We horen Herman die in de zon in Frankrijk in het AD de rouwadvertenties doorbladert op oudjaarsdag nogquote:
Kon het me al niet voorstellen maar was de meest logische waartoe ik kwam. Hersenkraker dit hoor.quote:Op maandag 21 december 2020 11:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
We horen Herman die in de zon in Frankrijk in het AD de rouwadvertenties doorbladert op oudjaarsdag nog
Anouk Teeuwe?quote:Op maandag 21 december 2020 10:25 schreef PippenScottie het volgende:
Deze groep of artiest staat 12 keer in de lijst, maar toch horen we deze op 30 december vroeg in de nacht al voor het laatst.
n00biedoobiedoo 4quote:
Het Dorp?quote:Op maandag 21 december 2020 12:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Welk nummer staat dit jaar voor de vierde keer sinds de start van de Top 2000 op plek 27?
Day in the Life?quote:Op maandag 21 december 2020 13:18 schreef ReibRekkel het volgende:
Alle nummers van The Beatles die bij de bovenste 1000 staan, zijn alle edities van de partij geweest, op eentje na. Welke?
n00biedoobiedoo 4quote:
De tweede Hall & Oates heeft er volgens mij niet eerder in gestaanquote:Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef MielMonteur het volgende:
Hall & Oates - Maneater
Hall & Oates - I Can't Go For That
Billy Ocean - Love Really Hurts Without Lube
Roxette - The Look
Opus - Live is Life
?
Maneater is juist, Billy is juist. Nog 3 te gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef MielMonteur het volgende:
Hall & Oates - Maneater
Hall & Oates - I Can't Go For That
Billy Ocean - Love Really Hurts Without Lube
Roxette - The Look
Opus - Live is Life
?
Nog 1 te gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 13:42 schreef PippenScottie het volgende:
Break my stride van Matthew Wilder ongetwijfeld.
Juiste nationaliteit, verkeerde plaat.quote:Op maandag 21 december 2020 14:02 schreef PippenScottie het volgende:
Dolly Dots misschien, Love me just a little bit more?
Dan Rob de Nijs.. zondag?quote:Op maandag 21 december 2020 14:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Juiste nationaliteit, verkeerde plaat.
n00biedoobiedoo 4quote:
Er zijn een heleboel Roll liedjes uit de lijst verdwenen. Waaronder de Ramones.quote:Op maandag 21 december 2020 14:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
Roll Away Your Stone
Rock n Roll Highschool
It's only rock n roll?
Like a Rolling Stone
Artiest is Sandy Coast natuurlijk.
quote:Op maandag 21 december 2020 15:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Summer in the city
Summer of 69(1/5)
Year of Summer
(Het werd zomer?)
quote:Op maandag 21 december 2020 15:59 schreef Tussle266 het volgende:
All summer long(2/5)
Summertime Sadness
Summertime (in twee of drie uitvoeringen)(3/5)
Boys of summer?(4/5)
Nee, mensen kunnen niet kiezen tussen Joe Cocker of Lovin Spoonfulquote:Op maandag 21 december 2020 16:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Geen Summer in the city meer? Wat een gotspe
quote:Summer is Over zal er ook wel niet meer instaan?
Krèkquote:
quote:Op maandag 21 december 2020 16:29 schreef MielMonteur het volgende:
Werewolves of London
Streets of London (1/5)
Belfast Child (2/5)
Warwick Avenue (tellen we dit?)
Metallica - Nottingham Matters![]()
London Calling (3/5)
Englishman in New YORK (zal zeker niet tellen deze)
Galway Girl (4/5)
quote:Op maandag 21 december 2020 16:32 schreef Homdeck het volgende:
Belfast child
London calling
Liverpool rain (5/5)
Galway girl
Mull of kintyre (6/5)
Maar wel een plaatsnaam uit de UKquote:Op maandag 21 december 2020 17:00 schreef MielMonteur het volgende:
Randy Newman - Birmingham gaat over Birmingham Alabama toch?
Mag dit twee punten opleveren?quote:Op maandag 21 december 2020 17:19 schreef MielMonteur het volgende:
China Girl
Big In Japan
Cambodia
Voodoo Chile
Don't Cry For Me Argentina
Mexico
Amerika
Deutschland
Holiday in Spain
Back in the USSR
Ik had ook wel om 15 kunnen vragen geloof ikquote:Op maandag 21 december 2020 17:19 schreef MielMonteur het volgende:
China Girl
Big In Japan
Cambodia
Voodoo Chile
Don't Cry For Me Argentina
Mexico
Amerika
Deutschland
Holiday in Spain
Back in the USSR
Hij mag ook best open blijven met t T2000-criterium hoor, dan denk ik nog even verder ;-)quote:Op maandag 21 december 2020 17:27 schreef MielMonteur het volgende:
PippenScottie 6
Scorpion_17 6,5
cafca 4
n00biedoobiedoo 4
MielMonteur 3
Homdeck 2
ReibRekkel 2
Berkery 1
Bugno 1
Gale_Boetticher 1
Koffieleuk 1
Mexicanobakker 1
Tussle266 1
Je was erbij voordat ik mijn top 2000-criterium had toegevoegd
Ah joh ga lekker je gang. Enthousiasme mag beloond worden!quote:Op maandag 21 december 2020 17:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hij mag ook best open blijven met t T2000-criterium hoor, dan denk ik nog even verder ;-)
Ok ok :-)quote:Op maandag 21 december 2020 17:30 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ah joh ga lekker je gang. Enthousiasme mag beloond worden!
Toch een adequate comeback voor iemand die 2 minuten daarvoor nog lama post ;-)quote:Op maandag 21 december 2020 17:36 schreef Homdeck het volgende:
Rob Stenders
Ron Stoeltie
Ruud de Wild
Ruud Hendriks
Rick van Veldhuizen
Nu of ooit? Nu weet ik het niet, maar ooit heb ik wel een idee, dat was volgens mij dat gejengel van All-4-one. Verder kan ik me geen a-capella voor me halen.quote:Op maandag 21 december 2020 17:41 schreef Homdeck het volgende:
Wat van wie is het enige volledig a capella gezongen nummer in de lijst?
Nu, maar ik denk dat het ook de enige ooit is.quote:Op maandag 21 december 2020 17:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nu of ooit? Nu weet ik het niet, maar ooit heb ik wel een idee, dat was volgens mij dat gejengel van All-4-one. Verder kan ik me geen a-capella voor me halen.
Jepquote:
Hoogste genoteerde plaat nu niet meer aanwezig?quote:Op maandag 21 december 2020 18:24 schreef Homdeck het volgende:
Eens![]()
Welk top 2000 record heeft Katie Melua met The Closest Thing To Crazy in handen?
Dat zou zomaar eens kunnen, maar is niet wat ik zoek.quote:Op maandag 21 december 2020 18:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hoogste genoteerde plaat nu niet meer aanwezig?
Juist, 1854 plekken in 2005.quote:
Dankje! Nee die is helaas te jongquote:Op maandag 21 december 2020 19:09 schreef Homdeck het volgende:
Leuke vraag, gokje op Jerry Lee Lewis.
dingdingding! Island in the sun was de eerste 13 edities van de partijquote:
Klopt inderdaad als je duo's/groepen meerekent! Ik bedoelde eigenlijk alleen solo.quote:
quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:54 schreef MielMonteur het volgende:
Dan Graceland? Dat is in ieder geval al jaren de hoogste Paul Simon. Weet niet of er een De Leeuw/McCartney hoger staat
Netjes. Ik twijfelde over water, want niet echt een drankquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:57 schreef ReibRekkel het volgende:
Red red whine, whisky in the jar, water of love, champagne supernova en Margherita!
Aan die laatste twee had ik zelf niet gedacht!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:57 schreef ReibRekkel het volgende:
Red red whine, whisky in the jar, water of love, champagne supernova en Margherita!
Oke ja misschien is ie wel te lastig. Het is geen Golden Earring. Ik laat m nog even staan met nog een tip, het is Nederlandstaligquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:42 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb echt geen idee, maar ik wil wel een keertje gokken. Iets van Golden Earring? Back Home en She Flies on strange wings staan altijd rond die regionen. Is het één van die twee?
quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:33 schreef PippenScottie het volgende:
I would do anything for love but I won’t do that (1/3)
The day that curly Billy shot down crazy Sam McGee (2/3) ik was te laat met mn edit dus deze telt ook
I would lie for you and that is the truth
In dat geval...quote:
Vreemd, ik heb het topic in de gaten gehouden op de desktop maar deze reactie was daar niet te zien. Nu op de mobiel wel, beter laat dan nooit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In dat geval...
You took the words right out of my mouth
Meat Loaf is een beetje vals spelen in deze categorie
Daarom: This town ain’t big enough for the both of us
quote:
Klopt!quote:Op woensdag 23 december 2020 10:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zal wel iets met de single release te maken hebben.
Maar dan ga ik voor Otherside
Helemaal waarquote:Op woensdag 23 december 2020 10:53 schreef pipster het volgende:
Huh, maar Scar Tissue en Californication staan toch op hetzelfde album????
Ik tel de boten als 1, aangezien nachtboot niet echt een specifiek type boot.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:28 schreef Tussle266 het volgende:
Drive my car
Midnight train to Georgia
Nightboat to Cairo
I you were a sailboat
Ik geef het stokje door aan de volgende...
Hmm, een nachtboot lijkt me een ferry en een zeilboot iets anders. Maar jouw vraag natuurlijk, dus nog 7 te gaan dan?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik tel de boten als 1, aangezien nachtboot niet echt een specifiek type boot.
Voor de ferry zijn nog andere specifiekere opties :-)quote:Op woensdag 23 december 2020 11:31 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hmm, een nachtboot lijkt me een ferry en een zeilboot iets anders. Maar jouw vraag natuurlijk, dus nog 7 te gaan dan?
quote:Op woensdag 23 december 2020 11:33 schreef PippenScottie het volgende:
Nine million bicycles in Beijing 4/10
Leaving on a jet plane 5/10
Rocket man 6/10
Yellow submarine 7/10
Apache? 8/10
A horse with no name Hmmh geen uitgesproken vervoermiddel
Sk8ter boi? Nooit in de lijst gestaan volgens mij
Mercedes Benz (reken ik onder car)
Led Zeppeling is geen nr dus die laat ik even gaan. En ik bedoelde eigenlijk in de titel maar dat staat niet duidelijk in de vraag dus Dodenrit reken ik goed. 9/10 Want dat gaat over een trojka natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:38 schreef PippenScottie het volgende:
Telt Led Zeppelin of REO Speedwagon ook?
Of dodenrit?
10/10quote:
nepotisme!quote:Op woensdag 23 december 2020 12:56 schreef PippenScottie het volgende:
En dat allemaal zonder Paul de Leeuw to noemen.
En Bohemian Rhapsody en de Macarena
Pipster wint
Juistem hup Pips hupquote:Op woensdag 23 december 2020 13:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gladde Ridder en je familie :-)
Had ik ook verwacht maar die staat, volgens de officiële database van Pino, als Peter Tosh solo in de lijst.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:24 schreef PippenScottie het volgende:
Is een duet een solo-notering?
Zo ja, dan gok ik Walk and don't look back
Zou deels over hem gaan, maar is t ook niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:32 schreef MadMaster het volgende:
You're So Vain (op de achtergrond)...
Yesquote:
Dancing-, Killer-, Ruthless-, Ice-...quote:Op woensdag 23 december 2020 23:21 schreef Berkery het volgende:
Queen heeft de meeste nummers in de top 2000 (34), en Ik tel 5 nummers met 'Queen' in de titel. Welke 5?
Wacht niet op mij voor goedkeuring, ik ga pitten![]()
Daar dacht ik wel aan, maar ik had alleen de Queen-versie in mijn hoofd en ik kon me al niet voorstellen dat die erin stond. Maar het waren de Sex Pistols.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:30 schreef koffieleuk het volgende:
God Save The Queen!
@:Janneke141 punt is voor jou wat mij betreft
Lijkt me mooiquote:Op donderdag 24 december 2020 00:38 schreef pipster het volgende:
RHCP - Snow
Blue Nile - Tinseltown in the Rain
Scorpions -Wind of Change
Neil Young - Like a Hurricane
Bruce Springsteen- Thunder Road
The Doors en Katarina and the Waves staan er helaas niet in.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:15 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Xavier Rudd - Follow The Sun, The Doors - Waiting for The Sun, Norah Jones - Sunrise, George Michael - Don't Let The Sun Go Down On Me, Bruce Springsteen - Waiting On A Sunny Day, Armin van Buuren - Sunny Days, Katrina & The Waves - Walking On Sunshine..
Te laat misschien , maar wel met de aanvuliing tot 10!quote:Op donderdag 24 december 2020 10:18 schreef MadMaster het volgende:
Sunny Afternoon - Kinks
House Of The Rising Sun - Animals
Black Hole Sun - Soundgarden
Ain't No Sunshine - Bill Whithers
Waiting For The Sun - The Doors
Here Comes The Sun - Beatles
Always The Sun - Stranglers
En te laat...
Is dat de beroemde Take Me Home, Country Roads curve misschien?quote:
Die heb ik heel bewust verwijderd, anders is het natuurlijk wel heel makkelijk...quote:Op donderdag 24 december 2020 11:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Strafpunt voor niet definiëren van de x- en y-as
De grafiek heb ik zelf gemaakt, geen idee wat er in omloop is.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:42 schreef ReibRekkel het volgende:
Is dat van hoog naar laag of van laag naar hoog want beide zijn in omloop
quote:Op donderdag 24 december 2020 11:41 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Is dat de beroemde Take Me Home, Country Roads curve misschien?
quote:
De tijd kan gewoon doorlopen...quote:Op donderdag 24 december 2020 11:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Op de plek van Take Me Home, Country Roads bedoelde ik natuurlijk Thank God I'm A Country Boy.. Stop de tijd!
Is het Undefined van As I Lay Dying?quote:Op donderdag 24 december 2020 11:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die heb ik heel bewust verwijderd, anders is het natuurlijk wel heel makkelijk...
Nooit van gehoord, dusquote:Op donderdag 24 december 2020 11:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Is het Undefined van As I Lay Dying?
Nee, dat ziet er zo uit...quote:Op donderdag 24 december 2020 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sebastián van cockney rebel?
Nee, dat kan niet.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Is het je moeder op een driewieler van de Gebroeders Ko?
Sorry echt heel moeilijk te doen zonder enig idee van schaal. T kan net zo goed een plaat zijn die tussen 1100 en 1300 heeft bewogen
Stond ooit in de Top 100, ja...quote:Op donderdag 24 december 2020 11:56 schreef PippenScottie het volgende:
Ik denk dat we een notoire daler zoeken, een grote hit van het eerste uur..
Die dan niet...quote:Barry Ryan - Eloise?
Die staat nu nog een stuk hoger dan de gezochte song...quote:Op donderdag 24 december 2020 11:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Animals - House of the Rising Sun?
Die stond alleen in 2000 in de Top 100.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hmmh, Europe - Final Countdown? Stond vroeger in de Top 100
Riders on the Storm?quote:Op donderdag 24 december 2020 12:17 schreef MadMaster het volgende:
Luister nu eens naar de Top 4000...
Correct, maar ik heb niet beweerd dat het die song is...quote:
Ah, dan is 'ie op nog een zender te horen...quote:-edit- oh, verkeerde zender
Nah, dat wordt met hagel schieten. Iemand anders mag 'm inkoppen.quote:
quote:
Volgens mij klopte alleen Janis Joplin niet, dus Skik en Daniel Lohues voldoet. Die andere 2 kloppen volgens mij ook weer niet, maar dat maakt niet uit.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:39 schreef cafca het volgende:
Reserve:
Pink Floyd/Roger Waters
Skik/Daniel Lohues
Supertramp/Roger Hodgson
Dat zijn ze allemaal, volgens mij.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Split Enz, Tim Finn en Lorde?
Ooh, weet alleen Jarvis Cocker van Pulp..quote:Op donderdag 24 december 2020 17:10 schreef PippenScottie het volgende:
Mag ik even kapen?
Ik keek gisteren weer eens Harry Potter en de Goblet of Fire en bij het bal trad een rockgroep op. De leden van welke twee Top 2000 bands speelden in deze rockgroep, Weird Sisters?
En Ian Brown, maar Richard Harris ook.quote:
Mag Ik Dan Bij Jou - Claudia de Breij?quote:Op donderdag 24 december 2020 20:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan ik mijn vraag stellen:
Serious request is afgelopen. Elk jaar is er een themalied. Meestal hoor je ze nooit meer, maar er is één uitzondering. Deze staat in de Top 2000. Welk liedje van wie?
Verliefdheid is een toverbal?quote:Op donderdag 24 december 2020 20:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan ik mijn vraag stellen:
Serious request is afgelopen. Elk jaar is er een themalied. Meestal hoor je ze nooit meer, maar er is één uitzondering. Deze staat in de Top 2000. Welk liedje van wie?
Berkery 2quote:
Helemaal goed!quote:
Deze drie hebben allemaal een nummer in de lijst waarvan minstens één woord in de titel met een S begint. Noem van elke artiest eentjequote:
quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:31 schreef ReibRekkel het volgende:
So Lonely
Shut Your Eyes
How Soon Is Now?
Scorpion_17 9,5quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |