Ultra Clean it is, lulhannessenquote:Op maandag 21 december 2020 18:18 schreef sigme het volgende: Paradontax heeft geantwoord. [..] Dus @:molo, wennen of ultra clean!
Met plantenprut erin, dat zijn toch hun Herbal uitvoeringen?quote:Op maandag 21 december 2020 21:52 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ultra Clean it is, lulhannessen![]()
Geen plantenzut er meer in, wat maakt het dan nog Parodontax man![]()
![]()
![]()
Dank voor de post!
Herkenbaarquote:Op maandag 21 december 2020 23:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik ging zojuist de keuken uitgebreid poetsen(Ja om 23 uur...)
(Was hoognodig, zeker met de komst van schoonouders eerste kerstdag.
Mijn schoonzus heeft altijd een huis dat spic en span is, ondanks twee kinderen. Mijn huis lijkt altijd de apocalyps in miniformaat)
Maar voor nu: welterusten!
Een van de weinige voordelen van overleden oudersquote:Op maandag 21 december 2020 23:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha @:Candaasje, herkenbaar hoor, ik poets ook nog steeds m'n huis als m'n ouders komen.. goed bezig hoor!
Slaap lekker!
oeh, hoe oud zijn die kinderen?quote:Op maandag 21 december 2020 23:56 schreef fietsie het volgende:
Ik probeer juist te voorkomen dat ze komen te overlijden door ze te vragen dit jaar kerst thuis te vieren, samen.
(COPD + COPD & Cardio klanten)
En dat is wat concreter nu de kids van mn broertje Covid positief zijn (waar ze normaal op passen).
Oudste is 11 en echt ziek, alle symptomen, en in zelfisolatie in zn slaapkamerquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
oeh, hoe oud zijn die kinderen?
Dat zou ik ook zeker gedaan hebben als ze er nog waren.
Goed argument om de scholen dus zeker tot half januari dicht te houden en niet al weer te openen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oudste is 11 en echt ziek, alle symptomen, en in zelfisolatie in zn slaapkamer
quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 07:43 schreef Aure het volgende:
Wat sneu fietsie
Zal je altijd zien Lonaamaar fijn dat het er is
matig, sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat sneu fietsie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heftig.
Wat sneu fietsie
Meh. Helemaal kut zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verschilt ook wel een beetje per persoon, maar het lijkt mij een prima manier.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:14 schreef Aure het volgende:
Thanks![]()
wij vinden het heel lastig hoe hier mee om te gaan, dus we zitten niet op hun lip, sturen wel af en toe een berichtje of we bellen even en laten het aan hen om te reageren wanneer ze daar aan toe zijn. Beetje afwachtend zijn we dus, ik weet niet of we daar nu goed aan doen maar mijn buik voelt een beetje in your face zeg maar. Als jullie snappen wat ik bedoel. Zo moeilijk dit
kan mij echt niet voorstellen hoe afschuwelijk dit voor hen moet zijn.
Wat sneu fietsie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat is zeker heftig en enorm verdrietig.
Mijn advies: vraag het ze. Alles. Zoveel mogelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:14 schreef Aure het volgende:
Thanks![]()
wij vinden het heel lastig hoe hier mee om te gaan, dus we zitten niet op hun lip, sturen wel af en toe een berichtje of we bellen even en laten het aan hen om te reageren wanneer ze daar aan toe zijn. Beetje afwachtend zijn we dus, ik weet niet of we daar nu goed aan doen maar mijn buik voelt een beetje in your face zeg maar. Als jullie snappen wat ik bedoel. Zo moeilijk dit
Pfff... en zien ze dat zitten of met het saaamen met faaamilie?quote:Op maandag 21 december 2020 23:56 schreef fietsie het volgende:
Ik probeer juist te voorkomen dat ze komen te overlijden door ze te vragen dit jaar kerst thuis te vieren, samen.
(COPD + COPD & Cardio klanten)
En dat is wat concreter nu de kids van mn broertje Covid positief zijn (waar ze normaal op passen).
Wat sneu fietsie
VreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe dubbel, in jouw situatie.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dit is trouwens een heel goed advies.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn advies: vraag het ze. Alles. Zoveel mogelijk.
Mjah er ontstond eerst cijfertjesgegoochel "de test en dan 10 dagen enz" waarop ik ze nog eens goed aangekeken heb tijdens het Facetimen, zo van "klachtenvrij + 10 dagen lijkt me wijzer?".quote:Op dinsdag 22 december 2020 07:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Neem aan dat zij zelf ook niet willen afspreken nu
Jah, vooral als ik dan bij mn dochter (met haar permissie, niet zomaar) in whatsapp lees dattie zich eenzaam voelt. Gelukkig reageert zij daar pittig op; gister heeft ze in totaal 10 uur met m zitten 'onlinen' van Playstation tot gewoon kletsen en hem voorlezen.quote:
Meh, sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:20 schreef Holyme het volgende:
Wat heftig en verdrietig @:Aure sterkte gewenst.
@:Lonaa dat is wel heul vroegNou ja, liever dat dan andersom, dat je de hele dag zit te wachten. Hier zondag wat besteld bij Zooplus, met meldingen dat bestellingen trager dan normaal zijn, excusea drukdrukblabla. Vanochtend mail dat ze vandaag bezorgen
![]()
@:fietsie die OP![]()
@:Candaasje je wil niet weten hoe blij ik ben met mn betonnen vloer, die is van nature al wat gespikkeld enzo. Want het nadeel aan de kleur is dat je er ALLES op ziet. Maar tegelijkertijd valt het dus niet op als je niet weet dat dat ene geen spikkel is maar kattenhaar(klinkt wat vaag en onlogisch misschien, maar tis vroeg en in mijn hoofd klopt het
)
Ja en nee; laatste keer wat met de familie doen was in juni, zelf heb ik ze in juli voor 't laatst gezien, en mijn vader wilde zo heel erg graag met z'n allen vieren dat ie gerechtelijk heeft "gewonnen" van een frauderende huurder.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pfff... en zien ze dat zitten of met het saaamen met faaamilie?
Wat lief van je dochterquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah er ontstond eerst cijfertjesgegoochel "de test en dan 10 dagen enz" waarop ik ze nog eens goed aangekeken heb tijdens het Facetimen, zo van "klachtenvrij + 10 dagen lijkt me wijzer?".
[..]
Jah, vooral als ik dan bij mn dochter (met haar permissie, niet zomaar) in whatsapp lees dattie zich eenzaam voelt. Gelukkig reageert zij daar pittig op; gister heeft ze in totaal 10 uur met m zitten 'onlinen' van Playstation tot gewoon kletsen en hem voorlezen.
Die laatste zin is wat cryptisch.... in elk geval voor mij dan, zo in de ochtendquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja en nee; laatste keer wat met de familie doen was in juni, zelf heb ik ze in juli voor 't laatst gezien, en mijn vader wilde zo heel erg graag met z'n allen vieren dat ie gerechtelijk heeft "gewonnen" van een frauderende huurder
Laten we hem maar cryptisch houden; het gaat er om dat het hem veel stress bezorgde en dat die stress nu weg isquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die laatste zin is wat cryptisch.... in elk geval voor mij dan, zo in de ochtend
Ik heb ook allemaal van die dingen waarvan ik denk "NOOIT MEER!" omdat het zo rot schoon te houden was. Zoals stoffen stoelen, want kattenharen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:24 schreef Candaasje het volgende:
Ik snap wat je bedoelt!
(Het is net zoiets als dat ik besloten heb nooit meer lichte kastdeurtjes te willen in de keuken. Van die fronten met wat ruwere houten look lijkt me handiger. Zie je minder op)
Dat lijkt me echt lastigquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat sneu fietsie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:16 schreef fietsie het volgende:
Jah, vooral als ik dan bij mn dochter (met haar permissie, niet zomaar) in whatsapp lees dattie zich eenzaam voelt. Gelukkig reageert zij daar pittig op; gister heeft ze in totaal 10 uur met m zitten 'onlinen' van Playstation tot gewoon kletsen en hem voorlezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
En om even mijn eigen enthousiasme te botvieren op jullieDie oren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ja maar in dit geval een ontzettend plichtsbewust jongentje met een autismespectrum stoornis die zelf zoeits had van: blijf bij mij weg.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:42 schreef PdeHoog het volgende:
Dat lijkt me echt lastigHet blijft toch een kind. Daar wil je als ouder voor kunnen zorgen, lijkt me?
Dat lijkt me nog lastigerquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja maar in dit geval een ontzettend plichtsbewust jongentje met een autismespectrum stoornis die zelf zoeits had van: blijf bij mij weg.
Huis poetsen voor bezoek heb ik nog nooit gedaan. Hooguit de stofzuiger er door wat post aan de kant.quote:Op maandag 21 december 2020 23:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha @:Candaasje, herkenbaar hoor, ik poets ook nog steeds m'n huis als m'n ouders komen.. goed bezig hoor!
Slaap lekker!
Wat sneu fietsie
Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Zij willen heel graag met iig het gezin van 1 van hun kinderen, dus of hier of bij broer. Bij broer is nu geen optie, maar ik heb liever geen "randstad transport" hier naar toe... Maar ik snap ze verder ook wel weer.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:45 schreef Barreltje het volgende:
En succes voor fietsie.. eigenwijze ouders zijn niet echt tegen op te boksen.. zij willenndus wel mensen zien en jij doet er alles aan om hun niet ziek te maken? Of gaat het er nu om dat je niet wil dat jouw eigen gezin niet ziek wordt?
Oh god je beschrijft mijn keuken- en badkamerbladquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]Ik snap wat je bedoelt!
(Het is net zoiets als dat ik besloten heb nooit meer lichte kastdeurtjes te willen in de keuken. Van die fronten met wat ruwere houten look lijkt me handiger. Zie je minder op)
Ik heb in de badkamer overigens wel zo'n 'granieten' vloer (woningbouw, ik vermoed dat het gewoon een budgetvariant was). Die is enorm gespikkeld. Maar die vind ik er daardoor áltijd smerig uitzien.
Dat is wel een goed idee ja, dank jequote:Op dinsdag 22 december 2020 09:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dit is trouwens een heel goed advies.
Hoewel ik uit ervaring weet hoeveel vragen je op je af krijgt en je soms ook gewoon rust wil. Het is fijn dat mensen er rekening mee houden door te vragen.
Wat wij ook fijn vonden is de eerste tijd dat je even niet hoefde te denken aan je huishouden of eten, als je daar al zin in hebt. We hebben regelmatig dingen gekregen om op te warmen (soep, stamppot etc). Als het maar vulde.
en als zij bereid zijn om die kansen te nemen…quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zij willen heel graag met iig het gezin van 1 van hun kinderen, dus of hier of bij broer. Bij broer is nu geen optie, maar ik heb liever geen "randstad transport" hier naar toe... Maar ik snap ze verder ook wel weer.
Binnen het kringetje van mn moeders familie veel corona, bij mn vader in de familie de ene na de andere dode door kanker, het gevoel van sterfelijkheid neemt dan natuurlijk wel enorm toe.
Olifantenurinequote:Op dinsdag 22 december 2020 09:45 schreef Barreltje het volgende:
@:aure wat verdrietig! Sterkte
En succes voor fietsie.. eigenwijze ouders zijn niet echt tegen op te boksen.. zij willenndus wel mensen zien en jij doet er alles aan om hun niet ziek te maken? Of gaat het er nu om dat je niet wil dat jouw eigen gezin niet ziek wordt?
Tevens een vrolijke noot, ik moest aan jullie (culsc) denken met alle units in de diepvries..
https://www.thebestsocial(...)EkPGt6e-tbYhX4DCEdhg
zijn er echt keukenkastjes en bladen waar je de troep NIET op zietquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:57 schreef Holyme het volgende:
Uil!!Wat een plaatje
(zowel het dier als de foto)
[..]
Oh god je beschrijft mijn keuken- en badkamerbladTis denk wel echt graniet, maar boeit me weinig wat het is, je ziet er veel teveel op
heb jij niet ook van die dodgy dingen in je vriezer liggen dan?quote:
Lief van je dochterquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah er ontstond eerst cijfertjesgegoochel "de test en dan 10 dagen enz" waarop ik ze nog eens goed aangekeken heb tijdens het Facetimen, zo van "klachtenvrij + 10 dagen lijkt me wijzer?".
[..]
Snap ik dat dat zo voelt. Komt wel goed dat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:14 schreef Aure het volgende:
Thanks![]()
Ik heb witte tegeltjes met spikkels in grijs- en blauwtinten. Echt superhandigquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]Ik snap wat je bedoelt!
Ik heb in de badkamer overigens wel zo'n 'granieten' vloer (woningbouw, ik vermoed dat het gewoon een budgetvariant was). Die is enorm gespikkeld. Maar die vind ik er daardoor áltijd smerig uitzien.
Blijft toch voor velen nog onduidelijk hoe het virus werkt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
Sommige gasfornuizen zijn ook wel makkelijker dan andere. Ik ken er waarvan je alle onderdelen ervanaf kunt plukken en in de vaatwasser douwen, ik ken er met duizend hoekjes en gaatjes waar je nooit fatsoenlijk bij komt. Die eerste soort zou ik prima vinden, en op gas koken is wel fijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb ook allemaal van die dingen waarvan ik denk "NOOIT MEER!" omdat het zo rot schoon te houden was. Zoals stoffen stoelen, want kattenharen.en wij hadden eerder een salontafel waar een geultje in zat, van waar het hout samenkwam. Daar ging natuurlijk al het vuil zitten. Echt verschrikkelijk.
In een volgende keuken wil ik ook gewoon een inductieplaat oid. Want ik ben het schoonmaken van het gasfornuis ook echt zat.
En om even mijn eigen enthousiasme te botvieren op jullieOhhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jaquote:
Voor NL geven ze ook een door de dag heen dalende temperatuur op; ook niet een veel voorkomend verschijnsel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:03 schreef z80 het volgende:
Gek weer. Vanochtend wakker worden van stortregen vol tegen het rolluik. Daarna ineens kurkdroog en windstil.
Gevolgd door miezer en af en toe wind. En dat alles bij ruim 12 graden.
Tegen 11 uur nog een beetje regen verwacht. Daarna een paar uur droog volgens de verschillende sites.
Sterkte johquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:59 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee ja, dank je
Ja! Of het mooi is, is een tweedequote:Op dinsdag 22 december 2020 10:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
zijn er echt keukenkastjes en bladen waar je de troep NIET op ziet
Ik was om 8 uur de deur uit om te gaan hardlopen, het was droog maar wat een windstotenquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:03 schreef z80 het volgende:
Gek weer. Vanochtend wakker worden van stortregen vol tegen het rolluik. Daarna ineens kurkdroog en windstil.
Gevolgd door miezer en af en toe wind. En dat alles bij ruim 12 graden.
Tegen 11 uur nog een beetje regen verwacht. Daarna een paar uur droog volgens de verschillende sites.
Gistermiddag rond de 8 graden hier. Tegen bedtijd was het reeds 11.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor NL geven ze ook een door de dag heen dalende temperatuur op; ook niet een veel voorkomend verschijnsel.
En ik denk dat er ook een boel mensen zijn die verdwalen in wat er mag... 5 dagen, 10 dagen, twee weken, of na een negatieve test, en wanneer moet je nou in quarantaine en wanneer mag je weer uit quarantaine... en die regels zijn ook nog eens meerdere keren veranderd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Blijft toch voor velen nog onduidelijk hoe het virus werkt.
En om even mijn eigen enthousiasme te botvieren op jullieOeeeeeh(oe)*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die is echt heel erg mooi! Ik vind die pluimpjes zo mooi naar voren echt fantastisch. En mooi warm licht.
(*ik weet dat het geen oehoe is)
Jup, wij hebben hetzelfde spulquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:07 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja! Of het mooi is, is een tweedeMaar vorig blad en nu ook weer geeft water al vlekken op, dat is wel next level zichtbaarheid
Sterkte met je dak, nare problemen zijn dat. Hopelijk een beetje een meewerkende VVE.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jup, wij hebben hetzelfde spul![]()
Dat je niet weet of je nu naar het blad, water of stof/vuil zit te staren. Maar dat het er allemaal even onrustig en ranzig uitziet.
Over ranzig gesproken, volgens mij moeten we de VVE eens informeren dat het niet goed met het dak gaat. We krijgen een schimmelplek in het plafond van de wc(Ook wel in de badkamer, maar dat wijt ik aan slechte ventilatie i.c.m. veel warmte en vocht en doordat ik daar geen raam op kan zetten. De wc zit op een heel andere plek en daar wordt het niet zó warm en vochtig
)
Overigens geen olifantenurine in de koelkast. Wel ooit wat vogels er in gehad die niet voor consumptie bedoeld waren. (Wel in een afgesloten zakje natuurlijk. Maar op een van de praktijken waar ik werkte lagen de Raket-ijsjes ook gewoon naast de stoffelijke overschotten, en die lagen ook wel eens los in een mandje voor het geval eigenaren ze nog wilden zien. /Goedvoordeweerstand )
Goed, tot zover de ochtendoverpeinzingen van een rete-interessant leven van uw verslaggeefster.
Vriend vertegenwoordigd ons altijd bij de vergaderingen. Die is gelukkig vrij hard en zakelijk in dit soort dingen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sterkte met je dak, nare problemen zijn dat. Hopelijk een beetje een meewerkende VVE.
Ik heb mijn overleden kat ook ooit in de koelkast bewaard. Je moet toch wat, als je hem bij je ouderlijk huis wil begraven en je daar pas twee dagen later naartoe kunt.
En om even mijn eigen enthousiasme te botvieren op jullieHeel mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Aure: wat een verdrietige situatie en wat kan je eigen buik mét gezonde baby dan in de weg zitten hè? Sterkteen geniet extra van je zwangerschap
freedom is just another word for nothing left to lose
Dat moet zoveel mogelijk begreep ik. Mijn hulp is niet besmet maar moet wel zoveel mogelijk wegblijven van man en zoon die wel besmet zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:47 schreef Lot_1 het volgende:
Zouden jullie ook in isolatie van je huisgenoten gaan als je corona hebt?
Ja. Bij verdenking zou ik al afstand houden, bij bewezen besmetting in een andere ruimte blijven. Al zal het in sommige gevallen erg lastig zijn je er volledig aan te houden (klein huis, gedeeld sanitair etc).quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:47 schreef Lot_1 het volgende:
Eng hequote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef z80 het volgende:
Sommige personen zouden direct levenslang uit het BIG geschrapt moeten worden.
Door dit soort personen wil je toch niet behandeld worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)cinatie-br~a30492d4/
Ja. Desnoods door een vakantiehuisje te huren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:47 schreef Lot_1 het volgende:
Er is een kind ziek.quote:Op dinsdag 22 december 2020 07:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goed argument om de scholen dus zeker tot half januari dicht te houden en niet al weer te openen.
Ze zal niet dom geboren zijn, maar toch is het ergens misgegaan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef z80 het volgende:
Joh...zij is toch een van de weinige mensen die weet wat er allemaal gaande is? Samen met Lange Frans, WIllem Engel en een paar anderen #sarcasmeuitquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef z80 het volgende:
Tijdens mijn opleiding genoeg wappies gezienquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef z80 het volgende:
Deze dame van de week bij Pointer : ik kijk al 30 jaar geen tv. TV is een beledeging voor mijn intelligentie (maar wist wel wat dit was/komt bij lange frans etc.)quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zal niet dom geboren zijn, maar toch is het ergens misgegaan.
-grin-quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Oh, jullie begrijpen dan hopelijk ook wel dat artsen bij mij totaal niet op een voetstuk staan en 'een arts zei' in mijn ogen totaaaaal geen waarde heeft. Alsof je zegt 'mijn buurvrouw zei...'. Genoeg domme, wereldvreemde artsen mee gemaakt. (en fantastische, intelligente, gedreven, empathische artsen ook!).
Mwoah, er werd altijd gezegd dat basisschool kinderen geen risico vormen. Bij deze is dat dus ontkracht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er is een kind ziek.
Laten we alle scholen dicht houden.
Je moet debater worden.
Als je geen tv kijkt weet je natuurlijk niet hoe dom lange Frans isquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze dame van de week bij Pointer : ik kijk al 30 jaar geen tv. TV is een beledeging voor mijn intelligentie (maar wist wel wat dit was/komt bij lange frans etc.)
Helemaal niet. Dat er een basisschoolkind ziek kan worden, zegt nog niets over hoe besmettelijk dat kind is voor anderen. De boodschap is steeds dat de kans vele malen groter is dat basisschoolkinderen besmet worden door de volwassenen in hun omgeving dan andersom. Dat kinderen het virus niet of nauwelijks verspreiden én dat ze er gewoonlijk minder ziek van worden dan volwassenen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, er werd altijd gezegd dat basisschool kinderen geen risico vormen. Bij deze is dat dus ontkracht.
Bij mijn Noord Korea reis zat ook een Belgische arts. Intelligente man en ook vakkundig. Heeft ook een paar mede reizigers van nuttig advies kunnen voorzien. Maar had ook een aantal ideeën waarbij ik graag weg bleef.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Oh, jullie begrijpen dan hopelijk ook wel dat artsen bij mij totaal niet op een voetstuk staan en 'een arts zei' in mijn ogen totaaaaal geen waarde heeft. Alsof je zegt 'mijn buurvrouw zei...'. Genoeg domme, wereldvreemde artsen mee gemaakt. (en fantastische, intelligente, gedreven, empathische artsen ook!).
Er lijkt best wat bewijs te zijn vóór probiotica overigensquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij mijn Noord Korea reis zat ook een Belgische arts. Intelligente man en ook vakkundig. Heeft ook een paar mede reizigers van nuttig advies kunnen voorzien. Maar had ook een aantal ideeën waarbij ik graag weg bleef.
Elke dag probiotica slikken. Want dat is beter voor de gezondheid en kun je beter geen het "vreemde" eten.
Maar dan mot je wel fatsoenlijke verse kefir drinken oid, en niet die ranzige Yakult en aanverwante nepshit uit de super.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Er lijkt best wat bewijs te zijn vóór probiotica overigens
Zo ver heb ik het niet uitgezocht eigenlijk en ook te lui voorquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar dan mot je wel fatsoenlijke verse kefir drinken oid, en niet die ranzige Yakult en aanverwante nepshit uit de super.
Dat schijnt dan ook wel weer een dingetje te zijn, iets met dat de kefir in onze supermarkten geen goede kefir is wat probiotica betreft.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:11 schreef Vanyel het volgende:
Maar dan mot je wel fatsoenlijke verse kefir drinken oid, en niet die ranzige Yakult en aanverwante nepshit uit de super.
Tijd voorquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een vriendin die echt superschoon is, echt heel erg. En we hadden het daar laatst over. Dus ze zei 'Oh, maar hier is het toch ook gewoon netjes.' Dus toen reageerde we dat we dan ook net alles schoon hadden gemaakt, toen keek ze toch nog eens zo rond van 'Oh is dit de net schoongemaakte versie'.![]()
Dat is intens triest manquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:19 schreef Kaatje1 het volgende:
In de vroegere vriendengroep zat een dame die schoonmaken als hobby had. In combinatie met smetvrees. Wanneer hier een etentje was, ging zij daarna de keuken schoonmaken, heerlijk was dat.
Ik begrijp je volkomenquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Neuh, maar mijn vriend kookt geloof ik MET heel de keuken. Ik ben een rommelkont, hij een smeerpoets. (Hij kookt wel weer heel lekker, dus het is hem vergeven). En we hebben beide een schurfthekel aan het huishouden. Dat is echt geen goede combi.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:09 schreef Vanyel het volgende:
En ik heb een matzwart keukenblad. Práchtig.
Extreem vlekgevoelig.
Jammer dan, het is lekker toch het mooiste blad dat ik ooit heb gezien, een vlek hier of daar doet daar echt niks aan af. Waar geleefd wordt, worden dingen vies. Ga je niet dood aan.
Wij maken m zelf. Gepureerd met banaan en diepvriesfruit is dat verdomd lekker.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo ver heb ik het niet uitgezocht eigenlijk en ook te lui voor
Kefir één keer geprobeerd, brrrrrrhuuuhgggggghhhhh
quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Neuh, maar mijn vriend kookt geloof ik MET heel de keuken. Ik ben een rommelkont, hij een smeerpoets. (Hij kookt wel weer heel lekker, dus het is hem vergeven). En we hebben beide een schurfthekel aan het huishouden.
Zij kon niet tegen viezigheid, maar leed er niet onder. Ze hadden een hond, die verhaarde natuurlijk. Dus 4x per dag werd er gezogen, en 2x per dag gedweild. Ze had ook geen tijd voor een betaalde baan want dan zou het huis versloffen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is intens triest man
Dat is een psychiatrische stoornis die je dan dus allen lekker in zet voor je eigen gewin![]()
![]()
'vroegere vriendengroep', goh, die zie je dus verrassend niet meer?
Beide een schurfthekel aan huishouden is voor ons dus ook de reden voor een schoonmaakster geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Neuh, maar mijn vriend kookt geloof ik MET heel de keuken. Ik ben een rommelkont, hij een smeerpoets. (Hij kookt wel weer heel lekker, dus het is hem vergeven). En we hebben beide een schurfthekel aan het huishouden. Dat is echt geen goede combi.![]()
Tevens verkleuren witte keukenkastjes naar vies crème, dus dat is nog een reden
Herkenbaarquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:30 schreef fietsie het volgende:
[..]![]()
![]()
Pastasaus in volumes koken, en dan ontdekken dat de keukenkastjes aan de onderkant roodgevlekt zijn, ik kan het
Ik ook (zo ook de afzuigkap en de vloer rondom het aanrecht (meestal net nadat alles schoongemaakt is)quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:30 schreef fietsie het volgende:
[..]![]()
![]()
Pastasaus in volumes koken, en dan ontdekken dat de keukenkastjes aan de onderkant roodgevlekt zijn, ik kan het
Ik zou het wel proberen ja. Vooral omdat ik de tijd dat mijn zoon niet naar zijn andere ouder zou kunnen zo veel mogelijk wil beperken. Ik heb wel eens nagedacht over hoe dan, want we wonen niet groot. Laatst bedacht ik opeens dat de besmette persoon in kwestie naar het vakantiehuisje van mijn ouders zou kunnenquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:47 schreef Lot_1 het volgende:
Ik had jou toch een url gestuurd? Dat was onder de 100,- toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit me te verbazen over de prijzen van glazenwassersmateriaal. 1000 euro is niets voor een fatsoenlijke telescoopsteel![]()
'Gelukkig' Kunnen wij voor 80 euro klaar zijn. Ik vind het nog veel te duur voor een ragebolVoor 16 euro nog een glazenwassersset er bij en dan zijn we weer bijna 100 euro armer voor een futiliteit.
Na een uurtje Googlen blijkt dat jouw url de beste optie is. Ik wacht nog even op antwoord van de webshop. Maar ik denk dat ik daar een steel van 6 meter, een ragebol en een raamwasser, een raamtrekker koop. Dan kan het spinrag in de keuken weggehaald worden, en met dezelfde set het raam aan de zijkant gewassen worden. En zelfs de zonnepanelen als we dat willen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had jou toch een url gestuurd? Dat was onder de 100,- toch?
Wij hebben sinds kort een glazenwasseracrobaat die deze buurt als nieuwe klantenkring heeft bestempeld, en die ook bij de onbereikbare plekjes kan komen. De held. Ik ben er blij mee; hij deed laatst voor 100,- alle geschilderde houtwerk & alle ramen in 1x, inclusief de dakramen in de nok, als tussendoorklus. (Normaal alleen de ramen aan de wegkant)quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Na een uurtje Googlen blijkt dat jouw url de beste optie is. Ik wacht nog even op antwoord van de webshop. Maar ik denk dat ik daar een steel van 6 meter, een ragebol en een raamwasser, een raamtrekker koop. Dan kan het spinrag in de keuken weggehaald worden, en met dezelfde set het raam aan de zijkant gewassen worden. En zelfs de zonnepanelen als we dat willen.
Handig! Wij hebben eigenlijk alleen maar een raampje aan de zijkant waar we alleen met ladder bij kunnen. Dat is het niet waard om iemand voor te laten komen. Zonnepanelen hoeven eigenlijk ook niet schoongemaakt te worden. Alleen als ik me erger aan een enorme vogelflats zou ik dat doen. Maar voor 16 euro koop ik dan toch maar een glazenwassersset die op die telescoopsteel past. We hebben dat vast nodig ergens in de komende 30 jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij hebben sinds kort een glazenwasseracrobaat die deze buurt als nieuwe klantenkring heeft bestempeld, en die ook bij de onbereikbare plekjes kan komen. De held. Ik ben er blij mee; hij deed laatst voor 100,- alle geschilderde houtwerk & alle ramen in 1x, inclusief de dakramen in de nok, als tussendoorklus. (Normaal alleen de ramen aan de wegkant)
Ik begreep dat het best effect op t rendement kon hebben, fijnstof op die panelen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Handig! Wij hebben eigenlijk alleen maar een raampje aan de zijkant waar we alleen met ladder bij kunnen. Dat is het niet waard om iemand voor te laten komen. Zonnepanelen hoeven eigenlijk ook niet schoongemaakt te worden. Alleen als ik me erger aan een enorme vogelflats zou ik dat doen. Maar voor 16 euro koop ik dan toch maar een glazenwassersset die op die telescoopsteel past. We hebben dat vast nodig ergens in de komende 30 jaar.
Onze leverancier zei dat het eigenlijk geen zak uitmaakt. Als we het echt graag zouden willen, zouden we het wel eens in de 5 jaar kunnen doen zei hij.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik begreep dat het best effect op t rendement kon hebben, fijnstof op die panelen.
Ik google. 2 artikelen uit 2018 bovenaan:quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onze leverancier zei dat het eigenlijk geen zak uitmaakt. Als we het echt graag zouden willen, zouden we het wel eens in de 5 jaar kunnen doen zei hij.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik google. 2 artikelen uit 2018 bovenaan:
NOS : [..] schoonmaken loont.
Trouw: [..] levert niets op.
Ik zou echt niet weten hoe ik dat hier voor elkaar moet krijgen. We hebben 1 slaapkamer, dus apart slapen zou dan al in de woonkamer worden, maar dan kun je elkaar daar ook niet ontlopen. (En zowel ik en vriend studeren/werken nu thuis). Nog niet gesproken over de wc/badkamer.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:47 schreef Lot_1 het volgende:
Verjaardagsboks! Jij vandaag ook alweer een jaar voorbij fris en fruitig vandaan! *likt aan je neus*quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:18 schreef Molo het volgende:
Zo, eens richting een grote bak koffie
Geen hangover, that's great![]()
Tevens, tipje, @:minilot is jarig, 39 alweer als ik me niet vergis
Was dit een afleidingsmanoeuvre van Molo?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Verjaardagsboks! Jij vandaag ook alweer een jaar voorbij fris en fruitig vandaan! *likt aan je neus*
Poeder. En bij toch darmklachten gaan melden dat hij 1 dag geen poedertje had genomen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Er lijkt best wat bewijs te zijn vóór probiotica overigens
Nope. Absoluut niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:47 schreef Lot_1 het volgende:
Jazeker. Als eten voor de deur wordt gezet hoef ik in principe niet naar beneden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:47 schreef Lot_1 het volgende:
Hangt van de vervuiling op de panelen af. Stof en zand geeft niet heel veel minder opbrengst. Mos en groene aanslag wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik google. 2 artikelen uit 2018 bovenaan:
NOS : [..] schoonmaken loont.
Trouw: [..] levert niets op.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Verjaardagsboks! Jij vandaag ook alweer een jaar voorbij fris en fruitig vandaan! *likt aan je neus*
Met een sneltest moet je na negatieve uitslag toch ook nog thuisblijven/isoleren dacht ik? Of is dat niet (meer) zo?quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Morgenvroeg primeur, staaf in mijn neus![]()
Wakker geworden met kuchje en beetje schorre keel. Na een uurtje en thee nog niet weg. En dat was precies wat ik in het voorjaar, toen ik ronddartelde tussen besmette mensen, als enige klacht heb gehad. Staat ook op het COVID lijstje dus maar een spoedafspraak gemaakt.
Kan morgenvroeg pas, dan hopelijk wel morgenavond de uitslag dus dan weet mijn team hoe groot het probleem met kerst gaat zijn. Morgenvroeg sowieso een probleem daar. Ik zou invallen voor een besmette collega
Niet ideaal natuurlijk, maar praktisch gezien is het in dit huis en vooral met een peuter in ons midden niet realistisch uitvoerbaar.quote:
Ik las net een column, vrouw ging weg uit huis, want alle kinderen (die zichzelf prima konden redden) waren besmet en zij niet. Dus eten achter gelaten en weg met hond. Jongste kind toch huilen...niet omdat mama wegging maar omdat ze de hong mee nam. Sta je daar als moederquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet ideaal natuurlijk, maar praktisch gezien is het in dit huis en vooral met een peuter in ons midden niet realistisch uitvoerbaar.
Dit lijkt mij niet corona-proofquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:09 schreef minilot het volgende:
Mijn neef ging een hotel in toen zijn vrouw besmet bleek te zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken iemand die besmet was, als enige in het gezin. Die zat bijna twee weken op zolder, haar man werkte thuis, deed thuisonderwijs voor drie kinderen en het huishouden. Wat een klus. Maar met een beetje pech zich je anders met vijf mensen bijna twee maanden in isolatie. Dus ik begreep de overweging wel.
quote:
Ja, nee, geen speld tussen te krijgen. Alleen ben ik vaak wat visueel ingesteld. Zeg maar. Dus erm.quote:
En dat is dan nog het meest positieve scenario.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken iemand die besmet was, als enige in het gezin. Die zat bijna twee weken op zolder, haar man werkte thuis, deed thuisonderwijs voor drie kinderen en het huishouden. Wat een klus. Maar met een beetje pech zich je anders met vijf mensen bijna twee maanden in isolatie. Dus ik begreep de overweging wel.
Het lijkt mij zelfs de hemel op aard.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:23 schreef Tally het volgende:
Ik zou wel kunnen in zelf isolatie. Al denk ik dat voor de jongste een straf is. Mijn man is bang dat hij moet laten testen. En ondanks dat hij weet dat het met een wattenstafje gebeurd is hij bang dat hij geprikt moet worden![]()
Dus of zij het overleven weet ik niet
Ik denk dat het 2 dagen de hemel is voor mij. En daarna begin ik toch wat onrustig te worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het lijkt mij zelfs de hemel op aard.
Maar helaas. Ik werk thuis en ben braaaaf en krijg geen corona en als ik het wel kreeg zou ik toch niet in zelfisolatie gaan want dat kan ik de vrouw niet aandoen dus blijft het bij dromen![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een werk, maar prachtig resultaatquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef Sarabi het volgende:
Het maken van een houten frame is gelukt![]()
Volgens mij heb ik dit haarwerk al eens laten zien toen ie klaar was, maar nu hangt ie eindelijk![]()
[ afbeelding ]
Dit moet echt mega lang geduurd hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij heb ik dit haarwerk al eens laten zien toen ie klaar was, maar nu hangt ie eindelijk![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou voor optie twee gaan. Ik ga het eten voor vanavond ook maar vast klaarzetten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:37 schreef Barreltje het volgende:
tevens aan het twijfelen of ik een presentatie ga maken OF een steakandguinness pie
Dat begin ik ook steeds meer te merkenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:35 schreef Tally het volgende:
Ik kan niet haken. Zou ik best graag willen. Net als breien. En dan is het leren er van geen problemen. Maar mijn handen. Die schieten zo snel in de kramp dan.
ja dit heb ik ook welquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het geduld voor zulke dingen niet. Ik ben vandaag aan een macrame plantenhanger begonnen, en morgen is die af. Dan vind ik het wel vermakelijk. Langer dan dat en dan beland het gewoon ergens achterin een kast.
Gaat het je nog niet vervelen? Bedoel ik overigens niet aanvallend. Maar ik zit op dag twee van vrij zijn terwijl mijn vriend wel werkt en ik ben erg blij dat ik overmorgen aan de kerstvoorbereidingen kan beginnen.quote:
zou een stew ook zonder selderij kunnen? ik heb het niet in huisquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou voor optie twee gaan. Ik ga het eten voor vanavond ook maar vast klaarzetten.
Alles kan zonder selderij, ALLES.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:47 schreef Barreltje het volgende:
zou een stew ook zonder selderij kunnen? ik heb het niet in huis
quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Maar echt!quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Alles kan zonder selderij, ALLES.
Er is maar heel weinig waar je selderij bij kunt weglaten. Maar stew is er wel 1 van.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
zou een stew ook zonder selderij kunnen? ik heb het niet in huis
Ik begin te merken dat ik dat nu heel erg mis, de contacten met die mensen. In het begin van corona moest ik heel erg wennen omdat dat niet kon, toen kwam er een soort rust en merkte ik hoe erg het me had opgeslokt, en die rust is best lekker. Maar nu pak ik het af en toe online weer op en da's dan best weer fijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gaat het je nog niet vervelen? Bedoel ik overigens niet aanvallend. Maar ik zit op dag twee van vrij zijn terwijl mijn vriend wel werkt en ik ben erg blij dat ik overmorgen aan de kerstvoorbereidingen kan beginnen.![]()
Ik heb een boodschapje gedaan, koekjes gebakken, warme lunch gemaakt, de plantenhanger geknoopt met de TV aan, zo vast het eten klaarzetten, nog een uurtje aan m'n cursus Italiaans, misschien nog een uurtje huishouden en vanavond gezellig even langs een vriendin. Best prima, maar als ik elke dag zo zou moeten vullen, zou ik gek worden.
Ik kreeg gister ineens weer de neiging om vrijwilligerswerk te zoeken. Terwijl dat kansloos is, want naast m'n werk vond ik dat toch net teveel.
Ik vind gepriegel leuk. Dat haken. Vroeger heel veel getekend. Of pergamano. Schilderen. Maar met alles schieten mijn vingers in de kramp. Ook met schrijven alquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat begin ik ook steeds meer te merken![]()
Sommige mensen kunnen echt uren achter elkaar haken maar dat kan ik al lang niet meer.
Met een gezin zal het niet zo handig zijn, maar 9 van de 10 keer koop ik de groenten tegenwoordig gesneden. En aardappels zelfs geschild (zo vaak eet ik die niet) of ik schil ze niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind gepriegel leuk. Dat haken. Vroeger heel veel getekend. Of pergamano. Schilderen. Maar met alles schieten mijn vingers in de kramp. Ook met schrijven alAchter de pc zitten heb ik nergens last van. Maar ook met koken (en dan vooral schillen van aardappels e.d.) heb ik er al last van. Als ik er dan ook zo weer vanaf zou zijn vind ik het nog niet zo'n probleem maar ik houd er de rest van de dag last van. Dus ik sla ff over. Ik geef mijn moeder wel "opdrachten"
Ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die ze voor me kan breien uit een Harry Potter breiboek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik vind dat vaak zo duurquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Met een gezin zal het niet zo handig zijn, maar 9 van de 10 keer koop ik de groenten tegenwoordig gesneden. En aardappels zelfs geschild (zo vaak eet ik die niet) of ik schil ze niet.
Pergamanoquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind gepriegel leuk. Dat haken. Vroeger heel veel getekend. Of pergamano. Schilderen. Maar met alles schieten mijn vingers in de kramp. Ook met schrijven alAchter de pc zitten heb ik nergens last van. Maar ook met koken (en dan vooral schillen van aardappels e.d.) heb ik er al last van. Als ik er dan ook zo weer vanaf zou zijn vind ik het nog niet zo'n probleem maar ik houd er de rest van de dag last van. Dus ik sla ff over. Ik geef mijn moeder wel "opdrachten"
Ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die ze voor me kan breien uit een Harry Potter breiboek
Het meest positieve scenario is dat je of niemand uit je familie aansteekt of allemaal tegelijk zodat je na 20 dagen quarantaine de deur weer uit mag.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dat is dan nog het meest positieve scenario.
Dat vond ik zo leukquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:04 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Pergamanodat heb ik als kind ook nog gedaan!
Ik ben ook wel benieuwd @Sarabi:quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gaat het je nog niet vervelen? Bedoel ik overigens niet aanvallend. Maar ik zit op dag twee van vrij zijn terwijl mijn vriend wel werkt en ik ben erg blij dat ik overmorgen aan de kerstvoorbereidingen kan beginnen.![]()
Ik heb een boodschapje gedaan, koekjes gebakken, warme lunch gemaakt, de plantenhanger geknoopt met de TV aan, zo vast het eten klaarzetten, nog een uurtje aan m'n cursus Italiaans, misschien nog een uurtje huishouden en vanavond gezellig even langs een vriendin. Best prima, maar als ik elke dag zo zou moeten vullen, zou ik gek worden.
Ik kreeg gister ineens weer de neiging om vrijwilligerswerk te zoeken. Terwijl dat kansloos is, want naast m'n werk vond ik dat toch net teveel.
Wow.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoera voor Molo.
Ik heb geloof ik alle soorten selderij in huis:
Knolsederij
Bleekselderij
Selderijblad vers
Selderijblad gedroogd
Selderijzout
Selderijpoeder.
Nee, ik begrijp echt de mensen niet die zich vervelen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
ik een halve knolselderijquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoera voor Molo.
Knolsederij
Bleekselderij
Selderijblad vers
Selderijblad gedroogd
Selderijzout
Selderijpoeder.
Ojaquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:04 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Pergamanodat heb ik als kind ook nog gedaan!
Ik ben er zo een die zich al verveelt in een weekend vrij (zoals nu ieder weekend zonder plannen)quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp echt de mensen niet die zich vervelen.
Er is zoveel leuks te doen.
Wandelen, crea bezig zijn, lezen, tuinieren, koken en zo kan ik wel door gaan.
Of juist gewoon een uur niets en dom tv kijken of op Fok hangen.
Ik vond de maanden oktober en november leuk om fulltike met ons bedrijf bezig te zijn, maar als dat weg valt zou ik echt niet gek worden of mezelf vervelen.
Ik hoorde van de week iets raars. Iemand werkt niet thuis maar op kantoor "want anders verveel ik me zo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp echt de mensen niet die zich vervelen.
Er is zoveel leuks te doen.
Wandelen, crea bezig zijn, lezen, tuinieren, koken en zo kan ik wel door gaan.
Of juist gewoon een uur niets en dom tv kijken of op Fok hangen.
Ik vond de maanden oktober en november leuk om fulltike met ons bedrijf bezig te zijn, maar als dat weg valt zou ik echt niet gek worden of mezelf vervelen.
Dat gevoel heb ik eigenlijk alleen naar mijn vrienden en familie toequote:Op dinsdag 22 december 2020 15:10 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd @:Sarabi:
Je hebt natuurlijk ook wel je bezigheden met de brouwerij.
Ik zou me, in tegenstelling tot Myraela, niet vervelen.
Maar ik zou wel een onrustig gevoel hebben omdat ik zou vinden dat ik wat nuttige bezigheden, gericht op anderen, zou op moeten pakken.
Is dat van die strookjes papier oprollen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ojadat heb ik vroeger ook veel gedaan. Denk dat mijn map nog bij mijn ouders ligt.
Oh wacht dat is het (ja ik had ook zelf kunnen googlen)quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik Googlede op pergamano. Dat is echt tyfuslelijk zeg
Had je dat vroeger als kind ook al?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ben er zo een die zich al verveelt in een weekend vrij (zoals nu ieder weekend zonder plannen)![]()
Daarom wilde ik beginnen met spelletjes, dan heb je samen iets te doen wat niet lamlendig bankhangen is.
Afgelopen weekend voor het eerst Carcasonne gedaan (met extra simpele regels voor mij om te beginnen) maar dat was wel leuk. Dus even kijken of we dat vaker kunnen doen. Ook via marktplaats nog scrabble gekocht voor op de camping volgende week
Online vrijwilligerswerk? Kom hier op fb best wel aanvragen tegen om online Nederlands te praten. Gewoon gezellig kletsen waarbij de een (jij dan) verbeteringen aangeeft in uitspraak etc.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:14 schreef Tally het volgende:
Ik zit nu sinds september thuis en met 2 kinderen heb ik het drukker dan ooit. Maar ik word gek van mezelf omdat ik niets buiten het huis te doen heb. Vrijwilligerswerk heb ik over gedacht maar ik bedenk dan dat ik familieleden heb die mijn hulp ook goed kunnen gebruiken en zonder corona zou ik daar ook zeker vaak zijn. Maar nu met corona blijf ik liever binnen.
Misschien bedoelde ie dat ie prikkels nodig heeft? Ookal zou ik dat niet als vervelen omschrijven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoorde van de week iets raars. Iemand werkt niet thuis maar op kantoor "want anders verveel ik me zo.
Geloof ook niet dat ik me snel zou vervelen. Maar ik zou wel, net als jij, dingen willen/moeten doen. Zoiets als Cat, met katten opvangen zou ik ook wel zien zitten, maar in dit huis onmogelijk (en weer afstaan lijkt me voor mij ook wat lastig)
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is dat er? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien..quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Online vrijwilligerswerk? Kom hier op fb best wel aanvragen tegen om online Nederlands te praten. Gewoon gezellig kletsen waarbij de een (jij dan) verbeteringen aangeeft in uitspraak etc.
Misschien dat het dat is, maar als ik het goed onthouden heb werkt hij op kantoor ook alleen op een kamerquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien bedoelde ie dat ie prikkels nodig heeft? Ookal zou ik dat niet als vervelen omschrijven.
Dan mag hij best mijn dochter ff lenen. Prikkels zat danquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien bedoelde ie dat ie prikkels nodig heeft? Ookal zou ik dat niet als vervelen omschrijven.
Het is vast leuk om te doen. Ik vind heel veel zelfgeknutselde dingen lelijk maar het gaat voor de meesten meer om het proces geloof ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh wacht dat is het (ja ik had ook zelf kunnen googlen)
Maar dat heb ik vroeger ook gedaanwas nog best leuk.
Lelijk wel ja.
Ja, als ik het weer tegenkom laat ik het je weten. Want dat hoeft natuurlijk niet in dezelfde plaats.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Is dat er? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien..
Geen idee eigenlijk. Als kind kon ik echt uren met de Barbies met mijn zusje. Dat herinner ik me vooral eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Had je dat vroeger als kind ook al?
Het helpt misschien ook dat ik sowieso niet zo sociaal ben. Als kind vermaakte ik 9 van de 10x ook mezelf. Heb geen broers en zussen en had maar een paar vriendjes.
Dat heb ik nog steeds met 3d kaarten makenquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]het is nu ook niet meer mijn smaak maar vond het wel altijd leuk om te doen
@:gcjoel nee dat rollen is een van de weinige creatieve dingen waar ik niets van snap
Nee ik ben meer van de druipersquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, als ik het weer tegenkom laat ik het je weten. Want dat hoeft natuurlijk niet in dezelfde plaats.
Las, maar denk niet dat jij daarin kunt helpen, het verzoek van een eritreeer die binnenkort gaat werken als schilder, en in contact wilde komen met een nederlandse schilder zodat hij de Nederlandse vakbenamingen zou kunnen leren.
Dat heb ik dus ook. Ik ging graag in mijn uppie naar de bios. Of even wandelen in de stad en zo. Wandelen in de Efteling.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Als kind kon ik echt uren met de Barbies met mijn zusje. Dat herinner ik me vooral eigenlijk.
Ik ben ook niet sociaal, dus ik mis het ook niet echt om niet af te spreken.
maar wel om gewoon spontaan ergens heen te gaan of een concert , dat soort dingen.
Ja dat eerste is mijn probleem. Als ik niks met het eindresultaat doe dan heb ik al snel geen interesse meer.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is vast leuk om te doen. Ik vind heel veel zelfgeknutselde dingen lelijk maar het gaat voor de meesten meer om het proces geloof ik.
Dat met die rolletjes is filigrino ofzo geloof ik. Dat vond ik wel geinig toen ik klein was. En haarspelden maken van rubber was ook wel tof.
Ja precies, we gingen ook graag ergens wandelen. Maar dan ging ik vaak nog wel drinken of lunchen daar ofzo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik ging graag in mijn uppie naar de bios. Of even wandelen in de stad en zo. Wandelen in de Efteling.
Dat laatste mis ik echt enorm. Was een uitlaatklep die ik toch wel nodig had merk ik nu.
Jij leeft mijn hemel.quote:
Ik heb dat in weekenden inderdaad ook al.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ben er zo een die zich al verveelt in een weekend vrij (zoals nu ieder weekend zonder plannen)![]()
Daarom wilde ik beginnen met spelletjes, dan heb je samen iets te doen wat niet lamlendig bankhangen is.
Afgelopen weekend voor het eerst Carcasonne gedaan (met extra simpele regels voor mij om te beginnen) maar dat was wel leuk. Dus even kijken of we dat vaker kunnen doen. Ook via marktplaats nog scrabble gekocht voor op de camping volgende week
Ik had het idee om afgelopen zondag ff het bos in te gaan. ff weg uit huis en wandelen. Maar dat deed heel NL dus maar weer naar huis.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:28 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja precies, we gingen ook graag ergens wandelen. Maar dan ging ik vaak nog wel drinken of lunchen daar ofzo.
En als je nu ergens wil wandelen met mooi weer is het tyfus druk. Dus ga ik maar niet.
QFTquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Alles kan zonder selderij, ALLES.
Ja precies en dan voel ik me mega duf van de hele dag 'niets doen'quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb dat in weekenden inderdaad ook al.Het is niet dat ik niets kan verzinnen om te doen, maar ik heb gewoon graag een doel. Ik vind het best tof om iets te maken, maar dan moet het wel ergens voor zijn. Ik kan best lezen ter vermaak, maar dan moet ik wel eerst iets anders hebben gedaan voor zo'n momentje ontspanning. Niet omdat ik die ontspanning moet verdienen. Maar ontspanning bovenop ontspanning bovenop ontspanning is bij mij gewoon alleen maar onrust.
Hij is leuk geworden!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef Myraela het volgende:
Ik heb mijn plantenhanger die ik stiekem aan de kant had geschoven ondanks dat ik nog maar 10 knopen hoefde wel maar even afgemaakt. Het is wel echt de simpelste van de simpelste, maar ik vind hem wel tof.
[ afbeelding ]
Noem je dat simpel???quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef Myraela het volgende:
Ik heb mijn plantenhanger die ik stiekem aan de kant had geschoven ondanks dat ik nog maar 10 knopen hoefde wel maar even afgemaakt. Het is wel echt de simpelste van de simpelste, maar ik vind hem wel tof.
[ afbeelding ]
Die zin komt vaak ook pas wanneer er een doel is. Ik kan bijvoorbeeld opzien tegen een stukje wandelen. Maar hetzelfde stuk lopen richting een winkel en weer terug, helemaal prima.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:30 schreef gcjoel het volgende:
Ja precies en dan voel ik me mega duf van de hele dag 'niets doen'
Maar bij mij is dat vervelen ook wel echt een kwaal hoor, want ik kan dan best dingen bedenken maar dan gewoon nergens zin in ook.
Dat heb ik dus ook. Hobby's die ook weer klaar zijn zodra ik heb gemaakt wat ik wilde maken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:32 schreef gcjoel het volgende:
Hij is leuk geworden!
Ik ga mijne nog simpeler maken denk ik.![]()
Toen ik laatste die mislukte maakte vond ik het wel weer leuk om te doen. Mja als ik straks 1 hanger heb is het zat dus is die 'hobby' weer klaar
Na een heel servies beschilderd te hebben ben ik daar mee gestopt. En het servies ondertussen ook de deur uitquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die zin komt vaak ook pas wanneer er een doel is. Ik kan bijvoorbeeld opzien tegen een stukje wandelen. Maar hetzelfde stuk lopen richting een winkel en weer terug, helemaal prima.
[..]
Dat heb ik dus ook. Hobby's die ook weer klaar zijn zodra ik heb gemaakt wat ik wilde maken.![]()
Maar ze komen soms wel weer terug. Als ik een keer een kaartje wil sturen, pak ik wel m'n waterverf er weer bij. Koekjes versieren zal nu ook wel weer een fase zijn, maar dat zal ook wel weer vaker terugkomen.
Nouja, qua 'ontwerp'. Sommige mensen maken hele patronen met verschillende knopen en kralen en dingen. Ik vind het gewoon zo basic leuk. Het is overigens ook niet echt lastig hoor en als het fout gaat, haal je het er zo weer uit.quote:
Ik vind die draai zo mooi en knap gedaan. Maar ik heb nooit wat met knopen/macramé gehad, ook niet toen het zo ongeveer moest op de lagere school. Ik ging breien (ook niet leuk)quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, qua 'ontwerp'. Sommige mensen maken hele patronen met verschillende knopen en kralen en dingen. Ik vind het gewoon zo basic leuk. Het is overigens ook niet echt lastig hoor en als het fout gaat, haal je het er zo weer uit.
Porselein schilderen heb ik ook nog gedaan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Na een heel servies beschilderd te hebben ben ik daar mee gestopt. En het servies ondertussen ook de deur uit
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:10 schreef Lot_1 het volgende:
Ergens baal ik er van dat ik dat nu niet goed kan combineren met werken. Ik zou er daarom wel voor zijn om in de toekomst max. 3 dagen te werken en daarnaast dus tijd over te hebben voor wat er maar op mijn pad komt.
Ben blij dat ik iets eerder magquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zodra ik naast mijn driedaagse werkweek de ruimte heb, ga ik op de bank (of in de moestuin, eerlijk is eerlijk) vegeteren en NIETS NIETS NIETS doen, voor niemand. Vegeteren, gamen, slapen, hangen, boekje lezen, internetten, moestuintje verzorgen, uit mijn neus vreten, voor me uit staren, eens iets lekkers maken, eten, beetje seks als de mogelijkheid zich aandient.
En dan nog een beetje vegeteren.
Ik kijk ernaar uit.
In 2050 ofzo.
Ah...dacht ik. Ik heb wel over pensioen...nog (als het even wil) 8 jaar geloof ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:58 schreef Vanyel het volgende:
Huh?
Ik heb het niet over pensioen. Ik heb het over naast werk.
Geen sneltest, gewoon de reguliere, wel voorrang bij beoordelen ervan. Normaal binnen 48 uur, in mijn geval binnen 24 uur.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Met een sneltest moet je na negatieve uitslag toch ook nog thuisblijven/isoleren dacht ik? Of is dat niet (meer) zo?
Sowieso vervelend joh, hopelijk ben je snel weer fris & fruitig.
Ik wilde net gaan typen dat ik héél veel dingen die zelf gemaakt zijn oerlelijk vind, naar aanleiding van Lucky's gemeende 'wat lelijk' pp dat handgemaakte spul, maar dit is wel leukquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Kroketten, hele dagen kroketten?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen sneltest, gewoon de reguliere, wel voorrang bij beoordelen ervan. Normaal binnen 48 uur, in mijn geval binnen 24 uur.
Fris en fruitig ben ik al, alleen nu opgesloten in mijn huis. Lang leve mijn voedselvoorraden
maar het beste aan koekjes versieren is dat je het nergens hoeft op te hangen en anderen ook niet lastig mee valt, want je eet ze opquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:35 schreef Myraela het volgende:
Dat heb ik dus ook. Hobby's die ook weer klaar zijn zodra ik heb gemaakt wat ik wilde maken.![]()
Maar ze komen soms wel weer terug. Als ik een keer een kaartje wil sturen, pak ik wel m'n waterverf er weer bij. Koekjes versieren zal nu ook wel weer een fase zijn, maar dat zal ook wel weer vaker terugkomen.
Ik hou dus niet van zulke koekjes, veel te zoet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:05 schreef Isabeau het volgende:
maar het beste aan koekjes versieren is dat je het nergens hoeft op te hangen en anderen ook niet lastig mee valt, want je eet ze op
Thanks! Ik vind overigens wel meer zelfgemaakte dingen tof, zolang het allemaal een beetje in balans blijft. Daar gaat het vaak een beetje fout. Dat mensen breien ontdekken en dat je het dan overal in huis weer tegenkomt. Al zijn er ook knutselwerken die je beter kan verbergen. Mijn moeder hangt de diamond paintings nu trots op alsof het kunst is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde net gaan typen dat ik héél veel dingen die zelf gemaakt zijn oerlelijk vind, naar aanleiding van Lucky's gemeende 'wat lelijk' pp dat handgemaakte spul, maar dit is wel leukZou maken. Zou ophagen.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:11 schreef Myraela het volgende:
Ik hou dus niet van zulke koekjes, veel te zoet.Dus ik geef ze wel weg of zet ze op tafel neer bij visite. Maar voelt toch ook anders om weg te geven dan iets zelfgemaakts voor in je huis. Vriendin van mij wilde heel graag iets voor me haken. Uiteindelijk gezegd dat pannenlappen wel leuk zijn voor in de keuken, want anders lag er nu een gehaakt dekentje op de bank.
Precies! En stoofpotjes, snacks, toetjes, had hopen kerstchocolade gekregen. Kont (en komt) goedquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kroketten, hele dagen kroketten?
Hoe voel je je nu, nog steeds schor?
Veel dingen kan je ook in de keukenmachine stoppen. Met koken voor een grote groep gingen dingen als uien en zo na het schillen de keukenmachine in om grof of fijn te hakken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Met een gezin zal het niet zo handig zijn, maar 9 van de 10 keer koop ik de groenten tegenwoordig gesneden. En aardappels zelfs geschild (zo vaak eet ik die niet) of ik schil ze niet.
Lekker!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:04 schreef sigme het volgende:
Vandaag een thuisthuiswerkdag, met liefste ook thuis. Ik had geen eten voorbereid en vroeg vanochtend of hij een wens had, hij wenste groentetaart. Ik had natuurlijk geen tijd voor deeg maken. Geen bladerdeeg in de diepvries. Wel filodeeg. Dus het werd filogroentetaart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu werk ik nog even een uurtje verder en is hij z'n kerstpakket gaan ophalen. Dat is 90km rijden voor een traditionele doos, maar ik vond dat 'ie toch even moest gaan want dan ziet hij de jongens van de planning nog even voordat hij z'n sleutels inlevert (op 1e kerstdag na werken, dan is er niemand op kantoor).
Niet genoeg soep of niet genoeg bier?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:31 schreef Lonaa het volgende:
De erwtensoep voor derde kerstdag is binnen. Kreeg er ook nog bier bij.Ik heb niet het idee dat het genoeg gaat zijn voor 2 volwassenen
Blijven wij gezellig met elkaar kletsen tijdens OEN, ik ben ook alleen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:33 schreef Holyme het volgende:
Vrijwel alle creabea hobbies die hier genoemd zijn, heb ik ook gedaan. Maar meestal is dat dan een uitspatting, ik duik erin, maak veel of iets groots, en san ben ik er weer klaar mee. Haken doe ik nog heel soms, chainmail (armbandjes e.d.) tijdje terug opnieuw gedaan voor een sleutelhanger, en ik vroeg me vooral af hoe ik dat gepruts zo leuk had gevondenNu waterverf aan het leren, en kalligrafie staat ook nog op het lijstje voor ooit.
Cat, hopelijk snel negatieve uitslag
Verder beetje meh gevoel hier, zoals het ernaar uitziet wordt dat zowel kerst als O&N alleen. Niet voor het eerst, maar vooral die laatste vind ik dan toch erg confronterend soms. Inmiddels wel meer contacten dan vruuger, en ligt het ook aan corona, maar toch. Merk dat het wat in de weg zit
Ja, die vind ik dus ook echt heel lelijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:13 schreef Myraela het volgende:
Thanks! Ik vind overigens wel meer zelfgemaakte dingen tof, zolang het allemaal een beetje in balans blijft. Daar gaat het vaak een beetje fout. Dat mensen breien ontdekken en dat je het dan overal in huis weer tegenkomt. Al zijn er ook knutselwerken die je beter kan verbergen. Mijn moeder hangt de diamond paintings nu trots op alsof het kunst is.
Mooi!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Oh datquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net nog iemand uitgenodigd met OEN omdat alleen, maar die durft het toch niet aanquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Blijven wij gezellig met elkaar kletsen tijdens OEN, ik ben ook alleen.
Ik heb via Kaatje ook zulk vrijwilligerswerk, maar dan oefen ik Engels met iemand. Is echt leuk om te doen en een heel behapbare hoeveelheid tijd en energie (ik doe een uur per twee weken)quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Is dat er? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien..
Haha ja dat doe ik nog steeds en het is verschrikkelijk fantastisch hoe veel oerlelijke plaatjes je dan kunt knippen. Ik heb een hele map vol met vadsige engeltjes en rare kleuren bloemen en zoquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat heb ik nog steeds met 3d kaarten maken
vriendinnetje van vroeger deed dat altijd
Die heeft, als enige in mijn kring, nog niet gehoord of hij een verblijfsvergunning onbepaalde tijd heeftquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb via Kaatje ook zulk vrijwilligerswerk, maar dan oefen ik Engels met iemand. Is echt leuk om te doen en een heel behapbare hoeveelheid tijd en energie (ik doe een uur per twee weken)
quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet genoeg soep of niet genoeg bier?
Mooiquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ze krijgt echt heel veel van haar werkgevers. Bizarre hoeveelheden. Het is soms zelfs wat ongemakkelijkquote:
Ohquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die heeft, als enige in mijn kring, nog niet gehoord of hij een verblijfsvergunning onbepaalde tijd heeft
Het gaat vast wel lukken, maar als iedereen in je omgeving het heeft gekregen, is het best moeilijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh
Daar had hij mij niks over gezegd. Dat is natuurlijk ook wel een moeilijk onderwerp om in het Engels te bespreken![]()
Ik hoop het echt voor 'm. Nederland is beter af met mensen als hij.
Zeeland was heerlijk rustigquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:29 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik had het idee om afgelopen zondag ff het bos in te gaan. ff weg uit huis en wandelen. Maar dat deed heel NL dus maar weer naar huis.
In België noemt men het ...selder in plaats van ...selderij.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoera voor Molo.
Knolsederij
Bleekselderij
Selderijblad vers
Selderijblad gedroogd
Selderijzout
Selderijpoeder.
Met het daarop briljante antwoord van Nick Trachet:quote:In NL spreekt met van selderij, wanneer zou die ij in het vlaams weggevallen zijn? Want in frans en engels is het toch ook seleri/celery?
quote:Ik vermoed dat de '-erij' er afgeknipt is omdat het hier taalkundig niet gaat om een verzelfstandiging van een activiteit, zoals in slijterij, slagerij bakkerij, ... kloterij.
De selderij is geen 'plek waar men seldert', maar een groente.
De mensen vonden de uitgang op -ij hier dan ook onpassend en zo werd het selder. Dat is taalrijkdom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |