zodra AZ goed gekeurd is zal het wel heel snel gaan vermoed ikquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef Stephen1985 het volgende:
Het is vandaag écht een goede dag met vaccinnieuws (meer doses Pfizer-vaccin, AZ komt eraan en GGD kan tot een miljoen prikken per week zetten) en dalende cijfers. Natuurlijk, waan van de dag, maar reden om met een goed gevoel het weekend in te gaan!
Inderdaad! Ook eigenlijk het best mogelijke scenario dat AZ voor Janssen goed gekeurd zal worden (hopelijk). Omdat ze volgens mij een grotere productiecapaciteit hebben en meer klaar hebben liggen. Heel erg goed nieuws!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef Stephen1985 het volgende:
Het is vandaag écht een goede dag met vaccinnieuws (meer doses Pfizer-vaccin, AZ komt eraan en GGD kan tot een miljoen prikken per week zetten) en dalende cijfers. Natuurlijk, waan van de dag, maar reden om met een goed gevoel het weekend in te gaan!
Er is eindelijk weer wat licht aan het eind van de tunnelquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:21 schreef Stephen1985 het volgende:
Fijn om te horen! Jouw jaar is goed begonnen!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ben inderdaad ook wel blij met dit positieve begin van het jaar.....nog meer goed nieuws: mijn cliënte is ook weer thuis en mag nog een tijdje, met hulp van de verpleegkundigethuiszorg, in haar eigen huis blijven wonen! Ze gaat sowieso medio mei verhuizen naar een woongroep (ze is verstandelijk beperkt), maar mag haar gelukkig nog een aantal maanden gaan helpen!
Inderdaad!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Fijn om te horen! Jouw jaar is goed begonnen!
We begonnen in NL later omdat de IT systemen op orde waren, nu zijn we eindelijk bezig en komt de politiek met een voorstel wat de IT-systemen weer aanzienlijk complexer maken. Dan moet je alle data van positieve testen koppelen aan de database waar de uitnodigingen uit moeten komen. Is dat de moeite waard? Zeker gezien het optuigen van IT-systemen nogal moeite kost.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:42 schreef BorTheWolf het volgende:
iets wat ik meteen al riep lijkt nu ook te gaan gebeuren. Heel logisch ook, je Hebt immers volgens de wetenschap reeds anti-lichamen in je bloed. Kans op 2e besmetting is klein, dus dat scheelt weer 1 miljoen inentingen.
Mogelijk latere prik na besmetting
Het kabinet laat onderzoeken of
mensen die besmet zijn geweest met het
coronavirus en dus antistoffen hebben,
misschien als laatste ingeënt kunnen
worden.Het zou kunnen dat zij er minder
baat bij hebben en dan zou het voor de
hand liggen om anderen voor te laten.
Minister De Jonge zegt dat experts van
het Outbreak Management Team en de
Gezondheidsraad zich over dit vraagstuk
buigen.Hij verwacht op korte termijn
een antwoord te hebben.
Volgende week wordt een persconferentie
over de coronamaatregelen verwacht.
Premier Rutte zei al dat hij denkt dat
er geen versoepelingen komen.
Bron : NOS teletekst
Als het het vaccineren vertraagt is het niet de moeite. Als het dat proces niet vertraagt lijkt me dat een logische afweging maar alleen in de groepen met de laagste prioriteit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
We begonnen in NL later omdat de IT systemen op orde waren, nu zijn we eindelijk bezig en komt de politiek met een voorstel wat de IT-systemen weer aanzienlijk complexer maken. Dan moet je alle data van positieve testen koppelen aan de database waar de uitnodigingen uit moeten komen. Is dat de moeite waard? Zeker gezien het optuigen van IT-systemen nogal moeite kost.
Halvering in 2,5-3 weken is een R van +-0,9. Gedurende een evenlange periode wel te verstaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:07 schreef simonblue het volgende:
Het niveau van het plateau zit op ongeveer 6000 gevallen, dus de helft van de maximum op 14 december.
Ik heb er 116. Weet niet of het is bijgesteld.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:
In de ziekenhuizen gaat het lekker, vandaag weer -120 !
116 + 4quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb er 116. Weet niet of het is bijgesteld.
En op de verpleegafdelingen al vier dagen op rij een daling. 285 verpleegpatienten minderquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Dat zijn alvast mooie dalingcijfers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
27 gemeentes met 2-4 besmettingen
70 gemeentes met 5-9 besmettingen
59 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
50 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze post is ook te vinden op https://rivm.useless.nl en voor het volledige overzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik hoop het, heb er een goed gevoel bij. Ook de cijfers in de ziekenhuizen gaan beter, snel richting de 1500 dalen!quote:Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef falling_away het volgende:
Ben zeer benieuwd naar vandaag. Laten we het kerstpiekje definitief achter ons en zet de daling verder door?
Ik denk dat we kerst wel kunnen afstrepen als mogelijk probleem, gelukkig.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:01 schreef falling_away het volgende:
Ben zeer benieuwd naar vandaag. Laten we het kerstpiekje definitief achter ons en zet de daling verder door?
We gaan er gewoon vanuit, positief denken toch!quote:Op zondag 10 januari 2021 12:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Het zonnetje schijnt, dat moet een positief voorteken voor vandaag en komende dagen zijn toch?
Ik had voor komende week een aantal besmettingsafspraken staan, heb ik geannuleerdquote:Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet de weekenden met een * met 20 verminderen en de midweeks met een sterretje met 25 vermeerderen.
[ afbeelding ]
R < 1, blijft een beetje zo rond de 0,9 hangen. De jongste ziekenhuiscijfers lijken overigens wel erg bemoedigend, misschien dat dat het na-de-feestdageneffect is. Dat kunnen we goed gebruiken, ben helemaal klaar met die lockdown en het feit dat we met veel strengere maatregelen dan in het voorjaar nog steeds maar zo mondjesmaat de prevalentie van corona kunnen terugdringen, is ook niet best. Bovendien gaat het vriezen en dan gaat iedereen schaatsen en dan krijgen we helemaal een vervelende dans tussen de regering, de media, de twittermenigte, de schaatsliefhebber, de viruswappies, waarbij het volk dat roomser claimt te zijn dan de paus bestraffend mensen gaat toespreken die naar buiten gaan en dat wordt een grote ergerlijke shitshow van hypocrieten, opportunisten, idioten en permanent verongelijkten. Geen zin in.
Dus, mijn advies aan iedereen is om nu echt te stoppen met andere mensen besmetten. Trap die R nog even naar 0,7 voor de komende 1-2 weken, dan lacht de wereld ons opeens weer toe.
Voor nu, het lijkt erop dat de R dus keurig onder de 1 blijft, van een feestdageneffect is nog geen sprake, tenzij het zich gaat manifesteren in de vorm van een versnelde afname in de ziekenhuisopnames vanaf nu, maar dat zou alleen maar beter zijn.
En dit inderdaadquote:Op zondag 10 januari 2021 14:04 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet de weekenden met een * met 20 verminderen en de midweeks met een sterretje met 25 vermeerderen.
[ afbeelding ]
R < 1, blijft een beetje zo rond de 0,9 hangen. De jongste ziekenhuiscijfers lijken overigens wel erg bemoedigend, misschien dat dat het na-de-feestdageneffect is. Dat kunnen we goed gebruiken, ben helemaal klaar met die lockdown en het feit dat we met veel strengere maatregelen dan in het voorjaar nog steeds maar zo mondjesmaat de prevalentie van corona kunnen terugdringen, is ook niet best. Bovendien gaat het vriezen en dan gaat iedereen schaatsen en dan krijgen we helemaal een vervelende dans tussen de regering, de media, de twittermenigte, de schaatsliefhebber, de viruswappies, waarbij het volk dat roomser claimt te zijn dan de paus bestraffend mensen gaat toespreken die naar buiten gaan en dat wordt een grote ergerlijke shitshow van hypocrieten, opportunisten, idioten en permanent verongelijkten. Geen zin in.
Dus, mijn advies aan iedereen is om nu echt te stoppen met andere mensen besmetten. Trap die R nog even naar 0,7 voor de komende 1-2 weken, dan lacht de wereld ons opeens weer toe.
Voor nu, het lijkt erop dat de R dus keurig onder de 1 blijft, van een feestdageneffect is nog geen sprake, tenzij het zich gaat manifesteren in de vorm van een versnelde afname in de ziekenhuisopnames vanaf nu, maar dat zou alleen maar beter zijn.
Hoi, welkom! Die positieve gevallen waren dat gewone corona of de Engelse variant?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:27 schreef Loj het volgende:
Hoi
Ik ben zo’n stiekeme meelezer hier (al vanaf maart)
Maar ik wil ook iets positiefs melden...
Die gemeente met die basisscholen waar de Britse variant heerst he, daar zijn alle ouders gevraagd van alle basisscholen om zich te laten testen (ouders, kinderen en grootouders). Daar hebben meer dan 700 mensen (gezinnen) naar geluisterd. En ondanks het massaal testen waren er gisteren maar (ik dacht) 27 positieve gevallen en vandaag 18.
Klopt, maar het saldo van het totaal is gunstig.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:45 schreef Oliver23 het volgende:
Oei, toch weer een stijging van 11 op de IC afdelingen
Jep, ben er ook wel klaar mee. Merk in mijn omgeving (IRL en digitaal) dat veel mensen nu echt op hun tandvlees lopen.quote:
Of mensen die nog écht bang zijn, zeker met deze mutaties.....quote:Op zondag 10 januari 2021 16:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jep, ben er ook wel klaar mee. Merk in mijn omgeving (IRL en digitaal) dat veel mensen nu echt op hun tandvlees lopen.
Ik heb één buurvrouw die haar huis niet uitkomt. Lijkt me ook niet echt de oplossing. Als je nul beweging hebt, is dat niet erg goed voor je weerstand, en het lijkt me ook erg deprimerend.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Of mensen die nog écht bang zijn, zeker met deze mutaties.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |