abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197275725
Om zelf dan nog maar een positieve noot te benoemen: bij het AD hebben we de afgelopen dagen vragen van lezers over de vaccins verzameld en die aan een aantal deskundigen (virologen, vacciniologen) voorgelegd. De antwoorden bieden genoeg perspectief: zo lijkt het vaccin echt wel langer dan een paar maanden te werken - mogelijk zelfs jaren - en is de bewegingsvrijheid van corona om te kunnen muteren waarschijnlijk relatief beperkt (de rekbaarheid is minder dan bij influenzavirus, zo lijkt het nu).

Het hele stuk is zaterdag te lezen in de krant en online ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Stephen1985 op 07-01-2021 21:47:46 (.) ]
pi_197275871
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Om zelf dan nog maar een positieve noot te benoemen: bij het AD hebben we de afgelopen dagen vragen van lezers over de vaccins verzameld en die aan een aantal deskundigen (virologen, vacciniologen) voorgelegd. De antwoorden bieden genoeg perspectief: zo lijkt het vaccin echt wel langer dan een paar maanden te werken - mogelijk zelfs jaren - en is de bewegingsvrijheid van corona om te kunnen muteren waarschijnlijk relatief beperkt (de rekbaarheid is minder dan bij influenzavirus, zo lijkt het nu).

Weten jullie inmiddels al meer over wanneer AZ goed gekeurd zou kunnen worden? Is dat na de nieuwe trials in de US (Dacht zoiets gelezen te hebben en dat resultaten einde deze maand kwamen).
pi_197275997
quote:
17s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat zijn ze in het algemene Cortopic negatief en/of paniek aan het zaaien....... :{
Zelfs met een besmettelijkere variant verandert er in je eigen leven niet snel iets. Dezelfde voorschriften blijven van toepassing, en de ziekte is niet erger ofzo. Het begint alleen door te dringen dat die Engelse variant serieus genomen moet worden (en daar ben ik ook wel een beetje debet aan).
Als het een beetje meezit met vaccineren is een groot deel van de ouderen en andere mensen in zorginstellingen gevaccineerd voordat de Engelse variant echt in Nederland arriveert.
En ik heb net ook even 752 gemelde besmettingen van vandaag weggeredeneerd! als ik het goed heb
pi_197276004
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Weten jullie inmiddels al meer over wanneer AZ goed gekeurd zou kunnen worden? Is dat na de nieuwe trials in de US (Dacht zoiets gelezen te hebben en dat resultaten einde deze maand kwamen).
Nee, nog niets. Sterker: zou zomaar kunnen dat Janssen (mogelijk eind deze maand) eerder is dan AZ.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stephen1985 op 07-01-2021 21:58:19 (.) ]
pi_197276036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:57 schreef Stephen1985 het volgende:

[..]

Nee, nog iets. Sterker: zou zomaar kunnen dat Janssen (mogelijk eind deze maand) eerder is dan AZ.
Dat zou wel een hele grote domper zijn! Maar als dat zo is, hoop ik dat ze wel redelijk snel kunnen beginnen met leveren.
pi_197276043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:47 schreef Stephen1985 het volgende:

*O*
En tof dat je zulke stukken schrijft. Veel mensen zitten met vragen en de informatie-voorziening vanuit de overheid laat wel een beetje te wensen over!
pi_197276110
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat zou wel een hele grote domper zijn! Maar als dat zo is, hoop ik dat ze wel redelijk snel kunnen beginnen met leveren.
Janssen is maar 1 prik, dus geen gedoe met langer of niet tussen prik 1 en 2!
pi_197276170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Janssen is maar 1 prik, dus geen gedoe met langer of niet tussen prik 1 en 2!
Klopt al doen ze wel een trial met een tweede prik. Maar Pfizer en Moderna (de goedkeuring) was wel een beetje verwacht, ik kan niet wachten op nog meer goed nieuws van andere vaccins. De grootste hoop was toch wel AZ vanwege de hoeveelheid doses.
pi_197281796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:57 schreef Stephen1985 het volgende:

[..]

Nee, nog niets. Sterker: zou zomaar kunnen dat Janssen (mogelijk eind deze maand) eerder is dan AZ.
Zou Janssen eind deze maand al worden goedgekeurd? Dat is wel veel sneller dan verwacht toch?
pi_197282099
Het is een week geleden dat ik een update heb geplaatst m.b.t.. het vaccinatie verloop wereldwijd en ik ga het ook niet meer dagelijks doen. De tijd ontbreekt me, maar het is misschien ook wel handiger om het gewoon wekelijks te gaan doen.

Israël is nog steeds koploper en gaat vandaag over de 20% heen. Ben benieuwd wat dat met de dagelijkse besmettingen gaat doen. hieronder het overzicht. (NL staat op 0,09%).

ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_197282214
quote:
EU koopt nog eens 300 miljoen doses van het Pfizer-vaccin

De Europese Commissie heeft nog eens 300 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin besteld. 75 miljoen doses zijn in het tweede kwartaal van dit jaar al beschikbaar, zei Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. De Commissie bestelde in november al 200 miljoen doses met een optie op nog eens 100 miljoen. Van die optie wordt al gebruik gemaakt.

De bestelling houdt mogelijk verband met kritiek uit Duitsland en andere EU-landen op het gezamenlijke inkoopbeleid. De Commissie wees die kritiek van de hand. De bestelde hoeveelheid zou voldoende moeten zijn, de vraag was eerder of producenten hun vaccins op tijd konden leveren, zei de Commissie.

In de Duitse stad Marburg is een nieuwe fabriek van BioNTech in aanbouw. Als die zoals gepland in februari in gebruik wordt genomen, kan de productie op grote schaal worden opgevoerd, zei de Duitse minister van Volksgezondheid Spahn onlangs nog. "Dan worden de bestelde doses geleverd."

De Europese Commissie deed bestellingen bij vijf andere vaccinproducenten. Met het nieuwe contract meegerekend, heeft de EU nu twee miljard doses besteld. Volgens Von der Leyen zijn dat er meer dan genoeg om alle inwoners van de EU te vaccineren.

https://nos.nl/liveblog/2(...)n-met-prikangst.html
*O* *O*
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 8 januari 2021 @ 10:51:24 #237
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197282233
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:18 schreef 297534 het volgende:

[..]

Zou Janssen eind deze maand al worden goedgekeurd? Dat is wel veel sneller dan verwacht toch?
Kan natuurlijk sneller zijn gaan lopen omdat het virus meer om zich geen grijpt. Dan heb je veel sneller je Phase III resultaten omdat zoveel mensen besmet moeten zijn geraakt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:54:59 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197282274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:38 schreef BorTheWolf het volgende:
Het is een week geleden dat ik een update heb geplaatst m.b.t.. het vaccinatie verloop wereldwijd en ik ga het ook niet meer dagelijks doen. De tijd ontbreekt me, maar het is misschien ook wel handiger om het gewoon wekelijks te gaan doen.

Israël is nog steeds koploper en gaat vandaag over de 20% heen. Ben benieuwd wat dat met de dagelijkse besmettingen gaat doen. hieronder het overzicht. (NL staat op 0,09%).

[ link | afbeelding ]
Nederland staat op 15K volgens deze site. Data is van gisteren.

Goede nieuws is dat dit getal letterlijk elke dag gaat stijgen ^O^
pi_197282280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Kan natuurlijk sneller zijn gaan lopen omdat het virus meer om zich geen grijpt. Dan heb je veel sneller je Phase III resultaten omdat zoveel mensen besmet moeten zijn geraakt.
Zou mooi zijn, want daarvan heeft Nederland er heel wat besteld.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:14:34 #240
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197282510

Wat betreft vaccineren staan we iig nog boven Frankrijk en België :P
We gaan gewoon voor een inhaalslag hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197282521
Goed nieuws, want er waren nogal wat zorgen of de vaccins wel zouden werken op de Zuid Afrikaanse variant omdat die meer mutaties op de spike heeft. *O* *O*

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5207397/coronavirus-covid-19-coronatest-pfizer-moderna-vaccinatie-liveblog

quote:
Pfizer-vaccin lijkt te werken tegen Britse variant

Het Pfizer-vaccin lijkt te werken tegen de varianten van het coronavirus die in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika zijn uitgebroken. Dat meldt de Amerikaanse farmaceut na een laboratoriumstudie die door het bedrijf samen met wetenschappers van de Universiteit Texas is uitgevoerd.

Het onderzoek werd uitgevoerd op bloed dat was afgenomen van mensen die het vaccin hadden gekregen. De bevindingen zijn vooralsnog beperkt, maar een wetenschapper van Pfizer noemt het wel 'bemoedigend dat het vaccin effectief lijkt tegen de mutatie, evenals 15 andere mutaties waartegen het bedrijf eerder heeft getest.

Keiharde gegevens ontbreken, maar het lijkt er op dat de Britse mutatie van het coronavirus veel besmettelijker is dan eerdere varianten. Bovendien vrezen wetenschappers dat deze mutatie ook jonge kinderen treft. Mensen lijken overigens niet zieker te worden van deze varianten.
pi_197283111
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat gebeurde inderdaad ook met de Pfizer, Moderna en Oxford trials. In juli-augustus raakten er nauwelijks mensen besmet in de studies, daarna ging het heel snel.
pi_197283858
iets wat ik meteen al riep lijkt nu ook te gaan gebeuren. Heel logisch ook, je Hebt immers volgens de wetenschap reeds anti-lichamen in je bloed. Kans op 2e besmetting is klein, dus dat scheelt weer 1 miljoen inentingen.

Mogelijk latere prik na besmetting

Het kabinet laat onderzoeken of
mensen die besmet zijn geweest met het
coronavirus en dus antistoffen hebben,
misschien als laatste ingeënt kunnen
worden.Het zou kunnen dat zij er minder
baat bij hebben en dan zou het voor de
hand liggen om anderen voor te laten.

Minister De Jonge zegt dat experts van
het Outbreak Management Team en de
Gezondheidsraad zich over dit vraagstuk
buigen.Hij verwacht op korte termijn
een antwoord te hebben.

Volgende week wordt een persconferentie
over de coronamaatregelen verwacht.
Premier Rutte zei al dat hij denkt dat
er geen versoepelingen komen.

Bron : NOS teletekst
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_197284333
quote:
AstraZeneca vraagt waarschijnlijk volgende week in de Europese unie om groen licht voor zijn coronavaccin. Mogelijk voor eind januari heeft de Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), een oordeel klaar.

Het EMA kan meer over de termijnen zeggen wanneer de aanvraag is ingediend, aldus algemeen directeur van de organisatie, de Ierse Emer Cooke. Het EMA heeft twee vaccins al positief beoordeeld, van Pfizer/BioNTech en van Moderna.
https://www.ad.nl/binnenl(...)iale-spuit~ad253041/

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_197284450
Wat een mooie berichten allemaal mensen! O+

Elke dag wordt het licht iets helderder aan het einde van de tunnel. Elke dag meer immuniteit in de wereld, want het is natuurlijk ook belangrijk dat we de import uit de belangrijkste landen een halt toe roepen (Duitsland, België, Spanje, Frankrijk en de UK).

Nu hopen dat het voorjaar zich ook vroeg aandient en mooi zonnig is, dat werkte vorig jaar ook goed. En dan kan het vanaf maart/april wel eens een hele andere wereld zijn *O*

Ook las ik net dat diverse landen ondertussen 6 dosis uit 1 flesje Pfizer vaccin halen. Dat is 1 meer dan de fabrikant in de eerste instantie dacht. Dat betekent dat we meer en sneller kunnen gaan vaccineren.

Nu hopen dat de ziekenhuizen vandaag weer iets leger blijken en de opleving van gisteren slechts eens oprisping was en dan zou kunnen we met een heerlijk gevoel de eerste week van 2021 afsluiten!
pi_197284712
Als het allemaal lukt voor het eind van deze maand dan Janssen en AZ erbij.
Hopelijk kunnen er snel wat meer dosis geleverd worden ook aan Nederland.
Gewoon alle fabrieken volle kracht laten lopen dan moeten we een heel eind kunnen komen.

De verwachting dat de gezonde beroepsbevolking pas vanaf mei ofzo begint is dan hopelijk ook wat eerder dan dat.
Dat zou toch wel heel fijn zijn als dat lukt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:30 schreef GereDathan het volgende:

Nu hopen dat de ziekenhuizen vandaag weer iets leger blijken en de opleving van gisteren slechts eens oprisping was en dan zou kunnen we met een heerlijk gevoel de eerste week van 2021 afsluiten!
Ziekenhuizen lopen achter de cijfers aan dus dat zal nog wel beetje dalen.
De besmettingscijfers ben ik bang voor van niet. Het is 2 weken geleden dat het kerst was, dus ben bang dat de stijging heel goed daar wel mee te maken kan hebben gehad. Zal dan de komende dagen moeten blijken.
Zeker na iets van 16 januari is wel meer te zien hoe de feestdagen gegaan zijn.
pi_197284850
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:48 schreef bianconeri het volgende:
Als het allemaal lukt voor het eind van deze maand dan Janssen en AZ erbij.
Hopelijk kunnen er snel wat meer dosis geleverd worden ook aan Nederland.
Gewoon alle fabrieken volle kracht laten lopen dan moeten we een heel eind kunnen komen.

De verwachting dat de gezonde beroepsbevolking pas vanaf mei ofzo begint is dan hopelijk ook wat eerder dan dat.
Dat zou toch wel heel fijn zijn als dat lukt.
Ik ben al blij dat het loopt, elke prik komen we dichterbij een Coronavrij Nederland. Ik ben benieuwd waar het omslagpunt ligt dat we het gaan merken, binnen enige tijd moeten we minder opnames en besmettingen gaan krijgen. Dan zal de urgentie rondom de vaccinaties ook wat afnemen, wat denk ik ook positief is. Nu moet er even vol gas tegenaan gegaan worden, na verloop van tijd zal het allemaal wat relaxter worden.

quote:
Ziekenhuizen lopen achter de cijfers aan dus dat zal nog wel beetje dalen.
De besmettingscijfers ben ik bang voor van niet. Het is 2 weken geleden dat het kerst was, dus ben bang dat de stijging heel goed daar wel mee te maken kan hebben gehad. Zal dan de komende dagen moeten blijken.
Zeker na iets van 16 januari is wel meer te zien hoe de feestdagen gegaan zijn.
Als dat zo is, en dat kan natuurlijk, dan is het positief dat we zelfs na kerst en O&N nog onder de 10k zitten momenteel. Dan is het wel een piek, maar geen piek waar we onbekend mee zijn.

Maar ik ben benieuwd, ik heb het gevoel dat je kerst al had moeten zien, dat is nu alweer best even terug.
pi_197284880
In de ziekenhuizen gaat het lekker, vandaag weer -120 ! *O*
pi_197284885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:59 schreef GereDathan het volgende:

Als dat zo is, en dat kan natuurlijk, dan is het positief dat we zelfs na kerst en O&N nog onder de 10k zitten momenteel. Dan is het wel een piek, maar geen piek waar we onbekend mee zijn.

Maar ik ben benieuwd, ik heb het gevoel dat je kerst al had moeten zien, dat is nu alweer best even terug.
Ze zeggen dat er 2 week ongeveer tussen de cijfers zit.
De cijfers van gisteren zouden dan van 24 december zijn, dus beetje pre-kerst dingetjes.
Dus ben bang dat er nog wel wat stijging gaat komen, met name rond 14-16 januari.

Aangezien heel erg veel mensen zich niet aan de regels hielden. Maar laten we hopen van niet.

Denk dat we zeker vanaf februari dan wel een verschil gaan zien.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:22:33 #250
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197285201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:
In de ziekenhuizen gaat het lekker, vandaag weer -120 ! *O*
Ook een daling op de IC afdelingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: