abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2020 @ 20:59:24 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_196277134
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:59 schreef stavromulabeta het volgende:
Gisteren eens Simple uitgeprobeert. Als het gaat om kanshebbers om ooit weer een ster naar Utrecht te halen, wordt deze meestal samen met Karel V genoemd. Omdat het bij een hotel zit is het restaurant voor gasten open, maar ze hebben dus ook thuis-maaltijden.

[ afbeelding ]
Het zat verpakt in een mooie grote doos. Niet heel erg fietsvriendelijk maar wel met een keurig verzorgd boekje erbij.

[ afbeelding ]
Het menu

[ afbeelding ]
Het eerste gerecht: Noordzeekrab met mango en groene curry-schuim. Bijna klaar: alleen het schuim hoefde nog opgeklopt te worden. Dat bleek wel een redelijke uitdaging te zijn: Een gemiddelde keukengarde is veel te groot voor de meegeleverde hoeveelheid saus. Dus uiteindelijke maar half opgeschuimd erover heen geschept. Esthetisch wat minder maar wel heel erg lekker.

[ afbeelding ]
Het meegeleverde brood met yuzu-boter en basilicumolie

[ afbeelding ]
Het tussengerecht: Gerookte paling, knolselderij met een eitje, aardappelmousseline en gerookte palingsaus. Heel erg lekker dit. Vooral ook de saus. Wat wat minder was, waren de instructies "warm het voorgegaarde ei 5 minuten in lauwwarm water op. Tik het daarna open." Bij het open tikken bleek dat hele voorgegaarde ei nog compleet vloeibaar. Tja. Gelukkig lagen er nog een eieren in de koelkast :N

[ afbeelding ]
De varkensbuik met spitskool- en zuurkoolrouleaux, gepofte rijst en ansjovis met een speksaus. Erg verrassende combinatie, die zilte varkensbuik met nog ziltere ansjovis, dat ga ik zelf ook eens proberen. Dat zelfde geldt voor de rouleaux (of rouleauxen of rouleauxs?). En die speksaus was goddelijk.

[ afbeelding ]
En het dessert, gecombineerd met de meegeleverde friandises. Foutje van mijn kant: "leg de chocolademouse op de crumble." Oeps, dat was de boterkoek ;)

Kosten 79,90 voor 2 personen.

Allemaal heel erg lekker en zowel de doos als het boekje zagen er heel erg verzorgd uit. Alleen was de praktische uitvoering wat minder goed doordacht, af en toe had ik het gevoel dat ik een IKEA-kast aan het in elkaar zetten was: Bieslook? Welke bieslook, heb jij ergens bieslook gezien? Die zwarte saus, waar hoort die bij? Geen idee. Nou ja, iets met soja, laten we hem maar bij de krab doen. En dan dat vloeibare eitje dat voorgegaard had moeten zijn. Dat kan gewoon beter.
Heb je deze verbeterpunten ook doorgegeven, wel een kanshebber voor mijn volgende thuis uit eten etentje namelijk, en dan zou het wel fijn als de schoonheidsfoutjes eruit zijn :D

Menu is neem ik aan zonder wijn?
pi_196278197
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb je er ook foto's van?
Wat was je kwijt?
Ik was begonnen met foto's maken. Alleen heb ik mij niet aan de instructies gehouden. Daarom gestopt met foto's maken. Oa het vlees dunner gesneden met een totaal ongeschikt mes :')

Ik was ¤24,- kwijt.
pi_196281599
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je deze verbeterpunten ook doorgegeven, wel een kanshebber voor mijn volgende thuis uit eten etentje namelijk, en dan zou het wel fijn als de schoonheidsfoutjes eruit zijn :D

Menu is neem ik aan zonder wijn?
Ja zeker zonder wijn. Zou wat zijn als ook nog 4 verschillende flessen wijn mee zou krijgen ;)
Maar als je nog niet bij Concours hebt afgehaald zou ik die eerst even doen voordat je aan Simple begint. Concours vond ik wat de thuismaaltijd betreft net wat leuker (beter doordacht, 5 gangen voor de prijs van 4 gangen bij Simple en pakweg even lekker)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196363962
Ons lokale cafetaria maakt al een jaartje reclame voor een 'High Snacken'. Dit klinkt zowel intrigerend als :') maar de fascinatie won. We kregen eters die hier wel van houden dus ik bestelde voor 14,95 per persoon de High Snacken. Het werd thuisbezorgd.

Dit smaakte prima. Er was veel variatie en ook een aantal dingen die niet in de normale verkoop zitten zoals uienringen, garnalen, kipkluifjes, een soort pittige gehaktstaaf en een gepaneerde kipfilet. De burger was erg lekker.

Ik vond het iets te duur, 12,50 was een betere prijs geweest. En ik miste een bakje rauwkost.
Spoilers!
pi_196364162
Ziet er goed uit! En twister friet O+. Wel alleen duur als je hiervoor 60 euro moest neerleggen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:51:34 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196440954
Wij hebben vandaag laten koken en bezorgen door Bistrobar Indonesia uit Haarlem.
We namen een grote rijsttafel en als extra nog 2 gerechtjes.
Werd keurig allemaal in bakjes bezorgd:

Beetje (veel) op 1 bord:

Rijsttafel bestond uit:
- Nasi Putih (witte rijst)
- Nasi Goreng (gebakken rijst)

Groente
- Gado Gado (groente met pindasaus)
- Tempeh Manis (gekarameliseerde tempeh)
- Sajoer Lodeh (groente in kokosbouillon)
- Atjar (zoetzure komkommer salade)

Vlees
- Rendang (rundvlees gestoofd in pittige kokosmelk)
- Babi Ketjap (Varkensvlees gestoofd in ketjap steranijs saus)
- Ayam Smoor (in kruidige ketjap saus gesmoorde kip)

Vis
- Ikan Blado (witvis in een zoet-pittige boemboe)
- Udang Peteh (garnalen in een pittige bumbu van kokos en petehbonen)

Als extra hadden wij nog gekozen voor: martabak en loempia bebek.

Alles was heel erg lekker van smaak. Elk individueel gerechtje had een specifieke eigen kruiding en smaak.
We hebben nog net genoeg over om er morgen nog een keer van te genieten.
Rijstafel kostte 39,50 euro, extra's kostte bij elkaar 12,50, totaal dus 52 euro.
Absoluut de moeite en de prijs waard.

9/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:29:26 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196828813
Mijn verjaardagseten laten bereiden door Restaurant Fris uit Haarlem:
Alles werd in 2 grote papierenzakken aangeleverd bij ons thuis en het was best veel om allemaal uit te stallen:

Blues had bij een paar gerechten gekozen voor een aantal vegetarische opties.

De amuses voor ons allebei:

(links)merengue met zalmtartaar, komkommer en citrus, (rechts) soyakrokant met steak tartaar en miso crème.

Voorgerecht van Blues:

Bloemkool uit de oven, geschaafde hazelnootjes, truffel bechamel en saliesaus.
Mijn voorgerecht:

Salade va Noordzeekrab met rettich, komkommer, venkel, citrusgel en karnemelk vinaigrette.

Tussengerecht Blues:

Gnocchi, bosui, mosterd en olijven.
Tussengerecht van mij:

Croissant met eendenlever, savora mosterd en vijgen crème.

Hoofdgerecht blues:

Steak pompoen, paregort risotto, parmezaanse kaas en room, fudge, zout zure pompoen, pompoen compote en saus van laurier en peper.
Mijn hoofdgerecht:

Gebraden entrecote, bospeen, polenta, rosti, uien crème, artisjok crème en jus.

Dessert voor ons allebei:

Chocoladebereidingen met hazelnoot, spong cake, gepocheerde peer, tuille en passievruchten gel.

Het was een soort Ikea-maaltijd met heel veel losse componenten die bij elkaar gezocht moesten worden en vaak ook nog even allemaal apart bereid of verwarmd moesten worden.
Wel was alles allemaal prima van smaak.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196828934
Sorry voor mijn bloemkooloorlog op een bord, ik werd overvallen door een kloterige zak saus die meer dikke zalf bleek dan saus :') :'(
pi_196832950
quote:
83s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:32 schreef Blues het volgende:
Sorry voor mijn bloemkooloorlog op een bord, ik werd overvallen door een kloterige zak saus die meer dikke zalf bleek dan saus :') :'(
Hah! Zo zien mijn bordjes met bloemkool & saus er ook uit, dus ik maak gewoon haute cuisine *)

Het ziet er allemaal heerlijk uit en ^O^ voor de IKEA opmerking :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 25 december 2020 @ 10:56:52 #260
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196940581
Het is kerst dus moest er weer 'uit' gegeten worden. :9
Ons favoriete restaurant dit jaar.

Amuse:

Pork pie met mierikswortel spul ernaast :9

Voor:

Tartaar van schorseneren en peer met allerlei lekkers erop en beurre blanc. O+

Tussen:

Snoekbaars met zuurkool en zuurkoolsaus. Zou zelf niet snel bedacht hebben dat dit samen gaat met vis. Maar geweldig lekker.

Hoofd:

Confid de canard met allerlei peterselie dingen en cepe jus. God wat is die eend lekker O+

Er was kaas, samen 1 gedeeld want ik hoef overal maar een hapje van. Ze hebben altijd lekkere kaasjes, weet zo even niet meer wat.

Na:

Geweldig taartje van braam, vijg en kastanje. Hoorde ook koffie ijs bij maar dat vind ik goor.

Amuses:

Leuk kerstig tintje eraan.

Kortom geweldig gegeten. Hele avond over gedaan. Maar kon ook niet missen bij dit restaurant. Geen idee wat de prijs precies was maar een dikke 10. O+
pi_196940786
Ziet er fantastisch uit O+
En wat een leuk tafelgerei heb je.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 25 december 2020 @ 12:05:04 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196942061
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:

Amuse:
[ afbeelding ]
Pork pie met mierikswortel spul ernaast :9

Voor:
[ afbeelding ]
Tartaar van schorseneren en peer met allerlei lekkers erop en beurre blanc. O+

Tussen:
[ afbeelding ]
Snoekbaars met zuurkool en zuurkoolsaus. Zou zelf niet snel bedacht hebben dat dit samen gaat met vis. Maar geweldig lekker.

Hoofd:
[ afbeelding ]
Confid de canard met allerlei peterselie dingen en cepe jus. God wat is die eend lekker O+

Er was kaas, samen 1 gedeeld want ik hoef overal maar een hapje van. Ze hebben altijd lekkere kaasjes, weet zo even niet meer wat.

Na:
[ afbeelding ]
Geweldig taartje van braam, vijg en kastanje. Hoorde ook koffie ijs bij maar dat vind ik goor.

Amuses:
[ afbeelding ]
Leuk kerstig tintje eraan.

Kortom geweldig gegeten. Hele avond over gedaan. Maar kon ook niet missen bij dit restaurant. Geen idee wat de prijs precies was maar een dikke 10. O+
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 25 december 2020 @ 18:13:09 #263
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196949377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:

Welk restaurant is dit? :9~
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196952037
Om nou voor mezelf een uitgebreid kerstdiner te maken leek me niet echt leuk. Wat was ik blij dat Studio Konijnenvoer (vegan restaurant) een kerstdinerbox had bedacht. Goede, simpele instructies bij die vele bakjes.
Ik had een 6 gangenmenu gekozen, maar 4,5 gang was genoeg, morgen de rest, ik mag nog een keer smullen dus (geen straf). De knolselderij is morgen aan de beurt en de andere helft van het nagerecht.
🎄

1. The art of beginnings
Perla olijven met gepofte paprika, Marcona amandelen, knoflook en basilicum. Huisgebrande notenmix met maple syrup en vadouvan. Ingelegde balsamico uitjes.
Grissini (Italiaanse soepstengel) met aioli van zwarte knoflook.

2. I’m quite ready for another adventure!
Smokey leek & potato soep, met baconcrumble gemaakt van rijstpapier en lente ui.
Pate van paddenstoelen, tofu en sjalot, met boter en tijm.
Geserveerd met huisgebakken zuurdesem focaccia.

3. And the beat goes on
Huisgemaakte ricotta, in zoutkorst gepofte biet, kersenbalsamico, gekonfijte Kalamata olijf, gefrituurd brickdeeg, pijnboompitten en basilicum.

4. A Taste of home
Tortellini gevuld met gerookte mozzarella en duxelles van oesterzwam en shii-take,
Met een prosecco beurre blanc, akkerpaddestoelen en groene asperge. Afgemaakt met pecorino en bieslook.

5. The main attraction
Steak van knolselderij: vele flinterdunne laagjes gemarineerde knolselderij, langzaam geroosterd en vervolgens krokant gebakken in boter, rozemarijn en knoflook. Geserveerd met een jus van gecarameliseerde knolselderij, dashi en morilles.

Geserveerd met de volgende bijgerechten:
✨Aardappelpuree met truffel en chips van truffel aardapel.

✨Venkel gratin, gemarineerd in gekonfijte sinaasappel en gember, met een knapperig korstje van panko en parmezaan.

✨Groene salade met blauwaderkaas, medjoul dadels, cassisdressing en croutons.

6. All good things come to an end
Decadente chocolade taart met een lopende vulling van gezouten dolce de lece karamel en hazelnoot, buttercream frosting, gesuikerde kumquat en pistache.
💛
Kosten ¤65 voor een 6 gangen diner.
Wijn en extra amuse niet genomen

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 25-12-2020 22:56:09 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_196952452
Ziet er geweldig uit en wat een gezellige feesttafel O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196952546
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ziet er geweldig uit en wat een gezellige feesttafel O+
Wilde er toch iets gezelligs van maken en diep in een keukenlade vind ik nog 2 rode lopers
  vrijdag 25 december 2020 @ 21:34:25 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196952744
Alleen jammer van die zogenaamd grappige benamingen van de gerechten. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_196953199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 12:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:34 schreef golfer het volgende:
Alleen jammer van die zogenaamd grappige benamingen van de gerechten. :{w
Misschien iets rustiger met de citroenen doen? Je klinkt een beetje... zuur.
pi_196953269
Wij gaan morgen het een en nader ophalen bij Vroeg in Bunnik.
  vrijdag 25 december 2020 @ 22:20:43 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196953784
Goed, wij bestelden ons kerstavond diner bij Central park in Voorburg.
werd netjes op tijd bezorgd en in een prima verpakking.
wij gingen voor het 6 gangen diner, met kaviaar met blini als amuse vooraf en het wijn arrangement er bij..

Box plus wijn

Uitgepakt

Amuse
Perle Imperial Kaviaar met blini & iersalade

Broodje erbij

Voor 1
Carpaccio van LANGOUSTINE | CRÈME FRAÎCHE | KAVIAAR | KNOLSELDERIJ | APPEL | MELOEN
wijn: Quinta de Saalheiro

Voor 2
GANZENLEVER TERRINE | RODE PORT | BRIOCHE | RODE UIENCHUTNEY
wijn: Weingut Boujong

Tussen 1
RAVIOLI VAN KREEFT | POMPOEN | GROENE ASPERGES| KREEFTEN SAUS
wijn: Bodega Chivite

Tussen 2
GEGRILDE TARBOT | DUXELLES VAN PADDENSTOELEN | GEKONFIJTE WITLOF | PADDENSTOELENSAUS EN TRUFFEL.
wijn: Newton-Johnson

Hoofd
GEBAKKEN HERTFILET | STOOFPEER | PASTINAAK | SPRUITJES | HERTENJUS
wijn: La Mision William Fevre

Na
PURE CHOCOLADEMOUSSE | BLOEDSINAASAPPELCREMEUX | VERSE BLOEDSINAASAPPEL
wijn: Alagna Marsala

Friandises

Opperdepop

Kosten:
- Kaviaar + Blini 7,50 p.p.
- 6 gangen diner 79,50 p.p.
- wijnarrangement 45,00 p.p.

Alles was praktisch ingepakt, met kleuren stickers gemarkeerd ( al had het "gele" gerecht groene stickers en andersom) de beschrijving was best compleet, incl filmpjes onder de QR code. Voor ieder gerecht waren we 5 - max 10 minuten voorbereidingstijd kwijt.

Heel fijn om zo super relaxt kerst te vieren

GE-NO-TEN ^O^ :Y)

[ Bericht 18% gewijzigd door Barreltje op 25-12-2020 22:47:00 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196954086
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:20 schreef Barreltje het volgende:
Eerst de foto's de tekst komt zo..

^O^

Box plus wijn
[ afbeelding ]

Uitgepakt
[ afbeelding ]

Amuse
[ afbeelding ]

Broodje erbij
[ afbeelding ]

Voor 1
[ afbeelding ]

Voor 2
[ afbeelding ]

Tussen 1
[ afbeelding ]

Tussen 2
[ afbeelding ]

Hoofd
[ afbeelding ]

Na
[ afbeelding ]

Friandises
[ afbeelding ]

Opperdepop
[ afbeelding ]
Ziet er ook heerlijk uit
  vrijdag 25 december 2020 @ 22:31:48 #272
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196954089
Ziet er fantastisch uit allemaal.
Even een tip voor onze i-phone fotografen, waaronder ikzelf.
Als je de foto gemaakt heb. Ga in foto's, tik wijzig aan en dan draai 1 graad.
Dan komen je foto's rechtop hier en geen kwartslag gedraaid.
Kwam er na jaren achter. Bug in I-phone.
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:08:58 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196955124
Wow, het water loopt mij in de mond @Barreltje
Poef.....gone! ©golfer
pi_196955294
Prachtig eten Barreltje en Kaatje!
Bij Kaatje zou ik ook echt geen vlees missen. Tof dat je alleen bent en dit doet ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196955851
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Prachtig eten Barreltje en Kaatje!
Bij Kaatje zou ik ook echt geen vlees missen. Tof dat je alleen bent en dit doet ^O^
Kan ook niet wachten totdat zij weer open kunnen. Heerlijk eten en zulke verrassende smaken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')