Certificaat weer verlopen, @Sirolf help!1quote:Op maandag 20 september 2021 07:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Muziekstatistieken op 3fmfan.nl zijn kapot
Einde tijdperk.
Weer gefixt.quote:Op maandag 20 september 2021 07:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Certificaat weer verlopen, @:sirolf help!1
Van mij mogen ze er weer dezelfde invulling aan geven als afgelopen jaar, vond ik erg leuk om te volgen!quote:Op maandag 20 september 2021 16:33 schreef Autoscooter het volgende:
Gaan ze weer een glazen huis doen in AmersfoorT?
Ik mis dat toch wel rond kerst![]()
Volgens mij is het negatieve sentiment rondom 3FM wel een beetje gaan liggen. Als ze nou weer een beetje klein beginnen zoals het rond 2005 en niet zo bombastisch als het in 2017 (Apeldoorn) was, kan het prima toch?
Ik zie dat ze de finalerondetacktiek toepassen, mooi man.quote:Op maandag 20 september 2021 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel altijd geinig, zo'n lijstje
dat was geweldig. Het oude glazenhuis concept was wel overquote:Op maandag 20 september 2021 16:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Van mij mogen ze er weer dezelfde invulling aan geven als afgelopen jaar, vond ik erg leuk om te volgen!
Live gezien.quote:Op maandag 20 september 2021 22:25 schreef Pino112 het volgende:
Jeetje, Agnes Obel.
Dat is lang geleden. Wel erg mooi.
Ik vind haar wel een fijne zwoele stem hebben en als ze het over vage rockmuziek heeft is het wel leuk, maar haar liefde voor mainstream hiphop deel ik totaal niet én ik vind dat je dit haar niet aan kan doen, een lijstje presenteren.quote:
Haar normale programma is prima vind ik ja, maar zo hakkelend met die nummertjes elke keerquote:Op maandag 20 september 2021 22:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind haar wel een fijne zwoele stem hebben en als ze het over vage rockmuziek heeft is het wel leuk, maar haar liefde voor mainstream hiphop deel ik totaal niet én ik vind dat je dit haar niet aan kan doen, een lijstje presenteren.
Timur is al ernstig maar die komt nog over alsof hij het allemaal weet (terwijl hij het niet weet dus dat vind ik persoonlijk ook vreselijk), maar Sagid komt toch een beetje over als een meisje van 16 tijdens zo'n lijstje. Doe dat haar dan niet aan...
Zet dan ff iemand van productie erbij die die nummertjes ergens extra neerzetten.quote:Op maandag 20 september 2021 22:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haar normale programma is prima vind ik ja, maar zo hakkelend met die nummertjes elke keer
En ja, discalculie enzo dus dat zal het vast niet makkelijker maken.
Ik luister eigenlijk nooit, alleen de shoegaze special geluisterd, dat verwacht je ook niet zeg!quote:Op maandag 20 september 2021 22:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haar normale programma is prima vind ik ja, maar zo hakkelend met die nummertjes elke keer
En ja, discalculie enzo dus dat zal het vast niet makkelijker maken.
Erg vreemd.quote:
Mattie en Marieke hebben gelijk. Sharid Alles heeft zich volledig belachelijk gemaakt. Als een kleuterjuf een live-uitzending instormenquote:Op woensdag 20 oktober 2021 09:54 schreef DJ11 het volgende:
In het land der blinden is eenoog koning: bij middle of the road-zender Q Music vinden ze ook iets van wat er bij 3FM is gebeurd: https://www.mediacourant.(...)m-af-onbegrijpelijk/
Wanneer gaat die Sharid Alles eens weg, trouwens?Ze was als zendermanager aangesteld om orde op zaken te stellen, maar het gaat onder haar leiding eerder slechter dan beter met 3FM.
Frankquote:Op donderdag 4 november 2021 08:24 schreef TheVulture het volgende:
Glazen Huis komt terug in Amersfoort, met een broeikaseffect ivm het doel voor het WNF.
Sander, Frank, Jorien en Rob gaan het huis in.
Vind dit altijd zo vermoeiend. Toen 538 een actie voor de voedselbank deed was de opbrengst nieteens hoger dan Serious Request..quote:Op donderdag 4 november 2021 08:28 schreef KingRadler het volgende:
Leuk dat het huis terug komt, maar het goede doel is gewoon geld weg gooien.
Ik heb liever gehad dat ze de voedselbanken als doel hadden.
De act van die user is ook wel erg vermoeiend ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:20 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
Vind dit altijd zo vermoeiend. Toen 538 een actie voor de voedselbank deed was de opbrengst nieteens hoger dan Serious Request..
Dat mens moet gewoon oprotten. Zijn vast wel betere managers voor.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
https://www.radiofreak.nl(...)anager-sharid-alles/
Verder gaat niet alles helemaal lekker trouwens.
quote:
quote:Wat ook nieuw is dit jaar: jarenlang mochten de dj's niet eten en kregen ze alleen sapjes voorgeschoteld. Nu zijn er wel snacks aanwezig.
Maar nu worden ze levend gekooktquote:
Voedselbanken hebben al geld teveel waar ze niks mee kunnen. Vooral spullen zijn nodig, maar dat is nogal lastig inzamelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:28 schreef KingRadler het volgende:
Leuk dat het huis terug komt, maar het goede doel is gewoon geld weg gooien.
Ik heb liever gehad dat ze de voedselbanken als doel hadden.
Ik had Luc ook wel willen zien, misschien ipv Frank of Sander, die heeft ook echt een prima ontwikkeling gemaaktquote:Op donderdag 4 november 2021 20:55 schreef naatje_1 het volgende:
Verstandige zet. Jongeren zijn intens met het klimaat bezig, dus het sluit voor een jongerenzender helemaal aan op de leefwereld. De vier DJ's die het huis in gaan zijn ook de crčme de la crčme van 3FM (alleen Kevin mist, wat dat betreft). Wie weet gaat dit jongeren weer wat meer binden.
Volgend jaar dan maar.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had Luc ook wel willen zien, misschien ipv Frank of Sander, die heeft ook echt een prima ontwikkeling gemaakt
https://www.ad.nl/show/ze(...)-niet-slim~ab536149/quote:Op donderdag 4 november 2021 09:26 schreef themauster het volgende:
[..]
Dat mens moet gewoon oprotten. Zijn vast wel betere managers voor.
Ok doeiquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/ze(...)-niet-slim~ab536149/
Kijken wat Menno de Boer er wat van kan maken. De muziek is goed beter dan Radio 2 dat wat gezapiger is dus dat hoeft niet weer op de schop. Ik zou persoonlijk wat aan de middagshow doen maar misschien dat anderen dat dan weer wel kunnen waarderenquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Genot.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
verstandigquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat werd tijd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik roep al langer - en herhaal het graag - dat Radio 2 mede-veroorzaker is van de problemen bij 3FM. Radio 2 richt zich op een andere leeftijdsgroep, maar vist opzichtig in dezelfde vijver. Ik hoor op Radio 2 veel te veel shit uit de categorie Justin Bieber en andere Q Music-Top 40-meuk. En ik hoor veel te weinig muziek van gevestigde artiesten, cq. artiesten die de leeftijdsgroep 35-59 aanspreken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:13 schreef themauster het volgende:
[..]
Kijken wat Menno de Boer er wat van kan maken. De muziek is goed beter dan Radio 2 dat wat gezapiger is dus dat hoeft niet weer op de schop. Ik zou persoonlijk wat aan de middagshow doen maar misschien dat anderen dat dan weer wel kunnen waarderen
quote:A LIST
ABBA - Just A Notion
Adele - Easy On Me
Bryan Adams - So Happy It Hurts
Craig David & MNEK - Who You Are
Ed Sheeran - Overpass Graffiti
Elton John, Charlie Puth - After All
Kylie Minogue and Years & Years - A Second To Midnight
Tears For Fears - The Tipping Point
U2 - Your Song Saved My Life
Westlife - Starlight
B LIST
David Bowie - You’ve Got A Habit Of Leaving
Diana Ross - I Still Believe
Gavin James - Greatest Hits
James Blunt - Unstoppable
James Morrison - Who’s Gonna Love Me Now?
Marvin Gaye and Beverley Knight with The Royal Philharmonic Orchestra - Abraham, Martin & John
Rod Stewart - I Can't Imagine
Sam Fender - Spit Of You
Stereophonics - Do Ya Feel My Love?
Sting - Rushing Water
C LIST
Elvis Costello & The Imposters - Magnificent Hurt
Erasure - Time (Hearts Full Of Love)
Manic Street Preachers - Complicated Illusions
Seth Lakeman - Higher We Aspire
Texas - Unbelievable
RECORD OF THE WEEK
Stereophonics - Do Ya Feel My Love?
ALBUM OF THE WEEK
Diana Ross - Thank You
Absoluut waar. Maar ik denk dat men te bang is om NPO Radio 2 aan te passen, omdat dat nu (bijna) de meest beluisterde zender van Nederland is. Dus je kan 3FM wel laten stijgen door 2 te verlagen, maar ja, wie zegt dat mensen dan niet overstappen naar een commerciële zender...quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik roep al langer - en herhaal het graag - dat Radio 2 mede-veroorzaker is van de problemen bij 3FM. Radio 2 richt zich op een andere leeftijdsgroep, maar vist opzichtig in dezelfde vijver. Ik hoor op Radio 2 veel te veel shit uit de categorie Justin Bieber en andere Q Music-Top 40-meuk. En ik hoor veel te weinig muziek van gevestigde artiesten, cq. artiesten die de leeftijdsgroep 35-59 aanspreken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de New Music playlist van de BBC Radio 2, de Britse tegenhanger van onze Radio 2:
[..]
er is ook gewoon weinig aanwas van 'jongeren' voor 3fm want jongeren luisteren heel veel minder radio dat vroegerquote:Op dinsdag 16 november 2021 15:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik roep al langer - en herhaal het graag - dat Radio 2 mede-veroorzaker is van de problemen bij 3FM. Radio 2 richt zich op een andere leeftijdsgroep, maar vist opzichtig in dezelfde vijver. Ik hoor op Radio 2 veel te veel shit uit de categorie Justin Bieber en andere Q Music-Top 40-meuk. En ik hoor veel te weinig muziek van gevestigde artiesten, cq. artiesten die de leeftijdsgroep 35-59 aanspreken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de New Music playlist van de BBC Radio 2, de Britse tegenhanger van onze Radio 2:
[..]
Maak daar maar tien jaar van.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Holy fuck dit topic is bijna een jaar oud. Tot 5 jaar terug onvoorstelbaar.
Dat is ook meer werkradio hoorquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:56 schreef Eightyone het volgende:
Naar Q-Music luisteren ze wel. Wmb slaapverwekkend, maar blijkbaar hebben ze het wel begrepen.
quote:Op woensdag 17 november 2021 07:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is ook meer werkradio hoor
Ik zie het net, ik vind dit wel echt heel flauw en kansloos om in dezelfde week als SR te gaan zittenquote:Op woensdag 17 november 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
538 gaat concurreren met MISSIE 538 jongens! 17 tot 24 december.
Dat wordt vast een doorslaand succes met allemaal pompende hits
Dezelfde als topsong Radio 2...quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meau zit al een maand in de rotatie en nu ineens megahit, interessant.
En terecht. Wordt bijna alleen maar bagger gedraaid en dat slappe geouwehoer tussendoor. Laatst eens aangezet. BNers wiens achternaam rijmt op een dier. En dan als volwassen persoon helemaal stuk gaan. Plaatsvervangende schaamtequote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is ook gewoon weinig aanwas van 'jongeren' voor 3fm want jongeren luisteren heel veel minder radio dat vroeger
Hoi sinterkiaas, doe pino113 en pindaplant van mij even de groeten!quote:
Wie?quote:Op woensdag 24 november 2021 14:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoi sinterkiaas, doe pino113 en pindaplant van mij even de groeten!
Geldt dat dan ook voor Radio 2?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:19 schreef ArnieAlberts het volgende:
Holy shit. Ik zat net heel even in de archieven te spitten en kwam via Google bij deze 3FM-topicreeks uit... Doet 3FM het echt zó dramatisch dat sinds eind 2020 gewoon één topic voldoende is geweest?
Lieve hemel, het gaat echt dra-matisch slecht met 3FM.
Ik ga eens kijken. Laatste post daar van vorige topic was 3 maart 2021, laatste post daar tot nu toe eind oktober. Oftewel, ook flink ingekakt, maar toch nog minder dan dittem hier.quote:
En de kartrekkers van toen hebben ondertussen denk ik ook wel een leven en hebben geen tijd om elke 10 minuten iets te posten.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:29 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
...Kan natuurlijk ook dat FOK! gewoon tanende is, kan er ook aan bijdragen. Maar toch.
Gras is groen. Water is nat. Coen vraagt “waar zijn die handjes?”quote:
Froukje godin wel fijn, en eerlijk is eerlijk, er is weinig goed Brits/Amerikaans werk uitgebracht dit jaar. Mijn lijsten bestonden ook uit Son Mieux, EUT, Froukje, Eefje dit jaar. Met daartussen Royal Blood, Lana, The Notwist, Beabadobee en Wet Leg.quote:Op vrijdag 3 december 2021 20:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Lol die top 1. Wat een baggerlijst weer zeg..
Froukje is niet slecht ofzo (Goldband wel), maar ook niet niks nieuws of vernieuwend. En dan komt die plaat nog van Mei 2020... tsja.quote:Op zaterdag 4 december 2021 00:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Froukje godin wel fijn, en eerlijk is eerlijk, er is weinig goed Brits/Amerikaans werk uitgebracht dit jaar. Mijn lijsten bestonden ook uit Son Mieux, EUT, Froukje, Eefje dit jaar. Met daartussen Royal Blood, Lana, The Notwist, Beabadobee en Wet Leg.
Maar het leek wel alsof de top 6 uit fanclubstemmen bestond.
Het is vooral dat er niet zoveel stemmers zijn, dus dat fanclubstemmen de boel nogal makkelijk manipuleren.quote:Op zaterdag 4 december 2021 00:19 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Froukje is niet slecht ofzo (Goldband wel), maar ook niet niks nieuws of vernieuwend. En dan komt die plaat nog van Mei 2020... tsja.
Ik vind het verdacht veel op vriendjes politiek lijken. Dat Froukje op 1 staat kan ik nog ergens mee leven ook al is het niet mijn keus. Maar deze top10 kan toch gewoon niet..
quote:
quote:Nieuwe programmering NPO 3FM vanaf 10 januari
Rob Janssen en Wijnand Speelman nieuw dagelijks duo
Rob Janssen en Wijnand Speelman zijn vanaf maandag 10 januari elke werkdag te horen op 3FM. Van maandag tot en met donderdag presenteren zij de nieuwe show ‘Rob & Wijnand’ en op vrijdag blijft het duo te horen met 'Partij voor de Vrijdag'. Sharid Alles, zendermanager van NPO 3FM: “Bij 3FM staat grenzeloze liefde voor muziek centraal en dat blijft ook zo in 2022. Met de aanpassingen in de programmering zorgen we voor de perfecte flow om je de dag door te helpen. Of het nu doordeweeks is of in het weekend. Zo gaat het weekend vrijdagmiddag al lekker van start met de Mega Top 30, gevolgd door Sander Hoogendoorn die een uur lang de lekkerste nummers in een mix draait.”
Sander Hoogendoorn blijft ook in 2022 in de ochtend met 'Sanders Vriendenteam' (BNNVARA), elke werkdag van 06.00 tot 09.00 uur. Jorien Renkema is van 09.00 tot 12.00 uur te horen met Het Betere Werk (AVROTROS). Timur Perlin verrast lunchend Nederland met anekdotes, een vrolijke noot en natuurlijk Mama Appelsap in zijn programma 'Timur' van 12.00 tot 14.00 uur (BNNVARA). Herman Hofman sluit aan van 14.00 tot 16.00 uur (AVROTROS). Vanaf januari keert Eva Koreman na haar verlof terug op 3FM om samen met Frank van der Lende de middagshow 'Frank en Eva: Welkom bij de Club!' (BNNVARA/VPRO) te presenteren (maandag tot en met donderdag van 16.00 tot 19.00 uur).
Op maandag tot en met donderdag is van 19.00 tot 21.00 uur de nieuwe show ‘Rob & Wijnand’ (KRO-NCRV/AVROTROS) van Rob Janssen en Wijnand Speelman te horen. “Rob en Wijnand hebben zich het afgelopen jaar bewezen: eerst samen tijdens 3FM Serious Request in Enschede en daarna als duo op de vrijdagavond. Vanaf 2022 worden zij elke werkdag een vaste waarde.”, aldus Sharid Alles. Sagid Carter sluit de werkdag af met '3voor12 Radio' (VPRO) dat te horen is tot middernacht.
Goed begin van het weekend
Mark van der Molen en Rámon Verkoeijen (BNNVARA) zijn in het nieuwe jaar te horen op vrijdag, zaterdag en zondag van 12.00 tot 14.00 uur. Olivier Bakker presenteert op vrijdag de 'Mega Top 30' (AVROTROS) van 16.00 tot 18.00 uur. Het weekend kan daarna echt van start gaan met 'Sanders mixuurtje' (BNNVARA), waar Sander Hoogendoorn de lekkerste nummers van het moment live aan elkaar mixt. Rob en Wijnand zijn te horen met 'Partij voor de Vrijdag' (AVROTROS/KRO-NCRV) waar van 19.00 tot 22.00 uur de telefoonlijn open staat en de opneem-garantie aan. Knallende afsluiter op vrijdag is de 'Boem Boem Discoshow' (BNNVARA) van 22.00 tot 00.00 uur met Rámon Verkoeijen.
Thomas Hekker en Stijn de Vries naar 3FM
Op zaterdag en zondag neemt Thomas Hekker (Powned) de ochtenduren voor zijn rekening van 06.00 tot 09.00 uur. Ook Stijn de Vries, bekend van onder meer Streetlab, heeft na een korte flirt met de radio afgelopen zomer nu een vast programma in het weekend. Hij presenteert 'De Stijn' (KRO-NCRV) op zondagavond van 22.00 tot 00.00 uur, waar hij op creatieve wijze terug- en vooruitblikt op de week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |