In België noemt men het ...selder in plaats van ...selderij.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoera voor Molo.
Ik heb geloof ik alle soorten selderij in huis:
Knolsederij
Bleekselderij
Selderijblad vers
Selderijblad gedroogd
Selderijzout
Selderijpoeder.
Met het daarop briljante antwoord van Nick Trachet:quote:In NL spreekt met van selderij, wanneer zou die ij in het vlaams weggevallen zijn? Want in frans en engels is het toch ook seleri/celery?
quote:Ik vermoed dat de '-erij' er afgeknipt is omdat het hier taalkundig niet gaat om een verzelfstandiging van een activiteit, zoals in slijterij, slagerij bakkerij, ... kloterij.
De selderij is geen 'plek waar men seldert', maar een groente.
De mensen vonden de uitgang op -ij hier dan ook onpassend en zo werd het selder. Dat is taalrijkdom.
Omdat er niet geknofd/t wordt natuurlijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:00 schreef Candaasje het volgende:
Zeg sig, als je toch bezig bent...waarom noemen ze knoflook in België 'look' ? Ik heb me de eerste weken suf gezocht op die weegschalen in de supermarkt
Nou ja, als ze voor haar gevoel geen tijd had voor een betaalde baan omdat in haar ogen anders het huis zou versloffen, dan leed ze er dus wel onder, in mijn ogen in elk geval.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zij kon niet tegen viezigheid, maar leed er niet onder. Ze hadden een hond, die verhaarde natuurlijk. Dus 4x per dag werd er gezogen, en 2x per dag gedweild. Ze had ook geen tijd voor een betaalde baan want dan zou het huis versloffen.
Maar ook iemand die wanneer ze met vakantie zou gaan, de koffer 4 weken van te voren gepakt had (al ging alles er nog wel een paar keer uit om te wassen).
Ik heb daar altijd met verbazing naar gekeken.
Ik kan het Trachet eens vragen, als 'ie een beetje in die hoek zit. Voor nu geef ik je maar wat van Norbert (van MergenMetz, laatst ook al eens aangehaald over chocola. Ik ken 'm van de varkensquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:00 schreef Candaasje het volgende:
Zeg sig, als je toch bezig bent...waarom noemen ze knoflook in België 'look' ? Ik heb me de eerste weken suf gezocht op die weegschalen in de supermarkt
quote:Opvallend is dat de romaanse talen een ander basiswoord kennen dan de Germaanse. De knof van ons knoflook en de knob van het Duitse Knoblauch zijn vermoedelijk afkomstig van het oudhoogduitse woord klioban, dat iets als kolom of teen betekende. In de Middeleeuwen werd knoflook, eveneens naar klioban, chlobilou genoemd.
Het Engelse garlic komt van gar – duidend op de speervorminge bladeren, de lic komt van leek = look of prei.
https://mergenmetz.nl/tuin/groentesoorten/knoflook/
Oh, fijn dat dat nog kan! Er stond juist vandaag in de NOS app dat alle planbare zorg niet doorgaat vanaf nu. Maar dat klopt dus duidelijk nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef sigme het volgende:
Mijn vader is trouwens vanmiddag gebeld door het ziekenhuis (Emmen), dat de volgende week geplande operatie nog steeds gepland staat.
Dat kost ze minstens 1 dag een IC-bed, vorige keer was het 2 dagen, en ik neem aan dat een 2e ingreep met 4 uur narcose (zoveel tijd kostte de vorige in elk geval) op een 76-jarige eerder meer dan minder IC-risico oplevert.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Een beetje laat, maar
[..]
Nou ja, als ze voor haar gevoel geen tijd had voor een betaalde baan omdat in haar ogen anders het huis zou versloffen, dan leed ze er dus wel onder, in mijn ogen in elk geval.
@:minilot en @:Molo gefeliciteerd!![]()
Verder zag ik nog allerlei creatieve dingen voorbij komen. Tof hoor! Ik heb daar echt de creativiteit en het geduld niet voor, maar vind t heel knap als mensen dat wel kunnen!
En ik las nog over de ouders van fiets die fiets en broer aan het schrikken maakten. Gelukkig was er niks aan de hand!
Ik maakte vanmorgen een wandelingetje, werkte even, en maakte vanmiddag met de buurvrouw en kindjes een wandeling en daarna daar geluncht en nog even gechilld. En toen de kindjes naar bed gingen, sliep ik thuis ook even anderhalf uur op de bank
Nou, ik hoop dat het ook echt doorgaat, dat is nog vers twee natuurlijk. Maar in elk geval is niet alle planbare zorg afgezegd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, fijn dat dat nog kan! Er stond juist vandaag in de NOS app dat alle planbare zorg niet doorgaat vanaf nu. Maar dat klopt dus duidelijk niet
Dat hebben ze later genuanceerd. Alle planbare niet urgente zorg gaat niet door.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, fijn dat dat nog kan! Er stond juist vandaag in de NOS app dat alle planbare zorg niet doorgaat vanaf nu. Maar dat klopt dus duidelijk niet
Goed hoe je daar wat meer rust in hebt gevonden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:46 schreef Tele6 het volgende:
Over 4x per dag stofzuigen gesproken; ik heb ook een tijd gehad dat ik veel te veel bezig was met de hoeveelheid dingetjes en stofjes op de vloer. Uiteindelijk heb ik met mezelf afgesproken dat één keer per week stofzuigen ruim genoeg is (ik woon hier alleen, en loop altijd op sokken) en soms moet ik dus stofzuigneigingen bedwingen en uitkijken naar de maandagochtend, mijn standaard stofzuigmoment. Ik heb mezelf toen geleidelijk naar die eens per week toe gewerkt door iedere keer iets langer tussen twee stofzuigbeurten te laten.
Het was geen 4x per dag hier. Eerder elke dag of om de dag. Alsnog totaal zinloos, want het had helemaal de tijd niet om echt vuil te worden. Ik had er vooral last van dat een stofzuigbeurt niet perfect is en je altijd nog ergens wel iets ziet liggen als je klaar bent. Hoppa, dan maar meteen weer erover.![]()
Ik heb m'n ex toen die nog mijn vriend was wel eens de kamer uitgezet omdat er te veel dingetjes aan zijn voeten zaten die dan op de vloer vielen en dan moest ik weer stofzuigen.
Als het je leven begint over te nemen, moet je er wat aan doen en je leven terugeisen.
Vervangen door deze worm?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn moeder stuurt me net een ruim vijf minuten durende medley van André Rieu door![]()
Wat goed dat je dat zo hebt gedaan! Mooi hoe je het verwoordt ook, je leven terugeisen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:46 schreef Tele6 het volgende:
Over 4x per dag stofzuigen gesproken; ik heb ook een tijd gehad dat ik veel te veel bezig was met de hoeveelheid dingetjes en stofjes op de vloer. Uiteindelijk heb ik met mezelf afgesproken dat één keer per week stofzuigen ruim genoeg is (ik woon hier alleen, en loop altijd op sokken) en soms moet ik dus stofzuigneigingen bedwingen en uitkijken naar de maandagochtend, mijn standaard stofzuigmoment. Ik heb mezelf toen geleidelijk naar die eens per week toe gewerkt door iedere keer iets langer tussen twee stofzuigbeurten te laten.
Het was geen 4x per dag hier. Eerder elke dag of om de dag. Alsnog totaal zinloos, want het had helemaal de tijd niet om echt vuil te worden. Ik had er vooral last van dat een stofzuigbeurt niet perfect is en je altijd nog ergens wel iets ziet liggen als je klaar bent. Hoppa, dan maar meteen weer erover.![]()
Ik heb m'n ex toen die nog mijn vriend was wel eens de kamer uitgezet omdat er te veel dingetjes aan zijn voeten zaten die dan op de vloer vielen en dan moest ik weer stofzuigen.
Als het je leven begint over te nemen, moet je er wat aan doen en je leven terugeisen.
Oh zeker, ik heb de beste buren ooitquote:
Nadat de ziekenhuizen waren platgebeld. Arme collega's van @Bluesquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:24 schreef Tele6 het volgende:
@:sigme dat NOS-bericht is inmiddels aangepast, het bleek niet te kloppen dat alle planbare zorg in ziekenhuizen gestaakt wordt. Het wordt afgeschaald.
Daar moest ik ook aan denken, @Blues zal ook wel de blaren op haar oren hebben las van de directeur van Rijnstate dat de staatssecretaris deze mededeling had gedaan zonder de ziekenhuizen op de hoogte te stellen over het momentquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Nadat de ziekenhuizen waren platgebeld. Arme collega's van @:blues
Die hadden het nog niet druk genoeg zeker
Wat verschrikkelijk stom zeg.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar moest ik ook aan denken, @:Blues zal ook wel de blaren op haar oren hebben las van de directeur van Rijnstate dat de staatssecretaris deze mededeling had gedaan zonder de ziekenhuizen op de hoogte te stellen over het moment
Ja, de centrale dreigde overbelast te raken.quote:
Niet alleen dat , er waren ook grote ziekenhuizen die juist speciaal capaciteit hadden gecreeerd om -wel- door te behandelen met bv niet voor Covid inzetbaar personeel...quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar moest ik ook aan denken, @:Blues zal ook wel de blaren op haar oren hebben las van de directeur van Rijnstate dat de staatssecretaris deze mededeling had gedaan zonder de ziekenhuizen op de hoogte te stellen over het moment
Ah.. die bestelde ik laatst bij picnicquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:46 schreef borisz het volgende:
Heb pastinaaksoep vandaag. Best wel lekker. Voor het eerst dat ik deze soep maak. Met dank aan het TGTG pakket
.
Naast vooral pastinaak ging er ook een gele biet, groene appel en prei in. Op smaak met gember, ui en knoflook. Afgemaakt met peterselie.
Hyacinten zijn ook wel sterk spul. Eerder had ik ze wel eens, maar B wordt er ziek van dus nu komen die planten m'n huis niet meer inquote:Op dinsdag 22 december 2020 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Net maar de hyacinten weggegooid. Normaal vind ik het heerlijk ruiken, maar het sloeg me enorm op de keel en kreeg er hoofdpijn van. Dat had ik alleen bij lelies, maar nu dit ook
Ik was vandaag vrij.. maar het zal ongetwijfeld een telefonieclusterbom geweest zijn vandaag... morgen weer werken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Vreselijke sterke geur, ik kan er ook niet tegen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Net maar de hyacinten weggegooid. Normaal vind ik het heerlijk ruiken, maar het sloeg me enorm op de keel en kreeg er hoofdpijn van. Dat had ik alleen bij lelies, maar nu dit ook
Wat knap gedaan zegquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:46 schreef Tele6 het volgende:
Bij hyacinten had ik het nooit maar heb ze nu zelfs buiten gelegd, ik de afvalbak bleven ze toch stinkenquote:Op dinsdag 22 december 2020 20:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Vreselijke sterke geur, ik kan er ook niet tegen.
Tegen de meeste blommen in huis niet trouwens. Mijn ogen gaan tranen, steeds niezen etc jammer genoeg.
Ik krijg altijd last van hyacintenquote:Op dinsdag 22 december 2020 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:59 schreef sigme het volgende:
[..]
In België noemt men het ...selder in plaats van ...selderij.
Zie bijvoorbeeld: https://www.foodlog.nl/artikel/culinair-ontdekt-knolselder/
Waarop iemand vroeg:
[..]
Met het daarop briljante antwoord van Nick Trachet:
[..]
Mijn ouders vierden dit jaar hun 50-jarig huwelijk. Maar ja, covid = geen feest, dus iedereen stuurde bloemen. Het was net een bloemenwinkel bij mijn ouders thuis. Ik kon niet binnen zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 20:25 schreef Blues het volgende:
Vreselijke sterke geur, ik kan er ook niet tegen.
Tegen de meeste blommen in huis niet trouwens. Mijn ogen gaan tranen, steeds niezen etc jammer genoeg.
Dat doet maar en dat doet maarquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:09 schreef Aure het volgende:
Ohh lees ik nou goed dat Molo ook jarig is? Gefeliciteerd @:Molo
Ja kon het niet laten mevrâhquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Verjaardagsboks! Jij vandaag ook alweer een jaar voorbij fris en fruitig vandaan! *likt aan je neus*
Ook friemelen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat doet maar en dat doet maar
[..]
Ja kon het niet laten mevrâh![]()
![]()
En voor de vragers, zondag 'gevierd/gebierd' in het klein. Gisteren en vandaag kerst gedaan in het klein.
Grote feest doe ik lekker in juni ofzo, inhalen van alles met véél contact en zoenen en zweet en jeweetz
Ik lees steeds sedeertquote:
Ik zie datquote:
Uiteraardquote:
Afschuwelijk he. En ook zo jammer.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ouders vierden dit jaar hun 50-jarig huwelijk. Maar ja, covid = geen feest, dus iedereen stuurde bloemen. Het was net een bloemenwinkel bij mijn ouders thuis. Ik kon niet binnen zijn
Wát er ook maar mogelijk is, gaat gebeurenquote:
Ik heb bij mijn ICT collega's de term abstinerend beleid geïntroduceerd in het kantoorwerk. Vonden ze erg grappig en passend bij sommige gedateerde zutquote:
Juni is hier ook het plan om verjaardagen, kerst, bruiloften te vieren met een schuurfeest en eten en een band.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat doet maar en dat doet maar
[..]
Ja kon het niet laten mevrâh![]()
![]()
En voor de vragers, zondag 'gevierd/gebierd' in het klein. Gisteren en vandaag kerst gedaan in het klein.
Grote feest doe ik lekker in juni ofzo, inhalen van alles met véél contact en zoenen en zweet en jeweetz
Ik hoop dat ik mijn 60e, zoals gepland, met een flink feest kan vierenquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Juni is hier ook het plan om verjaardagen, kerst, bruiloften te vieren met een schuurfeest en eten en een band.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn ICT collega's de term abstinerend beleid geïntroduceerd in het kantoorwerk. Vonden ze erg grappig en passend bij sommige gedateerde zut
Net als sederen zo eentje die je gewoon automagisch in sommige woorden leest
Ik hoop het. Anders je 61e maar vieren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik mijn 60e, zoals gepland, met een flink feest kan vieren
Fijn om iets van je te horen. En jeuhh dus meer dan de helft uitgepaktquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:09 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Poh, het is lang geleden dat mijn voeten zo moe waren. De keuken is ingeruimd, 60% van de dozen uitgepakt, schat ik. Manoman, wat een lange dag weer. Morgen nog even boodschappen doen zodat we ook kerstmis kunnen vieren, en dan komen morgen de kindjes ook weer thuis!Sorry voor de egopost, maar ik plof net gedoucht op de bank, en bijlessen zat er nog niet in...
Hard gewerktquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:09 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Poh, het is lang geleden dat mijn voeten zo moe waren. De keuken is ingeruimd, 60% van de dozen uitgepakt, schat ik. Manoman, wat een lange dag weer. Morgen nog even boodschappen doen zodat we ook kerstmis kunnen vieren, en dan komen morgen de kindjes ook weer thuis!Sorry voor de egopost, maar ik plof net gedoucht op de bank, en bijlessen zat er nog niet in...
Wat heb je gedaan dat t steeds zo laat werd?quote:Op woensdag 23 december 2020 02:38 schreef Isabeau het volgende:
Leuk, VlinderBij mij helpt zoiets helemaal niet, want ben to-taal niet competitief ingesteld
Maar wel leuk dat het je aanspoort meer te bewegen.
Alweer half 3Vorige week dinsdag ook al
Maar het was wel super gezellig.
Oh, World of Warcraft spelenquote:Op woensdag 23 december 2020 02:40 schreef DW457 het volgende:
Wat heb je gedaan dat t steeds zo laat werd?![]()
Slaap lekker allemaal
Wow aan het spelen?quote:Op woensdag 23 december 2020 02:38 schreef Isabeau het volgende:
Leuk, VlinderBij mij helpt zoiets helemaal niet, want ben to-taal niet competitief ingesteld
Maar wel leuk dat het je aanspoort meer te bewegen.
Alweer half 3Vorige week dinsdag ook al
Maar het was wel super gezellig.
Jeetje, ook nog wakker, naamgenootjequote:Op woensdag 23 december 2020 02:43 schreef Sarabi het volgende:
Wow aan het spelen?
Hier is het ook al dagen steeds ver na 3u. Achja het is zeker gezellig
Yesquote:Op woensdag 23 december 2020 02:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, ook nog wakker, naamgenootje
Oh coolquote:Op woensdag 23 december 2020 02:45 schreef Sarabi het volgende:
Yes
Net eindelijk het Bloody Shack scenario van Gloomhaven gewonnen
haha duidelijk!quote:Op woensdag 23 december 2020 02:50 schreef Sarabi het volgende:
Deze keer viel het mee, maar 90 minuten.
Maar we waren een beetje laat begonnen
Oeh, dat klinkt vet ingewikkeld!quote:Op woensdag 23 december 2020 02:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
haha duidelijk!
Ik moet nu eigenlijk naar bed. Maar ben echt klaar wakker. En geen zin om mijn tanden te poetsen. Dus ik kan niet naar bed, want ik moet eerst mijn tanden poetsen.
Is ook leuker dan tanden poetsenquote:
quote:Op woensdag 23 december 2020 02:57 schreef Sarabi het volgende:
Is ook leuker dan tanden poetsen
Wij zitten nog Serious Request te kijken. Maar we moeten eigenlijk ook echt gaan slapen want morgen gaat de wekker om 9u.
Nog een drankje......quote:Op woensdag 23 december 2020 03:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]ooooh, ga slapen!! Hier geen wekker, dus ik kan mijn bed uitrollen wanneer ik wil morgen.
SPOILER: want lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@minilot en @sigme succes met hollen/wandelen zo als jullie weer gaan vandaag!
Ik draai me nog even om..
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 23-12-2020 04:40:28 ]
Dit vergt foto van het ding!quote:Op maandag 21 december 2020 22:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een mooi nieuws @:vlindertje89, jij gaat zo lekker het nieuwe jaar in!
Kreeg vanavond nog een pakketje, van een van de leidinggevenden. Een soort faberge ei voor in de kerstboom. Maar dat durf ik niet, het ding was zo voorzichtig ingepakt met bubbelwrap en vloeipapier dat ik m maar ver buiten de reikwijdte van de divapootjes heb gelegd
Wappies.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tijdens mijn opleiding genoeg wappies gezienEén wilde iets leren ontwikkelen om de halve mensheid uit te roeien, want we waren met veel te veel. Was dat ooit tijdens een lunch gewoon aan het vertellen. Heel verhaal over een soort water? En dan werd water onbruikbaar. En dan gingen heel veel mensen dood. Een ander wilde arts worden omdat de sekte (!) van zijn mama dan een officieel arts onder de gelederen had en dan was het allemaal betrouwbaarder. Die laatste zag er ook uit als een sektelid. Had het regelmatig over engelen en zo. Was daar controle op? Neuh. Nul komma nul. Gewoon je tentamens en examens halen en je wordt arts. Persoonlijkheid speelde toen ik studeerde nauwelijks tot geen rol. Dan moest je het open en bloot wel heel bont maken.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik was vanmorgen trouwens in de supermarkt en dat was best wel engPhew! Ik stap ook met angst en beven de AH in dezer dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we staan nog overeind!
Nog 1 dag te gaan. Het is wel makkelijekr dan voorgaande jaren.
#Whamageddon
Let me see you stripped down to the bone
Hahahaha. Die app heb ik ook en ben vervolgens fanatiek gaan wandelen om mijn zus te verslaanquote:Op dinsdag 22 december 2020 23:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed bezig zeg, Jagär! Wat zal het fijn zijn als het straks echt allemaal een plekje heeft gekregen. Fijn dat de kindjes ook weer thuiskomen!
@:Candaasje ook goed bezig met het sporten weer opbouwen!
Ik installeerde gisteren de Ommetje app van de hersenstichting. Aanrader voor mensen die eigenlijk wat meer willen bewegen, en net als ik de discipline van een goudvis hebben, maar als er een competitie element bij komt kijken ineens om 22.10 in de zeikende regen een wandeling gaan maken (![]()
)
Heb nu een team met m'n ouders en broertje en eentje met een aantal buren. Sinds installeren gisteravond dus een ommetje gemaakt (25min), vanochtend (25min) en vanmiddag met de buurvrouw een uur maar dat was met twee kindjes dus qua afstand vergelijkbaar met die van de ochtend haha.
Welkom in je nieuwe huisquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:09 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Net begonnen maar inderdaad laatste dagjequote:Op woensdag 23 december 2020 07:20 schreef derLudolf het volgende:
voor de laatste keer dit jaar naar het werk.
Hier ook lastminutebesluitquote:Op woensdag 23 december 2020 08:19 schreef Myraela het volgende:
Oeh, ik wilde eigenlijk ook kerststol maken dit jaar. Maar toch niets voor in huis gehaald.
Oef, wat rottig!quote:Op woensdag 23 december 2020 08:26 schreef derLudolf het volgende:
Hmmm, er is gisteren iets niet goed gegaan met opslaanPaar uur werk weg
Nee Inventor heeft geen automatisch opslaan.
Dit is ook mijn plan.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:31 schreef minilot het volgende:
Op 1 januari maar weer eens op de weegschaal
Ik tot dusver eigenlijk alleen kerstkransjes, verder gewoon de ene avondmaaltijd per dag aangehouden*. Maar 'alleen kerstkransjes' waren wel veel, heel veel kerstkransjes.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is ook mijn plan.Nog geen kerstkransjes op, overigens. Maar wel genoeg andere lekkere dingen. Nu eerst de zware taak voor 1 januari het huis weer leeg te eten.
Kookse en bakse jij en @Myraelaquote:Op woensdag 23 december 2020 08:28 schreef minilot het volgende:
Morgen anderhalvemeter-kerstetentje bij de ouders van J. (we zijn daar de enigen), ook nogal op het laatste moment definitief besloten. Dus gisteren (!) het verzoek of wij even een duet van twee soepjes willen regelen, plus 'iets van ijs met warme kersen toe' en dan fixen zij hoofd- en bijgerechten. Joe
Fijn joh, in de dagen vlak voor kerst lastminute boodschappen moeten doenNaja. In plaats van er gewoon drie weken over na te kunnen denken en spullen kopen bij de Sligro en testkoken vooraf, wat nu allemaal niet kon, dus maar gewoon besloten tot dingen die ik al eerder gemaakt heb, dus dan weet ik in elk geval dat het lekker is
We nemen mee:
Soep 1: http://www.theppk.com/2011/10/mushroom-hot-pot/ (alleen de gezeefde bouillon)
Soep 2:
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/cheesycauliflowerand_85829
Toet: https://tentimestea.wordp(...)ith-stewed-cherries/
Genoeg te doen dus vandaag!
Bladzijde 55quote:Op woensdag 23 december 2020 08:42 schreef minilot het volgende:
@:Clubsoda Specifiek welke selderijshizzle is dat?
Koekkransjes, chocolade, musket of fondant?quote:Op woensdag 23 december 2020 08:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik tot dusver eigenlijk alleen kerstkransjes, verder gewoon de ene avondmaaltijd per dag aangehouden*. Maar 'alleen kerstkransjes' waren wel veel, heel veel kerstkransjes.
*Afgezien van de afgelopen weken 1x oliebol en 1x gebakje
Die met de zoetzuur enzo?quote:Op woensdag 23 december 2020 08:39 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lief kreeg twee weken terug twee pakketjes van haar ouders, gezamelijk gewicht ongeveer 10 kilo, voornamelijk etenIk probeer de verpakkingen met man en macht dicht te houden, dat lukt niet enorm goed.
In het kader van de topictitel maak ik trouwens tweede kerstdag de selderijshizzle van Ottolenghi, op aanraden van @:gcjoel
Wel knap. Maandag nog wat besteld daar en dat was dinsdag vroeg al binnenquote:Op woensdag 23 december 2020 08:29 schreef minilot het volgende:
Het kerstpakket van J. is overigens intussen al een week onderweg. Benieuwd of -ie vandaag dan toch geleverd wordt!
Dat is inderdaad wel een beetje lullig. Gelukkig weet je zus dat niet en lief dat je hem weggeeft!quote:Op woensdag 23 december 2020 08:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Mijn kerstpakket weegt 15kg met eten, drinken, spelletje en een kaars.
Weet wat erin zit maar wel dichtgehouden. Ouders hebben em mee want verrassing voor m'n zusje die niet zoveel geld heeft en 2e Kerstdag bij ouders eet. Alleen m'n ouders waren te nieuwsgierig, hebben em opengemaakt en paar dingen eruitgehaald want 'm'n zusje wil dat toch allemaal niet mee terug nemen'. Klopt wel maar had liever dat ze zelf zei wat ze wilde en de rest onder zou verdelen onder m'n ouders en zus/kinderen die er ook zijn.
Ach, ze hebben em wel weer dichtgeplakt nu
Ja, best jammer, maar zolang zus het niet merkt. Vorige week het onverwachte kerstpakket was ook heel leuk uitpakken. Hier in de flat staat altijd een grote doos voor de voedselbank, daar stoppen we dan dingen in.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een beetje lullig. Gelukkig weet je zus dat niet en lief dat je hem weggeeft!
Ik vind het zelf allemaal veel te leuk om uit te pakken enzo
Hoe lang is een kerststol eigenlijk houdbaar:?quote:Op woensdag 23 december 2020 08:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier ook lastminutebesluitMaar ik bleek alles ervoor wel te hebben
Die champignonsoep klinkt fantastischquote:Op woensdag 23 december 2020 08:28 schreef minilot het volgende:
Morgen anderhalvemeter-kerstetentje bij de ouders van J. (we zijn daar de enigen), ook nogal op het laatste moment definitief besloten. Dus gisteren (!) het verzoek of wij even een duet van twee soepjes willen regelen, plus 'iets van ijs met warme kersen toe' en dan fixen zij hoofd- en bijgerechten. Joe
Fijn joh, in de dagen vlak voor kerst lastminute boodschappen moeten doenNaja. In plaats van er gewoon drie weken over na te kunnen denken en spullen kopen bij de Sligro en testkoken vooraf, wat nu allemaal niet kon, dus maar gewoon besloten tot dingen die ik al eerder gemaakt heb, dus dan weet ik in elk geval dat het lekker is
We nemen mee:
Soep 1: http://www.theppk.com/2011/10/mushroom-hot-pot/ (alleen de gezeefde bouillon)
Soep 2:
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/cheesycauliflowerand_85829
Toet: https://tentimestea.wordp(...)ith-stewed-cherries/
Genoeg te doen dus vandaag!
Goed dat je weer begonnen bent! En twintig minuten is al heel wat hoor. Sommige dagen kom ik ook niet verder dan dat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:28 schreef Candaasje het volgende:
Fijn Jagar!
Ha, ik ging sporten. Na 20 minuten moest ik kappen. En ik was al bewust heel licht begonnen. Maar het zweet gutst van me af en het viel me zwaar
Komende dagen maar weer eens en dan 1 a 2 oefeningen erbij. Zo weer rustig opbouwen. Ik heb geen spiervezel meer over.
Zo ver?quote:Op woensdag 23 december 2020 09:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die champignonsoep klinkt fantastisch![]()
Maar last minute shoppen is onhandig nu, hopelijk wordt het een geslaagde missie.
Ik ben net 80 km op en neer gereden voor staaf in keel en neus. Ach, zo heb je nog wat aan je dag. Alleen shoppen zit er niet in.
Online shoppen kan zeker, maar het voor kerst hebben is een tweedequote:Op woensdag 23 december 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo ver?
En je kunt altijd online shoppen
Die is wel gaafquote:Op woensdag 23 december 2020 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Oeh wat ellendig @:derLudolf sterkte met de klus nu
Hoe is hebben jullie geslapen @:Jagärtrut, nieuwe geluiden in het nieuwe huis. Straks de jongens ook weer thuis![]()
@:minilot, dit is het kerstei met chocolaatje erin
[ afbeelding ]
Ik had het meer over funshoppen.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Online shoppen kan zeker, maar het voor kerst hebben is een tweede
Het hoeft natuurlijk ook niet altijd meer en verder hè. Ik loop al maanden telkens ergens tussen de 5 en 10 kilometer en dat bevalt prima. Langere afstanden duren me te lang, en ik heb geen zin om het trainen zo serieus te nemen. (25 km per week is tot nu toe mijn absolute maximum geweest, als ik dat niet netjes doe heb ik overal pijntjes, laat staan verder dan dat)quote:Op woensdag 23 december 2020 05:12 schreef minilot het volgende:
Klintkt als een leuk en goed initiatief @:vlindertje89, die Ommetje-app! Welke 'interessante hersenfeitjes' heb je al gekregen als beloning voor het wandelen?En irritant zeg, wakker worden van de kattenvoermachine! Kan die niet gewoon om half acht 's morgens pas aan?
Ik hardloop vandaag niet: gisteren al gedaan. Voor het eerst met schema dat opbouwt naar tien kilometer, beginnend met drie kwartier intervaltraiing. Het zal me benieuwen. Bij aanblijvend enthousiasme kan ik over twee maanden theoretisch door met oefenen voor een halve marathon maar dat klinkt als idioot en overenthousiast en ik ben het vast voor die tijd al een keer beu
Dichtstbijzijnde prio testlocatie volgens de GGD meneer. Half uur enkele reis, vooral snelweg dus was goed te doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo ver?
En je kunt altijd online shoppen
quote:Op woensdag 23 december 2020 04:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Hopelijk liggen jullie inmiddels lekker te tukken!
Tevens nog géén mogge want ik wil nog wel een paar uur slapen![]()
Katjes liggen op de andere kant vh bed te slapen maar om 4u gaat de voermachine altijd, en dat ding maakt best wat geluid én de katten schieten dan van t bed af. Gister en eergister werd ik er voor de eerste twee nachten niet van wakker (sinds ze 's nachts bij me op de kamer mogen, denk een week of twee nu), maar dit keer zat ik net aan het eind van een (vrij bizarre) droom dus sliep ik vrij licht.
Die droom dus:Wat een geweldige droomSPOILER: want lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een beetje jammer van het onder schot houden als dat niet je ding is. Maar prima verhaal zo wel.
Spoilers!
Nee, eerste keer. Ik hoop vooral dat ik toch voldoende laagjes krijg. Mijn kleinste springvorm is 24cm, een wat smallere was waarschijnlijk mooier geweest.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:41 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Heb je wel eens eerder spekkoek gemaakt? Het is niet moeilijk hoor, wel veel en vrij irritant werkSucces!
Zag ik gister ofzo ook op tv. Mensen waren verontwaardigd dat ze niet meer konden bestellen.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had het meer over funshoppen.
Moest gisteren ook lachen om een collega. Die dacht gisterochtend even een bestelling te doen bij AH om het de 24e thuis te laten bezorgenEerste mogelijkheid was volgens mij 7 januari
Meer beslag makenquote:Op woensdag 23 december 2020 09:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, eerste keer. Ik hoop vooral dat ik toch voldoende laagjes krijg. Mijn kleinste springvorm is 24cm, een wat smallere was waarschijnlijk mooier geweest.
Dat zou dan inderdaad een oplossing zijn. Maar er gaat al een halve kilo roomboter in dit recept, dus ik hoop dat het voldoende is.quote:
Mocht je wat nodig hebben en er niet aan kunnen komen, maak een foto, ik kwam hier laatst een doosje gordijnhaakjes tegen, kan ik zo opsturen als het de juiste zijn (en ik ze weer kan vinden)quote:Op woensdag 23 december 2020 09:26 schreef borisz het volgende:
Jeuj. Nieuwe Gordijnen zijn er
Bordeaurood (oud, overgenomen, past niet helemaal) wordt in de woonkamer Oceaanblauw.
Zou pas het nieuwe jaar worden... Enig probleem bij de Kwantum kan ik wel bestellingen ophalen, maar kan ik ook extra haakjes bestellen, want die heb ik ook nodig....
Anders bij de gamma ofzo bestellen. Kun je het vandaag nog ophalen bij zo'n afhaal loket.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:26 schreef borisz het volgende:
Jeuj. Nieuwe Gordijnen zijn er
Bordeaurood (oud, overgenomen, past niet helemaal) wordt in de woonkamer Oceaanblauw.
Zou pas het nieuwe jaar worden... Enig probleem bij de Kwantum kan ik wel bestellingen ophalen, maar kan ik ook extra haakjes bestellen, want die heb ik ook nodig....
Jij met je campingquote:Op woensdag 23 december 2020 09:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Anders bij de gamma ofzo bestellen. Kun je het vandaag nog ophalen bij zo'n afhaal loket.
Hebben wij van het weekend gedaan voor haardhout voor op de camping volgende week
quote:Op woensdag 23 december 2020 05:07 schreef minilot het volgende:
De topictitel!
En woah, dat wandkleed van @:Sarabi - voor iets dat zo niet mijn smaak is vind ik het toch elke keer allemachtig indrukwekkend om te zien als er een foto van voorbijkomtTof dat -ie eindelijk hangt!
En zalig hoor @:Isabeau, je kerstvakantienachten weggamen!Geniet ervan!
Ik lag al om tien uur gisterenavond te snurken!Naja, ik vier toch mijn verjaardag verder niet (deed er precorona ook nooit wat aan verder), dus vroeg naar bed was niet extra sneu gister
Ik kreeg wel gisterenavond nog een heliumballon in een doos bezorgd van mijn beste vriend en de lollige sambalburen stopten een vertederend kaartje in de bus. Was daarmee toch nog wat jariger dan eerdere jaren zo!
![]()
Voor de statistieken: ik hou van alle selderijvormenMaar niet altijd en overal: J. vond het een goed idee gisteren stukjes bleekselderij in de kaasfondue te dopen, maar ik ben een broodpurist als het om kaasfondue gaat, dus nope.
Had 'm zelf gemaakt met half emmenthaler, half groyere en prima wijn en op zich was het echt wel goeie kaasfondue, maar ik vrees dat ik de laaste maanden iets te vaak supersnelle tokkiekaasfondue heb gemaakt van een camembertkaasje insnijden en een paar minuten op vol vermogen in de magnetron - vind ik gewoon toch nog lekkerder.
Jagärtrut Hoe heb je geslapen in je verse huis?Veel plezier met de hereniging met je kroost en kerst ze!
Ik had er gister eentje kant en klaar bij de aldi gekocht. De volkoren versie. Smaakt best, maar vult voor geen meter als je Duits brood gewend bent.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:18 schreef minilot het volgende:
*gooit rozijnen en gedroogde cranberries in een plons rum*
Ik verklaar de kerststolmaakochtend tot geopend!![]()
Werk ze vandaag, @:DerLudolf
Hehe, een kenner. Gevuld musket!quote:Op woensdag 23 december 2020 08:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Koekkransjes, chocolade, musket of fondant?
Werkt niet!quote:
Ja, gekke kerst. Normaal maak ik een gang van het familiediner en ben ik nu de boodschappen aan het verzamelen. Nu geen zin in supermarktgedoe, sowieso geen familiediner voor mij. Tweede kerstdag afhaal met mijn ouders. Als dat door kan gaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:46 schreef Lonaa het volgende:
Het enige waar ik actief wat voor moet doen deze kerst is het maken van gravlax. En je kan je afvragen hoe actief dat is.
Wel gek hoor, dat ik dus verder eigenlijk niks 'maak'.
quote:Op woensdag 23 december 2020 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een geweldige droomEen beetje jammer van het onder schot houden als dat niet je ding is. Maar prima verhaal zo wel.
Succes.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, gekke kerst. Normaal maak ik een gang van het familiediner en ben ik nu de boodschappen aan het verzamelen. Nu geen zin in supermarktgedoe, sowieso geen familiediner voor mij. Tweede kerstdag afhaal met mijn ouders. Als dat door kan gaan.
Klanten gaan vóór personeel natuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2020 08:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wel knap. Maandag nog wat besteld daar en dat was dinsdag vroeg al binnen![]()
Woah!quote:Op woensdag 23 december 2020 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hoe is hebben jullie geslapen @:Jagärtrut, nieuwe geluiden in het nieuwe huis. Straks de jongens ook weer thuis![]()
[ afbeelding ]
Theoretisch wel een tijdje want flink verrijkt brood, maar zoiets krijgt bij ons nooit de kans om langer dan vierentwintig uur te overlevenquote:Op woensdag 23 december 2020 09:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe lang is een kerststol eigenlijk houdbaar:?
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah!Wat een eh.. esthetische overdaad!
Ehh even opgezocht:quote:Op woensdag 23 december 2020 05:12 schreef minilot het volgende:
Klintkt als een leuk en goed initiatief @:vlindertje89, die Ommetje-app! Welke 'interessante hersenfeitjes' heb je al gekregen als beloning voor het wandelen?En irritant zeg, wakker worden van de kattenvoermachine! Kan die niet gewoon om half acht 's morgens pas aan?
Ik hardloop vandaag niet: gisteren al gedaan. Voor het eerst met schema dat opbouwt naar tien kilometer, beginnend met drie kwartier intervaltraiing. Het zal me benieuwen. Bij aanblijvend enthousiasme kan ik over twee maanden theoretisch door met oefenen voor een halve marathon maar dat klinkt als idioot en overenthousiast en ik ben het vast voor die tijd al een keer beu
Ha, wat leuk! Grappig om te zien dat 't bij meer mensen zo werktquote:Op woensdag 23 december 2020 06:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hahahaha. Die app heb ik ook en ben vervolgens fanatiek gaan wandelen om mijn zus te verslaanNu zijn G en ik in een strijd verwikkeld
Shit, wat kut. Succes met het nogmaals doen..quote:Op woensdag 23 december 2020 08:26 schreef derLudolf het volgende:
Hmmm, er is gisteren iets niet goed gegaan met opslaanPaar uur werk weg
Nee Inventor heeft geen automatisch opslaan.
Wow, die is wel mooi, maar zou ik met katten in huis ook niet durven ophangen nee..quote:Op woensdag 23 december 2020 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
[ afbeelding ]
Ik vond het ook een toffe droom. Ik heb wel eens dromen waarin ik onder schot gehouden word waarin ik echt bang was, maar in deze droom ben ik geen moment echt bang geweest, dus goede droom. En inderdaad, lekker verhaal wel zo. Gebeurde lekker veel haha.quote:Op woensdag 23 december 2020 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een geweldige droomEen beetje jammer van het onder schot houden als dat niet je ding is. Maar prima verhaal zo wel.
Succes met de spekkoek maken! Wordt vast heel lekker!quote:Op woensdag 23 december 2020 09:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, eerste keer. Ik hoop vooral dat ik toch voldoende laagjes krijg. Mijn kleinste springvorm is 24cm, een wat smallere was waarschijnlijk mooier geweest.
Is -ie ook! Het was een CULkersthype van naar ik meen 2013 en 2014quote:Op woensdag 23 december 2020 09:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die champignonsoep klinkt fantastisch![]()
Nou... Ik had zondagavond dus nog een tijdslot te pakken voor afgelopen maandag (de volgende dag dus). Als je heel vaak kijkt kan je dus nog wel eens geluk hebben (ik checkte het wel echt 3 x per dag, minstensquote:Op woensdag 23 december 2020 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had het meer over funshoppen.
Moest gisteren ook lachen om een collega. Die dacht gisterochtend even een bestelling te doen bij AH om het de 24e thuis te laten bezorgenEerste mogelijkheid was volgens mij 7 januari
Hey (bijna?) plaatsgenoot!quote:
Weet ik, maar ik heb sinds ik een paar maanden geleden begonnen ben juist zin in verder, tot aan ultramarathonafstanden toe!quote:Op woensdag 23 december 2020 09:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk ook niet altijd meer en verder hè. Ik loop al maanden telkens ergens tussen de 5 en 10 kilometer en dat bevalt prima. Langere afstanden duren me te lang, en ik heb geen zin om het trainen zo serieus te nemen. (25 km per week is tot nu toe mijn absolute maximum geweest, als ik dat niet netjes doe heb ik overal pijntjes, laat staan verder dan dat)
Kan je de voermachine dan niet om 5:15 zetten? Zodat je het zeuren net voor bent maar wel in ieder geval tot die tijd hebt kunnen slapen?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ehh even opgezocht:
Feitje #15: je hersenen gebruiken 20% van je energievoorraad, meer dan ieder ander orgaan in ons lichaam
Feitje #29: om te kunnen bewegen, werken verschillende hersengebieden samen. Met elkaar én met je spieren.
Feitje #35: Nederlandse onderzoekers hebben aangetoond dat beweging het vermogen van de hersenen om nieuwe cellen aan te maken vergroot. Dat geldt met name voor de hippocampus, een hersengebied dat belangrijk is voor leren en geheugen.
Zat ik laatst ook aan te denken, maar ik ben bang dat ze dan om 5.30 een klaagzang beginnen icm over me heen lopen. Vanwege die klaagzang om 5.30 hebben we namelijk die voermachine destijds juist om 4.00 ingesteld haha.
Wow, opbouwen naar 10 kilometer, wat goed!! Ben heel benieuwd hoe het je vergaat!
[..]
Ha, wat leuk! Grappig om te zien dat 't bij meer mensen zo werkt
[..]
Shit, wat kut. Succes met het nogmaals doen..
[..]
Wow, die is wel mooi, maar zou ik met katten in huis ook niet durven ophangen nee..
[..]
Ik vond het ook een toffe droom. Ik heb wel eens dromen waarin ik onder schot gehouden word waarin ik echt bang was, maar in deze droom ben ik geen moment echt bang geweest, dus goede droom. En inderdaad, lekker verhaal wel zo. Gebeurde lekker veel haha.
[..]
Succes met de spekkoek maken! Wordt vast heel lekker!
Zo, dat was mijn bijlees.
Ik heb vanmorgen alweer een ommetje gemaakt. Nu zin maken om nog wat te werken
Hey, jazeker, dat was ikquote:Op woensdag 23 december 2020 10:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey (bijna?) plaatsgenoot!![]()
(Was jij toch, in dat topic over hoogste gebouwen en kerstbomen enzo?)
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 23 december 2020 10:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik heb sinds ik een paar maanden geleden begonnen ben juist zin in verder, tot aan ultramarathonafstanden toe!Snel hoef ik niet, ver wil ik wel.
Realistisch gezien denk ik echter dat de lol er ergens de komende maanden wel weer voor me af zal zijn, maar we zullen zien
Toen was ik hier nog nietquote:Op woensdag 23 december 2020 10:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Is -ie ook! Het was een CULkersthype van naar ik meen 2013 en 2014
Hoe voelde de staaf vanmorgen?
Tot een paar weken na pasen toch? Ze bakken die dingen toch gewoon ergens in de zomer om kerst en pasen te bedienen?quote:Op woensdag 23 december 2020 09:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe lang is een kerststol eigenlijk houdbaar:?
Meh. Wel bizar die verschillen overigens. PostNL deed mijn pakketje binnen 24 uur.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:30 schreef z80 het volgende:
K. K.
Pakje is vanuit luik naar postNL gegaan. Duurt weer minimaal een maand voordat het hier in Duitsland arriveert.
Die van Rutger Bakt. Maar met wat minder nootmuskaat, want ik hou niet van nootmuskaat.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:22 schreef Aure het volgende:
Succes met de spekkoek Myraela, welk recept ga je gebruiken?
Voor mij hoeft ie ook niet in de woonkamer te hangenquote:Op woensdag 23 december 2020 05:07 schreef minilot het volgende:
De topictitel!
En woah, dat wandkleed van @:Sarabi - voor iets dat zo niet mijn smaak is vind ik het toch elke keer allemachtig indrukwekkend om te zien als er een foto van voorbijkomtTof dat -ie eindelijk hangt!
Ik zie dat hij anijs als optioneel heeft maar dat zou ik er wel door heen doen hoorquote:Op woensdag 23 december 2020 10:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die van Rutger Bakt. Maar met wat minder nootmuskaat, want ik hou niet van nootmuskaat.
Ja, ik ook. Lekker.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:44 schreef Aure het volgende:
Ik zie dat hij anijs als optioneel heeft maar dat zou ik er wel door heen doen hoor
Ook een zelfgemaakte? Daar zit over het algemeen biet allerlei conserverings middelen in.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tot een paar weken na pasen toch? Ze bakken die dingen toch gewoon ergens in de zomer om kerst en pasen te bedienen?
Goed ideequote:Op woensdag 23 december 2020 10:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net een recept voor het deeg van bapao broodjes gevolgd. Maar de helft van de neutrale olie vervangen met sesamolie. Ruikt lekker man.
Oow zo; mijn ervaringen met zelfgemaakt brood zijn sowieso niet zo positief; het brood wat ik in mijn steenoven bak gaat over het algemeen op dezelfde of de volgende dag op, of is anders dodelijk hard.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ook een zelfgemaakte? Daar zit over het algemeen biet allerlei conserverings middelen in.
Oh cool zo'n recept van je vader!quote:Op woensdag 23 december 2020 10:47 schreef Aure het volgende:
Als je de hiërogliefen van mijn vader kunt lezen kun je die ook gebruiken, die heeft iets andere verhoudingen qua kruiden:
[ afbeelding ]
Bedenk me nu wel dat er in het recept geen zout stond en dat ik dat er dus ook niet bij heb gedaan. Dat lijkt me eigenlijk wat matig, maarja, het staat nu al te rijzen.quote:
Next timequote:Op woensdag 23 december 2020 10:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bedenk me nu wel dat er in het recept geen zout stond en dat ik dat er dus ook niet bij heb gedaan. Dat lijkt me eigenlijk wat matig, maarja, het staat nu al te rijzen.
Hier staat ouderwetse groentesoep met ballen op.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:16 schreef minilot het volgende:
Dé paddestoelensoep druk aan het mise-en-placen hier (onderwijl kerstkransjes vretend), kusjes uit de keuken!
[ afbeelding ]
Ja, met dank aan een shitload aan additieven. Zelfgemaakte kerststol gaat met een dag of twee, drie al wel aardig achteruit.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tot een paar weken na pasen toch? Ze bakken die dingen toch gewoon ergens in de zomer om kerst en pasen te bedienen?
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor mij hoeft ie ook niet in de woonkamer te hangenmaar in de kleedkamer hangt ie mooi.
Het gaat om de reis niet om de bestemmingquote:Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef minilot het volgende:
[..]Zoveel werk aan iets dat je niet in de woonkamer hebben wilt!
Pfoe! Daarvoor ben ik toch iets te bestemming-minded. Als de reis leuk is, mooi meegenomen, maar er moet toch echt wel een eindpunt/resultaat zijn om naar uit te kijkenquote:
Voor de noms!quote:Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:
Hier staan de bapao gevuld klaar nog even te wachten. Ik had deeg voor 4 broodjes teveel, dus die stoom ik nu los eventjes. Gewoon voor de funz.
Oh dan heb je van die dunne/lichte gok ik? Ik heb er twee, van die zwaardere volwassen exemplaren. Waarvan een met "massagehobbels". Ofwel, blauweplekkenmakers, als ik het te lang niet doequote:Op woensdag 23 december 2020 11:31 schreef minilot het volgende:
@:Holyme Tof, hoepelen! Mijn hoepels (heb er nogal wat) worden momenteel door Günther als speelgoed gebruikt, doe het zelf nauwelijks nog! Terwijl het ooit toch erg goed ging, met een boel hoepels tegelijk en on allerlei ledematen heen
Jawel, liefde voor chai latte. Maar wel de veel te zoete foute.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:55 schreef Holyme het volgende:
@:Myraela lekker bezig zo te lezen! Maar ook geen fan van chai dan? Chai![]()
![]()
Nee, juist de zware, grote hoopdance-hoepels voor volwassenen (wel zonder hobbelsquote:Op woensdag 23 december 2020 11:55 schreef Holyme het volgende:
[..]
Oh dan heb je van die dunne/lichte gok ik? Ik heb er twee, van die zwaardere volwassen exemplaren. Waarvan een met "massagehobbels". Ofwel, blauweplekkenmakers, als ik het te lang niet doe![]()
Wel heel leuk. Dat is hoe mijn broer met fotografie is begonnen, die kreeg de oude camera van m'n tante.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:07 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi
Mijn neefje is eind januari jarig. Ik ga hem verblijden met mijn oude camera en ik heb net weer een godsvermogen aan fotozooi besteld voor erbij want ja....hij heeft ook een lens nodigEn een nieuwe batterij. En een tas
Daarom zeg ik, in de juiste mix lust ik het allemaal wel. Ik lust spekkoek ook gewoon. Maar als ik het zelf maak, ben ik er altijd voorzichtig mee, want ik wil het er niet bovenuit proeven.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:01 schreef minilot het volgende:
En speculaas dan, Myra? Daarin zit ook nootmuskaat en kruidnagel
Jij bent echt een topoom!quote:Op woensdag 23 december 2020 12:07 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi
Mijn neefje is eind januari jarig. Ik ga hem verblijden met mijn oude camera en ik heb net weer een godsvermogen aan fotozooi besteld voor erbij want ja....hij heeft ook een lens nodigEn een nieuwe batterij. En een tas
Friese nagelkaasquote:Op woensdag 23 december 2020 12:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, in de juiste mix lust ik het allemaal wel. Ik lust spekkoek ook gewoon. Maar als ik het zelf maak, ben ik er altijd voorzichtig mee, want ik wil het er niet bovenuit proeven.
Mijn grootste nachtmerrie is echt zo'n beenham volgeprikt met kruidnagels.
Ja dat zal, je woont hier ook om de hoek.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:21 schreef z80 het volgende:
Snertweer ook hier. Wel inmiddels wat latjes op maat gezaagd voor de afwerking aan de onderkant van de keukenkastjes. Ook de stofzuiger door de keuken gehaald.
Zo de latjes eens in de verf zetten. en de rest van het huis iets minder stoffig maken.
Wham!quote:Op woensdag 23 december 2020 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Snertweer.. in de auto op weg naar corona test(even wachten voor het tijdsslot in de straat er naast) en Wham! op..
Oeh goeie. Heb pas een potje gekocht want ik mis het.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jawel, liefde voor chai latte. Maar wel de veel te zoete foute.Bij sommige zaakjes is die juist meer zelfgemaakt en als ik dan de kruidnagel er bovenuit proef dan schuif ik hem door naar mijn vriend.
Wat een super cadeauquote:Op woensdag 23 december 2020 12:07 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi
Na de latjes is de bovenzijde voor mij klaar.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja dat zal, je woont hier ook om de hoek.
Is het daarna klaar met de keuken of heb je nog meer plannen? Hoe staat het er nu voor met de tegeltjes?
Verse bapao's, zooo lekkerquote:Op woensdag 23 december 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:
Bapao is echt goddelijk geworden.Volgende keer alleen de bovenkant (de niet samengeknepen kant) ook iets dikker laten, maar een volgende keer komt er sowieso.
Gecondoleerdquote:Op woensdag 23 december 2020 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Hier ook net Last Christmas dus ik ben af
Nu ben ik benieuwd naar de foto'squote:Op woensdag 23 december 2020 12:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wel heel leuk. Dat is hoe mijn broer met fotografie is begonnen, die kreeg de oude camera van m'n tante.
Hij maakt nog steeds vooral wazige foto's van duiven, maar heeft er iig lol in
Neem je die mee naar hier?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:49 schreef Sarabi het volgende:
Gratin voor morgen staat in de ovenzo ook beginnen aan de Licor 43 cheesecake
Ik ook niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:45 schreef Holyme het volgende:
Ik ben nog niet af, en ik verwacht dat dat zo blijft, tenzij iemand een rickroll-achtige wham-actie in spotify lijsten gooit
Ik ben eens gaan zoeken voor je en vond een mapje [naambroertje]fotos op mijn computerquote:Op woensdag 23 december 2020 12:44 schreef Holyme het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd naar de foto's![]()
Kruidnagel is ook niet bepaald favo hier, maar in een goeie mix...![]()
En snertweer, check! Vannacht wakker geworden van de regen, was voor het eerst sinds verhuis dat het zo regende, dus nieuwe geluiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eentje die heel goed gelukt was:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 december 2020 13:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben eens gaan zoeken voor je en vond een mapje [naambroertje]fotos op mijn computer
Dit soort foto's heeft hij er 1000 van. Ter afwisseling soms misschien een merel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eentje die heel goed gelukt was:Alleen maar duiven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij gaat niet echt ergens heen om foto's te maken of zo, en hij houdt niet van portretten of voorwerpen fotograferen. Dus hij fotografeert vogels in de achtertuin van m'n ouders. Met wat geluk 'ns een eekhoorn of zo.quote:
quote:Op woensdag 23 december 2020 13:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben eens gaan zoeken voor je en vond een mapje [naambroertje]fotos op mijn computer
Dit soort foto's heeft hij er 1000 van. Ter afwisseling soms misschien een merel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eentje die heel goed gelukt was:Haha, geweldigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is zo te zien ook wel echt een joekel van een tuin?
Ok.... oma wil perse naar “de meilandjes” kijken.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ondanks toch al een aantal keer skyradio xmas channel.
Dit wist ikquote:Op woensdag 23 december 2020 10:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Feitje #15: je hersenen gebruiken 20% van je energievoorraad, meer dan ieder ander orgaan in ons lichaam
Feitje #29: om te kunnen bewegen, werken verschillende hersengebieden samen. Met elkaar én met je spieren.
Feitje #35: Nederlandse onderzoekers hebben aangetoond dat beweging het vermogen van de hersenen om nieuwe cellen aan te maken vergroot. Dat geldt met name voor de hippocampus, een hersengebied dat belangrijk is voor leren en geheugen.
Het is best een heel grote tuin ja. Vooral naar achteren toe behoorlijk diep. Voordeel van in een rare uithoek van het land gaan wonenquote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Holyme het volgende:
[..]
Haha, geweldigIs zo te zien ook wel echt een joekel van een tuin?
Nerdquote:Op woensdag 23 december 2020 13:18 schreef fietsie het volgende:
Mooi, ik hoef even niet meer te werken of spul te halen; in totaal geen logische volgorde:
- Gravlax maken
- Chocolade-ganache-creme taartje maken (eigen recept)
- Ossenhaas voorbereiden voor sous vide
- Kalkoen in stukken voor sous vide
- Porchetta maken
Daar wilde ik dus een planning voor maken in een gantt chart maar mn werk-MSProject is niet meer..
Dus ff kijken hoe ik dat ga oplossen..
Valt wel mee, want tot zijn 18e krijgt-ie niks meerquote:
Waarom is je werk-MSProject niet meer? En dat soort dingen kunnen ook in Excel. Hoewel Project leuker isquote:Op woensdag 23 december 2020 13:18 schreef fietsie het volgende:
Mooi, ik hoef even niet meer te werken of spul te halen; in totaal geen logische volgorde:
- Gravlax maken
- Chocolade-ganache-creme taartje maken (eigen recept)
- Ossenhaas voorbereiden voor sous vide
- Kalkoen in stukken voor sous vide
- Porchetta maken
Daar wilde ik dus een planning voor maken in een gantt chart maar mn werk-MSProject is niet meer..
Dus ff kijken hoe ik dat ga oplossen..
We proberen bij de eerstvolgende licentiemeting door Microsoft bepaalde producten niet meer in gebruik te hebben, de project mannen hebben nu iets anders.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waarom is je werk-MSProject niet meer? En dat soort dingen kunnen ook in Excel. Hoewel Project leuker is
Mijn brein is een beetje aan het shutdownen heb ik het idee dus het leek me handig er wat steun bij te zoekenquote:Op woensdag 23 december 2020 13:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik doe gewoon alles met pen en papier, werkt als een tiet
Ik heb alles in de TickTick app gezetquote:Op woensdag 23 december 2020 13:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik doe gewoon alles met pen en papier, werkt als een tiet
Dat werkt met pen en papier ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn brein is een beetje aan het shutdownen heb ik het idee dus het leek me handig er wat steun bij te zoeken
Haha! Ben nu wel benieuwd wat ie erin doet dan.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:19 schreef Candaasje het volgende:
Zwager had al een portie stoofperen voor me apart gezet![]()
Hij vroeg zich al af wanneer ik zou bellen.
Ah nee!quote:Op woensdag 23 december 2020 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Hier ook net Last Christmas dus ik ben af
Maar kan je daarbij berekenen "Zo laat klaar, dus zo laat searen, dus zo laat uit de sous vide, dus zo laat in de sous vide "Hee shit dat is 04:00 snachts" enz ?quote:Op woensdag 23 december 2020 13:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb alles in de TickTick app gezetal weken geleden toen ik het menu maakte
In elk geval iets zoet. Zijn stoofpeertjes zijn heerlijk zoet. En super zacht.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:30 schreef Holyme het volgende:
[..]
Haha! Ben nu wel benieuwd wat ie erin doet dan.
Wat doe je jezelf aan fiets!quote:Op woensdag 23 december 2020 13:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar kan je daarbij berekenen "Zo laat klaar, dus zo laat searen, dus zo laat uit de sous vide, dus zo laat in de sous vide "Hee shit dat is 04:00 snachts" enz ?
De stofzuiger heb ik vandaag toch maar eens door de hut gehaald. Meer thuis zijn ivm homeoffice en geen verwegvakantie was goed te merken. Begon irritant te worden aan de voeten.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:50 schreef Lonaa het volgende:
Het voordeel aan dit ontzettende donkere rotweer is dat ik niet kan zien dat ik al een paar dagen moet stofzuigen want superdonker in huis
Goed bezigquote:Op woensdag 23 december 2020 13:43 schreef minilot het volgende:
Jeeeuj, fluweelzacht voelende maar stevig smakende bloemkoolcheddarmosterdsoep is ook klaar voor de koelkast!
[ afbeelding ]
Best handig eigenlijk, voor maar vier volwassenen koken met kerst in plaats van de gebruikelijke tien
Je ziet ook niet dat je eigenlijk ramen moet wassen en zoquote:Op woensdag 23 december 2020 13:50 schreef Lonaa het volgende:
Het voordeel aan dit ontzettende donkere rotweer is dat ik niet kan zien dat ik al een paar dagen moet stofzuigen want superdonker in huis
Ik heb net met mn vader gebeld en afgesproken dat we er voorlopig van uitgaan dat we met de familie richten op kerst met de verjaardag van mn broertjequote:Op woensdag 23 december 2020 14:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb overigens nog steeds geen menu oid
Jross zei gisteravond voor het naar bed gaan dat ik even een lijstje moest maken en dan zou hij boodschappen doen. Ik heb ook nog geen lijstje. Kerst is pas volgende maand, toch?
Dan hoef je niet te wandelen!quote:
Dat zou voor mij ook meer motivatie zijn dan hersenfeitjesquote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Dan hoef je niet te wandelen!
Ik wist 't ook allemaal al haha (heb psychologie gestudeerd met major cognitieve & neurbiologische psychologie, en erna neuroscience & cognition). Gelukkig doe ik t niet voor de feitjes haha. (Autocorrect maakt hier steeds geitjes van. Daar zou ik wel weer voor lopen, leuke foto's van geitjes haha).
Ik wil allebeiquote:Op woensdag 23 december 2020 14:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou voor mij ook meer motivatie zijn dan hersenfeitjes
Ik vermoedde al dat het voor jou ook gesneden koek isquote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik wist 't ook allemaal al haha (heb psychologie gestudeerd met major cognitieve & neurbiologische psychologie, en erna neuroscience & cognition). Gelukkig doe ik t niet voor de feitjes haha. (Autocorrect maakt hier steeds geitjes van. Daar zou ik wel weer voor lopen, leuke foto's van geitjes haha).
Hier in de buurt hebben ze grote baardige geiten en mini-schaapjes in een weitjequote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wil je feitjes horen of wil je feitjes delen?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:01 schreef Tele6 het volgende:
Iemand nog aardappel-feitjes? Ik ben een verslag aan het schrijven, nu toe aan hoofdstuk 6 "De Aardappel". Een aardappel bevat ongeveer 80% water.
en waarom vind hij dat?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:14 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben zorgverzekeraars aan het vergelijken. De fysio zei 'ja als je niks accuuts hebt wil ik je eigenlijk wel iedere 3 weken zien volgend jaar voor goed functionerend lijf'
Ik bedoelde feitjes te delen.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wil je feitjes horen of wil je feitjes delen?
De aardappel komt van oorsprong uit Zuid Amerika.
Dus allemaal aan de chipsquote:Op woensdag 23 december 2020 15:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik bedoelde feitjes te delen.
Wist je dat ratten met een te hoge bloeddruk een lagere bloeddruk kregen als ze aardappelsnacks gevoerd kregen? En dat dat niet gebeurde als ze tarwesnacks kregen?
Zij.quote:
Ahem zij, lekker ouderwets van mequote:Op woensdag 23 december 2020 15:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zij.
Omdat ik tussen de 5 en 7 keer per week train en dat komend jaar wil blijven. Lijf heeft dan gewoon wat 'onderhoud' nodig om goed te blijven functioneren.
Dat is een boelquote:Op woensdag 23 december 2020 15:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zij.
Omdat ik tussen de 5 en 7 keer per week train en dat komend jaar wil blijven. Lijf heeft dan gewoon wat 'onderhoud' nodig om goed te blijven functioneren.
Nee, oke, misschien niet heel gewoon.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:27 schreef gcjoel het volgende:
[..
Ahem zij, lekker ouderwets van me
gewoon onderhoudis niet heel gewoon maar gelukkig kun je nu nog overstappen
Ik zat in een flow waarbij ik meestal maandag tot en met vrijdag om 9 uur ging sporten. Soms rustdag als lijf het nodig had of als ik niks kan met de workout. Dan soms op zaterdag nog een workout 'voor de leuk' , maar ik was ook net begonnen met 2x in de week olympisch liften erbij te doen om te werken aan mijn techniek.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een boel![]()
Hoe verdeel je dat over de week?
Ik zit op 4-5 keer per week (2-3 keer hardlopen en 2-3 keer bovenlijf op dit moment) en ik heb ook wel eens overwogen om ergens advies te gaan halen omdat ik supersnel kramp in m'n kuiten krijg, maar met rekken, warmhouden en een massagebal gebruiken gaat het eigenlijk wel. (Hoewel er waarschijnlijk alsnog iets raars gebeurt dat ik altijd zo'n last van mijn kuiten krijg en verder niks.)
De oranje-achtige? Of die met alle kleurtjes?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gewoon wat kleurtjes. Een kerstige rood helemaal rechts, maar ik denk dat die daarnaast mijn nieuwe favoriet gaat worden.
[ afbeelding ]
Met die met alle kleurtjes bedoel je de rechtse? Dat is gewoon een rode, kleur die in het hartje zit. De rest is gewoon een printje. Maarja, de terracotta 2e van rechts is m'n fave.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De oranje-achtige? Of die met alle kleurtjes?
Ah, oké. Ik kon me al niet helemaal voorstellen hoe het marmereffect had kunnen werken met nagellak. Ik vind die blauwe helemaal links ook wel mooi. Zit er iets glimmerigs in?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met die met alle kleurtjes bedoel je de rechtse? Dat is gewoon een rode, kleur die in het hartje zit. De rest is gewoon een printje. Maarja, de terracotta 2e van rechts is m'n fave.
Nee, bij die blauwe niet. Ben over het algemeen ook minder van de glitter, die blijven vaak staan. Ben jij ook van de nagellak?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:40 schreef Tele6 het volgende:
Ah, oké. Ik kon me al niet helemaal voorstellen hoe het marmereffect had kunnen werken met nagellak. Ik vind die blauwe helemaal links ook wel mooi. Zit er iets glimmerigs in?
Wat leuke cremes zijn nooit wegquote:Op woensdag 23 december 2020 15:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gewoon wat kleurtjes. Een kerstige rood helemaal rechts, maar ik denk dat die daarnaast mijn nieuwe favoriet gaat worden.
[ afbeelding ]
Ik vind nagellak op andere mensen mooi. Zelf weet ik er geen raad mee.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, bij die blauwe niet. Ben over het algemeen ook minder van de glitter, die blijven vaak staan. Ben jij ook van de nagellak?
Ik vind gellac ook wel echt veel tijd kosten, terwijl het er nog altijd veel te snel af ligt.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:54 schreef Aure het volgende:
Nagellakhad een paar jaar geleden een shitload aan gellakjes van pink gellac gekocht, om daarna een kind te baren en er vervolgens nooit meer tijd voor te hebben
ik neem mij wel steeds voor om ze weer een keer te lakken
Ja hier ook meestal maar een week ofzoquote:Op woensdag 23 december 2020 16:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind gellac ook wel echt veel tijd kosten, terwijl het er nog altijd veel te snel af ligt.Dus ondanks die set, smeer ik er vaak snel normale lak op.
Bitterkoekjes! Dat heb ik lang niet meer opquote:Op woensdag 23 december 2020 16:12 schreef minilot het volgende:
Zo, semifreddo in de vriezer, keurig met tot 73° verhitte eieren zodat er hopelijk geen schoonouders buikloop hebben met oud en nieuw
Zachte bitterkoekjes piepklein verkruimelen geeft intens plakkerige vingers.
Verder beide soepen af en nu de vraag of ik nog zin heb om ook nog stol en avondeten te maken óf dat we patat frites + snacks halen en morgenochtend verder gaan met de stolBen (per abuis, was niet de bedoeling ofzo) al vanaf 03:20 vanmorgen wakker dus neig naar optie 2
Magnesiumtekort misschien?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een boel![]()
Hoe verdeel je dat over de week?
Ik zit op 4-5 keer per week (2-3 keer hardlopen en 2-3 keer bovenlijf op dit moment) en ik heb ook wel eens overwogen om ergens advies te gaan halen omdat ik supersnel kramp in m'n kuiten krijg, maar met rekken, warmhouden en een massagebal gebruiken gaat het eigenlijk wel. (Hoewel er waarschijnlijk alsnog iets raars gebeurt dat ik altijd zo'n last van mijn kuiten krijg en verder niks.)
deze heb ik, 2 cijfers na de kommaquote:Op woensdag 23 december 2020 15:34 schreef Vanyel het volgende:
Jullie hadden het laatst over precisieweegschalen.
Wat was nou een goeie? Voor milligrammen? Of was ie niet zó precies?
Ik ook al jaren niet, tot vandaag!quote:Op woensdag 23 december 2020 16:13 schreef Holyme het volgende:
[..]
Bitterkoekjes! Dat heb ik lang niet meer op
Ik weet het niet. Het is niet de soort kramp die ik bij zwemmen wel eens had waarbij je dan echt niks kunt totdat je het in de goede richting gerekt hebt en het ophoudt. Het is meer een soort van acute spierpijn, stijfheid of zo. Vandaar dat een goede warming-up en na het hardlopen goed rekken helpen.quote:
En nou dus mega zin in een verpakking vol met die kleverigchewylekkere dingen hequote:Op woensdag 23 december 2020 16:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ook al jaren niet, tot vandaag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |