15 euro per portie die je op de foto ziet. En...support your locals.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:46 schreef Enawh het volgende:
Is dat niet een beetje weinig voor wat je betaald ?
Ziet er echt goed uit dit! Prijs ook helemaal okquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:36 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Eten afgehaald bij Rozey in Rotterdam. Alles is vega, groot gedeelte vegan. 4 gerechtjes voor 13,50, wij waren dus met z'n tweetjes 27 euro kwijt.
- Sate
- Crispy sushi
- Bitterballen - mogelijk al van gegeten in de auto.![]()
- Mini broodjes gyros
- Twee keer dezelfde burger
- Portobello met kaas
- Broodje pulled jackfruit
Wij komen normaal graag in het restaurant voor de tapas, dus alleen maar fijn dat je het zo thuis ook niet hoeft te missen. Altijd lekker. Afhaal netjes. Voldoende eten voor een prima prijs. Helemaal blij.
quote:Voor:
Zalm • ponzu • furikake
Steak tartare • 64°C • zwarte knoflook
Brood met boter
Tussen:
Eendenlever met spekkoek
Hoofd:
Rendang
Sambal goreng buncis
Nasi kuning
Dessert:
Spekkoekmousse • pandan • passievrucht
Friandises.
Wat een leuk idee, van iedere kok een gerecht uitkiezen hoort vast niet tot de mogelijkhedenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:36 schreef golfer het volgende:
Als je thuis op Sterrenniveau wilt eten:
https://sterrenchefbox.nl/
Bij hen gegeten, terwijl dat niet mag? Of heb je afgehaald of laten bezorgen?quote:Op zondag 1 november 2020 19:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wij aten bij https://www.saar-utrecht.nl
Erg lekker gegeten en lekkere wijn erbij
Laten bezorgen natuurlijk! Er staat ‘thuis bij Saar’ op hun raam, daardoor schreef ik het zo op.quote:Op zondag 1 november 2020 20:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Bij hen gegeten, terwijl dat niet mag? Of heb je afgehaald of laten bezorgen?
Ben nu al benieuwd naar jouw verslag daarvan.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zaterdag kookt een sterrenchef voor me (en ik een beetje). Wordt vervolgd dus.
Kerst heeft gelukkig 2 dagenquote:Op zaterdag 7 november 2020 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik weet nu al dat ik een kerstkeuze probleem heb, tot vanmiddag was het eten van Konijnenvoer, maar ik hoorde nu ook dat mijn favoriete Italiaan afhaal maaltijden heeft. Moeilijk moeilijk
Maar 1 van de dagen wil ik kaasfonduequote:
Je hebt me overgehaald om binnenkort ook eens bij Concours te bestellen! We aten er regelmatig voor de corona-sluitingen en zijn echt fan. Toch twijfelde ik of de kwaliteit en creativiteit tot uiting kwam in het afhaalmenu.. Maar je foto's zien er fantastisch uit, leuk opgemaakt ook. Thanks voor het delen!quote:Op zondag 8 november 2020 17:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Restaurant Concours
Vooraf oesters met 2 soorten dressing (rodewijn-vinaigrette en iets met wassabi(?)).
Daarbij een cremant van Yves Amberg uit de Elzas uit de kelder gehaald.
[ afbeelding ]
Daarna een amuse van rettich met kimchi
[ afbeelding ]
Het voorgerecht: Lauwwarme roodbaars, mousseline met wassabi, aardappelschubben en ponsu-gelei.
Daarbij een Verdicchio open getrokken die wat de rond en fruitig bleek voor dit gerecht, maar gelukkig wel goed bij het volgende gerecht paste.
[ afbeelding ]
Tussengerecht van aardpeerbeignet met yoghurt-dillemousse en een saus van thaise basilcum
[ afbeelding ]
Het hoofdgerecht van fricandeau van Bonte Bentheimer, witlof, pomme paille en een soja-karamel-jus.
Daarbij een nog open liggende flesje Franse merlot-syrah gedronken. De dag daarvoor vond ik ´m wat waterig en zuur, maar hij deed het wonderbaarlijk goed bij dit gerecht.
[ afbeelding ]
En het dessert van cheesecake met mandarijn en rozemarijn, witte chocolademousse en blanc manger (door al die wijn vergeten een foto te nemen voordat de eerste hap op was). De chocolademousse was naar mijn idee wat te overheersend zoet bij de rest van het dessert.
Hier een dessertwijn van Rotgipfler bij gedronken.
[ afbeelding ]
Het was weer eens leuk om uitgebreid te eten. Ook wel heel leuk om het echte restaurant gevoel naar huis te halen, ik had er eerst mijn twijfels bij maar nu zou ik het bijna jammer vinden als Corona weer voorbij is. Op de aardpeerbeignet die bij het bakken wat meer aandacht vroeg was het ook allemaal makkelijk op te warmen. De kwaliteit deed niet onder voor wat je in betere restaurants gewend bent, het enige minpuntje was misschien de net wat te zoete chocolademousse.
Kosten: 80 euro voor 2 personen. Plus uiteraard de open getrokken wijnen (mijn vermoeden is dat de komende week niet heel alcoholvrij wordt, gezien er nu 3 halfvolle flessen rondslingeren).
Ja, grappig is dat. Ik had er ook heel lang twijfels over maar ik ben nu helemaal om. Gelijk voor volgend weekend bij Simple besteld, eens kijken hoe die het doen.quote:Op zondag 8 november 2020 23:57 schreef SausDip het volgende:
[..]
Je hebt me overgehaald om binnenkort ook eens bij Concours te bestellen! We aten er regelmatig voor de corona-sluitingen en zijn echt fan. Toch twijfelde ik of de kwaliteit en creativiteit tot uiting kwam in het afhaalmenu.. Maar je foto's zien er fantastisch uit, leuk opgemaakt ook. Thanks voor het delen!
Dit ziet er goed uit!quote:Op zondag 8 november 2020 17:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Restaurant Concours
Vooraf oesters met 2 soorten dressing (rodewijn-vinaigrette en iets met wassabi(?)).
Daarbij een cremant van Yves Amberg uit de Elzas uit de kelder gehaald.
[ afbeelding ]
Daarna een amuse van rettich met kimchi
[ afbeelding ]
Het voorgerecht: Lauwwarme roodbaars, mousseline met wassabi, aardappelschubben en ponsu-gelei.
Daarbij een Verdicchio open getrokken die wat de rond en fruitig bleek voor dit gerecht, maar gelukkig wel goed bij het volgende gerecht paste.
[ afbeelding ]
Tussengerecht van aardpeerbeignet met yoghurt-dillemousse en een saus van thaise basilcum
[ afbeelding ]
Het hoofdgerecht van fricandeau van Bonte Bentheimer, witlof, pomme paille en een soja-karamel-jus.
Daarbij een nog open liggende flesje Franse merlot-syrah gedronken. De dag daarvoor vond ik ´m wat waterig en zuur, maar hij deed het wonderbaarlijk goed bij dit gerecht.
[ afbeelding ]
En het dessert van cheesecake met mandarijn en rozemarijn, witte chocolademousse en blanc manger (door al die wijn vergeten een foto te nemen voordat de eerste hap op was). De chocolademousse was naar mijn idee wat te overheersend zoet bij de rest van het dessert.
Hier een dessertwijn van Rotgipfler bij gedronken.
[ afbeelding ]
Het was weer eens leuk om uitgebreid te eten. Ook wel heel leuk om het echte restaurant gevoel naar huis te halen, ik had er eerst mijn twijfels bij maar nu zou ik het bijna jammer vinden als Corona weer voorbij is. Op de aardpeerbeignet die bij het bakken wat meer aandacht vroeg was het ook allemaal makkelijk op te warmen. De kwaliteit deed niet onder voor wat je in betere restaurants gewend bent, het enige minpuntje was misschien de net wat te zoete chocolademousse.
Kosten: 80 euro voor 2 personen. Plus uiteraard de open getrokken wijnen (mijn vermoeden is dat de komende week niet heel alcoholvrij wordt, gezien er nu 3 halfvolle flessen rondslingeren).
Je zag de anderen niet. Je kon vragen stellen via de chat en je kon als je wilde foto sturen als het klaar was. Maar daar deden ze verder niks mee. Dus was wat dat betreft vrij eenzijdig maar er deden schijnbaar 200 mensen mee dus kan dan ook niet anders.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:17 schreef golfer het volgende:
![]()
Zag je iedereen ook zelf koken of was het meer kijken naar de instructie en het dan ongezien namaken?
Ah, oké.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:22 schreef gcjoel het volgende:
Je zag de anderen niet. Je kon vragen stellen via de chat en je kon als je wilde foto sturen als het klaar was. Maar daar deden ze verder niks mee. Dus was wat dat betreft vrij eenzijdig maar er deden schijnbaar 200 mensen mee dus kan dan ook niet anders.
Dat zou ook nog kunnen, het was wel handig geweest als ze dat dan in de instructies hadden aangegeven. Hoe dan ook, ik was best blij met mijn zachtgekookte eitje:)quote:Op zondag 15 november 2020 14:08 schreef golfer het volgende:
Het was waarschijnlijk zo'n modieus 64 graden eitje. Die zijn wel (lang en langzaam) gegaard maar nog zacht en drillerig.
Daar kwam het wel op neer. Je moest wel wat dingen afmaken. Maar ik had we verwacht dat je echt zelf gerechten ging maken.quote:Op zondag 15 november 2020 10:57 schreef Myraela het volgende:
Wat was precies het workshop gedeelte? Of was dat vooral opwarmen en de bordjes opmaken?
Heb je er ook foto's van?quote:Op maandag 16 november 2020 19:47 schreef potjecreme het volgende:
Vandaag Japanse curry ‘Okura stijl’
Curry met beef, gestoomde rijst en groenten in het zuur.
https://www.okura.nl/nl/okura-at-home/
Was heerlijk! Vlees had ik wat dunner gesneden verwacht. Dat was het enige minpuntje.
Heb je deze verbeterpunten ook doorgegeven, wel een kanshebber voor mijn volgende thuis uit eten etentje namelijk, en dan zou het wel fijn als de schoonheidsfoutjes eruit zijnquote:Op zondag 15 november 2020 12:59 schreef stavromulabeta het volgende:
Gisteren eens Simple uitgeprobeert. Als het gaat om kanshebbers om ooit weer een ster naar Utrecht te halen, wordt deze meestal samen met Karel V genoemd. Omdat het bij een hotel zit is het restaurant voor gasten open, maar ze hebben dus ook thuis-maaltijden.
[ afbeelding ]
Het zat verpakt in een mooie grote doos. Niet heel erg fietsvriendelijk maar wel met een keurig verzorgd boekje erbij.
[ afbeelding ]
Het menu
[ afbeelding ]
Het eerste gerecht: Noordzeekrab met mango en groene curry-schuim. Bijna klaar: alleen het schuim hoefde nog opgeklopt te worden. Dat bleek wel een redelijke uitdaging te zijn: Een gemiddelde keukengarde is veel te groot voor de meegeleverde hoeveelheid saus. Dus uiteindelijke maar half opgeschuimd erover heen geschept. Esthetisch wat minder maar wel heel erg lekker.
[ afbeelding ]
Het meegeleverde brood met yuzu-boter en basilicumolie
[ afbeelding ]
Het tussengerecht: Gerookte paling, knolselderij met een eitje, aardappelmousseline en gerookte palingsaus. Heel erg lekker dit. Vooral ook de saus. Wat wat minder was, waren de instructies "warm het voorgegaarde ei 5 minuten in lauwwarm water op. Tik het daarna open." Bij het open tikken bleek dat hele voorgegaarde ei nog compleet vloeibaar. Tja. Gelukkig lagen er nog een eieren in de koelkast![]()
[ afbeelding ]
De varkensbuik met spitskool- en zuurkoolrouleaux, gepofte rijst en ansjovis met een speksaus. Erg verrassende combinatie, die zilte varkensbuik met nog ziltere ansjovis, dat ga ik zelf ook eens proberen. Dat zelfde geldt voor de rouleaux (of rouleauxen of rouleauxs?). En die speksaus was goddelijk.
[ afbeelding ]
En het dessert, gecombineerd met de meegeleverde friandises. Foutje van mijn kant: "leg de chocolademouse op de crumble." Oeps, dat was de boterkoek
Kosten 79,90 voor 2 personen.
Allemaal heel erg lekker en zowel de doos als het boekje zagen er heel erg verzorgd uit. Alleen was de praktische uitvoering wat minder goed doordacht, af en toe had ik het gevoel dat ik een IKEA-kast aan het in elkaar zetten was: Bieslook? Welke bieslook, heb jij ergens bieslook gezien? Die zwarte saus, waar hoort die bij? Geen idee. Nou ja, iets met soja, laten we hem maar bij de krab doen. En dan dat vloeibare eitje dat voorgegaard had moeten zijn. Dat kan gewoon beter.
Ik was begonnen met foto's maken. Alleen heb ik mij niet aan de instructies gehouden. Daarom gestopt met foto's maken. Oa het vlees dunner gesneden met een totaal ongeschikt mesquote:Op maandag 16 november 2020 20:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je er ook foto's van?
Wat was je kwijt?
Ja zeker zonder wijn. Zou wat zijn als ook nog 4 verschillende flessen wijn mee zou krijgenquote:Op maandag 16 november 2020 20:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je deze verbeterpunten ook doorgegeven, wel een kanshebber voor mijn volgende thuis uit eten etentje namelijk, en dan zou het wel fijn als de schoonheidsfoutjes eruit zijn
Menu is neem ik aan zonder wijn?
Hah! Zo zien mijn bordjes met bloemkool & saus er ook uit, dus ik maak gewoon haute cuisinequote:Op zaterdag 19 december 2020 21:32 schreef Blues het volgende:
Sorry voor mijn bloemkooloorlog op een bord, ik werd overvallen door een kloterige zak saus die meer dikke zalf bleek dan saus![]()
![]()
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:
Het is kerst dus moest er weer 'uit' gegeten worden.![]()
Ons favoriete restaurant dit jaar.
Amuse:
[ afbeelding ]
Pork pie met mierikswortel spul ernaast![]()
Voor:
[ afbeelding ]
Tartaar van schorseneren en peer met allerlei lekkers erop en beurre blanc.![]()
Tussen:
[ afbeelding ]
Snoekbaars met zuurkool en zuurkoolsaus. Zou zelf niet snel bedacht hebben dat dit samen gaat met vis. Maar geweldig lekker.
Hoofd:
[ afbeelding ]
Confid de canard met allerlei peterselie dingen en cepe jus. God wat is die eend lekker![]()
Er was kaas, samen 1 gedeeld want ik hoef overal maar een hapje van. Ze hebben altijd lekkere kaasjes, weet zo even niet meer wat.
Na:
[ afbeelding ]
Geweldig taartje van braam, vijg en kastanje. Hoorde ook koffie ijs bij maar dat vind ik goor.
Amuses:
[ afbeelding ]
Leuk kerstig tintje eraan.
Kortom geweldig gegeten. Hele avond over gedaan. Maar kon ook niet missen bij dit restaurant. Geen idee wat de prijs precies was maar een dikke 10.
Welk restaurant is dit?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:56 schreef gcjoel het volgende:
Het is kerst dus moest er weer 'uit' gegeten worden.![]()
Ons favoriete restaurant dit jaar.
Wilde er toch iets gezelligs van maken en diep in een keukenlade vind ik nog 2 rode lopersquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ziet er geweldig uit en wat een gezellige feesttafel
quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?
Misschien iets rustiger met de citroenen doen? Je klinkt een beetje... zuur.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:34 schreef golfer het volgende:
Alleen jammer van die zogenaamd grappige benamingen van de gerechten.
Ziet er ook heerlijk uitquote:Op vrijdag 25 december 2020 22:20 schreef Barreltje het volgende:
Eerst de foto's de tekst komt zo..
![]()
Box plus wijn
[ afbeelding ]
Uitgepakt
[ afbeelding ]
Amuse
[ afbeelding ]
Broodje erbij
[ afbeelding ]
Voor 1
[ afbeelding ]
Voor 2
[ afbeelding ]
Tussen 1
[ afbeelding ]
Tussen 2
[ afbeelding ]
Hoofd
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
Friandises
[ afbeelding ]
Opperdepop
[ afbeelding ]
Kan ook niet wachten totdat zij weer open kunnen. Heerlijk eten en zulke verrassende smakenquote:Op vrijdag 25 december 2020 23:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Prachtig eten Barreltje en Kaatje!
Bij Kaatje zou ik ook echt geen vlees missen. Tof dat je alleen bent en dit doet
Oeps jaquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er (met nekkramp) allemaal lekker uit. De laatste foto waarbij jij amuses schrijft bedoel je waarschijnlijk friandises?
Vesters in Nijmegen.quote:
Ook superlekker en fijne plaatjesquote:Op vrijdag 25 december 2020 22:20 schreef Barreltje het volgende:
Goed, wij bestelden ons kerstavond diner bij Central park in Voorburg.
werd netjes op tijd bezorgd en in een prima verpakking.
wij gingen voor het 6 gangen diner, met kaviaar met blini als amuse vooraf en het wijn arrangement er bij..
Box plus wijn
[ afbeelding ]
Uitgepakt
[ afbeelding ]
Amuse
Perle Imperial Kaviaar met blini & iersalade
[ afbeelding ]
Broodje erbij
[ afbeelding ]
Voor 1
Carpaccio van LANGOUSTINE | CRÈME FRAÎCHE | KAVIAAR | KNOLSELDERIJ | APPEL | MELOEN
wijn: Quinta de Saalheiro
[ afbeelding ]
Voor 2
GANZENLEVER TERRINE | RODE PORT | BRIOCHE | RODE UIENCHUTNEY
wijn: Weingut Boujong
[ afbeelding ]
Tussen 1
RAVIOLI VAN KREEFT | POMPOEN | GROENE ASPERGES| KREEFTEN SAUS
wijn: Bodega Chivite
[ afbeelding ]
Tussen 2
GEGRILDE TARBOT | DUXELLES VAN PADDENSTOELEN | GEKONFIJTE WITLOF | PADDENSTOELENSAUS EN TRUFFEL.
wijn: Newton-Johnson
[ afbeelding ]
Hoofd
GEBAKKEN HERTFILET | STOOFPEER | PASTINAAK | SPRUITJES | HERTENJUS
wijn: La Mision William Fevre
[ afbeelding ]
Na
PURE CHOCOLADEMOUSSE | BLOEDSINAASAPPELCREMEUX | VERSE BLOEDSINAASAPPEL
wijn: Alagna Marsala
[ afbeelding ]
Friandises
[ afbeelding ]
Opperdepop
[ afbeelding ]
Kosten:
- Kaviaar + Blini 7,50 p.p.
- 6 gangen diner 79,50 p.p.
- wijnarrangement 45,00 p.p.
Alles was praktisch ingepakt, met kleuren stickers gemarkeerd ( al had het "gele" gerecht groene stickers en andersom) de beschrijving was best compleet, incl filmpjes onder de QR code. Voor ieder gerecht waren we 5 - max 10 minuten voorbereidingstijd kwijt.
Heel fijn om zo super relaxt kerst te vieren
GE-NO-TEN![]()
![]()
Nope. In de loop van de dag is zowat alles verdwenenquote:Op zaterdag 26 december 2020 20:29 schreef Blues het volgende:
Wow wat een menu, heerlijk! En wat ontzettend jammer van je smaak dan
Ruik je ook niks?
SPOILER: Hele menukaartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet iedere foto is scherp helaas en de soep staat niet op de foto.
Het was lekker. En voor vandaag niet zo moeilijk. Het hoofdgerecht moest alleen even de oven in en de soep opwarmen. Alles goed op smaak. Prima stoof. Het was lekker
.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Ik ook. En ik ook.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit thuis uit eten zó'n enorm voordeel van deze pandemie. Ik hoop dat dit ook na de pandemie gewoon door gaat.
Nope, alles stuk. Ach, het is wat het is. Ik heb HF voor volgende week maar afbesteld. /offtopicquote:Op zondag 27 december 2020 10:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat ontzettend zonde dat de smaak vlak daarvoor verdween cat![]()
Zul je pittig of zuur eten kunnen proeven of voelen denk je?
Vooral door jouw beschrijving wil ik dit. Nu.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op tweede kerstdag bestelden we eindelijk voor het eerst bij het Hooihuis in Roosendaal. We wilden al een hele tijd naar dit restaurant maar ja, corona.
Het kerstmenu van vier gangen zag er meer dan prima uit. Per gang konden we kiezen uit drie gerechten. We hebben vier keer twee verschillende gerechten gekozen zodat we de acht gerechten konden delen.
[ afbeelding ]
Er zat een handig boekje bij het menu. Er waren ook leuke filmpjes te zien om in de stemming te komen.
De voorgerechten: zalm tataki en steak tartare. De steak was lekker maar de zalm heel bijzonder. De crunch van pistache paste er geweldig bij.
[ afbeelding ]
Als tussengerecht kozen we voor vissoep en pompoensoep. De pompoensoep met geitenkaas en sinaasappelolie was de beste pompoensoep die ik ooit heb gegeten. Maar die vissoep met tonijnmayonaise was zo enorm lekker dat we die een aantal dagen later nog eens aten. Geweldig. Zo'n intense en ronde smaak, wauw. Het brood met citroenboter was ook erg lekker. Goed knapperig.
[ afbeelding ]
Een van de twee hoofdgerechten was hertenrug met stoofpeertje (niet op foto), een of andere jus en groenten. Heerlijk, niets op aan te merken. De jus was mooi van smaak.
[ afbeelding ]
Het andere hoofdgerecht was een bloemkool met gerookte pecorino, gefrituurde kappertjes, macademia's en pesto van bloemkoolblad en waterkers. Dit gerecht is onbeschrijflijk lekker. Het gaat zeker in onze top 10 van lekkerste gerechten ooit. Zo veel lagen, zo veel texturen, zo'n simpel gerecht.
[ afbeelding ]
En toen zaten we vol. De desserts hebben we de volgende dag gegeten.
Eerst het kaasplankje. Daar zat een uitgebreide beschrijving bij, leuk om te lezen. De favoriet was een triple cream-kaas, het puntje linksonder.
[ afbeelding ]
Daarna de pavlova. Omdat hij een dag oud was, was hij wat ingestort. Het was erg lekker. Ook hier was weer gewerkt met fijne texturen.
[ afbeelding ]
We hebben genoten. We hoefden alleen de soepen met brood en hoofdgerechten maar op te warmen. Het brood en de hoofdgerechten konden allemaal op dezelfde temperatuur in de oven. Appeltje, eitje.
Prijs: 39,50 per persoon plus 1x 5 euro voor de gekonfijte aardappeltjes. 84 euro dus.
Cijfer: 10-
Ziet er lekker uit. Zeker voor die prijs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op tweede kerstdag bestelden we eindelijk voor het eerst bij het Hooihuis in Roosendaal.
-knip-
Oh die bloemkoolquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op tweede kerstdag bestelden we eindelijk voor het eerst bij het Hooihuis in Roosendaal. We wilden al een hele tijd naar dit restaurant maar ja, corona.
Het kerstmenu van vier gangen zag er meer dan prima uit. Per gang konden we kiezen uit drie gerechten. We hebben vier keer twee verschillende gerechten gekozen zodat we de acht gerechten konden delen.
[ afbeelding ]
Er zat een handig boekje bij het menu. Er waren ook leuke filmpjes te zien om in de stemming te komen.
De voorgerechten: zalm tataki en steak tartare. De steak was lekker maar de zalm heel bijzonder. De crunch van pistache paste er geweldig bij.
[ afbeelding ]
Als tussengerecht kozen we voor vissoep en pompoensoep. De pompoensoep met geitenkaas en sinaasappelolie was de beste pompoensoep die ik ooit heb gegeten. Maar die vissoep met tonijnmayonaise was zo enorm lekker dat we die een aantal dagen later nog eens aten. Geweldig. Zo'n intense en ronde smaak, wauw. Het brood met citroenboter was ook erg lekker. Goed knapperig.
[ afbeelding ]
Een van de twee hoofdgerechten was hertenrug met stoofpeertje (niet op foto), een of andere jus en groenten. Heerlijk, niets op aan te merken. De jus was mooi van smaak.
[ afbeelding ]
Het andere hoofdgerecht was een bloemkool met gerookte pecorino, gefrituurde kappertjes, macademia's en pesto van bloemkoolblad en waterkers. Dit gerecht is onbeschrijflijk lekker. Het gaat zeker in onze top 10 van lekkerste gerechten ooit. Zo veel lagen, zo veel texturen, zo'n simpel gerecht.
[ afbeelding ]
En toen zaten we vol. De desserts hebben we de volgende dag gegeten.
Eerst het kaasplankje. Daar zat een uitgebreide beschrijving bij, leuk om te lezen. De favoriet was een triple cream-kaas, het puntje linksonder.
[ afbeelding ]
Daarna de pavlova. Omdat hij een dag oud was, was hij wat ingestort. Het was erg lekker. Ook hier was weer gewerkt met fijne texturen.
[ afbeelding ]
We hebben genoten. We hoefden alleen de soepen met brood en hoofdgerechten maar op te warmen. Het brood en de hoofdgerechten konden allemaal op dezelfde temperatuur in de oven. Appeltje, eitje.
Prijs: 39,50 per persoon plus 1x 5 euro voor de gekonfijte aardappeltjes. 84 euro dus.
Cijfer: 10-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |