abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2021 @ 16:45:06 #276
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197553599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom is dat dan niet gelijk duidelijk geworden? Want men wist het kennelijk prima.
Dat signaal kwam automatisch binnen vanuit het Inlichtingenbureau dat een koppeling heeft met het RDW. Dus die auto is waarschijnlijk ook in 2018 op naam gezet.

Na dat signaal is de bijstandsuitkering ook beëindigd vanwege een te hoog vermogen en hebben de medewerkers uitgezocht hoe het kan dat cliënte dit van haar uitkerinkje kon bekostigen.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:05 schreef Leandra het volgende:
Schijnbaar hebben ze het nu op een of andere manier wel ontdekt maar dan vraag ik met toch af waarom de MRB en verzekering voor die auto en motor niet zijn opgevallen bij de periodieke controle van de bankafschriften.
Je mag wel dingen zwart maken, maar het zou wel raar zijn als ze dat soort kosten gewoon had kunnen wegstiften en dan klaar.
Dat bankrekeningen controleren hoeft toch geen standaardprocedure zijn? Ja, bij de aanvraag sowieso, en daarna nog als je je beroept op bijzondere bijstand en zo. En dan nog heronderzoeken, maar bij de gemeente waar ik werk (Nee, niet Wijdemeren) gaat dat steeksproefgewijs. Het kan best dat je rekeningen nooit meer gecontroleerd worden, tenzij je dus opvallend gedrag gaat vertonen.

quote:
Al met al is het een vreemde situatie dat het nu pas bekend geworden is, mazzeltje voor de gemeente, want het ziet er naar uit dat hun terugvordering uiteindelijk toch terecht is gebleken, maar de vraag is nog maar of dat ook op basis van de initiële gegevens zo zou zijn.
Indien ze dus niet gelogen had over een auto en motor, en die niet in bezit had gehad.
Vooral mazzel voor de vrouw, want vermogen verzwijgen mag zo met een maatregel van 100 procent worden bestraft en ongemeld in het buitenland verblijven heeft ook geen sancties opgeleverd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 21-01-2021 16:52:37 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 16:46:59 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197553627
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Waarom probeer je deze discussie nu naar de financiële sector te verleggen?
Vanwege de rechtsongelijkheid waar we het in een ander topic over hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 januari 2021 @ 16:51:50 #278
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197553707
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:51 schreef Klopkoek het volgende:
Typisch ook dat iedereen direct het aangepaste verhaal en de almacht van de gemeente gelooft... Met de toeslagenaffaire in het achterhoofd. Een VVD gemeente.
Maar we moeten wel het bewezen aangepaste verhaal van mevrouw, waar de rechter al over viel, geloven?

Dat ging van "een tas van de Lidl per week", naar, toen er producten van de Albert Heijn waren aangetroffen, ,,mijn moeder gaat na de Lidl ook nog naar de Albert Heijn, sorry vergeten te zeggen" naar, voor de rechter, ,,hooguit een enkele keer 1 à 2 producten".

Ik vraag me ook af hoe je aan de kwalificatie VVD-gemeente komt als de VVD 3 van de 19 zetels heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zelva op 21-01-2021 17:08:40 ]
pi_197553755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vanwege de rechtsongelijkheid waar we het in een ander topic over hebben.
Ja dat, en waar zelfs gehandicapten voortdurend opgejaagd worden. En gedwongen worden met giftige stoffen te werken.

Oh wat ze we trots op ons Stasi apparaat.
pi_197553807
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:18 schreef Klopkoek het volgende:
'Onderzoek' als eufemisme voor huiszoekingen en tellen van tandenborstels waar ze je hele huis overhoop halen :)

Werd er maar op trustkantoren net zoveel mankracht gezet.
Op dat vlak is er waarschijnlijk meer fraude dan dat de hele bijstand ons per jaar kost.
pi_197553891
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Waarom probeer je deze discussie nu naar de financiële sector te verleggen?
Verleggen? Het gaat ook om improductieven die op andermans zak leven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197553900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Op dat vlak is er waarschijnlijk meer fraude dan dat de hele bijstand ons per jaar kost.
Ik vind de Stasi methoden tegen 'de zwakkeren' echt walgelijk, werkt alleen maar (doelbewust) tegen het aanpakken van armoede en geestelijke onderontwikkeling.

Ze halen zomaar je hele huis overhoop en een rechter komt er niet meer aan te pas. En als er niks aan de hand is? Dan mag jij de bende opruimen.

Zo kortzichtig allemaal. De verliezer is uiteindelijk Nederland, dat steeds meer een 'dom' land zal worden. Een land als Finland snapt hoe het wel moet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 17:03:23 ]
pi_197553936
Dus een auto en een motor hebben terwijl je in de bijstand zit, en dan je boodschappen door iemand anders laten doen, en dan nog gek opkijken dat de gemeente dat niet zo leuk vindt? Interessant.
pi_197553958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar we moeten wel het bewezen aangepaste verhaal van mevrouw, waar de rechter al over viel, geloven?

Dat ging van ,,Een aantal keer 1 à 2 producten ", naar "een tas van de Lidl per week", naar, toen er producten van de Albert Heijn waren aangetroffen, ,,mijn moeder gaat na de Lidl ook nog naar de Albert Heijn, sorry vergeten te zeggen".

Ik vraag me ook af hoe je aan de kwalificatie VVD-gemeente komt als de VVD 3 van de 19 zetels heeft.
Omdat het simpelweg in Klopkoek's narratief past.
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:09:37 #285
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197554007
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind de Stasi methoden tegen 'de zwakkeren' echt walgelijk, werkt alleen maar (doelbewust) tegen het aanpakken van armoede en geestelijke onderontwikkeling.

Ze halen zomaar je hele huis overhoop en een rechter komt er niet meer aan te pas. En als er niks aan de hand is? Dan mag jij de bende opruimen.

Zo kortzichtig allemaal. De verliezer is uiteindelijk Nederland, dat steeds meer een 'dom' land zal worden. Een land als Finland snapt hoe het wel moet.
Wat denk je dat die onzin allemaal kost, al die uren aan huiszoekingen en het doelbewust tegenwerken van mensen.

Ben wel benieuwd wat de statistieken daarvan zijn, want vaak schieten ze daarin compleet door.
pi_197554042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:41 schreef Idisrom het volgende:

Volgens de krant heeft ze dat niet doorgegeven aan de gemeente bij de aanvraag.
Ik weet zelf dat op zo'n aanvraag voor de bijstand expliciet gevraagd wordt naar de eigen auto en de waarde daarvan.
Ook dit staat er:

quote:
Daar komt bij dat de vrouw deze voertuigen al bezat toen ze in de bijstand terecht kwam. Dat was ook bekend. Waarom is ze dan toen geaccepteerd als bijstandsgerechtigde? Waarom wordt het nu gebruikt als argument?
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:12:19 #287
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197554062
Heeft er nu niemand het hele stuk gelezen?

Gemeente stelt: ja maar mevrouwtje had ook dure spullen
Advocaat stelt: zijn geen dure spullen, maar oude meuk waarvan gemeente wist

Kortom, ik gok dat gemeente, zoals alle gemeenten niet te beroerd is om te jokken om haar gezicht te redden.
pi_197554130
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:12 schreef mcmlxiv het volgende:

Kortom, ik gok dat gemeente, zoals alle gemeenten niet te beroerd is om te jokken om haar gezicht te redden.
We zullen zien in het hoger beroep. En dan niet janken als de gemeente opeens zijn gelijk haalt he.
pi_197554174
quote:

Dit dus.

Ongetwijfeld krijgt de gemeente wel gelijk van de rechter (en speelt het net als bij de toeslagen een thuiswedstrijd), maar dat heeft te maken met de rechtsbescherming en rechtspositie, zoals ook dat eerder gelinkte 'binnenlands bestuur' artikel aan gaf (en nee, dat is geen activistische club mensen).
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:18:04 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197554182
quote:

Advocaat stelt: zijn geen dure spullen, dure tweedehands auto , maar oude meuk waarvan gemeente wist had kunnen weten

daarna heeft mevr nog een dure motor gekocht of laten kopen , aanschafdatum na de toekenning datum bijstand

Ook ging mevrouw regelmatig naar het buitenland op vakantie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197554219
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We zullen zien in het hoger beroep. En dan niet janken als de gemeente opeens zijn gelijk haalt he.
Dat zullen ze wel krijgen ja, om dezelfde redenen als bij de toeslagen. :)

twitter

Het eruit slopen van tegenmacht is doelbewust gebeurd...

