Wat maakt iemand een wappie? Men strooit wel erg graag in het rond met die term indien een mening of uitspraak van diegene hen niet zint merk ik. Wat maakt het dat jij de overheden blindelings vertrouwd?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien volgende keer iets duidelijker zijn in je post dan. Je klonk als een wappie.
Het gaat al mis bij #1. Inmiddels is gezondheid alleen nog maar gedefinieerd als 'geen corona'.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad met kritiekpunten. Waarom het misschien toch beter is om niet met lockdowns aan de gang te gaan.
Omdat ik geen enkele reden zie om de overheid te verdenken ons te willen opsluiten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:16 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Wat maakt iemand een wappie? Men strooit wel erg graag in het rond met die term indien een mening of uitspraak van diegene hen niet zint merk ik. Wat maakt het dat jij de overheden blindelings vertrouwd?
We hebben eerder mensen aan de macht gehad met verschrikkelijke overtuigingen, je moet niet denken dat het uitgesloten is dat dat weer gaat gebeuren en alles maar blindelings volgen, ik zeg niet dat dat aan de hand is, maar het is altijd zaak om op te blijven letten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Omdat ik geen enkele reden zie om de overheid te verdenken ons te willen opsluiten.
Zeker niet met het beleid wat hier gevoerd wordt.![]()
Begrijp ik nu dat je je uitspraak "Dat ze maatregelen instellen om die mutatie lijkt mij eerder het benutten van een kans om mensen op te hokken met kerst zonder al te veel tegenstand." alsnog verdedigt?
Hoe meer puinhoop hoe beter. Met hun belachelijke vuurwerkverbod, wat helemaal niks met corona te maken heeft. Ik ben hier niet droevig om. Een pandemie misbruiken om je politieke agenda er zonder veel weerstand doorheen te drukken is misselijkmakend.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoopvol bericht ... NOT![]()
Hoop voor de overheid dat ze tot bzinning komen voor de 31e .. anders wordt de verwachte puinhoop alleen maar groter (en ik geef de politie geen ongelijk ... beetje als levend schild gaan dienen in dit wanbeleid ..)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)iet-uitgesloten.html
Mutaties van Covid19 die makkelijker lijken te verspreiden zijn wel eerder gevonden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:00 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Deze mutatie is toch veel eerder al gevonden, en is al wijdverspreid in veel landen. Ik snap de paniek hierom niet zo. Dat ze maatregelen instellen om die mutatie lijkt mij eerder het benutten van een kans om mensen op te hokken met kerst zonder al te veel tegenstand.
Er zijn al tienduizenden coronamutaties waargenomen meende ik ergens gelezen te hebben. Tot nu toe allemaal onschuldig maar het is wachten op een mutatie die ook de strains treft wat het vaccin waardeloos maakt. Dan kan je weer opnieuw beginnen en wordt 2021 ook een topjaar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mutaties van Covid19 die makkelijker lijken te verspreiden zijn wel eerder gevonden.
De gedachte dat Regeringen dit - als ze dit al onderkennen - benutten voor andere maatregelen met een ander doel dan verspreiding te voorkomen, lijken mij gezocht.
Dit zo typeren is dan het complot zoeken dat in de praktijk normaal gedrag is door reageren zoals anderen dat ook doen. Het ongericht en onbegrijpelijk acties nemen is mogelijk dan idd als paniek te zien.
Het lijkt mij eerder dat er een "Covid19 factor" is die regeringen in een soort overreactie brengt welke helaas niet tijdig stopt. Een beetje zoals Covid19 in het lichaam ronddraaft en waar het afweersysteem dan allerlei essentiële "organen" stillegt ivm met de aandacht voor Covid19 besmetting.
Sws is het beter voor een regering te reageren, dan achteraf laten vast te stellen dat er wel gereageerd had moetenworden. Het volk eist en vraagt ook daarom: doe iets. Safety "Cover Your All" ways first.
Geen rechter die een meer dan symbolische actie gaat toestaan met oud jaar. Maak je niet druk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoop voor de overheid dat ze tot bzinning komen voor de 31e .. anders wordt de verwachte puinhoop alleen maar groter (en ik geef de politie geen ongelijk ... beetje als levend schild gaan dienen in dit wanbeleid ..)
Opzich bescheiden looneis.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Even 10-15 mld door de pot als je het over Nederland hebt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Leuke invalshoek. Ik zie nog wel wat bezwaren. Maar best grappig om eens over na te denken.
Hmmm... best wel lastig om een vaccin te testen op een besmettingsmutatie die al actief is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kunnen dat Pfizer vaccin toch gewoon loslaten op die nieuwe variant en kijken wat het doet? Hoeft toch geen maanden te duren allemaal.
Of er komt een mutatie die het hele virus waardeloos maakt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:46 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Er zijn al tienduizenden coronamutaties waargenomen meende ik ergens gelezen te hebben. Tot nu toe allemaal onschuldig maar het is wachten op een mutatie die ook de strains treft wat het vaccin waardeloos maakt. Dan kan je weer opnieuw beginnen en wordt 2021 ook een topjaar.
Dat kan makkelijk uit, daar hoef je het niet om te laten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even 10-15 mld door de pot als je het over Nederland hebt.
Nah, dat hangt nogal af van de vraag of je zonder die investering ook een voldoende vaccinatiegraad haalt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk uit, daar hoef je het niet om te laten.
Klinkt als, die avondklok komt er wel aan op de 31e. Zou trouwens niet heel goed voor de beeldvorming van de politie zijn om dan op de 31e actie te gaan voeren..quote:
Waar kan ik tekenen?quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:57 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Of er komt een mutatie die het hele virus waardeloos maakt.
De kop is nota bene “if necessary”. Dus die nam ik even aanquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nah, dat hangt nogal af van de vraag of je zonder die investering ook een voldoende vaccinatiegraad haalt.
Dat is vooral het punt.quote:Daarnaast heeft het ook nog wel wat andere implicaties.
Ja dat schijnt normaal te zijn hier, mensen voor wappie uitmaken als ze een andere mening hebben. Erg jammer .quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:16 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Wat maakt iemand een wappie? Men strooit wel erg graag in het rond met die term indien een mening of uitspraak van diegene hen niet zint merk ik. Wat maakt het dat jij de overheden blindelings vertrouwd?
Het mooie van mRNA vaccins is dat ze heel eenvoudig aan te passen zijn op dit soort mutaties. Ze worden nooit nutteloos.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:46 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Er zijn al tienduizenden coronamutaties waargenomen meende ik ergens gelezen te hebben. Tot nu toe allemaal onschuldig maar het is wachten op een mutatie die ook de strains treft wat het vaccin waardeloos maakt. Dan kan je weer opnieuw beginnen en wordt 2021 ook een topjaar.
Het is een zwaktebod, bedoeld om de discussie plat te slaan. Vrij ironisch zie ik, met de video van Youp die ik net postte, maar dat even terzijdequote:Op zaterdag 19 december 2020 23:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat schijnt normaal te zijn hier, mensen voor wappie uitmaken als ze een andere mening hebben. Erg jammer .
Nee dat verbod op alcoholverkoop na 20u dan...quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Hoe meer puinhoop hoe beter. Met hun belachelijke vuurwerkverbod, wat helemaal niks met corona te maken heeft. Ik ben hier niet droevig om. Een pandemie misbruiken om je politieke agenda er zonder veel weerstand doorheen te drukken is misselijkmakend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |