abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196946256
Ja pff weet ook niet beter, sorry
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196946310
Nou, ik zit geloof ik al vol :D Heb alles al wel geproefd en tussendoor zo nu en dan een kniepertie en een croissantje.

De knieperties waren gisteren prima gelukt 8-) Er zijn wel 20+ recepten online, maar ma wist me te vertellen dat die al-le-maal niet goed waren hoor. Er moest echt geen kruidnagel in, wel kaneel, maar ook jenever. Prima, doen we oma's recept met jenever hoor :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:16:49 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946376
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik zit geloof ik al vol :D Heb alles al wel geproefd en tussendoor zo nu en dan een kniepertie en een croissantje.

De knieperties waren gisteren prima gelukt 8-) Er zijn wel 20+ recepten online, maar ma wist me te vertellen dat die al-le-maal niet goed waren hoor. Er moest echt geen kruidnagel in, wel kaneel, maar ook jenever. Prima, doen we oma's recept met jenever hoor :+
Klinkt op zich als een redelijk verhaal van je moeder :D

Moet dat per se met zo'n ijzer of kan het ook zonder?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:19:42 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946433
-verkeerde topic-
pi_196946447
Goed bericht voor je vader, Isa! Dus ook voor je moeder!

Er kwam ook nog een kerstpakket van het theater, althans dat heeft mnX voor mij gehaald.
Een grote doos met van de lokale grote ( ah, jumbo) en kleine (oa. kookwinkel) ondernemers met veel smakelijke verrassingen. Bijv. een fles om volgende maand te komen vullen met olijfolie.
Een hemaworst, broodjes, sap, koekjes etc. En heel veel waardebonnen met % kortingen voorkomende maanden.

Grappig...bij feestelijk eten in gangen begin ik ‘altijd’ met de toet.
Straks eens kijken naar het recept met sinaasappel, muffins, kwark/room als trifle.
Hebben jullie dat ook?
pi_196946481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:13 schreef Isabeau het volgende:

Mijn moeder had twee weken terug ook knieperties gebakken :9
pi_196946488
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:16 schreef Molo het volgende:

Klinkt op zich als een redelijk verhaal van je moeder :D

Moet dat per se met zo'n ijzer of kan het ook zonder?
Met zo'n ijzer :Y

Een heul ouderwetse. Dus geen thermostaat _O- Ik heb een verbrande knokkel. En omdat geen thermostaat wordt het ding stééds heter en heter. Dus als de knieperties wat te donker worden, dan trek je de stekker er uit. En dan even later weer stekker er in. En dat dan 30x.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196946538
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:

Er kwam ook nog een kerstpakket van het theater, althans dat heeft mnX voor mij gehaald.
Een grote doos met van de lokale grote ( ah, jumbo) en kleine (oa. kookwinkel) ondernemers met veel smakelijke verrassingen. Bijv. een fles om volgende maand te komen vullen met olijfolie.
Een hemaworst, broodjes, sap, koekjes etc. En heel veel waardebonnen met % kortingen voorkomende maanden.

Straks eens kijken naar het recept met sinaasappel, muffins, kwark/room als trifle.
Hebben jullie dat ook?
yup! Toet staat al klaar, straks alleen nog de speculaas erover.

Dat kerstcadeau klinkt geweldig _O_

Net even mijn kerstcadeautjes uitgepakt O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:24:52 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946542
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:

Hebben jullie dat ook?
Nope, altijd oldskool met soort vlees/vis/kaas van hoofdgerecht en dan de rest eromheen bouwen :9
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:26:15 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946570
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met zo'n ijzer :Y

Een heul ouderwetse. Dus geen thermostaat _O- Ik heb een verbrande knokkel. En omdat geen thermostaat wordt het ding stééds heter en heter. Dus als de knieperties wat te donker worden, dan trek je de stekker er uit. En dan even later weer stekker er in. En dat dan 30x.
Ah! Dan ga ik eens kijken of de banketbakker hier ze kant en klaar verkoopt ofzo :D

En wow, zo'n waterkoker hadden wij vroeger, soort van waterkoker van het merk Darwin's Theory O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

yup! Toet staat al klaar, straks alleen nog de speculaas erover.

Dat kerstcadeau klinkt geweldig _O_

Net even mijn kerstcadeautjes uitgepakt O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt fantastisch _O- _O_
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:26:50 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946583
Kent iemand het spel Azul? Heb een intense haat aan spellen maar deze was erg erg tof

Besteld, wordt afgeleverd komende maandag op vakantieadres _O_
pi_196946625
Ken het niet, Molo. Wat was er wel zo tof aan dit spel?

Wij hadden overigens lekkere dingetjes besteld bij Kelly's Expatshop en dagen lang zou het worden afgeleverd op vrijdag 25 december :+
Ik vroeg net aan Jross of dat er nog steeds stond: nope, nu stond er helemaal geen datum meer 8-)
pi_196946674
Brrr, best fris buiten, maar wel erg lekker. Nu koude wangen en neus, de rest is warm

Antwoord gekregen van het restaurant vwb de knolselderij, maar niet voor het nagerecht 🤣.

Maar dan eet ik het toch vanavond, dan is de koelkast ook leger, want iedere keer valt er van alles om (niet alle bakjes blijven op elkaar staan)
We have far more in common than that which devides us..
pi_196946718
En ook antwoord betr dessert, niet in oven. Ben helemaal blij
pi_196946750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr, best fris buiten, maar wel erg lekker. Nu koude wangen en neus, de rest is warm

Antwoord gekregen van het restaurant vwb de knolselderij, maar niet voor het nagerecht 🤣.

Maar dan eet ik het toch vanavond, dan is de koelkast ook leger, want iedere keer valt er van alles om (niet alle bakjes blijven op elkaar staan)
Wat fijn! Hoe moet het nou precies?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:36:22 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196946754
Ik heb het kerst-kook topic nog even aangevuld: CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
met Frankenkoen!

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196946873
Mijn vader heeft net gezegd dat de nieuwe buren best wel Marokkanen mogen zijn zo lang hij er maar geen last van heeft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:43:16 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196946885
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Ken het niet, Molo. Wat was er wel zo tof aan dit spel?

Wij hadden overigens lekkere dingetjes besteld bij Kelly's Expatshop en dagen lang zou het worden afgeleverd op vrijdag 25 december :+
Ik vroeg net aan Jross of dat er nog steeds stond: nope, nu stond er helemaal geen datum meer 8-)
Pfoe

Hoe leg ik dat uit, geen spelletjeskenner hier

Maar iig, simpele spelregels, meerdere lagen erin, beetje geluk en beetje tactisch.
Het is een soort complexe vorm van vijf op een rij waarbij je onder dreiging van de vijfde horizontale tegel dichtzetten op elk moment het spel kunt stoppen en daarmee je tegenstanders lekker kunt intimideren en tactisch kunt 'benadelen'.

Betekent dat je het ook als je het zat bent heel snel kunt afkappen, snel rondje spelen kan, maar je kunt het ook heel erg lang rekken.

Nou, dit klinkt natuurlijk helemaal niet overtuigend maar ik vond het tof. Ik hou niet van spellen waarvoor je eerst een uur boekjes moet doorbladeren voor je het snapt.

En Kelly heeft eindelijk haar administratie op orde dus :+
Bestellen jullie daar vaker? Ik meestal van British Corner Shop maar Kelly zou ook kunnen. Vanavond Christmas pudding als één van de twee toetjes iig
pi_196946897
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat fijn! Hoe moet het nou precies?
Ik mag kiezen
De knolselderij in een pan of in de oven, olijfolie of met boter langzaam aan beide kanten 4 a.5 min bakken op laag vuur.

Of in de oven op 180 graden 8 minuten.
pi_196946973
* DancingPhoebe neust 30 minuten in de krant

Iedereen: ... kwebbelkwebbelkweb...

* DancingPhoebe pakt telefoon op

Iedereen: DP HET IS KEEHEEERTST!! :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196947030
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
* DancingPhoebe neust 30 minuten in de krant

Iedereen: ... kwebbelkwebbelkweb...

* DancingPhoebe pakt telefoon op

Iedereen: DP HET IS KEEHEEERTST!! :( :(
Och erm
pi_196947039
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Molo het volgende:
Kent iemand het spel Azul? Heb een intense haat aan spellen maar deze was erg erg tof

Besteld, wordt afgeleverd komende maandag op vakantieadres _O_
Die staat al lang op onze verlanglijst, wel een aanrader dus?

Brunch was geslaagd :9 nu tijd voor een dutje O+ afgelopen nachten waren steeds ver na 3u :@
pi_196947089
Azul nog steeds niet gespeeld, maar is een bekend spel, scoorr best hoog geloof ik :)

En kerstpakketjes en outfit in WoW O+ Memories!

Hier even opwarmen na een buitje. Verder mooi weer, maar nou wel bevroren pikkels, om er maar eens een Vlaams woord in te gooien. Natte handschoenen, wind tegen, you do the math.
pi_196947090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:36 schreef fietsie het volgende:
Ik heb het kerst-kook topic nog even aangevuld: CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
met Frankenkoen!

[ afbeelding ]
Jij eet zeepaard? :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:59:59 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196947177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die staat al lang op onze verlanglijst, wel een aanrader dus?

Brunch was geslaagd :9 nu tijd voor een dutje O+ afgelopen nachten waren steeds ver na 3u :@
Paar potjes gespeeld bij zwager, was erg tof vond ik iig, maar verre van een kenner dus hier

Ik hou wel enorm van Risk, elkaar lekker zieken en tactisch om zeep leggen zonder ál teveel te hoeven nadenken

Veel wijn erbij, wat chipjes, vooral met leuke mensen spelen die het leven niet al te serieus nemen, topavond
pi_196947178
Ik kom echt nergens toe vandaag _O-
Net in Zoom met familie. Er werden rapporten gedeeld, er werden surprises uitgepakt. Nu zit iedereen daar aan het voorgerecht en ben ik uitgelogd. Want Zoom kan er slecht mee omgaan als mensen door elkaar praten, ik kom niet boven de gesprekken uit dus kan niet deelnemen en voor mijn lichte (Corona?) hoofdpijn helpt dat dan ook niet echt. Straks ronde twee qua surprises. Ben benieuwd wat voor mij wordt uitgepakt *O*

En onder de rapportbespreking ging de bel :? Stond vriendinnetje voor de deur met een compleet kerstdiner _O_ Ik heb nu wildschotel, rode kool, spruiten, rozemarijnaardappeltjes, een liter paddenstoelensoep, twee porties chocomousse, limoncello toetje, broodjes, tapenade.
Haar offer was niet al te groot: ze had immers voor zichzelf kerstdiner besteld en heeft er de bestelling voor zes andere mensen bij gekregen _O-

Nu heb ik een koelkast vol, morgen komt kerstdiner2 via mijn ouders (afhaal) én de Plus bezorgt ook nog.
Blij dat ik nog plek in de vriezer heb, want dat ga ik echt niet binnen de houdbaarheid opkrijgen.

Behalve de toetjes. Want toetjes O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:03:59 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196947247
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij eet zeepaard? :D
:7 Je bent al de tweede die dat vraagt vandaag :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator vrijdag 25 december 2020 @ 16:05:57 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196947278
Ik heb ook nog toetje Cat.

Niemand vond galaktaboureko echt lekker ;( Behalve ik, maar om nou een hele ovenschotel alleen weg te eten, dan krijg je spontaan diabetes _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196947291
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kom echt nergens toe vandaag _O-
Net in Zoom met familie. Er werden rapporten gedeeld, er werden surprises uitgepakt. Nu zit iedereen daar aan het voorgerecht en ben ik uitgelogd. Want Zoom kan er slecht mee omgaan als mensen door elkaar praten, ik kom niet boven de gesprekken uit dus kan niet deelnemen en voor mijn lichte (Corona?) hoofdpijn helpt dat dan ook niet echt. Straks ronde twee qua surprises. Ben benieuwd wat voor mij wordt uitgepakt *O*

En onder de rapportbespreking ging de bel :? Stond vriendinnetje voor de deur met een compleet kerstdiner _O_ Ik heb nu wildschotel, rode kool, spruiten, rozemarijnaardappeltjes, een liter paddenstoelensoep, twee porties chocomousse, limoncello toetje, broodjes, tapenade.
Haar offer was niet al te groot: ze had immers voor zichzelf kerstdiner besteld en heeft er de bestelling voor zes andere mensen bij gekregen _O-

Nu heb ik een koelkast vol, morgen komt kerstdiner2 via mijn ouders (afhaal) én de Plus bezorgt ook nog.
Blij dat ik nog plek in de vriezer heb, want dat ga ik echt niet binnen de houdbaarheid opkrijgen.

Behalve de toetjes. Want toetjes O+
Da’s onverwacht smullen, lief van haar dat ze aan jou dacht
pi_196947294
Sodeju Cat! :D

Qua bordspellen vond ik Plague Inc. ook erg tof, gespeeld toen corona net uit kwam, toen was het nog grappig om als virus e.d. de wereld over te nemen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')