quote:Op zondag 27 december 2020 21:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam (rara) op de wikipediapagina van Jaffa Cakejes en wilde deze info even met jullie delen
[..]
Belastingontduiking is niets nieuws.quote:
Mooi hoe dat werkt huhquote:Op zondag 27 december 2020 21:32 schreef z80 het volgende:
Belastingontduiking is niets nieuws.
De Vietnamezen onder Franse overheersing deden het ook al.
Op bootjes moest belasting betaald worden. Op een ronde bak die kon drijven niet.
Gevolg is inmiddels bekent en een toeristenval geworden. Vissersbootjes die rond zijn.
quote:The U.S. Customs Department charges a 12 percent import duty on dolls, classified as representing humans, as opposed to a 6.8 percent tariff on toys, which can represent monsters or robots. The two lawyers, Sherry Singer and Indie Singh, persuaded Marvel that they could help the company save money by arguing that superhero characters like Wolverine from the X-Men series were more like mutants than human beings.
Het bestellen is niet waar het aan schort. PostNLquote:Op zondag 27 december 2020 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ahhh mocht je gaan bestellen, het zijn aanraders. De vorige keer had ik ook normale rundvlees kroketten en die vond ik niet spectaculair lekkerder, dus geen aanrader
Kroketten kwijt!?quote:Op zondag 27 december 2020 21:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het bestellen is niet waar het aan schort. PostNL
Oh, da’s ergquote:Op zondag 27 december 2020 21:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het bestellen is niet waar het aan schort. PostNL
quote:Op zondag 27 december 2020 22:11 schreef derLudolf het volgende:
Opgebakken tijdens de Postnl kerstborrel
Dat weten we morgen waarschijnlijk pas. En vooral of ze nog eetbaar zijn, als ze niet kwijt zijn.quote:
quote:Op zondag 27 december 2020 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Opgebakken tijdens de Postnl kerstborrel
Maar sinds wanneer dan onderweg?quote:Op zondag 27 december 2020 22:41 schreef Vanyel het volgende:
Dat weten we morgen waarschijnlijk pas. En vooral of ze nog eetbaar zijn, als ze niet kwijt zijn.
Aye...sinds maandag alquote:Op zondag 27 december 2020 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Zaterdag besteld, maandag verzonden.
Dat is dus de vraag. Maar 7 dagen is iig niet hoe het bedoeld is.
Heb wel al contact gehad met zeer vriendelijke kroketman. Die was er ook erg verdrietig over.
Ik vrees toch dat ze inmiddels in innige kamertemperatuuromhelzing zijn beland. Nu maar hopen dat die temp niet zo hoog is.quote:Op zondag 27 december 2020 22:49 schreef Vanyel het volgende:
Ja![]()
24 kroketten en 7 kleintjes
Wel genoeg om elkaar koud te houden zeg maar....
Neem aan dat je nieuwe opgestuurd krijgt na 1 januari mag ik hopen.quote:Op zondag 27 december 2020 22:55 schreef Vanyel het volgende:
Mja vooral ook omdat ik zoveel kroketten bepaald niet in een week wenste op te eten.
Dat is koeltechnisch wel een erg grote uitdagingquote:Op zondag 27 december 2020 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Heb wel al contact gehad met zeer vriendelijke kroketman. Die was er ook erg verdrietig over.
Da’s wel te lang denk. Wat zonde en wat jammer voor julliequote:Op zondag 27 december 2020 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Ben je vooral wat benauwd als je iets doet of ook als je rustig zit/ligt? Op zich fijn om te horen dat het niet erger wordt.quote:Op maandag 28 december 2020 09:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
*meldt*
Snottersnuffel en zelfde tikje benauwd dan gisteren.
Had jij ook Raynaud of heb ik dat verkeerd onthouden?quote:Op maandag 28 december 2020 09:58 schreef z80 het volgende:
Het is droog! Zonnetje schijnt en het is nog fris buiten. Eerste sloot koffie inmiddels op.
Eens bedenken wat ik vandaag ge doen. Mogelijk rondje fietsen als het wat warmer wordt. Minimaal 15KM doortrappen vinden mijn handen niet leuk met deze temperaturen.
Ja, anders is het gewoon een filmpje zoals je van veel gebieden zietquote:Op maandag 28 december 2020 09:47 schreef Isabeau het volgende:
@:Candaasje heb gewoon hele filmpje gekekenWas leuk, vooral als het je zwager is natuurlijk.
Lekker WoW-en de hele dagquote:
Matigquote:Op maandag 28 december 2020 09:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
*meldt*
Snottersnuffel en zelfde tikje benauwd dan gisteren.
De kinderen zijn neem ik aan mini acteurtjes?quote:Op maandag 28 december 2020 10:03 schreef Candaasje het volgende:
Ja, anders is het gewoon een filmpje zoals je van veel gebieden ziet.
Het is een heel rustige, vriendelijke man. Dus hij was ook heel zenuwachtig volgens zus voor het eerste deel. (Niet zozeer voor het ski-gedeelte, Stedan was op zijn 15e Wereldkampioen Slalom...)
Mijn zus zie je trouwens ook, op de bank, vanaf de achterkant, dus je moet het weten
Ja, mijn zus en Stefan hebben geen kinderen neequote:Op maandag 28 december 2020 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De kinderen zijn neem ik aan mini acteurtjes?![]()
Ik kreeg er in ieder geval zin in skiën van, wat dan weer wat jammer is.
Jaquote:
Alleen na inspanning. Tikkie meer werk doen om lucht binnen te halen en trekt ook gauw genoeg weg.quote:Op maandag 28 december 2020 10:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je vooral wat benauwd als je iets doet of ook als je rustig zit/ligt? Op zich fijn om te horen dat het niet erger wordt.
Dat lijkt mij eigenlijk wel fijn!quote:Op maandag 28 december 2020 10:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja
Al hebben ze deze expansion zo gemaakt dat er wel van alles te doen is, maar er is maar weinig wat je doen moet. In de vorige expansion was het belangrijk dat je van alles af kreeg in een week/op een dag. Kreeg je zo nu en dan zo'n tweede baan gevoel vanHeb ik hier helemaal niet bij. Dus er staat ook nog een wandeling op de planning, de was en een kastje opruimen.
Wat let je?quote:Op maandag 28 december 2020 10:10 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat lijkt mij eigenlijk wel fijn!Zou bijna overwegen weer te gaan spelen
bijna.
Ook een beetje. Maar buiten mooie blauwe handen weinig last van. Het is meer het probleem richting reuma.quote:Op maandag 28 december 2020 10:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je vooral wat benauwd als je iets doet of ook als je rustig zit/ligt? Op zich fijn om te horen dat het niet erger wordt.
[..]
Had jij ook Raynaud of heb ik dat verkeerd onthouden?
Weet je wat een beetje het probleem is met wow? Het is super leuk om uren achter elkaar te kunnen spelen. Echt. En ik heb periodes gehad dat ik niet zoveel tijd had en misschien 1-2 uur per dag wow kon spelen. Dat is stiekem niet zo leuk. En dat resulteerde dan in helemaal niet spelen, want een uur per dag is te weinig. En voor heel veel mensen met drukke banen, huishouden, kinderen, partner-die-niet-wow-speelt is 1-2 uur al veel tijd. En dan is het dus serieus minder leuk.quote:Op maandag 28 december 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
Wat let je?Behalve dan natuurlijk een gezin en een zwangerschap? En werk?
Ouch, reumaquote:Op maandag 28 december 2020 10:13 schreef z80 het volgende:
Ook een beetje. Maar buiten mooie blauwe handen weinig last van. Het is meer het probleem richting reuma.
Dikke vingers zonder kracht en soms rood en warm.
Vooral met goed vochtig weer en kou voor wat langer tijd.
Ik zou vooral niet zsm van client naar client hobbelenquote:Op maandag 28 december 2020 10:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Alleen na inspanning. Tikkie meer werk doen om lucht binnen te halen en trekt ook gauw genoeg weg.
Los van de snotter lijkt me dat geen goede basis om een hele ochtend van cliënt naar cliënt te gaan rennen woensdag. Kantoorwerk zou prima kunnen.
Ik las net dat een collega van me het een stuk erger te pakken heeft. Die is echt kort van adem![]()
Geniet van je ‘vakantie’
Wat Isa zegt, je moet echt wel minstens 3/4 uur op een avond vrij kunnen maken, anders is er geen zak aanquote:Op maandag 28 december 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat let je?Behalve dan natuurlijk een gezin en een zwangerschap? En werk?
Minimaal zeven dagen isolatie en 48 uur koortsvrij, 24 uur klachtenvrij. Dus wat dat betreft heb ik nog een dag (heb geen temp). Maar in veel andere landen houden ze tien dagen aan. Dus ook wat dat betreft vind ik het best spannend om op dag 8 aan het werk te gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ouch, reumaDa's niet tof nee met kou.
[..]
Ik zou vooral niet zsm van client naar client hobbelenDaarbij mag je pas werken/bij andere mensen komen 2 dagen nadat je volledig klachtenvrij bent, toch?
Ik heb een pakje pickwick wintersmaken thee open gemaakt. Ik heb nu hazelnoot-cacao. Het gaat zo de gootsteen in. Gatverdamme
Eerste gedachte: dit vindt ze serieus lekkere thee?!?!quote:Op maandag 28 december 2020 10:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Minimaal zeven dagen isolatie en 48 uur koortsvrij, 24 uur klachtenvrij. Dus wat dat betreft heb ik nog een dag (heb geen temp). Maar in veel andere landen houden ze tien dagen aan. Dus ook wat dat betreft vind ik het best spannend om op dag 8 aan het werk te gaan.
Kom maar door met je thee, mij zal hij nu niet vies smaken
Ohquote:Op maandag 28 december 2020 10:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet je wat een beetje het probleem is met wow? Het is super leuk om uren achter elkaar te kunnen spelen. Echt. En ik heb periodes gehad dat ik niet zoveel tijd had en misschien 1-2 uur per dag wow kon spelen. Dat is stiekem niet zo leuk. En dat resulteerde dan in helemaal niet spelen, want een uur per dag is te weinig. En voor heel veel mensen met drukke banen, huishouden, kinderen, partner-die-niet-wow-speelt is 1-2 uur al veel tijd. En dan is het dus serieus minder leuk.
quote:Op maandag 28 december 2020 10:18 schreef Aure het volgende:
[..]
Wat Isa zegt, je moet echt wel minstens 3/4 uur op een avond vrij kunnen maken, anders is er geen zak aan
En dat kan ik best doen als ik straks verlof heb en nog geen baby, maar dan hebben we het over een maand ofzo dat ik zou kunnen spelen. Dus dat is ook zonde. Dus ik stort mij op AC Valhallagekregen van de kerstman
Die is hier ook spontaan verdwenenquote:Op maandag 28 december 2020 10:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een pakje pickwick wintersmaken thee open gemaakt. Ik heb nu hazelnoot-cacao. Het gaat zo de gootsteen in. Gatverdamme
Bwhehehehe. Het klinkt serieus smerig.quote:Op maandag 28 december 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eerste gedachte: dit vindt ze serieus lekkere thee?!?!
Tweede gedachte: oh, proeft ze niet.
Eerder had ik al een ‘adventspakje’ met 24 smaakjes ‘organische’ thee aangebroken.quote:Op maandag 28 december 2020 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Plus dat het vaak de mensen zijn die het leuk maken. Maar het is erg lastig om een toffe groep mensen te vinden en daar ook echt een beetje bij te gaan horen.quote:Op maandag 28 december 2020 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat een beetje het probleem is met wow? Het is super leuk om uren achter elkaar te kunnen spelen. Echt. En ik heb periodes gehad dat ik niet zoveel tijd had en misschien 1-2 uur per dag wow kon spelen. Dat is stiekem niet zo leuk. En dat resulteerde dan in helemaal niet spelen, want een uur per dag is te weinig. En voor heel veel mensen met drukke banen, huishouden, kinderen, partner-die-niet-wow-speelt is 1-2 uur al veel tijd. En dan is het dus serieus minder leuk.
Oh ja verbaast me niks. Zus en zwager waren nog wel wezen skiën, maar zus zei al dat niemand zich normaal kon gedragen. Zij waren vroeg gegaan, maar toen ze weggingen stonden de rijen alweer tegen de piste op, mensen werden agressief, hielden geen afstand en luisterden niet naar het personeel van de liften. (Gingen gewoon snel achterlangs er in wanneer personeel mensen tegenhield...)quote:Op maandag 28 december 2020 10:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eerder had ik al een ‘adventspakje’ met 24 smaakjes ‘organische’ thee aangebroken.
Was niks. Leuk pakje dat wel.
En de pickwick viel mij ook vies tegen.
Gewoon weer aan de earl grey dan weer.![]()
@:Candaasje ...oh wat kreeg ik zin in weer een ‘hoogtestage’ en skiën als ik je zwager zo zie gaan! Skigebieden in O. worden al weer afgesloten voor eigen toerisme, want té druk heb ik gelezen.
@:Cat uitzitten dan maar, als het zó gaat. Hou vol.
Ja, ik zou er ook weinig aan vinden om zonder vrienden te spelen. Speel bijv nog dagelijks met Seborik van FOK!quote:Op maandag 28 december 2020 10:45 schreef Myraela het volgende:
Plus dat het vaak de mensen zijn die het leuk maken. Maar het is erg lastig om een toffe groep mensen te vinden en daar ook echt een beetje bij te gaan horen.
quote:The city changed its name to Truth or Consequences as the result of a radio show contest.
Hoe kom je hier op terecht?quote:Op maandag 28 december 2020 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Hey, waar woon je?
In eh...Truth or Consequences!
Serieushttps://en.wikipedia.org/wiki/Truth_or_Consequences,_New_Mexico
[..]
Ik was één van mijn fav vloggers aan het kijken. Ze vlogt over moorden, serial killers en dergelijke. En er was een connectie van één killer met dat stadjequote:
Ik heb dat spel met A en B voor Sinterklaas gekregen, maar we hebben 'm nog niet durven openmaken en spelenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Pfoe
Hoe leg ik dat uit, geen spelletjeskenner hier
Maar iig, simpele spelregels, meerdere lagen erin, beetje geluk en beetje tactisch.
Het is een soort complexe vorm van vijf op een rij waarbij je onder dreiging van de vijfde horizontale tegel dichtzetten op elk moment het spel kunt stoppen en daarmee je tegenstanders lekker kunt intimideren en tactisch kunt 'benadelen'.
Betekent dat je het ook als je het zat bent heel snel kunt afkappen, snel rondje spelen kan, maar je kunt het ook heel erg lang rekken.
Nou, dit klinkt natuurlijk helemaal niet overtuigend maar ik vond het tof. Ik hou niet van spellen waarvoor je eerst een uur boekjes moet doorbladeren voor je het snapt.
En Kelly heeft eindelijk haar administratie op orde dus
Bestellen jullie daar vaker? Ik meestal van British Corner Shop maar Kelly zou ook kunnen. Vanavond Christmas pudding als één van de twee toetjes iig
Ik hoop dat er wat structuur bij zitquote:Op maandag 28 december 2020 14:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb volgens mij al driekwart jaar niks bij Hello Fresh besteld. Door de melding dat er morgen een box arriveert werd ik eraan herinnerd dat het me vorige week een uit-ste-kend plan leek om deze week een box te bestellen. En wat had ik lekkere gerechten uitgezocht![]()
![]()
![]()
Daar is HF en consorten wel goed in. Maar evengoed ga ik er een paar verpatsen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat er wat structuur bij zit
Ik dacht dat je op tijd was om het af te bestellenquote:Op maandag 28 december 2020 14:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daar is HF en consorten wel goed in. Maar evengoed ga ik er een paar verpatsen.
Deze keer verdorie zelfs vier maaltijden besteld, geen idee waarom
He wat jammer toch.quote:Op maandag 28 december 2020 14:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb volgens mij al driekwart jaar niks bij Hello Fresh besteld. Door de melding dat er morgen een box arriveert werd ik eraan herinnerd dat het me vorige week een uit-ste-kend plan leek om deze week een box te bestellen. En wat had ik lekkere gerechten uitgezocht![]()
![]()
![]()
Ik las ook over mensen die juist een heel rare vieze geur de hele tijd in hun neus hadden. Zoals van rottende visquote:Op maandag 28 december 2020 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
He wat jammer toch.
Hoorde van een vriendin (zij en man beiden corona gehad) dat hij na 4 weken nog steeds wat smaak kwijt is, al is het wel aan het terugkomen, maar zij heeft een soort oversmaak, alles smaakt sterker, en alles smaakt vooral zout (zelfs als er geen zout in zit)
Dan is zout/niet zout nog niet zo erg. ‘S morgens geen koffie proeven, dan heb je alleen maar “ik ben wakkerder” effectquote:Op maandag 28 december 2020 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ook over mensen die juist een heel rare vieze geur de hele tijd in hun neus hadden. Zoals van rottende vis
Die van de week erna wel ja. En deze wellicht ook, maar die had ik al aangepast en daarna sturen ze uiteraard geen reminder meer.quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik dacht dat je op tijd was om het af te bestellen
O buh...quote:Op maandag 28 december 2020 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
He wat jammer toch.