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 17:24:33 ]
pi_197554231
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:04 schreef Scorpie het volgende:
Dus een auto en een motor hebben terwijl je in de bijstand zit, en dan je boodschappen door iemand anders laten doen, en dan nog gek opkijken dat de gemeente dat niet zo leuk vindt? Interessant.
Dit dus. Los van de waarde van de auto en de motor, zijn de maandelijkse kosten aan verzekering en belasting al een behoorlijke aanslag op een bijstandsuitkering.

En er is wat mij betreft geen enkele reden voor discussie in deze zaak. Mevrouw krijgt boodschappen van moeders, gemeente becijfert dat op basis van haar verhaal op een bepaald bedrag en mevrouw weigert verdere duidelijkheid te geven.

Mevrouw krijgt structurele ondersteuning en dat moet gekort worden op de bijstand. Zo staat het simpelweg in de wet.
pi_197554252
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:15 schreef Scorpie het volgende:
Tussen je gelijk halen en het daadwerkelijk hebben zit nogal een verschil.
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:25:02 #294
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197554300
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vooral door 2 grote lokale partijen. Bij de Kamerverkiezingen in 2017 stemde 34% VVD in Wijdemeren. Lijkt relatief laag, maar daarmee was de gemeente #10 in Nederland.
pi_197554328
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zullen ze wel krijgen ja, om dezelfde redenen als bij de toeslagen. :)

[ twitter ]

Het eruit slopen van tegenmacht is doelbewust gebeurd...
Haha ja hoor, elke rechter is nu corrupt. Sinds wanneer ben jij aan het discrimineren geslagen?
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:26:45 #296
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197554329
quote:

Ik denk dat men het er vooral niet heeft gelezen omdat het inmiddels gewoon is geworden dat lui bij de gemeente en overheid dat doen. En omdat ze er 9 van de 10 keer mee weg komen.
pi_197554373
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Dit dus. Los van de waarde van de auto en de motor, zijn de maandelijkse kosten aan verzekering en belasting al een behoorlijke aanslag op een bijstandsuitkering.
Een motor kost je geen reet zolang dat ding stilstaat. En schorsen is ook eenvoudig aangezien je hem net zo makkelijk achterin de tuin parkeert.

En een auto, het hangt er natuurlijk een beetje vanaf maar een WA'tje met wat schadevrije jaren is niet heel duur en zolang het geen Chevy Silverado op LPG is valt de MRB ook wel een beetje mee. En voor de rest heb je het zelf in de hand, weinig rijden is weinig brandstof is weinig kosten.

quote:
En er is wat mij betreft geen enkele reden voor discussie in deze zaak. Mevrouw krijgt boodschappen van moeders, gemeente becijfert dat op basis van haar verhaal op een bepaald bedrag en mevrouw weigert verdere duidelijkheid te geven.

Mevrouw krijgt structurele ondersteuning en dat moet gekort worden op de bijstand. Zo staat het simpelweg in de wet.
Dat is mooi, ga dan ook maar bij de voedselbanken en het Leger des Heils posten. Daklozen krijgen ook gewoon bijstand.
pi_197554409
Wat heeft de auto en de reis naar het buitenland te maken met de boodschappen ?
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:38:44 #299
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_197554508
Zo. En wij maar denken dat ze een hoge huur had want niks anders te krijgen bij de wbv, of hoge medische kosten ofzo. Blijkt mevrouw vrolijk twee voertuigen te onderhouden. Met de bijstand kun je geen auto hebben en dat is bijna nooit nodig ook. Die had ze moeten verkopen. Dat is kennelijk een vreselijk moeilijke keuze voor veel mensen, maar het kan niet anders. Gemeente heeft gewoon gelijk.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:48:40 #300
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197554626
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:38 schreef Andromache het volgende:
Zo. En wij maar denken dat ze een hoge huur had want niks anders te krijgen bij de wbv, of hoge medische kosten ofzo. Blijkt mevrouw vrolijk twee voertuigen te onderhouden. Met de bijstand kun je geen auto hebben en dat is bijna nooit nodig ook. Die had ze moeten verkopen. Dat is kennelijk een vreselijk moeilijke keuze voor veel mensen, maar het kan niet anders. Gemeente heeft gewoon gelijk.
Ja, dan kunnen ze haar korten en boete geven omdat ze geen baan zoekt buiten fietsafstand. Damned if you do and damned if you don't.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')