abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196946256
Ja pff weet ook niet beter, sorry
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196946310
Nou, ik zit geloof ik al vol :D Heb alles al wel geproefd en tussendoor zo nu en dan een kniepertie en een croissantje.

De knieperties waren gisteren prima gelukt 8-) Er zijn wel 20+ recepten online, maar ma wist me te vertellen dat die al-le-maal niet goed waren hoor. Er moest echt geen kruidnagel in, wel kaneel, maar ook jenever. Prima, doen we oma's recept met jenever hoor :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:16:49 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946376
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik zit geloof ik al vol :D Heb alles al wel geproefd en tussendoor zo nu en dan een kniepertie en een croissantje.

De knieperties waren gisteren prima gelukt 8-) Er zijn wel 20+ recepten online, maar ma wist me te vertellen dat die al-le-maal niet goed waren hoor. Er moest echt geen kruidnagel in, wel kaneel, maar ook jenever. Prima, doen we oma's recept met jenever hoor :+
Klinkt op zich als een redelijk verhaal van je moeder :D

Moet dat per se met zo'n ijzer of kan het ook zonder?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:19:42 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946433
-verkeerde topic-
pi_196946447
Goed bericht voor je vader, Isa! Dus ook voor je moeder!

Er kwam ook nog een kerstpakket van het theater, althans dat heeft mnX voor mij gehaald.
Een grote doos met van de lokale grote ( ah, jumbo) en kleine (oa. kookwinkel) ondernemers met veel smakelijke verrassingen. Bijv. een fles om volgende maand te komen vullen met olijfolie.
Een hemaworst, broodjes, sap, koekjes etc. En heel veel waardebonnen met % kortingen voorkomende maanden.

Grappig...bij feestelijk eten in gangen begin ik ‘altijd’ met de toet.
Straks eens kijken naar het recept met sinaasappel, muffins, kwark/room als trifle.
Hebben jullie dat ook?
pi_196946481
quote:

Mijn moeder had twee weken terug ook knieperties gebakken :9
pi_196946488
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:16 schreef Molo het volgende:

Klinkt op zich als een redelijk verhaal van je moeder :D

Moet dat per se met zo'n ijzer of kan het ook zonder?
Met zo'n ijzer :Y

Een heul ouderwetse. Dus geen thermostaat _O- Ik heb een verbrande knokkel. En omdat geen thermostaat wordt het ding stééds heter en heter. Dus als de knieperties wat te donker worden, dan trek je de stekker er uit. En dan even later weer stekker er in. En dat dan 30x.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196946538
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:

Er kwam ook nog een kerstpakket van het theater, althans dat heeft mnX voor mij gehaald.
Een grote doos met van de lokale grote ( ah, jumbo) en kleine (oa. kookwinkel) ondernemers met veel smakelijke verrassingen. Bijv. een fles om volgende maand te komen vullen met olijfolie.
Een hemaworst, broodjes, sap, koekjes etc. En heel veel waardebonnen met % kortingen voorkomende maanden.

Straks eens kijken naar het recept met sinaasappel, muffins, kwark/room als trifle.
Hebben jullie dat ook?
yup! Toet staat al klaar, straks alleen nog de speculaas erover.

Dat kerstcadeau klinkt geweldig _O_

Net even mijn kerstcadeautjes uitgepakt O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:24:52 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946542
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:

Hebben jullie dat ook?
Nope, altijd oldskool met soort vlees/vis/kaas van hoofdgerecht en dan de rest eromheen bouwen :9
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:26:15 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946570
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met zo'n ijzer :Y

Een heul ouderwetse. Dus geen thermostaat _O- Ik heb een verbrande knokkel. En omdat geen thermostaat wordt het ding stééds heter en heter. Dus als de knieperties wat te donker worden, dan trek je de stekker er uit. En dan even later weer stekker er in. En dat dan 30x.
Ah! Dan ga ik eens kijken of de banketbakker hier ze kant en klaar verkoopt ofzo :D

En wow, zo'n waterkoker hadden wij vroeger, soort van waterkoker van het merk Darwin's Theory O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt fantastisch _O- _O_
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:26:50 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946583
Kent iemand het spel Azul? Heb een intense haat aan spellen maar deze was erg erg tof

Besteld, wordt afgeleverd komende maandag op vakantieadres _O_
pi_196946625
Ken het niet, Molo. Wat was er wel zo tof aan dit spel?

Wij hadden overigens lekkere dingetjes besteld bij Kelly's Expatshop en dagen lang zou het worden afgeleverd op vrijdag 25 december :+
Ik vroeg net aan Jross of dat er nog steeds stond: nope, nu stond er helemaal geen datum meer 8-)
pi_196946674
Brrr, best fris buiten, maar wel erg lekker. Nu koude wangen en neus, de rest is warm

Antwoord gekregen van het restaurant vwb de knolselderij, maar niet voor het nagerecht 🤣.

Maar dan eet ik het toch vanavond, dan is de koelkast ook leger, want iedere keer valt er van alles om (niet alle bakjes blijven op elkaar staan)
We have far more in common than that which devides us..
pi_196946718
En ook antwoord betr dessert, niet in oven. Ben helemaal blij
pi_196946750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr, best fris buiten, maar wel erg lekker. Nu koude wangen en neus, de rest is warm

Antwoord gekregen van het restaurant vwb de knolselderij, maar niet voor het nagerecht 🤣.

Maar dan eet ik het toch vanavond, dan is de koelkast ook leger, want iedere keer valt er van alles om (niet alle bakjes blijven op elkaar staan)
Wat fijn! Hoe moet het nou precies?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:36:22 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196946754
Ik heb het kerst-kook topic nog even aangevuld: CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
met Frankenkoen!

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196946873
Mijn vader heeft net gezegd dat de nieuwe buren best wel Marokkanen mogen zijn zo lang hij er maar geen last van heeft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:43:16 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946885
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Ken het niet, Molo. Wat was er wel zo tof aan dit spel?

Wij hadden overigens lekkere dingetjes besteld bij Kelly's Expatshop en dagen lang zou het worden afgeleverd op vrijdag 25 december :+
Ik vroeg net aan Jross of dat er nog steeds stond: nope, nu stond er helemaal geen datum meer 8-)
Pfoe

Hoe leg ik dat uit, geen spelletjeskenner hier

Maar iig, simpele spelregels, meerdere lagen erin, beetje geluk en beetje tactisch.
Het is een soort complexe vorm van vijf op een rij waarbij je onder dreiging van de vijfde horizontale tegel dichtzetten op elk moment het spel kunt stoppen en daarmee je tegenstanders lekker kunt intimideren en tactisch kunt 'benadelen'.

Betekent dat je het ook als je het zat bent heel snel kunt afkappen, snel rondje spelen kan, maar je kunt het ook heel erg lang rekken.

Nou, dit klinkt natuurlijk helemaal niet overtuigend maar ik vond het tof. Ik hou niet van spellen waarvoor je eerst een uur boekjes moet doorbladeren voor je het snapt.

En Kelly heeft eindelijk haar administratie op orde dus :+
Bestellen jullie daar vaker? Ik meestal van British Corner Shop maar Kelly zou ook kunnen. Vanavond Christmas pudding als één van de twee toetjes iig
pi_196946897
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat fijn! Hoe moet het nou precies?
Ik mag kiezen
De knolselderij in een pan of in de oven, olijfolie of met boter langzaam aan beide kanten 4 a.5 min bakken op laag vuur.

Of in de oven op 180 graden 8 minuten.
pi_196946973
* DancingPhoebe neust 30 minuten in de krant

Iedereen: ... kwebbelkwebbelkweb...

* DancingPhoebe pakt telefoon op

Iedereen: DP HET IS KEEHEEERTST!! :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_196947030
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
* DancingPhoebe neust 30 minuten in de krant

Iedereen: ... kwebbelkwebbelkweb...

* DancingPhoebe pakt telefoon op

Iedereen: DP HET IS KEEHEEERTST!! :( :(
Och erm
pi_196947039
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Molo het volgende:
Kent iemand het spel Azul? Heb een intense haat aan spellen maar deze was erg erg tof

Die staat al lang op onze verlanglijst, wel een aanrader dus?

Brunch was geslaagd :9 nu tijd voor een dutje O+ afgelopen nachten waren steeds ver na 3u :@
pi_196947089
Azul nog steeds niet gespeeld, maar is een bekend spel, scoorr best hoog geloof ik :)

En kerstpakketjes en outfit in WoW O+ Memories!

Hier even opwarmen na een buitje. Verder mooi weer, maar nou wel bevroren pikkels, om er maar eens een Vlaams woord in te gooien. Natte handschoenen, wind tegen, you do the math.
pi_196947090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:36 schreef fietsie het volgende:
Ik heb het kerst-kook topic nog even aangevuld: CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
met Frankenkoen!

[ afbeelding ]
Jij eet zeepaard? :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:59:59 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die staat al lang op onze verlanglijst, wel een aanrader dus?

Brunch was geslaagd :9 nu tijd voor een dutje O+ afgelopen nachten waren steeds ver na 3u :@
Paar potjes gespeeld bij zwager, was erg tof vond ik iig, maar verre van een kenner dus hier

Ik hou wel enorm van Risk, elkaar lekker zieken en tactisch om zeep leggen zonder ál teveel te hoeven nadenken

Veel wijn erbij, wat chipjes, vooral met leuke mensen spelen die het leven niet al te serieus nemen, topavond
pi_196947178
Ik kom echt nergens toe vandaag _O-
Net in Zoom met familie. Er werden rapporten gedeeld, er werden surprises uitgepakt. Nu zit iedereen daar aan het voorgerecht en ben ik uitgelogd. Want Zoom kan er slecht mee omgaan als mensen door elkaar praten, ik kom niet boven de gesprekken uit dus kan niet deelnemen en voor mijn lichte (Corona?) hoofdpijn helpt dat dan ook niet echt. Straks ronde twee qua surprises. Ben benieuwd wat voor mij wordt uitgepakt *O*

En onder de rapportbespreking ging de bel :? Stond vriendinnetje voor de deur met een compleet kerstdiner _O_ Ik heb nu wildschotel, rode kool, spruiten, rozemarijnaardappeltjes, een liter paddenstoelensoep, twee porties chocomousse, limoncello toetje, broodjes, tapenade.
Haar offer was niet al te groot: ze had immers voor zichzelf kerstdiner besteld en heeft er de bestelling voor zes andere mensen bij gekregen _O-

Nu heb ik een koelkast vol, morgen komt kerstdiner2 via mijn ouders (afhaal) én de Plus bezorgt ook nog.
Blij dat ik nog plek in de vriezer heb, want dat ga ik echt niet binnen de houdbaarheid opkrijgen.

Behalve de toetjes. Want toetjes O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:03:59 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196947247
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:7 Je bent al de tweede die dat vraagt vandaag :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:05:57 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947278
Ik heb ook nog toetje Cat.

Niemand vond galaktaboureko echt lekker ;( Behalve ik, maar om nou een hele ovenschotel alleen weg te eten, dan krijg je spontaan diabetes _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196947291
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kom echt nergens toe vandaag _O-
Net in Zoom met familie. Er werden rapporten gedeeld, er werden surprises uitgepakt. Nu zit iedereen daar aan het voorgerecht en ben ik uitgelogd. Want Zoom kan er slecht mee omgaan als mensen door elkaar praten, ik kom niet boven de gesprekken uit dus kan niet deelnemen en voor mijn lichte (Corona?) hoofdpijn helpt dat dan ook niet echt. Straks ronde twee qua surprises. Ben benieuwd wat voor mij wordt uitgepakt *O*

En onder de rapportbespreking ging de bel :? Stond vriendinnetje voor de deur met een compleet kerstdiner _O_ Ik heb nu wildschotel, rode kool, spruiten, rozemarijnaardappeltjes, een liter paddenstoelensoep, twee porties chocomousse, limoncello toetje, broodjes, tapenade.
Haar offer was niet al te groot: ze had immers voor zichzelf kerstdiner besteld en heeft er de bestelling voor zes andere mensen bij gekregen _O-

Nu heb ik een koelkast vol, morgen komt kerstdiner2 via mijn ouders (afhaal) én de Plus bezorgt ook nog.
Blij dat ik nog plek in de vriezer heb, want dat ga ik echt niet binnen de houdbaarheid opkrijgen.

Behalve de toetjes. Want toetjes O+
Da’s onverwacht smullen, lief van haar dat ze aan jou dacht
pi_196947294
Sodeju Cat! :D

Qua bordspellen vond ik Plague Inc. ook erg tof, gespeeld toen corona net uit kwam, toen was het nog grappig om als virus e.d. de wereld over te nemen :')
pi_196947299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
Hé...wij hebben dezelfde Toet?

JRossPanda 😂
pi_196947300
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:05 schreef derLudolf het volgende:

Niemand vond galaktaboureko echt lekker ;( Behalve ik, maar om nou een hele ovenschotel alleen weg te eten, dan krijg je spontaan diabetes _O-
Ach, dat is sneu ;( Zet je beste beentje/tandje voor :P
pi_196947304
quote:

Wil je adressen via dm?

Lang geleden voor 6 personen crčme brűlée gemaakt, ik was de enige die het wel lekker vond (jaren later is de familie het ook gaan waarderen)
pi_196947333
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da’s onverwacht smullen, lief van haar dat ze aan jou dacht
Beste vriendinnetje *;
Toen zij in preventieve quarantaine zat heb ik ook een overlevingspakket gedropt. Zelfs kaas gekocht :D
Want zo rollen wij.
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:09:36 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947347
quote:

4 eieren
450g witte basterdsuiker
250g boter
pond patent bloem
Zakje vanillesuiker

Niet meer, niet minder.
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:13:17 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ach, dat is sneu ;( Zet je beste beentje/tandje voor :P
Ik ben daar best makkelijk in, ik kan me er het ongans in eten, dus maak ik het.

Zelfde als met konijn, ik heb meegedeeld dat ik óók konijn zou maken, naast wat de rest wou.
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:18:39 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947514
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef Holyme het volgende:
Sodeju Cat! :D

Qua bordspellen vond ik Plague Inc. ook erg tof, gespeeld toen corona net uit kwam, toen was het nog grappig om als virus e.d. de wereld over te nemen :')
Check

Ik heb dat nog gespeeld met vriend die vlak ervoor uit China via Singapore naar Nederland kwam met koorts en hoestend in januari :')
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:19:33 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947531
quote:

Bummer! Wat vonden ze er niet lekker aan?
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:29:54 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947718
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Bummer! Wat vonden ze er niet lekker aan?
Geen fan van griesmeel? Ik was best tevreden qua smaak, zeker voor de eerste keer.
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:32:11 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947756
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen fan van griesmeel? Ik was best tevreden qua smaak, zeker voor de eerste keer.
Er bestaan best veel griesmeel haters helaas, true
pi_196947763
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Precies wat ik op Whatsapp riep! :D Zou -boks- willen doen, maar je hebt de kerona, dus ik durf niet zo goed..
Let me see you stripped down to the bone
pi_196947780
Rendang gemaakt en hij is keilekker. :9
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:36:40 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947812
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Er bestaan best veel griesmeel haters helaas, true
Van dat warme prut naast een stuk vlees zoals ik al es in het buitenland heb, vind ik ook niets.
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:36:48 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947819
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:34 schreef Myraela het volgende:
Pics!
pi_196947825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Precies wat ik op Whatsapp riep! :D Zou -boks- willen doen, maar je hebt de kerona, dus ik durf niet zo goed..
Ik ben een leproos -O-

En jij was dus die ander waar Fiets het over had *O*
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:38:11 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947843
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ben een leproos -O-

En jij was dus die ander waar Fiets het over had *O*
En Goitske roept het op Feestboek
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:38:23 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947847
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Van dat warme prut naast een stuk vlees zoals ik al es in het buitenland heb, vind ik ook niets.
Wat voor prut bedoel je?
pi_196947869
Ik hou wel van griesmeel :9 Jammer dat het niet zo'n succes was, @derLudolf!

En @Candaasje zonde van de zure soep! Maar vanaf nu zullen al je soepen zuur wezen totdat je http://www.theppk.com/2011/10/mushroom-hot-pot/ hebt gemaakt want vegan godenspul >:)

Günther vond The Grinch met een dertigvoud te eng (lag vast aan de nasynchronisatie :7), halverwege maar uitgezet, en is nu van weeromstuit gaan slapen nadat we ter kalmering deze koekjes bakten:
https://www.davidlebovitz(...)cuit-recipe-oatmeal/

Verder teveel stol gegeten tussen de middag, moet nog lang niet aan mijn kerstavondeten denken :')
Wordt overigens:
https://iamafoodblog.com/pork-tenderloin-recipe/
+
https://web.archive.org/w(...)blog/best-beets-ever
..en toe wittechocomousse van de Lidl met wat rode bessen :O

~:)
pi_196947872
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En Goitske roept het op Feestboek
Drie :D

Dat moet zeepaard zijn :Y
pi_196947878
quote:
Yay! Recept? :)
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:40:35 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947885
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat voor prut bedoel je?
Ja iets met griesmeel. Geen idee hoe dat precies is gemaakt.

Maar zover ik heb gelezen maak je griesmeelpudding ook niet met ei er door.
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:41:43 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947911
Kind hier zit te gamen

Heeft ze van de week bij mijn zwager ontdekt, ze is vier. Ik ben hier nog niet klaar voor geloof ik _O- 8)7
pi_196947930
quote:

Hmm volgens mij komen wij morgen jouw richting op :D
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:43:01 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947936
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja iets met griesmeel. Geen idee hoe dat precies is gemaakt.

Maar zover ik heb gelezen maak je griesmeelpudding ook niet met ei er door.
Je kunt van alles maken van griesmeel, met en zonder ei, bloem, filodeeg etc.

Maar naast een stuk vlees? Bedoel je e het niet couscous of risotto?
pi_196947963
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Molo het volgende:

Staat op mijn verlanglijstje inderdaad :)
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:46:52 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196948001
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Je kunt van alles maken van griesmeel, met en zonder ei, bloem, filodeeg etc.

Maar naast een stuk vlees? Bedoel je e het niet couscous of risotto?
Ja volgens mij al eens in Slovenië gehad. Was wel gelig, dus waarschijnlijk van maďs ipv tarwe bedenk ik nu.
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:47:35 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196948013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm volgens mij komen wij morgen jouw richting op :D
Waar ga je heen?
pi_196948060
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Denk naar jouw toetje :P
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:50:25 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196948071
M'n broertje zapt en komt langs ARD. Moeders is ineens wakker, kut Sisi.
pi_196948075
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zag er lekker uit hoor.
Maae goed.. fan van griesmeel hier ook.

Mijn ex noemt griesmeelpudding... stug “griebelpudding”

Geen probleem... eet ik het wel alleen _O-
pi_196948078
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Veendam..
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:52:52 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196948106
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Veendam..
Jup, dat is redelijk in de buurt. Half uurtje rijden als je door kunt rijden.
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:56:59 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196948169
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja volgens mij al eens in Slovenië gehad. Was wel gelig, dus waarschijnlijk van maďs ipv tarwe bedenk ik nu.
Ah, dat is polenta, smerige zut dat

Laat ik vriendelijk liggen, nog nooit lekker gehad. Is puur boeren vulling net als zompig gekookte aardappelen :X
pi_196948209
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:50 schreef derLudolf het volgende:
M'n broertje zapt en komt langs ARD. Moeders is ineens wakker, kut Sisi.
Sisi = kerst O+
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 17:00:25 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196948226
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Sisi = kerst O+
Ik kijk over vier uurtjes wel naar ZDF
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:08:26 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196948352

Zelfgemaakte gravlax links, zelfgerookte zalm rechts
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:12:37 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196948414
Honingjus voor de lamsnek verneukt, gelukkig nog tijd zattttt om nieuwe te maken _O- :') _O-
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:15:43 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196948468
T is nog geen 23.00 toch?
pi_196948533
Eenvoudige doch voedzame eerste kerstdag hier.

Ontbijt:

Avond:

Zachtgestoofde schouderkarbonade, zachtgestoofde rode kool, aardappelpuree, doperwtjespuree.

Toe werd kaneel-chocolademousse met mandarijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:26:37 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196948629
Ziet er goed uit Sigme; zondag post ik hoe t laatste stukje van jullie vark gelukt is..
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:31:26 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196948707
Lekker hoor Sigme, op de rode kool na :+

Wat is speisequark eigenlijk?
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 17:36:16 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196948785
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:31 schreef Molo het volgende:

Kwark.
pi_196948813
Fietsie mčn _O_ met hoeveel mensen zijn jullie nu aan tafel?
En gaat het op?

Jammer van alle moeite Ludolf. -O-

De trifle sinaasappel/muffin was té veel massa om in 2 grote glazen te doen.
Daar heb ik dus 1 grote schaal van gemaakt. Kan de andere helft morgen.
Nu aan de witte wijn met leftover hapjes van de kaasfondue, al bijna een maaltijd.
Straks facetimen voor de broers, als schoonzus er zin in heeft.
pi_196948819
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:31 schreef Molo het volgende:

Wat Ludolf zegt: Kwark. Eétbare kwark, blijkbaar vinden Duitsers dat een belangrijke toevoeging.
Het is vooral zeldzaam lekkere kwark. 40 Fett i. Tr. :9~ :9
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:41:55 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196948877
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat Ludolf zegt: Kwark. Eétbare kwark, blijkbaar vinden Duitsers dat een belangrijke toevoeging.
Het is vooral zeldzaam lekkere kwark. 40 Fett i. Tr. :9~ :9
Ok, hele hele vette volle kwark dus

Klinkt wel goed!
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 17:42:42 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196948886
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Je ziet in in meer dingen terug, op zout staat ook altijd Speisesalz.
pi_196948887
Inmiddels in overleg besloten - om buikpijnen en ploffende darmen etc te voorkomen - straks de garnalencocktail met toast, dan de halve toet en fini.
Hertenstoof en puree en tarte tatin wortel schuift door naar 2e Kerstdag.
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:49:33 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196949002
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:37 schreef AnneX het volgende:
Fietsie mčn _O_ met hoeveel mensen zijn jullie nu aan tafel?
En gaat het op?

Jammer van alle moeite Ludolf. -O-

De trifle sinaasappel/muffin was té veel massa om in 2 grote glazen te doen.
Daar heb ik dus 1 grote schaal van gemaakt. Kan de andere helft morgen.
Nu aan de witte wijn met leftover hapjes van de kaasfondue, al bijna een maaltijd.
Straks facetimen voor de broers, als schoonzus er zin in heeft.
3 , en we hebben alle tijd
pi_196949117
Ohhhh de aoli van zwarte knoflook :9~
pi_196949198
Even een uurtje bij ouders langs geweest en verzand in een politieke discussie omdat mijn moeder Rutte maar een lapzwans vind en ik over de zeik ging van het gebrek aan respect voor het werk dat hij nu heeft en de beslissingen die hij moet nemen :{ Tot het punt dat ik bijna kwaad de deur uit liep :{

Ik moet me volgende keer toch minder laten opnaaien :')

Nu weer thuis waar ijverig lego gebouwd wordt en waar we net kerstfoto's gemaakt hebben O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196949286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:01 schreef PdeHoog het volgende:
Even een uurtje bij ouders langs geweest en verzand in een politieke discussie omdat mijn moeder Rutte maar een lapzwans vind en ik over de zeik ging van het gebrek aan respect voor het werk dat hij nu heeft en de beslissingen die hij moet nemen :{ Tot het punt dat ik bijna kwaad de deur uit liep :{

Ik moet me volgende keer toch minder laten opnaaien :')

Nu weer thuis waar ijverig lego gebouwd wordt en waar we net kerstfoto's gemaakt hebben O+
Wat naar, zo’n smet op zo’n dag. Wel wat positief kunnen afsluiten samen?

Ik zag net een nichtje wat iedereen (inclusief oma die in verzorgingshuis woont) haar nieuwe parfum op haar pols laat ruiken en inmiddels komen de familiefoto’s waar men dichtbij elkaar zit ook al binnen.....
Ik laat het maar los. Kan er van alles van vinden, niks aan veranderen en een discussie lost ook niks op.
  vrijdag 25 december 2020 @ 18:09:31 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196949327
Bij schoonouders aangekomen.. in de woonkamer mondkapjes op.. aan tafel gaan ze af en met 1.5 m afstand..

Voor: meloen met ham
Hoofd: kalkoen, ovenaardappeltjes, haricot verts in bacon
Na: trifle..

:o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 25 december 2020 @ 18:20:28 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196949480
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Sorry, maar ik moest lachen _O- :+ :@
pi_196949491
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zag net een nichtje wat iedereen (inclusief oma die in verzorgingshuis woont) haar nieuwe parfum op haar pols laat ruiken en inmiddels komen de familiefoto’s waar men dichtbij elkaar zit ook al binnen.....
Ik laat het maar los. Kan er van alles van vinden, niks aan veranderen en een discussie lost ook niks op.
Hier beginnen de eerste foto's ook te komen, zal nog wel tm zondag door gaan.
Ik ga jouw voorbeeld proberen te volgen...
pi_196949510
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Sorry, maar ik moest lachen _O- :+ :@
Godver :o :|W _O-

Waar het lijf vol van is, zullen we maar zeggen :') :') :')
pi_196949617
Dir is wel de eerste dag dat ik hier meelees... en het daadwerkelijk heel de dag over eten gaat _O-
pi_196949672
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:36 schreef Molo het volgende:
Pics!
Het zit in een plastic zak, niet zo charmant. :D Zal morgen wel een foto maken van de hele tafel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:40 schreef minilot het volgende:
Yay! Recept? :)
Deze heb ik gedaan: https://wateetjedanwel.nl/vegan-rendang/
pi_196949689
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:31 schreef Uhmmpie het volgende:
Dir is wel de eerste dag dat ik hier meelees... en het daadwerkelijk heel de dag over eten gaat _O-
Niks anders te doen :+

Een half uur geleden kreeg ik een app of ik over een kwartier op zoom kan zijn. Sure *wacht*
Zo’n grote groep is toch moeilijker in toom te houden dan een eenling. Vast crisis over de voorbereiding van het hoofdgerecht :+
pi_196949691
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup, dat is redelijk in de buurt. Half uurtje rijden als je door kunt rijden.
Vanaf rotterdam gezien... ben ik er al bijna als het maar een half uurtje is :)
pi_196949843
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niks anders te doen :+

Een half uur geleden kreeg ik een app of ik over een kwartier op zoom kan zijn. Sure *wacht*
Zo’n grote groep is toch moeilijker in toom te houden dan een eenling. Vast crisis over de voorbereiding van het hoofdgerecht :+
Ik was aan het haken met dat leuke garen.... dat inmiddels veelvuldig vervloekt is

Wij koken morgen pas uitgebreid.
En dat doet de meneer vooral ook nog eens.
Kookvrije kerst dus.
Alleen dochterlief even helpen met dr garnalencocktail. Vermoed alleen hand- en spandiensten. Aangeven van spullen en potentieel proeven :)
pi_196949973
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:47 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

potentieel proeven :)
Wat een vervelende taak ;)
pi_196949989
Is zwarte piet al besproken qan jullie dis?
  vrijdag 25 december 2020 @ 19:05:04 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196950081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is zwarte piet al besproken qan jullie dis?
Kwamen net wel Sinterklaasliedjes voorbij hier ja
  vrijdag 25 december 2020 @ 19:18:50 #94
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196950238
Vaker oefenen dit
pi_196950285
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 18:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat een vervelende taak ;)
Heel vervelend :)

Moest ook zo lachen.... ze wil zoooo graag garnalencocktail maken.
Maar zelf had ze liever wat anders... maar garnalencocktail is makkelijk en leuk dus eten we dat :)
pi_196950289
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 19:18 schreef fietsie het volgende:
Vaker oefenen dit
Je zeepaard?
pi_196950433
Ik geloof dat ik het heel rustig vind dat we kerst met ons drieën vieren :+
pi_196950486
Het is volbracht.

* DancingPhoebe haakt broek en bh los
  vrijdag 25 december 2020 @ 19:37:44 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196950493
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 19:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geloof dat ik het heel rustig vind dat we kerst met ons drieën vieren :+
Wij zeiden gister tegen elkaar dat we stiekem hooen dat we volgend jaar weer zo'n afhaal /thuis kook maaltijd kunnen maken... maar dat zal wel niet als er geen corona meer is ..
SPOILER
  vrijdag 25 december 2020 @ 19:38:19 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196950504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is volbracht.

Hier vooruit gedacht en een meerekkend jurkje aangedaan *O*
pi_196950632
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 19:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij zeiden gister tegen elkaar dat we stiekem hooen dat we volgend jaar weer zo'n afhaal /thuis kook maaltijd kunnen maken... maar dat zal wel niet als er geen corona meer is ..
SPOILER
Volgens mij zijn er ook wel restaurants die dat ieder jaar aanbieden. Of anders traiteurs? Als kind vierde ik kerst altijd in de stad waar jij woont en daar haalden we vaak iets bij de traiteur O+
pi_196950668
Garnaaltjes en een smakelijke eenvoudige salade erbij. Na wijnen en hapjes.
De toet was vurrukkuluk, simpel en smakelijk.
Morgen de andere helft.
Het was weer voldoende en een beetje ruimte voor de chocolaatjes straks is prima.
Wij werden nog verrast met een face time call van NichtjeX van Curacao.

Veel plezier allemaal!🎄
  vrijdag 25 december 2020 @ 20:04:43 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196950925
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 19:22 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je zeepaard?
Nee da’s voor morgen. Vandaag ossenhaas
pi_196950976
Ik kan ook niet zeggen dat ik deze kerst heel vervelend vind eigenlijk :@
pi_196950978
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is volbracht.

Geen bh loze kerst in joggingbroek vieren :')

Inmiddels word ik een akelig klassiek geval. Smaak houdt ermee op :'(
En dat met de koelkast vol. Dus nu snel stoofpotje eten nu de proef er nog een beetje is. Gelukkig zitten er spruitjes bij, want bitter doet het nog wel.

En ruiken werkt ook nog, heel raar.
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 20:35:23 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196951496
Tijd voor Helene
pi_196951614
ik stond vanmorgen om 9 uur al een Pax kast in elkaar te schroeven...Wel luxe, nu hebben we een pax met schuifdeuren in de garage, want hij paste niet meer in de slaapkamer. Nu de boel omgedraaid, de oude Lundia die in de garage zou komen is nu klerenkast in de slaapkamer, en de pax opbergruimte in de garage...
pi_196951689
Hoe is kerst in jullie nieuwe huis? *O*
pi_196951740
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe is kerst in jullie nieuwe huis? *O*
We genieten ons suf en zijn afgedraaid want de klusjes houden niet op... Maar we zeggen wel 10x per dag hoe fijn het hier is...

En ons bed, dat ik in het oude huis al bijna had opgegeven omdat het zo kraakte, terwijl er u de schroeven al 10x hadden aangedraaid, kraakt niet meer... Lang leve een stabiele vloer O+
pi_196951816
Oh wat heerlijk jagär O+

En cat -O- balen van je smaak. Hopelijk hou je je reuk wel.. Hoor daar soms echt horrorverhalen over :X
pi_196951848
Oh bah cat, dat had ik niet gelezen, balen zeg... :*
pi_196951932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

We genieten ons suf en zijn afgedraaid want de klusjes houden niet op... Maar we zeggen wel 10x per dag hoe fijn het hier is...

En ons bed, dat ik in het oude huis al bijna had opgegeven omdat het zo kraakte, terwijl er u de schroeven al 10x hadden aangedraaid, kraakt niet meer... Lang leve een stabiele vloer O+
Hoera *O* De klusjes houden vanzelf op :Y
Liggen er nog echt grote aanpasdingen?
pi_196952163
He @Jagärtrut boven water. Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten. En die klusjes blijven wel, even samen op de bank hangen en blij zijn is ook niet verkeerd

Ai @Cat-astrophe, dat had je graag ontlopen, hopelijk is dit snel weer terug.hoe gaat het verder?

Heerlijk gegeten vanavond en morgen maar verder, delen met de kroketten, want het was echt veel te veel
pi_196952184
Wel mooi met surprise.
Iemand kreeg de letters A O R C N O

Had geen idee wat te spellen. Er was al gehint dat het een recent thema was, maar uiteindelijk heb ik maar een halve long opgehoest tot het kwartje viel _O-
pi_196952219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
He @:Jagärtrut boven water. Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten. En die klusjes blijven wel, even samen op de bank hangen en blij zijn is ook niet verkeerd

Ai @:Cat-astrophe, dat had je graag ontlopen, hopelijk is dit snel weer terug.hoe gaat het verder?

Heerlijk gegeten vanavond en morgen maar verder, delen met de kroketten, want het was echt veel te veel
Afwachten maar, kan dagen, weken, maanden duren. Een stukje smaak heb ik nog dus maar hopen dat dat bewaard blijft.
Zeker nu er morgen een menu van ruim 60 euro arriveert :X

Voorlopig geen kroketten voor mij in ieder geval. Al was het maar dat de koel.kast stikvol ligt.
  vrijdag 25 december 2020 @ 21:11:27 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196952255
*BURP* |:)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 december 2020 @ 21:13:25 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196952302
Wat Barrel zegt.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196952328

*nog een chocomousse naar binnen propt*
pi_196952421
pi_196952509
Dat ziet er goed uit Kaat :9
pi_196952751
Zo, ziet er zeker goed uit!

Fijne kerst allemaal! *O* >:O

Ik at steak tartare van de Appie en creme brulee van de Lidl (met suiker maar niet gebrand want geen brander..). Allebei lekker. En straks denk ik nog een bakje ijs :9

Gister kort gebakken zalm gemarineerd in sojasaus en met kewpie sesamsaus vooraf, een ovenschotel met witvis, zalm, doperwtjes en aardappelpuree als hoofd (vond ik mwoah, ik hou niet zo van witvis) en hangop met vers fruit als toetje. Lekkah. Morgen eet ik lamsvlees met couscous met komkommer, tomaat en kruiden. Ook zin in :9

[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 25-12-2020 21:42:04 ]
  vrijdag 25 december 2020 @ 21:45:18 #122
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196952981
*BURP*
pi_196953030
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, ziet er zeker goed uit!

Fijne kerst allemaal! *O* >:O

Ik at steak tartare van de Appie en creme brulee van de Lidl (met suiker maar niet gebrand want geen brander..). Allebei lekker. En straks denk ik nog een bakje ijs :9

Gister kort gebakken zalm gemarineerd in sojasaus en met kewpie sesamsaus vooraf, een ovenschotel met witvis, zalm, doperwtjes en aardappelpuree als hoofd (vond ik mwoah, ik hou niet zo van witvis) en hangop met vers fruit als toetje. Lekkah. Morgen eet ik lamsvlees met couscous met komkommer, tomaat en kruiden. Ook zin in :9
Goed te horen, die steak wil ik bestellen voor oen
pi_196953822
Half 11.. kind zit nog bij ex aan het toetje
En ik wil eigenlijk gewoon graag naar bed :X

Civilisation maar weer.
Met the mentalist op de achtergrond
  vrijdag 25 december 2020 @ 22:49:19 #125
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196954572
verslag van gisteravond staat er op
CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?

verder net blauwe bessen/basilicum ijs gemaakt voor morgen bij de lunch :Y)
  vrijdag 25 december 2020 @ 22:52:11 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196954646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:22 schreef Uhmmpie het volgende:
Half 11.. kind zit nog bij ex aan het toetje
En ik wil eigenlijk gewoon graag naar bed :X

Civilisation maar weer.
Met the mentalist op de achtergrond
Mijn kind is net naar bed, die zag ineens spoken en vleermuizen op haar kamer en die vleermuizen hadden al haar schilderijen verwisseld

:') :') :')

Kinderen :')

Morgen weer in gareel want dit flikt ze alleen, met véél drama en krijsen, als ze te weinig om handen heeft en te lang op blijft

Maar heerlijk toch bij je kind, kerstvakantie uitnutten O+
pi_196954799
Günther ging ook net pas, @Molo :Y

En B to the URP inderdaad. Zijn we ook duidelijk niet meer gewend :')
pi_196954925
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn kind is net naar bed, die zag ineens spoken en vleermuizen op haar kamer en die vleermuizen hadden al haar schilderijen verwisseld

:') :') :')

Kinderen :')

Morgen weer in gareel want dit flikt ze alleen, met véél drama en krijsen, als ze te weinig om handen heeft en te lang op blijft

Maar heerlijk toch bij je kind, kerstvakantie uitnutten O+
Haha ja.. herkenbaar.

Hier is de dame inmiddels weer thuis
Hyper en druk en gezellig en kletskouzig O+
Leuke dag gehad en lekker gegourmet.

Nu gauw naar bed want morgen weer vroeg uit bed.
Zij dus.. en dan ben ik gaar want ik heb veel meer slaap nodig _O-
pi_196955337
Welterusten SC! Fijne avond gehad met schoonouders en lekker eten. Uiteraard propvol, ik leer het ook nooit :')

Dank nog voor de tip @minilot , ik heb hem onder mijn vriend zijn neus geduwd! Hij is chef soep hier.

Morgen geen visite. Lekker uitslapen. O+
  zaterdag 26 december 2020 @ 00:06:51 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196956365
-gaap-

Eigenlijk is het nog wel even prima tv kijken...
  zaterdag 26 december 2020 @ 00:26:08 #131
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196956801
Ik heb mn Kerst post voor het koken van vandaag aangevuld: CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
  zaterdag 26 december 2020 @ 00:47:15 #132
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196957358
Vriendje had zo lekker gekookt vanavond O+

En hij had een overhemd met strikje aan op mijn verzoek dus :9
pi_196957391
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:43 schreef Molo het volgende:

Pfoe

Hoe leg ik dat uit, geen spelletjeskenner hier

Maar iig, simpele spelregels, meerdere lagen erin, beetje geluk en beetje tactisch.
Het is een soort complexe vorm van vijf op een rij waarbij je onder dreiging van de vijfde horizontale tegel dichtzetten op elk moment het spel kunt stoppen en daarmee je tegenstanders lekker kunt intimideren en tactisch kunt 'benadelen'.

Betekent dat je het ook als je het zat bent heel snel kunt afkappen, snel rondje spelen kan, maar je kunt het ook heel erg lang rekken.

Nou, dit klinkt natuurlijk helemaal niet overtuigend maar ik vond het tof. Ik hou niet van spellen waarvoor je eerst een uur boekjes moet doorbladeren voor je het snapt.

En Kelly heeft eindelijk haar administratie op orde dus :+
Bestellen jullie daar vaker? Ik meestal van British Corner Shop maar Kelly zou ook kunnen. Vanavond Christmas pudding als één van de twee toetjes iig
Oh, urenlang puzzelen in boekjes om een spel te snappen is ook niet mijn ding :X Het prettigst is het eigenlijk om een nieuw spel voor het eerst te spelen met mensen die het spel goed kennen :7

Ik geloof dat Jross meestal bij Kelly bestelt ja. En dan vraagt hij wat ik ook wil. En dan wil ik Cadbury Cream Eggs en dan zegt hij voor de 100ste keer dat dat alleen met Pasen kan -O-
pi_196957594
quote:
Waar maak je rendang mee als vegan? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Ik ben weer bij gelezen. Dat was niet zo moeilijk, want er is niet enorm veel gepost vandaag :7 Wel veel lekkere dingen langs zien komen.

Nu op het werk en even kijken of er nog een leuke kerstfilm op Netflix staat. In de koelkast staat vreselijk vies gebak wat we al 2 jaar elke feestdag krijgen en al 2 jaar gaat 90% van die dingen na een halve week de prullenbak in. 8)7 Een beetje net als de vreselijk smerige oliebollen elk jaar, die gaan ook en masse de prullenbak in. Ze werden steeds bij een bakker afgenomen en de meeste bakkers zijn prima met brood bakken, maar een oliebol is geen brood. Eén jaar waren er echt heerlijke oliebollen. OEN was op een zondag en de bakkers waren dicht. We hadden oliebollen van de Jumbo en die waren dus wel lekker :+
pi_196958462
Quote:” We hadden oliebollen van de Jumbo en die waren dus wel lekker”

Echt waar?
In éen van de schuren was een bakopstelling al jaaaren, Vanaf 5 uur stond iedereen eromheen of kwam binnenlopen met hapjes alvast en de top2000 aan. Later spelletjes en
nog meer gezelligheid en dan vuurwerk.
Nou ja, het gaat al weer anders. En dit jaar helemaal.

Werkze.
pi_196959240
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 02:06 schreef AnneX het volgende:
Quote:” We hadden oliebollen van de Jumbo en die waren dus wel lekker”

Echt waar?
In éen van de schuren was een bakopstelling al jaaaren, Vanaf 5 uur stond iedereen eromheen of kwam binnenlopen met hapjes alvast en de top2000 aan. Later spelletjes en
nog meer gezelligheid en dan vuurwerk.
Nou ja, het gaat al weer anders. En dit jaar helemaal.

Werkze.
Kan je je voorstellen hoe niet lekker de oliebollen van die bakker waren dat we heel blij waren met oliebollen van de Jumbo :X
pi_196959730
*meldt* @sigme
pi_196959740
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
*meldt* @:sigme
:D
pi_196959773
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Op dringend verzoek :Y
Tot ze er spijt van heeft _O-
pi_196959776
Mijn moeder zit momenteel aan de andere kant aan het land bij haar verkering, en mijn eenzame, moeilijke broertje heeft aangegeven vandaag toch wel even een paar uur onze kant op te willen komen om te voorkomen dat hij twee kerstdagen lang 24 uur per dag zit te gamen. Priiiiima. Zinloos om uitgebreid te koken en lang aan tafel te gaan zitten, maar in plaats ervan bakt J. een stapel worstenbroodjes-from scratch, doen we een rondje van deze https://iamafoodblog.com/mini-sriracha-honey-chicken-skewers/ met bier en een komkommerpickle ernaast en dan met heel veel schuld aan deze SC een Mississippi Mud Pie, die ik straks ga maken. :) ~:)
pi_196959778
Ha! Was ik zo maar als eerste wakker *O*

Nog even omgedraaid... nu iedereen wakker en zo maar eens ontbijten.
pi_196959783
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Op dringend verzoek
Weet ik :Y
pi_196959876
quote:

[..]

Mogge!
pi_196959879
Oh, en een samenvatting van onze op de bank doorgebrachte 1e ~:) -dag
:O :z

SPOILER
..en het effect van alle kappers dicht O+
pi_196960068
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
*meldt* @:sigme
^O^

Ruik je nog?
pi_196960099
quote:

[..]

Om je de waarheid te zeggen heb ik vanochtend bedacht hoe we je op de kop kunnen zitten wanneer je je niet meldt.
pi_196960224
Wakker! :W

Gisteren bij mijn ouders geweest. Was fijn en ook al echt lang geleden. O+ Dora was mee en die was de beste Dora van de wereld. O+ Braaf, lief, leuk. Ging ook goed met poes van mn ouders (had ik wel verwacht want Dora <3 Poezen).
We kregen zelfs een kerstcadeautjes :o

Vandaag is de zuip-en-eet-dag. Straks champagneontbijt. :9 Vanavond 4 gangen van het restaurant :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196960271
Mijn ouders zijn dus verhuist naar de rand van het dorp. Als je de voordeur uitloopt, oversteekt en een paadje van 20 meter doorloopt is dit je uitzicht:

_O_
pi_196960290
Er was ook een eend, wiens silhouette heel mooi uitkwam. Die wilde ik eigelijk op de foto. Dat is die rimpel in het water omdat ie net besloot een vis op te duiken. :')

Wel bonushond. O+
pi_196960329
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:04 schreef Lonaa het volgende:
Er was ook een eend, wiens silhouette heel mooi uitkwam. Die wilde ik eigelijk op de foto. Dat is die rimpel in het water omdat ie net besloot een vis op te duiken. :')

Wel bonushond. O+
BonusDora maakt de foto wel af :)
pi_196960351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het niet vegan gemaakt, ik heb deze vegetarische stukjes 'als van rund' gebruikt: https://www.ah.nl/product(...)stukjes-als-van-rund. Maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet geproefd heb inclusief zo'n stukje, alleen nog maar de saus.

Maar in het recept dat ik verder wel heb gevolgd, gebruikt ze soja brokken volgens mij: https://wateetjedanwel.nl/vegan-rendang/
pi_196960369
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

BonusDora maakt de foto wel af :)
Ja he? Ik wilde eigenlijk een vlotte 'kijk eens waar ik ben' naar een vriendin sturen maar eigenlijk is het gewoon echt wel een gave foto O+
pi_196960389
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja he? Ik wilde eigenlijk een vlotte 'kijk eens waar ik ben' naar een vriendin sturen maar eigenlijk is het gewoon echt wel een gave foto O+
Uhu... en dat zonder eend :)

Ik vind hem echt leuk zo. Net even bijzonderder :)
  zaterdag 26 december 2020 @ 09:22:22 #154
63722 z80
I fink you freaky
pi_196960500
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:03 schreef Lonaa het volgende:
Mijn ouders zijn dus verhuist naar de rand van het dorp. Als je de voordeur uitloopt, oversteekt en een paadje van 20 meter doorloopt is dit je uitzicht:
[ afbeelding ]

_O_
En geen plons van Dora?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 26 december 2020 @ 09:24:11 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_196960524
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Om je de waarheid te zeggen heb ik vanochtend bedacht hoe we je op de kop kunnen zitten wanneer je je niet meldt.
Ze heeft ook gezichtenboek.
pi_196960553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:22 schreef z80 het volgende:

[..]

En geen plons van Dora?
Veel te koud. En Dora is een paar keer in het water gevallen dus diep water is wel wat spannend. :')

Komende zomer ga ik met d'r zwemmen, want ik denk dat ze het wel vet gaaf vindt. O+
  zaterdag 26 december 2020 @ 09:28:13 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_196960581
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Veel te koud. En Dora is een paar keer in het water gevallen dus diep water is wel wat spannend. :')

Komende zomer ga ik met d'r zwemmen, want ik denk dat ze het wel vet gaaf vindt. O+
Weet waar je aan begint. Ik ken een schapendoes, als die water ruikt ligt die er in. Zomer of winter, schoon of drek maakt niet uit. Water is water en daar moet je in.
pi_196960582
Mooie foto zeg, fijn sfeertje en tuurljk is Dora de braafste aller Dora’s
pi_196960660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:28 schreef z80 het volgende:

[..]

Weet waar je aan begint. Ik ken een schapendoes, als die water ruikt ligt die er in. Zomer of winter, schoon of drek maakt niet uit. Water is water en daar moet je in.
Deze heeft al een voorliefde voor drek om in te lopen, graven en rollen dus ach. Een hond die rolt in drek en daarna in schoon water duikt is opzich wel een goed idee. :7
pi_196960662
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooie foto zeg, fijn sfeertje en tuurljk is Dora de braafste aller Dora’s
Ja O+ Mijn vader weet dat nu ook. :7
  zaterdag 26 december 2020 @ 09:54:57 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196960984
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 00:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, urenlang puzzelen in boekjes om een spel te snappen is ook niet mijn ding :X Het prettigst is het eigenlijk om een nieuw spel voor het eerst te spelen met mensen die het spel goed kennen :7

Ik geloof dat Jross meestal bij Kelly bestelt ja. En dan vraagt hij wat ik ook wil. En dan wil ik Cadbury Cream Eggs en dan zegt hij voor de 100ste keer dat dat alleen met Pasen kan -O-
Ik maak doorgaans de hapjes als er spellen gedaan worden eigenlijk :D

Oh hebben ze dat alleen dan? Ik heb in februari in Londen er iets van op maar toen besloten dat Cadbury's toch echt te zoet is voor me. Lindt it is

Voorlopig geen geld voor want net vier paar Lola Ramona hakken besteld in de sale :9~ O+ :9~
  zaterdag 26 december 2020 @ 09:56:01 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196961006
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 01:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben weer bij gelezen. Dat was niet zo moeilijk, want er is niet enorm veel gepost vandaag :7 Wel veel lekkere dingen langs zien komen.

Nu op het werk en even kijken of er nog een leuke kerstfilm op Netflix staat. In de koelkast staat vreselijk vies gebak wat we al 2 jaar elke feestdag krijgen en al 2 jaar gaat 90% van die dingen na een halve week de prullenbak in. 8)7 Een beetje net als de vreselijk smerige oliebollen elk jaar, die gaan ook en masse de prullenbak in. Ze werden steeds bij een bakker afgenomen en de meeste bakkers zijn prima met brood bakken, maar een oliebol is geen brood. Eén jaar waren er echt heerlijke oliebollen. OEN was op een zondag en de bakkers waren dicht. We hadden oliebollen van de Jumbo en die waren dus wel lekker :+
Dit is zo herkenbaar uit mijn ziekenhuistijd :D

Zonde!
  zaterdag 26 december 2020 @ 09:59:28 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196961052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:26 schreef minilot het volgende:
Oh, en een samenvatting van onze op de bank doorgebrachte 1e ~:) -dag
:O :z

SPOILER
..en het effect van alle kappers dicht O+
Goeie coupe, pyjama én kussentje zo nam! _O_
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:01:39 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196961079
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 09:03 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
Vraag is natuurlijk wel, wat is die witte blob in het water? 🤔
pi_196961115
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk wel, wat is die witte blob in het water? 🤔
Weerspiegeling van de maan. :Y
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:27:24 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196961539
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Weerspiegeling van de maan. :Y
Die dichtbij Dora? Nee toch? :D
pi_196961570
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Die dichtbij Dora? Nee toch? :D
:Y Ja, echt. Die rimpelblob in het water, rechtsboven Dora. Het was echt heel erg helder en vlak voor zonsondergang.
pi_196961654
Het is half 11 en ik heb de tafel al gedekt. :') Ik ben gelukkig ook niet met alles altijd veel te vroeg.
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:41:47 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196961830
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:Y Ja, echt. Die rimpelblob in het water, rechtsboven Dora. Het was echt heel erg helder en vlak voor zonsondergang.
Geinig! :D
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:42:41 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196961844
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:32 schreef Myraela het volgende:
Het is half 11 en ik heb de tafel al gedekt. :') Ik ben gelukkig ook niet met alles altijd veel te vroeg.
Netjes op tijd voor het ontbijt toch
pi_196961860
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Geinig! :D
Zijn wel de momenten dat ik betere foto apparatuur zou willen hebben.

Goed, champagne!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2020 @ 10:44:10 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196961882
Vandaag richting Moeders, Schaatsen kijken en de lokale horeca ondersteunen. We halen eten bij de stamkroeg :)
pi_196961944
:W
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:49:53 #174
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196962002
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 00:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die eieren O+
Zo verschrikkelijk zoet en slecht maar zo lekker. O+
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:52:40 #175
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196962061
Vandaag relax dagje. Aleen zwijn stoof maken voor bij de pasta :9

Straks wel 'visite' van de onbekende die de spiegel van de auto af heeft gereden gister. Gelukkig wel een briefje dus.

Gister naar schoonma dus met mijn auto. Maar we gaan maandag naar het westen dan liever een auto die gratis rijdt :D
En woensdag dus kamperen. Met winter kamperen past echt niet alles in een C1. (Sorry mini :P ) De auto van vriendje is gelukkig lease dus er komt vast een oplossing.
pi_196962090
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:44 schreef sigme het volgende:

[..]

^O^

Ruik je nog?
Beetje ;(

Smaak is nu zowat helemaal dood :'( Eten is nu als wijn proeven: ruiken ruiken en in de mond veel lucht erbij, dan is het nog wat.

Verdere status: niveau flinke verkoudheid met lichte loopneus. En wat vermoeider dan normaal, maar dat heeft vast ook te maken met vier dagen opsluiting.
pi_196962128
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zijn wel de momenten dat ik betere foto apparatuur zou willen hebben.

Goed, champagne!
De beste camera... is degene die je bij je hebt :)
pi_196962136
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 december 2020 08:47 schreef sigme het volgende:

[..]

:D O+

Heb je al ideeën?

O wacht, Sarabi heeft mijn gegevens natuurlijk want bier.
pi_196962155
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D O+

Heb je al ideeën?

O wacht, Sarabi heeft mijn gegevens natuurlijk want bier.
Sarabi kent veel te veel mensen nu _O-
pi_196962282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Sarabi kent veel te veel mensen nu _O-
Moet je nu geen ruzie mee krijgen :P
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:05:34 #181
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196962291
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beetje ;(

Smaak is nu zowat helemaal dood :'( Eten is nu als wijn proeven: ruiken ruiken en in de mond veel lucht erbij, dan is het nog wat.

Verdere status: niveau flinke verkoudheid met lichte loopneus. En wat vermoeider dan normaal, maar dat heeft vast ook te maken met vier dagen opsluiting.
Dit lijkt me echt zo kut. Zeker omdat het vaak lang duurt voor het terug is.
pi_196962343
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:05 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dit lijkt me echt zo kut. Zeker omdat het vaak lang duurt voor het terug is.
Zulke periodes (ook ‘gewoon’ ziek zijn) zie ik altijd maar als crashdiëten. Als er nu wat kilo’s afgaan omdat eten niet lollig is dan is dat mooi meegenomen, komt er later vanzelf wel weer bij.
Intussen komt hier vanmiddag wel spul binnen voor een versterkend groentesoepje. Wat zo lekker ruikt als je dat uuuuren en uuuren laat trekken O+ :')
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 11:09:44 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196962370
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

De beste camera... is degene die je bij je hebt :)
En het is niet de camera die de foto maakt maar de fotograaf.

Maar toch, software in een telefoon kan gebrek aan goed glas en een kleine sensor echt compenseren.
pi_196962381
Demmit. Echtgenote van cliënt ook positief getest. Cliënt zelf nog geen uitslag, maar is niet fit dus die is ongetwijfeld ook besmet. Arme collega van me, ik denk echt dat zij onbedoeld de bron was ;(
pi_196962387
Goedemorgen iedereen. Balen van je smaak cat. Hier 'n rustig dagje vandaag met pizzaretten :9

[ Bericht 1% gewijzigd door Memento-Mori op 26-12-2020 11:17:43 ]
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 11:13:15 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196962453
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Demmit. Echtgenote van cliënt ook positief getest. Cliënt zelf nog geen uitslag, maar is niet fit dus die is ongetwijfeld ook besmet. Arme collega van me, ik denk echt dat zij onbedoeld de bron was ;(
Dat verhaal heb ik even gemist? :)
pi_196962536
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat verhaal heb ik even gemist? :)
SPOILER
pi_196962671
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beetje ;(

Dan eet je ook niet voor het lekkere, en een flinke verkoudheid helpt ook al niet mee.
Hopelijk komt het vlot weer terug las iets over een kok die ook z’n smaak kwijt was, da’s ook erg, da’s je werk
pi_196962918
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lijkt me best lastig om ruzie mee te krijgen.
pi_196962941
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

SPOILER
Het is toch ook niet meer tegen te houden... ik ken nu ook een paar van deze bijna soortgelijke verhalen.
Fijn dat je niet doodziek (geworden) bent ^O^

Net ook een goeie uitleg over het vaccin zitten lezen. Verduidelijkt veel. Nu maar hopen dat meer mensen dit lezen en zich laten vaccineren.
pi_196963101
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Het is toch ook niet meer tegen te houden... ik ken nu ook een paar van deze bijna soortgelijke verhalen.

Net ook een goeie uitleg over het vaccin zitten lezen. Verduidelijkt veel. Nu maar hopen dat meer mensen dit lezen en zich laten vaccineren.
Is ook. Maar toch voelt ze zich schuldig en dat kun je niet wegredeneren.

Ik las een heldere toelichting op FB, heb jij hem daar ook gevonden?
pi_196963194
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is ook. Maar toch voelt ze zich schuldig en dat kun je niet wegredeneren.

Ik las een heldere toelichting op FB, heb jij hem daar ook gevonden?
Twitter maar w.s. dezelfde.. zal even zoeken en hier plaatsen :)
pi_196963373
Gevonden, notabene van een collega ;)

quote:
Het coronavaccin is in aantocht en steeds vaker hoor ik, ik weet het niet, hoor?
Wat doe jij?
Wat je moet doen, kan ik je niet vertellen, maar als je straks kiest, moet je in ieder geval goed geďnformeerd zijn, zodat je zelf een goede keuze kan maken.

Dus hierbij hoe werkt het coronavaccin van Pfizer:
Het SARS-CoV-2 virus heeft 29 eiwitten, maar het mRNA-vaccin bevat alleen een klein stukje van de genetische code van het coronavirus, namelijk het mRNA, wat codeert voor het eiwit, dat hoort bij de spikes van het virus. Je krijgt dus niet het coronavirus ingespoten, maar slechts een stukje code, wat 1 eiwit gaat aanmaken. Je eigen afweercellen zien dan een nieuw soort eiwit, het spike eiwit, waar ze tegen gaan vechten. De macrofagen (cellen van je immuunsysteem) zenden informatie naar de B-cellen (lymfocyten) die antistoffen gaan maken tegen het virus en de T-memory cellen zullen het eiwit onthouden. Vervolgens zal de macrofaag het spike-eiwit op eten. Als nu het echte coronavirus met spike-eiwitten het lichaam indringt, herkennen de antistoffen het virus direct en zal je immuunsysteem het virus verwoesten, voordat het zich kan innestelen.

Ingewikkeld verhaal, maar waar het op neer komt: je krijgt niet het coronavirus ingespoten, maar een stukje genetische code, wat slechts 1 eiwit kan maken, namelijk het spike eiwit. Je immuunsysteem gaat hier tegen vechten en slaat dit op in het geheugen, zodat als je echt in aanraking komt met het coronavirus, je immuunsysteem dit meteen herkent en het virus uitschakelt.

Nu de laatste vraag. Wat doe ik..?
Ik neem het vaccin, en ik hoop oprecht velen met mij, zodat wij volgend jaar gedachteloos onze ouders kunnen knuffelen, de horeca weer open kan gaan, wij tot laat op tafel kunnen dansen, ondernemers weer op kunnen krabbelen, en ik niet meer voor de allerziekste corona patiënten hoef te zorgen, waar ik op dit moment tegen aankijk.
Iedereen een fijne kerst gewenst vanaf de Intensive Care in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk. ❤️🎄
Evelien de Jong, infectioloog-intensivist
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 11:57:18 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196963503
quote:

[..]

Nou, als je dat op FB leest :')

"Ja en dat kan nooit zo snel"
Ik denk dat toch wel zo'n beetje iedereen die iets kan bijdragen wat betreft onderzoek naar een nieuw vaccin, dit doet en het andere medicijn waar ze aan werken even links laten liggen.

En waar een zoveelste bloedverdunner of wat dan ook onder op de stapel komt bij "de instantie" komen de vaccins bovenop met een grote rode stempel "spoed"
pi_196963545
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:57 schreef derLudolf het volgende:

Dit heeft een collega gepost ;)
Bovendien las ik het al eerder op Pfizers site zelf.. maar dan wat ingewikkelder :+
pi_196963558
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

"Ja en dat kan nooit zo snel"
Ik denk dat toch wel zo'n beetje iedereen die iets kan bijdragen wat betreft onderzoek naar een nieuw vaccin, dit doet en het andere medicijn waar ze aan werken even links laten liggen.

En waar een zoveelste bloedverdunner of wat dan ook onder op de stapel komt bij "de instantie" komen de vaccins bovenop met een grote rode stempel "spoed"
Dat hoorde ik ook, iedereen is overal vandaan en afgehaald gehaald, er hoefde niet gevraagd te worden om onderzoeksgeld, meer dan voldoende vrijwilligers om te testen etc
pi_196963565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:51 schreef Blues het volgende:
Gevonden, notabene van een collega ;)
[..]

Ja, die ^O^
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 12:01:02 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196963574
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:59 schreef Blues het volgende:

[..]

Dit heeft een collega gepost ;)
Ja dat had ik gelezen, maar ik bedoel meer de reacties op een corona bericht op Nos of nu
pi_196963590
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:01 schreef derLudolf het volgende:

Ja dat had ik gelezen, maar ik bedoel meer de reacties op een corona bericht op Nos of nu
Ik blijf graag in mijn eigen bubbel van onderzoek/wetenschap/hoor en wederhoor ipv al die wappies die een mening hebben en met indianenverhalen strooien :)
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 12:03:44 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196963625
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat hoorde ik ook, iedereen is overal vandaan en afgehaald gehaald, er hoefde niet gevraagd te worden om onderzoeksgeld, meer dan voldoende vrijwilligers om te testen etc
Dat heb ik niet gehoord, maar het is meer zoals ik me voorstel.

Lullig voor die honderd patiënten met die ene zeldzame stofwisselingsziekte, maar dit gaat voor (en is 'makkelijk' geld aan te verdienen)
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:05:47 #201
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196963658
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Niet om het huidige resultaat te bagataliseren, maar aan deze vaccins zit wel ruim 20 jaar onderzoek aan vooraf. Als het al niet meer is.
pi_196963673
Moest hier zo om lachen. Een hele enge man in de vs dacht ook slim te zijn en tweette dit _O- (hij was nog serieus ook)
“What if instead of a vaccine we just were able to get exposed to a weak version of the virus that enabled us to build the antibodies we need to fight the real thing”
pi_196963700
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:05 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Niet om het huidige resultaat te bagataliseren, maar aan deze vaccins zit wel ruim 20 jaar onderzoek aan vooraf. Als het al niet meer is.
Dank, Dat was ik nog vergeten, de basis was er al, het wiel hoefde niet uitgevonden te worden
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 12:11:04 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196963773
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:02 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik blijf graag in mijn eigen bubbel van onderzoek/wetenschap/hoor en wederhoor ipv al die wappies die een mening hebben en met indianenverhalen strooien :)
Ik zit in geen van beide bubbels. Maar volg toch liever de wetenschappelijke.
pi_196963799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest hier zo om lachen. Een hele enge man in de vs dacht ook slim te zijn en tweette dit _O- (hij was nog serieus ook)
“What if instead of a vaccine we just were able to get exposed to a weak version of the virus that enabled us to build the antibodies we need to fight the real thing”
Zou dit niet sarcastisch bedoeld zijn? :D

En knap staaltje techniek is het hoor :Y Gewoon een stukje code geven.
(Wat ik ook tof vind, even los van alle duizenden dierproeven die nu wel zijn uitgevoerd natuurlijk, is dat er geen kippenei-cellen meer voor nodig schijnen te zijn om dit soort vaccins te produceren. Moet er nog eens wat beter induiken, maar het klinkt als een win.)

(Ik denk trouwens dat bepaalde vaccins die ik mijn konijnen geef in kortere tijd (deels) zijn ontwikkeld. Zoals tegen RHD2. Dat doe ik ook gewoon omdat de eventuele bijwerkingen in het niet vallen bij het (dodelijke) ziekteverloop. En ach, autistisch zijn ze toch altijd al een beetje :+ )
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 12:12:18 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196963803
quote:

[..]

Aha. Meende wel al te lezen dat zo'n vaccin betrekkelijk eenvoudig is te maken.
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 12:14:04 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196963846
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]

(Wat ik ook tof vind, even los van alle duizenden dierproeven die nu wel zijn uitgevoerd natuurlijk, is dat er geen kippenei-cellen meer voor nodig schijnen te zijn om dit soort vaccins te produceren. Moet er nog eens wat beter induiken, maar het klinkt als een win.)

(Ik denk trouwens dat bepaalde vaccins die ik mijn konijnen geef in kortere tijd (deels) zijn ontwikkeld. Zoals tegen RHD2. Dat doe ik ook gewoon omdat de eventuele bijwerkingen in het niet vallen bij het (dodelijke) ziekteverloop. En ach, autistisch zijn ze toch altijd al een beetje :+ )
En stiekem vind je het ook wel gaaf als Bill Gates de hele dag je konijnen zit te volgen toch?
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:14:23 #208
13783 Anthraxx
pi_196963858
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha. Meende wel al te lezen dat zo'n vaccin betrekkelijk eenvoudig is te maken.
Ik weet niet hoe ze dat doen. Dit hadden ze in 2 dagen geloof ik. Maar dan komt de rest van het traject nog.
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:14:59 #209
13783 Anthraxx
pi_196963870
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En stiekem vind je het ook wel gaaf als Bill Gates de hele dag je konijnen zit te volgen toch?
En een push bericht geeft als ze honger hebben 👍
pi_196963891
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik doe het zelf ook (ik heb een camera op hun bak gericht staan. Fuck de privacy.)

Hoewel ik eigenlijk nog steeds denk dat ZIJ ons in de gaten houden op hun weg naar world domination.
pi_196963903
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:14 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

En een push bericht geeft als ze honger hebben 👍
Elke fucking minuut. Heel m'n scherm vol met die berichten man :')
pi_196963972
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D ik weet je te vinden :Y
pi_196964021
quote:

[..]

@blues: linkje?

Edit: laat maar.....wijze les: eerst doorlezen voor je vragen stelt :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196964039
quote:

[..]

Ik snap ook niet dat mensen (oke vooral wappies) daar aan voorbij gaan.
"Hoe kan een vaccin er opeens zo snel zijn".
Alsof het uit het niets komt.....
pi_196964130
Ik heb net geleerd dat Rudolph het rendier een vrouwelijk rendier is, evenals de rest van de rendieren die de slede trekken :D
(Omdat bij rendieren zowel vrouwelijke als mannelijke individuen een gewei dragen, maar de mannen deze in de herfst afwerpen.)

/grappigfeitje
pi_196964203
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Was het maar zo, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jack_Posobiec
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:31:25 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_196964230
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit is niet eens een gekke gedachte. Het wordt namelijk reeds toegepast. Een virus dat gedeeltelijk gesloopt wordt om minder schadelijk te zijn, maar wat wel het afweermechanisme activeert.
En dit is ook voor dit virus een van de onderzoeksrichtingen om het aan te vallen.
pi_196964258
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net geleerd dat Rudolph het rendier een vrouwelijk rendier is, evenals de rest van de rendieren die de slede trekken :D
(Omdat bij rendieren zowel vrouwelijke als mannelijke individuen een gewei dragen, maar de mannen deze in de herfst afwerpen.)

/grappigfeitje
Daar kwam ik gisteren ook achter :D
pi_196964317
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik doe het zelf ook (ik heb een camera op hun bak gericht staan. Fuck de privacy.)

Hoewel ik eigenlijk nog steeds denk dat ZIJ ons in de gaten houden op hun weg naar world domination.
Pinky and the brain, maar dan de nijnenvariant! :D

Heb vanuit werk nog niks gehoord over vaccineren, maar werk ook niet op afdelingen, en nog 4 dagen en dan begin ik elders. Dus zie tegen die tijd wel hoe het gaat als niet-zkh-medewerker.

Net lekker zitten spelen, en een les geboekt bij een goeie cajonspeler. Zin in O+
pi_196964649
Iemand in de buurt van Nijmegen met een marinade injector toevallig?
pi_196964674
Toch maar weer lenzen online besteld. Het scheelt zo allemachtig veel geld dat ik er niet voor naar de opticien ga.
De laatste keer was ik bij de opticien toch bijna 180 euro kwijt, en online was het nog geen 80 euro. Zelfde lenzen. En nu gooien ze er nog eens een 'doei2020' korting overheen, waardoor het me maar 65 euro kost.

Dat ze iets extra rekenen bij de opticien vind ik heel geen punt overigens. Want je betaalt ook voor service, kunde, de meting, etc. Maar dit is echt wel een heel groot verschil. Zodra ik door deze batch lenzen heen ben (over een jaar) en corona ook weer een beetje opgehoepeld is, zal ik wel weer eens voor een fatsoenlijke oogmeting gaan. Maar voor nu voldoen mijn huidige lenzen prima.

/liefdagboek
pi_196964698
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:48 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Iemand in de buurt van Nijmegen met een marinade injector toevallig?
Als niemand je kan helpen, kan je ook naar de dienstapotheek voor een 20 ml spuit en een opzuignaald. Als je wanhopig genoeg bent.
pi_196964786
Net de kerstbox opgehaald :9 nu al zin in.
pi_196964889
Mijn kerstbox is aan de deur afgeleverd door mijn ouders. Die zwaar onder de indruk zijn van de lifjes en de lafjes, het is niet zo hun ding. Idee was dan ook dat we samen zouden eten en ik zou dresseren. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen :+

Er zit iets met Parmezaanse kaas bij, kom maar op. En een tomaten explosie, uitdaging!

Edit: gelukkig is er de instructie link https://restaurantflavours.nl/instructie/

Ik ben een soort rariteit nu in de buurt, elke voorbijganger moet een keer extra kijken als ze met masker en handschoenen aan de deur zien staan, met al-tijd eten op de drempel _O-
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:59:40 #225
63722 z80
I fink you freaky
pi_196964918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Als niemand je kan helpen, kan je ook naar de dienstapotheek voor een 20 ml spuit en een opzuignaald. Als je wanhopig genoeg bent.
Geen troll voeren aub.
pi_196964980
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:59 schreef z80 het volgende:

[..]

Geen troll voeren aub.
Ook niet marineren? ;(
pi_196964991
Ik had een Salade Onder den Toren met friet.

Niet overdreven dit jaar, der viel niks te schoeffelen.
Werewolf
pi_196965108
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:54 schreef Sarabi het volgende:
Net de kerstbox opgehaald :9 nu al zin in.
Ook foto’s maken en zulks voor in het kerst eten topic he *O*
pi_196965268
Lekker dan, een paar km verderop hebben een paar mensen van waarschijnlijk lol gehad door brandblussers te legen op 21 auto’s en iets verderop is een bushokje opgeblazen. Wat een klootviolen
pi_196965296
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker dan, een paar km verderop hebben een paar mensen van waarschijnlijk lol gehad door brandblussers te legen op 21 auto’s en iets verderop is een bushokje opgeblazen. Wat een klootviolen
Bedoel je met dat vuurwerk?
Werewolf
pi_196965393
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:18 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Bedoel je met dat vuurwerk?
Geen idee, paar jaar geleden was dat wel een keer gedaan, toen lagen de brokstukken meters ver
pi_196965512
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Idioten -O-
pi_196965970
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:50 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Je bedoelt zo'n doseerspuit? Die hebben ze bij kruidvat ook maar dat gat is te groot.
En een echte naald krijg je zonder recept niet mee (doktersrecept ;-))
  zaterdag 26 december 2020 @ 13:49:10 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196965975
Vraagje

twitter
  zaterdag 26 december 2020 @ 13:50:34 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196966014
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:48 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

[..]

Je bedoelt zo'n doseerspuit? Die hebben ze bij kruidvat ook maar dat gat is te groot.
En een echte naald krijg je zonder recept niet mee (doktersrecept ;-))
Zeker wel, heb ik er tig van liggen om kleine flesjes te vullen, en voor miniklusjes in huis

Zonder dokter ertussen, en werk ook niet in de zorg
pi_196966042
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:49 schreef Molo het volgende:
Vraagje

[ twitter ]
De levensvragen.
pi_196966088
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ook foto’s maken en zulks voor in het kerst eten topic he *O*
Ik ga mijn best doen :D had gisteren ook al mijn soep half op voordat ik er aan dacht

Nou laag 1 van de epoxy tafel zit er op *O* heel benieuwd hoe het gaat worden
pi_196966115
Fascinerend wel dat veel mensen blijkbaar niet weten wat het werkingsmechanisme van vaccins is. Mijn 8-jarige zoon kan dat zo vertellen :D

Anyways, vanochtend bovenstaande zoon naar zijn vader gebracht, het is stil in huis nu -O- Wij hangen een beetje dom rond en ondertussen staat de oven alweer aan want daar moet gedurende 2,5 uur een knolselderij is :D En daarna de rosbief :9
pi_196966124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 06:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan je je voorstellen hoe niet lekker de oliebollen van die bakker waren dat we heel blij waren met oliebollen van de Jumbo :X
Je kunt Vanyel vragen om een briefje te schrijven!? 😉

Uiteindelijk een slaap :Z zónder pilletje. Hoesten, kuch, schraap houdt nog even aan,

Cat: heb je een plan? als de klachten zouden verergeren? Je hebt toch niet alleen meldplicht in de CulSC?
pi_196966163
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:54 schreef Clubsoda het volgende:
Fascinerend wel dat veel mensen blijkbaar niet weten wat het werkingsmechanisme van vaccins is. Mijn 8-jarige zoon kan dat zo vertellen :D

Anyways, vanochtend bovenstaande zoon naar zijn vader gebracht, het is stil in huis nu -O- Wij hangen een beetje dom rond en ondertussen staat de oven alweer aan want daar moet gedurende 2,5 uur een knolselderij is :D En daarna de rosbief :9
Hint je nu op de Twitter die Kaatje was tegengekomen, of in het algemeen? Want mRNA vaccins zijn wel een redelijk nieuw soort vaccins, die hebben absoluut niet hetzelfde werkingsmechanisme als vaccins met verzwakte of gedode virussen :) .
pi_196966268
Ik ben zin aan het maken om me te verdiepen in membraandynamiek. Straks spelletjes spelen, eens zien wat we gaan eten en mogelijk nog eens Joker kijken. Vriend moet die nog altijd zien. (Lekker vrolijke film wel voor de kerstdagen :P )
pi_196966319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ga mijn best doen :D had gisteren ook al mijn soep half op voordat ik er aan dacht

Nou laag 1 van de epoxy tafel zit er op *O* heel benieuwd hoe het gaat worden
Ik las je post te snel en vroeg me af wat epoxy in je kerstdiner deed :o _O-

Niet vergeten foto’s te maken o|O Van je eten. Tafel mag ook.
pi_196966347
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:55 schreef AnneX het volgende:

[..]

Je kunt Vanyel vragen om een briefje te schrijven!? 😉

Uiteindelijk een slaap :Z zónder pilletje. Hoesten, kuch, schraap houdt nog even aan,

Cat: heb je een plan? als de klachten zouden verergeren? Je hebt toch niet alleen meldplicht in de CulSC?
Ik verwacht niet dat ik in een uur van snotterig naar saturaties onder de 90% duik ;)
Tijd zat om mijn ouders of een vriendin te bellen en anders is er ook nog altijd HAP of 112.

Ik heb mijn tafeltje met pbm al klaarstaan bij de voordeur. Vet handig als er iemand aan de deur staat.
pi_196966358
Ik ben opeens de kerstboom en alles helemaal zat, die gaat nu in stukjes
pi_196966426
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrede op Aard, Kaatje toch :o
pi_196966433
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker wel, heb ik er tig van liggen om kleine flesjes te vullen, en voor miniklusjes in huis

Zonder dokter ertussen, en werk ook niet in de zorg
Hmm waar moet ik dan exact naar vragen?
pi_196966454
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Moet ik kitten even langs sturen?
pi_196966488
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Vrede op Aard, Kaatje toch :o
Ding is enorm aan het uitvallen. De diva's hebben nu de streng van de lampjes ontdekt en zijn van mening dat dat anders moet. De meeste ballen hangen nu te hoog voor ze maar ik ontdekte net dat e op een kastje gaan zitten en vandaar ook meppen :(
pi_196966496
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Moet ik kitten even langs sturen?
Ik heb hier 2 oude taarten die denken kitten te zijn.
pi_196966513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb hier 2 oude taarten die denken kitten te zijn.
O, dan hoef je zelf niks te doen ^O^
pi_196966555
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik las je post te snel en vroeg me af wat epoxy in je kerstdiner deed :o _O-

Niet vergeten foto’s te maken o|O Van je eten. Tafel mag ook.

Van de tafel heb ik in ieder geval al foto's ^O^
pi_196966569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ding is enorm aan het uitvallen. De diva's hebben nu de streng van de lampjes ontdekt en zijn van mening dat dat anders moet. De meeste ballen hangen nu te hoog voor ze maar ik ontdekte net dat e op een kastje gaan zitten en vandaar ook meppen :(
Katten de deur uit :{w
pi_196966607
Ha, ik herken het kerstboomzat gevoel wel :D

WE hebben hier ook een nieuwe wandkast gekocht en die staat super. Model is wel zo dat je de bovenkant echt aan de muur moet zekeren voor de veiligheid en we wachten op de klusjesman die dat komt doen. Tot die tijd is het dus een hele hoop heen en weer geschuif van spullen die in de weg liggen (daarom ook de kast nodig) en dingen die uit het huis heen en weer gesjouwd worden voor "in de kast". Dus sowieso veel gesleep en gesjouw. Dan staat die boom me nu ook alleen maar in de weg omdat ie sowieso niet bij de blijvende situatie hoort. Het is wel een kamerplantplek, maar die zweven nu ook maar wat ammechtig van plek naar plek.
pi_196966613
Ik moet zeggen dat ik dit jaar nog geen konijn van de armleuning heb hoeven te plukken. Cas deed dat al niet echt (die trok wel de onderste takken los, maar de boom staat nu veel te hoog) en Nox is wat banger dan Mara, die heb ik nog niet op dergelijke acrobatische toeren kunnen betrappen. :D
pi_196966646
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

WE hebben hier ook een nieuwe wandkast gekocht en die staat super. Model is wel zo dat je de bovenkant echt aan de muur moet zekeren voor de veiligheid en we wachten op de klusjesman die dat komt doen. Tot die tijd is het dus een hele hoop heen en weer geschuif van spullen die in de weg liggen (daarom ook de kast nodig) en dingen die uit het huis heen en weer gesjouwd worden voor "in de kast". Dus sowieso veel gesleep en gesjouw. Dan staat die boom me nu ook alleen maar in de weg omdat ie sowieso niet bij de blijvende situatie hoort. Het is wel een kamerplantplek, maar die zweven nu ook maar wat ammechtig van plek naar plek.
Ik prop ook na de kerst alles weer in de dozen en geniet dan van de 'rust' in de kamer. Maar de boom mis ik toch altijd wel een beetje. Opeens weer zo kaal :D .
pi_196966654
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit jaar nog geen konijn van de armleuning heb hoeven te plukken. Cas deed dat al niet echt (die trok wel de onderste takken los, maar de boom staat nu veel te hoog) en Nox is wat banger dan Mara, die heb ik nog niet op dergelijke acrobatische toeren kunnen betrappen. :D
Een boom hoger (op een tafeltje) heb ik 1x gedaan toen deze katten hun eerste kerst hier hadden. Aan een stuk door hartverzakkingen en een wiebelende kerstboom. Nooit meer
pi_196966768
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik prop ook na de kerst alles weer in de dozen en geniet dan van de 'rust' in de kamer. Maar de boom mis ik toch altijd wel een beetje. Opeens weer zo kaal :D .
Laat nog wel wat andere lampjes liggen in de vensterbank. Geeft een leuk een gezellig licht. Maar ik kom er nu ook achter dat ik een treurnordman heb. Gaat wat worden straks, die naalden zooi
  Moderator zaterdag 26 december 2020 @ 14:36:36 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196966917
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

Klusjesman als in iemand die daar een factuur voor stuurt? Twee gaatjes boren, plug er in, schroefje/beugeltje aandraaien en klaar.
pi_196966981
Boompje staat alweer in de berging hier :') Kwam geen kat aan te pas
  zaterdag 26 december 2020 @ 14:40:22 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196966989
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klusjesman als in iemand die daar een factuur voor stuurt? Twee gaatjes boren, plug er in, schroefje/beugeltje aandraaien en klaar.
Als je het uitbesteed wel ja. Die man/vrouw moet daar ook van leven
  zaterdag 26 december 2020 @ 14:41:14 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196967005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:11 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

[..]

Hmm waar moet ik dan exact naar vragen?
Injectienaald voor gebruik van marinade in vlees

Heel lief bij lachen en dan vragen wat voor naald en andere spullen je nodig hebt
  zaterdag 26 december 2020 @ 14:42:03 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196967019
Kind hier kijkt alleen vol bewondering naar de boom

En speelt, voorzichtig, met de kerststal. 'Want anders gaat baby Jezus kapot en dan issie dood mama' :') O+
pi_196967377
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:42 schreef Molo het volgende:
Kind hier kijkt alleen vol bewondering naar de boom

En speelt, voorzichtig, met de kerststal. 'Want anders gaat baby Jezus kapot en dan issie dood mama' :') O+
Wie is dit kind en wat heb je met Miep gedaan :o
pi_196967405
Koelkast officieel mudvol.

Dat ik zelfs blij was dat twee dingen niet leverbaar waren _O-
Betaling kon deze keer ipv pin netjes via een overboeking dus dikke prima. Ik houd van die Plus O+
pi_196967512
Baby Jezus O+ Joker ^O^ Ik mis @Kreator -O-
pi_196967520
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Injectienaald voor gebruik van marinade in vlees
}:|
pi_196967563
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:13 schreef minilot het volgende:
Baby Jezus O+ Joker ^O^ Ik mis @:Kreator -O-
Die heeft het nu veel te druk joh, als vers samenwonend :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:13 schreef minilot het volgende:

[..]

mini gelijk veganist nu. *noteert strategie*
pi_196967569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Soort Whamageddon.... maar dan anders ;(
pi_196967574
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

mini gelijk veganist nu. *noteert strategie*
_O-
pi_196967589
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

*mopper* Niettemin!
pi_196967608
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Soort Whamageddon.... maar dan anders ;(
Inzake Whamageddon: eerste jaar in vele jaren dat ik levend Eerste Kerstdag gehaald heb! *O* Toch nog een voordeel aan de kerona ^O^
pi_196967639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Inzake Whamageddon: eerste jaar in vele jaren dat ik levend Eerste Kerstdag gehaald heb! *O* Toch nog een voordeel aan de kerona ^O^
Felies!
pi_196967645
Jongens, ik was het al bijna weer vergeten, maar het is zo mooi O+
Er bestaan dus enzymen (eiwitten die processen katalyseren) die Flipase en Floppase heten O+
En ze Flipfloppen dus ook daadwerkelijk vetzuren in membranen O+

Flipfloppende eiwitten O+

*stil*
pi_196967683
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:21 schreef Candaasje het volgende:
Er bestaan dus enzymen (eiwitten die processen katalyseren) die Flipase en Floppase heten O+

*stil*
Fraai! :D
pi_196967883
quote:

Dit! Dit weten heel veel mensen blijkbaar niet. Alle vaccinonderzoeken van het afgelopen jaar waren gebaseerd op al veel langer onderzoek. We zijn sowieso al langer bezig met een coronavaccin, maar ook voor sars1 was er super veel (nu bruikbaar!) onderzoek gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 26-12-2020 15:45:14 ]
pi_196967977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:19 schreef minilot het volgende:

Ik ook! En ik heb verdorie op kerstavond en gisteren gewoon kerstliedjes zitten luisteren, maar 0x Wham! gehoord O+
pi_196968283
Yes, ik heb het ook gehaald! Al gok ik dat headset op in winkels er wel mee te maken had :P Met muts en mondmasker, ach dan kan volledig afsluiten met muziek ook wel :')
pi_196968471
No Wham dit jaar ~:)
pi_196968523
Ik kan het me niet herinneren dat ik het gehoord heb, zo ver weg gestopt
pi_196969591
Gut, volgens mij ben ik best lekker aan het eten. Alleen proef ik er zo weinig van ;(
pi_196969644
quote:

[..]

Neeeeee tis weer ingewikkelder dan dat. Maar dan om mooier redenen. Dan wil ik het ook wel strakker hebben dan ik zelf machtig ben. En die man komt toch, dus alle dingen op een lijstje voor een klusdag.
pi_196969680
Wat een heerlijke dag O+

Beetje lezen en internetten. Ontbeten met wentelteefjes van de brioche van gisteren. Uurtje gamen. Lunch met stokbrood met smeersels en hapjes. Even ons avondeten opgehaald en alvast genoten van de geuren van gerookte pecorino en gefrituurde kappertjes.
Nu schaatsen kijken met warme chocolademelk met een stukje van de derde variant van Mississippi mud pie. Vandaag met slagroom, gisteren met ijs, eergisteren met mascarpone. Morgen met merengue.

Tijd voor een dutje O+
Spoilers!
pi_196969686
quote:

[..]

Neeeeee tis weer ingewikkelder dan dat. Meer dan om mooier redenen. Dan wil ik het ook wel strakker hebben dan ik zelf machtig ben. En die man komt toch, dus alle dingen op een lijstje voor een klusdag.
quote:
Ja, deze duurt lang :(
pi_196969689
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gut, volgens mij ben ik best lekker aan het eten. Alleen proef ik er zo weinig van ;(
Ik hoor helaas om me heen dat dat best lang kan duren, dat je geur en smaak weg zijn -O-
pi_196969708
quote:

[..]

Neeeeee tis weer ingewikkelder dan dat. Meer dan om mooier redenen. Dan wil ik het ook wel strakker hebben dan ik zelf machtig ben. En die man komt toch, dus alle dingen op een lijstje voor een klusdag.
quote:
quote:

*stil*
Nu wil ik 2 kittens... :(
  zaterdag 26 december 2020 @ 17:34:30 #286
63722 z80
I fink you freaky
pi_196969727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit! Dit weten heel veel mensen blijkbaar niet. Alle vaccinonderzoeken van het afgelopen jaar waren gebaseerd op al veel langer onderzoek. We zijn sowieso al langer bezig met een coronavaccin, maar ook voor sars1 was er super veel (nu bruikbaar!) onderzoek gedaan.
Sars1,mers en ebola. Drie virusstengen waar het nodige onderzoek naar gedaan is en wordt. En waarbij voor ebola inmiddels ook een entstof is goed gekeurd.
Door corona is het ondergesneeuwd en kan ik het zo gou niet meer vinden. Maar als ik het goed onthouden heb is een het hiv onderzoek aan het kijken naar deze richting om het virus aan te vallen.
pi_196969729
quote:

[..]

quote:
quote:

*stil*
Nu wil ik 2 kittens... :(
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een heerlijke dag O+

Beetje lezen en internetten. Ontbeten met wentelteefjes van de brioche van gisteren. Uurtje gamen. Lunch met stokbrood met smeersels en hapjes. Even ons avondeten opgehaald en alvast genoten van de geuren van gerookte pecorino en gefrituurde kappertjes.
Nu schaatsen kijken met warme chocolademelk met een stukje van de derde variant van Mississippi mud pie. Vandaag met slagroom, gisteren met ijs, eergisteren met mascarpone. Morgen met merengue.

Tijd voor een dutje O+
Stil. Mooi.
pi_196969734
Kutquotechaosmelevewatdoeje.
pi_196969742
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik hoor helaas om me heen dat dat best lang kan duren, dat je geur en smaak weg zijn -O-
Ja -O-
Gelukkig smaken dingen ook niet vies, maar ik moet wat meer met texturen gaan doen om het interessant te houden. En kan nu probleemloos kaas eten :+
  zaterdag 26 december 2020 @ 17:38:25 #290
63722 z80
I fink you freaky
pi_196969793
Rondje gelopen. Deur uit bij redelijk weer en wind vol tegen. Wat normaal inhoud dat ik op de terugweg op de dijk de wind schuin in de rug heb. Nu was deze dus een stukje gedraaid, schuin van voren. En af en toe miezer er bij. Geen zin om zelf niet te maken. Pizza gehaald. Laatst dag voor de pizzaboer zijn vakantie.
pi_196969796
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:59 schreef z80 het volgende:

[..]

Geen troll voeren aub.
Doe niet zo gek. Dat is een volkomen normale vraag van een volkomen normale user.
Spoilers!
pi_196969799
Ach wat jammer @Cat-astrophe, kroketten maar even laten voor wat ze zijn, als je ze niet kunt proeven.

Klinkt voor @Lucky_Strike als een prima dag. Hier is het huis vrijwel "ontkerst" en alles staat weer op z'n plekkie, Mr. (of Mrs) Giraf kijkt me weer aan. Allen morgen bij daglicht nog maar een keer stofzuigen

Zometeen het knolselderij deel van de maaltijd van gisteren eten, tomatensoep vooraf. Dus ook geen krokettendag hier.
pi_196969937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een heerlijke dag O+

Tijd voor een dutje O+
O+ O+

Gisteren ook kappertjes gefrituurd en dat is een blijvertje. Lekker zeg :9

En ik wil ook chocolademelk met slagroom, maar te lui om alleen daarvoor naar de winkel te gaan. En het is onverstandig in een pandemie, dus dan ben ik ook nog eens verstandig door niet te gaan *)
pi_196970257
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

O+ O+

Gisteren ook kappertjes gefrituurd en dat is een blijvertje. Lekker zeg :9

En ik wil ook chocolademelk met slagroom, maar te lui om alleen daarvoor naar de winkel te gaan. En het is onverstandig in een pandemie, dus dan ben ik ook nog eens verstandig door niet te gaan *)
Goed bezig!

Ik heb chocomel.
En slagroom.
Beetje loze calorieën nu.
pi_196970289
Goed idee dat dutje.

Mijn lichaam zeurt weeral dat het zo vroeg donker is.
Werewolf
pi_196970325
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stom -O-

Ik heb braaf foto's van het eten gemaakt maar wat ben ik slecht in voedsel op de foto te zetten :') het doet het geen eer aan
pi_196970452
Hm, mijn diner was opeens 45 minuten eerder klaar dan gepland dus we hebben de eerste gangen al op :') Nu heel even zitten zodat ik mijn wijn kan drinken voordat ik aan het nagerecht begin.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2020 @ 18:28:00 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196970511
De hertencarpaccio :9.
pi_196970529
Moe, vol, moet nog hoofdgerecht en dessert :')
pi_196970603
3 x gedoucht, 3 keer pyjama weer aan.
pi_196970607
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 18:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Stom -O-

Ik heb braaf foto's van het eten gemaakt maar wat ben ik slecht in voedsel op de foto te zetten :') het doet het geen eer aan
Heej, maar je hebt foto’s ^O^

Hoofdgerecht op, straks toetje. Hoge verwachtingen want chocolade deed het eerder op de dag nog.. en dit is een chocoladetoet. En anders limoncellotoet er achteraan van het gekregen diner van gisteren. Zuur doet sowieso nog iets /wolkenachterdezon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')