Hoorde van een vriendin (zij en man beiden corona gehad) dat hij na 4 weken nog steeds wat smaak kwijt is, al is het wel aan het terugkomen, maar zij heeft een soort oversmaak, alles smaakt sterker, en alles smaakt vooral zout (zelfs als er geen zout in zit)
quote:Op maandag 28 december 2020 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ook over mensen die juist een heel rare vieze geur de hele tijd in hun neus hadden. Zoals van rottende vis
Dan liever dat. Dat alles naar niks smaakt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef Lonaa het volgende:
Mijn schoonvader heeft nog steeds amper smaak.
Fijn dat je ontslagen bentquote:Op maandag 28 december 2020 14:54 schreef AnneX het volgende:
HF maaltijden blijven toch best lang vers in de koeling en vriezer!
Het is alleen een beetje veel ook hier met nog 6 te gaan en een ongeregelde Oudjaarsdag ertussendoor, want oliebollen en drank en stuf.
Zojuist ‘ontslagen’ door de praktijkvpk via telefonisch consult en op weg naar verder herstel. Kon haar zelfs een verbeterd Sat% doormailen ondanks dikke laag gellak op de nagels. Van 93 naar 97%.
Met alle asem een beetje in huis gerommeld en geruimd wat James niet ziet😉.
En oh ja, de jaarlijkse tip van PietVerdriet: bij de Aldi ligt rond deze dagen gerookte zalmfilet, vers gevangen op de Oceaan. Gaat prima in de vriezer, tot aan Pppppasen!
Als je er komt...
Ik denk er echt gewoon voordeliger mee uit te zijnquote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef Myraela het volgende:
Elke keer als ik HelloFresh of zo'n andere maaltijdaanbieder voorbij zie komen, twijfel ik toch weer of ik een pakket moet nemen.
Aan de ene kant is het wel leuk en toch nog gezond eten. Aan de andere kant vind ik het gewoon best wat geld.
Vind ik ook wel, heb een paar keer een AH maaltijd gehad, best lekker, en ook marley spoon. Dat was echt heel lekker, maar waar ik normaal voor 2 dagen kook en een portie een paar dagen later kan eten, vond ik de maaltijden va ms daar niet geschikt voor, die waren dan niet lekker meerquote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef Myraela het volgende:
Elke keer als ik HelloFresh of zo'n andere maaltijdaanbieder voorbij zie komen, twijfel ik toch weer of ik een pakket moet nemen.
Aan de ene kant is het wel leuk en toch nog gezond eten. Aan de andere kant vind ik het gewoon best wat geld.
Ik zou Marley Spoon doen als ik jou was, die vond ik het lekkerste.quote:Op maandag 28 december 2020 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk er echt gewoon voordeliger mee uit te zijn
Deze week even bezig met in- en uitgaven en zo verschrikkelijk veel gaat naar afhaal/bezorg. De pinbedragen bij diverse supers zijn ook genant. Ik ga echt een paar maanden HF proberen in het nieuwe jaar denk ik. Of iig een van die aanbieders.
Ik moet eerst mn budget (meer inzicht eigenijk) expeditie afmaken van mezelfquote:Op maandag 28 december 2020 15:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou Marley Spoon doen als ik jou was, die vond ik het lekkerste.
Ik zit in het bestelscherm.Maar ik twijfel nog even. Misschien kan ik het voor mezelf goedpraten als ik 3 maaltijden met Marley Spoon doe, en dan de andere avonden gewoon even extra simpel eet. Ik moet weer terug naar simpel eten naar al dat gevreet, maar ik heb dan nogal snel de neiging dagen alleen maar groenten met een vleesvervanger te eten. Eigenlijk ook wat treurig.
Oh eens hoor. Dat ik ben afgestapt van dat elke maaltijd iets om naar uit te kijken moet zijn, is echt de reden waarom ik ben afgevallen. Functioneel eten is helemaal prima. Maar zo'n maaltijddienst kan er wel net helpen met een paar wat leukere maaltijden, die tegelijkertijd niet belachelijk ongezond hoeven te zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 15:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind niks mis met alleen maar groenten, laat staan met groenten een vleesvervanger voor sommig functionele maaltijden.
Grappig, mij helpt het dan juist weer om er gewoon allemaal niet zo veel mee bezig te zijn. In de zone weet ik wat ik eet en hoe laat ik dat eet en dat min of meer hetzelfde elke dag. Er bij na moeten denken zou denk ik meer van me vragen dan ik op kan brengenquote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef Lonaa het volgende:
Je kan ook echt wel afvallen zonder eten als functioneel te bestempelen. Ik wil juist naar iedere maaltijd uitkijken zeker als ik minder in mn mond stauw omdat ik gewicht kwijt wil. Dan vooral alleen maar gave, coole, lekkere dingen eten.
HF/MS is vaak goedkoper dan afhaal en bezorg.quote:Op maandag 28 december 2020 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk er echt gewoon voordeliger mee uit te zijn
Deze week even bezig met in- en uitgaven en zo verschrikkelijk veel gaat naar afhaal/bezorg. De pinbedragen bij diverse supers zijn ook genant. Ik ga echt een paar maanden HF proberen in het nieuwe jaar denk ik. Of iig een van die aanbieders.
Dat heb ik dus ook. Ga eerst even de zooi uit de kasten/koelkast/vriezers eten. Als even wil, ook de extra vriezer uitzetten. Mag best lekker eten, maar wel bewust. Merk ook dat wanneer ik werk, ik wel even een sinaasappel pak of een appel, maar vandaag weer voor het eerst sinds vorige week dinsdag of zo.quote:Op maandag 28 december 2020 15:42 schreef Myraela het volgende:
Ik moet gewoon echt even afkicken van alle zooi en dat vooral niet in huis hebben. Dan hoef ik het lot niet dagelijks te tarten met alle verleidingen.
Nu vind ik MS sowieso niet zo lekkerquote:Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Vind ik ook wel, heb een paar keer een AH maaltijd gehad, best lekker, en ook marley spoon. Dat was echt heel lekker, maar waar ik normaal voor 2 dagen kook en een portie een paar dagen later kan eten, vond ik de maaltijden va ms daar niet geschikt voor, die waren dan niet lekker meer
Gooi het in de groep.quote:Op maandag 28 december 2020 15:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb 3 opties voor het avondeten (oke 4 want thuisbezorgd) en ik weet niet wat het moet worden.
Ik heb, denk ik, een pastasaus uit de vriezer gehaald. Stickertje was er af, maar het lijkt op pastasausquote:Op maandag 28 december 2020 15:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb 3 opties voor het avondeten (oke 4 want thuisbezorgd) en ik weet niet wat het moet worden.
Herkenbaarquote:Op maandag 28 december 2020 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb, denk ik, een pastasaus uit de vriezer gehaald. Stickertje was er af, maar het lijkt op pastasaus
Pofaardappelquote:Op maandag 28 december 2020 15:56 schreef Lonaa het volgende:
Goed, de keuzes:
'Risotto' van parelcouscous (niet genoeg risottorijst) met bietjes, geitenkaas en dille
Kippenpoot uit de oven met zoete aardappelfrietjes en boontjes
Gepofte aardappel met tonnatosaus en gegrilde courgette.
Risotto want geitenkaasquote:Op maandag 28 december 2020 15:56 schreef Lonaa het volgende:
Goed, de keuzes:
'Risotto' van parelcouscous (niet genoeg risottorijst) met bietjes, geitenkaas en dille
Kippenpoot uit de oven met zoete aardappelfrietjes en boontjes
Gepofte aardappel met tonnatosaus en gegrilde courgette.
quote:
En F. zei 'kip'quote:
quote:Op maandag 28 december 2020 15:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
En F. zei 'kip'![]()
![]()
We eten het soberso alle 3 de komende 3 dagen.
Feierabendquote:Op maandag 28 december 2020 16:18 schreef Candaasje het volgende:
Fuck, ik ben niet meer scherp. Zit rare fouten te maken in mijn werk.
Was het maar zo'n feestquote:
Het is het gemak dat voor mij telt.quote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef Myraela het volgende:
Present!quote:
Ik loop wel graag naar de supermarkt, maar ik laat de laatste tijd vaak weer bezorgen. Ik vind het nu met corona toch wat overbodig om extra vaak naar de winkel te gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 16:29 schreef AnneX het volgende:
Het is het gemak dat voor mij telt.
Jij loopt graag even naar de super, begrijp ik, zeker met thuiswerken.
Evt. Heb ik nog een code voor je.
Ik moest jouw post 3x lezenquote:Op maandag 28 december 2020 16:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Present!
Vanavond pastiaaksoep, voor de annalen
Code voor HF. 1e box gratis met drie maaltijden.quote:Op maandag 28 december 2020 16:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik loop wel graag naar de supermarkt, maar ik laat de laatste tijd vaak weer bezorgen. Ik vind het nu met corona toch wat overbodig om extra vaak naar de winkel te gaan.
Code voor MS? Dan zeker welkom. Zo nog even met m'n vriend bespreken, maar ik neig wel weer naar een box.
Gemak, minder vaak naar supermarkt, minder vaak de neiging maar pizza oid te bestellen, gebalanceerde maaltijden, bijna altijd erg lekker, maar nooit vies, soms met ingrediënten die in dit boerendorp niet te krijgen zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 16:29 schreef AnneX het volgende:
Het is het gemak dat voor mij telt.
Jij loopt graag even naar de super, begrijp ik, zeker met thuiswerken.
Evt. Heb ik nog een code voor je. En dan nog éen voor iemand .
Ik heb nog wel een MS code voor je.quote:Op maandag 28 december 2020 16:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik loop wel graag naar de supermarkt, maar ik laat de laatste tijd vaak weer bezorgen. Ik vind het nu met corona toch wat overbodig om extra vaak naar de winkel te gaan.
Code voor MS? Dan zeker welkom. Zo nog even met m'n vriend bespreken, maar ik neig wel weer naar een box.
Nu lijkt het net alsof ik een anale fixatie hebquote:Op maandag 28 december 2020 16:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, daar hoopte ik al op, dat iemand erin zou tuinen
Ik ben juist meer vegetarisch gaan eten door HFquote:Op maandag 28 december 2020 16:40 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb ooit wel eens HF besteld. Maar het was 'aardig'. Ik ben zelf heel niet zo'n goede kok, maar vriend vindt koken oprecht leuk en bereidt liever zelf dingen from scratch. En ik weet niet hoe het nu is, maar de vegan-opties waren toch ook wel wat beperkt. (Bij vega-boxen zat (zit?) vaak een bulk kaas, en dat schiet dus geen moer op vanuit ons gezien)
Maar als alleenstaande kan ik me wel voorstellen dat het makkelijk/fijn is. Ik doe het in BE niet want onhandig qua bezorging, maar ik zou er daar denk ik wel gezonder door gaan eten. Mijn snelle maaltijden zouden namelijk niet misstaan in het 'armoede-voer' topic dat ik vandaag voorbij zag komen
Ja vega is er wel veel, en kan me voorstellen dat het daarvoor wel makkelijk is, want je hoeft dan zelf niet nog eens op zoek naar recepten voor inspiratie, wil je niet enkel vervangers etenquote:Op maandag 28 december 2020 16:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben juist meer vegetarisch gaan eten door HFMaar voor vegans was er volgens mij maar 1, max 2 opties per week en dat schiet niet op nee.
Nog aardappel nodig?quote:Op maandag 28 december 2020 17:00 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zo douchen. Denk dat het de gepofte aardappel wordt straks
Voor conserveren in glas moet het koken. Lijkt me niet de beste oplossing. Indien het volledig ontdooit is kun je het zonder problemen nog een keer invriezen.quote:Op maandag 28 december 2020 17:02 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm ik heb een aardige bak stoofpeertjes en appelmoes meegekregen gisteren....
al eens ingevroren geweest en eigenlijk te veel om allebei op te eten in 1x.
Jullie nog leuke ideeen wat ik er mee kan doen nog?
Inclusief het verlengen van de houdbaarheid bij voorkeur.
En... nu in een potje conserveren? Dat moet kunnen toch?
Spijker/kop. Puur gemak. Niks weg te gooien.quote:Op maandag 28 december 2020 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gemak, minder vaak naar supermarkt, minder vaak de neiging maar pizza oid te bestellen, gebalanceerde maaltijden, bijna altijd erg lekker, maar nooit vies, soms met ingrediënten die in dit boerendorp niet te krijgen zijn.
Het is duurder dan zelf altijd alles koken en goedkoper als je bij elk winkelbezoek overbodige snacks mee neemt, half gebruikte potjes laat beschimmelen en regelmatig thuis bezorgd bezoekt wegens geen inspiratie/geen zin in koken.
En dit:
[ afbeelding ]
Moet wel zeggen dat ik het minder goed vind dan in het begin. De smaken zijn meer...neutraal. Als je maar genoeg mensen om hun mening vraagt dan wordt alles eenheidsworst.
Verhitten en heet in een heet potje met schroefdeksel doen. Af laten koelen, dan trekt het vacuüm als het goed is.quote:Op maandag 28 december 2020 17:02 schreef Uhmmpie het volgende:
In twee of drie keer opetenquote:Op maandag 28 december 2020 17:02 schreef Uhmmpie het volgende:
Ondanks dat ze al ingevroren zijn geweest?quote:Op maandag 28 december 2020 17:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In twee of drie keer opeten![]()
Vaak zit er zat suiker in, dat bederft niet snel in de koelkast.
En je kunt ze ook prima invriezen.
Denk dat het dat wel kan hebben hoor.quote:Op maandag 28 december 2020 17:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ondanks dat ze al ingevroren zijn geweest?
Ik dacht dat ze mijn eerdere bestellingen wel zouden herkennen, maar blijkbaar heb ik toch gewoon een nieuw account. Maar ik heb al een bestelling geplaatst, had alsnog 15 euro korting de eerste 3 weken, dus dikke prima.quote:Op maandag 28 december 2020 16:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een MS code voor je.
En voor twee andere mensen, als iemand anders nog wil proberen.
Moet je wel nog nooit eerder een box bij hen besteld hebben.
Ik vond eten bezig zijn nu in de vakantie ook wel weer leuk. Maar ik verlies gewoon alle creativiteit zodra ik weer gewoon moet werken. Dan is het niet het koken dat ik vervelend vind, maar het nadenken over en plannen van de maaltijden staat me dan wel tegen.quote:Op maandag 28 december 2020 17:16 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind het juist leuk om weekmenu's te bedenken (en ik heb de tijd). Maar de meeste vonden mij ook raar dat ik de dag begin met een rondje foodblogs en dan alle leuke recepten bewaar![]()
Verder komt vanaf maart Appie 1x in de week. Daarvoor deed ik ook altijd al weekboodschappen dus dat was niet extra lastig ofzo.
Juist dat rondje foodblogs helpt me daar bij. Er staan nu alweer 20 recepten te wachten die ik wil gaan maken. Maar helaas moet nu eerst de vriezer leeg.quote:Op maandag 28 december 2020 17:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond eten bezig zijn nu in de vakantie ook wel weer leuk. Maar ik verlies gewoon alle creativiteit zodra ik weer gewoon moet werken. Dan is het niet het koken dat ik vervelend vind, maar het nadenken over en plannen van de maaltijden staat me dan wel tegen.
Ik heb ooit een nieuw account voor HF aangemaakt met een emailadres van mijn vriend en zijn bankrekening. Zelfde adres. Was ook prima, kreeg ook gratis maaltijden.quote:Op maandag 28 december 2020 17:18 schreef Myraela het volgende:
Ik dacht dat ze mijn eerdere bestellingen wel zouden herkennen, maar blijkbaar heb ik toch gewoon een nieuw account. Maar ik heb al een bestelling geplaatst, had alsnog 15 euro korting de eerste 3 weken, dus dikke prima.
Hoeveel mensen zouden gewoon elke keer een nieuw account aanmaken?quote:Op maandag 28 december 2020 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit een nieuw account voor HF aangemaakt met een emailadres van mijn vriend en zijn bankrekening. Zelfde adres. Was ook prima, kreeg ook gratis maaltijden.
Ik vind weekmenu's bedenken ook meer dan prima en ik heb niet de tijdquote:Op maandag 28 december 2020 17:16 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind het juist leuk om weekmenu's te bedenken (en ik heb de tijd). Maar de meeste vonden mij ook raar dat ik de dag begin met een rondje foodblogs en dan alle leuke recepten bewaar![]()
Verder komt vanaf maart Appie 1x in de week. Daarvoor deed ik ook altijd al weekboodschappen dus dat was niet extra lastig ofzo.
Jouw lijst klinkt wel goed!quote:Op maandag 28 december 2020 17:53 schreef Myraela het volgende:
Wij staan voor een grotere uitdaging de komende dagen.
Nog in huis wat op moet:
2x Crisp chocoladebroodjes
5x Crisp croissant
4x Paddestoelkroket
2x Vega mini snackmix
1x Bugles met heksenkaas
Halve zak uitdeelzakjes chips
1x doos Lindt chocolade
2x Appelbeignet met spijs
2x gratis oliebollen bij de supermarkt net
Halve bak passievrucht witte chocolade ijs
Zelfgebakken koekjes