Elke plek is de verkeerde plek voor die verontwaardiging. Het slaat werkelijk nergens op om salarissen voor hardwerkende mensen in verband te brengen met wat je niet aanstaat over hoe 'de overheid' beslist over 'de zielige burger'. De relatie tussen die twee onderwerpen is vergelijkbaar met die tussen jouw boterham en mijn moestuin.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:52 schreef AnneX het volgende: [..] OK. Ik begrijp dat dit het verkeerde topic is voor mijn verontwaardiging.😂
quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Elke plek is de verkeerde plek voor die verontwaardiging. Het slaat werkelijk nergens op om salarissen voor hardwerkende mensen in verband te brengen met wat je niet aanstaat over hoe 'de overheid' beslist over 'de zielige burger'. De relatie tussen die twee onderwerpen is vergelijkbaar met die tussen jouw boterham en mijn moestuin. Dat geldt dubbel als je het relateert aan het kerstpakket van onze eigen @:Myraela, die sinds haar huidige toffe functie voortdurend spitsvondige reacties post en steeds meer lijkt te ontdekken hoe verdraaid slim ze is, waar ze ons in haar goedhartigheid ten volle van laat meegenieten.
Eensquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Elke plek is de verkeerde plek voor die verontwaardiging. Het slaat werkelijk nergens op om salarissen voor hardwerkende mensen in verband te brengen met wat je niet aanstaat over hoe 'de overheid' beslist over 'de zielige burger'. De relatie tussen die twee onderwerpen is vergelijkbaar met die tussen jouw boterham en mijn moestuin. Dat geldt dubbel als je het relateert aan het kerstpakket van onze eigen @:Myraela, die sinds haar huidige toffe functie voortdurend spitsvondige reacties post en steeds meer lijkt te ontdekken hoe verdraaid slim ze is, waar ze ons in haar goedhartigheid ten volle van laat meegenieten.
https://www.dm.de/colgate(...)-p8718951178007.htmlquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
3.95 voor een tube.
https://www.dm.de/search?(...)a&searchType=product
Colgate de goedkoopste 70 cent
https://www.dm.de/search?(...)a&searchType=product
Ik dacht eerst 'huh, maakt Kodak ook tandpasta'?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
https://www.dm.de/colgate(...)-p8718951178007.html
Die heb ik, voor 3 cent ga ik niet naar de DM.
Kodak Gold 3-packs voor ¤7,99 heb was wel een goede deal maar die hebben ze niet meer.
Hehe er werden meer dingen genoemd van de DM toch?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik dacht eerst 'huh, maakt Kodak ook tandpasta'?
Ja klopt, ben gewoon mega duf eigenlijk 😅quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hehe er werden meer dingen genoemd van de DM toch?
Nope, niet als je last hebt van tandvleeszweertjes. Dan werkt paradontex beter, doordat er zout in zit. Niet speciaal duur, maar zit wel speciaal alleen in die tandpasta.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:17 schreef derLudolf het volgende:
Die dure tandpasta is onzin aldus m'n tandarts. Regelmatig en lang genoeg poetsen is belangrijker.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Klaar voor vandaag! Nu wachten op eten... Alleen een gedeelte van de keuken moet nog gepakt worden, dan electronica en lampen enzo...
Wat een rust in huis zonder kinderen!
Woensdag pas! Duurt wel lang...quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:47 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Morgen nog een dag kindervrij en daarna ze weer terug?
Hadden jullie nou wel verhuizers? Wanneer echt over, maandag?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Klaar voor vandaag! Nu wachten op eten... Alleen een gedeelte van de keuken moet nog gepakt worden, dan electronica en lampen enzo...
Wat een rust in huis zonder kinderen!
Werkt andersom ook. Ons bedrijf (voordat wij waren overgenomen) hebben het meest bekende onderdeel (bekend bij de consument) verkocht, dat deel kreeg een andere bedrijfsnaam, maar ook het recht om de oorspronkelijke naam te mogen gebruiken, ander onderdeel doet dat nu ookquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:15 schreef sigme het volgende:
Als Philips lampjes maakt die koelkasten slopen, is het volgens mij volledig terecht om te klagen over Philips. Ik vind het ook niet raar om dan Philips' televisies te wantrouwen; een bedrijf dat zulke rare lampjes weet te produceren ga ik geen dure tv bij kopen.
Dat Philips zelf zegt dat die lampjes heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ergens anders onder een totaaaaaaaaaaaaaaaaal ander directeur vallen en dat dat dus neeeeeeeeeergens op slaat; hmm tsja. Je bent 1 bedrijf of je bent het niet. Ik zou de televisietak een andere naam geven als ik de marketingpoot was.
Ware het niet dat Philips tv's helemaal niet door Philips gemaakt worden maar door het Chinese TP Visionquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:15 schreef sigme het volgende:
Als Philips lampjes maakt die koelkasten slopen, is het volgens mij volledig terecht om te klagen over Philips. Ik vind het ook niet raar om dan Philips' televisies te wantrouwen; een bedrijf dat zulke rare lampjes weet te produceren ga ik geen dure tv bij kopen.
Dat Philips zelf zegt dat die lampjes heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ergens anders onder een totaaaaaaaaaaaaaaaaal ander directeur vallen en dat dat dus neeeeeeeeeergens op slaat; hmm tsja. Je bent 1 bedrijf of je bent het niet. Ik zou de televisietak een andere naam geven als ik de marketingpoot was.
Klopt, maar dat is geen reden om Z's post zo te prijzen, wel? Want dat ging niet over het schofferen van de lampjespoetser, maar over het leggen van een verband tussen 1 deel van een organisatie en een ander.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Je kan best klagen over Philips, maar de vraag is of je degene die de schroefjes in de televisies draait gaat schofferen omdat hij opslag heeft gekregen omdat hij zo lekker aan het schroeven is geweest want het hoofd van de afdeling koelkastlampjes heeft kartelafspraken geschonden door goedkope lampjes van een slechte kwaliteit in te kopen die koelkasten slopen.
Ja en? Welk argument geeft dat om Philips niet af te rekenen op Philips?quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ware het niet dat Philips tv's helemaal niet door Philips gemaakt worden maar door het Chinese TP Vision
Dat de overeenkomst tussen die twee niet meer is dan dat er dezelfde letters voor gebruikt worden uit het alfabet, toevallig in dezelfde volgordequote:Op zaterdag 19 december 2020 20:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja en? Welk argument geeft dat om Philips niet af te rekenen op Philips?
Hetzelfde merk. Het is niet (lokaal zeer bekend) Philips parketvloermakerij versus een gloeilampjesfabriek met dezelfde naam hè? Dat het het lampje Philips heet en de tv ook is omdat de verkoper wil dat het een afstraalt op de ander. En dat doet het dan ook, volledig terecht.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat de overeenkomst tussen die twee niet meer is dan dat er dezelfde letters voor gebruikt worden uit het alfabet, toevallig in dezelfde volgorde
quote:Philips Parket heeft meer dan 40 jaar ervaring in advies en plaatsing van alle denkbare houten vloeren. De deskundigheid en het ambachtelijk vakmanschap van Vaart N.Z. 78 zijn een begrip in de regio.
https://www.parketmeester.nl/vestigingen/parketmeester-assen/
Maar het is niet onlogisch of verkeerd of misplaatst om Bosch af te rekenen op de prestaties van Bosch.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat het andere bedrijven zijn.
Als je Bosch kookplaat het niet doet heeft het ook geen zin om met Bosch PT te bellen
Ik vind het zelf al verwarrendquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:31 schreef Molo het volgende:
Ik denk dat dit zo op deze wijze wel steeds duidelijker wordt voor AnneX als ze het geheel terug leest
Heb je nu weer een bruikbare bijrijdersstoel?quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed gesprek hier![]()
Dag begon matig want misselijk door het eten van woensdag. Dat trok gelukkig bij dus ik kon nog helpen met de stempels. Daar hebben we er nu 10 van en de foto's komen nog.
Verder hebben we 3 hele aardappels opgegraven en veel lege schillen. Er zitten 120 bollen (105 alium, 15 narcis) in de grond, er is iets gerepareerd aan mijn auto, de deur heeft een tochtstrip en er zijn 5 wassen gedraaid.
Piccalilly met kaasbitterbal is prima combi. We vonden cheesecake in de vriezer. Matige cheesecake maar beter dan geen cheesecake.
Nee. De garage is nog op zoek. En omdat die stoel toch kapot is, hebben we nog maar 5 stempels gekocht vanochtend. Dit keer van 4 meter ipv 5,5. Dat is toch wat makkelijker plaatsen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je nu weer een bruikbare bijrijdersstoel?
Oeh daar zou je die stempels nog bijna in kwijt raken als je niet wist dat ze er lagenquote:
Er kan zo veel in een C1 als je maar wilt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:47 schreef minilot het volgende:
@:fietsie Je kunt alles vervoeren in een C1, als je maar wil!
Het is AnneX inderdaad goed duidelijk gemaakt op diverse manieren, dat zij een onterechte relatie legde tussen de werknemer en de werkgever.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het zelf al verwarrend.
Waarom mogen mensen die bij het Rijk werken geen bonus, salaris verhoging of wat dan ook? De meeste zitten echt niet naar een boom te staren en met hun piemel te spelen hoor. Ik snap echt het idee niet dat wij dat maar moeten weigeren.
Dat zit het ook bij mij. Het is niet dat we feestend in onze Webex zitten hiermee. Veel collega's hebben het er wel dagelijks over. Maar ook voor ons is het ongrijpbaar. En misselijkmakend.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is AnneX inderdaad goed duidelijk gemaakt op diverse manieren, dat zij een onterechte relatie legde tussen de werknemer en de werkgever.
Overigens gaf ik aan, dat het niet persoonlijk bedoeld was! Inmiddels mijn excuses aangeboden aan Myraela, en bij deze ook aan jou.
Wat ik er nog over kwijt wil, is dat de genoemde kwesties mij hoog zitten.
Nou, ik denk dat je bij overheid beter het onderscheid kan leggen tussen beleid en uitvoering, dan tussen werkgever en werknemer. Waarbij je werknemers die in ruil voor salaris heel verkeerd beleid uitvoeren nog best iets kwalijk mag nemen hoor.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is AnneX inderdaad goed duidelijk gemaakt op diverse manieren, dat zij een onterechte relatie legde tussen de werknemer en de werkgever.
Overigens gaf ik aan, dat het niet persoonlijk bedoeld was! Inmiddels mijn excuses aangeboden aan Myraela, en bij deze ook aan jou.
Wat ik er nog over kwijt wil, is dat de genoemde kwesties mij hoog zitten.
Voor op haar Facebookquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:51 schreef minilot het volgende:
Mijn moeder Whatsappte me een selfie van haar met haar huidige verkering op de bank en of ik daar even een digitale kerstkaart van kon maken met een paar kersttakken erboven en tekst eroverheen en dat het net was alsof ze kerstmutsen ophadden en toen ik al dat wanstaltigs vlijtig in elkaar had geprutst was het op zich helemaal goed, maar nog beter als er ook nog 'van die bewegende sneeuw' over de foto heen zou vallen.Mijn mams.
Kitscheriger dan kitsch en het gewoon niet doorhebben
Lelijkste GIFje ooit en ze is helemaal in d'r nopjes
Ik betaal hier voor twee bakken lasagne meer... Daarom haal ik ook zelden wat; ik kook zelf veel beter en dan nog veel goedkoper ook.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:53 schreef minilot het volgende:
Ik vind twintig euro voor twee borden stamppot en arretjescake nog relatief prijzig eigenlijk.
Er uit werken. Wat mij betreft.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je bij overheid beter het onderscheid kan leggen tussen beleid en uitvoering, dan tussen werkgever en werknemer. Waarbij je werknemers die in ruil voor salaris heel verkeerd beleid uitvoeren nog best iets kwalijk mag nemen hoor.
Het waren flinke porties, allemaal. Gehaktbal was ook zo groot als een vuist zeg maar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:53 schreef minilot het volgende:
Ik vind twintig euro voor twee borden stamppot en arretjescake nog relatief prijzig eigenlijk.
Naja, gelukkig dat het voor dat geld in elk geval beviel!quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het waren flinke porties, allemaal. Gehaktbal was ook zo groot als een vuist zeg maar.
Het is altijd duurder dan zelf maken maarhet was lekker, voldoende en snel en vlot voor 20 euro
Morgen stifado. Was niet op tijd begonnen vandaag.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Naja, gelukkig dat het voor dat geld in elk geval beviel!
Hyves moederquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:51 schreef minilot het volgende:
Hehe. Mijn moeder Whatsappte me een selfie van haar met haar huidige verkering op de bank en of ik daar even een digitale kerstkaart van kon maken met een paar kersttakken erboven en tekst eroverheen en dat het net was alsof ze kerstmutsen ophadden en toen ik al dat wanstaltigs vlijtig in elkaar had geprutst was het op zich helemaal goed, maar nog beter als er ook nog 'van die bewegende sneeuw' over de foto heen zou vallen.Mijn mams.
Mooie katket voor op Hyves.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:51 schreef minilot het volgende:
Hehe. Mijn moeder Whatsappte me een selfie van haar met haar huidige verkering op de bank en of ik daar even een digitale kerstkaart van kon maken met een paar kersttakken erboven en tekst eroverheen en dat het net was alsof ze kerstmutsen ophadden en toen ik al dat wanstaltigs vlijtig in elkaar had geprutst was het op zich helemaal goed, maar nog beter als er ook nog 'van die bewegende sneeuw' over de foto heen zou vallen.Mijn mams.
Gezelligquote:Op zaterdag 19 december 2020 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het weer oorlog is op de geitenkamp. Af en toe enorme vuurwerk knallen
Da’s traditie..alleen wat vroeg dit jaarquote:
Namens alle miljoenen kinderen die misbruikt worden in kelders onder pizzaria's door Hugo en Mark, vraag ik je het geld te weigeren, als je niet mede schuldig wilt zijnquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Waarom mogen mensen die bij het Rijk werken geen bonus, salaris verhoging of wat dan ook? De meeste zitten echt niet naar een boom te staren en met hun piemel te spelen hoor. Ik snap echt het idee niet dat wij dat maar moeten weigeren.
De gif stelt niet teleur, al kan Mini nóg beter vind ikquote:
Ja joh...ga nog even door. 😂quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Namens alle miljoenen kinderen die misbruikt worden in kelders onder pizzaria's door Hugo en Mark, vraag ik je het geld te weigeren, als je niet mede schuldig wilt zijn
Die arme geitjesquote:Op zaterdag 19 december 2020 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het weer oorlog is op de geitenkamp. Af en toe enorme vuurwerk knallen
Niet eens met je tandarts. Ik merk echt verschil met parodontax. (Ik heb ook langere tijd maar andere tandpasta gepoetst, kreeg echt weer meer last van ontstekingen).quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:17 schreef derLudolf het volgende:
Die dure tandpasta is onzin aldus m'n tandarts. Regelmatig en lang genoeg poetsen is belangrijker.
Ik had nog nooit van de wijk gehoord, landelijk dus niet zo bekend als Duindorpquote:Op zaterdag 19 december 2020 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s traditie..alleen wat vroeg dit jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van de wijk gehoord, landelijk dus niet zo bekend als Duindorp![]()
Het lijkt overigens de laatste jaren wel iets makkelijker te worden om aan illegaal vuurwerk te komen. Dit jaar nog meer.Het is een volkswijk, net 100 jaar oud, en veel families wo en daar ook al vanaf het begin. Een soort dorp in de stad (bovenop een pokkeheuvel). Hoorde ook toen een paar weken geleden de rellen waren dat relschoppers en politie elkaar ook gewoon kennen. Politie weet echt wel wie wat doet, maar betrappen is een tweede. T is een wijk met heel veel “kruip door sluip door straatjes”, brandgangen steegjes etcSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Namens alle miljoenen kinderen die misbruikt worden in kelders onder pizzaria's door Hugo en Mark, vraag ik je het geld te weigeren, als je niet mede schuldig wilt zijn
Ach tuurlijk, wijkagenten weten precies wie wat doet. Maar ja, je moet ze wel heterdaad betrappen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is een volkswijk, net 100 jaar oud, en veel families wo en daar ook al vanaf het begin. Een soort dorp in de stad (bovenop een pokkeheuvel). Hoorde ook toen een paar weken geleden de rellen waren dat relschoppers en politie elkaar ook gewoon kennen. Politie weet echt wel wie wat doet, maar betrappen is een tweede. T is een wijk met heel veel “kruip door sluip door straatjes”, brandgangen steegjes etc
Het is echt een informatieoorlog... Nuthouses, naïevelingen en iedereen, alles en zijn moeder bij elkaar, roependequote:Op zaterdag 19 december 2020 21:52 schreef Aure het volgende:
[..]
Nu moet ik denken aan de mensen die gister met hun potten en pannendeksels stonden te protesteren op de coolsingel. Tegen de corona maatregelen, tegen de overheid in het algemeen en tegen pedofiliezou me niks verbazen als Lange Frans de protestaanvoerder was
Wat moet je met zulke mensen als we weer terug zijn in een "normale tijd"quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:52 schreef Aure het volgende:
[..]
Nu moet ik denken aan de mensen die gister met hun potten en pannendeksels stonden te protesteren op de coolsingel. Tegen de corona maatregelen, tegen de overheid in het algemeen en tegen pedofiliezou me niks verbazen als Lange Frans de protestaanvoerder was
Dan zitten ze gewoon weer in de kuip en hun favo kroeg en hebben ze hier geen tijd voor johquote:Op zaterdag 19 december 2020 22:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat moet je met zulke mensen als we weer terug zijn in een "normale tijd"
quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:03 schreef Vanyel het volgende:
Dat geldt dubbel als je het relateert aan het kerstpakket van onze eigen @:Myraela, die sinds haar huidige toffe functie voortdurend spitsvondige reacties post en steeds meer lijkt te ontdekken hoe verdraaid slim ze is, waar ze ons in haar goedhartigheid ten volle van laat meegenieten.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat een verbod echt zou helpen tegen het vuurwerk de maand voor OEN, maar het is wel echt minder so far. Vandaag een paar knallen, maar normaal veel meer.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:28 schreef Isabeau het volgende:
Overigens heb ik normaal de hele maand december last van knalvuurwerk in onze straat en tot nu toe echt nog niet één rotje horen af gaanHet zal me benieuwen tussen kerst en OEN.
Ja, inderdaad, ik vind het ook echt opvallend rustigerquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:34 schreef Myraela het volgende:
Ik had eigenlijk niet verwacht dat een verbod echt zou helpen tegen het vuurwerk de maand voor OEN, maar het is wel echt minder so far. Vandaag een paar knallen, maar normaal veel meer.
Jeweetzquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zocht de website die daar specifiek bij past en kon niet op de naam komen
Is ivm Europese regelgeving dacht ik niet te verbieden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:38 schreef fietsie het volgende:
Toch had ik een verbod, ook op Cat F1, een betere keuze gevonden omdat politie dan geen enkele discussie hoefde aan te gaan, gewoon altijd fout.
Ik heb begrepen dat het elders in de EU wel lukt, middels gemeentelijke verordeningen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is ivm Europese regelgeving dacht ik niet te verbieden.
Politie hier heeft net op de markt iemand met heel veel zwaar vuurwerk opgepakt en naar “hotel beekstraat” gebracht. politie hier post best vaak op instagram, die lui hebben het vaak zo druk, maar wel heel gevarieerd drukquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het elders in de EU wel lukt, middels gemeentelijke verordeningen.
Ik hoor hier dagelijks zwaar vuurwerk. Heb nog niet het idee dat het echt heel veel minder is. Heb wel goede hoop dat dat nog komt, omdat Duitsland natuurlijk ook de verkoop verboden heeft vorige week.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:28 schreef Isabeau het volgende:
Overigens heb ik normaal de hele maand december last van knalvuurwerk in onze straat en tot nu toe echt nog niet één rotje horen af gaanHet zal me benieuwen tussen kerst en OEN.
Omdat het verrot is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Probleem is dat ook dat niet van de ene op de andere dag gebeurt natuurlijk. Of (meestal) door een kwaadwillende eikel.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er uit werken. Wat mij betreft.
Het ergste aan die waanzin is nog dat het de aandacht afleidt van de ontelbare kinderen die wel echt misbruikt worden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Je verwoord het wel uitstekend trouwens.quote:Op zondag 20 december 2020 08:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Probleem is dat ook dat niet van de ene op de andere dag gebeurt natuurlijk. Of (meestal) door een kwaadwillende eikel.
Dat zijn vaak ook brave mensen die denken goed werk te doen en hier eens een vraag over stellen waar ze de deksel op de neus krijgen, daar eens een collega polsen die geen sjoege geeft, tot ze uiteindelijk vergeten dat ze met mensen bezig zijn en echt heel verkeerde dingen gaan doen.
Mensonterende gevolgen, maar ik vind zoiets toch de 'simpele uitvoerder' minder kwalijk dan de leidinggevenden en vooral onze boter op hun hoofd hebbende politieke vrinden die niets anders deden dan duwen op fraudebestrijding en budgetten daarop baseerden.
Maar als we dan toch bezig zijn, wat vinden we dan van douaniers in de haven die allerlei onguur spul doorlaten? Is dat erger, of mag dat eigenlijk wel omdat met dat ongure spul onze parties worden gefaciliteerd?
En ik maar zitten editten omdat ik het niet helder genoeg vondquote:Op zondag 20 december 2020 08:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je verwoord het wel uitstekend trouwens.. Maar het is allemaal behoorlijk complex, dat merk ik ook als ik met collega’s praat er over.
quote:Op zondag 20 december 2020 08:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En ik maar zitten editten omdat ik het niet helder genoeg vond
De sociaal psycholoog aan het woordquote:Op zondag 20 december 2020 08:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Probleem is dat ook dat niet van de ene op de andere dag gebeurt natuurlijk. Of (meestal) door een kwaadwillende eikel.
Dat zijn vaak ook brave mensen die denken goed werk te doen en hier eens een vraag over stellen waar ze de deksel op de neus krijgen, daar eens een collega polsen die geen sjoege geeft, tot ze uiteindelijk vergeten dat ze met mensen bezig zijn en echt heel verkeerde dingen gaan doen.
Mensonterende gevolgen, maar ik vind zoiets toch de 'simpele uitvoerder' minder kwalijk te nemen dan de leidinggevenden en vooral onze boter op hun hoofd hebbende politieke vrinden die niets anders deden dan duwen op fraudebestrijding en budgetten daarop baseerden.
Trouwens ook als leidinggevende middle manager heb je natuurlijk geen drol in de melk te brokkelen. Werd je geselecteerd op kenmerken als hiërarchisch, conventioneel, conformistisch, conscientieus, roepen ze nu opeens dat je in opstand had moeten komen. Ja hoe dan?
Maar als we dan toch bezig zijn, wat vinden we dan van douaniers in de haven die allerlei onguur spul doorlaten? Is dat erger, of mag dat eigenlijk wel omdat met dat ongure spul onze parties worden gefaciliteerd?
Bij ons ging de directie die dat oogluikend had toegestaan er met een grote boog uit. Zelfs degene die er echt niets van wist.quote:Op zondag 20 december 2020 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Gaat het niet overal zo?
Wij hebben ook een keihard en vrij duidelijk anti fraude en belangenverstrengeling beleid.. en onze CEO hamert daar enorm op.. aan de andere kant moeten dingen wel gebeuren..
Wij hadden in NL bijvoorbedld een buitenlandse werknemer werken, die niet meer terug kon werken in het land waar hij vandaan kwam, want hij was betrokken geweest bij wat officieel ongure zaakjes waren..
Dat dat in dat land "de manier van werken" is daar hebben we het er masr even niet over.. en dat dat een miljoenen project heeft opgeleverd zullen we helemaaal niet zeggen...
En de CEO wilde onofficieel dat dat project er kostte wat kost kwam.. en zo wordt de stroman dus maar geslachtofferd..
En toch kregen wij een kerstbonus
Wat daar verkocht mag worden is afgezien van de prijs niet veel anders als in Nederland.quote:Op zondag 20 december 2020 07:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hoor hier dagelijks zwaar vuurwerk. Heb nog niet het idee dat het echt heel veel minder is. Heb wel goede hoop dat dat nog komt, omdat Duitsland natuurlijk ook de verkoop verboden heeft vorige week.
Ja, dat weet ik, daar ging het niet om. In Nederland werd het verbod eerder afgekondigd dus (en soberso) gaat heel Enschede in Duitsland vuurwerk halen. Dat het daar ook niet meer verkocht mag worden scheelt dan nogal een slok op een borrel.quote:Op zondag 20 december 2020 09:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat daar verkocht mag worden is afgezien van de prijs niet veel anders als in Nederland.
Ik wil me rationeel gezien absoluut laten vaccineren, of ik mezelf in werkelijkheid ook daadwerkelijk in de buurt van een inenting kan krijgen valt nog sterk te bezienquote:Op zondag 20 december 2020 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Zeg @:minilot ga je je eigenlijk laten vaccineren? Met je angst voor naalden?
Vroeg ik me ineens af
Wat een creatieve interpretatie van het onderwerpquote:Op zondag 20 december 2020 09:12 schreef sigme het volgende:
Nou ja, de rijksambtenaren kunnen zich wel vreselijk in het kruis getast voelen door iemand die moppert op de overheid als werkgever
Ik voel me ongewenst hierquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:38 schreef fietsie het volgende:
Toch had ik een verbod, ook op Cat F1, een betere keuze gevonden omdat politie dan geen enkele discussie hoefde aan te gaan, gewoon altijd fout.
Het is helaas maar zeer weinig mensen gegeven de individuele keuzes te maken los van het systeem waarin ze opereren.quote:Op zondag 20 december 2020 09:12 schreef sigme het volgende:
En zo rond kerst mag iedereen best even extra stilstaan bij de rol van elk individu, elke werknemer, elke werkgever, aan de eigen bijdrage aan goede en slechte dingen voor medemens, medebeest en aarde.
Zijn mooi geworden Myrquote:Op zondag 20 december 2020 10:13 schreef Myraela het volgende:
Derde poging koekjes bakken is wel weer tof geworden.Ik heb alles netjes in bakjes verdeeld om weg te geven wanneer ik mensen zie, want anders vreet ik zelf alles op.
[ afbeelding ]
Ja, dat vind ik eigenlijk ook wel. Ik vind het heel creatief om kritiek op een werkgever om te buigen tot aantijgingen dat users hier hun presentjes zouden moeten weigeren omdat ze anders medeschuldig zijn aan kinderleed. Heel creatief. Maar misschien lucht het op?quote:Op zondag 20 december 2020 09:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat een creatieve interpretatie van het onderwerp
Hier ook. Normaal hoorde je nu nog nauwelijks iets. Ik denk dat een paar jongeren zich toch vervelen.quote:Op zondag 20 december 2020 10:36 schreef Tally het volgende:
Hier zijn elke avond onwijs harde klappen. Alsof ze dingen opblazen. Veel meer dan voorgaande jaren. Ze hebben ook al veel mensen opgepakt met kilo’s zwaar vuurwerk.
quote:Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik eigenlijk ook wel. Ik vind het heel creatief om kritiek op een werkgever om te buigen tot aantijgingen dat users hier hun presentjes zouden moeten weigeren omdat ze anders medeschuldig zijn aan kinderleed. Heel creatief. Maar misschien lucht het op?
Kritiek op een werkgever ja?quote:Op zaterdag 19 december 2020 14:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂
Het betreft mijn persoonlijke ergernis dat er geld is voor ambtenaren/werknemers, blijkbaar vastgelegd in cao, aldus Anthraxx. Dus een ander potje. En ik zeg ook: het is gegund ook.
En tegelijkertijd worden burgers zo ongelooflijk in de steek gelaten van 2 grote affaires als aardbevingsschade en kindertoeslagenaffaire.
Nu weet ik niet of er een verkoop verbod is, of verbod op verkoop in een winkel.quote:Op zondag 20 december 2020 09:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, daar ging het niet om. In Nederland werd het verbod eerder afgekondigd dus (en soberso) gaat heel Enschede in Duitsland vuurwerk halen. Dat het daar ook niet meer verkocht mag worden scheelt dan nogal een slok op een borrel.
Anne zegt toch vrij letterlijk dat ze vindt dat de overheid haar werknemers niets zou mogen geven? En dat zegt ze rechtstreeks tegen een van die werknemers. Dat dat vervolgens begrepen wordt als 'en dus zou jij het niet aan moeten nemen' lijkt me nou niet bepaals vergezocht.quote:Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik eigenlijk ook wel. Ik vind het heel creatief om kritiek op een werkgever om te buigen tot aantijgingen dat users hier hun presentjes zouden moeten weigeren omdat ze anders medeschuldig zijn aan kinderleed. Heel creatief. Maar misschien lucht het op?
Niezen is geen corona kenmerk. Gelukkig niet. Zou anders helemaal feest geweest zijn met mijn hooikoorts.quote:Op zondag 20 december 2020 10:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel typt al alles wat ik wilde typen![]()
Ik wilde vanochtend taart gaan halen maar in plaats daarvan ga ik om 12.30 richting de teststraat. Was maandag met neusverkoudheid negatief getest, maar sinds vannacht moet ik ook steeds niezen en dat had ik eerder nog niet. Bij extra of verergerende klachten moet je nog een keer, en aangezien m'n ouders hier gister zijn geweest (wel op afstand) ga ik dat maar meteen doen. En dan hopelijk dit keer wel binnen 3u uitslag online, dan kan ik erna nog taart halen
Op rijksoverheid.nl staat:quote:Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Niezen is geen corona kenmerk. Gelukkig niet. Zou anders helemaal feest geweest zijn met mijn hooikoorts.
Dus ik ga toch maar. Ik denk ook dat t bij mij geen corona is (m'n allergiepillen die ik extra slik sinds november omdat ik anders elke week in de teststraat sta zijn sinds woensdag op maar nog geen tijd gehad om nieuwe te halen), maar ik wil geen enkel risico nemen ook omdat ik m'n ouders (waarvan een 71) gister heb gezien.quote:Belangrijkste klachten coronavirus
De belangrijkste klachten (symptomen) die vaak voorkomen bij besmetting met het coronavirus zijn:
verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn);
hoesten;
benauwdheid;
verhoging (tot 38 graden Celsius);
koorts (vanaf 38 graden Celsius);
plotseling verlies van reuk, smaak of beide (zonder neusverstopping).
Ik heb niet het idee dat het zo bedoeld was door AnneX. Ik denk wel dat haar oomerking over het 'makkelijk' uitgeven van veel geld door de overheid gaat. Maar geld is het probleem helemaal niet bij de toeslagenkwestie en het aardbevingendossier. De schuldvraag is het probleem, dat geld is er best. Dus wat dat betreft slaat AnneX de plank wel mis.quote:Op zondag 20 december 2020 10:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Anne zegt toch vrij letterlijk dat ze vindt dat de overheid haar werknemers niets zou mogen geven? En dat zegt ze rechtstreeks tegen een van die werknemers. Dat dat vervolgens begrepen wordt als 'en dus zou jij het niet aan moeten nemen' lijkt me nou niet bepaals vergezocht.
Wist je al dat het twee keer moet voor het werkzaam isquote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje Ik waardeer het meedenken, maar werd al misselijk bij het lezen..Maar laat het weten ja, als blijkt dat jij inderdaad een coronavaccin mag zetten! Ik zou het wel een fascinerend experiment vinden, of ik bij jou wél durf
Ik wilde het niet zeggenquote:Op zondag 20 december 2020 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wist je al dat het twee keer moet voor het werkzaam is
Zo zorgvuldig versierd!quote:Op zondag 20 december 2020 10:13 schreef Myraela het volgende:
Derde poging koekjes bakken is wel weer tof geworden.Ik heb alles netjes in bakjes verdeeld om weg te geven wanneer ik mensen zie, want anders vreet ik zelf alles op.
[ afbeelding ]
Uiteraardquote:Op zondag 20 december 2020 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wist je al dat het twee keer moet voor het werkzaam is
Nee, er komt er 1 waarbij dat niet hoeft, maar die is nog niet zover.quote:Op zondag 20 december 2020 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wilde het niet zeggenMaar volgens mij is dat niet bij alle vaccins.
Als een persoon die regelmatig injecties bij anderen zet (en dan van die doorgewinterde patiënten die geen krimp geven) kan ik me er zo weinig bij voorstellenquote:Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef minilot het volgende:
Ik hou overigens al weken mijn adem in en mijn tenen alvast gekromd als ik een nieuwssite open, al die illustratief bedoelde foto's van injectienaalden bij artikeltjes: getverdemme!![]()
Zo kut he. Ik heb het ook regelmatig. Of hij raakt los.quote:Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef Myraela het volgende:
En meh. Het draadje achter m'n tanden is voor de 3e keer in 3 jaar afgebroken. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk.De eerste heeft jaaaaaaaren prima gezeten en sinds de tandarts hem één keer heeft vervangen gaat die elke keer kapot.
Mja, daar heb je wel een punt. Ik denk dat de dissonantie bij het verbinden van die twee zaken wel verklaart en daarmee ook mijn verontwaardiging als reactie.quote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het zo bedoeld was door AnneX. Ik denk wel dat haar oomerking over het 'makkelijk' uitgeven van veel geld door de overheid gaat. Maar geld is het probleem helemaal niet bij de toeslagenkwestie en het aardbevingendossier. De schuldvraag is het probleem, dat geld is er best. Dus wat dat betreft slaat AnneX de plank wel mis.
Eens!quote:Op zondag 20 december 2020 11:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel wat 'high horse' om met een vingertje te wijzen naar 'hun' morele verwerpelijkheid hierin. Het is naïef om te denken dat het gros van ons in zo'n situatie niet een misstap zou begaan. Ik hoef er alleen maar iets clichematigs als het Milgram of het Prison Experiment in te gooien om te onderstrepen dat er maar weinig mensen immuun zijn voor autoriteit, wij-zij-denken en instrumentaliseren. En dan kun je heel mooi denken 'ik zou dat nóóit doen' maar ik betwijfel dat nogal bij mezelf![]()
Dat dacht ik ook altijd, dat het draadjes maar voor 5 of 10 jaar was. Maar helaas. Verder overigens helemaal geen last van. Maar de vorige keer dat hij kapot is gegaan, is er wel een tand meteen weer scheef gaan staan. Toen gaf ze zelfs advies om het weer met een beugel recht te zetten. Nou, dikke doei.quote:Op zondag 20 december 2020 11:43 schreef gcjoel het volgende:
Zo kut he. Ik heb het ook regelmatig. Of hij raakt los.
Ik dacht vroeger ook altijd dat ie er wel uit mocht na zoveel jaar.
Mijne is er al jaren uit. Hij ging los en toen heb ik m eruit gehaald en ging ik er niet mee naar de orthodontist wat opstandige kutpuber. En toen ik uiteindelijk wel ging zei ie 'JA NOU HOEFT HET NIET MEER JE HEBT JE GEBIT GERUINEERD!!!11' maar dat bleek niet het geval. Was soberso rotvent.quote:Op zondag 20 december 2020 11:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zo kut he. Ik heb het ook regelmatig. Of hij raakt los.
Ik dacht vroeger ook altijd dat ie er wel uit mocht na zoveel jaar.
Laten we ook niet vergeten dat toen dit speelde er buiten de betreffende afdeling hier totaal geen weet van was. En ook maar de vraag is in hoeverre de individuele medewerker het totaalplaatje kon overzien.quote:Op zondag 20 december 2020 11:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mja, daar heb je wel een punt. Ik denk dat de dissonantie bij het verbinden van die twee zaken wel verklaart en daarmee ook mijn verontwaardiging als reactie.
Maar goed, gesteld dat we Myra's tinteling dus niet de schuld kunnen geven van de toeslagenaffaireIk vind het ook wel wat 'high horse' om met een vingertje te wijzen naar 'hun' morele verwerpelijkheid hierin. Het is naïef om te denken dat het gros van ons in zo'n situatie niet een misstap zou begaan. Ik hoef er alleen maar iets clichematigs als het Milgram of het Prison Experiment in te gooien om te onderstrepen dat er maar weinig mensen immuun zijn voor autoriteit, wij-zij-denken en instrumentaliseren. En dan kun je heel mooi denken 'ik zou dat nóóit doen' maar ik betwijfel dat nogal bij mezelf
En dat wijzen leidt wel af van waar de discussie over zou moeten gaan denk ik, namelijk niet over wat individuen allemaal aan steken hebben laten vallen, maar hoe we systemen anders moeten inrichten.
Wibra geen webshop? Of afhaal optie?quote:Op zondag 20 december 2020 11:58 schreef Lonaa het volgende:
First world problem hier ook jongens, mijn Dasty is bijna op.
Volgens mijn boerenverstand is het allemaal veel te veel geautomatiseerd en moet je er specifiek naar zoeken om iets te vinden.quote:Op zondag 20 december 2020 12:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Laten we ook niet vergeten dat toen dit speelde er buiten de betreffende afdeling hier totaal geen weet van was. En ook maar de vraag is in hoeverre de individuele medewerker het totaalplaatje kon overzien.
De programmeur wordt gevraagd een stukje code op te leveren om misstanden te filteren. Klinkt goed.
En ander wordt gevraagd een koppeling te maken naar een database, ook hier een legitieme vraag waar verder niets speciaals aan op te maken is. En zo zijn er nog tig verschillende stukjes. Pas daar waar alles aan elkaar geknoopt wordt kan er mogelijk vermoed worden dat dit tegen de regels is. Enkel die daadwerkelijk de van hogerhand opgelegde werkwijze uitvoeren kunnen zien wat er gebeurd. En ook hier kan het zijn dat de teams dusdanig klein en afgeschermd gehouden zijn dat ook deze de omvang niet hebben kunnen zien. Enkel de laag er boven of de laag daarboven had het overzicht.
Dat eerste artikel gaat over het gebrek aan generaliseerbaarheid. Wat je als probleem bij 99% van de studies kunt aanmerken.quote:Op zondag 20 december 2020 12:11 schreef sigme het volgende:
@:Clubsoda, @:vlindertje89, jullie weten wel dat het Milgram-experiment wetenschappelijk niet door de beugel kon, data gemanipuleerd is, mensen extra onder druk gezet etc etc etc? Het wordt voor zover ik weet allang niet meer als geloofwaardig gezien.
https://themindlab.co.uk/(...)-psychology-studies/
https://twitter.com/rcbregman/status/1006564560298536961
Dat is toch exáct de cognitieve dissonantie die het fenomeen verklaart?quote:New analysis, however, suggests that most participants realised the shocks were not really dangerous. 72% of obedient participants made this kind of claim at least once. For example, one participant stated: “If it was that serious you woulda stopped me”.
Boven ging bij mij er binnen een jaar uit. Nooit verschoven. Beneden was onlangs een keer los zonder dat ik het wist en 1 tand is weer beetje scheef.quote:Op zondag 20 december 2020 11:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijne is er al jaren uit. Hij ging los en toen heb ik m eruit gehaald en ging ik er niet mee naar de orthodontist wat opstandige kutpuber. En toen ik uiteindelijk wel ging zei ie 'JA NOU HOEFT HET NIET MEER JE HEBT JE GEBIT GERUINEERD!!!11' maar dat bleek niet het geval. Was soberso rotvent.
Mijn tandarts heeft toen gipsafdrukken gemaakt van mijn bovengebit en bij iedere halfjaarlijkse controle vergeleken of mijn tanden weken, maar dat deden ze niet. Ook na 5 jaar niet.
Mijn ervaring is inderdaad ook alleen maar met boven, heb onder geen beugel gehad. Kan wel zijn dat dat anders werkt.quote:Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Boven ging bij mij er binnen een jaar uit. Nooit verschoven. Beneden was onlangs een keer los zonder dat ik het wist en 1 tand is weer beetje scheef.
Dus nu durf ik hem er niet uit.
Ik heb geen tijd om de artikelen achter de debunk van Migram op te zoeken en op waarde te gaan beoordelen; bottom line is dat het onderzoek onbetrouwbaar is (de opzet én de data klopt niet). En de massaal omarmde conclusie dat het normaal menselijk gedrag is om bevelen op te volgen ook al martel je iemand die je ziet, klopt ook niet.quote:Op zondag 20 december 2020 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat eerste artikel gaat over het gebrek aan generaliseerbaarheid. Wat je als probleem bij 99% van de studies kunt aanmerken.
En dit slaat al helemaal geen hout:
[..]
Dat is toch exáct de cognitieve dissonantie die het fenomeen verklaart?'Als die mensen echt onschuldig waren dan zou de hoge baas het niet goed vinden dat we maar doorgaan met achter ze aan jagen?'
Het alternatief is een papieren archief waar je echt niets meer gaat terugvinden hoorquote:Op zondag 20 december 2020 12:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Volgens mijn boerenverstand is het allemaal veel te veel geautomatiseerd en moet je er specifiek naar zoeken om iets te vinden.
Maar als je niet weet wat je zoekt vind je weinig.
Jawel johquote:Op zondag 20 december 2020 12:33 schreef Anthraxx het volgende:
Het alternatief is een papieren archief waar je echt niets meer gaat terugvinden hoor. Dat wil je echt niet meer.
Nou ja, dat soort processen moeten onder de loep genomen worden denk ik, wie had het overzicht hierover en hoe kon het daar mis gaan?quote:Op zondag 20 december 2020 12:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Laten we ook niet vergeten dat toen dit speelde er buiten de betreffende afdeling hier totaal geen weet van was. En ook maar de vraag is in hoeverre de individuele medewerker het totaalplaatje kon overzien.
De programmeur wordt gevraagd een stukje code op te leveren om misstanden te filteren. Klinkt goed.
En ander wordt gevraagd een koppeling te maken naar een database, ook hier een legitieme vraag waar verder niets speciaals aan op te maken is. En zo zijn er nog tig verschillende stukjes. Pas daar waar alles aan elkaar geknoopt wordt kan er mogelijk vermoed worden dat dit tegen de regels is. Enkel die daadwerkelijk de van hogerhand opgelegde werkwijze uitvoeren kunnen zien wat er gebeurd. En ook hier kan het zijn dat de teams dusdanig klein en afgeschermd gehouden zijn dat ook deze de omvang niet hebben kunnen zien. Enkel de laag er boven of de laag daarboven had het overzicht.
quote:Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef gcjoel het volgende:
Boven ging bij mij er binnen een jaar uit. Nooit verschoven. Beneden was onlangs een keer los zonder dat ik het wist en 1 tand is weer beetje scheef.
Dus nu durf ik hem er niet uit.
Bij mij is juist boven los en verschoven. Zal maar net zijn waar de druk op ligt, denk ik. Ik heb een te kleine kaak, dus ik vrees dat bij mij alles weer verschuift zodra het de kans krijgt.quote:Op zondag 20 december 2020 12:26 schreef Lonaa het volgende:
Mijn ervaring is inderdaad ook alleen maar met boven, heb onder geen beugel gehad. Kan wel zijn dat dat anders werkt.
Er is een hoop stuurbaar. Door iemand in een witte jas die gezag uitstraalt, maar ook door ideeën, gewoontes, culturele aspecten. En het helpt niet wanneer men massaal uitdraagt dat mensen nu eenmaal bevelen opvolgen en niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als je wil dat mensen enige verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen doen en laten - ook als dat door een 'hogere' verordend is.quote:Op zondag 20 december 2020 12:34 schreef Clubsoda het volgende:
Verder is Milgram, zoals ik al zei, ook maar een (clichematig) voorbeeld. Er zijn ongetwijfeld andere studies te vinden en dan is er ook nog anekdotisch bewijs. Ik heb in ieder geval genoeg ontgroeningen meegemaakt op mijn naïviteit verloren te hebben, om maar wat te noemen
quote:. Zij maken duidelijk dat voor hen de maat vol is en dat zij fraude daarom
harder willen gaan aanpakken. De staatssecretaris schrijft aan de Tweede Kamer dat er
maatregelen worden getroffen.6 De belangrijkste maatregel is dat er meer controle
komt vóórdat er toeslagen worden uitbetaald, in het bijzonder bij mensen die nog niet
bekend zijn bij de Belastingdienst. Het vanaf 2011 ingevoerde ICT-systeem maakt het
mogelijk deze controles op grotere schaal te gaan uitvoeren.
Het systeem selecteert aanvragen waarvan op basis van een risico-classificatiemodel,
wordt vermoed dat er iets niet klopt. Het risico-classificatiemodel is een zelflerend
model dat ‘leert’ op basis van voorbeelden van juiste en onjuiste aanvragen. Daarbij
wordt gebruik gemaakt van enkele tientallen indicatoren. De Autoriteit
Persoonsgegevens heeft in 2020 vastgesteld dat er in het risico-classificatiemodel in
ieder geval vanaf maart 2016 tot oktober 2018 sprake was van een onbehoorlijke,
discriminerende verwerking, omdat de nationaliteit van aanvragers is gebruikt voor de
indicator ‘Nederlanderschap’ in het model.7
De door het systeem geselecteerde aanvragen worden handmatig extra gecontroleerd,
waarbij aanvragers ook om extra bewijsstukken kan worden gevraagd. In feite gaat het
niet alleen om bestrijding van opzettelijke fraude, maar om een aanscherping van het
reguliere toezicht op de juistheid van toeslagaanvragen. Weekers schrijft in de brief
aan de Tweede Kamer dat de maatregelen in de praktijk goedwillende burgers kunnen
raken, bijvoorbeeld als zij langer op uitbetaling moeten wachten, vanwege extra
controles vooraf. Een uitspraak met verstrekkende gevolgen, zo zal later blijken.
Dat snapte ikquote:Op zondag 20 december 2020 12:46 schreef Blues het volgende:
Mijn punt is @:Anthraxx dat er wel handmatige controles zijn gedaan maar dat het ook een 'zelflerend' ICT dinges is die controleerde. En daar gaat het volgens mij fout.. tuurlijk gaat het over heel veel mensen, maar enige tussentijdse controles moeten dan wel door mensenogen bekeken worden als je het over 'met groepen' tegelijk gaat. Je wéét toch als weldenkend mens dat niet iedereen uit die groep fraudeert.
Uit het eindverslag van de P.E.
[..]
Ik mis 2 voortanden en dat hebben ze toen met een beugel naar elkaar toegetrokken dus ik had vooral 'ruimte'. Heb wel (weer?) iets ruimte her en der, maar dat vind ik wel charmant, eigenlijk.quote:Op zondag 20 december 2020 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Bij mij is juist boven los en verschoven. Zal maar net zijn waar de druk op ligt, denk ik. Ik heb een te kleine kaak, dus ik vrees dat bij mij alles weer verschuift zodra het de kans krijgt.
Dat ben ik met je eens. Maar het helpt ook niet hierin een schifting te maken tussen 'zij die hier de fout in gingen' en 'wij die dit nooit zouden doen omdat we wel verantwoordelijkheid nemen'. Want dat staat een oplossing in de weg, het gevaar is immers te denken dat herhaling niet meer kan plaatsvinden omdat 'zij' van hun posten verwijderd zijn. Vergetende dat er altijd nieuwe 'zij' kunnen komen. Een gevoel van morele superieurteit staat grondige reflectie in de weg.quote:Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is een hoop stuurbaar. Door iemand in een witte jas die gezag uitstraalt, maar ook door ideeën, gewoontes, culturele aspecten. En het helpt niet wanneer men massaal uitdraagt dat mensen nu eenmaal bevelen opvolgen en niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als je wil dat mensen enige verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen doen en laten - ook als dat door een 'hogere' verordend is.
Eens. Ik denk inderdaad dat groepsdynamiek een enorme factor is. Of de groep daarbij zich drukmaakt om de wet is denk ik niet eens echt van belang. Maar bij de toeslagenaffaire heeft de rechterlijke macht en de consequenties van hun uitspraken wel een afschuwelijk onrecht, zowel moreel als juridisch, tot gevolg gehad - ik hoop dat er daar door rechters ook nog eens stevig over nagedacht gaat worden.quote:Op zondag 20 december 2020 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar het helpt ook niet hierin een schifting te maken tussen 'zij die hier de fout in gingen' en 'wij die dit nooit zouden doen omdat we wel verantwoordelijkheid nemen'. Want dat staat een oplossing in de weg, het gevaar is immers te denken dat herhaling niet meer kan plaatsvinden omdat 'zij' van hun posten verwijderd zijn. Vergetende dat er altijd nieuwe 'zij' kunnen komen. Een gevoel van morele superieurteit staat grondige reflectie in de weg.
Overigens denk ik dat veel meer dan 'gehoorzaamheid' het groepsdenken hier een rol speelt. Wij staan aan de goede kant van de wet en dus is het geoorloofd wat we doen.
Wat dat betreft wij/zij altijd wat onhandig.quote:Op zondag 20 december 2020 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar het helpt ook niet hierin een schifting te maken tussen 'zij die hier de fout in gingen' en 'wij die dit nooit zouden doen omdat we wel verantwoordelijkheid nemen'. Want dat staat een oplossing in de weg, het gevaar is immers te denken dat herhaling niet meer kan plaatsvinden omdat 'zij' van hun posten verwijderd zijn. Vergetende dat er altijd nieuwe 'zij' kunnen komen. Een gevoel van morele superieurteit staat grondige reflectie in de weg.
Overigens denk ik dat veel meer dan 'gehoorzaamheid' het groepsdenken hier een rol speelt. Wij staan aan de goede kant van de wet en dus is het geoorloofd wat we doen.
💐🎉🎊🎶🇳🇱 Gefeliciteerd Vlindertje!quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was even weg, maar inmiddels is de discussie verder en ben ik het met jullie beide posts eens, @:sigme en @:Clubsoda
Teststraat weer gehad, vrijwel uitgestorven. Had ik alsnog geen verjaardagspartijtje met veel mensen![]()
Een flinke klus idd. Zie je wel verbeteringspunten en zitten er mensen in je team met een nieuwe frisse kijk?quote:Op zondag 20 december 2020 12:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat snapte ikIk ken het rapport ook. Maar, dat is iets dat al veel langer speelt. Het is doorgeschoten in het beleid dat een computer alles maar kan doen. En tegelijk reorganiseer je zodanig dat je de mensen niet meer hebt.
Dat beeld zie je toch heeeeeeel erg langzaam verschuiven en dat is goed, maar er zal een balans gevonden moeten worden.
Je hebt beide nodig. Systemen om snel informatie te vinden en mensen om beslissingen te nemen op basis van geleverde informatie. En de mogelijkheid om het menselijke terug te brengen en buiten de processen te stappen.
Maar dat duurt allemaal nog even. Meeste mensen zijn druk om grote bergen achterstallig onderhoud weg te werken. Ondertussen wijzigen wetten ook nog eens elk jaar. Je komt er moeilijk aan toe. Ik zit zelf aan de vernieuwings kant, en ook daar is het lastig om focus te houden.
Ja hoor. Maar wel een uitdaging voor lange termijn. Met het risico dat we dood voor de kast eindigenquote:Op zondag 20 december 2020 13:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Een flinke klus idd. Zie je wel verbeteringspunten en zitten er mensen in je team met een nieuwe frisse kijk?
Klinkt altijd zo lekker die regeldagen van jouquote:Op zondag 20 december 2020 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
ZondagFinanciele vergadering, bestelling bij Hornbach, bestelling bij Bol, bestelling bij verfwinkel, bestelling bij twee restaurants voor kerst. Dat was het weer voor vandaag.
Ik weet niet of het qua stroom veel bespaart, maar zou het niet gewoon helpen met de temperatuur makkelijker constant houden?quote:Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nu een kunststof bak met een deksel voor mn sous vide bereidingen, en ik verwacht komend jaar een aantal flink lange bereidingen te gaan doen (lamsbout voor 15-`17 uur enzo).
Dan is het handig als het ding niet in de keuken hoeft te staan, maar in de (onverwarmde) schuur.
Zouden jullie in dit scenario ook gaan denken aan isoleren?
Ik overweeg een net iets grotere en diepere bak te kopen, daar een bodem pur in te schuimen en mijn bak erin te drukken.... Zou dat werkelijk aanmerkelijk stroom besparen, of praat je dan over centen?
Het gaat ook echt lekker de laatste weken. Gelukkig, want mijn leven heeft 2 maanden op pauze gestaan en de maanden daarvoor gebeurden ook enkel de hoogstnoodzakelijke dingen. Het is heerlijk om weer bij te raken. Ik word erg onrustig van het gevoel achter de feiten aan te lopen. En J's hoofd staat er nu ook naar om dingen uit te zoeken, dat scheelt ook veel.quote:Op zondag 20 december 2020 13:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klinkt altijd zo lekker die regeldagen van jou
Die sous vide stick zou dan iig minder vaak aan moeten springen lijkt me..quote:Op zondag 20 december 2020 14:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet of het qua stroom veel bespaart, maar zou het niet gewoon helpen met de temperatuur makkelijker constant houden?
Dit lijkt mij ook..quote:Op zondag 20 december 2020 14:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet of het qua stroom veel bespaart, maar zou het niet gewoon helpen met de temperatuur makkelijker constant houden?
Dan zou ik ook maar opschieten met een restaurant vinden. Hier zijn er een hoop al vol.quote:Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef Barreltje het volgende:
ik moet ook nog een restaurant vinden voor kerstavond..
daarnaast is er geen afhaal moment en geen pick-up point meer beschikbaar.. dus we moeten maar zelf boodschappen gaan doen..
Hier ook. Een restaurant heeft de bestellingen/kaart overgeheveld naar het andere restaurant van dezelfde eigenaar zodat ze met meer mensen minder gerechten hoeven te makenquote:Op zondag 20 december 2020 14:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dan zou ik ook maar opschieten met een restaurant vinden. Hier zijn er een hoop al vol.
Punt is natuurlijk dat je ook al niet mag selecteren op groep op basis van een 'verboden' kenmerk (bijvoorbeeld: is ie geboren in het buitenland). Maar ja, met een minister president die dat wél een heel goed plan vindt, ook al is 'ie ervoor door de rechter veroordeeld (!) in 2007 (!), tsja, dan is de rot aan de kop al wel heel ver naar binnen gevroten.quote:Op zondag 20 december 2020 12:46 schreef Blues het volgende:
tuurlijk gaat het over heel veel mensen, maar enige tussentijdse controles moeten dan wel door mensenogen bekeken worden als het over 'met groepen' tegelijk gaat. Je wéét toch als weldenkend mens dat niet iedereen uit die groep fraudeert.
Ha, wat grappig. In OUD ook al twee kinderen en drie opa/oma's haha. Maart/begin april is blijkbaar een vruchtbare periodequote:Op zondag 20 december 2020 14:11 schreef Sarabi het volgende:
Gefeliciteerd Vlinder! Er zijn echt veel mensen vandaag jarig. Mijn man ook en verder nog wat vrienden.
Verder proberen we samen een houten frame te makenwe zijn beide niet zo handig maar het lijkt gelukt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er zijn natuurlijk een boel mensen die nog veel meer zijn kwijtgeraakt in het afgelopen jaar dan ik, en van zwelgen in zelfmedelijden word ik ook niet vrolijker, dus ik heb geitenkaas snacks in de airfryer gestopt en die ga ik opeten met een leuke film erbij.
En van komend jaar een beter jaar maken dan het afgelopen jaar is geweest.
quote:Op zondag 20 december 2020 14:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ha, wat grappig. In OUD ook al twee kinderen en drie opa/oma's haha. Maart/begin april is blijkbaar een vruchtbare periode. Jij en man ook gefeliciteerd dan!
Waar maken jullie een houten frame voor?
En de anderen ook bedankt voor de verjaardagswensen
Ik was net een beetje verdrietig.Ik heb ooit een groot wandkleed gehaakt en die wil ik op dit frame spannen en dan eindelijk ophangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er zijn natuurlijk een boel mensen die nog veel meer zijn kwijtgeraakt in het afgelopen jaar dan ik, en van zwelgen in zelfmedelijden word ik ook niet vrolijker, dus ik heb geitenkaas snacks in de airfryer gestopt en die ga ik opeten met een leuke film erbij.
En van komend jaar een beter jaar maken dan het afgelopen jaar is geweest.
Knuffel!![]()
quote:Op zondag 20 december 2020 14:39 schreef fietsie het volgende:
Die Amerikanen zijn echt hartstikke knettergek man....
https://edition.cnn.com/2(...)rtial-law/index.html
De suggestie om dan maar een staat van beleg af te kondigen zodat die geriatrische grootverdiener kan blijven zitten...
Oh maar dat is een oud plan hoor, half september vorig jaar gemaakt: https://www.theguardian.c(...)if-you-lose-electionquote:Op zondag 20 december 2020 14:39 schreef fietsie het volgende:
Die Amerikanen zijn echt hartstikke knettergek man....
https://edition.cnn.com/2(...)rtial-law/index.html
De suggestie om dan maar een staat van beleg af te kondigen zodat die geriatrische grootverdiener kan blijven zitten...
Lekker type ook:quote:Op zondag 20 december 2020 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh maar dat is een oud plan hoor, half september vorig jaar gemaakt: https://www.theguardian.c(...)if-you-lose-election
quote:has said Trump should seize total power and jail prominent figures including Bill and Hillary Clinton and Mark Zuckerberg if he loses to Joe Biden in November.
Helaas wel jaquote:Op zondag 20 december 2020 14:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat je ook al niet mag selecteren op groep op basis van een 'verboden' kenmerk (bijvoorbeeld: is ie geboren in het buitenland). Maar ja, met een minister president die dat wél een heel goed plan vindt, ook al is 'ie ervoor door de rechter veroordeeld (!) in 2007 (!), tsja, dan is de rot aan de kop al wel heel ver naar binnen gevroten.
Omtrek?quote:Op zondag 20 december 2020 15:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nerds help me eens? Als ik van een driehoek 1 lengte, 1 hoek en de omtrek weet, dan moet ik toch de andere twee lengtes en hoeken uit kunnen rekenen?
Gaat om een omtrek van 90cm, 1 zijde van 24cm en 1 hoek van 90... Ik denk dat het moet kunnen, maar hoe is echt te lang geleden
Ja de lengte van de drie zijden. Dat is toch de omtrek?quote:
Ze staat er wellicht middenin?quote:
Ja maar die weet ik dus nietquote:Op zondag 20 december 2020 15:59 schreef Clubsoda het volgende:
Als je twee zijdes en een hoek weet, dan kun je het uitrekenen.
Tan hoek = overstaand/aanliggend
Sin hoek = overstaand/schuin
Cos hoek = aanliggend / schuin
Ik editte, aan 1 zijde heb je genoeg. Welke zijde ten opzichte van de hoek van 90 graden is 25?quote:Op zondag 20 december 2020 16:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja maar die weet ik dus niet![]()
Ik weet 1 zijde (25) en dat de overige 2 zijden samen 65 zijn. En dat 1 van de 3 hoeken 90 graden is.
Het gaat om het ophangen van planken, met leren riemen. Doel van alles is bepalen welke lengte riem ik moet bestellen.quote:Op zondag 20 december 2020 16:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik editte, aan 1 zijde heb je genoeg. Welke zijde ten opzichte van de hoek van 90 graden is 25?
Is de lengte van de riem niet de omtrek die je al noemde?quote:Op zondag 20 december 2020 16:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het gaat om het ophangen van planken, met leren riemen. Doel van alles is bepalen welke lengte riem ik moet bestellen.
De hoek van de plank tegen de muur is 90, de plank is dan 25cm.
yesquote:Op zondag 20 december 2020 16:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is de lengte van de riem niet de omtrek die je al noemde?
Dus omtrek = 90cmquote:
Nee want ik kom er dus niet uit WAT ik wil bestellen. Ik probeer nu uit te rekenen hoe het er uit gaat zien als ik kies voor 90cmquote:Op zondag 20 december 2020 16:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch wat je moet bestellen?
Dit is ws makkelijker ja, maar het frustreert me nu gewoonquote:Op zondag 20 december 2020 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou bedenken hoeveel afstand je wilt tussen het ophangpunt en de plank, welke lengte je daar mooi vindt en dan volgt de schuine zijde vanzelf.
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was even weg, maar inmiddels is de discussie verder en ben ik het met jullie beide posts eens, @:sigme en @:Clubsoda
Teststraat weer gehad, vrijwel uitgestorven. Had ik alsnog geen verjaardagspartijtje met veel mensen![]()
Je komt een vergelijking met twee onbekenden uit:quote:Op zondag 20 december 2020 16:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij online rekentools kom ik steeds tegen "als je drie van de factoren weet kun je de rest uitrekenen, maar de omtrek kun je nergens invullen, die is steeds alleen als uitkomst beschikbaar...
omg. daar heb ik gewoon niet aangedacht dat ik 2 verschillende 4-gangen had kunnen bestellen om zo van elkaar te proeven.quote:Op zondag 20 december 2020 14:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze twee restaurants zaten gelukkig nog niet vol. Kerstavond eten we pompoensoep en een proeverij van 4 curry's. Tweede kerstdag eten we een viergangenmenu. We hebben dan allebei vier verschillende gangen dus dat is 8 gerechten proeven.
Stelling van Pythagoras is ook alleen voor rechthoekige driehoekenquote:Op zondag 20 december 2020 16:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je komt een vergelijking met twee onbekenden uit:
a^2+ b^2 = c^2
waarbij a = 25 en b+c=65
-> (65-c)^2 + 25^2 = (65-a)^2
Dat is mogelijk om op te lossenJe komt met sin/cos/tan niet verder omdat het een rechthoekige driehoek is.
Het zelflerende systeem moet wel gevoed worden met wat goed en wat fout is. Dat beteken dat alles wat er door het systeem gaat ook handmatig gecontroleerd moet worden.quote:Op zondag 20 december 2020 12:46 schreef Blues het volgende:
Mijn punt is @:Anthraxx dat er wel handmatige controles zijn gedaan maar dat het ook een 'zelflerend' ICT dinges is die controleerde. En daar gaat het volgens mij fout.. tuurlijk gaat het over heel veel mensen, maar enige tussentijdse controles moeten dan wel door mensenogen bekeken worden als het over 'met groepen' tegelijk gaat. Je wéét toch als weldenkend mens dat niet iedereen uit die groep fraudeert.
Uit het eindverslag van de P.E.
[..]
Dat weet ikquote:Op zondag 20 december 2020 16:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Stelling van Pythagoras is ook alleen voor rechthoekige driehoeken
Wat verbruikt het verwarmingselement? Ga uit van het ongunstigste geval, 15 uur aan. Wat kost dat?quote:Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nu een kunststof bak met een deksel voor mn sous vide bereidingen, en ik verwacht komend jaar een aantal flink lange bereidingen te gaan doen (lamsbout voor 15-`17 uur enzo).
Dan is het handig als het ding niet in de keuken hoeft te staan, maar in de (onverwarmde) schuur.
Ik overweeg een net iets grotere en diepere bak te kopen, daar een bodem pur in te schuimen en mijn bak erin te drukken.... Zou dat werkelijk aanmerkelijk stroom besparen, of praat je dan over centen?
Want die bakken zijn ook niet gratis, en PUR ook niet. Straks isoleer je voor 20,- om 50 cent te besparen..
Als je morgen belt kun je misschien nog wel wijzigen?quote:Op zondag 20 december 2020 16:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
omg. daar heb ik gewoon niet aangedacht dat ik 2 verschillende 4-gangen had kunnen bestellen om zo van elkaar te proeven.FML.
1000Watt; richttemperatuur tussen de 60 en 70 graden meestal, voor t water.quote:Op zondag 20 december 2020 16:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat verbruikt het verwarmingselement? Ga uit van het ongunstigste geval, 15 uur aan. Wat kost dat?
En hoe vaak ga je dat dan?
Persoonlijk zou ik de bak isoleren en ergens binnen neerzetten in en niet gebruikte ruimte die vorstvrij gehouden wordt door een verwarming. Dan hoeft deze ook minder aan
Mja, mogelijk. Maar eigenlijk moet ik me gewoon niet zo aanstellen denk ik.quote:Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je morgen belt kun je misschien nog wel wijzigen?
Deze is makkelijk rekenen. 1KWh. per uur. 15 uur verder is dus 15 keer de KWh prijs.quote:Op zondag 20 december 2020 16:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
1000Watt; richttemperatuur tussen de 60 en 70 graden meestal, voor t water.
Schuur is eigenlijk altijd rond de 10 graden.
Jammere is dat ik geen bus pur meer heb staan.quote:Op zondag 20 december 2020 16:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Deze is makkelijk rekenen. 1KWh. per uur. 15 uur verder is dus 15 keer de KWh prijs.
Maar 1000W is veel. Kun je een hele grote bak mee warmhouden.
J zegt: hij maakt een denkfout.quote:Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
Want die bakken zijn ook niet gratis, en PUR ook niet. Straks isoleer je voor 20,- om 50 cent te besparen..
Maar bespaar ik er meer mee dan dat de extra bak en de bus pur en die ballen kosten? (Hollanderquote:Op zondag 20 december 2020 16:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
J zegt: hij maakt een denkfout.
Je moet hem gewoon isoleren want dan koelt je water minder snel af tijdens het rondpompen en dus blijft je temperatuur constanter en hoef je altijd minder te verwarmen.
En van die sousvide ballen erop gooien.
Bekijk Caso Thermo isolatieballen voor een sous-vide circulator op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Op dat linkje geven ze aan dat die ballen 30% scheelt. In praktijk vast precies iets minder.quote:Op zondag 20 december 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar bespaar ik er meer mee dan dat de extra bak en de bus pur en die ballen kosten? (Hollander)
Of is het de kwaliteit die gewoon beter wordt, de voorspelbaarheid? (En ja natuurlijk snap ik dat isoleren altijd iets positiefs zou moeten bijdragen)
Hoe vaak ga je dit inzetten? 1 keer? bus pur terugverdient. Veel keer, pur, bak en inhoud terugverdient.quote:Op zondag 20 december 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar bespaar ik er meer mee dan dat de extra bak en de bus pur en die ballen kosten? (Hollander)
Of is het de kwaliteit die gewoon beter wordt, de voorspelbaarheid? (En ja natuurlijk snap ik dat isoleren altijd iets positiefs zou moeten bijdragen)
In de schuur alleen voor grote bereidingen; bij bv kerst bereiding zet ik m gewoon in de keukenquote:Op zondag 20 december 2020 16:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je dit inzetten? 1 keer? bus pur terugverdient. Veel keer, pur, bak en inhoud terugverdient.
Lijkt me ook sterk dat je 20¤ kwijt bent aan pur en bak zoals fiets opperdequote:Op zondag 20 december 2020 16:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je dit inzetten? 1 keer? bus pur terugverdient. Veel keer, pur, bak en inhoud terugverdient.
Als ik wegblijf bij de "officiele sous vide bakken" moet dat kunnen voor rond een tientje voor de bakquote:Op zondag 20 december 2020 16:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk dat je 20¤ kwijt bent aan pur en bak zoals fiets opperde
Mja ik zou dan idd voor iets busgetachtigs gaan. Je bent handig genoeg.quote:Op zondag 20 december 2020 17:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als ik wegblijf bij de "officiele sous vide bakken" moet dat kunnen voor rond een tientje voor de bak
En je gaat de bak vaker gebruiken. Dan is het toch geen vraag meer. Maar meer een vraag waar haal ik een zogoedkoopmogelijke bak.quote:Op zondag 20 december 2020 17:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als ik wegblijf bij de "officiele sous vide bakken" moet dat kunnen voor rond een tientje voor de bak
Een houten latje onder de rand van de binnen bak plakken met tape. De "standaard" oplossing voor dit soort vraagstukken.quote:Op zondag 20 december 2020 17:08 schreef fietsie het volgende:
Ik heb zelf een bak met deksel gemodificeerd zodat de Inkbird er precies in past en de bak wel dicht kan.
Dat is een bak van Blokker van iets van 9,-
Een maatje breder en langer dus, en een fractie dieper, dan ben ik er. Moet de PUR wel laag genoeg houden zodat het deksel nog goed kan vastklikken.
Yep, dat was ikquote:Op zondag 20 december 2020 17:18 schreef Holyme het volgende:
Straks misschien een Unlock! doen, weet even niet meer wie hier een escapegame aan het spelen was (Clubsoda?) maar dank voor de inspiratie
Wat speelden jullie?quote:Op zondag 20 december 2020 17:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Yep, dat was ikWe hebben ons er 2,5 uur mee vermaakt.
Ah die ken ik niet. Wel tof dat er tegenwoordig zoveel zijnquote:Op zondag 20 december 2020 17:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We speelden met zoon van 8, vandaar dat ik een niet al te moeilijke had gekozen.
quote:Op zondag 20 december 2020 17:35 schreef Candaasje het volgende:
Over spelletjes gesproken... wij bestelden een speciaal opbergsysteem via etsy.
Iemand nog een postzegel nodig?
[ link | afbeelding ]
Jaquote:Op zondag 20 december 2020 17:45 schreef Holyme het volgende:
[..]![]()
voor Gloomhaven? Ik gebruik Gloomhaven Helper en Gloomhaven Campaign Tracker, dat helpt wel, íetsje minder nodig uit de doos.
Oh god ja, die platen!quote:Op zondag 20 december 2020 17:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja. Dit is zo'n heel systeem van mdf, ziet er best goed uit! Gisteren wel een hele avond bezig geweest met alles uit die platen drukken en sorteren
Er kwam geen eind aan. Maar nu zit alles dus netjes in de doos, en kan de doos weer op de plank met spellen in de kast.
https://www.etsy.com/nl/l(...)ven-2e-editie-houtenquote:Op zondag 20 december 2020 17:52 schreef Holyme het volgende:
[..]
Oh god ja, die platen!Dat voelde haast als werk ipv leuk ff nieuw spel uitpakken
Linkje naar Etsy?
Nicequote:Op zondag 20 december 2020 17:35 schreef Candaasje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Haha, dat is ook wel tof!quote:Op zondag 20 december 2020 18:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nicewij hebben een hele la van het dressoir voor gloomhaven gereserveerd
Uit welk jaartal komen ze? Ik had een keer wat besteld uit Frankrijk, daar zaten ook veel postzegels op. Niet zo veel als deze, maar die zegels kwamen uit de jaren 80quote:Op zondag 20 december 2020 17:35 schreef Candaasje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nice! Ja had al eerder op zulke inlays zitten kijken, maar duur inderdaad. Nu zit het in ziplock zakjes enzoquote:Op zondag 20 december 2020 18:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
https://www.etsy.com/nl/l(...)ven-2e-editie-houten
Dat hele systeem kost evenveel als een half spelLaten we het er maar op houden dat mijn vriend nog wat geld teveel had ofzo. Maar het is wel mooi gemaakt, eerlijk is eerlijk. Alles klikt/schuift mooi in elkaar, bij alle 'tegenstanders' staan de namen er in gegraveerd. En geen geklooi met lijm bij het in elkaar zetten.
Mijn Oekraïens is wat roestigquote:Op zondag 20 december 2020 18:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uit welk jaartal komen ze? Ik had een keer wat besteld uit Frankrijk, daar zaten ook veel postzegels op. Niet zo veel als deze, maar die zegels kwamen uit de jaren 80
Mijn Oekraïens is goed genoeg om te zeggen dat het postzegels uit 2019 zijnquote:Op zondag 20 december 2020 18:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn Oekraïens is wat roestig
Ho wacht, moment
[ link | afbeelding ]
Piepschuim kisten van Bauhaus met piepschuim deksel. Kosten 7 euro ongeveer. Indien gewenst binnenruimte wat verkleinen met wat gewone witte piepschuimplaten.quote:Op zondag 20 december 2020 17:08 schreef fietsie het volgende:
Ik heb zelf een bak met deksel gemodificeerd zodat de Inkbird er precies in past en de bak wel dicht kan.
Dat is een bak van Blokker van iets van 9,-
Een maatje breder en langer dus, en een fractie dieper, dan ben ik er. Moet de PUR wel laag genoeg houden zodat het deksel nog goed kan vastklikken.
Jij hebt stiekem ook nog eens Cyrillisch schrift gestudeerd?quote:Op zondag 20 december 2020 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn Oekraïens is goed genoeg om te zeggen dat het postzegels uit 2019 zijn
quote:Op zondag 20 december 2020 18:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Piepschuim kisten van Bauhaus met piepschuim deksel. Kosten 7 euro ongeveer. Indien gewenst binnenruimte wat verkleinen met wat gewone witte piepschuimplaten.
*rilllllll*quote:Op zondag 20 december 2020 11:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als een persoon die regelmatig injecties bij anderen zet (en dan van die doorgewinterde patiënten die geen krimp geven) kan ik me er zo weinig bij voorstellen
Tot ik denk aan mijn fobie voor piepschuim. Alleen een plaatje geeft me al rillingen, laat staan als ik dat IEIEIEIEP geluid hoor *kippenvel*
Nieuwe apparaten uit de doos halen is altijd naar
Dat vind mini-G ook leukquote:Op zondag 20 december 2020 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hij heeft Farming Simulator ontdekt. Ik ga er van de week ook eens naar kijken.
Beter kijken, het jaarstal staat er in arabisch schrift opquote:Op zondag 20 december 2020 18:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij hebt stiekem ook nog eens Cyrillisch schrift gestudeerd?
ik kan dat bevestigenquote:Op zondag 20 december 2020 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn Oekraïens is goed genoeg om te zeggen dat het postzegels uit 2019 zijn
Ik denk dat mijn ogen het beter doen dan ik dachtquote:Op zondag 20 december 2020 18:29 schreef Candaasje het volgende:
Jij hebt stiekem ook nog eens Cyrillisch schrift gestudeerd?
quote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Beter kijken, het jaarstal staat er in arabisch schrift op
Eenvoudig aan te passen ook als er een snoertje door moet, even een gaatje erin prikken. Of een stukje eruit zagen. Piepknarspieeeeeeeeeeepknars iehiehieh piepquote:Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
*rilllllll*
*rillllll*
*rillllll*
quote:Op zondag 20 december 2020 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Eenvoudig aan te passen ook als er een snoertje door moet, even een gaatje erin prikken. Of een stukje eruit zagen. Piepknarspieeeeeeeeeeepknars iehiehieh piep
Toen ik klein was heeft mijn vader eens voor ons een speciale piepschuim-figuurzaag gefabriekt. Ik weet niet waarom. Omdat het kon, denk ik. Een figuurzaag:quote:
quote:Op zondag 20 december 2020 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een berg gelezen tijdschriften en kranten naast me verzameld. Muziekje er bij. Poes in de tent (onder mijn opgetrokken benen met deken er over). Ik overweeg op te staan en enthousiast te doen over J's game. Hij heeft Farming Simulator ontdekt. Ik ga er van de week ook eens naar kijken, ik ben benieuwd of je ook een regeneratieve boerderij mee op kunt zetten.
Oh ja, dat heb je wel eens eerder verteld, wat allerlei plaatjes uitlokte, waaronder smerige.quote:Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef Candaasje het volgende:
Heb jij nog een fobie sigme?
Ik heb een soort trypofobie. (Is geloof ik geen erkende fobie, maar er is wel onderzoek naar gedaan). Komt er op neer dat ik echt fysiek onpasselijk wordt en heeeeeeeeeeel ongemakkelijk (echt neigingen om mijn eigen nagels in mijn nagelriemen te zetten, dunno waar dat vandaan komt) van net niet helemaal vlak gevulde gaatjes. Lotusbloemen met van die rondje zaden, pipa-kikkers met eitjes op/in de rug, bijenraten met uitstekende larvenkontjes of van die dekseltjes die ze op bepaalde openingen maken (darrenbroed dacht ik) . En dus vooral als er dan iets op zit dat je eruit zou kunnen lepen/peuteren of krabben. Dat MOET dan ook en wel NU. En als ik het doe, is het zowel bevredigend als misselijkmakend.
*kots*![]()
Dus, ik word maar nooit imker. En ik hoef geen lotusbloemen. (Er zaten er laatst twee in een herftstukje. Die haal ik dus eruit en gooi ik weg.)
Ik zal geen smerige plaatjes delenquote:Op zondag 20 december 2020 18:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, dat heb je wel eens eerder verteld, wat allerlei plaatjes uitlokte, waaronder smerige.
Vroeger had ik afkeer van fluweel, vergelijkbaar met de afkeer van piepschuim van Cat.
Echte echte échte afkeur heb ik van porren in mijn navel.
quote:Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef Candaasje het volgende:
Heb jij nog een fobie sigme?
Ik heb een soort trypofobie. (Is geloof ik geen erkende fobie, maar er is wel onderzoek naar gedaan). Komt er op neer dat ik echt fysiek onpasselijk wordt en heeeeeeeeeeel ongemakkelijk (echt neigingen om mijn eigen nagels in mijn nagelriemen te zetten, dunno waar dat vandaan komt) van net niet helemaal vlak gevulde gaatjes. Lotusbloemen met van die rondje zaden, pipa-kikkers met eitjes op/in de rug, bijenraten met uitstekende larvenkontjes of van die dekseltjes die ze op bepaalde openingen maken (darrenbroed dacht ik) . En dus vooral als er dan iets op zit dat je eruit zou kunnen lepen/peuteren of krabben. Dat MOET dan ook en wel NU. En als ik het doe, is het zowel bevredigend als misselijkmakend.
*kots*![]()
Dus, ik word maar nooit imker. En ik hoef geen lotusbloemen. (Er zaten er laatst twee in een herftstukje. Die haal ik dus eruit en gooi ik weg.)
Zolang ik geen lotusbloemen of bijenkasten tegenkom, valt het erg mee gelukkigquote:Op zondag 20 december 2020 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
En hoe vaak word je per week geconfronteerd met je fobie? Mijn overgevoeligheid kan ik best goed ontwijken *negeert sigme* en ik word er ook niet zo onpasselijk van als jij beschrijft.
Ik wil eigenlijk gewoon heel hard LALALALALA zingen met mijn oren dicht.
quote:
Ik moest er wel mijn best voor doen. Namen horen met Hoofdletterquote:Op zondag 20 december 2020 19:05 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Ik heb inmiddels anderhalf zwaar biertje op, en nog geen eten. Daar word ik heel liefdevol van![]()
.Dus
voor het correct schrijven van mijn naam. En ik zal je niet meer klieren met EPS.
Moment, we hebben een probleem. J luisrerde niet maar mij en nou liggen alle dure zonnebloempitten in het bosquote:Op zondag 20 december 2020 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Refeneratief, wat bedoel je daarmee?![]()
Zo af en toe speel ik het ook. De nieuwste versie op de PlayStation van m'n broertje is nog leuker, maar nadeel van PlayStation is dat je niet onbeperkt trekkers/machines kunt kopen. Er is maar een beperkt aantal "garage plekken"
Daarom extraquote:Op zondag 20 december 2020 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik moest er wel mijn best voor doen. Namen horen met Hoofdletter
Dit was voor @Holymequote:Op zondag 20 december 2020 19:17 schreef Sarabi het volgende:
Je hebt ook patronen die je op dikker papier kan printen en daar dingen in opbergen.
quote:The NHS website advises lactating mothers to wait until they have stopped breastfeeding before having the Covid-19 vaccine. It adds: “There’s no evidence it’s unsafe if you’re pregnant or breastfeeding. But more evidence is needed before you can be offered the vaccine.”
The UK government website repeats the advice, saying it was “precautionary until additional evidence is available to support the use of this vaccine in pregnancy and breastfeeding”. There have been no trials of Covid vaccines on breastfeeding women.
https://www.theguardian.c(...)ccine-say-regulators
Als ik dat doe, ben ik gewoon een potje kruiden dat je in het schap van de plaatselijke supermarkt vindt. Dus toch maar met hoofdletters. Dat vind ik ook wel zwierig staan. Ik hou van hoofdletters. Gebruik ze nog wel eens te pas en te onpasquote:Op zondag 20 december 2020 19:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom extra![]()
Ik schrijf mijn echte naam voor intimi ook al ruim 30 jaar zonder hoofdletter. Ik ben zonder hoofdletter.
Hoezo? Dit is toch een normaal advies.quote:
We heten niet allemaal orgenoquote:Op zondag 20 december 2020 19:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als ik dat doe, ben ik gewoon een potje kruiden dat je in het schap van de plaatselijke supermarkt vindt. Dus toch maar met hoofdletters. Dat vind ik ook wel zwierig staan. Ik hou van hoofdletters. Gebruik ze nog wel eens te pas en te onpas
Hoezee! Daar dient mijn smoes zich dan toch aanquote:
Maar ook Jij mag er zijn hoorquote:Op zondag 20 december 2020 19:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom extra![]()
Ik schrijf mijn echte naam voor intimi ook al ruim 30 jaar zonder hoofdletter. Ik ben zonder hoofdletter.
quote:Op zondag 20 december 2020 19:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als ik dat doe, ben ik gewoon een potje kruiden dat je in het schap van de plaatselijke supermarkt vindt. Dus toch maar met hoofdletters. Dat vind ik ook wel zwierig staan. Ik hou van hoofdletters. Gebruik ze nog wel eens te pas en te onpas
Hier net andersom. Zit te wachten op de intekenlijst. Hoe sneller hoe beter.quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoezee! Daar dient mijn smoes zich dan toch aanBedankt Günther, sorry gaatjesvrezende @:Candaasje, die inenting mag je houden
#phew
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |