combinatie met uitvallend zorgpersoneel. Ik hoop dat we de piek hebben gehad en dat de zorg het allemaal aan blijft kunnen.
Nee want besmettingen daar gelaten krijg je nu ook te maken met een enorme registratieachterstand. De grafieken van een paar users die we hier krijgen kunnen dat beter duiden.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar is dit volgens jou al de piek na kerst?
10 jaar Rutte als premier en bezuinigen op zorg, maar je hoort er niks of heel weinig over in de media, wat mij betreft mag de VVD daar best op aangesproken en afgerekend worden de komende verkiezingen!quote:Op woensdag 30 december 2020 20:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat er vorig jaar drie (!) ziekenhuizen failliet zijn gegaan en dat niet al die verpleegkundigen in een ander ziekenhuis zijn gaan werken, zichzelf zelfs compleet omgeschoold hebben omdat werken in de zorg echt al járenlang veel te zwaar is. Heb zo'n twee jaar geleden een week in het ziekenhuis gelegen, kwam 9.00 uur binnen en kon pas twaalf uur later op de OK terecht. Eenmaal op de verpleegafdeling heb ik de verpleging vooral zien binnen vliegen en met gezwinde spoed naar de volgende kamer vliegen.....Het is nu door Covid nog overbelaster, maar toch voor een groot deel te wijten aan bezuinigingen helaas....
Precies!quote:Op woensdag 30 december 2020 21:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
10 jaar Rutte als premier en bezuinigen op zorg, maar je hoort er niks of heel weinig over in de media, wat mij betreft mag de VVD daar best op aangesproken en afgerekend worden de komende verkiezingen!
Ja, maar dat is wat mij betreft eigen aan politici überhaupt, behalve misschien bij de ChristenUnie.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:04 schreef GereDathan het volgende:
Pas op met die berichten van Baudet. Over het algemeen is het firma list en bedrog, feiten en cijfers worden verdraaid of bewust verkeerd / beperkt weergegeven.
Het zou zeer positief zijn als dat gebeurtquote:Op woensdag 30 december 2020 21:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
10 jaar Rutte als premier en bezuinigen op zorg, maar je hoort er niks of heel weinig over in de media, wat mij betreft mag de VVD daar best op aangesproken en afgerekend worden de komende verkiezingen!
Baudet steekt er wel met kop en schouders bovenuit hoor. Daar is Wilders een schatje bijquote:Op woensdag 30 december 2020 21:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wat mij betreft eigen aan politici überhaupt, behalve misschien bij de ChristenUnie.
Dat zijn wel de twee mensen die dit land beter kunnen maken. Een nexit, bindende referenda, veel selectievere immigratie, en geld naar onderwijs, ouderen en zorg in plaats van in bodemloze buitenlandse putten. Maar goed, da's iets voor andere fora.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Baudet steekt er wel met kop en schouders bovenuit hoor. Daar is Wilders een schatje bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad.. wel het meest bizarre jaar uit ons leven. Maar er zijn vele malen ergere jaren geweest, rond de Spaanse griep, eerste wereldoorlog, beurscrash, tweede wereldoorlog etc. Stel je voor dat je in 1900 geboren was, dan had je nogal wat meegemaakt op je 45ste!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Morgen alweer de laatste dag van het meest bizarre jaar ooit.......en we weten ook nog niet helemaal zeker wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft.....
Oh ik ben ook nog steeds positief hoor, zo bedoelde ik mijn post niet.....maar het was vooral bizar hoe het zich steeds ontwikkelde....met ups en downsquote:Op woensdag 30 december 2020 23:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad.. wel het meest bizarre jaar uit ons leven. Maar er zijn vele malen ergere jaren geweest, rond de Spaanse griep, eerste wereldoorlog, beurscrash, tweede wereldoorlog etc. Stel je voor dat je in 1900 geboren was, dan had je nogal wat meegemaakt op je 45ste!
Sommige mensen krijgen een soort Armageddon gedachten bij wat er nu gaande is, maar wij hebben het nog altijd heel erg goed. Ook goed en positief om te blijven relativeren, en te bedenken waar je dankbaar voor kunt zijn.
Was ook geen kritiek op jou hoor, zoals gezegd is het voor onze generatie weldegelijk een bizar jaar.quote:Op donderdag 31 december 2020 07:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Oh ik ben ook nog steeds positief hoor, zo bedoelde ik mijn post niet.....maar het was vooral bizar hoe het zich steeds ontwikkelde....met ups en downs
quote:Op woensdag 30 december 2020 22:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar het artikel is niet erg objectief, terwijl het dat wel pretendeert te zijn, dat stuit mij. Ik hoop dat het OK dit hier te posten. Het is een vrij uitgebreide post, en dus iets off-topic, dus ik gooi hem in spoiler tags.Bedankt, maar wat is de bron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
IK moet eerst nog een keer zover komen dat ik een koffieafspraak heb met een vrouw, laat staan dat ik aan kleinkinderen kan denken...quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef Sangha het volgende:
Ja het was een bizar jaar en wel iets dat je je leven bijblijft, een verhaal om aan kleinkids te vertellen later. [...]
Lol, ik heb ook nog geen kleinkids hoor, haha!quote:Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
IK moet eerst nog een keer zover komen dat ik een koffieafspraak heb met een vrouw, laat staan dat ik aan kleinkinderen kan denken...
Ik val op de verkeerde vrouwen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:43 schreef Sangha het volgende:
[..]
Lol, ik heb ook nog geen kleinkids hoor, haha!
Nieuw jaar nieuwe kansen!quote:Op donderdag 31 december 2020 14:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik val op de verkeerde vrouwen.
Blijven oefenenquote:Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
IK moet eerst nog een keer zover komen dat ik een koffieafspraak heb met een vrouw, laat staan dat ik aan kleinkinderen kan denken...
Nederlandse bronnen staan erin, Amerikaanse cijfers komen van CDC en populatie data VS van wiki geloof ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, maar wat is de bron?
Bijna 10% van de bevolking al gevaccineerd in Israel! Ben benieuwd naar data in februari uit Israel, dan moet er al een behoorlijk effect zichtbaar zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:12 schreef BorTheWolf het volgende:
Hierbij de vaccinatie cijfers van vandaag. Israël nog koploper en Ik las vandaag dat men er van uit gaat dat men binnen 3 mnd klaar is met het vaccineren. Dat is nog is daadkracht. Allen een goede jaarwisseling en op naar een positief 2021, Hou vol !!!
[ link | afbeelding ]
Ik bedoelde van het artikel als geheel. Of is het vanzelf?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederlandse bronnen staan erin, Amerikaanse cijfers komen van CDC en populatie data VS van wiki geloof ik.
Ja mooi gezegd, niets aan toe te voegen, behalve dan mijn wens voor jullie allemaal die hier regelmatig grafieken en cijfers updaten maar ook langskomen om andere positieve bijdragen te geven. Allemaal een fijne jaarwisseling en hopelijk snel weer hier om in 2021 samen te vieren dat we de goede kant op gaan!quote:Op donderdag 31 december 2020 15:57 schreef GereDathan het volgende:
De cijfers vandaag zijn helaas in lijn met ongeveer heel 2020: teleurstellend.
Maar gelukkig zijn we bijna van 2020 af en ziet 2021 er een stuk zonniger uit. Sowieso de feestdagen gehad en dus minder samenkomen, maar ook het vaccin en hopelijk snel weer wat mooier weer.
Al met al een bizar jaar geweest.
Ik wil iedereen die hier meegepost heeft bedanken voor de positiviteit de afgelopen maanden. We hebben elkaar er doorheen gesleept. Ik wens jullie allemaal een mooie jaarwisseling en veel geluk en gezondheid voor 2021. Proost!
Het is vooral mijn commentaar erop idd.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik bedoelde van het artikel als geheel. Of is het vanzelf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat land is al 70 jaar min of meer in staat van oorlog . De hele binnenlandse organisatie is daarop ingericht.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Bijna 10% van de bevolking al gevaccineerd in Israel! Ben benieuwd naar data in februari uit Israel, dan moet er al een behoorlijk effect zichtbaar zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
quote:Op donderdag 31 december 2020 20:10 schreef Federer-fan het volgende:
Even een diepzinnige gedachte: Over vier uur is 2020 vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 december 2020 20:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]Haha, ik heb er nog een paar. Die zijn op verzoek per DM beschikbaar. Anders offtopic ik de boel te veel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Kom maar door hoor....quote:Op donderdag 31 december 2020 20:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Haha, ik heb er nog een paar. Die zijn op verzoek per DM beschikbaar. Anders offtopic ik de boel te veel.
Nou, eentje dan om het af te leren.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Kom maar door hoor....
En morgen weer fris en fruitig ontopic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen we het topic trouwens even volspammen? We zijn al bij post #65.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
quote:Op donderdag 31 december 2020 21:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, eentje dan om het af te leren.Ha haSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen we het topic trouwens even volspammen? We zijn al bij post #65.![]()
![]()
Ik combineer nu zingende oliebollen (the masked singer) met de Nirvana en AC/DC (top2000),druk genoeg zo![]()
Happy newyear! En ondanks dat dit het positiviteitstopic is hopen we vooral op een negatief jaarquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:23 schreef Sangha het volgende:
Happy New Year allemaal! Op naar een Corona-arm jaar!![]()
Lol, mooi gezegd!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Happy newyear! En ondanks dat dit het positiviteitstopic is hopen we vooral op een negatief jaar![]()
Dat zijn serieuze aantallen, mooi!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]
Het nieuwe jaar begint voor de ziekenhuizen positief! 168 minder, dat zijn eindelijk eens serieuze aantallen. Hiervan kunnen we in ieder geval al even genieten
Helaas wel wederom een ICT storing waardoor het aantal gemelde besmettingen waarschijnlijk hoger ligt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:14 schreef Noordzijde het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.
Positief getest: 8215
Totaal: 805164 (+8183 ivm -32 corr.)
Opgenomen: 239
Huidig: 1957 (-147)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 703 (-21)
Overleden: 98
Totaal: 11529
Nee, er is gezegd dat de cijfers later waren. Niet dat het nog hoger ligt waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Helaas wel wederom een ICT storing waardoor het aantal gemelde besmettingen waarschijnlijk hoger ligt.
Op nu.nl staat:quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:38 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, er is gezegd dat de cijfers later waren. Niet dat het nog hoger ligt waarschijnlijk.
Hele domme vraag misshcien, maar hoe veel zijn er dan ontslagen van de verpleegafdelingen?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:14 schreef Noordzijde het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.
[...]
Opgenomen: 239
Huidig: 1957 (-147)
[...]
8.215 positieve tests, lees ik net op nu.nl.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:38 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, er is gezegd dat de cijfers later waren. Niet dat het nog hoger ligt waarschijnlijk.
Ik kom uit op 386 patienten die de verpleegafdeling hebben verlaten en 58 die de IC hebben verlaten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hele domme vraag misshcien, maar hoe veel zijn er dan ontslagen van de verpleegafdelingen?
Iets meer dan 386. Mensen die van de IC komen gaan nooit direct naar huis.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:59 schreef simonblue het volgende:
[..]
Ik kom uit op 386 patienten die de verpleegafdeling hebben verlaten en 58 die de IC hebben verlaten.
Oké, en per saldo zijn er dan 147 minder op de verpleegafdelingen...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:59 schreef simonblue het volgende:
[..]
Ik kom uit op 386 patienten die de verpleegafdeling hebben verlaten en 58 die de IC hebben verlaten.
Gelukkig niet, de storing zat op een andere plek (gemeentegrenzen)quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Helaas wel wederom een ICT storing waardoor het aantal gemelde besmettingen waarschijnlijk hoger ligt.
Ja,altijd vervelend als je weet dat de cijfers vertekenend laag zijn (vertekenend hoog is wél leuk.)quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gelukkig niet, de storing zat op een andere plek (gemeentegrenzen)
Gisteren code zwart en nu ineens overpositief......heel geloofwaardigquote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:07 schreef Federer-fan het volgende:
Ook Gommers is positief over de cijfers; zie dit artikel.
Mja, hij heeft denk ik wel gezegd "als het zo doorgaat".quote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Gisteren code zwart en nu ineens overpositief......heel geloofwaardig
Als ja......eerst paniek zaaien en er dan op terugkomen......quote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mja, hij heeft denk ik wel gezegd "als het zo doorgaat".
Daar hoef je echt geen Belijenberg voor te heten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:17 schreef Federer-fan het volgende:
Yorick Belijenberg schrijft trouwens dat 14 december de piek is/was. Ervan uitgaand dat dat zo is, hopelijk blijft het dat ook.
Gommers is mss een bekwaam IC deskundige, maar heeft de neiging om door alle media aandacht een beetje van het padje te raken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Gisteren code zwart en nu ineens overpositief......heel geloofwaardig
Daarom is die media verspreiding zo vertekent, vooral voor de mensen die zich niet verdiepen in de achtergronden van de cijfers....quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:15 schreef kibo het volgende:
[..]
Gommers is mss een bekwaam IC deskundige, maar heeft de neiging om door alle media aandacht een beetje van het padje te raken.
Ik zie het als de urgentie benadrukken. Ik snap ook niet dat De Jonge niet gewoon maandag begint met vaccineren. Wordt een zwaar debat voor hem dinsdag.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Als ja......eerst paniek zaaien en er dan op terugkomen......
Ik geloof best dat hij daar vatbaar voor is - zoals iedereen - maar wat klopt er dan niet aan wat hij zegt?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:15 schreef kibo het volgende:
[..]
Gommers is mss een bekwaam IC deskundige, maar heeft de neiging om door alle media aandacht een beetje van het padje te raken.
https://nos.nl/artikel/23(...)te-aan-de-beurt.htmlquote:Het kabinet heeft besloten om als eerste het ziekenhuispersoneel te vaccineren in plaats van het verpleeghuispersoneel. Ook wordt het vaccineren toch vervroegd. Ziekenhuizen werken nu een plan uit om zo snel mogelijk te beginnen, als het kan al maandag.
Bedoel je niet Kuipers? Vind Gommers wel OK gebleven de afgelopen maanden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:15 schreef kibo het volgende:
[..]
RTLquote:Medewerkers uit de acute zorg, zoals verpleegkundigen en artsen op de intensive care en de spoedeisende hulp, worden onderdeel van de groep die als eerste in aanmerking komt voor vaccinatie tegen het coronavirus. Daarnaast zal het vaccineren mogelijk al eerder dan 8 januari van start gaan.
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) komt op korte termijn met een plan van aanpak voor het vaccineren van verpleegkundigen en artsen op de intensive care, spoedeisende hulp, corona-afdelingen en ambulancemedewerkers. Het gaat om ongeveer 30.000 medewerkers in de acute zorg.
Het streven is om uiterlijk maandag 4 januari meer duidelijkheid te krijgen over wanneer er gestart kan worden met vaccineren. Ministers Hugo de Jonge (Volksgezondheid) en Tamara van Ark (Medische Zorg en Sport) hebben afspraken gemaakt met voorzitter van het LNAZ Ernst Kuipers.
Hè hè eindelijk!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:
2021 overtreft het voorgaande jaar (wat ik niet meer ga noemen) echt compleet! Goed nieuws op goed nieuws!
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)te-aan-de-beurt.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik voorspel maandagmiddag. Ziekenhuizen zijn altijd klaar voor dit soort situaties, breng ze het vaccin en een uur later starten ze.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
RTL
Benieuwd wanneer de eerste spuit er in gaat.
Van die hoopvolle gedachte ga ik ook wel uit. Ze staan klaar om te beginnen zodra ze het vaccin hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik voorspel maandagmiddag. Ziekenhuizen zijn altijd klaar voor dit soort situaties, breng ze het vaccin en een uur later starten ze.
Wat een heerlijk idee, over een week of 3 hebben we de eerste medewerkers in de ziekenhuizen die immuun zijn en veilig hun werk kunnen doen. Dat betekent minder uitval, minder druk, minder stress en dus minder problemen voor iedereen. Top top top!
Yes, en tegen die tijd kunnen we hopelijk ook met Moderna en AstraZeneca aan de slag.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik voorspel maandagmiddag. Ziekenhuizen zijn altijd klaar voor dit soort situaties, breng ze het vaccin en een uur later starten ze.
Wat een heerlijk idee, over een week of 3 hebben we de eerste medewerkers in de ziekenhuizen die immuun zijn en veilig hun werk kunnen doen. Dat betekent minder uitval, minder druk, minder stress en dus minder problemen voor iedereen. Top top top!
Na 3 weken 2e spuit, 2 weken daarna kun je ervan uitgaan dat je vrijwel volledig beschermd bent (met het Pfizer vaccin). In praktijk zal er al wel behoorlijke bescherming zijn 2 weken na de eerste spuit.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
quote:
Al 50% bescherming toch na de eerste spuit? Dat is al een stuk beter dan 0%quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Na 3 weken 2e spuit, 2 weken daarna kun je ervan uitgaan dat je vrijwel volledig beschermd bent (met het Pfizer vaccin). In praktijk zal er al wel behoorlijke bescherming zijn 2 weken na de eerste spuit.
Vooralsnog denk ik ook dat het meevalt, ze zitten nu een dag of 8 na kerst en de voorspelde piek lijkt goed mee te vallen. Vergeet ook niet dat de effecten van de lockdown deze week pas voor het eerst echt merkbaar zullen zijn, maar ze hebben wel bijgedragen de afgelopen week aan het beperken van de besmettingen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Dus het lijkt erop dat in elk geval de kerstdagen geen extra piek op gaat leveren?
Zeker, dat is al een prachtig aantal mensen. Tel daar op korte termijn de vaccinaties bij op en voor we het weten zitten we op een niveau dat het virus steeds minder makkelijk een gastheer zal kunnen vinden. En dan gaan we hard omlaag verwacht ik, de R zal stevig dalen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:00 schreef Federer-fan het volgende:
Net las ik een interview met Van Dissel van eergisteren in het AD. Hij schrijft dat ongeveer twee miljoen Nederlanders al corona hebben gehad. Dat zijn dus allemaal mensen die waarschijnlijk niet meer besmet raken en dus ook geen anderen meer besmetten.
Dan hoop ik dat het HBO ook weer open mag......zoonlief wil onderhand wel weer eens labwerk gaan ipv alleen naar dat scherm te staren met online lesquote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vooralsnog denk ik ook dat het meevalt, ze zitten nu een dag of 8 na kerst en de voorspelde piek lijkt goed mee te vallen. Vergeet ook niet dat de effecten van de lockdown deze week pas voor het eerst echt merkbaar zullen zijn, maar ze hebben wel bijgedragen de afgelopen week aan het beperken van de besmettingen.
Ik verwacht zelf nog een dag of 5 a 6 getallen van 8000+, daarna denk ik dat we een echte daling gaan inzetten. Hopelijk zodanig dat 18 januari de basisscholen in ieder geval weer kunnen beginnen. Ik denk dat de lockdown van de winkels en andere scholen met 14 dagen verlengd zal worden.
Maar met de vaccinatie trein die gaat rijden en de feestdagen achter ons denk ik wel dat we korte termijn veel beter nieuws gaan krijgen.
NL 2M op 17Mquote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker, dat is al een prachtig aantal mensen. Tel daar op korte termijn de vaccinaties bij op en voor we het weten zitten we op een niveau dat het virus steeds minder makkelijk een gastheer zal kunnen vinden. En dan gaan we hard omlaag verwacht ik, de R zal stevig dalen.
Het is wat dat betreft interessant om te zien hoe het in Engeland gaat, daar zitten ze nu op iets van 1 miljoen vaccinaties en 2,5 miljoen besmettingen. Daar zullen zo langzaam de effecten zichtbaar moeten gaan worden, en ze gaan deze week het tempo opvoeren door ook AstraZenica te gaan gebruiken.
Bevestigde gevallen. Dan zit NL op 805kquote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:56 schreef kibo het volgende:
[..]
NL 2M op 17M
UK 2.5M op 67M ?
Ergens klopt er iets niet ....
Dus Jaap roept maar wat?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:05 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Bevestigde gevallen. Dan zit NL op 805k
Wat verwacht jij van de veel besmettelijker Engelse variant? Ik hoop dat dat - al dan niet door het bron-en-contactonderzoek - onder controle blijft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vooralsnog denk ik ook dat het meevalt, ze zitten nu een dag of 8 na kerst en de voorspelde piek lijkt goed mee te vallen. Vergeet ook niet dat de effecten van de lockdown deze week pas voor het eerst echt merkbaar zullen zijn, maar ze hebben wel bijgedragen de afgelopen week aan het beperken van de besmettingen.
Ik verwacht zelf nog een dag of 5 a 6 getallen van 8000+, daarna denk ik dat we een echte daling gaan inzetten. Hopelijk zodanig dat 18 januari de basisscholen in ieder geval weer kunnen beginnen. Ik denk dat de lockdown van de winkels en andere scholen met 14 dagen verlengd zal worden.
Maar met de vaccinatie trein die gaat rijden en de feestdagen achter ons denk ik wel dat we korte termijn veel beter nieuws gaan krijgen.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker, dat is al een prachtig aantal mensen. Tel daar op korte termijn de vaccinaties bij op en voor we het weten zitten we op een niveau dat het virus steeds minder makkelijk een gastheer zal kunnen vinden. En dan gaan we hard omlaag verwacht ik, de R zal stevig dalen.
Het is wat dat betreft interessant om te zien hoe het in Engeland gaat, daar zitten ze nu op iets van 1 miljoen vaccinaties en 2,5 miljoen besmettingen. Daar zullen zo langzaam de effecten zichtbaar moeten gaan worden, en ze gaan deze week het tempo opvoeren door ook AstraZenica te gaan gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle metrics gaan naar beneden:
Aantal mensen wat symptomen meldt
Aantal besmettingen
Aantal opnames in de kliniek
Aantal mensen op IC
Ziet er goed uit!![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]Maar what about de Engelse variant?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle metrics gaan naar beneden:
Aantal mensen wat symptomen meldt
Aantal besmettingen
Aantal opnames in de kliniek
Aantal mensen op IC
Ziet er goed uit!
[ afbeelding ][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Dat is een schatting, officiële cijfers voor NL zijn 805K cases. Maar het aantal besmettingen ligt hoger, dat geldt voor alle landen. Niet iedereen laat zich testen, anderen zijn asymptomisch etc.quote:
Eigenlijk niets, het voelt voor mij als propaganda in de UK om enerzijds de lockdown rond kerst er toch doorheen te krijgen en anderzijds om meer mensen aan het vaccin te krijgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat verwacht jij van de veel besmettelijker Engelse variant? Ik hoop dat dat - al dan niet door het bron-en-contactonderzoek - onder controle blijft.
Tsja, je ziet van veel landen berichten opduiken dat ze het vaststellen. In Denemarken in een grote steekproef van 11% van alle positieve tests, vonden ze 86 gevallen en schatten ze dat er bijna 800 gevallen al zijn geweest in het land. In NL is het RIVM/OMT vrij stil erover. Ik vind het vooral opmerkelijk dat er niet gecommuniceerd wordt wat er aan gedaan wordt. Zijn ze intensiever aan het sequencen? Zijn ze intensiever samples aan het sequences in regios waar gevallen zijn aangetroffen? Wordt er prioriteit gegeven in contact tracing bij Engelse en ZA gevallen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar what about de Engelse variant?
ff in een spoiler.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Eigenlijk niets, het voelt voor mij als propaganda in de UK om enerzijds de lockdown rond kerst er toch doorheen te krijgen en anderzijds om meer mensen aan het vaccin te krijgen.
Deze variant is er al sinds minstens september, als het echt zo spannend was dan had heel de wereld nu voor pampus gelegen.
Ik tel er 7.483 (op coronadashboardrijksoverheid).quote:
Correctie wrs, rijksoverheid zijn de echte.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik tel er 7.483 (op coronadashboardrijksoverheid).
Dat komt waarschijnlijk door correcties.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik tel er 7.483 (op coronadashboardrijksoverheid).
Alle paniekzaaiers van afgelopen weken kunnen weer iets nieuws gaan zoeken.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Bijna alle GGD regio’s gaan eerder beginnen met vaccineren. Zoals verwacht, als we in Nederland gaan stomen kan dat ook wel. Nu hopen op een snelle beschikbaarheid van het Oxford vaccin.
Dat hoor ik vaak maar begrijp ik niet. Het maakt toch wel uit, want elke dag die je eerder begint, scheelt toch mensenlevens?quote:Op maandag 4 januari 2021 07:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Alle paniekzaaiers van afgelopen weken kunnen weer iets nieuws gaan zoeken.
Natuurlijk had ik ook liever gezien dat we 27 december begonnen waren, maar heel eerlijk maken die 14 dagen op 10 maanden ellende ook niets meer uit. Als ik hoor van sommige plekken met hun haastige spoed.... (Duitsland 1000 te warm, Engeland stelt 2e prik uit, Zwitserland vaccineerde iemand die niet tegen de hulpstoffen kon wat de huisarts wist, e.d.) dan heb ik er eigenlijk weinig moeite meer mee.
[...]
Het gaat een beetje om kwantiteit versus kwaliteit. Wil je het liefst zo snel mogelijk of zo goed mogelijk beginnen?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaak maar begrijp ik niet. Het maakt toch wel uit, want elke dag die je eerder begint, scheelt toch mensenlevens?
Klopt maar de landen waar wel begonnen is zijn maar heel weinig vaccins gezet. Volgens mij in (een deel van) Spanje of Frankrijk nog maar 1000. Dat zijn er 1000 meer dan in Nederland, maar zet nog niet echt zoden aan de dijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaak maar begrijp ik niet. Het maakt toch wel uit, want elke dag die je eerder begint, scheelt toch mensenlevens?
Die landen beginnen dacht ik deze week 'echt'.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt maar de landen waar wel begonnen is zijn maar heel weinig vaccins gezet. Volgens mij in (een deel van) Spanje of Frankrijk nog maar 1000. Dat zijn er 1000 meer dan in Nederland, maar zet nog niet echt zoden aan de dijk.
VK en Israël lijken het meest voortvarend aan de slag te gaan.
Dit is helemaal waar, echter had die kwaliteit gewaarborgd moeten zijn op het moment dat het vaccin het land binnen kwam rijden.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:23 schreef Sangha het volgende:
[..]
Het gaat een beetje om kwantiteit versus kwaliteit. Wil je het liefst zo snel mogelijk of zo goed mogelijk beginnen?![]()
Dat is waar ja.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit is helemaal waar, echter had die kwaliteit gewaarborgd moeten zijn op het moment dat het vaccin het land binnen kwam rijden.
Het is niet zo dat men "ineens" een vaccinatieprogramma moest hebben. Dit had klaar moeten staan, zodat er zo goed en zo veel mogelijk kon worden begonnen vanaf het begin.
Klopt men had echter gegokt op het Oxford-vaccin als eerste vaccin te ontvangen. Dat je geen back-up plan klaar hebt liggen is kwalijk te nemen. Net als het feit dat men geen enkele aanstalten lijkt te maken om als EMA dat Oxford-vaccin in gebruik te nemen.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit is helemaal waar, echter had die kwaliteit gewaarborgd moeten zijn op het moment dat het vaccin het land binnen kwam rijden.
Het is niet zo dat men "ineens" een vaccinatieprogramma moest hebben. Dit had klaar moeten staan, zodat er zo goed en zo veel mogelijk kon worden begonnen vanaf het begin.
Neuh, dat hangt er ook nog eens vanaf wie je inent. Als je, zoals ze nu van plan zijn, IC-personeel en huisartsen gaat inenten, er wordt amper een leven mee gered ten opzichte van een maandje of 2 wachten daarmee. Qua vaccinatiegraad is het namelijk een druppeltje op een gloeiende plaat, en die mensen zijn geen risicogroep, noch langdurig intensief in contact met mensen uit risicogroepen.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt aan Oxford die geen verzoek tot goedkeuring heeft ingediend? Er zijn ook Indiase, Russische en Chinese vaccins - zolang de producenten niet de molen van de EMA in willen, gaan die hier ook niet toegediend kunnen worden.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Net als het feit dat men geen enkele aanstalten lijkt te maken om als EMA dat Oxford-vaccin in gebruik te nemen.
Maar Oxford wil toch zoveel mogelijk uitleveren? Waarom is dit verzoek nog niet ingediend door Oxford? Dit vaccin is zo'n beetje de grote redding van Europa.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt aan Oxford die geen verzoek tot goedkeuring heeft ingediend? Er zijn ook Indiase, Russische en Chinese vaccins - zolang de producenten niet de molen van de EMA in willen, gaan die hier ook niet toegediend kunnen worden.
Oxford/AstraZeneca hebben de uiteindelijke goedkeuring nog niet aangevraagd bij de EMA, of iig, dat hadden ze vorige week nog niet gedaan, dus die schuld ligt niet echt bij de EMA.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt men had echter gegokt op het Oxford-vaccin als eerste vaccin te ontvangen. Dat je geen back-up plan klaar hebt liggen is kwalijk te nemen. Net als het feit dat men geen enkele aanstalten lijkt te maken om als EMA dat Oxford-vaccin in gebruik te nemen.
Wordt een pittig debat morgen en ik hoop dat er wat meer tempo uitkomt.
Zou hier nog een politiek motief mee kunnen spelen, ivm Brexit? Serieuze vraag.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Oxford/AstraZeneca hebben de uiteindelijke goedkeuring nog niet aangevraagd bij de EMA, of iig, dat hadden ze vorige week nog niet gedaan, dus die schuld ligt niet echt bij de EMA.
IC-personeel snap ik wel, er zijn er op dit moment veel die positief testen waardoor de IC capaciteit nog meer onder druk staat.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Neuh, dat hangt er ook nog eens vanaf wie je inent. Als je, zoals ze nu van plan zijn, IC-personeel en huisartsen gaat inenten, er wordt amper een leven mee gered ten opzichte van een maandje of 2 wachten daarmee. Qua vaccinatiegraad is het namelijk een druppeltje op een gloeiende plaat, en die mensen zijn geen risicogroep, noch langdurig intensief in contact met mensen uit risicogroepen.
Wat dat betreft zou je per land onderscheid moeten maken tussen vaccinaties die gezet zijn en in de ziekenzalen het verschil kunnen maken (risicogroepen zoals 60+'ers, verpleeghuisbewoners en -medewerkers) en vaccinaties die gezet zijn in het kader van groepsimmuniteit, zoals eigenlijk elke vaccinatie die niet bij die eerste groep hoort.
Van de vaccinaties uit de eerste groep, maakt het wel een verschil tussen een maand eerder of later beginnen, vanuit de tweede groep is het echt vooral belangrijk wanneer het afgelopen is, of een drempelwaarde (70% geprikt?) is. Daar maakt het startmoment voor de samenleving weinig uit, dat is wel weer anders voor de mensen zelf die het vaccin hebben gekregen natuurlijk.
Kan best, ook vanuit AZ. De kans dat het snel goedgekeurd zou worden in de VK is net even iets groter. Net als dat de start van de trial van Oxford/AZ in de US langer werd opgehouden dan het pauzeren van de trials in de VK, Brazilie en Zuid Afrika. Zo'n pauzering duurde bij een Amerikaanse maker van een vaccin een stuk korter.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou hier nog een politiek motief mee kunnen spelen, ivm Brexit? Serieuze vraag.
Ze leveren wel data aan het EMA (https://www.ema.europa.eu(...)cas-covid-19-vaccine). In de UK kreeg het vaccin een tijdelijke goedkeuring voor "emergency use", kan die gegeven worden zonder dat ze een aanvraag indienen?quote:Op maandag 4 januari 2021 13:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kan best, ook vanuit AZ. De kans dat het snel goedgekeurd zou worden in de VK is net even iets groter. Net als dat de start van de trial van Oxford/AZ in de US langer werd opgehouden dan het pauzeren van de trials in de VK, Brazilie en Zuid Afrika. Zo'n pauzering duurde bij een Amerikaanse maker van een vaccin een stuk korter.
Maar het is wel opvallend dat Oxford/AZ die goedkeuring nog niet hebben aangevraagd. Je kunt je afvragen waarom niet. De VK heeft voorlopig een monopolie op dat vaccin in Europa, en daar maken ze hard gebruik van, dat zal Johnson & Co goed uitkomen met alle Brexit-perikelen.
Zover ik begrepen heb zou De Jonge dat kunnen doen, maar hij heeft aangegeven op de goedkeuring van de EMA te wachten. Maar niks zo veranderlijk als de politiek.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze leveren wel data aan het EMA (https://www.ema.europa.eu(...)cas-covid-19-vaccine). In de UK kreeg het vaccin een tijdelijke goedkeuring voor "emergency use", kan die gegeven worden zonder dat ze een aanvraag indienen?
Ze leveren wel data ja, maar schijnbaar moet je dan ook nog apart het eindoordeel aanvragen, en dat er data aangeleverd worden wilt niet zeggen dat alle data aangeleverd worden.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze leveren wel data aan het EMA (https://www.ema.europa.eu(...)cas-covid-19-vaccine). In de UK kreeg het vaccin een tijdelijke goedkeuring voor "emergency use", kan die gegeven worden zonder dat ze een aanvraag indienen?
Ik mag toch ook aannemen dat men bij het EMA niet rustig duimen zit te draaien tot de telefoon gaat, maar dat men wel contact heeft met Oxford/AZ over wat er nog nodig isquote:Op maandag 4 januari 2021 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze leveren wel data ja, maar schijnbaar moet je dan ook nog apart het eindoordeel aanvragen, en dat er data aangeleverd worden wilt niet zeggen dat alle data aangeleverd worden.
Tsja, de GGD beweerde ook heel stellig dat ze pas de bijwerkingen konden gaan documenteren nadat de EMA een oordeel had geveld. Terwijl de algemene bijwerkingen van alledrie de vaccins al maanden geleden peer-review gepubliceerd waren, en er geen opmerkelijke bijwerkingen aan het licht zijn gekomen. Zeldzame bijwerkingen, waar men op moet letten, moeten van eerdere vaccins komen, dus daar hoef je al helemaal niet op te wachten. Maar procedures zijn belangrijk, in sommige kringen heilig.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik mag toch ook aannemen dat men bij het EMA niet rustig duimen zit te draaien tot de telefoon gaat, maar dat men wel contact heeft met Oxford/AZ over wat er nog nodig is
Haastige spoed is zelden goed. Frankrijk heeft amper 500 vaccins gedaan in 8 dagen en Duitsland 239.000. Prikstraten staan leeg en qua administratie is het chaos troef. Er wordt gedacht om de 2e prik uit te stellen, met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 4 januari 2021 10:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Gaat hard daar inderdaad......hopelijk brengen de vaccins gauw wat verlichting.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Naar nieuws uit de VK, weer in lockdown, maar met een glimmer of hope! Boris zei dat er al een afname te zien is in opnames van 80+ jarigen vanwege het vaccin
Hopelijk zo snel mogelijk!quote:Op maandag 4 januari 2021 21:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Gaat hard daar inderdaad......hopelijk brengen de vaccins gauw wat verlichting.
Hier wel even een schrikmoment vandaag toen ik bericht kreeg dat client met longklachten was opgenomen in het ziekenhuis......maar gelukkig geen corona.....
Nu benieuwd wanneer mijn collega's en ik aan de beurt zijn om te prikken
Eerst de acute zorgverleners......daarna de huishoudelijke hulpquote:Op maandag 4 januari 2021 21:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk zo snel mogelijk!
Ja dat is even schrikken zeg, gelukkig geen covid-19.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hier wel even een schrikmoment vandaag toen ik bericht kreeg dat client met longklachten was opgenomen in het ziekenhuis......maar gelukkig geen corona.. Nu benieuwd wanneer mijn collega's en ik aan de beurt zijn om te prikken
6.412 vandaag.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:46 schreef Sangha het volgende:
Gelukkig niet zo'n heftige stijging als gisteren, of was dat eergisteren alweer. Wordt wel tijd dat het nu eens gaat dalen, significant. Ben benieuwd naar het aantal positief geteste mensen, nog even geduld.
quote:Status 05-01
Positief getest +6.338 (834.064 totaal, 4,8% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +92 (20.482 totaal, 2,5% van positief getest)
Kliniek-opnames +29, 2.159 momenteel
IC-opnames +16, 731 momenteel (6.957 totaal, 0,8% van positief getest)
Overleden +151 (11.826 totaal, 1,4% van positief getest)
Ja waar veel mensen 'samenwonen' gaat het hard inderdaad.....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:52 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja dat is even schrikken zeg, gelukkig geen covid-19.![]()
Bij mij waar ik werk op de dagbesteding, dat is in een centrum waar ook senioren wonen, daar is helaas wel weer een aantal mensen besmet geraakt. Gaat hard nu. Redelijke panieksituatie.![]()
Ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn voor een vaccin. Ik ben vrijwilliger dus zal niet op de lijst staan verwacht ik. Ben wel sneller aan de beurt ivm chronische ziekten en medicatie die weerstand verlagen. We zullen zien.
Maar hebben mensen zich minder laten testen vanwege de feestdagen of hebben minder mensen klachten en zijn er daarom minder testen afgenomen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
6.412 vandaag.
Maar goed, het lijkt positiever dan het is. Weliswaar daalt het aantal officieel gemelde besmettingen, maar het aantal tests daalt ook, terwijl het percentage positieve tests stijgt.
Ja, da's ook een goeie vraag inderdaad. Hopelijk het laatste.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar hebben mensen zich minder laten testen vanwege de feestdagen of hebben minder mensen klachten en zijn er daarom minder testen afgenomen?
Want zo hebben we zelfs bij het weekoverzicht wel enigszins een vertekend beeld waar nu de media weer dankbaar gebruik van maaktquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, da's ook een goeie vraag inderdaad. Hopelijk het laatste.
RIVM geeft ook aan dat mogelijk minder mensen zich laten testen omdat er minder mensen met klachten zijn dus die nuance wordt wel gegeven. Is alleen niet de kop of dik gedrukt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Want zo hebben we zelfs bij het weekoverzicht wel enigszins een vertekend beeld waar nu de media weer dankbaar gebruik van maakt
Gaat mij ook meer wederom om de reacties op Facebook die eronder staan..... ja ik weet het....moet het ook niet lezenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
RIVM geeft ook aan dat mogelijk minder mensen zich laten testen omdat er minder mensen met klachten zijn dus die nuance wordt wel gegeven. Is alleen niet de kop of dik gedrukt.
Als er minder mensen met klachten zijn is het alleen maar goed. Maar mogelijk hebben mensen iets langer gewacht voordat ze zich lieten testen, waardoor bij een deel de klachten verdwenen, en dus de noodzaak tot testen, terwijl bij een ander deel de klachten wel doorzetten omdat ze het virus hadden. Resultaat is wat minder testen, maar een hoger percentage positieve testen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
RIVM geeft ook aan dat mogelijk minder mensen zich laten testen omdat er minder mensen met klachten zijn dus die nuance wordt wel gegeven. Is alleen niet de kop of dik gedrukt.
Dat klinkt inderdaad heel logisch en plausibel! had ik zelf nog niet aan gedachtquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als er minder mensen met klachten zijn is het alleen maar goed. Maar mogelijk hebben mensen iets langer gewacht voordat ze zich lieten testen, waardoor bij een deel de klachten verdwenen, en dus de noodzaak tot testen, terwijl bij een ander deel de klachten wel doorzetten omdat ze het virus hadden. Resultaat is wat minder testen, maar een hoger percentage positieve testen.
20-25% afname van de opnames week-op-week was mijn schatting zo'n beetje. Ik neem aan dat je ook instroom plot hier, of bezetting?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er is een scherpe daling in de kliniek en IC data te zien tov van gister. Op basis van Nice cijfers, maar LCPS laat dezelfde trend zien.
Symptomen is tot een week geleden.
Kliniek data is 8 dagen teruggezet, IC data 7 dagen en besmettingen 6 dagen, om gelijk te zetten met symptoom data. IC data is 0.5% van besmettingen, kliniek is 3% van besmettingen.
[ afbeelding ]
Instroom inderdaad.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
20-25% afname van de opnames week-op-week was mijn schatting zo'n beetje. Ik neem aan dat je ook instroom plot hier, of bezetting?
Pfoeee......anders verwoordt: als men maar weet dat het nog maar een kortdurige bittere pil is......maart is op zich nog te overzien, toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Maar goed helaas lijkt de lockdown verlengd te worden. Kunnen we dat positief zien?
Als door de lockdown wat langer aan te houden de besmettingen blijven dalen, de ziekenhuizen leeg stromen zijn er tegen de tijd dat we weer openen ook al heel wat risicogroepen gevaccineerd. Medio maart zou dus zomaar wat kunnen. Een terrasje, een bioscoopje? Dat betekent nog een paar weken door een bittere pil heen maar beter uitzicht.
Wat denken jullie?
Mja, blijven dalen? Het percentage positieve tests stijgt, maar goed, je kunt het ook positief zien; zie post #181.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Maar goed helaas lijkt de lockdown verlengd te worden. Kunnen we dat positief zien?
Als door de lockdown wat langer aan te houden de besmettingen blijven dalen, de ziekenhuizen leeg stromen zijn er tegen de tijd dat we weer openen ook al heel wat risicogroepen gevaccineerd. Medio maart zou dus zomaar wat kunnen. Een terrasje, een bioscoopje? Dat betekent nog een paar weken door een bittere pil heen maar beter uitzicht.
Wat denken jullie?
quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:24 schreef GereDathan het volgende:
Moderna vaccin is zojuist ook goedgekeurd!!
Top, op beide vlakken een aardige daling, fijn!quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:23 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen, gebaseerd op de LCPS-cijfers.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 6 januari: 704 (absolute daling 27; relatieve daling 3,7%);
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 6 januari: 2.131 (absolute daling 28; relatieve daling 1,3%);
Ja, ben er ook blij mee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:43 schreef Sangha het volgende:
[..]
Top, op beide vlakken een aardige daling, fijn!
Prima cijfers! Het is alweer een paar dagen zo rond de 6 a 7 duizend, vanaf morgen hopelijk weer een trapje omlaag!quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:32 schreef CherryLips het volgende:
Status 06-01
Positief getest +7.099 (841.163 totaal, 4,8% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +103 (20.585 totaal, 2,4% van positief getest)
Kliniek-opnames -28, 2.131 momenteel
IC-opnames -27, 704 momenteel (6.993 totaal, 0,8% van positief getest)
Overleden +173 (11.999 totaal, 1,4% van positief getest)
Ik gok vanaf ongeveer 2 weken na Kerstquote:Op woensdag 6 januari 2021 15:37 schreef Sangha het volgende:
[..]
Prima cijfers! Het is alweer een paar dagen zo rond de 6 a 7 duizend, vanaf morgen hopelijk weer een trapje omlaag!
Ja op meerdere vlakken positieve geluiden, dat geeft wel een goed gevoel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik gok vanaf ongeveer 2 weken na Kerst![]()
Mooie dag vandaag
Lekker bezig ja, gaat voortvarend, top!quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:20 schreef Tinos85 het volgende:
11:00
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afgerond~ad253041/
Lekker bezig.
Precies, een flink daling in het ziekenhuis, nog even en we zitten weer onder de 2000!quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Flink aantal uit het ziekenhuis en een kleine stijging op de IC. Ben tevreden 🎉
quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:48 schreef Noordzijde het volgende:
Laten we hopen dat de cijfers vandaag vertekenend zijn door een eventuele storing ( of achterstanden) bij GGD's in Noord-Brabant. Zie deze cijfers:
307 Vught
275 Oisterwijk
199 Tilburg
131 Boxtel
De gemeente Haaren is opgedeeld in die gemeentes, en daar is duidelijk iets fout gegaan lijkt me. Haaren had gister 752 gevallen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:48 schreef Noordzijde het volgende:
Laten we hopen dat de cijfers vandaag vertekenend zijn door een eventuele storing bij GGD's in Noord-Brabant. Zie deze cijfers:
307 Vught
275 Oisterwijk
199 Tilburg
131 Boxtel
Niet teveel van aantrekken. Er zitten een paar FOkkers met waardevolle en deskundige bijdrages op het forum (zoals George of the Jungle), maar het gros roept maar wat en heeft niet meer dan wat huis-tuin-en-keuken-kennis. En vergeet niet dat zo'n corona-subforum vooral hypochonders en zelfbenoemde doemprofeten aantrekt, absoluut niet representatief voor de rest van de wereldquote:Op donderdag 7 januari 2021 21:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat zijn ze in het algemene Cortopic negatief en/of paniek aan het zaaien.......
Weten jullie inmiddels al meer over wanneer AZ goed gekeurd zou kunnen worden? Is dat na de nieuwe trials in de US (Dacht zoiets gelezen te hebben en dat resultaten einde deze maand kwamen).quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Om zelf dan nog maar een positieve noot te benoemen: bij het AD hebben we de afgelopen dagen vragen van lezers over de vaccins verzameld en die aan een aantal deskundigen (virologen, vacciniologen) voorgelegd. De antwoorden bieden genoeg perspectief: zo lijkt het vaccin echt wel langer dan een paar maanden te werken - mogelijk zelfs jaren - en is de bewegingsvrijheid van corona om te kunnen muteren waarschijnlijk relatief beperkt (de rekbaarheid is minder dan bij influenzavirus, zo lijkt het nu).
Het hele stuk is zaterdag te lezen in de krant en online
Zelfs met een besmettelijkere variant verandert er in je eigen leven niet snel iets. Dezelfde voorschriften blijven van toepassing, en de ziekte is niet erger ofzo. Het begint alleen door te dringen dat die Engelse variant serieus genomen moet worden (en daar ben ik ook wel een beetje debet aan).quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat zijn ze in het algemene Cortopic negatief en/of paniek aan het zaaien.......
Nee, nog niets. Sterker: zou zomaar kunnen dat Janssen (mogelijk eind deze maand) eerder is dan AZ.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Weten jullie inmiddels al meer over wanneer AZ goed gekeurd zou kunnen worden? Is dat na de nieuwe trials in de US (Dacht zoiets gelezen te hebben en dat resultaten einde deze maand kwamen).
Dat zou wel een hele grote domper zijn! Maar als dat zo is, hoop ik dat ze wel redelijk snel kunnen beginnen met leveren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:57 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Nee, nog iets. Sterker: zou zomaar kunnen dat Janssen (mogelijk eind deze maand) eerder is dan AZ.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Om zelf dan nog maar een positieve noot te benoemen: bij het AD hebben we de afgelopen dagen vragen van lezers over de vaccins verzameld en die aan een aantal deskundigen (virologen, vacciniologen) voorgelegd. De antwoorden bieden genoeg perspectief: zo lijkt het vaccin echt wel langer dan een paar maanden te werken - mogelijk zelfs jaren - en is de bewegingsvrijheid van corona om te kunnen muteren waarschijnlijk relatief beperkt (de rekbaarheid is minder dan bij influenzavirus, zo lijkt het nu).
Het hele stuk is zaterdag te lezen in de krant en online
Janssen is maar 1 prik, dus geen gedoe met langer of niet tussen prik 1 en 2!quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zou wel een hele grote domper zijn! Maar als dat zo is, hoop ik dat ze wel redelijk snel kunnen beginnen met leveren.
Klopt al doen ze wel een trial met een tweede prik. Maar Pfizer en Moderna (de goedkeuring) was wel een beetje verwacht, ik kan niet wachten op nog meer goed nieuws van andere vaccins. De grootste hoop was toch wel AZ vanwege de hoeveelheid doses.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Janssen is maar 1 prik, dus geen gedoe met langer of niet tussen prik 1 en 2!
Zou Janssen eind deze maand al worden goedgekeurd? Dat is wel veel sneller dan verwacht toch?quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:57 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Nee, nog niets. Sterker: zou zomaar kunnen dat Janssen (mogelijk eind deze maand) eerder is dan AZ.
quote:EU koopt nog eens 300 miljoen doses van het Pfizer-vaccin
De Europese Commissie heeft nog eens 300 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin besteld. 75 miljoen doses zijn in het tweede kwartaal van dit jaar al beschikbaar, zei Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. De Commissie bestelde in november al 200 miljoen doses met een optie op nog eens 100 miljoen. Van die optie wordt al gebruik gemaakt.
De bestelling houdt mogelijk verband met kritiek uit Duitsland en andere EU-landen op het gezamenlijke inkoopbeleid. De Commissie wees die kritiek van de hand. De bestelde hoeveelheid zou voldoende moeten zijn, de vraag was eerder of producenten hun vaccins op tijd konden leveren, zei de Commissie.
In de Duitse stad Marburg is een nieuwe fabriek van BioNTech in aanbouw. Als die zoals gepland in februari in gebruik wordt genomen, kan de productie op grote schaal worden opgevoerd, zei de Duitse minister van Volksgezondheid Spahn onlangs nog. "Dan worden de bestelde doses geleverd."
De Europese Commissie deed bestellingen bij vijf andere vaccinproducenten. Met het nieuwe contract meegerekend, heeft de EU nu twee miljard doses besteld. Volgens Von der Leyen zijn dat er meer dan genoeg om alle inwoners van de EU te vaccineren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-met-prikangst.html
Kan natuurlijk sneller zijn gaan lopen omdat het virus meer om zich geen grijpt. Dan heb je veel sneller je Phase III resultaten omdat zoveel mensen besmet moeten zijn geraakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Zou Janssen eind deze maand al worden goedgekeurd? Dat is wel veel sneller dan verwacht toch?
Nederland staat op 15K volgens deze site. Data is van gisteren.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef BorTheWolf het volgende:
Het is een week geleden dat ik een update heb geplaatst m.b.t.. het vaccinatie verloop wereldwijd en ik ga het ook niet meer dagelijks doen. De tijd ontbreekt me, maar het is misschien ook wel handiger om het gewoon wekelijks te gaan doen.
Israël is nog steeds koploper en gaat vandaag over de 20% heen. Ben benieuwd wat dat met de dagelijkse besmettingen gaat doen. hieronder het overzicht. (NL staat op 0,09%).
[ link | afbeelding ]
Zou mooi zijn, want daarvan heeft Nederland er heel wat besteld.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Kan natuurlijk sneller zijn gaan lopen omdat het virus meer om zich geen grijpt. Dan heb je veel sneller je Phase III resultaten omdat zoveel mensen besmet moeten zijn geraakt.
quote:Pfizer-vaccin lijkt te werken tegen Britse variant
Het Pfizer-vaccin lijkt te werken tegen de varianten van het coronavirus die in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika zijn uitgebroken. Dat meldt de Amerikaanse farmaceut na een laboratoriumstudie die door het bedrijf samen met wetenschappers van de Universiteit Texas is uitgevoerd.
Het onderzoek werd uitgevoerd op bloed dat was afgenomen van mensen die het vaccin hadden gekregen. De bevindingen zijn vooralsnog beperkt, maar een wetenschapper van Pfizer noemt het wel 'bemoedigend dat het vaccin effectief lijkt tegen de mutatie, evenals 15 andere mutaties waartegen het bedrijf eerder heeft getest.
Keiharde gegevens ontbreken, maar het lijkt er op dat de Britse mutatie van het coronavirus veel besmettelijker is dan eerdere varianten. Bovendien vrezen wetenschappers dat deze mutatie ook jonge kinderen treft. Mensen lijken overigens niet zieker te worden van deze varianten.
Dat gebeurde inderdaad ook met de Pfizer, Moderna en Oxford trials. In juli-augustus raakten er nauwelijks mensen besmet in de studies, daarna ging het heel snel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Kan natuurlijk sneller zijn gaan lopen omdat het virus meer om zich geen grijpt. Dan heb je veel sneller je Phase III resultaten omdat zoveel mensen besmet moeten zijn geraakt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)iale-spuit~ad253041/quote:AstraZeneca vraagt waarschijnlijk volgende week in de Europese unie om groen licht voor zijn coronavaccin. Mogelijk voor eind januari heeft de Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), een oordeel klaar.
Het EMA kan meer over de termijnen zeggen wanneer de aanvraag is ingediend, aldus algemeen directeur van de organisatie, de Ierse Emer Cooke. Het EMA heeft twee vaccins al positief beoordeeld, van Pfizer/BioNTech en van Moderna.
Ziekenhuizen lopen achter de cijfers aan dus dat zal nog wel beetje dalen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:30 schreef GereDathan het volgende:
Nu hopen dat de ziekenhuizen vandaag weer iets leger blijken en de opleving van gisteren slechts eens oprisping was en dan zou kunnen we met een heerlijk gevoel de eerste week van 2021 afsluiten!
Ik ben al blij dat het loopt, elke prik komen we dichterbij een Coronavrij Nederland. Ik ben benieuwd waar het omslagpunt ligt dat we het gaan merken, binnen enige tijd moeten we minder opnames en besmettingen gaan krijgen. Dan zal de urgentie rondom de vaccinaties ook wat afnemen, wat denk ik ook positief is. Nu moet er even vol gas tegenaan gegaan worden, na verloop van tijd zal het allemaal wat relaxter worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:48 schreef bianconeri het volgende:
Als het allemaal lukt voor het eind van deze maand dan Janssen en AZ erbij.
Hopelijk kunnen er snel wat meer dosis geleverd worden ook aan Nederland.
Gewoon alle fabrieken volle kracht laten lopen dan moeten we een heel eind kunnen komen.
De verwachting dat de gezonde beroepsbevolking pas vanaf mei ofzo begint is dan hopelijk ook wat eerder dan dat.
Dat zou toch wel heel fijn zijn als dat lukt.
Als dat zo is, en dat kan natuurlijk, dan is het positief dat we zelfs na kerst en O&N nog onder de 10k zitten momenteel. Dan is het wel een piek, maar geen piek waar we onbekend mee zijn.quote:Ziekenhuizen lopen achter de cijfers aan dus dat zal nog wel beetje dalen.
De besmettingscijfers ben ik bang voor van niet. Het is 2 weken geleden dat het kerst was, dus ben bang dat de stijging heel goed daar wel mee te maken kan hebben gehad. Zal dan de komende dagen moeten blijken.
Zeker na iets van 16 januari is wel meer te zien hoe de feestdagen gegaan zijn.
Ze zeggen dat er 2 week ongeveer tussen de cijfers zit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:59 schreef GereDathan het volgende:
Als dat zo is, en dat kan natuurlijk, dan is het positief dat we zelfs na kerst en O&N nog onder de 10k zitten momenteel. Dan is het wel een piek, maar geen piek waar we onbekend mee zijn.
Maar ik ben benieuwd, ik heb het gevoel dat je kerst al had moeten zien, dat is nu alweer best even terug.
Ook een daling op de IC afdelingen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:
In de ziekenhuizen gaat het lekker, vandaag weer -120 !
zodra AZ goed gekeurd is zal het wel heel snel gaan vermoed ikquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef Stephen1985 het volgende:
Het is vandaag écht een goede dag met vaccinnieuws (meer doses Pfizer-vaccin, AZ komt eraan en GGD kan tot een miljoen prikken per week zetten) en dalende cijfers. Natuurlijk, waan van de dag, maar reden om met een goed gevoel het weekend in te gaan!
Inderdaad! Ook eigenlijk het best mogelijke scenario dat AZ voor Janssen goed gekeurd zal worden (hopelijk). Omdat ze volgens mij een grotere productiecapaciteit hebben en meer klaar hebben liggen. Heel erg goed nieuws!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef Stephen1985 het volgende:
Het is vandaag écht een goede dag met vaccinnieuws (meer doses Pfizer-vaccin, AZ komt eraan en GGD kan tot een miljoen prikken per week zetten) en dalende cijfers. Natuurlijk, waan van de dag, maar reden om met een goed gevoel het weekend in te gaan!
Er is eindelijk weer wat licht aan het eind van de tunnelquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef Stephen1985 het volgende:
Fijn om te horen! Jouw jaar is goed begonnen!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ben inderdaad ook wel blij met dit positieve begin van het jaar.....nog meer goed nieuws: mijn cliënte is ook weer thuis en mag nog een tijdje, met hulp van de verpleegkundigethuiszorg, in haar eigen huis blijven wonen! Ze gaat sowieso medio mei verhuizen naar een woongroep (ze is verstandelijk beperkt), maar mag haar gelukkig nog een aantal maanden gaan helpen!
Inderdaad!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Fijn om te horen! Jouw jaar is goed begonnen!
We begonnen in NL later omdat de IT systemen op orde waren, nu zijn we eindelijk bezig en komt de politiek met een voorstel wat de IT-systemen weer aanzienlijk complexer maken. Dan moet je alle data van positieve testen koppelen aan de database waar de uitnodigingen uit moeten komen. Is dat de moeite waard? Zeker gezien het optuigen van IT-systemen nogal moeite kost.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:42 schreef BorTheWolf het volgende:
iets wat ik meteen al riep lijkt nu ook te gaan gebeuren. Heel logisch ook, je Hebt immers volgens de wetenschap reeds anti-lichamen in je bloed. Kans op 2e besmetting is klein, dus dat scheelt weer 1 miljoen inentingen.
Mogelijk latere prik na besmetting
Het kabinet laat onderzoeken of
mensen die besmet zijn geweest met het
coronavirus en dus antistoffen hebben,
misschien als laatste ingeënt kunnen
worden.Het zou kunnen dat zij er minder
baat bij hebben en dan zou het voor de
hand liggen om anderen voor te laten.
Minister De Jonge zegt dat experts van
het Outbreak Management Team en de
Gezondheidsraad zich over dit vraagstuk
buigen.Hij verwacht op korte termijn
een antwoord te hebben.
Volgende week wordt een persconferentie
over de coronamaatregelen verwacht.
Premier Rutte zei al dat hij denkt dat
er geen versoepelingen komen.
Bron : NOS teletekst
Als het het vaccineren vertraagt is het niet de moeite. Als het dat proces niet vertraagt lijkt me dat een logische afweging maar alleen in de groepen met de laagste prioriteit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
We begonnen in NL later omdat de IT systemen op orde waren, nu zijn we eindelijk bezig en komt de politiek met een voorstel wat de IT-systemen weer aanzienlijk complexer maken. Dan moet je alle data van positieve testen koppelen aan de database waar de uitnodigingen uit moeten komen. Is dat de moeite waard? Zeker gezien het optuigen van IT-systemen nogal moeite kost.
Halvering in 2,5-3 weken is een R van +-0,9. Gedurende een evenlange periode wel te verstaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:07 schreef simonblue het volgende:
Het niveau van het plateau zit op ongeveer 6000 gevallen, dus de helft van de maximum op 14 december.
Ik heb er 116. Weet niet of het is bijgesteld.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:
In de ziekenhuizen gaat het lekker, vandaag weer -120 !
116 + 4quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb er 116. Weet niet of het is bijgesteld.
En op de verpleegafdelingen al vier dagen op rij een daling. 285 verpleegpatienten minderquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Dat zijn alvast mooie dalingcijfers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
27 gemeentes met 2-4 besmettingen
70 gemeentes met 5-9 besmettingen
59 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
50 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze post is ook te vinden op https://rivm.useless.nl en voor het volledige overzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik hoop het, heb er een goed gevoel bij. Ook de cijfers in de ziekenhuizen gaan beter, snel richting de 1500 dalen!quote:Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef falling_away het volgende:
Ben zeer benieuwd naar vandaag. Laten we het kerstpiekje definitief achter ons en zet de daling verder door?
Ik denk dat we kerst wel kunnen afstrepen als mogelijk probleem, gelukkig.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef falling_away het volgende:
Ben zeer benieuwd naar vandaag. Laten we het kerstpiekje definitief achter ons en zet de daling verder door?
We gaan er gewoon vanuit, positief denken toch!quote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Het zonnetje schijnt, dat moet een positief voorteken voor vandaag en komende dagen zijn toch?
Ik had voor komende week een aantal besmettingsafspraken staan, heb ik geannuleerdquote:Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet de weekenden met een * met 20 verminderen en de midweeks met een sterretje met 25 vermeerderen.
[ afbeelding ]
R < 1, blijft een beetje zo rond de 0,9 hangen. De jongste ziekenhuiscijfers lijken overigens wel erg bemoedigend, misschien dat dat het na-de-feestdageneffect is. Dat kunnen we goed gebruiken, ben helemaal klaar met die lockdown en het feit dat we met veel strengere maatregelen dan in het voorjaar nog steeds maar zo mondjesmaat de prevalentie van corona kunnen terugdringen, is ook niet best. Bovendien gaat het vriezen en dan gaat iedereen schaatsen en dan krijgen we helemaal een vervelende dans tussen de regering, de media, de twittermenigte, de schaatsliefhebber, de viruswappies, waarbij het volk dat roomser claimt te zijn dan de paus bestraffend mensen gaat toespreken die naar buiten gaan en dat wordt een grote ergerlijke shitshow van hypocrieten, opportunisten, idioten en permanent verongelijkten. Geen zin in.
Dus, mijn advies aan iedereen is om nu echt te stoppen met andere mensen besmetten. Trap die R nog even naar 0,7 voor de komende 1-2 weken, dan lacht de wereld ons opeens weer toe.
Voor nu, het lijkt erop dat de R dus keurig onder de 1 blijft, van een feestdageneffect is nog geen sprake, tenzij het zich gaat manifesteren in de vorm van een versnelde afname in de ziekenhuisopnames vanaf nu, maar dat zou alleen maar beter zijn.
En dit inderdaadquote:Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet de weekenden met een * met 20 verminderen en de midweeks met een sterretje met 25 vermeerderen.
[ afbeelding ]
R < 1, blijft een beetje zo rond de 0,9 hangen. De jongste ziekenhuiscijfers lijken overigens wel erg bemoedigend, misschien dat dat het na-de-feestdageneffect is. Dat kunnen we goed gebruiken, ben helemaal klaar met die lockdown en het feit dat we met veel strengere maatregelen dan in het voorjaar nog steeds maar zo mondjesmaat de prevalentie van corona kunnen terugdringen, is ook niet best. Bovendien gaat het vriezen en dan gaat iedereen schaatsen en dan krijgen we helemaal een vervelende dans tussen de regering, de media, de twittermenigte, de schaatsliefhebber, de viruswappies, waarbij het volk dat roomser claimt te zijn dan de paus bestraffend mensen gaat toespreken die naar buiten gaan en dat wordt een grote ergerlijke shitshow van hypocrieten, opportunisten, idioten en permanent verongelijkten. Geen zin in.
Dus, mijn advies aan iedereen is om nu echt te stoppen met andere mensen besmetten. Trap die R nog even naar 0,7 voor de komende 1-2 weken, dan lacht de wereld ons opeens weer toe.
Voor nu, het lijkt erop dat de R dus keurig onder de 1 blijft, van een feestdageneffect is nog geen sprake, tenzij het zich gaat manifesteren in de vorm van een versnelde afname in de ziekenhuisopnames vanaf nu, maar dat zou alleen maar beter zijn.
Hoi, welkom! Die positieve gevallen waren dat gewone corona of de Engelse variant?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:27 schreef Loj het volgende:
Hoi
Ik ben zo’n stiekeme meelezer hier (al vanaf maart)
Maar ik wil ook iets positiefs melden...
Die gemeente met die basisscholen waar de Britse variant heerst he, daar zijn alle ouders gevraagd van alle basisscholen om zich te laten testen (ouders, kinderen en grootouders). Daar hebben meer dan 700 mensen (gezinnen) naar geluisterd. En ondanks het massaal testen waren er gisteren maar (ik dacht) 27 positieve gevallen en vandaag 18.
Klopt, maar het saldo van het totaal is gunstig.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:45 schreef Oliver23 het volgende:
Oei, toch weer een stijging van 11 op de IC afdelingen
Jep, ben er ook wel klaar mee. Merk in mijn omgeving (IRL en digitaal) dat veel mensen nu echt op hun tandvlees lopen.quote:
Of mensen die nog écht bang zijn, zeker met deze mutaties.....quote:Op zondag 10 januari 2021 16:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jep, ben er ook wel klaar mee. Merk in mijn omgeving (IRL en digitaal) dat veel mensen nu echt op hun tandvlees lopen.
Ik heb één buurvrouw die haar huis niet uitkomt. Lijkt me ook niet echt de oplossing. Als je nul beweging hebt, is dat niet erg goed voor je weerstand, en het lijkt me ook erg deprimerend.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Of mensen die nog écht bang zijn, zeker met deze mutaties.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |