SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.blablablabla
Waar kwam je vandaan? Ben je Nederlander?quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:08 schreef Jed1Gam het volgende:
In het vliegtuig de mededeling gekregen dat we de gezondheidsverklaring mee moesten nemen naar de douane.
Bij de douane kan je gewoon doorlopen, verklaring ligt nu in de prullenbak. Top geregeld NL
Uit Zwitsersland, ben wel Nederlander, maar woon al meer dan 10 jaar buiten NL.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar kwam je vandaan? Ben je Nederlander?
R 0,4 hoger. Daar is geen houden aan. Als je aanneemt dat R=0,7 de absolute ondergrens is die je kunt halen (dat las ik ergens) dan heb je gewoon een gigantisch probleem. Dan wordt het gewoon riemen vast en God zegene de greep.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)mettelijker~a9ae4b57
Tot 70% besmettelijker, hoe gaan ze dat in godsnaam nog beteugelen tot februari/maart
Moet de luchtvaartmaatschappij controleren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Uit Zwitsersland, ben wel Nederlander, maar woon al meer dan 10 jaar buiten NL.
De douane is zeker na 17:00 naar huis en zit er niemand meer.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:08 schreef Jed1Gam het volgende:
In het vliegtuig de mededeling gekregen dat we de gezondheidsverklaring mee moesten nemen naar de douane.
Bij de douane kan je gewoon doorlopen. Verklaring ligt nu in de prullenbak. Top geregeld NL
Ik heb gehoord van het RIVM dat de kans nihil is dat dit ook naar Nederland komt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Elan het volgende:
Tot 70% besmettelijker, hoe gaan ze dat in godsnaam nog beteugelen tot februari/maart
Zullen we zulke fatalistische blikken nog even laten zitten? Daar wil ik écht nog niet eens aan denken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
R 0,4 hoger. Daar is geen houden aan. Als je aanneemt dat R=0,7 de absolute ondergrens is die je kunt halen (dat las ik ergens) dan heb je gewoon een gigantisch probleem. Dan wordt het gewoon riemen vast en God zegene de greep.
En anders vieren we het in kleine groepjes!quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb gehoord van het RIVM dat de kans nihil is dat dit ook naar Nederland komt.
Met wat geluk zijn ze er op tijd bij geweest en merken we er niets vanquote:Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Elan het volgende:
Zijn ook maar schijnmaatregelen. Men wil helemaal niet ingrijpen maar kan er niet eerlijk over zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De douane is zeker na 17:00 naar huis en zit er niemand meer.
Zou zo maar kunnen in Nederland.
Net zoals gelande mensen in de avond/nacht niet werden getest.
Ohja, zoals carnaval.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En anders vieren we het in kleine groepjes!![]()
O wacht....
Blijven briljante tweets.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ohja, zoals carnaval.
Ik denk overigens ook dat ze wel goed voorbereid zijn voor als het deze kant op komt, net zoals bij het begin van de pandemie.
[ twitter ]
Ja klopt, contact was maandag. App had al voor me uitgerekend dat ik me dan vanaf vandaag mag laten testen, of anders t/m donderdag in quarantaine moet.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:28 schreef Anton91 het volgende: [..] Moet je niet eerst 5 dagen wachten na het contact?
Ik ken POV alleen uit een andere branche..quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik was zojuist op youtube POV (point of view) filmpjes aan het kijken van vrachtwagenchauffeurs.
Ik weet oprecht niet waarom
Precies, komt allemaal goed, alles is geregeld voor als het zover is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ohja, zoals carnaval.
Ik denk overigens ook dat ze wel goed voorbereid zijn voor als het deze kant op komt, net zoals bij het begin van de pandemie.
[ twitter ]
Wie weten waren dat wel dezelfde soort filmpjes?quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken POV alleen uit een andere branche..
Och God ja. Dat hebben we ook nog gehad, ik was het alweer vergeten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De douane is zeker na 17:00 naar huis en zit er niemand meer.
Zou zo maar kunnen in Nederland.
Net zoals gelande mensen in de avond/nacht niet werden getest.
En anders pikt ons fijnmazige systeem dit met griep vergelijkbare virus zo op!quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb gehoord van het RIVM dat de kans nihil is dat dit ook naar Nederland komt.
Dacht al dat het aan mij lag. Kreeg spontaan inspiratie voor een post.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken POV alleen uit een andere branche..
Verdrongen heet dat!quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och God ja. Dat hebben we ook nog gehad, ik was het alweer vergeten.
Is dat laatste scenario, waarin dat niet het geval is eigenlijk al 100% uitgesloten?quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:24 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Met wat geluk zijn ze er op tijd bij geweest en merken we er niets van
Als het dan uiteindelijk maar geen gevolgen heeft voor de effectiviteit van het vaccin.
100% nog wel. Sinds afgelopen maandag...quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat laatste scenario, waarin dat niet het geval is eigenlijk al 100% uitgesloten?
Mondkapjes zijn schijnveiligheid. Al vindt Jaap dat volgens mij nog steeds.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:46 schreef Luke83 het volgende:
De tweets over het verloop/verspreiding van de ziekte kan ik ze nog wel vergeven, nieuw virus dit dat. Maar de uitspraak dat carnaval in kleine groepen wordt gevierd, en dat Nederland een beetje stout was t.o.v. adviezen van WHO, mijn hemel wat een droevenis.
Dat is natuurlijk ook deels zo.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn schijnveiligheid. Al vindt Jaap dat volgens mij nog steeds.
Falend beleid toewijden aan een mutatie. Het begint steeds doorzichtiger te worden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:05 schreef Elan het volgende:
Hoog BNW gehalte hier.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen dat Pfizer vaccin toch gewoon loslaten op die nieuwe variant en kijken wat het doet? Hoeft toch geen maanden te duren allemaal.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
100% nog wel. Sinds afgelopen maandag...
Dat lijkt mij dan weer uitgesloten.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft dat bij herhaling gezegd.
Het zal misschien ook weinig uitmaken als je toch afstand houdt, je handen wast, drukte mijdt etc. Probleem is alleen dat de papieren werkelijkheid van het RIVM niet altijd overeenkomt met de praktijk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die Pfizer vaccins moeten nog 'intrekken' zeg maar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kunnen dat Pfizer vaccin toch gewoon loslaten op die nieuwe variant en kijken wat het doet? Hoeft toch geen maanden te duren allemaal.
Volledig correct.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal misschien ook weinig uitmaken als je toch afstand houdt, je handen wast, drukte mijdt etc. Probleem is alleen dat de papieren werkelijkheid van het RIVM niet altijd overeenkomt met de praktijk.
Beetje luchtigheid mag best op z’n tijd.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:55 schreef VoMy het volgende:
Oh het gebruikelijke 'manipuleer uitspraken van vroeger om goedkoop te scoren'-uurtje is weer begonnenkansloos gedrag.
Jaaah.... want welke regeringsleider wil nu niet zijn bevolking binnen opgesloten zien tijdens de kerst!quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:00 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Deze mutatie is toch veel eerder al gevonden, en is al wijdverspreid in veel landen. Ik snap de paniek hierom niet zo. Dat ze maatregelen instellen om die mutatie lijkt mij eerder het benutten van een kans om mensen op te hokken met kerst zonder al te veel tegenstand.
Het probleem is juist dat mensen minder afstand houden met zo'n ding op. Mocht het al een positief effect hebben wordt het daarmee weer tenietgedaan.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal misschien ook weinig uitmaken als je toch afstand houdt, je handen wast, drukte mijdt etc. Probleem is alleen dat de papieren werkelijkheid van het RIVM niet altijd overeenkomt met de praktijk.
En dan nog mensen die het goedpraten he. Hier de hele rits:quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geeft wel vertrouwen dat zij het kabinet adviseren.
En diezelfde regeringsleider is ook niet zwaar de sigaar als zoiets uitkomt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jaaah.... want welke regeringsleider wil nu niet zijn bevolking binnen opgesloten zien tijdens de kerst!![]()
![]()
![]()
Waar heb jij het over? Er is toch een pandemie gaande? Zonder angst krijg je geen mensen die zich aan de maatregelen houden. Dat werkte uitstekend in maart, nu niet meer. Zie je terug in de cijfers.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jaaah.... want welke regeringsleider wil nu niet zijn bevolking binnen opgesloten zien tijdens de kerst!![]()
![]()
![]()
Misschien volgende keer iets duidelijker zijn in je post dan. Je klonk als een wappie.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:06 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Er is toch een pandemie gaande? Zonder angst krijg je geen mensen die zich aan de maatregelen houden. Dat werkte uitstekend in maart, nu niet meer. Zie je terug in de cijfers.
Niet de maatregelen deden de cijfers toen dalen maar bange mensen.
Wat maakt iemand een wappie? Men strooit wel erg graag in het rond met die term indien een mening of uitspraak van diegene hen niet zint merk ik. Wat maakt het dat jij de overheden blindelings vertrouwd?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien volgende keer iets duidelijker zijn in je post dan. Je klonk als een wappie.
Het gaat al mis bij #1. Inmiddels is gezondheid alleen nog maar gedefinieerd als 'geen corona'.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad met kritiekpunten. Waarom het misschien toch beter is om niet met lockdowns aan de gang te gaan.
Omdat ik geen enkele reden zie om de overheid te verdenken ons te willen opsluiten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:16 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Wat maakt iemand een wappie? Men strooit wel erg graag in het rond met die term indien een mening of uitspraak van diegene hen niet zint merk ik. Wat maakt het dat jij de overheden blindelings vertrouwd?
We hebben eerder mensen aan de macht gehad met verschrikkelijke overtuigingen, je moet niet denken dat het uitgesloten is dat dat weer gaat gebeuren en alles maar blindelings volgen, ik zeg niet dat dat aan de hand is, maar het is altijd zaak om op te blijven letten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Omdat ik geen enkele reden zie om de overheid te verdenken ons te willen opsluiten.
Zeker niet met het beleid wat hier gevoerd wordt.![]()
Begrijp ik nu dat je je uitspraak "Dat ze maatregelen instellen om die mutatie lijkt mij eerder het benutten van een kans om mensen op te hokken met kerst zonder al te veel tegenstand." alsnog verdedigt?
Hoe meer puinhoop hoe beter. Met hun belachelijke vuurwerkverbod, wat helemaal niks met corona te maken heeft. Ik ben hier niet droevig om. Een pandemie misbruiken om je politieke agenda er zonder veel weerstand doorheen te drukken is misselijkmakend.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoopvol bericht ... NOT![]()
Hoop voor de overheid dat ze tot bzinning komen voor de 31e .. anders wordt de verwachte puinhoop alleen maar groter (en ik geef de politie geen ongelijk ... beetje als levend schild gaan dienen in dit wanbeleid ..)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)iet-uitgesloten.html
Mutaties van Covid19 die makkelijker lijken te verspreiden zijn wel eerder gevonden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:00 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Deze mutatie is toch veel eerder al gevonden, en is al wijdverspreid in veel landen. Ik snap de paniek hierom niet zo. Dat ze maatregelen instellen om die mutatie lijkt mij eerder het benutten van een kans om mensen op te hokken met kerst zonder al te veel tegenstand.
Er zijn al tienduizenden coronamutaties waargenomen meende ik ergens gelezen te hebben. Tot nu toe allemaal onschuldig maar het is wachten op een mutatie die ook de strains treft wat het vaccin waardeloos maakt. Dan kan je weer opnieuw beginnen en wordt 2021 ook een topjaar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mutaties van Covid19 die makkelijker lijken te verspreiden zijn wel eerder gevonden.
De gedachte dat Regeringen dit - als ze dit al onderkennen - benutten voor andere maatregelen met een ander doel dan verspreiding te voorkomen, lijken mij gezocht.
Dit zo typeren is dan het complot zoeken dat in de praktijk normaal gedrag is door reageren zoals anderen dat ook doen. Het ongericht en onbegrijpelijk acties nemen is mogelijk dan idd als paniek te zien.
Het lijkt mij eerder dat er een "Covid19 factor" is die regeringen in een soort overreactie brengt welke helaas niet tijdig stopt. Een beetje zoals Covid19 in het lichaam ronddraaft en waar het afweersysteem dan allerlei essentiële "organen" stillegt ivm met de aandacht voor Covid19 besmetting.
Sws is het beter voor een regering te reageren, dan achteraf laten vast te stellen dat er wel gereageerd had moetenworden. Het volk eist en vraagt ook daarom: doe iets. Safety "Cover Your All" ways first.
Geen rechter die een meer dan symbolische actie gaat toestaan met oud jaar. Maak je niet druk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoop voor de overheid dat ze tot bzinning komen voor de 31e .. anders wordt de verwachte puinhoop alleen maar groter (en ik geef de politie geen ongelijk ... beetje als levend schild gaan dienen in dit wanbeleid ..)
Opzich bescheiden looneis.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Even 10-15 mld door de pot als je het over Nederland hebt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Leuke invalshoek. Ik zie nog wel wat bezwaren. Maar best grappig om eens over na te denken.
Hmmm... best wel lastig om een vaccin te testen op een besmettingsmutatie die al actief is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kunnen dat Pfizer vaccin toch gewoon loslaten op die nieuwe variant en kijken wat het doet? Hoeft toch geen maanden te duren allemaal.
Of er komt een mutatie die het hele virus waardeloos maakt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:46 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Er zijn al tienduizenden coronamutaties waargenomen meende ik ergens gelezen te hebben. Tot nu toe allemaal onschuldig maar het is wachten op een mutatie die ook de strains treft wat het vaccin waardeloos maakt. Dan kan je weer opnieuw beginnen en wordt 2021 ook een topjaar.
Dat kan makkelijk uit, daar hoef je het niet om te laten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even 10-15 mld door de pot als je het over Nederland hebt.
Nah, dat hangt nogal af van de vraag of je zonder die investering ook een voldoende vaccinatiegraad haalt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk uit, daar hoef je het niet om te laten.
Klinkt als, die avondklok komt er wel aan op de 31e. Zou trouwens niet heel goed voor de beeldvorming van de politie zijn om dan op de 31e actie te gaan voeren..quote:
Waar kan ik tekenen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:57 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Of er komt een mutatie die het hele virus waardeloos maakt.
De kop is nota bene “if necessary”. Dus die nam ik even aanquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nah, dat hangt nogal af van de vraag of je zonder die investering ook een voldoende vaccinatiegraad haalt.
Dat is vooral het punt.quote:Daarnaast heeft het ook nog wel wat andere implicaties.
Ja dat schijnt normaal te zijn hier, mensen voor wappie uitmaken als ze een andere mening hebben. Erg jammer .quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:16 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Wat maakt iemand een wappie? Men strooit wel erg graag in het rond met die term indien een mening of uitspraak van diegene hen niet zint merk ik. Wat maakt het dat jij de overheden blindelings vertrouwd?
Het mooie van mRNA vaccins is dat ze heel eenvoudig aan te passen zijn op dit soort mutaties. Ze worden nooit nutteloos.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:46 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Er zijn al tienduizenden coronamutaties waargenomen meende ik ergens gelezen te hebben. Tot nu toe allemaal onschuldig maar het is wachten op een mutatie die ook de strains treft wat het vaccin waardeloos maakt. Dan kan je weer opnieuw beginnen en wordt 2021 ook een topjaar.
Het is een zwaktebod, bedoeld om de discussie plat te slaan. Vrij ironisch zie ik, met de video van Youp die ik net postte, maar dat even terzijdequote:Op zaterdag 19 december 2020 23:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat schijnt normaal te zijn hier, mensen voor wappie uitmaken als ze een andere mening hebben. Erg jammer .
Nee dat verbod op alcoholverkoop na 20u dan...quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Hoe meer puinhoop hoe beter. Met hun belachelijke vuurwerkverbod, wat helemaal niks met corona te maken heeft. Ik ben hier niet droevig om. Een pandemie misbruiken om je politieke agenda er zonder veel weerstand doorheen te drukken is misselijkmakend.
Als je gelooft dat vaccins chips, autisme of enge bijwerkingen met zich meebrengen, dan laat je je voor 1000 euro toch nog steeds niet vaccineren?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Leuke invalshoek. Ik zie nog wel wat bezwaren. Maar best grappig om eens over na te denken.
Want een enorme puinhoop is wél proportioneel en iets om je agenda door te drukken?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Hoe meer puinhoop hoe beter. Met hun belachelijke vuurwerkverbod, wat helemaal niks met corona te maken heeft. Ik ben hier niet droevig om. Een pandemie misbruiken om je politieke agenda er zonder veel weerstand doorheen te drukken is misselijkmakend.
Ook principes hebben een prijs natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Als je gelooft dat vaccins chips, autisme of enge bijwerkingen met zich meebrengen, dan laat je je voor 1000 euro toch nog steeds niet vaccineren?
Klopt. Maar je moet dan wel weer die hele testfase in.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het mooie van mRNA vaccins is dat ze heel eenvoudig aan te passen zijn op dit soort mutaties. Ze worden nooit nutteloos.
Mogen ze er wmb inhouden. Prima regel.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee dat verbod op alcoholverkoop na 20u dan...
Hoe groot zou die groep echt zijn? Ik denk dat het gros van de weigeraars dat maar een beetje aanklampt om hun verzet te verklaren. Die kun je wel over de streep trekken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Als je gelooft dat vaccins chips, autisme of enge bijwerkingen met zich meebrengen, dan laat je je voor 1000 euro toch nog steeds niet vaccineren?
Leg uit.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mogen ze er wmb inhouden. Prima regel.
Je bedoelt vast het vaccin wat zeker niet uit te sluiten is dat die op een zeker moment ineffectief blijkt te zijn voor een bepaalde virusvariant. Ik vermoed echter dat dit heel, heel erg lastig zal zijn om vast te stellen wanneer (verschillende) vaccins eenmaal hun intrede hebben gedaan.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:57 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Of er komt een mutatie die het hele virus waardeloos maakt.
En toch is dat wel ironisch van deze discussie telkens. Als er ergens belastingkorting voor een groep komt wordt er huiverig naar gekeken en gezegd dat er een alternatieve agenda is, maar dit wordt ‘zomaar’ goed gevonden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook principes hebben een prijs natuurlijk.
Maar daarin schuilt ook precies het gevaar. Mensen betalen om medische handelingen te ondergaan kan tot nare situaties leiden, ook al is dat in dit geval waarschijnlijk niet zo.
Toch weer 3-5%.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk uit, daar hoef je het niet om te laten.
Dit is de VS, 340 miljoen inwonders, do the mathquote:Op zaterdag 19 december 2020 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even 10-15 mld door de pot als je het over Nederland hebt.
In de VS doen ze ook geen moeite meer om de staatsschuld te beheersenquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is de VS, 340 miljoen inwonders, do the math
quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het mooie van mRNA vaccins is dat ze heel eenvoudig aan te passen zijn op dit soort mutaties. Ze worden nooit nutteloos.
Klopt..... maar om dan ieder keer weer de wereld door die procedure-stress te krijgen, zal nog een flinke opgaaf gaan blijken te zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Da's wel een punt, ja.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In de VS doen ze ook geen moeite meer om de staatsschuld te beheersen
Overigens ben ik niet perse tegen een hogere staatsschuld, maar de overheid is tegenwoordig wel heel scheutig geworden met douceurtjes. Nu wil de politie weer geld, straks het onderwijs, dan weer de gemeente. We moeten proberen de uitgaven te laten mee bewegen met de economie.quote:
Ongelooflijk, terwijl de makro voor consumenten gewoon duurder is dan de ah.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:25 schreef Predator40 het volgende:
wie zei er nou dat het onzin was toen ik dit van de week zei ? ( en toen was het nog open voor particulieren )
https://www.gelderlander.(...)daarbinnen~a701e247/
Simpel toch? Dat is geen covid. Alle regels en beperkingen die we ons de afgelopen jaren (vaak terecht) opgelegd hebben gelden niet meer.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:25 schreef Molo het volgende:
Waarom zou je absoluut geen geld mogen betalen aan orgaandonoren, bloeddonoren, draagmoeders of spermadonoren, en ineens wél voor Covidvaccinaties
Echt, world's gone mad
vooral de aanbiedingen wat betreft goed vlees ( voor op de BBQ ) is de sligro/makro handig.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongelooflijk, terwijl de makro voor consumenten gewoon duurder is dan de ah.
Principes en overtuigingen zijn doorgaans te koop of (om) te vormen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Risico's zijn ook verwaarloosbaar klein, de meesten hebben vroeger wel (eens) gerookt, die risico's zijn zoveel buitensporiger dan een vaccin.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Principes en overtuigingen zijn doorgaans te koop of (om) te vormen.
Ik denk wanneer iermand zegt dat iets voor 99,99% veilig is, best veel mensen overstag gaan zonder zich te (willen) realiseren dat iets voor 10 van de 100.000 het fout afloopt. Niemand zal zich die minderheid (willen) voorstellen. Mensen zijn meestal wel te overtuigen met (pro)centen.
Een bevriend chirurg riep al tijden dat hij nieuw instrumentarium wilde.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Simpel toch? Dat is geen covid. Alle regels en beperkingen die we ons de afgelopen jaren (vaak terecht) opgelegd hebben gelden niet meer.
In sommige gevallen terecht, in sommige ook niet.
het is niet zo dat een vaccin gelijk nutteloos als er iets aan het spike protein veranderd gelukkig.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je bedoelt vast het vaccin wat zeker niet uit te sluiten is dat die op een zeker moment ineffectief blijkt te zijn voor een bepaalde virusvariant. Ik vermoed echter dat dit heel, heel erg lastig zal zijn om vast te stellen wanneer (verschillende) vaccins eenmaal hun intrede hebben gedaan.
Het grootste risico zit hem in de gekozen vaccin-aanpak. Men identificeert Covid19 door aanwezigheid van een heel specifiek vormgegeven SpikeProteïne (corona uitsteeksel). Onder invloed van het vaccin maakt het lichaam dan preventief/gericht afweer. Als die Corona-identificatie veranderd (muteert) is ook de gemaakte afweer waardeloos, wat erg moeilijk zal zijn om aan te tonen. Zeker wanneer er verschillende, laat staan gelijktijdige mutaties rondgaan. Wetenschappelijk is sws niet te bewijzen dat een vaccin dan niet werkt. Te veel factoren die immers een rol spelen.
Risico-inschatting zijn mensen over ‘t algemeen niet goed in, ook andersom. Hoeveel mensen wel niet verbaasd zijn dat ze weer niets gewonnen hebben in de loterij, of mensen die zich op de weg onschendbaar wanen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Risico's zijn ook verwaarloosbaar klein, de meesten hebben vroeger wel (eens) gerookt, die risico's zijn zoveel buitensporiger dan een vaccin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |