quote:Op woensdag 30 december 2020 13:24 schreef Federer-fan het volgende:
Op weg naar een g?Zo zout heb ik ze nog niet gegeten...
Israël laat er geen gras over groeien in ieder geval, die gaan best hard met 7,44% van de totale bevolking.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:05 schreef BorTheWolf het volgende:
Hierbij een update van de koplopers vaccineren wereldwijd.
De percentages zijn het aantal gevaccineerden personen per 100 inwoners van een land. Ik vind het percentage van de bevolking wat gevaccineerd is, interessanter dan het totaal aantal vaccinaties wat is gegeven. Hierin kan je dus goed terug zien in hoeverre een land de immuniteit heeft opgebouwd door middel van het vaccinatie programma.
De data is nog niet voor alle landen bijgewerkt in het overzicht. Dit is de top 9 + de wereld bevolking.
[ link | afbeelding ]
We delen hier wel cijfers, maar met officiële bronnen....en hoe ze ook zijn, we doen er alsnog niet negatief over.....quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar ja.. weer meer dan 9500 besmettingen. Dat mag je hier niet posten zeker, want niet positief
We willen niets liever dan dat het daalt en kijken ook niet weg voor stijgende cijfers, maar we houden het gewoon positief. Het is moeilijk soms om lichtpuntjes te vinden, maar we houden vol.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar ja.. weer meer dan 9500 besmettingen. Dat mag je hier niet posten zeker, want niet positief
Pletdecurve.nlquote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Jawel hoor. Ik vind et wel gunstig, want het is lager dan vorige week. Ik ben zelf al relatief blij als we onder de tienduizend blijven. Maar goed, eigenlijk kan het meniet eens schelen hoe veel besmettingen er zijn. Sterker nog, hoe meer besmettingen hoe liever, zolang het zich maar niet vertaalt in ziekenhuisopnames. Want hoe meer mensen het hebben gehad, hoe meer mensen er - redelijk immuun voor zijn en geen anderen kunnen besmetten. En besmettingen die niet leiden tot ziekenhuisopnames zijn vervelend maar niet erg met het oog op de belasting van de zorg.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar is dit volgens jou al de piek na kerst?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Pletdecurve.nl
Staar je niet blind op de dagcijfers. Zo na kerst hebben we te maken met registratieachterstanden. Een piek na kerst was verwacht en na oudjaar komt er weer een. Daarom is de lockdown tot 19 januari.
Bedoel je dat de besmettingen nu eigenlijk hoger lijken dan ze in werkelijkheid zijn?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:19 schreef GereDathan het volgende:
Zeker positief. Onder het weekgemiddelde en met alle achterstanden die er zijn komt dat echt wel goed.
Ja, absoluut. Het zijn er 47 minder.quote:Belangrijker en positiever is dat er minder mensen in het ziekenhuis liggen, het is niet veel maar elke patient minder is er 1.
Jawel, alle 9.500 waren ze positief meneer.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Het probleem is vooral dat er vorig jaar drie (!) ziekenhuizen failliet zijn gegaan en dat niet al die verpleegkundigen in een ander ziekenhuis zijn gaan werken, zichzelf zelfs compleet omgeschoold hebben omdat werken in de zorg echt al járenlang veel te zwaar is. Heb zo'n twee jaar geleden een week in het ziekenhuis gelegen, kwam 9.00 uur binnen en kon pas twaalf uur later op de OK terecht. Eenmaal op de verpleegafdeling heb ik de verpleging vooral zien binnen vliegen en met gezwinde spoed naar de volgende kamer vliegen.....Het is nu door Covid nog overbelaster, maar toch voor een groot deel te wijten aan bezuinigingen helaas....quote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef Federer-fan het volgende:
Vind dit ook wel een nuttig artikel, waarin de gestelde stijging van de oversterfte in perspectief wordt geplaatst. Laat eventuele FvD- en/of Thierry-antipathie s.v.p. geen rol spelen bij het lezen van het artikel.
Mar dat de oversterfte misschien meevalt, laat onverlet de enorme druk op de zorg. En ook al is het misschien aan het kabinet te wijten dat we veel minder (IC-)bedden hebben dan bijvoorbeeld zes jaar geleden, dan nog is het nu een probleem, zeker in combinatie met uitvallend zorgpersoneel. Ik hoop dat we de piek hebben gehad en dat de zorg het allemaal aan blijft kunnen.
Nee want besmettingen daar gelaten krijg je nu ook te maken met een enorme registratieachterstand. De grafieken van een paar users die we hier krijgen kunnen dat beter duiden.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar is dit volgens jou al de piek na kerst?
10 jaar Rutte als premier en bezuinigen op zorg, maar je hoort er niks of heel weinig over in de media, wat mij betreft mag de VVD daar best op aangesproken en afgerekend worden de komende verkiezingen!quote:Op woensdag 30 december 2020 20:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat er vorig jaar drie (!) ziekenhuizen failliet zijn gegaan en dat niet al die verpleegkundigen in een ander ziekenhuis zijn gaan werken, zichzelf zelfs compleet omgeschoold hebben omdat werken in de zorg echt al járenlang veel te zwaar is. Heb zo'n twee jaar geleden een week in het ziekenhuis gelegen, kwam 9.00 uur binnen en kon pas twaalf uur later op de OK terecht. Eenmaal op de verpleegafdeling heb ik de verpleging vooral zien binnen vliegen en met gezwinde spoed naar de volgende kamer vliegen.....Het is nu door Covid nog overbelaster, maar toch voor een groot deel te wijten aan bezuinigingen helaas....
Precies!quote:Op woensdag 30 december 2020 21:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
10 jaar Rutte als premier en bezuinigen op zorg, maar je hoort er niks of heel weinig over in de media, wat mij betreft mag de VVD daar best op aangesproken en afgerekend worden de komende verkiezingen!
Ja, maar dat is wat mij betreft eigen aan politici überhaupt, behalve misschien bij de ChristenUnie.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:04 schreef GereDathan het volgende:
Pas op met die berichten van Baudet. Over het algemeen is het firma list en bedrog, feiten en cijfers worden verdraaid of bewust verkeerd / beperkt weergegeven.
Het zou zeer positief zijn als dat gebeurtquote:Op woensdag 30 december 2020 21:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
10 jaar Rutte als premier en bezuinigen op zorg, maar je hoort er niks of heel weinig over in de media, wat mij betreft mag de VVD daar best op aangesproken en afgerekend worden de komende verkiezingen!
Baudet steekt er wel met kop en schouders bovenuit hoor. Daar is Wilders een schatje bijquote:Op woensdag 30 december 2020 21:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wat mij betreft eigen aan politici überhaupt, behalve misschien bij de ChristenUnie.
Dat zijn wel de twee mensen die dit land beter kunnen maken. Een nexit, bindende referenda, veel selectievere immigratie, en geld naar onderwijs, ouderen en zorg in plaats van in bodemloze buitenlandse putten. Maar goed, da's iets voor andere fora.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Baudet steekt er wel met kop en schouders bovenuit hoor. Daar is Wilders een schatje bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad.. wel het meest bizarre jaar uit ons leven. Maar er zijn vele malen ergere jaren geweest, rond de Spaanse griep, eerste wereldoorlog, beurscrash, tweede wereldoorlog etc. Stel je voor dat je in 1900 geboren was, dan had je nogal wat meegemaakt op je 45ste!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Morgen alweer de laatste dag van het meest bizarre jaar ooit.......en we weten ook nog niet helemaal zeker wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft.....
Oh ik ben ook nog steeds positief hoor, zo bedoelde ik mijn post niet.....maar het was vooral bizar hoe het zich steeds ontwikkelde....met ups en downsquote:Op woensdag 30 december 2020 23:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad.. wel het meest bizarre jaar uit ons leven. Maar er zijn vele malen ergere jaren geweest, rond de Spaanse griep, eerste wereldoorlog, beurscrash, tweede wereldoorlog etc. Stel je voor dat je in 1900 geboren was, dan had je nogal wat meegemaakt op je 45ste!
Sommige mensen krijgen een soort Armageddon gedachten bij wat er nu gaande is, maar wij hebben het nog altijd heel erg goed. Ook goed en positief om te blijven relativeren, en te bedenken waar je dankbaar voor kunt zijn.
Was ook geen kritiek op jou hoor, zoals gezegd is het voor onze generatie weldegelijk een bizar jaar.quote:Op donderdag 31 december 2020 07:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Oh ik ben ook nog steeds positief hoor, zo bedoelde ik mijn post niet.....maar het was vooral bizar hoe het zich steeds ontwikkelde....met ups en downs
quote:Op woensdag 30 december 2020 22:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar het artikel is niet erg objectief, terwijl het dat wel pretendeert te zijn, dat stuit mij. Ik hoop dat het OK dit hier te posten. Het is een vrij uitgebreide post, en dus iets off-topic, dus ik gooi hem in spoiler tags.Bedankt, maar wat is de bron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
IK moet eerst nog een keer zover komen dat ik een koffieafspraak heb met een vrouw, laat staan dat ik aan kleinkinderen kan denken...quote:Op donderdag 31 december 2020 11:13 schreef Sangha het volgende:
Ja het was een bizar jaar en wel iets dat je je leven bijblijft, een verhaal om aan kleinkids te vertellen later. [...]
Lol, ik heb ook nog geen kleinkids hoor, haha!quote:Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
IK moet eerst nog een keer zover komen dat ik een koffieafspraak heb met een vrouw, laat staan dat ik aan kleinkinderen kan denken...
Ik val op de verkeerde vrouwen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:43 schreef Sangha het volgende:
[..]
Lol, ik heb ook nog geen kleinkids hoor, haha!
Nieuw jaar nieuwe kansen!quote:Op donderdag 31 december 2020 14:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik val op de verkeerde vrouwen.
Blijven oefenenquote:Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
IK moet eerst nog een keer zover komen dat ik een koffieafspraak heb met een vrouw, laat staan dat ik aan kleinkinderen kan denken...
Nederlandse bronnen staan erin, Amerikaanse cijfers komen van CDC en populatie data VS van wiki geloof ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, maar wat is de bron?
Bijna 10% van de bevolking al gevaccineerd in Israel! Ben benieuwd naar data in februari uit Israel, dan moet er al een behoorlijk effect zichtbaar zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:12 schreef BorTheWolf het volgende:
Hierbij de vaccinatie cijfers van vandaag. Israël nog koploper en Ik las vandaag dat men er van uit gaat dat men binnen 3 mnd klaar is met het vaccineren. Dat is nog is daadkracht. Allen een goede jaarwisseling en op naar een positief 2021, Hou vol !!!
[ link | afbeelding ]
Ik bedoelde van het artikel als geheel. Of is het vanzelf?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederlandse bronnen staan erin, Amerikaanse cijfers komen van CDC en populatie data VS van wiki geloof ik.
Ja mooi gezegd, niets aan toe te voegen, behalve dan mijn wens voor jullie allemaal die hier regelmatig grafieken en cijfers updaten maar ook langskomen om andere positieve bijdragen te geven. Allemaal een fijne jaarwisseling en hopelijk snel weer hier om in 2021 samen te vieren dat we de goede kant op gaan!quote:Op donderdag 31 december 2020 15:57 schreef GereDathan het volgende:
De cijfers vandaag zijn helaas in lijn met ongeveer heel 2020: teleurstellend.
Maar gelukkig zijn we bijna van 2020 af en ziet 2021 er een stuk zonniger uit. Sowieso de feestdagen gehad en dus minder samenkomen, maar ook het vaccin en hopelijk snel weer wat mooier weer.
Al met al een bizar jaar geweest.
Ik wil iedereen die hier meegepost heeft bedanken voor de positiviteit de afgelopen maanden. We hebben elkaar er doorheen gesleept. Ik wens jullie allemaal een mooie jaarwisseling en veel geluk en gezondheid voor 2021. Proost!
Het is vooral mijn commentaar erop idd.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik bedoelde van het artikel als geheel. Of is het vanzelf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat land is al 70 jaar min of meer in staat van oorlog . De hele binnenlandse organisatie is daarop ingericht.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Bijna 10% van de bevolking al gevaccineerd in Israel! Ben benieuwd naar data in februari uit Israel, dan moet er al een behoorlijk effect zichtbaar zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
quote:Op donderdag 31 december 2020 20:10 schreef Federer-fan het volgende:
Even een diepzinnige gedachte: Over vier uur is 2020 vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 december 2020 20:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]Haha, ik heb er nog een paar. Die zijn op verzoek per DM beschikbaar. Anders offtopic ik de boel te veel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Kom maar door hoor....quote:Op donderdag 31 december 2020 20:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Haha, ik heb er nog een paar. Die zijn op verzoek per DM beschikbaar. Anders offtopic ik de boel te veel.
Nou, eentje dan om het af te leren.quote:Op donderdag 31 december 2020 20:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Kom maar door hoor....
En morgen weer fris en fruitig ontopic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen we het topic trouwens even volspammen? We zijn al bij post #65.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
quote:Op donderdag 31 december 2020 21:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, eentje dan om het af te leren.Ha haSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen we het topic trouwens even volspammen? We zijn al bij post #65.![]()
![]()
Ik combineer nu zingende oliebollen (the masked singer) met de Nirvana en AC/DC (top2000),druk genoeg zo![]()
Happy newyear! En ondanks dat dit het positiviteitstopic is hopen we vooral op een negatief jaarquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:23 schreef Sangha het volgende:
Happy New Year allemaal! Op naar een Corona-arm jaar!![]()
Lol, mooi gezegd!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Happy newyear! En ondanks dat dit het positiviteitstopic is hopen we vooral op een negatief jaar![]()
Dat zijn serieuze aantallen, mooi!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]
Het nieuwe jaar begint voor de ziekenhuizen positief! 168 minder, dat zijn eindelijk eens serieuze aantallen. Hiervan kunnen we in ieder geval al even genieten
Helaas wel wederom een ICT storing waardoor het aantal gemelde besmettingen waarschijnlijk hoger ligt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:14 schreef Noordzijde het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.
Positief getest: 8215
Totaal: 805164 (+8183 ivm -32 corr.)
Opgenomen: 239
Huidig: 1957 (-147)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 703 (-21)
Overleden: 98
Totaal: 11529
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |