Dezequote:Op donderdag 24 december 2020 14:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
10-12 minuten? En dan bak je m van deeg? Of voorgebakken?
Had daar geen kpd linkje moeten staan?quote:Op donderdag 24 december 2020 14:54 schreef fietsie het volgende:
Ik ben ondertussen lekker beziggeweest met touw en knopen;
CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Daarom laat ik het altijd mijn vader doenquote:Op donderdag 24 december 2020 15:03 schreef Myraela het volgende:
Wat is spekkoek bakken kut zeg. De periodes tussen elke laag zijn te kort om iets anders te doen, maar te lang om erbij te blijven. Ik heb hier het geduld niet voor.
quote:Op donderdag 24 december 2020 15:05 schreef Aure het volgende:
[..]
Daarom laat ik het altijd mijn vader doen
Ah zijn kleintjes. Maar dan moet het met spijs ook goed gaan hoor. Dat wordt dan prima meegebakken dus moet voor zus ook kunnen.quote:
Wat veel! En lekkerquote:Op donderdag 24 december 2020 15:46 schreef AnneX het volgende:
Kunstige knopen gc joel.
Dat je soberso begonnen bent aan spekkoek vond ik al knap.👍🏼
De wekker zetten en ondertussen een spelletje doen op de phone ofzo.
Wekkers zijn handig.
De ‘aangeklede’ kaasfonduebox werd gebracht.
Alle hapjes gegaard en voorbereid, ow de toet alleen al.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 december 2020 14:54 schreef fietsie het volgende:
Ik ben ondertussen lekker beziggeweest met touw en knopen;
CUL / Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Niks wordt minder van boter.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:12 schreef derLudolf het volgende:
Godver de godver.
Dan haal je twee delen van een recept door elkaar en pleur je ergens 200g boter in ipv 1 el![]()
Recept verhonderddubbelen of zo?quote:Op donderdag 24 december 2020 16:12 schreef derLudolf het volgende:
Godver de godver.
Dan haal je twee delen van een recept door elkaar en pleur je ergens 200g boter in ipv 1 el![]()
quote:Op donderdag 24 december 2020 16:12 schreef derLudolf het volgende:
Godver de godver.
Winkels zijn vast open nog, en anders morgen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
Ohh...alle extra's bij @:AnneX kaasfondue. Bedenk me dat ik dat allemaal ben vergeten te bestellen. Stokbrood heb ik wel en ook wel amsterdamse uitjes en augurkjes. De tomaatjes heb ik vanochtend opgesnoept, helemaal niet aan gedacht om ze te bewaren.
Wegtiefen en opnieuw beginnen..quote:Op donderdag 24 december 2020 16:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Recept verhonderddubbelen of zo?
Ik heb vast genoeg te eten. Niet genoeg groenten maar dat haal ik dan morgen wel in. En overmorgen met de bospaddenstoelen kroketquote:Op donderdag 24 december 2020 16:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Winkels zijn vast open nog, en anders morgen.
Krokettenvoorpretquote:Op donderdag 24 december 2020 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb vast genoeg te eten. Niet genoeg groenten maar dat haal ik dan morgen wel in. En overmorgen met de bospaddenstoelen kroket
Hé, daar was ik oktober!quote:Op donderdag 24 december 2020 16:27 schreef sigme het volgende:
Hele middag gewandeld. In het beekdallandschap. Dat was nat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En geen bh, toch?quote:Op donderdag 24 december 2020 16:55 schreef Myraela het volgende:
Wel sloffen aan. Er zijn grenzen als je toch de deur niet uitgaat.
Loopafstand van mijquote:
Klinkt lekker. Warm fruitquote:Op donderdag 24 december 2020 17:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kerstavonddiner op: de helft van een halve kilo aangeleverde mihoen met een portie zoetzure kip met warm fruit erin. Ouders kennen mij goed
Uiteraard.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:40 schreef fietsie het volgende:
Tournedos en patatjes, dat kan toch wel op kerstavond?
[ afbeelding ]
Die wolkrand kwam hier ook over tijdens mijn rondje. Egaal grijs aan de ene kant, blauw aan de anderekant.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:27 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen glitter tepelstickers?quote:Op donderdag 24 december 2020 16:55 schreef Myraela het volgende:
Ik heb glitters op mijn ogen, we kunnen beginnen.
Gelukkig wel, dat het nat is, laat de grondwaterstand maar flink stijgen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:27 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In alle drie?quote:Op donderdag 24 december 2020 18:25 schreef Barreltje het volgende:
Hier doen we om en om een gerecht en k. verzuchtte net wat heerlijk het toch is zo, kerst zonder stress![]()
Later de foto rapportage.. wel lastig want OF in kerst diner inspiratie topic OF in welk restaurant kookte OF kook met mee met fok topic...
ZOOM is het thema toch dit jaar?quote:
Ja, heel mooiquote:Op donderdag 24 december 2020 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Loopafstand van mij
Stuk droger toen
Mooi hier hè? Waar zit jij ergens, normaal gesproken?
Het Inspiratie-topic en het Kook Mee-topic zijn hetzelfdequote:Op donderdag 24 december 2020 18:25 schreef Barreltje het volgende:
Hier doen we om en om een gerecht en k. verzuchtte net wat heerlijk het toch is zo, kerst zonder stress![]()
Later de foto rapportage.. wel lastig want OF in kerst diner inspiratie topic OF in welk restaurant kookte OF kook met mee met fok topic...
Leukquote:Op donderdag 24 december 2020 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cocktail uitgekozen voor vanavond en vriendinnetje kwam even letterlijk langs met een bloemetje![]()
Meteen wat @:sarabi biertjes meegegeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Volgende keer neem ik er ook een paar mee naar mijn tijdelijke onderkomenquote:Op donderdag 24 december 2020 19:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk
Zo grappig om te zien waar al onze biertjes terecht komen.
Eentje is er nu zelfs in de UK.
quote:Op donderdag 24 december 2020 19:11 schreef Barreltje het volgende:
Poes was ook blij met het kerstdinerZe zijn ook allemaal hetzelfdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Ach, een Stadjer! Daar heb ik ook een huisje, in de Oosterpoort, waar ik grotendeels ben opgegroeid. Maar geboren ben ik als Ommelander.quote:Op donderdag 24 december 2020 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, heel mooi(Ik ben een geboren en getogen Stadjer, woonde mijn hele jeugd in het zuiden van Stad, dus ik kwam vroeger heel vaak in jouw achtertuin. Ik voel me er nog altijd thuis.
) Inmiddels woon ik iets oostelijk van Utrecht.
Rocketmango gaat internationaalquote:Op donderdag 24 december 2020 19:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Volgende keer neem ik er ook een paar mee naar mijn tijdelijke onderkomen
Ja nee.. ik bedoel de volgende batch.. we hadden veel te weinig rocketmango bleek uiteindelijk...quote:
Ow dus de Barley's Angels gaan internationaalquote:Op donderdag 24 december 2020 19:20 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja nee.. ik bedoel de volgende batch.. we hadden veel te weinig rocketmango bleek uiteindelijk...
Ik ken je pied-à-tierre van je verbouwtopicsquote:Op donderdag 24 december 2020 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, een Stadjer! Daar heb ik ook een huisje, in de Oosterpoort, waar ik grotendeels ben opgegroeid. Maar geboren ben ik als Ommelander.
O fuck, ik heb het heel niet meer doorgegeven, maar RocketMango is goedgekeurd door Vlaamse kotgenoot!quote:Op donderdag 24 december 2020 19:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow dus de Barley's Angels gaan internationaal
Als het brouwen tenminste goed gaat
Voorlezen aan brave kinderenquote:Op donderdag 24 december 2020 19:38 schreef fietsie het volgende:
Sinterklaas was toch terug naar Spanje? Wat doet ie dan nu bij de BBC2 @:Cat-astrophe ?
quote:Op donderdag 24 december 2020 19:11 schreef Barreltje het volgende:
Poes was ook blij met het kerstdinerDoosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kitten is net verbannen naar zijn kamer. Kater kan het nog slecht aan en die wilde ik op kerstavond niet alleen laten. Hij wilde wel binnen maar durft niet zoKitten mag de hele kerstnacht bij me.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Daar woont mijn zusje, inmiddels al wel een jaar of 20quote:Op donderdag 24 december 2020 19:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ken je pied-à-tierre van je verbouwtopicsOosterpoort ken ik maar minimaal, mijn zus woonde een poosje tegenover de Grote Frederik.
Ik probeer hem elk jaar mee te pikken. Kings singers zijn sowieso fantastisch.quote:Op donderdag 24 december 2020 19:41 schreef fietsie het volgende:
Het is wel een mooi programma, versterker staat hier vol open.
Fijn om te horenquote:Op donderdag 24 december 2020 19:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
O fuck, ik heb het heel niet meer doorgegeven, maar RocketMango is goedgekeurd door Vlaamse kotgenoot!
(Dus tóch internationaal gegaan hoor!)
Ik ben opgegroeid naast de Sint Jan in Gouda, en werkte rond kerst altijd bij mijn pa in de zaak. Dan kon ik via de kelder de kerk in wandelen en luisteren naar de repetities daarquote:Op donderdag 24 december 2020 19:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik probeer hem elk jaar mee te pikken. Kings singers zijn sowieso fantastisch.
Meestal zingen vriendin en ik luidkeels mee tijdens ons pre-nachtmis kerstdiner.
Ah, klaar
Da’s best normaal met filodeeg. Werkt toch wel anders dan bladerdeegquote:Op donderdag 24 december 2020 19:46 schreef derLudolf het volgende:
Hmm,de randjes zijn nog niet naar tevredenheid. Volgende keer misschien zorgen dat ik ze vanaf de onderste lagen kan ombouwen naar boven.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 december 2020 19:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar woont mijn zusje, inmiddels al wel een jaar of 20.
Welk stuk Stad zat jij dan?
Aan de Hereweg heb ik nog gewerktquote:Op donderdag 24 december 2020 20:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ha, het poppenhuisje
Met mijn moeder in Helpman en de Wijert Zuid, mijn vader woonde aan de Hereweg en later de Helperzoom en weer later in Haren.
En ik bij/in Helpmanquote:Op donderdag 24 december 2020 20:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aan de Hereweg heb ik nog gewerkt
Jullie hebben geen honger denk ik 😉quote:Op donderdag 24 december 2020 20:45 schreef PdeHoog het volgende:
HoiKerstavond-diner achter de rug
Traditioneel Slowaaks
Voor je aan tafel gaat geld onder het tafelkleed (iets met voorspoed of zo)
Beginnen met gebed. Altijd leuk, maar ik versta het niet en ik doe vooral niet aan kruizen slaan en Amen zeggen
Daarna:
* ouwel met honing
* pierogi (pasteitjes met bramenjamvulling en aardappelvulling)
* aardappel-champignon-soep
* gebakken vis met aardappelsalade
* en eigenlijk nog bobotki (soort broodpudding met maanzaad) maar we zaten vol
En officieel hoort dit alles in een keer op tafel gezet te worden, maar dat heb ik gelukkig weten te voorkomen dus alles was warm dit keer
Nu wordt er een Slowaakse film uit 1973 gekeken op youtube dus ik ga maar Civilization spelen want ik versta er nog geen donder van en ondertiteling is er niet
Die maker maakt vaak erg goede reclames https://www.pinkrabbit.nl/director/ismael/quote:Op donderdag 24 december 2020 20:59 schreef fietsie het volgende:
Ik vind die reclame van de PLUS zo geweldig.
Eens geen weelde en overdaad, maar echte mensen.
Ik hoop dat ze weer een keer zelf pasta maken doen. Ze geven bij die boxen vaak de pasta anders al (wel door hun vers gemaakt) kant en klaar mee. Maar dan vind ik het wat weinig om zelf nog te doen. Ik heb het een keer gedaan toen we trofie hebben leren vormen. Dat vond ik dan wel weer tof.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:05 schreef Aure het volgende:
Klinkt echt heel leuk Myra! Ik moet nog steeds een keer zo'n box kopen.
Klinkt als een prima kerstavond.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:45 schreef PdeHoog het volgende:
HoiKerstavond-diner achter de rug
Traditioneel Slowaaks
Voor je aan tafel gaat geld onder het tafelkleed (iets met voorspoed of zo)
Beginnen met gebed. Altijd leuk, maar ik versta het niet en ik doe vooral niet aan kruizen slaan en Amen zeggen
Daarna:
* ouwel met honing
* pierogi (pasteitjes met bramenjamvulling en aardappelvulling)
* aardappel-champignon-soep
* gebakken vis met aardappelsalade
* en eigenlijk nog bobotki (soort broodpudding met maanzaad) maar we zaten vol
En officieel hoort dit alles in een keer op tafel gezet te worden, maar dat heb ik gelukkig weten te voorkomen dus alles was warm dit keer
Nu wordt er een Slowaakse film uit 1973 gekeken op youtube dus ik ga maar Civilization spelen want ik versta er nog geen donder van en ondertiteling is er niet
Hmm, ik ken alleen de kerstreclame van AH en Jumbo volgens mij. Of die zijn beter blijven hangen.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:59 schreef fietsie het volgende:
Ik ga het eens in de gaten houden, het klinkt sowieso wel gezellig ofzoquote:Op donderdag 24 december 2020 21:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze weer een keer zelf pasta maken doen. Ze geven bij die boxen vaak de pasta anders al (wel door hun vers gemaakt) kant en klaar mee. Maar dan vind ik het wat weinig om zelf nog te doen. Ik heb het een keer gedaan toen we trofie hebben leren vormen. Dat vond ik dan wel weer tof.
Ja, hij is wel lachen. Ik moest de eerste keer in het restaurant wel even wennen. Hij stottert een beetje, en toen was zijn Nederlands nog wat minder goed en dat had ik niet helemaal verwacht. Maar met die streams is het echt een showman, haha.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:09 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik ga het eens in de gaten houden, het klinkt sowieso wel gezellig ofzoaf en toe zie ik wel eens wat op insta voorbij komen, volgens mij is die gast best grappig
De kerstreclame van ah is op het Plein van het volgende dorp opgenomen.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm, ik ken alleen de kerstreclame van AH en Jumbo volgens mij. Of die zijn beter blijven hangen.
En bedankt he. Net gekeken in de app wat mijn polis ook alweer was. En nu is de app alleen nog maar polis en kan ik geen andere settings aanklikkenquote:Op donderdag 24 december 2020 21:38 schreef Myraela het volgende:
Zorgverzekering ook maar eindelijk aangepast. Ik roep het al weken, maar vergeet het elke keer.
Die van AH is echt vervelendquote:Op donderdag 24 december 2020 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm, ik ken alleen de kerstreclame van AH en Jumbo volgens mij. Of die zijn beter blijven hangen.
Chateau neercannequote:Op donderdag 24 december 2020 21:46 schreef fietsie het volgende:
Welk hotel is dit in All You Need? Weet iemand dat?
Ik had eigenlijk helemaal niet door dat die van de Plus was. Maar dat is die waar de buschauffeur met een kippetje zit, toch?quote:Op donderdag 24 december 2020 20:59 schreef fietsie het volgende:
Thnx, ik had die in Maastricht al wel gevonden maar ze zitten dus verspreid over meerdere plekkenquote:
Ja. Ik vind hem erg sterk.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk helemaal niet door dat die van de Plus was. Maar dat is die waar de buschauffeur met een kippetje zit, toch?
Nooit geweest maar veel georganiseerd daar, heerlijke organisatie om mee te werkenquote:Op donderdag 24 december 2020 21:46 schreef fietsie het volgende:
Welk hotel is dit in All You Need? Weet iemand dat?
Ik vond het alleen wat apart om een vreemde uit te nodigen in deze coronatijden. Aan de andere kant, een bekende of een onbekende maakt natuurlijk geen zak uit voor risico op verspreiding.quote:
Oostwegel heeft/had diverse chateaus in zuid limburg, veelal in mooie oude boerderijenquote:Op donderdag 24 december 2020 21:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Thnx, ik had die in Maastricht al wel gevonden maar ze zitten dus verspreid over meerdere plekken
De mannen kennen elkaar volgens de narrative blijkbaar aardig goed, van de bus, "vriend!" enzo.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond het alleen wat apart om een vreemde uit te nodigen in deze coronatijden. Aan de andere kant, een bekende of een onbekende maakt natuurlijk geen zak uit voor risico op verspreiding.
Volgens mij begonnen op één locatie (kasteel) en nu idd meerdere vestigingen.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Thnx, ik had die in Maastricht al wel gevonden maar ze zitten dus verspreid over meerdere plekken
Ja, vond ik er ook vreemd aan.quote:Op donderdag 24 december 2020 21:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond het alleen wat apart om een vreemde uit te nodigen in deze coronatijden. Aan de andere kant, een bekende of een onbekende maakt natuurlijk geen zak uit voor risico op verspreiding.
Ah, dat zag ik meer gewoon als een amicale buschauffeur.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:00 schreef fietsie het volgende:
De mannen kennen elkaar volgens de narrative blijkbaar aardig goed, van de bus, "vriend!" enzo.
Uhuh da's in de regio Rotterdam ook gewoon normaal, in de rest van het land minderquote:Op donderdag 24 december 2020 22:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ah, dat zag ik meer gewoon als een amicale buschauffeur.
Nouja, als ik toffe collega's zou hebben, zou ik daar prima privé mee kunnen spreken. Maar voor de rest hou ik het liever inderdaad apart. Ik krijg heel vaak LinkedIn uitnodigingen, maar die accepteer ik ook nooit.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
En ik heb zo’n rare werk/privé scheidingskronkel.
In Rotterdam praat je niet met je buschauffeur hoor.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:03 schreef fietsie het volgende:
Uhuh da's in de regio Rotterdam ook gewoon normaal, in de rest van het land minder
Ja, dat jochie heeft echt een koppie om op te stompen.quote:
MIEUW!quote:Op donderdag 24 december 2020 22:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat jochie heeft echt een koppie om op te stompen.
Ik vind de reclame van Staatsloterij leuk.Frummel
Ze eens!! Brr...quote:Op donderdag 24 december 2020 22:10 schreef fietsie het volgende:
Ik vind dat jongentje in de reclame van de Nutella echt zo griezelig eng uit zijn hoofd kijken.... gelijk opnemen zou ik zeggen, klein psychopaatje![]()
Maar waarom moet alleen die man een mondkapje in de bus???quote:Op donderdag 24 december 2020 21:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jullie ook!quote:
Collega vind ik anders, die spreek ik privé soms wel, maar zelden bij elkaar over de vloer. Maar dit gaat om een klant. Daar ligt voor mij altijd wel een grens. Terwijl het in de reclame natuurlijk haske aardig bedoeld is.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, als ik toffe collega's zou hebben, zou ik daar prima privé mee kunnen spreken. Maar voor de rest hou ik het liever inderdaad apart. Ik krijg heel vaak LinkedIn uitnodigingen, maar die accepteer ik ook nooit.
Als gastopvangkittenpleegmoeder denk ik dan alleen maar:quote:Op donderdag 24 december 2020 22:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat jochie heeft echt een koppie om op te stompen.
Ik vind de reclame van Staatsloterij leuk.Frummel
Hij TOVERT!quote:Op donderdag 24 december 2020 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als gastopvangkittenpleegmoeder denk ik dan alleen maar:
- Je neemt geen kitten ‘omdat hij als laatste over is’ en je zwart katten eigenlijk niks vindt. En in die situatie neem je hem bij mij zeker niet meteen mee.
- Dat beest klimt onderweg onder je gaspedaal! Moet in een carrier!
- Nog niet eens kattenbak en grit in huis, slecht voorbereid, impulsaankoop *rode vlag*
- Beestje zo jong los de straat op nemen = stress, ontsnappingsgevaar en dan vind je hem niet terug. Laat hem rustig bij je thuis wennen.
En dan vergeet ik vast nog wel ergernissen.
Dus nee, ik ben nog altijd aan het zoeken naar de schattigheid in die reclame.
Nuchtere aardappelquote:Op donderdag 24 december 2020 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
- Je neemt geen kitten ‘omdat hij als laatste over is’ en je zwart katten eigenlijk niks vindt. En in die situatie neem je hem bij mij zeker niet meteen mee.
- Nog niet eens kattenbak en grit in huis, slecht voorbereid, impulsaankoop *rode vlag*
- Beestje zo jong los de straat op nemen = stress, ontsnappingsgevaar en dan vind je hem niet terug. Laat hem rustig bij je thuis wennen.
HUMBUGquote:Op donderdag 24 december 2020 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nuchtere aardappel, het is een heel lief filmpje.
Dan denk ik, doe niet zo moeilijkquote:Op donderdag 24 december 2020 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Deze reclame is opgezet samen met asiels omdat zwarte katten minder vaak geadopteerd worden. En ik wil ook een frummelquote:Op donderdag 24 december 2020 22:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Roepende in de woestijn ben ik![]()
HUMBUG
Uhu, asiel ergens uit oost Groningen had ik gelezen.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze reclame is opgezet samen met asiels omdat zwarte katten minder vaak geadopteerd worden. En ik wil ook een frummel
Ik heb een beige bank, da’s dan weer minder handigquote:Op donderdag 24 december 2020 22:38 schreef gcjoel het volgende:
Zwarte katten zijn heel handig want die haren zie je veel minder op je kleding.
Dat.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:38 schreef gcjoel het volgende:
Veel lastiger om foto's van te maken voor op Instagram.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:38 schreef gcjoel het volgende:
Mijn kat verhaart sowieso weinig dus dat helpt ook wel.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een beige bank, da’s dan weer minder handig
Is het wat?quote:Op donderdag 24 december 2020 22:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat.
* sigme veegt poes van schoot: bedtijd.
Zojuist de film van George Cloony gekeken. Vrolijk kerstfeest
Dat wist ik nietquote:Op donderdag 24 december 2020 22:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze reclame is opgezet samen met asiels omdat zwarte katten minder vaak geadopteerd worden. En ik wil ook een frummel
En Facebook. En FOK!quote:Op donderdag 24 december 2020 22:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel lastiger om foto's van te maken voor op Instagram.
Ja dat wel echt. Altijd zoeken waar het hoofd nu zitquote:Op donderdag 24 december 2020 22:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel lastiger om foto's van te maken voor op Instagram.
Wat is trofie?quote:Op donderdag 24 december 2020 21:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze weer een keer zelf pasta maken doen. Ze geven bij die boxen vaak de pasta anders al (wel door hun vers gemaakt) kant en klaar mee. Maar dan vind ik het wat weinig om zelf nog te doen. Ik heb het een keer gedaan toen we trofie hebben leren vormen. Dat vond ik dan wel weer tof.
https://www.dierenasiels.com/nieuws/741quote:Op donderdag 24 december 2020 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat wist ik niet
[..]
En Facebook. En FOK!
quote:Op donderdag 24 december 2020 22:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja dat wel echt. Altijd zoeken waar het hoofd nu zit![]()
Maar heel soms is het me gegund:
[ afbeelding ]
Top top, een fatsoenlijke topkerst gewenst voor julliequote:Op donderdag 24 december 2020 21:08 schreef Aure het volgende:
Ik heb net de zoetzure biet voor overmorgen en een koffieroomkoekjestaart voor morgen op 't balkon gezet (koelkast is vol). Even met de voetjes omhoog. En ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar Jip is gewoon up & running zeg maar (nouja nu ligt ie op bed, maar als ie wakker is dan doet ie het gewoon, ipv dat ie naar lucht ligt te happen
![]()
)
Op driekwart ergens maakte ik de klik...quote:Op donderdag 24 december 2020 22:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
We kijken Inception. Ik snap er niets meer van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Dat kan prima als ie op je bord ligt toch?quote:Op donderdag 24 december 2020 22:54 schreef fietsie het volgende:
Ik heb geen puf meer de kalkoen nu nog te gaan slopen, dat moet dan morgen maar.
quote:Op donderdag 24 december 2020 23:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Kerstavond met deze tweeBah.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Klopt. Want daarna was er nog een gigantische berg zoetigheidquote:Op donderdag 24 december 2020 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jullie hebben geen honger denk ik 😉
Verstaan mini-g wel slowaaks?
Ja, dat eventjes was dus twee uurquote:Op donderdag 24 december 2020 21:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Klinkt als een prima kerstavond.
Ik ga ook civilisation nog eens aanzetten eventjes.
quote:Op donderdag 24 december 2020 23:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Kerstavond met deze tweeHeb je in ieder geval nooit last van insluipersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik zit ook al "eventjes" nieuwe firmware te configureren voor mn nieuwe 32bits printer moederbordjequote:Op donderdag 24 december 2020 23:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja, dat eventjes was dus twee uur
Ik snap het op zich wel maar ik ben vooral kwijt welk personage waar allemaal uithangt. Ik heb nogal de neiging om dat te willen begrijpen maar dat is juist de bedoeling niet geloof ik.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Op driekwart ergens maakte ik de klik...
Inderdaadquote:Op donderdag 24 december 2020 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap het op zich wel maar ik ben vooral kwijt welk personage waar allemaal uithangt. Ik heb nogal de neiging om dat te willen begrijpen maar dat is juist de bedoeling niet geloof ik.
Ik ben ook even aan de poorten van de nieuwe cam aan het rammelen.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zit ook al "eventjes" nieuwe firmware te configureren voor mn nieuwe 32bits printer moederbordje
Ik zou hier graag een ptz bij de voordeur willen, maar ik schrik wat terug van de NL prijzen en de onduidelijke specs bij niet-Nederlandse leveranciers.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben ook even aan de poorten van de nieuwe cam aan het rammelen.
De soc is een bekende. Telnet enable lukt ook. Nu nog als root binnen zien te komen.
Maar zo eerst even een paar uur slaap pakken.
Kijk dan maar niet de film TeneTquote:Op donderdag 24 december 2020 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap het op zich wel maar ik ben vooral kwijt welk personage waar allemaal uithangt. Ik heb nogal de neiging om dat te willen begrijpen maar dat is juist de bedoeling niet geloof ik.
We kijken nog geen 5 films per jaar dus de kans is klein dat we die gaan kijken. Je maakt me echter wel nieuwsgierig.quote:
Ditquote:
Ik heb echt in de bios een aantal keer zitten roepen 'huh???'quote:Op donderdag 24 december 2020 23:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
Inception is echt makkelijk te volgen in vergelijking met Tenet.
Inception is ook wel heel veel beter.
Ik heb een ali geval 5Mp en zoom. Met de bekende mogelijkheid om telnet aan te zetten.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou hier graag een ptz bij de voordeur willen, maar ik schrik wat terug van de NL prijzen en de onduidelijke specs bij niet-Nederlandse leveranciers.
Ik heb een synology NAS met videobewakings software on board; ik zou een cam altijd via die route ontsluiten persoonlijk; de externe stream(s) komen dan vanaf het NAS.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb een ali geval 5Mp en zoom. Met de bekende mogelijkheid om telnet aan te zetten.
Verder zit er goed beeld in. Pan/tilt in verschillende snelheden in te stellen.
Inmiddels via wat geklooi er achter dat er meer users in het systeem moeten zitten dan enkel admin. Deze nog niet getest. tot nu toe bezig geweest met telnet en root zonder te solderen.
Maar het lijkt er op dat de chinees wakker geworden is. De standaard deuren zitten nu dicht.
Nog steeds een goede filmquote:Op donderdag 24 december 2020 23:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb echt in de bios een aantal keer zitten roepen 'huh???'
Ik vond m wel erg goed eigenlijk, en vermakelijk, al vond ik de hoofdrolspeler zwaar ergerlijk qua acteerwerk. Maar goed, persoonlijke ergernis
Oh ja! Die moet/wil ik ook nog steeds zien, goeie!quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:32 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net weer eens Fantastic Beasts - The crimes of Grindelwald zitten kijken. BeestjesJude Law
Jaquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja! Die moet/wil ik ook nog steeds zien, goeie!
Staat die nou op Netflix tegenwoordig?
Ik ken deze en deel 1 helemaal niet, maar gek op Kurt Russell, dus die gaat ook op 'de lijst'quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:43 schreef Sarabi het volgende:
Ik wilde eigenlijk nog The Christmas Chronicles 2 kijken maar aangezien top 2000 alweer begonnen is denk ik dat de kans klein is dat we nog een film gaan kijken de komende week.
Mooi kijkvoer is wat ik verwacht idd, schrijfvoer erover was ook matig maar boeiendquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja
Verhaal technisch niet heel sterk, maar verder prima/ mooi kijkvoer.
(Wel kut dat ze Depp er voor het vervolg uit hebben gegooid. )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
One more turn...quote:Op donderdag 24 december 2020 23:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja, dat eventjes was dus twee uur
Ja, toch wel. Ik hou wel van films waar niet alles uitgespeld wordt.quote:
Eensquote:Op vrijdag 25 december 2020 08:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, toch wel. Ik hou wel van films waar niet alles uitgespeld wordt.
Één van de beste films van dat jaar, vond ikquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:07 schreef Molo het volgende:
Ik vond Arrival wel erg goed
Keihard zitten jenken, ook omdat ik die zag toen ik nog niet zo lang moeder was denk ik. Koos wilde m graag kijken. Die is nogal Amy Adams fan, wat ik altijd weer te laat pas door heb
Have fun!quote:Op vrijdag 25 december 2020 08:38 schreef borisz het volgende:
De eerste kerstdag beginnen met een flinke wandeling.
Leuk om te zien hoeveel handwerk dat nog is.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is trofie?
Klinkt goed qua eten zeg, dat van @:pdehoog ook trouwens![]()
Leuk en gezellig!
@:myraela: ik zag hoe luxe gingercookies gemaakt en héél erg vet versierd werden met icing bij Inside The Factory. Iets voor jou?
Zeker wel, zeker in deze rol vind ik hem uiterst charmant en woest aantrekkelijkquote:Op vrijdag 25 december 2020 07:07 schreef minilot het volgende:
Lekker hè Candaas, die Jude Law?
Nog propvol van kersteten gisteren (voor twee schoonouders koken was toch wel veel makkelijker dan voor de gebruikelijke tien volwassenen), de bitterkoekjes-semifreddo was geniaal en ooooh de soep der soepenIk ga het er even afhardlopen nu, zal wel zalig stil op straat wezen. Hoop ik.
Daarna bijlees, mits iedereen hier dan nog slaapt.
Verdere planning vandaag: vegeteren, lekker & makkelijk eten, kerstshizzle kijken op Netflix, aangeschoten raken met winterse drank
Fijn dat alles zo geslaagd was!quote:Op vrijdag 25 december 2020 07:07 schreef minilot het volgende:
Nog propvol van kersteten gisteren (voor twee schoonouders koken was toch wel veel makkelijker dan voor de gebruikelijke tien volwassenen), de bitterkoekjes-semifreddo was geniaal en ooooh de soep der soepenIk ga het er even afhardlopen nu, zal wel zalig stil op straat wezen. Hoop ik.
Verdere planning vandaag: vegeteren, lekker & makkelijk eten, kerstshizzle kijken op Netflix, aangeschoten raken met winterse drank
Als afvallige katholiek zing ik dat supergraag nog, zo hoog mogelijk eigenlijkquote:Op vrijdag 25 december 2020 08:33 schreef minilot het volgende:
Heh, ik was net bijna thuis, hoor ik uit het huis op de hoek van mijn straat Gloria in Excelsis Deo luidkeels uit een aantal kinderstrotjes komen
[ afbeelding ]
Ik heb Günther tijdens het spelen ook al op een paar zachte In de Hoge!'s betrapt - biblebelt reprazent!![]()
En ach, hoe atheïstisch ook, Ere Zij God blijft toch wel allemachtig fraai
Fijne kerst allemaal!![]()
Ja! Superawesome wel om cadeau te geven zoietsquote:Op vrijdag 25 december 2020 09:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Leuk om te zien hoeveel handwerk dat nog is.![]()
Trofie is een pastavorm, deze:
[ afbeelding ]
Auw 😅😅😅quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:08 schreef Myraela het volgende:
Hele nacht buikpijn gehad van veel te veel eten.Net ontbeten met een stukje panettone en nog even de laatste dingen klaarmaken voor de lunch bij m'n moeder zo.
Op naar een nieuwe nacht met buikpijn.
Ja, je bent lang niet geweest hier, MM. Heel lang.quote:
Ja, dit. Hoe kan dat dan toch zo, die rare magenquote:Op vrijdag 25 december 2020 09:38 schreef Kaatje1 het volgende:
En sterkte voor de misselijken en buikpijn hebbende, niet leuk dit
Ja ben druk geweest, verhuizing, nieuwe baan en thuis niet meer alleen dus zo schoot fok er nogal bij in. En thanksquote:Op vrijdag 25 december 2020 09:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, je bent lang niet geweest hier, MM. Heel lang.
In ieder geval een gedenkwaardige Kerstavond voor jou: Van Harte met de trouwplannen en mooie alternatieve ‘ringen’...het is Rond![]()
Straks eens zondags ontbijten door de week met broodjes, jus en eitje enzo.
De eerste redelijke nacht achter de rug, misschien zelfs puf om naar buiten te gaan voor een wandeling als FFT weet dat het weer hierna minder is.
Veel plezier en succes met voorbereidingen. Vrolijk Kerstfeest🎄
Ik vond larf toch een leukere benaming...quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Als afvallige katholiek zing ik dat supergraag nog, zo hoog mogelijk eigenlijk![]()
Miep (half jaar op katholieke basisschool) zat gisteren ineens aan tafel bij mijn moeder heel zachtjes 'Er is een kindeke geboren op aard' te zingen. Zó schattig
quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
*meldt*
[ afbeelding ]
Zalig kerstfeest
#alleskankapot
Memoooooquote:Op vrijdag 25 december 2020 09:46 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja ben druk geweest, verhuizing, nieuwe baan en thuis niet meer alleen dus zo schoot fok er nogal bij in. En thanks
@:cat, katten
@:lonaa blah naar, hopelijk voel je je snel beter!
Dit was uiteraard ietwat in scène gezet voor het plaatje. De stukke ornamenten zijn de afgelopen twee weken al voorbereidquote:
Hier had ik de partytent gister opgezet en die ging de lucht in. Konden hem nog net vasthouden. Dus maar weer ingeklapt en toch binnen gourmettenquote:Op vrijdag 25 december 2020 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goedemorgen
Zo maar eens de partytent op zetten. Het meeste eten voor de brunch is al klaar, mijn man moet alleen nog de zalm op de bbq gooien
Wat was de leukste nieuwe? Dan kan ik alle andere overslaan.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:03 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb al 100 kerstfilms gekeken deze maand.
Ik denk niet dat het nieuwe waren. Meeste waren op rtl8 countdown to christmas. Ze zijn ook allemaal hetzelfde. Dus kijk er gewoon 1.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat was de leukste nieuwe? Dan kan ik alle andere overslaan.
Ja winter bruiloft beperkt de mogelijkheden voor een leuk feestje wel ja.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:09 schreef Memento-Mori het volgende:
Gcjoel
Het was vooral omdat het dan makkelijk te onthouden is, begreep ik haha. We hebben niet eens 'n kerstboom. En denk niet dat we in de winter trouwen hoor en wanneer wel, zal ff kijken zijn ook mbt corona.
Deze kan dicht aan alle kanten dus dan moet het wel echt hard gaan waaien voordat het fout gaat.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Hier had ik de partytent gister opgezet en die ging de lucht in. Konden hem nog net vasthouden. Dus maar weer ingeklapt en toch binnen gourmetten
Thanks, jij zit daar natuurlijk ook middenin. Was voor mij nogal onverwacht ook dus heb echt nog geen idee hoe/wat/waar maar is ook wel leuk en we hebben de tijd.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:10 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd, Memento. Veel plezier met het plannen.
Winterbruiloft is wel makkelijk, want sowieso niet buiten (herinner me een paar flink verregende bruiloften)quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:09 schreef Memento-Mori het volgende:
Gcjoel
Het was vooral omdat het dan makkelijk te onthouden is, begreep ik haha. We hebben niet eens 'n kerstboom. En denk niet dat we in de winter trouwen hoor en wanneer wel, zal ff kijken zijn ook mbt corona.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog bedankt voor het erover zeuren, vind het er nog steeds niet uitzien, maar het loopt inderdaad wel nog beter!![]()
Even douchen nu![]()
En @Barreltje stolsucces gewenst!Ik ga mijn rumrozijnenversie dadelijk aansnijden
Let me see you stripped down to the bone
Zeker nu met corona verwacht ook niemand snel een uitnodiging, dus alle tijd. Heb je ook nog niet een beetje een beeld of jullie het groot, of juist wat kleiner willen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:14 schreef Memento-Mori het volgende:
Thanks, jij zit daar natuurlijk ook middenin. Was voor mij nogal onverwacht ook dus heb echt nog geen idee hoe/wat/waar maar is ook wel leuk en we hebben de tijd.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:14 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Thanks, jij zit daar natuurlijk ook middenin. Was voor mij nogal onverwacht ook dus heb echt nog geen idee hoe/wat/waar maar is ook wel leuk en we hebben de tijd.
Vriendin van mij gaat voor een winterbruiloft.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Winterbruiloft is wel makkelijk, want sowieso niet buiten (herinner me een paar flink verregende bruiloften)
Deze gaat ook niet vanaf internet benaderbaar zijn. Maar is voor de fun. En in het voorjaar wat vogels in de gaten te houden.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb een synology NAS met videobewakings software on board; ik zou een cam altijd via die route ontsluiten persoonlijk; de externe stream(s) komen dan vanaf het NAS.
Wel 'n feest iig en qua grootte moeten we binnenkort eerst maar eens op 'n rij zetten wie we uit willen nodigen. Zal geen >50 man zijn denk ik.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zeker nu met corona verwacht ook niemand snel een uitnodiging, dus alle tijd. Heb je ook nog niet een beetje een beeld of jullie het groot, of juist wat kleiner willen?
Hier stralend blauwe lucht. En als ik nu naar buiten kijk is het alles behalve rustig. Iedereen is nu een rondje lopen. Eigenlijk ook wel traditie hier. Kerk, die deze keer dicht bleef, rondje lopen met familie en dan ergens op de koffie gaan. Nu zijn het voornamelijk kleine groepjes/gezinnen. Dus niet de hele familie op straat.quote:Op vrijdag 25 december 2020 07:07 schreef minilot het volgende:
quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:17 schreef minilot het volgende:
Meh, buikpijn door kersteten is wel een domper op de feestvreugde!
Oh en @:Tele6 en @:Clubsoda, hardloopbroekbewijs!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog bedankt voor het erover zeuren, vind het er nog steeds niet uitzien, maar het loopt inderdaad wel nog beter!![]()
Even douchen nu![]()
En @:Barreltje stolsucces gewenst!Ik ga mijn rumrozijnenversie dadelijk aansnijden
charmant is het zelden, maar comfort is ook wat waard. Ik heb me er ook net in gehesen. Het is 1 graad hier
gelukkig ga ik met kind, dus hoef ik niet hard want dat vinden mijn longen vast niet tof.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:17 schreef minilot het volgende:
Meh, buikpijn door kersteten is wel een domper op de feestvreugde!
Oh en @:Tele6 en @:Clubsoda, hardloopbroekbewijs!
Staat je prima hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog bedankt voor het erover zeuren, vind het er nog steeds niet uitzien, maar het loopt inderdaad wel nog beter!![]()
Even douchen nu![]()
En @:Barreltje stolsucces gewenst!Ik ga mijn rumrozijnenversie dadelijk aansnijden
Hier lag er ook een nieuwe onder de boom, met heel veel gaas en reflectiestrepen. Beetje "ik loop halfnaakt maar het valt niet op want die strepen verblinden" idee
![]()
@Lonaa hopelijk snel weer opgeknapt![]()
Jij hebt 'm ook gezien? Ik heb (achteraf) recensies gelezen, maar het lijkt wel of iedereen een totaal andere film heeft gezien dan ik?quote:Op vrijdag 25 december 2020 08:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Eens
Toffe foto van jou op die steiger!
Aanzoekgebeuren gemist! Feliesquote:Op vrijdag 25 december 2020 10:21 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Wel 'n feest iig en qua grootte moeten we binnenkort eerst maar eens op 'n rij zetten wie we uit willen nodigen. Zal geen >50 man zijn denk ik.
Wattequote:Op vrijdag 25 december 2020 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
We kijken de Top2000 met gebarentolk die ook de liedjes vertolkt en meedanst. Ik geloof niet dat ik het trek om daar een week naar te kijken
Dit is tamelijk idioot. Ik heb geen idee of dit de hele week duurt of alleen af en toe een uurtje.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:48 schreef Holyme het volgende:
[..]
WatteDat klinkt, ehh, interessant. Voor 5 minuten.
Mmm, minder, maar hoe voel je je nu?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Buh. GGD belde net. Ik moet een dag langer opgehokt dan ik zelf had uitgerekend. 30 december mag ik weer wandelingetjes maken. Moet ik nóg een dienst bij mijn zorgwerk afzeggen ook nog
Maar is toch pas wanneer je klachten vrij bent te zeggen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Buh. GGD belde net. Ik moet een dag langer opgehokt dan ik zelf had uitgerekend. 30 december mag ik weer wandelingetjes maken. Moet ik nóg een dienst bij mijn zorgwerk afzeggen ook nog
Thanks, jij beterschap daar!quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Aanzoekgebeuren gemist! Felies
Ja, dat sowieso natuurlijk. Ik moet 48 uur koortsvrij en 24 uur klachtenvrij zijn. Maar omdat ik nauwelijks klachten heb verwacht ik dat die tegen die tijd wel verdwenen zijn. Houd ik ook contact over met mijn collega’s en hak de knoop een dag van tevoren pas door. (Met optie tot accuut ziekmelden als ik op mijn eerste werkdag toch wakker word met klachten).quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar is toch pas wanneer je klachten vrij bent te zeggen?
Best oké. Beetje spierpijn, nu geen hoofdpijn en keurige temp. Keel is ook braaf.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mmm, minder, maar hoe voel je je nu?
Stom toch..een jaar geleden zou je er geen seconde over nagedacht hebben om niet te gaan werkenquote:Op vrijdag 25 december 2020 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Best oké. Beetje spierpijn, nu geen hoofdpijn en keurige temp. Keel is ook braaf.
Kuchje nog wel aanwezig.
Ah ok. Wist ik niet. Vind het allemaal best onduidelijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso natuurlijk. Ik moet 48 uur koortsvrij en 24 uur klachtenvrij zijn. Maar omdat ik nauwelijks klachten heb verwacht ik dat die tegen die tijd wel verdwenen zijn. Houd ik ook contact over met mijn collega’s en hak de knoop een dag van tevoren pas door. (Met optie tot accuut ziekmelden als ik op mijn eerste werkdag toch wakker word met klachten).
Alleen die minimum isolatieperiode staat vast. Wordt nooit korter, mogelijk inderdaad wel langer.
Precies.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stom toch..een jaar geleden zou je er geen seconde over nagedacht hebben om niet te gaan werken
quote:
Hmm, zelf te veel zout toegevoegd? Dat trekt er wel aardig in, vrees ik.quote:
Fijn van je vaderquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hmm, zelf te veel zout toegevoegd? Dat trekt er wel aardig in, vrees ik.
Ik ga zo ook maar koken, maar heb ontbeten met dingen die niet bedoeld zijn voor het ontbijt en nu een sugar crash(dus geen zin)
Pa belde net zijn kerstcadeau door: covid test negatief
Nu nog benieuwd naar mijn 80+ tante (die wel keelpijn heeft en niets meer ruikt).
Prettig, een uitvaart hebben tussen minstens 3 mensen met corona.
Zelfs de kat wilde het eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga zo ook maar koken, maar heb ontbeten met dingen die niet bedoeld zijn voor het ontbijt en nu een sugar crash(dus geen zin)
Nu nog benieuwd naar mijn 80+ tante (die wel keelpijn heeft en niets meer ruikt).
Ergens waar geen zout in zit door doen? Ik zat aan een bloemkoolsoepje oid te denken. En dan even laten staan.quote:
Ja, super opgelucht. Hij heeft nog 40 min in een kleine ruimte gezeten en gepraat met alle 3.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:10 schreef Sarabi het volgende:
Fijn van je vader
Duimen voor je tante.
Ergens wel prettig dat ik nu niet meer de enige ben die liever heeft dat verkouden collega’s zich op zeker moment gewoon ziek melden of vanuit huis werken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Precies.
Als maakt dit wel bewust hoe snel je vanuit dat denken ook zoiets als griep verspreidt.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ergens waar geen zout in zit door doen? Ik zat aan een bloemkoolsoepje oid te denken. En dan even laten staan.
[..]
Ja, super opgelucht. Hij heeft nog 40 min in een kleine ruimte gezeten en gepraat met alle 3.
De dochter uit Amsterdam waar ze studeert heeft overigens iedereen in het gezin geinfecteerd. Gaat al in totaal om 7 mensen. Haar R is niet 1.15 zeg maarWie weet wie allemaal nog meer.
Balen zegquote:
Dit ja! Ik ben ook 2 jaar achter elkaar zó vreselijk ziek geweest, ik was daardoor al wat panisch geworden naar mensen toe die hoestend in de trein zaten of op het werk kwamen. En ik schudde al geen handen meer en waste mijn handen altijd goed.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Ergens wel prettig dat ik nu niet meer de enige ben die liever heeft dat verkouden collega’s zich op zeker moment gewoon ziek melden of vanuit huis werken.
Hier betekent griep eigenlijk bijna altijd daarna verkouden/longontsteking en dat resulteert doorgaans in een maand of 2 tobben voor het echt begint op te klaren.
Al dan niet met hulp van antibiotica waar ik slecht tegen kan danwel een flinke prednison kuur.
In die zin hoop ik dat dit betekent dat voortaan mensen gewoon thuis blijven als ze zich ziek voelen. En zich niet verplicht voelen toch maar weer te gaan werken omdat dat anderen dat verwachten.
Soort overcompensatie voor de mensen die wel R=0 hebben hequote:Op vrijdag 25 december 2020 12:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ergens waar geen zout in zit door doen? Ik zat aan een bloemkoolsoepje oid te denken. En dan even laten staan.
[..]
Ja, super opgelucht. Hij heeft nog 40 min in een kleine ruimte gezeten en gepraat met alle 3.
De dochter uit Amsterdam waar ze studeert heeft overigens iedereen in het gezin geinfecteerd. Gaat al in totaal om 7 mensen. Haar R is niet 1.15 zeg maarWie weet wie allemaal nog meer.
(Zat zelf nog aan de veel besmettelijkere Engelse variant te denken...)
Ja, zoietsquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:19 schreef Uhmmpie het volgende:
Soort overcompensatie voor de mensen die wel R=0 hebben he
Goed nieuws voor je vaderquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mja maar wel naar als je vervolgens ook je hele gezin aansteekt..quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zoiets
Maar goed, het was ook wel een rare week geweest. Je opa overleden, daarvoor thuis komen en dan kan ik me ook voorstellen dat je iedereen knuffelt, handen vast houdt, de tranen weer uit je ogen wrijft etc.
Het vervelende is dat je ziek kunt zijn zonder je echt ziek te voelen. Zoals ik nu.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ergens wel prettig dat ik nu niet meer de enige ben die liever heeft dat verkouden collega’s zich op zeker moment gewoon ziek melden of vanuit huis werken.
Hier betekent griep eigenlijk bijna altijd daarna verkouden/longontsteking en dat resulteert doorgaans in een maand of 2 tobben voor het echt begint op te klaren.
Al dan niet met hulp van antibiotica waar ik slecht tegen kan danwel een flinke prednison kuur. Danwel beiden achter elkaar...
In die zin hoop ik dat dit betekent dat voortaan mensen gewoon thuis blijven als ze zich ziek voelen. En zich niet verplicht voelen toch maar weer te gaan werken omdat dat anderen dat verwachten.
Ik heb mijn moeder (met toestemming) ook een knuffel gegeven toen die stond te sippen omdat mijn vader met spoed in het ziekenhuis belandde. Daar ben je dan inderdaad mens voor.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar wel naar als je vervolgens ook je hele gezin aansteekt..
Zit je in die tijd ook niet op te wachten.
Lijkt me super moeilijk... en normaal knuffel je je eigen gezin toch ook gewoon uiteindelijk
Sprak toevallig vandeweek iemand die toch bij een begrafenis een collega een enorm dikke knuffel had gegeven... we blijven toch mensen met zn allen.
Die dame stond op de begrafenis van de man van collega2 compleet in te storten omdat een paar maanden daarvoor haar eigen man ook was overleden.
Gelukkig zijn we dan nog steeds menselijk.
Maar tegelijkertijd is het ook niet echt heel handig
Eerste keer dat het me gebeurde had de huisarts de longontsteking niet zo door...quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit ja! Ik ben ook 2 jaar achter elkaar zó vreselijk ziek geweest, ik was daardoor al wat panisch geworden naar mensen toe die hoestend in de trein zaten of op het werk kwamen. En ik schudde al geen handen meer en waste mijn handen altijd goed.
Overigens sprak ik gisteren iemand die in een verpleeghuis werkt en ze zei dat sinds alle covidmaatregelen er óók geen norovirus meer was geweest in het hele verpleeghuis. Wat een beetje hygiene al niet doet
In mijn buikquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:31 schreef fietsie het volgende:
Waar zouden jullie overgebleven Ganache laten?
Wel heel lief allemaalquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kerst is mijn verjaardag all over again
Ik was jarig tijdens de eerste lockdown in maart. Dus geen feestje. En, net als nu, bezoekjes aan de deur, telefoontjes, appjes etc.
Een vriendin van me heeft geen naaste familie en viert kerst vaak in haar eentje. Vindt dat fijn en de wereld vind haar zielig, zo alleen. Die belde net ook en merkte op dat ik haar nu ben. En inderdaad! Daarom bellen en appen vrienden, collega’s etc al de hele ochtend.
Ik krijg zelfs mijn films niet afgekeken zo![]()
Ouders komen dadelijk nog wat voedsel droppen ook
Mja als het alternatief is dat ik 2 maanden of langer zelf ziek ben... loop ik liever wat harder als jij ziek bentquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je ziek kunt zijn zonder je echt ziek te voelen. Zoals ik nu.
In het vervolg zou ik wel kijken of ik dan wellicht een dag thuis kan werken, maar om me ziek te melden voor mijn zorgbaan en dus collega’s harder te laten lopen, dat gaat me te ver. Ik denk en hoop wel dat in zulke gevallen mondmaskers meer de standaard worden.
Wat onhandig. Geen telefoonnummer bereikbaar natuurlijk? Misschien Facebook of Twitter waarop iemand die pagina kan delen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn van je vader @:Isabeau, hopelijk loopt het bij je tante af met een sisser.
Van dat norovirus had ik ook gehoord, denk dat er heel wat protocollen aangescherpt blijven.
Mmm, kijk net de instructies van mijn diner door...mist er waarschijnlijk een pagina. Heb ze wel gemaild maar een hard hoofd erin of ze nu antwoorden. Hun variatie op de lava cake lukt me nog wel, maar de knolselderij en de bijlagen...geen idee
Heb al gekeken, en ik vind het niet zo leuk voor heb om het openbaar te zetten. Ik denk dat ik het morgen ga eten en afwacht wie het op fb, twitter of insta zet hoe het was, kan ik daar contact mee opnemenquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat onhandig. Geen telefoonnummer bereikbaar natuurlijk? Misschien Facebook of Twitter waarop iemand die pagina kan delen?
Ook een optie. Maar als je het toch gewoon meldt in het kader van oprechte vergissing van hun kant en dat je snapt dat er nu niemand bereikbaar is, dan valt het toch wel mee met de slechte reclame? Desnoods je bericht verwijderen als je de info hebt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb al gekeken, en ik vind het niet zo leuk voor heb om het openbaar te zetten. Ik denk dat ik het morgen ga eten en afwacht wie het op fb, twitter of insta zet hoe het was, kan ik daar contact mee opnemen
Ik sprak gisteren de eigenaresse en zij zei ook dat ze helemaal total loss zijn, die gaan niet meer op internet kijken. Het gaat me best lukken hoor. De smaak zal er niet minder om zijnquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook een optie. Maar als je het toch gewoon meldt in het kader van oprechte vergissing van hun kant en dat je snapt dat er nu niemand bereikbaar is, dan valt het toch wel mee met de slechte reclame? Desnoods je bericht verwijderen als je de info hebt.
Als dienstverlenende organisatie die zoiets aanbiedt lijkt het me toch juist vrij logisch dat je juist wél op internet kijkt en bereikbaar bent bij vragen/missersquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren de eigenaresse en zij zei ook dat ze helemaal total loss zijn, die gaan niet meer op internet kijken. Het gaat me best lukken hoor. De smaak zal er niet minder om zijn
Kunnen wij met je meedenken? Genoeg CUL-ervaring hierquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb al gekeken, en ik vind het niet zo leuk voor heb om het openbaar te zetten. Ik denk dat ik het morgen ga eten en afwacht wie het op fb, twitter of insta zet hoe het was, kan ik daar contact mee opnemen
Het zijn deze 2 gerechten, heb ook een berichtje gedaan naar mensen die het ook besteld hebbebquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Kunnen wij met je meedenken? Genoeg CUL-ervaring hier
Klinkt wel echt superlekkerquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het zijn deze 2 gerechten, heb ook een berichtje gedaan naar mensen die het ook besteld hebbeb
5. The main attraction
Steak van knolselderij: vele flinterdunne laagjes gemarineerde knolselderij, langzaam geroosterd en vervolgens krokant gebakken in boter, rozemarijn en knoflook. Geserveerd met een jus van gecarameliseerde knolselderij, dashi en morilles.
Geserveerd met de volgende bijgerechten:
✨Aardappelpuree met truffel en chips van truffel aardapel.
✨Venkel gratin, gemarineerd in gekonfijte sinaasappel en gember, met een knapperig korstje van panko en parmezaan.
✨Groene salade met blauwaderkaas, medjoul dadels, cassisdressing en croutons.
6. All good things come to an end
Decadente chocolade taart met een lopende vulling van gezouten dolce de lece karamel en hazelnoot, buttercream frosting, gesuikerde kumquat en pistache.
💛
En wat heb je gekregen/in hoeverre is dit al bereid?quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het zijn deze 2 gerechten, heb ook een berichtje gedaan naar mensen die het ook besteld hebbeb
5. The main attraction
Steak van knolselderij: vele flinterdunne laagjes gemarineerde knolselderij, langzaam geroosterd en vervolgens krokant gebakken in boter, rozemarijn en knoflook. Geserveerd met een jus van gecarameliseerde knolselderij, dashi en morilles.
Geserveerd met de volgende bijgerechten:
✨Aardappelpuree met truffel en chips van truffel aardapel.
✨Venkel gratin, gemarineerd in gekonfijte sinaasappel en gember, met een knapperig korstje van panko en parmezaan.
✨Groene salade met blauwaderkaas, medjoul dadels, cassisdressing en croutons.
6. All good things come to an end
Decadente chocolade taart met een lopende vulling van gezouten dolce de lece karamel en hazelnoot, buttercream frosting, gesuikerde kumquat en pistache.
💛
Ik had 3 van de 4 kanten dicht gister.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Deze kan dicht aan alle kanten dus dan moet het wel echt hard gaan waaien voordat het fout gaat.
Bij de laatste kon de helft maar dicht en dan komt er wel snel zo'n windvlaag onder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |