Hah! Zo zien mijn bordjes met bloemkool & saus er ook uit, dus ik maak gewoon haute cuisinequote:Op zaterdag 19 december 2020 21:32 schreef Blues het volgende:
Sorry voor mijn bloemkooloorlog op een bord, ik werd overvallen door een kloterige zak saus die meer dikke zalf bleek dan saus![]()
![]()
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:
Het is kerst dus moest er weer 'uit' gegeten worden.![]()
Ons favoriete restaurant dit jaar.
Amuse:
[ afbeelding ]
Pork pie met mierikswortel spul ernaast![]()
Voor:
[ afbeelding ]
Tartaar van schorseneren en peer met allerlei lekkers erop en beurre blanc.![]()
Tussen:
[ afbeelding ]
Snoekbaars met zuurkool en zuurkoolsaus. Zou zelf niet snel bedacht hebben dat dit samen gaat met vis. Maar geweldig lekker.
Hoofd:
[ afbeelding ]
Confid de canard met allerlei peterselie dingen en cepe jus. God wat is die eend lekker![]()
Er was kaas, samen 1 gedeeld want ik hoef overal maar een hapje van. Ze hebben altijd lekkere kaasjes, weet zo even niet meer wat.
Na:
[ afbeelding ]
Geweldig taartje van braam, vijg en kastanje. Hoorde ook koffie ijs bij maar dat vind ik goor.
Amuses:
[ afbeelding ]
Leuk kerstig tintje eraan.
Kortom geweldig gegeten. Hele avond over gedaan. Maar kon ook niet missen bij dit restaurant. Geen idee wat de prijs precies was maar een dikke 10.
Welk restaurant is dit?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:
Het is kerst dus moest er weer 'uit' gegeten worden.![]()
Ons favoriete restaurant dit jaar.
Wilde er toch iets gezelligs van maken en diep in een keukenlade vind ik nog 2 rode lopersquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ziet er geweldig uit en wat een gezellige feesttafel
quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?
Misschien iets rustiger met de citroenen doen? Je klinkt een beetje... zuur.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:34 schreef golfer het volgende:
Alleen jammer van die zogenaamd grappige benamingen van de gerechten.
Ziet er ook heerlijk uitquote:Op vrijdag 25 december 2020 22:20 schreef Barreltje het volgende:
Eerst de foto's de tekst komt zo..
![]()
Box plus wijn
[ afbeelding ]
Uitgepakt
[ afbeelding ]
Amuse
[ afbeelding ]
Broodje erbij
[ afbeelding ]
Voor 1
[ afbeelding ]
Voor 2
[ afbeelding ]
Tussen 1
[ afbeelding ]
Tussen 2
[ afbeelding ]
Hoofd
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
Friandises
[ afbeelding ]
Opperdepop
[ afbeelding ]
Kan ook niet wachten totdat zij weer open kunnen. Heerlijk eten en zulke verrassende smakenquote:Op vrijdag 25 december 2020 23:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Prachtig eten Barreltje en Kaatje!
Bij Kaatje zou ik ook echt geen vlees missen. Tof dat je alleen bent en dit doet
Oeps jaquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?
Vesters in Nijmegen.quote:
Ook superlekker en fijne plaatjesquote:Op vrijdag 25 december 2020 22:20 schreef Barreltje het volgende:
Goed, wij bestelden ons kerstavond diner bij Central park in Voorburg.
werd netjes op tijd bezorgd en in een prima verpakking.
wij gingen voor het 6 gangen diner, met kaviaar met blini als amuse vooraf en het wijn arrangement er bij..
Box plus wijn
[ afbeelding ]
Uitgepakt
[ afbeelding ]
Amuse
Perle Imperial Kaviaar met blini & iersalade
[ afbeelding ]
Broodje erbij
[ afbeelding ]
Voor 1
Carpaccio van LANGOUSTINE | CRÈME FRAÎCHE | KAVIAAR | KNOLSELDERIJ | APPEL | MELOEN
wijn: Quinta de Saalheiro
[ afbeelding ]
Voor 2
GANZENLEVER TERRINE | RODE PORT | BRIOCHE | RODE UIENCHUTNEY
wijn: Weingut Boujong
[ afbeelding ]
Tussen 1
RAVIOLI VAN KREEFT | POMPOEN | GROENE ASPERGES| KREEFTEN SAUS
wijn: Bodega Chivite
[ afbeelding ]
Tussen 2
GEGRILDE TARBOT | DUXELLES VAN PADDENSTOELEN | GEKONFIJTE WITLOF | PADDENSTOELENSAUS EN TRUFFEL.
wijn: Newton-Johnson
[ afbeelding ]
Hoofd
GEBAKKEN HERTFILET | STOOFPEER | PASTINAAK | SPRUITJES | HERTENJUS
wijn: La Mision William Fevre
[ afbeelding ]
Na
PURE CHOCOLADEMOUSSE | BLOEDSINAASAPPELCREMEUX | VERSE BLOEDSINAASAPPEL
wijn: Alagna Marsala
[ afbeelding ]
Friandises
[ afbeelding ]
Opperdepop
[ afbeelding ]
Kosten:
- Kaviaar + Blini 7,50 p.p.
- 6 gangen diner 79,50 p.p.
- wijnarrangement 45,00 p.p.
Alles was praktisch ingepakt, met kleuren stickers gemarkeerd ( al had het "gele" gerecht groene stickers en andersom) de beschrijving was best compleet, incl filmpjes onder de QR code. Voor ieder gerecht waren we 5 - max 10 minuten voorbereidingstijd kwijt.
Heel fijn om zo super relaxt kerst te vieren
GE-NO-TEN![]()
![]()
Nope. In de loop van de dag is zowat alles verdwenenquote:Op zaterdag 26 december 2020 20:29 schreef Blues het volgende:
Wow wat een menu, heerlijk! En wat ontzettend jammer van je smaak dan
Ruik je ook niks?
SPOILER: Hele menukaartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet iedere foto is scherp helaas en de soep staat niet op de foto.
Het was lekker. En voor vandaag niet zo moeilijk. Het hoofdgerecht moest alleen even de oven in en de soep opwarmen. Alles goed op smaak. Prima stoof. Het was lekker
.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Ik ook. En ik ook.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit thuis uit eten zó'n enorm voordeel van deze pandemie. Ik hoop dat dit ook na de pandemie gewoon door gaat.
Nope, alles stuk. Ach, het is wat het is. Ik heb HF voor volgende week maar afbesteld. /offtopicquote:Op zondag 27 december 2020 10:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat ontzettend zonde dat de smaak vlak daarvoor verdween cat![]()
Zul je pittig of zuur eten kunnen proeven of voelen denk je?
Vooral door jouw beschrijving wil ik dit. Nu.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op tweede kerstdag bestelden we eindelijk voor het eerst bij het Hooihuis in Roosendaal. We wilden al een hele tijd naar dit restaurant maar ja, corona.
Het kerstmenu van vier gangen zag er meer dan prima uit. Per gang konden we kiezen uit drie gerechten. We hebben vier keer twee verschillende gerechten gekozen zodat we de acht gerechten konden delen.
[ afbeelding ]
Er zat een handig boekje bij het menu. Er waren ook leuke filmpjes te zien om in de stemming te komen.
De voorgerechten: zalm tataki en steak tartare. De steak was lekker maar de zalm heel bijzonder. De crunch van pistache paste er geweldig bij.
[ afbeelding ]
Als tussengerecht kozen we voor vissoep en pompoensoep. De pompoensoep met geitenkaas en sinaasappelolie was de beste pompoensoep die ik ooit heb gegeten. Maar die vissoep met tonijnmayonaise was zo enorm lekker dat we die een aantal dagen later nog eens aten. Geweldig. Zo'n intense en ronde smaak, wauw. Het brood met citroenboter was ook erg lekker. Goed knapperig.
[ afbeelding ]
Een van de twee hoofdgerechten was hertenrug met stoofpeertje (niet op foto), een of andere jus en groenten. Heerlijk, niets op aan te merken. De jus was mooi van smaak.
[ afbeelding ]
Het andere hoofdgerecht was een bloemkool met gerookte pecorino, gefrituurde kappertjes, macademia's en pesto van bloemkoolblad en waterkers. Dit gerecht is onbeschrijflijk lekker. Het gaat zeker in onze top 10 van lekkerste gerechten ooit. Zo veel lagen, zo veel texturen, zo'n simpel gerecht.
[ afbeelding ]
En toen zaten we vol. De desserts hebben we de volgende dag gegeten.
Eerst het kaasplankje. Daar zat een uitgebreide beschrijving bij, leuk om te lezen. De favoriet was een triple cream-kaas, het puntje linksonder.
[ afbeelding ]
Daarna de pavlova. Omdat hij een dag oud was, was hij wat ingestort. Het was erg lekker. Ook hier was weer gewerkt met fijne texturen.
[ afbeelding ]
We hebben genoten. We hoefden alleen de soepen met brood en hoofdgerechten maar op te warmen. Het brood en de hoofdgerechten konden allemaal op dezelfde temperatuur in de oven. Appeltje, eitje.
Prijs: 39,50 per persoon plus 1x 5 euro voor de gekonfijte aardappeltjes. 84 euro dus.
Cijfer: 10-
Ziet er lekker uit. Zeker voor die prijs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op tweede kerstdag bestelden we eindelijk voor het eerst bij het Hooihuis in Roosendaal.
-knip-
Oh die bloemkoolquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op tweede kerstdag bestelden we eindelijk voor het eerst bij het Hooihuis in Roosendaal. We wilden al een hele tijd naar dit restaurant maar ja, corona.
Het kerstmenu van vier gangen zag er meer dan prima uit. Per gang konden we kiezen uit drie gerechten. We hebben vier keer twee verschillende gerechten gekozen zodat we de acht gerechten konden delen.
[ afbeelding ]
Er zat een handig boekje bij het menu. Er waren ook leuke filmpjes te zien om in de stemming te komen.
De voorgerechten: zalm tataki en steak tartare. De steak was lekker maar de zalm heel bijzonder. De crunch van pistache paste er geweldig bij.
[ afbeelding ]
Als tussengerecht kozen we voor vissoep en pompoensoep. De pompoensoep met geitenkaas en sinaasappelolie was de beste pompoensoep die ik ooit heb gegeten. Maar die vissoep met tonijnmayonaise was zo enorm lekker dat we die een aantal dagen later nog eens aten. Geweldig. Zo'n intense en ronde smaak, wauw. Het brood met citroenboter was ook erg lekker. Goed knapperig.
[ afbeelding ]
Een van de twee hoofdgerechten was hertenrug met stoofpeertje (niet op foto), een of andere jus en groenten. Heerlijk, niets op aan te merken. De jus was mooi van smaak.
[ afbeelding ]
Het andere hoofdgerecht was een bloemkool met gerookte pecorino, gefrituurde kappertjes, macademia's en pesto van bloemkoolblad en waterkers. Dit gerecht is onbeschrijflijk lekker. Het gaat zeker in onze top 10 van lekkerste gerechten ooit. Zo veel lagen, zo veel texturen, zo'n simpel gerecht.
[ afbeelding ]
En toen zaten we vol. De desserts hebben we de volgende dag gegeten.
Eerst het kaasplankje. Daar zat een uitgebreide beschrijving bij, leuk om te lezen. De favoriet was een triple cream-kaas, het puntje linksonder.
[ afbeelding ]
Daarna de pavlova. Omdat hij een dag oud was, was hij wat ingestort. Het was erg lekker. Ook hier was weer gewerkt met fijne texturen.
[ afbeelding ]
We hebben genoten. We hoefden alleen de soepen met brood en hoofdgerechten maar op te warmen. Het brood en de hoofdgerechten konden allemaal op dezelfde temperatuur in de oven. Appeltje, eitje.
Prijs: 39,50 per persoon plus 1x 5 euro voor de gekonfijte aardappeltjes. 84 euro dus.
Cijfer: 10-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |