Klinkt op zich als een redelijk verhaal van je moederquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik zit geloof ik al volHeb alles al wel geproefd en tussendoor zo nu en dan een kniepertie en een croissantje.
De knieperties waren gisteren prima geluktEr zijn wel 20+ recepten online, maar ma wist me te vertellen dat die al-le-maal niet goed waren hoor. Er moest echt geen kruidnagel in, wel kaneel, maar ook jenever. Prima, doen we oma's recept met jenever hoor
Mijn moeder had twee weken terug ook knieperties gebakkenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik zit geloof ik al volHeb alles al wel geproefd en tussendoor zo nu en dan een kniepertie en een croissantje.
De knieperties waren gisteren prima geluktEr zijn wel 20+ recepten online, maar ma wist me te vertellen dat die al-le-maal niet goed waren hoor. Er moest echt geen kruidnagel in, wel kaneel, maar ook jenever. Prima, doen we oma's recept met jenever hoor
Met zo'n ijzerquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:16 schreef Molo het volgende:
Klinkt op zich als een redelijk verhaal van je moeder![]()
Moet dat per se met zo'n ijzer of kan het ook zonder?
yup! Toet staat al klaar, straks alleen nog de speculaas erover.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:
Goed bericht voor je vader, Isa! Dus ook voor je moeder!
Er kwam ook nog een kerstpakket van het theater, althans dat heeft mnX voor mij gehaald.
Een grote doos met van de lokale grote ( ah, jumbo) en kleine (oa. kookwinkel) ondernemers met veel smakelijke verrassingen. Bijv. een fles om volgende maand te komen vullen met olijfolie.
Een hemaworst, broodjes, sap, koekjes etc. En heel veel waardebonnen met % kortingen voorkomende maanden.
Grappig...bij feestelijk eten in gangen begin ik ‘altijd’ met de toet.
Straks eens kijken naar het recept met sinaasappel, muffins, kwark/room als trifle.
Hebben jullie dat ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Nope, altijd oldskool met soort vlees/vis/kaas van hoofdgerecht en dan de rest eromheen bouwenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:
Goed bericht voor je vader, Isa! Dus ook voor je moeder!
Er kwam ook nog een kerstpakket van het theater, althans dat heeft mnX voor mij gehaald.
Een grote doos met van de lokale grote ( ah, jumbo) en kleine (oa. kookwinkel) ondernemers met veel smakelijke verrassingen. Bijv. een fles om volgende maand te komen vullen met olijfolie.
Een hemaworst, broodjes, sap, koekjes etc. En heel veel waardebonnen met % kortingen voorkomende maanden.
Grappig...bij feestelijk eten in gangen begin ik ‘altijd’ met de toet.
Straks eens kijken naar het recept met sinaasappel, muffins, kwark/room als trifle.
Hebben jullie dat ook?
Ah! Dan ga ik eens kijken of de banketbakker hier ze kant en klaar verkoopt ofzoquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met zo'n ijzer
Een heul ouderwetse. Dus geen thermostaatIk heb een verbrande knokkel. En omdat geen thermostaat wordt het ding stééds heter en heter. Dus als de knieperties wat te donker worden, dan trek je de stekker er uit. En dan even later weer stekker er in. En dat dan 30x.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
yup! Toet staat al klaar, straks alleen nog de speculaas erover.
Dat kerstcadeau klinkt geweldig
Net even mijn kerstcadeautjes uitgepakt
Dit klinkt fantastischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Wat fijn! Hoe moet het nou precies?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr, best fris buiten, maar wel erg lekker. Nu koude wangen en neus, de rest is warm
Antwoord gekregen van het restaurant vwb de knolselderij, maar niet voor het nagerecht 🤣.
Maar dan eet ik het toch vanavond, dan is de koelkast ook leger, want iedere keer valt er van alles om (niet alle bakjes blijven op elkaar staan)
Pfoequote:Op vrijdag 25 december 2020 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Ken het niet, Molo. Wat was er wel zo tof aan dit spel?
Wij hadden overigens lekkere dingetjes besteld bij Kelly's Expatshop en dagen lang zou het worden afgeleverd op vrijdag 25 december
Ik vroeg net aan Jross of dat er nog steeds stond: nope, nu stond er helemaal geen datum meer
Ik mag kiezenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat fijn! Hoe moet het nou precies?
Och ermquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
* DancingPhoebe neust 30 minuten in de krant
Iedereen: ... kwebbelkwebbelkweb...
* DancingPhoebe pakt telefoon op
Iedereen: DP HET IS KEEHEEERTST!!![]()
Die staat al lang op onze verlanglijst, wel een aanrader dus?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Molo het volgende:
Kent iemand het spel Azul? Heb een intense haat aan spellen maar deze was erg erg tof
Besteld, wordt afgeleverd komende maandag op vakantieadres
Jij eet zeepaard?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:36 schreef fietsie het volgende:
Ik heb het kerst-kook topic nog even aangevuld: CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
met Frankenkoen!
[ afbeelding ]
Paar potjes gespeeld bij zwager, was erg tof vond ik iig, maar verre van een kenner dus hierquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die staat al lang op onze verlanglijst, wel een aanrader dus?
Brunch was geslaagdnu tijd voor een dutje
afgelopen nachten waren steeds ver na 3u
quote:
Da’s onverwacht smullen, lief van haar dat ze aan jou dachtquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kom echt nergens toe vandaag![]()
Net in Zoom met familie. Er werden rapporten gedeeld, er werden surprises uitgepakt. Nu zit iedereen daar aan het voorgerecht en ben ik uitgelogd. Want Zoom kan er slecht mee omgaan als mensen door elkaar praten, ik kom niet boven de gesprekken uit dus kan niet deelnemen en voor mijn lichte (Corona?) hoofdpijn helpt dat dan ook niet echt. Straks ronde twee qua surprises. Ben benieuwd wat voor mij wordt uitgepakt![]()
En onder de rapportbespreking ging de belStond vriendinnetje voor de deur met een compleet kerstdiner
Ik heb nu wildschotel, rode kool, spruiten, rozemarijnaardappeltjes, een liter paddenstoelensoep, twee porties chocomousse, limoncello toetje, broodjes, tapenade.
Haar offer was niet al te groot: ze had immers voor zichzelf kerstdiner besteld en heeft er de bestelling voor zes andere mensen bij gekregen![]()
Nu heb ik een koelkast vol, morgen komt kerstdiner2 via mijn ouders (afhaal) én de Plus bezorgt ook nog.
Blij dat ik nog plek in de vriezer heb, want dat ga ik echt niet binnen de houdbaarheid opkrijgen.
Behalve de toetjes. Want toetjes
quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
yup! Toet staat al klaar, straks alleen nog de speculaas erover.
Dat kerstcadeau klinkt geweldig
Net even mijn kerstcadeautjes uitgepakt
Hé...wij hebben dezelfde Toet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
JRossPanda 😂
Ach, dat is sneuquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook nog toetje Cat.
Niemand vond galaktaboureko echt lekkerBehalve ik, maar om nou een hele ovenschotel alleen weg te eten, dan krijg je spontaan diabetes
Wil je adressen via dm?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:05 schreef derLudolf het volgende:
Niemand vond galaktaboureko echt lekkerBehalve ik, maar om nou een hele ovenschotel alleen weg te eten, dan krijg je spontaan diabetes
Beste vriendinnetjequote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s onverwacht smullen, lief van haar dat ze aan jou dacht
4 eierenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben daar best makkelijk in, ik kan me er het ongans in eten, dus maak ik het.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ach, dat is sneuZet je beste beentje/tandje voor
Checkquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef Holyme het volgende:
Sodeju Cat!![]()
Qua bordspellen vond ik Plague Inc. ook erg tof, gespeeld toen corona net uit kwam, toen was het nog grappig om als virus e.d. de wereld over te nemen
Bummer! Wat vonden ze er niet lekker aan?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:05 schreef derLudolf het volgende:
Geen fan van griesmeel? Ik was best tevreden qua smaak, zeker voor de eerste keer.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Bummer! Wat vonden ze er niet lekker aan?
Er bestaan best veel griesmeel haters helaas, truequote:Op vrijdag 25 december 2020 16:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen fan van griesmeel? Ik was best tevreden qua smaak, zeker voor de eerste keer.
Precies wat ik op Whatsapp riep!quote:
Van dat warme prut naast een stuk vlees zoals ik al es in het buitenland heb, vind ik ook niets.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Er bestaan best veel griesmeel haters helaas, true
Ik ben een leproosquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Precies wat ik op Whatsapp riep!Zou -boks- willen doen, maar je hebt de kerona, dus ik durf niet zo goed..
En Goitske roept het op Feestboekquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben een leproos![]()
En jij was dus die ander waar Fiets het over had
Wat voor prut bedoel je?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van dat warme prut naast een stuk vlees zoals ik al es in het buitenland heb, vind ik ook niets.
Driequote:Op vrijdag 25 december 2020 16:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En Goitske roept het op Feestboek
Ja iets met griesmeel. Geen idee hoe dat precies is gemaakt.quote:
Hmm volgens mij komen wij morgen jouw richting opquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:05 schreef derLudolf het volgende:
Je kunt van alles maken van griesmeel, met en zonder ei, bloem, filodeeg etc.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja iets met griesmeel. Geen idee hoe dat precies is gemaakt.
Maar zover ik heb gelezen maak je griesmeelpudding ook niet met ei er door.
Staat op mijn verlanglijstje inderdaadquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Molo het volgende:
Kent iemand het spel Azul? Heb een intense haat aan spellen maar deze was erg erg tof
Besteld, wordt afgeleverd komende maandag op vakantieadres
Ja volgens mij al eens in Slovenië gehad. Was wel gelig, dus waarschijnlijk van maďs ipv tarwe bedenk ik nu.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt van alles maken van griesmeel, met en zonder ei, bloem, filodeeg etc.
Maar naast een stuk vlees? Bedoel je e het niet couscous of risotto?
Waar ga je heen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm volgens mij komen wij morgen jouw richting op
Denk naar jouw toetjequote:
Zag er lekker uit hoor.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen fan van griesmeel? Ik was best tevreden qua smaak, zeker voor de eerste keer.
Jup, dat is redelijk in de buurt. Half uurtje rijden als je door kunt rijden.quote:
Ah, dat is polenta, smerige zut datquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja volgens mij al eens in Slovenië gehad. Was wel gelig, dus waarschijnlijk van maďs ipv tarwe bedenk ik nu.
Sisi = kerstquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:50 schreef derLudolf het volgende:
M'n broertje zapt en komt langs ARD. Moeders is ineens wakker, kut Sisi.
Kwark.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:31 schreef Molo het volgende:
Lekker hoor Sigme, op de rode kool na
Wat is speisequark eigenlijk?
Wat Ludolf zegt: Kwark. Eétbare kwark, blijkbaar vinden Duitsers dat een belangrijke toevoeging.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:31 schreef Molo het volgende:
Lekker hoor Sigme, op de rode kool na
Wat is speisequark eigenlijk?
Ok, hele hele vette volle kwark dusquote:Op vrijdag 25 december 2020 17:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat Ludolf zegt: Kwark. Eétbare kwark, blijkbaar vinden Duitsers dat een belangrijke toevoeging.
Het is vooral zeldzaam lekkere kwark. 40 Fett i. Tr.![]()
Je ziet in in meer dingen terug, op zout staat ook altijd Speisesalz.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat Ludolf zegt: Kwark. Eétbare kwark, blijkbaar vinden Duitsers dat een belangrijke toevoeging.
3 , en we hebben alle tijdquote:Op vrijdag 25 december 2020 17:37 schreef AnneX het volgende:
Fietsie mčnmet hoeveel mensen zijn jullie nu aan tafel?
En gaat het op?
Jammer van alle moeite Ludolf.![]()
De trifle sinaasappel/muffin was té veel massa om in 2 grote glazen te doen.
Daar heb ik dus 1 grote schaal van gemaakt. Kan de andere helft morgen.
Nu aan de witte wijn met leftover hapjes van de kaasfondue, al bijna een maaltijd.
Straks facetimen voor de broers, als schoonzus er zin in heeft.
Wat naar, zo’n smet op zo’n dag. Wel wat positief kunnen afsluiten samen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:01 schreef PdeHoog het volgende:
Even een uurtje bij ouders langs geweest en verzand in een politieke discussie omdat mijn moeder Rutte maar een lapzwans vind en ik over de zeik ging van het gebrek aan respect voor het werk dat hij nu heeft en de beslissingen die hij moet nemenTot het punt dat ik bijna kwaad de deur uit liep
Ik moet me volgende keer toch minder laten opnaaien
Nu weer thuis waar ijverig lego gebouwd wordt en waar we net kerstfoto's gemaakt hebben
Sorry, maar ik moest lachenquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat naar, zo’n smet op zo’n dag. Wel wat positief kunnen afsluiten samen?
Hier beginnen de eerste foto's ook te komen, zal nog wel tm zondag door gaan.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat naar, zo’n smet op zo’n dag. Wel wat positief kunnen afsluiten samen?
Ik zag net een nichtje wat iedereen (inclusief oma die in verzorgingshuis woont) haar nieuwe parfum op haar pols laat ruiken en inmiddels komen de familiefoto’s waar men dichtbij elkaar zit ook al binnen.....
Ik laat het maar los. Kan er van alles van vinden, niks aan veranderen en een discussie lost ook niks op.
Godverquote:
Het zit in een plastic zak, niet zo charmant.quote:
Deze heb ik gedaan: https://wateetjedanwel.nl/vegan-rendang/quote:
Niks anders te doenquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:31 schreef Uhmmpie het volgende:
Dir is wel de eerste dag dat ik hier meelees... en het daadwerkelijk heel de dag over eten gaat
Vanaf rotterdam gezien... ben ik er al bijna als het maar een half uurtje isquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, dat is redelijk in de buurt. Half uurtje rijden als je door kunt rijden.
Ik was aan het haken met dat leuke garen.... dat inmiddels veelvuldig vervloekt isquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niks anders te doen
Een half uur geleden kreeg ik een app of ik over een kwartier op zoom kan zijn. Sure *wacht*
Zo’n grote groep is toch moeilijker in toom te houden dan een eenling. Vast crisis over de voorbereiding van het hoofdgerecht
Kwamen net wel Sinterklaasliedjes voorbij hier jaquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is zwarte piet al besproken qan jullie dis?
Heel vervelendquote:
Wij zeiden gister tegen elkaar dat we stiekem hooen dat we volgend jaar weer zo'n afhaal /thuis kook maaltijd kunnen maken... maar dat zal wel niet als er geen corona meer is ..quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geloof dat ik het heel rustig vind dat we kerst met ons drieën vieren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Hier vooruit gedacht en een meerekkend jurkje aangedaanquote:Op vrijdag 25 december 2020 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is volbracht.
* DancingPhoebe haakt broek en bh los
quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wij zeiden gister tegen elkaar dat we stiekem hooen dat we volgend jaar weer zo'n afhaal /thuis kook maaltijd kunnen maken... maar dat zal wel niet als er geen corona meer is ..Volgens mij zijn er ook wel restaurants die dat ieder jaar aanbieden. Of anders traiteurs? Als kind vierde ik kerst altijd in de stad waar jij woont en daar haalden we vaak iets bij de traiteurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Nee da’s voor morgen. Vandaag ossenhaasquote:
Geen bh loze kerst in joggingbroek vierenquote:Op vrijdag 25 december 2020 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is volbracht.
* DancingPhoebe haakt broek en bh los
We genieten ons suf en zijn afgedraaid want de klusjes houden niet op... Maar we zeggen wel 10x per dag hoe fijn het hier is...quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe is kerst in jullie nieuwe huis?
Hoeraquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
We genieten ons suf en zijn afgedraaid want de klusjes houden niet op... Maar we zeggen wel 10x per dag hoe fijn het hier is...
En ons bed, dat ik in het oude huis al bijna had opgegeven omdat het zo kraakte, terwijl er u de schroeven al 10x hadden aangedraaid, kraakt niet meer... Lang leve een stabiele vloer
Afwachten maar, kan dagen, weken, maanden duren. Een stukje smaak heb ik nog dus maar hopen dat dat bewaard blijft.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
He @:Jagärtrut boven water. Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten. En die klusjes blijven wel, even samen op de bank hangen en blij zijn is ook niet verkeerd
Ai @:Cat-astrophe, dat had je graag ontlopen, hopelijk is dit snel weer terug.hoe gaat het verder?
Heerlijk gegeten vanavond en morgen maar verder, delen met de kroketten, want het was echt veel te veel
Goed te horen, die steak wil ik bestellen voor oenquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, ziet er zeker goed uit!
Fijne kerst allemaal!![]()
![]()
Ik at steak tartare van de Appie en creme brulee van de Lidl (met suiker maar niet gebrand want geen brander..). Allebei lekker. En straks denk ik nog een bakje ijs![]()
Gister kort gebakken zalm gemarineerd in sojasaus en met kewpie sesamsaus vooraf, een ovenschotel met witvis, zalm, doperwtjes en aardappelpuree als hoofd (vond ik mwoah, ik hou niet zo van witvis) en hangop met vers fruit als toetje. Lekkah. Morgen eet ik lamsvlees met couscous met komkommer, tomaat en kruiden. Ook zin in
Mijn kind is net naar bed, die zag ineens spoken en vleermuizen op haar kamer en die vleermuizen hadden al haar schilderijen verwisseldquote:Op vrijdag 25 december 2020 22:22 schreef Uhmmpie het volgende:
Half 11.. kind zit nog bij ex aan het toetje
En ik wil eigenlijk gewoon graag naar bed
Civilisation maar weer.
Met the mentalist op de achtergrond
Haha ja.. herkenbaar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn kind is net naar bed, die zag ineens spoken en vleermuizen op haar kamer en die vleermuizen hadden al haar schilderijen verwisseld
![]()
![]()
![]()
Kinderen![]()
Morgen weer in gareel want dit flikt ze alleen, met véél drama en krijsen, als ze te weinig om handen heeft en te lang op blijft
Maar heerlijk toch bij je kind, kerstvakantie uitnutten
Oh, urenlang puzzelen in boekjes om een spel te snappen is ook niet mijn dingquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:43 schreef Molo het volgende:
Pfoe
Hoe leg ik dat uit, geen spelletjeskenner hier
Maar iig, simpele spelregels, meerdere lagen erin, beetje geluk en beetje tactisch.
Het is een soort complexe vorm van vijf op een rij waarbij je onder dreiging van de vijfde horizontale tegel dichtzetten op elk moment het spel kunt stoppen en daarmee je tegenstanders lekker kunt intimideren en tactisch kunt 'benadelen'.
Betekent dat je het ook als je het zat bent heel snel kunt afkappen, snel rondje spelen kan, maar je kunt het ook heel erg lang rekken.
Nou, dit klinkt natuurlijk helemaal niet overtuigend maar ik vond het tof. Ik hou niet van spellen waarvoor je eerst een uur boekjes moet doorbladeren voor je het snapt.
En Kelly heeft eindelijk haar administratie op orde dus
Bestellen jullie daar vaker? Ik meestal van British Corner Shop maar Kelly zou ook kunnen. Vanavond Christmas pudding als één van de twee toetjes iig
Waar maak je rendang mee als vegan? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.quote:
Kan je je voorstellen hoe niet lekker de oliebollen van die bakker waren dat we heel blij waren met oliebollen van de Jumboquote:Op zaterdag 26 december 2020 02:06 schreef AnneX het volgende:
Quote:” We hadden oliebollen van de Jumbo en die waren dus wel lekker”
Echt waar?
In éen van de schuren was een bakopstelling al jaaaren, Vanaf 5 uur stond iedereen eromheen of kwam binnenlopen met hapjes alvast en de top2000 aan. Later spelletjes en
nog meer gezelligheid en dan vuurwerk.
Nou ja, het gaat al weer anders. En dit jaar helemaal.
Werkze.
Op dringend verzoekquote:
quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Op dringend verzoek
Tot ze er spijt van heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...en het effect van alle kappers dicht
Let me see you stripped down to the bone
quote:
Om je de waarheid te zeggen heb ik vanochtend bedacht hoe we je op de kop kunnen zitten wanneer je je niet meldt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Op dringend verzoek
Tot ze er spijt van heeft
BonusDora maakt de foto wel afquote:Op zaterdag 26 december 2020 09:04 schreef Lonaa het volgende:
Er was ook een eend, wiens silhouette heel mooi uitkwam. Die wilde ik eigelijk op de foto. Dat is die rimpel in het water omdat ie net besloot een vis op te duiken.
Wel bonushond.
Ik heb het niet vegan gemaakt, ik heb deze vegetarische stukjes 'als van rund' gebruikt: https://www.ah.nl/product(...)stukjes-als-van-rund. Maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet geproefd heb inclusief zo'n stukje, alleen nog maar de saus.quote:Op zaterdag 26 december 2020 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Waar maak je rendang mee als vegan? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Ja he? Ik wilde eigenlijk een vlotte 'kijk eens waar ik ben' naar een vriendin sturen maar eigenlijk is het gewoon echt wel een gave fotoquote:
Uhu... en dat zonder eendquote:Op zaterdag 26 december 2020 09:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja he? Ik wilde eigenlijk een vlotte 'kijk eens waar ik ben' naar een vriendin sturen maar eigenlijk is het gewoon echt wel een gave foto
En geen plons van Dora?quote:Op zaterdag 26 december 2020 09:03 schreef Lonaa het volgende:
Mijn ouders zijn dus verhuist naar de rand van het dorp. Als je de voordeur uitloopt, oversteekt en een paadje van 20 meter doorloopt is dit je uitzicht:
[ afbeelding ]
Ze heeft ook gezichtenboek.quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Om je de waarheid te zeggen heb ik vanochtend bedacht hoe we je op de kop kunnen zitten wanneer je je niet meldt.
Veel te koud. En Dora is een paar keer in het water gevallen dus diep water is wel wat spannend.quote:
Weet waar je aan begint. Ik ken een schapendoes, als die water ruikt ligt die er in. Zomer of winter, schoon of drek maakt niet uit. Water is water en daar moet je in.quote:Op zaterdag 26 december 2020 09:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Veel te koud. En Dora is een paar keer in het water gevallen dus diep water is wel wat spannend.![]()
Komende zomer ga ik met d'r zwemmen, want ik denk dat ze het wel vet gaaf vindt.
Deze heeft al een voorliefde voor drek om in te lopen, graven en rollen dus ach. Een hond die rolt in drek en daarna in schoon water duikt is opzich wel een goed idee.quote:Op zaterdag 26 december 2020 09:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Weet waar je aan begint. Ik ken een schapendoes, als die water ruikt ligt die er in. Zomer of winter, schoon of drek maakt niet uit. Water is water en daar moet je in.
Jaquote:Op zaterdag 26 december 2020 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooie foto zeg, fijn sfeertje en tuurljk is Dora de braafste aller Dora’s
Ik maak doorgaans de hapjes als er spellen gedaan worden eigenlijkquote:Op zaterdag 26 december 2020 00:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, urenlang puzzelen in boekjes om een spel te snappen is ook niet mijn dingHet prettigst is het eigenlijk om een nieuw spel voor het eerst te spelen met mensen die het spel goed kennen
![]()
Ik geloof dat Jross meestal bij Kelly bestelt ja. En dan vraagt hij wat ik ook wil. En dan wil ik Cadbury Cream Eggs en dan zegt hij voor de 100ste keer dat dat alleen met Pasen kan
Dit is zo herkenbaar uit mijn ziekenhuistijdquote:Op zaterdag 26 december 2020 01:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar maak je rendang mee als vegan? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik ben weer bij gelezen. Dat was niet zo moeilijk, want er is niet enorm veel gepost vandaagWel veel lekkere dingen langs zien komen.
Nu op het werk en even kijken of er nog een leuke kerstfilm op Netflix staat. In de koelkast staat vreselijk vies gebak wat we al 2 jaar elke feestdag krijgen en al 2 jaar gaat 90% van die dingen na een halve week de prullenbak in.Een beetje net als de vreselijk smerige oliebollen elk jaar, die gaan ook en masse de prullenbak in. Ze werden steeds bij een bakker afgenomen en de meeste bakkers zijn prima met brood bakken, maar een oliebol is geen brood. Eén jaar waren er echt heerlijke oliebollen. OEN was op een zondag en de bakkers waren dicht. We hadden oliebollen van de Jumbo en die waren dus wel lekker
quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:26 schreef minilot het volgende:
Oh, en een samenvatting van onze op de bank doorgebrachte 1e-dag
![]()
Goeie coupe, pyjama én kussentje zo nam!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...en het effect van alle kappers dicht
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Vraag is natuurlijk wel, wat is die witte blob in het water? 🤔quote:Op zaterdag 26 december 2020 09:03 schreef Lonaa het volgende:
Mijn ouders zijn dus verhuist naar de rand van het dorp. Als je de voordeur uitloopt, oversteekt en een paadje van 20 meter doorloopt is dit je uitzicht:
[ afbeelding ]
Weerspiegeling van de maan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk wel, wat is die witte blob in het water? 🤔
quote:
Geinig!quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]Ja, echt. Die rimpelblob in het water, rechtsboven Dora. Het was echt heel erg helder en vlak voor zonsondergang.
Netjes op tijd voor het ontbijt tochquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:32 schreef Myraela het volgende:
Het is half 11 en ik heb de tafel al gedekt.Ik ben gelukkig ook niet met alles altijd veel te vroeg.
Zijn wel de momenten dat ik betere foto apparatuur zou willen hebben.quote:
Die eierenquote:Op zaterdag 26 december 2020 00:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, urenlang puzzelen in boekjes om een spel te snappen is ook niet mijn dingHet prettigst is het eigenlijk om een nieuw spel voor het eerst te spelen met mensen die het spel goed kennen
![]()
Ik geloof dat Jross meestal bij Kelly bestelt ja. En dan vraagt hij wat ik ook wil. En dan wil ik Cadbury Cream Eggs en dan zegt hij voor de 100ste keer dat dat alleen met Pasen kan
Beetjequote:
De beste camera... is degene die je bij je hebtquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zijn wel de momenten dat ik betere foto apparatuur zou willen hebben.
Goed, champagne!
quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Om je de waarheid te zeggen heb ik vanochtend bedacht hoe we je op de kop kunnen zitten wanneer je je niet meldt.
Sarabi kent veel te veel mensen nuquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb je al ideeën?
O wacht, Sarabi heeft mijn gegevens natuurlijk want bier.
Moet je nu geen ruzie mee krijgenquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Sarabi kent veel te veel mensen nu
Dit lijkt me echt zo kut. Zeker omdat het vaak lang duurt voor het terug is.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beetje
Smaak is nu zowat helemaal doodEten is nu als wijn proeven: ruiken ruiken en in de mond veel lucht erbij, dan is het nog wat.
Verdere status: niveau flinke verkoudheid met lichte loopneus. En wat vermoeider dan normaal, maar dat heeft vast ook te maken met vier dagen opsluiting.
Zulke periodes (ook ‘gewoon’ ziek zijn) zie ik altijd maar als crashdiëten. Als er nu wat kilo’s afgaan omdat eten niet lollig is dan is dat mooi meegenomen, komt er later vanzelf wel weer bij.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt zo kut. Zeker omdat het vaak lang duurt voor het terug is.
En het is niet de camera die de foto maakt maar de fotograaf.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
De beste camera... is degene die je bij je hebt
Dat verhaal heb ik even gemist?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Demmit. Echtgenote van cliënt ook positief getest. Cliënt zelf nog geen uitslag, maar is niet fit dus die is ongetwijfeld ook besmet. Arme collega van me, ik denk echt dat zij onbedoeld de bron was
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat verhaal heb ik even gemist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dan eet je ook niet voor het lekkere, en een flinke verkoudheid helpt ook al niet mee.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beetje
Smaak is nu zowat helemaal doodEten is nu als wijn proeven: ruiken ruiken en in de mond veel lucht erbij, dan is het nog wat.
Verdere status: niveau flinke verkoudheid met lichte loopneus. En wat vermoeider dan normaal, maar dat heeft vast ook te maken met vier dagen opsluiting.
Lijkt me best lastig om ruzie mee te krijgen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet je nu geen ruzie mee krijgen
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Het is toch ook niet meer tegen te houden... ik ken nu ook een paar van deze bijna soortgelijke verhalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat je niet doodziek (geworden) bent![]()
Net ook een goeie uitleg over het vaccin zitten lezen. Verduidelijkt veel. Nu maar hopen dat meer mensen dit lezen en zich laten vaccineren.
Is ook. Maar toch voelt ze zich schuldig en dat kun je niet wegredeneren.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is toch ook niet meer tegen te houden... ik ken nu ook een paar van deze bijna soortgelijke verhalen.
Net ook een goeie uitleg over het vaccin zitten lezen. Verduidelijkt veel. Nu maar hopen dat meer mensen dit lezen en zich laten vaccineren.
Twitter maar w.s. dezelfde.. zal even zoeken en hier plaatsenquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is ook. Maar toch voelt ze zich schuldig en dat kun je niet wegredeneren.
Ik las een heldere toelichting op FB, heb jij hem daar ook gevonden?
quote:Het coronavaccin is in aantocht en steeds vaker hoor ik, ik weet het niet, hoor?
Wat doe jij?
Wat je moet doen, kan ik je niet vertellen, maar als je straks kiest, moet je in ieder geval goed geďnformeerd zijn, zodat je zelf een goede keuze kan maken.
Dus hierbij hoe werkt het coronavaccin van Pfizer:
Het SARS-CoV-2 virus heeft 29 eiwitten, maar het mRNA-vaccin bevat alleen een klein stukje van de genetische code van het coronavirus, namelijk het mRNA, wat codeert voor het eiwit, dat hoort bij de spikes van het virus. Je krijgt dus niet het coronavirus ingespoten, maar slechts een stukje code, wat 1 eiwit gaat aanmaken. Je eigen afweercellen zien dan een nieuw soort eiwit, het spike eiwit, waar ze tegen gaan vechten. De macrofagen (cellen van je immuunsysteem) zenden informatie naar de B-cellen (lymfocyten) die antistoffen gaan maken tegen het virus en de T-memory cellen zullen het eiwit onthouden. Vervolgens zal de macrofaag het spike-eiwit op eten. Als nu het echte coronavirus met spike-eiwitten het lichaam indringt, herkennen de antistoffen het virus direct en zal je immuunsysteem het virus verwoesten, voordat het zich kan innestelen.
Ingewikkeld verhaal, maar waar het op neer komt: je krijgt niet het coronavirus ingespoten, maar een stukje genetische code, wat slechts 1 eiwit kan maken, namelijk het spike eiwit. Je immuunsysteem gaat hier tegen vechten en slaat dit op in het geheugen, zodat als je echt in aanraking komt met het coronavirus, je immuunsysteem dit meteen herkent en het virus uitschakelt.
Nu de laatste vraag. Wat doe ik..?
Ik neem het vaccin, en ik hoop oprecht velen met mij, zodat wij volgend jaar gedachteloos onze ouders kunnen knuffelen, de horeca weer open kan gaan, wij tot laat op tafel kunnen dansen, ondernemers weer op kunnen krabbelen, en ik niet meer voor de allerziekste corona patiënten hoef te zorgen, waar ik op dit moment tegen aankijk.
Iedereen een fijne kerst gewenst vanaf de Intensive Care in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk. ❤️🎄
Evelien de Jong, infectioloog-intensivist
Nou, als je dat op FB leestquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is toch ook niet meer tegen te houden... ik ken nu ook een paar van deze bijna soortgelijke verhalen.
Dit heeft een collega gepostquote:
Dat hoorde ik ook, iedereen is overal vandaan en afgehaald gehaald, er hoefde niet gevraagd te worden om onderzoeksgeld, meer dan voldoende vrijwilligers om te testen etcquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou, als je dat op FB leest
"Ja en dat kan nooit zo snel"
Ik denk dat toch wel zo'n beetje iedereen die iets kan bijdragen wat betreft onderzoek naar een nieuw vaccin, dit doet en het andere medicijn waar ze aan werken even links laten liggen.
En waar een zoveelste bloedverdunner of wat dan ook onder op de stapel komt bij "de instantie" komen de vaccins bovenop met een grote rode stempel "spoed"
Ja, diequote:Op zaterdag 26 december 2020 11:51 schreef Blues het volgende:
Gevonden, notabene van een collega
[..]
Ja dat had ik gelezen, maar ik bedoel meer de reacties op een corona bericht op Nos of nuquote:
Ik blijf graag in mijn eigen bubbel van onderzoek/wetenschap/hoor en wederhoor ipv al die wappies die een mening hebben en met indianenverhalen strooienquote:Op zaterdag 26 december 2020 12:01 schreef derLudolf het volgende:
Ja dat had ik gelezen, maar ik bedoel meer de reacties op een corona bericht op Nos of nu
Dat heb ik niet gehoord, maar het is meer zoals ik me voorstel.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoorde ik ook, iedereen is overal vandaan en afgehaald gehaald, er hoefde niet gevraagd te worden om onderzoeksgeld, meer dan voldoende vrijwilligers om te testen etc
Niet om het huidige resultaat te bagataliseren, maar aan deze vaccins zit wel ruim 20 jaar onderzoek aan vooraf. Als het al niet meer is.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoorde ik ook, iedereen is overal vandaan en afgehaald gehaald, er hoefde niet gevraagd te worden om onderzoeksgeld, meer dan voldoende vrijwilligers om te testen etc
Dank, Dat was ik nog vergeten, de basis was er al, het wiel hoefde niet uitgevonden te wordenquote:Op zaterdag 26 december 2020 12:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niet om het huidige resultaat te bagataliseren, maar aan deze vaccins zit wel ruim 20 jaar onderzoek aan vooraf. Als het al niet meer is.
Ik zit in geen van beide bubbels. Maar volg toch liever de wetenschappelijke.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik blijf graag in mijn eigen bubbel van onderzoek/wetenschap/hoor en wederhoor ipv al die wappies die een mening hebben en met indianenverhalen strooien
Zou dit niet sarcastisch bedoeld zijn?quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest hier zo om lachen. Een hele enge man in de vs dacht ook slim te zijn en tweette dit(hij was nog serieus ook)
“What if instead of a vaccine we just were able to get exposed to a weak version of the virus that enabled us to build the antibodies we need to fight the real thing”
Aha. Meende wel al te lezen dat zo'n vaccin betrekkelijk eenvoudig is te maken.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niet om het huidige resultaat te bagataliseren, maar aan deze vaccins zit wel ruim 20 jaar onderzoek aan vooraf. Als het al niet meer is.
En stiekem vind je het ook wel gaaf als Bill Gates de hele dag je konijnen zit te volgen toch?quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zou dit niet sarcastisch bedoeld zijn?![]()
En knap staaltje techniek is het hoorGewoon een stukje code geven.
(Wat ik ook tof vind, even los van alle duizenden dierproeven die nu wel zijn uitgevoerd natuurlijk, is dat er geen kippenei-cellen meer voor nodig schijnen te zijn om dit soort vaccins te produceren. Moet er nog eens wat beter induiken, maar het klinkt als een win.)
(Ik denk trouwens dat bepaalde vaccins die ik mijn konijnen geef in kortere tijd (deels) zijn ontwikkeld. Zoals tegen RHD2. Dat doe ik ook gewoon omdat de eventuele bijwerkingen in het niet vallen bij het (dodelijke) ziekteverloop. En ach, autistisch zijn ze toch altijd al een beetje)
Ik weet niet hoe ze dat doen. Dit hadden ze in 2 dagen geloof ik. Maar dan komt de rest van het traject nog.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha. Meende wel al te lezen dat zo'n vaccin betrekkelijk eenvoudig is te maken.
En een push bericht geeft als ze honger hebben 👍quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En stiekem vind je het ook wel gaaf als Bill Gates de hele dag je konijnen zit te volgen toch?
Uiteraard. Ik doe het zelf ook (ik heb een camera op hun bak gericht staan. Fuck de privacy.)quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En stiekem vind je het ook wel gaaf als Bill Gates de hele dag je konijnen zit te volgen toch?
Elke fucking minuut. Heel m'n scherm vol met die berichten manquote:Op zaterdag 26 december 2020 12:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En een push bericht geeft als ze honger hebben 👍
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet je nu geen ruzie mee krijgen
@blues: linkje?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen (oke vooral wappies) daar aan voorbij gaan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Was het maar zo, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jack_Posobiecquote:Op zaterdag 26 december 2020 12:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zou dit niet sarcastisch bedoeld zijn?![]()
En knap staaltje techniek is het hoorGewoon een stukje code geven.
(Wat ik ook tof vind, even los van alle duizenden dierproeven die nu wel zijn uitgevoerd natuurlijk, is dat er geen kippenei-cellen meer voor nodig schijnen te zijn om dit soort vaccins te produceren. Moet er nog eens wat beter induiken, maar het klinkt als een win.)
(Ik denk trouwens dat bepaalde vaccins die ik mijn konijnen geef in kortere tijd (deels) zijn ontwikkeld. Zoals tegen RHD2. Dat doe ik ook gewoon omdat de eventuele bijwerkingen in het niet vallen bij het (dodelijke) ziekteverloop. En ach, autistisch zijn ze toch altijd al een beetje)
Dit is niet eens een gekke gedachte. Het wordt namelijk reeds toegepast. Een virus dat gedeeltelijk gesloopt wordt om minder schadelijk te zijn, maar wat wel het afweermechanisme activeert.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest hier zo om lachen. Een hele enge man in de vs dacht ook slim te zijn en tweette dit(hij was nog serieus ook)
“What if instead of a vaccine we just were able to get exposed to a weak version of the virus that enabled us to build the antibodies we need to fight the real thing”
Daar kwam ik gisteren ook achterquote:Op zaterdag 26 december 2020 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net geleerd dat Rudolph het rendier een vrouwelijk rendier is, evenals de rest van de rendieren die de slede trekken![]()
(Omdat bij rendieren zowel vrouwelijke als mannelijke individuen een gewei dragen, maar de mannen deze in de herfst afwerpen.)
/grappigfeitje
Pinky and the brain, maar dan de nijnenvariant!quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik doe het zelf ook (ik heb een camera op hun bak gericht staan. Fuck de privacy.)
Hoewel ik eigenlijk nog steeds denk dat ZIJ ons in de gaten houden op hun weg naar world domination.
Als niemand je kan helpen, kan je ook naar de dienstapotheek voor een 20 ml spuit en een opzuignaald. Als je wanhopig genoeg bent.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:48 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Iemand in de buurt van Nijmegen met een marinade injector toevallig?
Geen troll voeren aub.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als niemand je kan helpen, kan je ook naar de dienstapotheek voor een 20 ml spuit en een opzuignaald. Als je wanhopig genoeg bent.
Ook niet marineren?quote:
Ook foto’s maken en zulks voor in het kerst eten topic hequote:Op zaterdag 26 december 2020 12:54 schreef Sarabi het volgende:
Net de kerstbox opgehaaldnu al zin in.
Bedoel je met dat vuurwerk?quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker dan, een paar km verderop hebben een paar mensen van waarschijnlijk lol gehad door brandblussers te legen op 21 auto’s en iets verderop is een bushokje opgeblazen. Wat een klootviolen
Geen idee, paar jaar geleden was dat wel een keer gedaan, toen lagen de brokstukken meters verquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:18 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Bedoel je met dat vuurwerk?
Idiotenquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker dan, een paar km verderop hebben een paar mensen van waarschijnlijk lol gehad door brandblussers te legen op 21 auto’s en iets verderop is een bushokje opgeblazen. Wat een klootviolen
Je bedoelt zo'n doseerspuit? Die hebben ze bij kruidvat ook maar dat gat is te groot.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als niemand je kan helpen, kan je ook naar de dienstapotheek voor een 20 ml spuit en een opzuignaald. Als je wanhopig genoeg bent.
Zeker wel, heb ik er tig van liggen om kleine flesjes te vullen, en voor miniklusjes in huisquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:48 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
[..]
Je bedoelt zo'n doseerspuit? Die hebben ze bij kruidvat ook maar dat gat is te groot.
En een echte naald krijg je zonder recept niet mee (doktersrecept ;-))
De levensvragen.quote:
Ik ga mijn best doenquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook foto’s maken en zulks voor in het kerst eten topic he
Je kunt Vanyel vragen om een briefje te schrijven!? 😉quote:Op zaterdag 26 december 2020 06:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je je voorstellen hoe niet lekker de oliebollen van die bakker waren dat we heel blij waren met oliebollen van de Jumbo
Hint je nu op de Twitter die Kaatje was tegengekomen, of in het algemeen? Want mRNA vaccins zijn wel een redelijk nieuw soort vaccins, die hebben absoluut niet hetzelfde werkingsmechanisme als vaccins met verzwakte of gedode virussenquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:54 schreef Clubsoda het volgende:
Fascinerend wel dat veel mensen blijkbaar niet weten wat het werkingsmechanisme van vaccins is. Mijn 8-jarige zoon kan dat zo vertellen![]()
Anyways, vanochtend bovenstaande zoon naar zijn vader gebracht, het is stil in huis nuWij hangen een beetje dom rond en ondertussen staat de oven alweer aan want daar moet gedurende 2,5 uur een knolselderij is
En daarna de rosbief
Ik las je post te snel en vroeg me af wat epoxy in je kerstdiner deedquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ga mijn best doenhad gisteren ook al mijn soep half op voordat ik er aan dacht
Nou laag 1 van de epoxy tafel zit er opheel benieuwd hoe het gaat worden
Ik verwacht niet dat ik in een uur van snotterig naar saturaties onder de 90% duikquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je kunt Vanyel vragen om een briefje te schrijven!? 😉
Uiteindelijk een slaapzónder pilletje. Hoesten, kuch, schraap houdt nog even aan,
Cat: heb je een plan? als de klachten zouden verergeren? Je hebt toch niet alleen meldplicht in de CulSC?
Vrede op Aard, Kaatje tochquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben opeens de kerstboom en alles helemaal zat, die gaat nu in stukjes
Hmm waar moet ik dan exact naar vragen?quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker wel, heb ik er tig van liggen om kleine flesjes te vullen, en voor miniklusjes in huis
Zonder dokter ertussen, en werk ook niet in de zorg
Moet ik kitten even langs sturen?quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben opeens de kerstboom en alles helemaal zat, die gaat nu in stukjes
Ding is enorm aan het uitvallen. De diva's hebben nu de streng van de lampjes ontdekt en zijn van mening dat dat anders moet. De meeste ballen hangen nu te hoog voor ze maar ik ontdekte net dat e op een kastje gaan zitten en vandaar ook meppenquote:
Ik heb hier 2 oude taarten die denken kitten te zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet ik kitten even langs sturen?
O, dan hoef je zelf niks te doenquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb hier 2 oude taarten die denken kitten te zijn.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik las je post te snel en vroeg me af wat epoxy in je kerstdiner deed![]()
![]()
Niet vergeten foto’s te makenVan je eten. Tafel mag ook.
Katten de deur uitquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ding is enorm aan het uitvallen. De diva's hebben nu de streng van de lampjes ontdekt en zijn van mening dat dat anders moet. De meeste ballen hangen nu te hoog voor ze maar ik ontdekte net dat e op een kastje gaan zitten en vandaar ook meppen
Ik prop ook na de kerst alles weer in de dozen en geniet dan van de 'rust' in de kamer. Maar de boom mis ik toch altijd wel een beetje. Opeens weer zo kaalquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ha, ik herken het kerstboomzat gevoel wel
WE hebben hier ook een nieuwe wandkast gekocht en die staat super. Model is wel zo dat je de bovenkant echt aan de muur moet zekeren voor de veiligheid en we wachten op de klusjesman die dat komt doen. Tot die tijd is het dus een hele hoop heen en weer geschuif van spullen die in de weg liggen (daarom ook de kast nodig) en dingen die uit het huis heen en weer gesjouwd worden voor "in de kast". Dus sowieso veel gesleep en gesjouw. Dan staat die boom me nu ook alleen maar in de weg omdat ie sowieso niet bij de blijvende situatie hoort. Het is wel een kamerplantplek, maar die zweven nu ook maar wat ammechtig van plek naar plek.
Een boom hoger (op een tafeltje) heb ik 1x gedaan toen deze katten hun eerste kerst hier hadden. Aan een stuk door hartverzakkingen en een wiebelende kerstboom. Nooit meerquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit jaar nog geen konijn van de armleuning heb hoeven te plukken. Cas deed dat al niet echt (die trok wel de onderste takken los, maar de boom staat nu veel te hoog) en Nox is wat banger dan Mara, die heb ik nog niet op dergelijke acrobatische toeren kunnen betrappen.
Laat nog wel wat andere lampjes liggen in de vensterbank. Geeft een leuk een gezellig licht. Maar ik kom er nu ook achter dat ik een treurnordman heb. Gaat wat worden straks, die naalden zooiquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik prop ook na de kerst alles weer in de dozen en geniet dan van de 'rust' in de kamer. Maar de boom mis ik toch altijd wel een beetje. Opeens weer zo kaal.
Klusjesman als in iemand die daar een factuur voor stuurt? Twee gaatjes boren, plug er in, schroefje/beugeltje aandraaien en klaar.quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ha, ik herken het kerstboomzat gevoel wel
WE hebben hier ook een nieuwe wandkast gekocht en die staat super. Model is wel zo dat je de bovenkant echt aan de muur moet zekeren voor de veiligheid en we wachten op de klusjesman die dat komt doen. Tot die tijd is het dus een hele hoop heen en weer geschuif van spullen die in de weg liggen (daarom ook de kast nodig) en dingen die uit het huis heen en weer gesjouwd worden voor "in de kast". Dus sowieso veel gesleep en gesjouw. Dan staat die boom me nu ook alleen maar in de weg omdat ie sowieso niet bij de blijvende situatie hoort. Het is wel een kamerplantplek, maar die zweven nu ook maar wat ammechtig van plek naar plek.
Als je het uitbesteed wel ja. Die man/vrouw moet daar ook van levenquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klusjesman als in iemand die daar een factuur voor stuurt? Twee gaatjes boren, plug er in, schroefje/beugeltje aandraaien en klaar.
Injectienaald voor gebruik van marinade in vleesquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:11 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
[..]
Hmm waar moet ik dan exact naar vragen?
Wie is dit kind en wat heb je met Miep gedaanquote:Op zaterdag 26 december 2020 14:42 schreef Molo het volgende:
Kind hier kijkt alleen vol bewondering naar de boom
En speelt, voorzichtig, met de kerststal. 'Want anders gaat baby Jezus kapot en dan issie dood mama'![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Injectienaald voor gebruik van marinade in vlees
Die heeft het nu veel te druk joh, als vers samenwonendquote:
mini gelijk veganist nu. *noteert strategie*quote:
Soort Whamageddon.... maar dan andersquote:
quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die heeft het nu veel te druk joh, als vers samenwonend
[..]
mini gelijk veganist nu. *noteert strategie*
*mopper* Niettemin!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die heeft het nu veel te druk joh, als vers samenwonend
Inzake Whamageddon: eerste jaar in vele jaren dat ik levend Eerste Kerstdag gehaald heb!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Soort Whamageddon.... maar dan anders
Felies!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Inzake Whamageddon: eerste jaar in vele jaren dat ik levend Eerste Kerstdag gehaald heb!Toch nog een voordeel aan de kerona
Fraai!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:21 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, ik was het al bijna weer vergeten, maar het is zo mooi![]()
Er bestaan dus enzymen (eiwitten die processen katalyseren) die Flipase en Floppase heten![]()
En ze Flipfloppen dus ook daadwerkelijk vetzuren in membranen![]()
Flipfloppende eiwitten![]()
*stil*
Dit! Dit weten heel veel mensen blijkbaar niet. Alle vaccinonderzoeken van het afgelopen jaar waren gebaseerd op al veel langer onderzoek. We zijn sowieso al langer bezig met een coronavaccin, maar ook voor sars1 was er super veel (nu bruikbaar!) onderzoek gedaan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:05 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ook! En ik heb verdorie op kerstavond en gisteren gewoon kerstliedjes zitten luisteren, maar 0x Wham! gehoordquote:Op zaterdag 26 december 2020 15:19 schreef minilot het volgende:
Inzake Whamageddon: eerste jaar in vele jaren dat ik levend Eerste Kerstdag gehaald heb!Toch nog een voordeel aan de kerona
Neeeeee tis weer ingewikkelder dan dat. Maar dan om mooier redenen. Dan wil ik het ook wel strakker hebben dan ik zelf machtig ben. En die man komt toch, dus alle dingen op een lijstje voor een klusdag.quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klusjesman als in iemand die daar een factuur voor stuurt? Twee gaatjes boren, plug er in, schroefje/beugeltje aandraaien en klaar.
Neeeeee tis weer ingewikkelder dan dat. Meer dan om mooier redenen. Dan wil ik het ook wel strakker hebben dan ik zelf machtig ben. En die man komt toch, dus alle dingen op een lijstje voor een klusdag.quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, deze duurt langquote:
Ik hoor helaas om me heen dat dat best lang kan duren, dat je geur en smaak weg zijnquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gut, volgens mij ben ik best lekker aan het eten. Alleen proef ik er zo weinig van
Neeeeee tis weer ingewikkelder dan dat. Meer dan om mooier redenen. Dan wil ik het ook wel strakker hebben dan ik zelf machtig ben. En die man komt toch, dus alle dingen op een lijstje voor een klusdag.quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu wil ik 2 kittens...quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:21 schreef Candaasje het volgende:
Er bestaan dus enzymen (eiwitten die processen katalyseren) die Flipase en Floppase heten![]()
*stil*
Sars1,mers en ebola. Drie virusstengen waar het nodige onderzoek naar gedaan is en wordt. En waarbij voor ebola inmiddels ook een entstof is goed gekeurd.quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit! Dit weten heel veel mensen blijkbaar niet. Alle vaccinonderzoeken van het afgelopen jaar waren gebaseerd op al veel langer onderzoek. We zijn sowieso al langer bezig met een coronavaccin, maar ook voor sars1 was er super veel (nu bruikbaar!) onderzoek gedaan.
[..]
Nu wil ik 2 kittens...quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:21 schreef Candaasje het volgende:
*stil*
Stil. Mooi.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een heerlijke dag![]()
Beetje lezen en internetten. Ontbeten met wentelteefjes van de brioche van gisteren. Uurtje gamen. Lunch met stokbrood met smeersels en hapjes. Even ons avondeten opgehaald en alvast genoten van de geuren van gerookte pecorino en gefrituurde kappertjes.
Nu schaatsen kijken met warme chocolademelk met een stukje van de derde variant van Mississippi mud pie. Vandaag met slagroom, gisteren met ijs, eergisteren met mascarpone. Morgen met merengue.
Tijd voor een dutje
Jaquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoor helaas om me heen dat dat best lang kan duren, dat je geur en smaak weg zijn
quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een heerlijke dag![]()
Beetje lezen en internetten. Ontbeten met wentelteefjes van de brioche van gisteren. Uurtje gamen. Lunch met stokbrood met smeersels en hapjes. Even ons avondeten opgehaald en alvast genoten van de geuren van gerookte pecorino en gefrituurde kappertjes.
Nu schaatsen kijken met warme chocolademelk met een stukje van de derde variant van Mississippi mud pie. Vandaag met slagroom, gisteren met ijs, eergisteren met mascarpone. Morgen met merengue.
Tijd voor een dutje
Goed bezig!quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Gisteren ook kappertjes gefrituurd en dat is een blijvertje. Lekker zeg![]()
En ik wil ook chocolademelk met slagroom, maar te lui om alleen daarvoor naar de winkel te gaan. En het is onverstandig in een pandemie, dus dan ben ik ook nog eens verstandig door niet te gaan
Stomquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gut, volgens mij ben ik best lekker aan het eten. Alleen proef ik er zo weinig van
Heej, maar je hebt foto’squote:Op zaterdag 26 december 2020 18:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Stom![]()
Ik heb braaf foto's van het eten gemaakt maar wat ben ik slecht in voedsel op de foto te zettenhet doet het geen eer aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |