abonnement Unibet Coolblue
pi_199448251
Ik vond de eend niet eens het hoogtepunt van deze box qua smaak :@
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:24:00 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202662739
Met de avondlockdown is dit topic wel weer actueel geworden.
Wij gaan zondag er weer gebruik van maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202664246
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:24 schreef golfer het volgende:
Met de avondlockdown is dit topic wel weer actueel geworden.
Wij gaan zondag er weer gebruik van maken.
We zaterdag bij de Goedheyd. Verslag volgt. Helaas maar erg weinig restaurants die het momenteel aanbieden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_202664309
Ik heb Vrijdag bij bochica hun menu besteld. Zal fotos maken
pi_202700656
De Goedheyd heeft een vrij goede naam wat eten betreft in Utrecht, dus ik was wel benieuwd naar hun afhaalmenu.


Het menu


Het begon goed met de koningsbaars en ibericoham. Aangemaakt met een wellicht wat ongeinspireerde klodder mayonaise maar zeker niet verkeerd. Ook aan het oog was gedacht, de spikkeltjes krokant zeewier maakten het af.

De gemarineerde entrecote was in opzet ongeveer vergelijkbaar als het voorgerecht. Nu echter met truffel door de mayonaise. Wat meer afwisseling ten opzichte van het voorgerecht had ik wel kunnen waarderen maar ook dit was niet verkeerd.

Het hoofdgerecht was het dieptepunt van de avond en eigenlijk ook het dieptepunt van alle thuis-uit-eten-gerechten die ik tot nu toe gehad heb. Een stuk zalm met wat broccoli en een soort celavita-aardappeltjes. Met daarover heen een matige saus. De beloofde amandel moest gezocht worden. De zalm was van goede kwaliteit maar dat was ook het enige dat er op wees dat dit gerecht niet uit het ping en klaar-assortiment van Captain Iglo komt.


Het dessert was dan beter dan het hoofdgerecht, echt geweldig was het niet. Een best lekker chocoladetaartje met daarnaast een hoopje compote dat ook uit een diepvrieszak van de Jumbo zou kunnen komen, afgemaakt met de gelei aan de binnenkant van zo'n pim's-koekje. Vies was het zeker niet, als toetje uit een Unileverfabriek zou het meer dan acceptabel zijn maar voor een restaurant vond ik het wel teleurstellend.

Het begon best goed met de voor- en tussengerechten maar vanaf het hoofdgerecht was het best teleurstellend voor iets waar je 80 euro voor 2 personen voor betaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 19-12-2021 13:42:07 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 19 december 2021 @ 13:32:55 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202700881
Jammer dat het zo tegenviel, @stavromulabeta

Wij gaan straks onze maaltijd afhalen bij https://www.southern-cross.nl/ en het daarna dan zelf thuis afmaken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 19 december 2021 @ 20:37:08 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202709107
Omdat het vandaag mijn verjaardag is dus eten besteld om op te halen en zelf af te maken bij Australisch Restaurant Southern Cross in Heemstede.
Duidelijke instructies erbij gekregen.

Oscars zuurdesembrood met misoboter voor erbij:


Starter:
Geelvin tonijn | zwarte sesam tofu | ingelegde meiknol | ui met kurkuma | satsuma (Japanse mandarijn) vinaigrette | gepofte tapioca.

Heel erg smakelijk, vooral de satsuma vinaigrette was heerlijk. Mooi mals stukje tonijn.

Tussengerecht:
Gekonfijte eendenbout | rode curry | kokos | lychee | finger lime kaviaar | pandan flakes

Heerlijke curry met heel aparte finger lime kaviaar en een lekkere gekonfijte eendenbout.

Hoofdgerecht:
Black Angus lende | knolselderij puree | bosui | oerwortel | duchesse aardappel |gerookte bieten jus

Erg mals en mooi stukje vlees met lekkere componennten erbij en vooral een erg lekkere gerookte bieten jus.

Nagerecht:
Sticky melk cake | dulce de leche | tonka bonen roomijs | honing haver kruimel en een paar friandises

Alweer allemaal erg smakelijk met de bijzondere smaak van tonkabonen roomijs.

Alles bij elkaar voor 2 personen kostte 79 euro.
Conclusie: een dikke 9 ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 19-12-2021 20:51:53 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202710629
Dat ziet er lekker uit golfer. Gefeliciteerd :*
Spoilers!
pi_202715907
@golfer Alsnog gefeliciteerd!
Mooi opgediend ook!
  zaterdag 25 december 2021 @ 21:09:49 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202808576
Wij hadden een kerstdiner besteld en laten maken door Restaurant Moustique uit Haarlem.
Werd met duidelijke instructies voor het zelf verder afmaken bij ons thuis bezorgd.
Het menu:


Amuse:


1e voorgerecht:
Overzichtsfoto met lekkere bijpassende wijn en brood.

details:


1e tussengerecht:


2e tussengerecht:


Hoofdgerecht:
met warme bijgeleverde glühwein.


Dessert:


Alles was allemaal prima op smaak gemaakt en erg lekker!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202810359
Heel mooi opgemaakt golfer. Ziet niet dat je thuis hebt gegeten :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_202811758
Ziet er heel goed uit. En wat een goed idee, warme glühwein bij een stoofgerecht, dat ga ik onthouden
We have far more in common than that which devides us..
pi_202811935
Veel smaken in één menu, het lijkt me allemaal lekker. Ook heel mooi opgemaakt :Y (doen ze daar plaatjes bij of moet je het zelf maar uitzoeken? :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 26 december 2021 @ 00:02:03 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202812003
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 23:57 schreef Isabeau het volgende:
Veel smaken in één menu, het lijkt me allemaal lekker. Ook heel mooi opgemaakt :Y (doen ze daar plaatjes bij of moet je het zelf maar uitzoeken? :+ )
Ze geven wel een voorbeeld, maar verder mag je het zelf uitzoeken.
Mijn styliste B. O+ heeft daar een grote hand in. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202812015
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 00:02 schreef golfer het volgende:

Ze geven wel een voorbeeld, maar verder mag je het zelf uitzoeken.
Mijn styliste B. O+ heeft daar een grote hand in. ;)
Styliste B krijgt een 10 van mij :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 26 december 2021 @ 15:27:14 #116
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202821234
Gisteren een zelf samengesteld kerstmenu gegeten van het Grand cafe t Wapen te Assen.

Moest zelf nog even afgemaakt en opgemaakt worden.
Geen voorbeelden dus naar eigen fantasie.



And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_202823788
Ik ging dit jaar in de herhaling, na een ietwat mislukte editie vorig jaar
Cat-astrophe in CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?

Editie dit jaar: kiespijn :') Maar we kunnen eten én proeven :Y)

Ik was het menu destijds alweer vergeten, zo teruglezend houden ze wel van de herhaling. Alleen een hoop meer plastic (bakjes) dit keer.

Amuses (met dit jaar geen tomaat, maar een komkommer in de explosie)


En een brood kussentje met ganzenlever en bieten crème (zelf erin spuiten met mini spuit zakje O+ ) en een kaassoes. Gelukkig veel bieslook vulling, want kaas is nog steeds niet mijn ding. Leuk begin.

Voor
Tonijn en Noordzee krab. Net als vorig jaar: rolletje

Goed op smaak, rettich bolletjes waren lekker fris pittig erbij.

En heerlijk brood: brioche en zuurdesem. Kun je zo lekker de sausjes mee opsoppen :9

Tussen 1
Coquille, paddestoel, prei


Ik was iets te royaal met de gedroogde ui crisp. En ze schreven niet voor niets ‘beurre blanc en uien bouillon in een pannetje opwarmen’… ik kwam net op tijd/te laat uit bij half gesmolten cupjes in de magnetron :@

Lekkere malse coquille en heerlijke sausjes.

Tussen 2
Wildbouillon met raviolo

Dat groene is bieslook olie. Booooh! O+

Hoofd
Hertenrugfilet, knolselderij mousseline, diverse groenten
Inclusief quinoa popcorn die bij de box zat, maar nergens genoemd werd.


Lekker, alleen helaas de groenten iets te lang in de oven gehad.

Toet
Chocoladetaartje, witte chocolade quenelle, appeltaartje


Verrassend lekker met diverse laagjes van koek, sinaasappel gelei en natuurlijk chocolade.
Al vond ik de bollen van vorig jaar net wat inventiever.

Al in al: prima maaltijd weer. Ik zat in mijn eentje zo’n vijf uur aan tafel. Sissi hield me gezelschap :+
Gezien hun herhaling van produkten en bereidingen zou ik een volgende keer wel voor een andere zaak kiezen, denk ik… mochten we weer in lockdown zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')