Heb je deze verbeterpunten ook doorgegeven, wel een kanshebber voor mijn volgende thuis uit eten etentje namelijk, en dan zou het wel fijn als de schoonheidsfoutjes eruit zijnquote:Op zondag 15 november 2020 12:59 schreef stavromulabeta het volgende:
Gisteren eens Simple uitgeprobeert. Als het gaat om kanshebbers om ooit weer een ster naar Utrecht te halen, wordt deze meestal samen met Karel V genoemd. Omdat het bij een hotel zit is het restaurant voor gasten open, maar ze hebben dus ook thuis-maaltijden.
[ afbeelding ]
Het zat verpakt in een mooie grote doos. Niet heel erg fietsvriendelijk maar wel met een keurig verzorgd boekje erbij.
[ afbeelding ]
Het menu
[ afbeelding ]
Het eerste gerecht: Noordzeekrab met mango en groene curry-schuim. Bijna klaar: alleen het schuim hoefde nog opgeklopt te worden. Dat bleek wel een redelijke uitdaging te zijn: Een gemiddelde keukengarde is veel te groot voor de meegeleverde hoeveelheid saus. Dus uiteindelijke maar half opgeschuimd erover heen geschept. Esthetisch wat minder maar wel heel erg lekker.
[ afbeelding ]
Het meegeleverde brood met yuzu-boter en basilicumolie
[ afbeelding ]
Het tussengerecht: Gerookte paling, knolselderij met een eitje, aardappelmousseline en gerookte palingsaus. Heel erg lekker dit. Vooral ook de saus. Wat wat minder was, waren de instructies "warm het voorgegaarde ei 5 minuten in lauwwarm water op. Tik het daarna open." Bij het open tikken bleek dat hele voorgegaarde ei nog compleet vloeibaar. Tja. Gelukkig lagen er nog een eieren in de koelkast![]()
[ afbeelding ]
De varkensbuik met spitskool- en zuurkoolrouleaux, gepofte rijst en ansjovis met een speksaus. Erg verrassende combinatie, die zilte varkensbuik met nog ziltere ansjovis, dat ga ik zelf ook eens proberen. Dat zelfde geldt voor de rouleaux (of rouleauxen of rouleauxs?). En die speksaus was goddelijk.
[ afbeelding ]
En het dessert, gecombineerd met de meegeleverde friandises. Foutje van mijn kant: "leg de chocolademouse op de crumble." Oeps, dat was de boterkoek
Kosten 79,90 voor 2 personen.
Allemaal heel erg lekker en zowel de doos als het boekje zagen er heel erg verzorgd uit. Alleen was de praktische uitvoering wat minder goed doordacht, af en toe had ik het gevoel dat ik een IKEA-kast aan het in elkaar zetten was: Bieslook? Welke bieslook, heb jij ergens bieslook gezien? Die zwarte saus, waar hoort die bij? Geen idee. Nou ja, iets met soja, laten we hem maar bij de krab doen. En dan dat vloeibare eitje dat voorgegaard had moeten zijn. Dat kan gewoon beter.
Ik was begonnen met foto's maken. Alleen heb ik mij niet aan de instructies gehouden. Daarom gestopt met foto's maken. Oa het vlees dunner gesneden met een totaal ongeschikt mesquote:Op maandag 16 november 2020 20:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je er ook foto's van?
Wat was je kwijt?
Ja zeker zonder wijn. Zou wat zijn als ook nog 4 verschillende flessen wijn mee zou krijgenquote:Op maandag 16 november 2020 20:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je deze verbeterpunten ook doorgegeven, wel een kanshebber voor mijn volgende thuis uit eten etentje namelijk, en dan zou het wel fijn als de schoonheidsfoutjes eruit zijn
Menu is neem ik aan zonder wijn?
Hah! Zo zien mijn bordjes met bloemkool & saus er ook uit, dus ik maak gewoon haute cuisinequote:Op zaterdag 19 december 2020 21:32 schreef Blues het volgende:
Sorry voor mijn bloemkooloorlog op een bord, ik werd overvallen door een kloterige zak saus die meer dikke zalf bleek dan saus![]()
![]()
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:
Het is kerst dus moest er weer 'uit' gegeten worden.![]()
Ons favoriete restaurant dit jaar.
Amuse:
[ afbeelding ]
Pork pie met mierikswortel spul ernaast![]()
Voor:
[ afbeelding ]
Tartaar van schorseneren en peer met allerlei lekkers erop en beurre blanc.![]()
Tussen:
[ afbeelding ]
Snoekbaars met zuurkool en zuurkoolsaus. Zou zelf niet snel bedacht hebben dat dit samen gaat met vis. Maar geweldig lekker.
Hoofd:
[ afbeelding ]
Confid de canard met allerlei peterselie dingen en cepe jus. God wat is die eend lekker![]()
Er was kaas, samen 1 gedeeld want ik hoef overal maar een hapje van. Ze hebben altijd lekkere kaasjes, weet zo even niet meer wat.
Na:
[ afbeelding ]
Geweldig taartje van braam, vijg en kastanje. Hoorde ook koffie ijs bij maar dat vind ik goor.
Amuses:
[ afbeelding ]
Leuk kerstig tintje eraan.
Kortom geweldig gegeten. Hele avond over gedaan. Maar kon ook niet missen bij dit restaurant. Geen idee wat de prijs precies was maar een dikke 10.
Welk restaurant is dit?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:
Het is kerst dus moest er weer 'uit' gegeten worden.![]()
Ons favoriete restaurant dit jaar.
Wilde er toch iets gezelligs van maken en diep in een keukenlade vind ik nog 2 rode lopersquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ziet er geweldig uit en wat een gezellige feesttafel
quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?
Misschien iets rustiger met de citroenen doen? Je klinkt een beetje... zuur.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:34 schreef golfer het volgende:
Alleen jammer van die zogenaamd grappige benamingen van de gerechten.
Ziet er ook heerlijk uitquote:Op vrijdag 25 december 2020 22:20 schreef Barreltje het volgende:
Eerst de foto's de tekst komt zo..
![]()
Box plus wijn
[ afbeelding ]
Uitgepakt
[ afbeelding ]
Amuse
[ afbeelding ]
Broodje erbij
[ afbeelding ]
Voor 1
[ afbeelding ]
Voor 2
[ afbeelding ]
Tussen 1
[ afbeelding ]
Tussen 2
[ afbeelding ]
Hoofd
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
Friandises
[ afbeelding ]
Opperdepop
[ afbeelding ]
Kan ook niet wachten totdat zij weer open kunnen. Heerlijk eten en zulke verrassende smakenquote:Op vrijdag 25 december 2020 23:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Prachtig eten Barreltje en Kaatje!
Bij Kaatje zou ik ook echt geen vlees missen. Tof dat je alleen bent en dit doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |