abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 december 2020 @ 19:03:05 #1
63722 z80
I fink you freaky
pi_196825526
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196825541
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:52 schreef AnneX het volgende: [..] OK. Ik begrijp dat dit het verkeerde topic is voor mijn verontwaardiging.😂
Elke plek is de verkeerde plek voor die verontwaardiging. Het slaat werkelijk nergens op om salarissen voor hardwerkende mensen in verband te brengen met wat je niet aanstaat over hoe 'de overheid' beslist over 'de zielige burger'. De relatie tussen die twee onderwerpen is vergelijkbaar met die tussen jouw boterham en mijn moestuin.

Dat geldt dubbel als je het relateert aan het kerstpakket van onze eigen @Myraela, die sinds haar huidige toffe functie voortdurend spitsvondige reacties post en steeds meer lijkt te ontdekken hoe verdraaid slim ze is, waar ze ons in haar goedhartigheid ten volle van laat meegenieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 19-12-2020 19:11:43 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 19 december 2020 @ 19:08:16 #3
63722 z80
I fink you freaky
pi_196825661
pi_196825687
Hmm, Z zei het ook bijzonder duidelijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_196825696
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Elke plek is de verkeerde plek voor die verontwaardiging. Het slaat werkelijk nergens op om salarissen voor hardwerkende mensen in verband te brengen met wat je niet aanstaat over hoe 'de overheid' beslist over 'de zielige burger'. De relatie tussen die twee onderwerpen is vergelijkbaar met die tussen jouw boterham en mijn moestuin. Dat geldt dubbel als je het relateert aan het kerstpakket van onze eigen @:Myraela, die sinds haar huidige toffe functie voortdurend spitsvondige reacties post en steeds meer lijkt te ontdekken hoe verdraaid slim ze is, waar ze ons in haar goedhartigheid ten volle van laat meegenieten.
O+ en Z80 zijn post verklaart het ook goed.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 19 december 2020 @ 19:10:11 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196825718
quote:

[..]

Elke plek is de verkeerde plek voor die verontwaardiging. Het slaat werkelijk nergens op om salarissen voor hardwerkende mensen in verband te brengen met wat je niet aanstaat over hoe 'de overheid' beslist over 'de zielige burger'. De relatie tussen die twee onderwerpen is vergelijkbaar met die tussen jouw boterham en mijn moestuin. Dat geldt dubbel als je het relateert aan het kerstpakket van onze eigen @:Myraela, die sinds haar huidige toffe functie voortdurend spitsvondige reacties post en steeds meer lijkt te ontdekken hoe verdraaid slim ze is, waar ze ons in haar goedhartigheid ten volle van laat meegenieten.
Eens ^O^

En met Z ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 19:15:59 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196825848
quote:
https://www.dm.de/colgate(...)-p8718951178007.html
Die heb ik, voor 3 cent ga ik niet naar de DM.

Kodak Gold 3-packs voor ¤7,99 heb was wel een goede deal maar die hebben ze niet meer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196825864
Trouwens huuuuuuuuuu Parodontax.
O+ Elmex O+
  zaterdag 19 december 2020 @ 19:17:51 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196825893
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

https://www.dm.de/colgate(...)-p8718951178007.html
Die heb ik, voor 3 cent ga ik niet naar de DM.

Kodak Gold 3-packs voor ¤7,99 heb was wel een goede deal maar die hebben ze niet meer.
Ik dacht eerst 'huh, maakt Kodak ook tandpasta'? :')
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 19:17:59 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196825896
Die dure tandpasta is onzin aldus m'n tandarts. Regelmatig en lang genoeg poetsen is belangrijker.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 19:19:39 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196825938
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik dacht eerst 'huh, maakt Kodak ook tandpasta'? :')
Hehe er werden meer dingen genoemd van de DM toch? ;)
  zaterdag 19 december 2020 @ 19:21:34 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196825977
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hehe er werden meer dingen genoemd van de DM toch? ;)
Ja klopt, ben gewoon mega duf eigenlijk 😅
pi_196826132

Klaar voor vandaag! Nu wachten op eten... Alleen een gedeelte van de keuken moet nog gepakt worden, dan electronica en lampen enzo...

Wat een rust in huis zonder kinderen!
pi_196826385
^O^ Paradontax Paars ^O^
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196826429
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:17 schreef derLudolf het volgende:
Die dure tandpasta is onzin aldus m'n tandarts. Regelmatig en lang genoeg poetsen is belangrijker.
Nope, niet als je last hebt van tandvleeszweertjes. Dan werkt paradontex beter, doordat er zout in zit. Niet speciaal duur, maar zit wel speciaal alleen in die tandpasta.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196826459
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]

Klaar voor vandaag! Nu wachten op eten... Alleen een gedeelte van de keuken moet nog gepakt worden, dan electronica en lampen enzo...

^O^
Morgen nog een dag kindervrij en daarna ze weer terug?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196826586
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:43 schreef fietsie het volgende:
^O^ Paradontax Paars ^O^
Deze ja :9
pi_196826663
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:47 schreef sigme het volgende:

[..]

^O^
Morgen nog een dag kindervrij en daarna ze weer terug?
Woensdag pas! Duurt wel lang...
pi_196826963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]

Hadden jullie nou wel verhuizers? Wanneer echt over, maandag?

Zo, huis is opgeruimd en schoon. Afgelopen week geen tijd gehad om wat te doen, en ik had mijn hulp afgezegd voor de komende tijd (man had corona, nu heeft de ene zoon het ook) . Maar ik weet nu wel weer waarom ik met liefde iemand betaal om schoon te maken
We have far more in common than that which devides us..
pi_196826965
Als Philips lampjes maakt die koelkasten slopen, is het volgens mij volledig terecht om te klagen over Philips. Ik vind het ook niet raar om dan Philips' televisies te wantrouwen; een bedrijf dat zulke rare lampjes weet te produceren ga ik geen dure tv bij kopen.

Dat Philips zelf zegt dat die lampjes heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ergens anders onder een totaaaaaaaaaaaaaaaaal ander directeur vallen en dat dat dus neeeeeeeeeergens op slaat; hmm tsja. Je bent 1 bedrijf of je bent het niet. Ik zou de televisietak een andere naam geven als ik de marketingpoot was.
pi_196827040
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:15 schreef sigme het volgende:
Als Philips lampjes maakt die koelkasten slopen, is het volgens mij volledig terecht om te klagen over Philips. Ik vind het ook niet raar om dan Philips' televisies te wantrouwen; een bedrijf dat zulke rare lampjes weet te produceren ga ik geen dure tv bij kopen.

Dat Philips zelf zegt dat die lampjes heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ergens anders onder een totaaaaaaaaaaaaaaaaal ander directeur vallen en dat dat dus neeeeeeeeeergens op slaat; hmm tsja. Je bent 1 bedrijf of je bent het niet. Ik zou de televisietak een andere naam geven als ik de marketingpoot was.
Werkt andersom ook. Ons bedrijf (voordat wij waren overgenomen) hebben het meest bekende onderdeel (bekend bij de consument) verkocht, dat deel kreeg een andere bedrijfsnaam, maar ook het recht om de oorspronkelijke naam te mogen gebruiken, ander onderdeel doet dat nu ook
pi_196827047
Je kan best klagen over Philips, maar de vraag is of je degene die de schroefjes in de televisies draait gaat schofferen omdat hij opslag heeft gekregen omdat hij zo lekker aan het schroeven is geweest want het hoofd van de afdeling koelkastlampjes heeft kartelafspraken geschonden door goedkope lampjes van een slechte kwaliteit in te kopen die koelkasten slopen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196827112
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:15 schreef sigme het volgende:

Ware het niet dat Philips tv's helemaal niet door Philips gemaakt worden maar door het Chinese TP Vision
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196827191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Je kan best klagen over Philips, maar de vraag is of je degene die de schroefjes in de televisies draait gaat schofferen omdat hij opslag heeft gekregen omdat hij zo lekker aan het schroeven is geweest want het hoofd van de afdeling koelkastlampjes heeft kartelafspraken geschonden door goedkope lampjes van een slechte kwaliteit in te kopen die koelkasten slopen.
Klopt, maar dat is geen reden om Z's post zo te prijzen, wel? Want dat ging niet over het schofferen van de lampjespoetser, maar over het leggen van een verband tussen 1 deel van een organisatie en een ander.
pi_196827201
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ware het niet dat Philips tv's helemaal niet door Philips gemaakt worden maar door het Chinese TP Vision
Ja en? Welk argument geeft dat om Philips niet af te rekenen op Philips?
pi_196827276
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat de overeenkomst tussen die twee niet meer is dan dat er dezelfde letters voor gebruikt worden uit het alfabet, toevallig in dezelfde volgorde :P
  zaterdag 19 december 2020 @ 20:31:08 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196827285
Ik denk dat dit zo op deze wijze wel steeds duidelijker wordt voor AnneX als ze het geheel terug leest ^O^
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 20:34:13 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196827356
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Omdat het andere bedrijven zijn.

Als je Bosch kookplaat het niet doet heeft het ook geen zin om met Bosch PT te bellen ;)
pi_196827369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat de overeenkomst tussen die twee niet meer is dan dat er dezelfde letters voor gebruikt worden uit het alfabet, toevallig in dezelfde volgorde :P
Hetzelfde merk. Het is niet (lokaal zeer bekend) Philips parketvloermakerij versus een gloeilampjesfabriek met dezelfde naam hè? Dat het het lampje Philips heet en de tv ook is omdat de verkoper wil dat het een afstraalt op de ander. En dat doet het dan ook, volledig terecht.
quote:
Philips Parket heeft meer dan 40 jaar ervaring in advies en plaatsing van alle denkbare houten vloeren. De deskundigheid en het ambachtelijk vakmanschap van Vaart N.Z. 78 zijn een begrip in de regio.
https://www.parketmeester.nl/vestigingen/parketmeester-assen/
pi_196827410
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Omdat het andere bedrijven zijn.

Als je Bosch kookplaat het niet doet heeft het ook geen zin om met Bosch PT te bellen ;)
Maar het is niet onlogisch of verkeerd of misplaatst om Bosch af te rekenen op de prestaties van Bosch.
Dat het geen zín heeft... nee, alsof het zin heeft om te klagen bij de juiste subsubsubonderuitvoerder :D
  zaterdag 19 december 2020 @ 20:38:15 #31
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196827460
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:31 schreef Molo het volgende:
Ik denk dat dit zo op deze wijze wel steeds duidelijker wordt voor AnneX als ze het geheel terug leest ^O^
Ik vind het zelf al verwarrend :').

Waarom mogen mensen die bij het Rijk werken geen bonus, salaris verhoging of wat dan ook? De meeste zitten echt niet naar een boom te staren en met hun piemel te spelen hoor. Ik snap echt het idee niet dat wij dat maar moeten weigeren.
pi_196827469
Maar als je nu een Siemens apparaat hebt ontworpen door de Bosch divisie die dat voor Siemens doet geproduceerd door Indesit en op de markt gebracht als onderdeel van de premium lijn Siemens producten dan wordt het best wel weer ingewikkeld.
pi_196827533
Goed gesprek hier O+

Dag begon matig want misselijk door het eten van woensdag. Dat trok gelukkig bij dus ik kon nog helpen met de stempels. Daar hebben we er nu 10 van en de foto's komen nog.
Verder hebben we 3 hele aardappels opgegraven en veel lege schillen. Er zitten 120 bollen (105 alium, 15 narcis) in de grond, er is iets gerepareerd aan mijn auto, de deur heeft een tochtstrip en er zijn 5 wassen gedraaid.
Piccalilly met kaasbitterbal is prima combi. We vonden cheesecake in de vriezer. Matige cheesecake maar beter dan geen cheesecake.
Spoilers!
pi_196827548
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed gesprek hier O+

Dag begon matig want misselijk door het eten van woensdag. Dat trok gelukkig bij dus ik kon nog helpen met de stempels. Daar hebben we er nu 10 van en de foto's komen nog.
Verder hebben we 3 hele aardappels opgegraven en veel lege schillen. Er zitten 120 bollen (105 alium, 15 narcis) in de grond, er is iets gerepareerd aan mijn auto, de deur heeft een tochtstrip en er zijn 5 wassen gedraaid.
Piccalilly met kaasbitterbal is prima combi. We vonden cheesecake in de vriezer. Matige cheesecake maar beter dan geen cheesecake.
Heb je nu weer een bruikbare bijrijdersstoel?
pi_196827578
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je nu weer een bruikbare bijrijdersstoel?
Nee. De garage is nog op zoek. En omdat die stoel toch kapot is, hebben we nog maar 5 stempels gekocht vanochtend. Dit keer van 4 meter ipv 5,5. Dat is toch wat makkelijker plaatsen.
Spoilers!
pi_196827603
Ahja daar is een C1 het ideale voertuig voor, voor stempels :P
pi_196827646
@fietsie Je kunt alles vervoeren in een C1, als je maar wil! :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_196827653
C2 :{w
Spoilers!
pi_196827679
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
C2 :{w
Oeh daar zou je die stempels nog bijna in kwijt raken als je niet wist dat ze er lagen :X
pi_196827686
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:47 schreef minilot het volgende:
@:fietsie Je kunt alles vervoeren in een C1, als je maar wil! :7
Er kan zo veel in een C1 als je maar wilt.
pi_196827710
Wij bestelden stamppot bij een restaurant. Vrienden waren er optimistisch over en ik snap het wel. Niet duur, goed eten, binnen 30 minuten bezorgd.
F. Had stamppot andijvie met speklapjes, ik had zoete aardappel met geitenkaas, spinazie, zongedroogde tomaat en walnoten met een gehaktbal. Er waren ook spekjes. Als toetje was er arretjescake. 2 tientjes.

Volgende week doen we hun stoofpotjes. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196827740
Hehe. Mijn moeder Whatsappte me een selfie van haar met haar huidige verkering op de bank en of ik daar even een digitale kerstkaart van kon maken met een paar kersttakken erboven en tekst eroverheen en dat het net was alsof ze kerstmutsen ophadden en toen ik al dat wanstaltigs vlijtig in elkaar had geprutst was het op zich helemaal goed, maar nog beter als er ook nog 'van die bewegende sneeuw' over de foto heen zou vallen. :') Mijn mams. O+ Kitscheriger dan kitsch en het gewoon niet doorhebben O+ Lelijkste GIFje ooit en ze is helemaal in d'r nopjes O+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 19-12-2020 20:58:54 ]
pi_196827773
Ik vind twintig euro voor twee borden stamppot en arretjescake nog relatief prijzig eigenlijk. :@
pi_196827803
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:38 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Waarom mogen mensen die bij het Rijk werken geen bonus, salaris verhoging of wat dan ook? De meeste zitten echt niet naar een boom te staren en met hun piemel te spelen hoor. Ik snap echt het idee niet dat wij dat maar moeten weigeren.
Het is AnneX inderdaad goed duidelijk gemaakt op diverse manieren, dat zij een onterechte relatie legde tussen de werknemer en de werkgever.
Overigens gaf ik aan, dat het niet persoonlijk bedoeld was! Inmiddels mijn excuses aangeboden aan Myraela, en bij deze ook aan jou.

Wat ik er nog over kwijt wil, is dat de genoemde kwesties mij hoog zitten.
  zaterdag 19 december 2020 @ 20:56:47 #45
13783 Anthraxx
pi_196827861
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het is AnneX inderdaad goed duidelijk gemaakt op diverse manieren, dat zij een onterechte relatie legde tussen de werknemer en de werkgever.
Overigens gaf ik aan, dat het niet persoonlijk bedoeld was! Inmiddels mijn excuses aangeboden aan Myraela, en bij deze ook aan jou.

Dat zit het ook bij mij. Het is niet dat we feestend in onze Webex zitten hiermee. Veel collega's hebben het er wel dagelijks over. Maar ook voor ons is het ongrijpbaar. En misselijkmakend.
pi_196827892
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat je bij overheid beter het onderscheid kan leggen tussen beleid en uitvoering, dan tussen werkgever en werknemer. Waarbij je werknemers die in ruil voor salaris heel verkeerd beleid uitvoeren nog best iets kwalijk mag nemen hoor.
pi_196827898
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:51 schreef minilot het volgende:
Mijn moeder Whatsappte me een selfie van haar met haar huidige verkering op de bank en of ik daar even een digitale kerstkaart van kon maken met een paar kersttakken erboven en tekst eroverheen en dat het net was alsof ze kerstmutsen ophadden en toen ik al dat wanstaltigs vlijtig in elkaar had geprutst was het op zich helemaal goed, maar nog beter als er ook nog 'van die bewegende sneeuw' over de foto heen zou vallen. :') Mijn mams. O+ Kitscheriger dan kitsch en het gewoon niet doorhebben O+ Lelijkste GIFje ooit en ze is helemaal in d'r nopjes O+
Voor op haar Facebook O+
Spoilers!
pi_196827946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:53 schreef minilot het volgende:
Ik vind twintig euro voor twee borden stamppot en arretjescake nog relatief prijzig eigenlijk. :@
Ik betaal hier voor twee bakken lasagne meer... Daarom haal ik ook zelden wat; ik kook zelf veel beter en dan nog veel goedkoper ook.
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:01:22 #49
13783 Anthraxx
pi_196827984
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat je bij overheid beter het onderscheid kan leggen tussen beleid en uitvoering, dan tussen werkgever en werknemer. Waarbij je werknemers die in ruil voor salaris heel verkeerd beleid uitvoeren nog best iets kwalijk mag nemen hoor.
Er uit werken. Wat mij betreft.
pi_196827987
De Lidl heeft toblerone cheesecakejes in de koeling en die at ik gister en vandaag als toetje. Aanrader O+

Lunch met ouders was gezellig, bad was heerlijk, Secret Santa kadootjes waren leuk O+ en ik ben weer een beetje zen. Je gaat vrije tijd wel meer waarderen als je t even wat minder hebt gehad :D

Ook op m'n kop gekregen van m'n ouders dat ik mezelf meer prioriteit moet geven en in elk geval elke dag een half uur voor een wandeling oid moet inplannen ongeacht hoe druk werk is.

@Lonaa allebei de stamppotten klinken lekker!

@sigme was het bij jou mooi weer vandaag ja? Hier hele dag grijs en regenachtig..

@Lucky_Strike dat klinkt als een productieve dag!
pi_196828063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:53 schreef minilot het volgende:
Het waren flinke porties, allemaal. Gehaktbal was ook zo groot als een vuist zeg maar.

Het is altijd duurder dan zelf maken maarhet was lekker, voldoende en snel en vlot voor 20 euro
pi_196828064
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Voor op haar Facebook O+
Jaaa O+
pi_196828089
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Jaaa O+
Ah gossie 🥰
pi_196828092
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het waren flinke porties, allemaal. Gehaktbal was ook zo groot als een vuist zeg maar.

Het is altijd duurder dan zelf maken maarhet was lekker, voldoende en snel en vlot voor 20 euro
Naja, gelukkig dat het voor dat geld in elk geval beviel! *O*
pi_196828104
Haha @minilot wat schattig van je moeder!
pi_196828140
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Naja, gelukkig dat het voor dat geld in elk geval beviel! *O*
Morgen stifado. Was niet op tijd begonnen vandaag. ;(
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:09:58 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196828244
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:51 schreef minilot het volgende:
Hehe. Mijn moeder Whatsappte me een selfie van haar met haar huidige verkering op de bank en of ik daar even een digitale kerstkaart van kon maken met een paar kersttakken erboven en tekst eroverheen en dat het net was alsof ze kerstmutsen ophadden en toen ik al dat wanstaltigs vlijtig in elkaar had geprutst was het op zich helemaal goed, maar nog beter als er ook nog 'van die bewegende sneeuw' over de foto heen zou vallen. :') Mijn mams. O+ Kitscheriger dan kitsch en het gewoon niet doorhebben O+ Lelijkste GIFje ooit en ze is helemaal in d'r nopjes O+
Hyves moeder O+
pi_196828257
Ik heb het vermoeden dat het weer oorlog is op de geitenkamp. Af en toe enorme vuurwerk knallen
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:14:55 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196828385
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:51 schreef minilot het volgende:
Mooie katket voor op Hyves.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:15:09 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196828401
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het weer oorlog is op de geitenkamp. Af en toe enorme vuurwerk knallen
Gezellig O+
pi_196828487
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gezellig O+
Da’s traditie..alleen wat vroeg dit jaar
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:20:14 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196828548
quote:

[..]

Namens alle miljoenen kinderen die misbruikt worden in kelders onder pizzaria's door Hugo en Mark, vraag ik je het geld te weigeren, als je niet mede schuldig wilt zijn :Y
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:21:54 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196828578
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Hyves moeder O+
De gif stelt niet teleur, al kan Mini nóg beter vind ik 8-)
pi_196828848
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Namens alle miljoenen kinderen die misbruikt worden in kelders onder pizzaria's door Hugo en Mark, vraag ik je het geld te weigeren, als je niet mede schuldig wilt zijn :Y
Ja joh...ga nog even door. 😂
pi_196828869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Die arme geitjes -O-
pi_196828946
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:17 schreef derLudolf het volgende:
Niet eens met je tandarts. Ik merk echt verschil met parodontax. (Ik heb ook langere tijd maar andere tandpasta gepoetst, kreeg echt weer meer last van ontstekingen).

Verder wel eens met Z en Vanyel. :)
pi_196828973
Oh, jullie waren al een pagina verder :')
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:37:24 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196829085
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da’s traditie..alleen wat vroeg dit jaar
Ik had nog nooit van de wijk gehoord, landelijk dus niet zo bekend als Duindorp :P

Het lijkt overigens de laatste jaren wel iets makkelijker te worden om aan illegaal vuurwerk te komen. Dit jaar nog meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196829209
Druk bezig geweest Jagar!

En goed zo Vlinder, even bewust zijn van het belang van ontspanning :* (autocorrect maakte er onthouding van :') )

Oh mini, klinkt als mijn schoonfamilie! :D

Hier heeft het rendier z'n kerstmuts op, en ben ik bezig met de ballen in de boom aan het hangen. Het wordt ooit nog eens kerstig... (gezien schoonouders hier eerste kerstdag komen, mag dat ook wel :P )
pi_196829240
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik had nog nooit van de wijk gehoord, landelijk dus niet zo bekend als Duindorp :P

Het lijkt overigens de laatste jaren wel iets makkelijker te worden om aan illegaal vuurwerk te komen. Dit jaar nog meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een volkswijk, net 100 jaar oud, en veel families wo en daar ook al vanaf het begin. Een soort dorp in de stad (bovenop een pokkeheuvel). Hoorde ook toen een paar weken geleden de rellen waren dat relschoppers en politie elkaar ook gewoon kennen. Politie weet echt wel wie wat doet, maar betrappen is een tweede. T is een wijk met heel veel “kruip door sluip door straatjes”, brandgangen steegjes etc
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:50:32 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196829507
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:30 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja joh...ga nog even door. 😂
:+ :P
pi_196829560
quote:

[..]

_O-

Nu moet ik denken aan de mensen die gister met hun potten en pannendeksels stonden te protesteren op de coolsingel. Tegen de corona maatregelen, tegen de overheid in het algemeen en tegen pedofilie :') zou me niks verbazen als Lange Frans de protestaanvoerder was :')
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 21:53:53 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196829601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het is een volkswijk, net 100 jaar oud, en veel families wo en daar ook al vanaf het begin. Een soort dorp in de stad (bovenop een pokkeheuvel). Hoorde ook toen een paar weken geleden de rellen waren dat relschoppers en politie elkaar ook gewoon kennen. Politie weet echt wel wie wat doet, maar betrappen is een tweede. T is een wijk met heel veel “kruip door sluip door straatjes”, brandgangen steegjes etc
Ach tuurlijk, wijkagenten weten precies wie wat doet. Maar ja, je moet ze wel heterdaad betrappen.

Als die kans zich voor doet is betreffende wijkagent vaak vrij en verneukt een collega het :7
Tenminste wat ik van de "wijkagent" hier in het dorp hoor :')
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:54:33 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196829617
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:52 schreef Aure het volgende:

[..]

_O-

Nu moet ik denken aan de mensen die gister met hun potten en pannendeksels stonden te protesteren op de coolsingel. Tegen de corona maatregelen, tegen de overheid in het algemeen en tegen pedofilie :') zou me niks verbazen als Lange Frans de protestaanvoerder was :')
Het is echt een informatieoorlog... Nuthouses, naïevelingen en iedereen, alles en zijn moeder bij elkaar, roepende

Fascinerend iig, en zorgelijk, en gewoon bizar.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 22:01:23 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196829844
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:52 schreef Aure het volgende:

[..]

_O-

Wat moet je met zulke mensen als we weer terug zijn in een "normale tijd" ;(
pi_196829925
Morgen op npo2 (pointer) over de herkomst en de internationale verbanden van de diverse complotaanhangers
pi_196829936
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 22:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat moet je met zulke mensen als we weer terug zijn in een "normale tijd" ;(
Dan zitten ze gewoon weer in de kuip en hun favo kroeg en hebben ze hier geen tijd voor joh :P hoop ik.
pi_196831279
quote:
Dat geldt dubbel als je het relateert aan het kerstpakket van onze eigen @:Myraela, die sinds haar huidige toffe functie voortdurend spitsvondige reacties post en steeds meer lijkt te ontdekken hoe verdraaid slim ze is, waar ze ons in haar goedhartigheid ten volle van laat meegenieten.
O+ O+ O+
pi_196832005
B:)B
pi_196832244
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 23:13:20 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196832343
Wappie O+

Wat worden die gekken afgezien O+
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 23:15:55 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196832427
"Urker jongeren hebben een hekel aan bussen. Opzich logisch, als je elke dag met een busje naar school wordt gebracht"
pi_196832706
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:09 schreef Molo het volgende:

Hyves moeder O+

Ik zocht de website die daar specifiek bij past en kon niet op de naam komen _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196832769
Overigens heb ik normaal de hele maand december last van knalvuurwerk in onze straat en tot nu toe echt nog niet één rotje horen af gaan :o Het zal me benieuwen tussen kerst en OEN.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196832904
Hier erg veel Cat F1 vuurwerk, op de gekste tijdstippen.

En dan zo nu en dan iets wat vast uit een ander land geimporteerd is. Vooral tussen 2 en 5 snachts.
pi_196832923
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:28 schreef Isabeau het volgende:
Overigens heb ik normaal de hele maand december last van knalvuurwerk in onze straat en tot nu toe echt nog niet één rotje horen af gaan :o Het zal me benieuwen tussen kerst en OEN.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat een verbod echt zou helpen tegen het vuurwerk de maand voor OEN, maar het is wel echt minder so far. Vandaag een paar knallen, maar normaal veel meer.
pi_196832981
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:34 schreef Myraela het volgende:

Ik had eigenlijk niet verwacht dat een verbod echt zou helpen tegen het vuurwerk de maand voor OEN, maar het is wel echt minder so far. Vandaag een paar knallen, maar normaal veel meer.
Ja, inderdaad, ik vind het ook echt opvallend rustiger O+
pi_196833032
Toch had ik een verbod, ook op Cat F1, een betere keuze gevonden omdat politie dan geen enkele discussie hoefde aan te gaan, gewoon altijd fout.
pi_196833133
En dan vind je een 3D printer die chocola en koekjes kan printen, is het volgens de fabrikant niet voor consumptie...

https://zmorph3d.com/store/thick-paste-extruder/
  zaterdag 19 december 2020 @ 23:43:38 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196833161
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zocht de website die daar specifiek bij past en kon niet op de naam komen _O_
Jeweetz *)
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 23:54:42 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196833374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:38 schreef fietsie het volgende:
Toch had ik een verbod, ook op Cat F1, een betere keuze gevonden omdat politie dan geen enkele discussie hoefde aan te gaan, gewoon altijd fout.
Is ivm Europese regelgeving dacht ik niet te verbieden.
pi_196833402
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is ivm Europese regelgeving dacht ik niet te verbieden.
Ik heb begrepen dat het elders in de EU wel lukt, middels gemeentelijke verordeningen.
pi_196833548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat het elders in de EU wel lukt, middels gemeentelijke verordeningen.
Politie hier heeft net op de markt iemand met heel veel zwaar vuurwerk opgepakt en naar “hotel beekstraat” gebracht. politie hier post best vaak op instagram, die lui hebben het vaak zo druk, maar wel heel gevarieerd druk
pi_196835466
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoor hier dagelijks zwaar vuurwerk. Heb nog niet het idee dat het echt heel veel minder is. Heb wel goede hoop dat dat nog komt, omdat Duitsland natuurlijk ook de verkoop verboden heeft vorige week.
pi_196835527
Mogge!

Ontbijt al weer op; bonen met gebakken ei en gehaktballetjes. Burp. Viel wel een beetje zwaar, zo vroeg :')

Hier duidelijk minder knalletjes dan afgelopen jaren, maar hier gaat de jeugd meestal pas na kerst echt wat klieren met rotjes. En dit is natuurlijk een tot op het bót beschaafde omgeving, dus veel ondeugender dan een strijkertje op 28 december wordt het in anderen jaren meestal ook niet eens. Voor m'n bange hond zou het wel heel fijn zijn als zelfs dat niet gebeurt.
pi_196835562
Youp :D :D

Hier ook echt minder geknal trouwens. Hoor af en toe wel wat hoor, maar niet zoveel als andere jaren.
pi_196835609
quote:

[..]

Omdat het verrot is.
Je zou er heel niet moeten willen werken zelfs denk ik. We moeten er allemaal weggaan. Zal ze leren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vanyel op 20-12-2020 08:27:17 ]
pi_196835662
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Er uit werken. Wat mij betreft.
Probleem is dat ook dat niet van de ene op de andere dag gebeurt natuurlijk. Of (meestal) door een kwaadwillende eikel.
Dat zijn vaak ook brave mensen die denken goed werk te doen en hier eens een vraag over stellen waar ze de deksel op de neus krijgen, daar eens een collega polsen die geen sjoege geeft, tot ze uiteindelijk vergeten dat ze met mensen bezig zijn en echt heel verkeerde dingen gaan doen.
Mensonterende gevolgen, maar ik vind zoiets toch de 'simpele uitvoerder' minder kwalijk te nemen dan de leidinggevenden en vooral onze boter op hun hoofd hebbende politieke vrinden die niets anders deden dan duwen op fraudebestrijding en budgetten daarop baseerden.

Trouwens ook als leidinggevende middle manager heb je natuurlijk geen drol in de melk te brokkelen. Werd je geselecteerd op kenmerken als hiërarchisch, conventioneel, conformistisch, conscientieus, roepen ze nu opeens dat je in opstand had moeten komen. Ja hoe dan?

Maar als we dan toch bezig zijn, wat vinden we dan van douaniers in de haven die allerlei onguur spul doorlaten? Is dat erger, of mag dat eigenlijk wel omdat met dat ongure spul onze parties worden gefaciliteerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 20-12-2020 08:31:07 ]
pi_196835673
quote:

[..]

Het ergste aan die waanzin is nog dat het de aandacht afleidt van de ontelbare kinderen die wel echt misbruikt worden.
  zondag 20 december 2020 @ 08:23:56 #100
13783 Anthraxx
pi_196835679
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 08:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Probleem is dat ook dat niet van de ene op de andere dag gebeurt natuurlijk. Of (meestal) door een kwaadwillende eikel.
Dat zijn vaak ook brave mensen die denken goed werk te doen en hier eens een vraag over stellen waar ze de deksel op de neus krijgen, daar eens een collega polsen die geen sjoege geeft, tot ze uiteindelijk vergeten dat ze met mensen bezig zijn en echt heel verkeerde dingen gaan doen.
Mensonterende gevolgen, maar ik vind zoiets toch de 'simpele uitvoerder' minder kwalijk dan de leidinggevenden en vooral onze boter op hun hoofd hebbende politieke vrinden die niets anders deden dan duwen op fraudebestrijding en budgetten daarop baseerden.

Maar als we dan toch bezig zijn, wat vinden we dan van douaniers in de haven die allerlei onguur spul doorlaten? Is dat erger, of mag dat eigenlijk wel omdat met dat ongure spul onze parties worden gefaciliteerd?
Je verwoord het wel uitstekend trouwens. :). Maar het is allemaal behoorlijk complex, dat merk ik ook als ik met collega’s praat er over.

Ik ben niet de juiste persoon om dat laatste te vragen. Ik gebruik dat spul allemaal niet. Dus wat mij betreft zit die Douanier gewoon fout :P.
pi_196835685
Ik heb duidelijk wat gemist hier gisteren geloof ik.

Ik ga maar even van mijn kersverse nieuwe nightmare before Xmas boek lezen.
pi_196835748
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2020 08:23 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je verwoord het wel uitstekend trouwens. :). Maar het is allemaal behoorlijk complex, dat merk ik ook als ik met collega’s praat er over.
En ik maar zitten editten omdat ik het niet helder genoeg vond :D
  zondag 20 december 2020 @ 08:36:00 #103
13783 Anthraxx
pi_196835764
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 08:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En ik maar zitten editten omdat ik het niet helder genoeg vond :D
:D sorry. Maar ik denk dat ik je redenatie al veel vaker gehoord heb om mij heen. Dus ik kon hem al redelijk snel invullen. Ik begreep dat de toenmalige DG wel een echte eikel was. Gefixeerd op fraude bestrijding en zo hard mogelijk. Dat was degene in de verhoren met buikpijn. Collega’s reageerde niet al te enthousiast op zijn verklaring.
pi_196835820
Mogge! :W
  zondag 20 december 2020 @ 08:48:49 #105
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196835837
Gaat het niet overal zo?

Wij hebben ook een keihard en vrij duidelijk anti fraude en belangenverstrengeling beleid.. en onze CEO hamert daar enorm op.. aan de andere kant moeten dingen wel gebeuren..

Wij hadden in NL bijvoorbedld een buitenlandse werknemer werken, die niet meer terug kon werken in het land waar hij vandaan kwam, want hij was betrokken geweest bij wat officieel ongure zaakjes waren..
Dat dat in dat land "de manier van werken" is daar hebben we het er masr even niet over.. en dat dat een miljoenen project heeft opgeleverd zullen we helemaaal niet zeggen...

En de CEO wilde onofficieel dat dat project er kostte wat kost kwam.. en zo wordt de stroman dus maar geslachtofferd..

En toch kregen wij een kerstbonus :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196835879
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 08:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mensonterende gevolgen, maar ik vind zoiets toch de 'simpele uitvoerder' minder kwalijk te nemen dan de leidinggevenden en vooral onze boter op hun hoofd hebbende politieke vrinden die niets anders deden dan duwen op fraudebestrijding en budgetten daarop baseerden.

Trouwens ook als leidinggevende middle manager heb je natuurlijk geen drol in de melk te brokkelen. Werd je geselecteerd op kenmerken als hiërarchisch, conventioneel, conformistisch, conscientieus, roepen ze nu opeens dat je in opstand had moeten komen. Ja hoe dan?

De sociaal psycholoog aan het woord ^O^ O+
pi_196835880
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Gaat het niet overal zo?

Wij hebben ook een keihard en vrij duidelijk anti fraude en belangenverstrengeling beleid.. en onze CEO hamert daar enorm op.. aan de andere kant moeten dingen wel gebeuren..

Wij hadden in NL bijvoorbedld een buitenlandse werknemer werken, die niet meer terug kon werken in het land waar hij vandaan kwam, want hij was betrokken geweest bij wat officieel ongure zaakjes waren..
Dat dat in dat land "de manier van werken" is daar hebben we het er masr even niet over.. en dat dat een miljoenen project heeft opgeleverd zullen we helemaaal niet zeggen...

En de CEO wilde onofficieel dat dat project er kostte wat kost kwam.. en zo wordt de stroman dus maar geslachtofferd..

En toch kregen wij een kerstbonus :+
Bij ons ging de directie die dat oogluikend had toegestaan er met een grote boog uit. Zelfs degene die er echt niets van wist.
pi_196836025
Nou ja, de rijksambtenaren kunnen zich wel vreselijk in het kruis getast voelen door iemand die moppert op de overheid als werkgever (hoezo vereenzelviging?), maar elke ambtenaar die regels uitvoert die de rechtsstaat met voeten treden, is moreel laakbaar. Of de chef het nu opdroeg of niet.

En zo rond kerst mag iedereen best even extra stilstaan bij de rol van elk individu, elke werknemer, elke werkgever, aan de eigen bijdrage aan goede en slechte dingen voor medemens, medebeest en aarde.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 09:19:44 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196836079
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 07:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik hoor hier dagelijks zwaar vuurwerk. Heb nog niet het idee dat het echt heel veel minder is. Heb wel goede hoop dat dat nog komt, omdat Duitsland natuurlijk ook de verkoop verboden heeft vorige week.
Wat daar verkocht mag worden is afgezien van de prijs niet veel anders als in Nederland.
  zondag 20 december 2020 @ 09:20:57 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196836086
Zeg @minilot ga je je eigenlijk laten vaccineren? Met je angst voor naalden?

Vroeg ik me ineens af 8)7
pi_196836350
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat daar verkocht mag worden is afgezien van de prijs niet veel anders als in Nederland.
Ja, dat weet ik, daar ging het niet om. In Nederland werd het verbod eerder afgekondigd dus (en soberso) gaat heel Enschede in Duitsland vuurwerk halen. Dat het daar ook niet meer verkocht mag worden scheelt dan nogal een slok op een borrel. :)
pi_196836367
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 09:20 schreef Barreltje het volgende:
Zeg @:minilot ga je je eigenlijk laten vaccineren? Met je angst voor naalden?

Vroeg ik me ineens af 8)7
Ik wil me rationeel gezien absoluut laten vaccineren, of ik mezelf in werkelijkheid ook daadwerkelijk in de buurt van een inenting kan krijgen valt nog sterk te bezien :')
pi_196836381
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 09:12 schreef sigme het volgende:
Nou ja, de rijksambtenaren kunnen zich wel vreselijk in het kruis getast voelen door iemand die moppert op de overheid als werkgever
Wat een creatieve interpretatie van het onderwerp
pi_196836442
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 23:38 schreef fietsie het volgende:
Ik voel me ongewenst hier ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196836448
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 09:12 schreef sigme het volgende:
En zo rond kerst mag iedereen best even extra stilstaan bij de rol van elk individu, elke werknemer, elke werkgever, aan de eigen bijdrage aan goede en slechte dingen voor medemens, medebeest en aarde.
Het is helaas maar zeer weinig mensen gegeven de individuele keuzes te maken los van het systeem waarin ze opereren.
Systeem/omgeving bepaalt gedrag, of je dat nou leuk gedrag vindt of niet.

Wmb mag iedereen zich die vraag overigens elke dag stellen, maar mijn vertrouwen in onze maatschappij is wat dat betreft bijzonder laag. In dat licht vind ik het toeslagenverhaal nog aan de positieve kant.
pi_196836554
Derde poging koekjes bakken is wel weer tof geworden. O+ Ik heb alles netjes in bakjes verdeeld om weg te geven wanneer ik mensen zie, want anders vreet ik zelf alles op. :')

pi_196836718
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:13 schreef Myraela het volgende:
Derde poging koekjes bakken is wel weer tof geworden. O+ Ik heb alles netjes in bakjes verdeeld om weg te geven wanneer ik mensen zie, want anders vreet ik zelf alles op. :')

[ afbeelding ]
Zijn mooi geworden Myr ^O^
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196836753
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een creatieve interpretatie van het onderwerp
Ja, dat vind ik eigenlijk ook wel. Ik vind het heel creatief om kritiek op een werkgever om te buigen tot aantijgingen dat users hier hun presentjes zouden moeten weigeren omdat ze anders medeschuldig zijn aan kinderleed. Heel creatief. Maar misschien lucht het op?
pi_196836799
Hier zijn elke avond onwijs harde klappen. Alsof ze dingen opblazen. Veel meer dan voorgaande jaren. Ze hebben ook al veel mensen opgepakt met kilo’s zwaar vuurwerk.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196836835
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 10:36 schreef Tally het volgende:
Hier zijn elke avond onwijs harde klappen. Alsof ze dingen opblazen. Veel meer dan voorgaande jaren. Ze hebben ook al veel mensen opgepakt met kilo’s zwaar vuurwerk.
Hier ook. Normaal hoorde je nu nog nauwelijks iets. Ik denk dat een paar jongeren zich toch vervelen.
pi_196836837
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik eigenlijk ook wel. Ik vind het heel creatief om kritiek op een werkgever om te buigen tot aantijgingen dat users hier hun presentjes zouden moeten weigeren omdat ze anders medeschuldig zijn aan kinderleed. Heel creatief. Maar misschien lucht het op?
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:04 schreef AnneX het volgende:

[..]

😂
Het betreft mijn persoonlijke ergernis dat er geld is voor ambtenaren/werknemers, blijkbaar vastgelegd in cao, aldus Anthraxx. Dus een ander potje. En ik zeg ook: het is gegund ook.

En tegelijkertijd worden burgers zo ongelooflijk in de steek gelaten van 2 grote affaires als aardbevingsschade en kindertoeslagenaffaire.
Kritiek op een werkgever ja?

Heb je ergens jeuk, dat je het steeds persoonlijk maakt richting rijksambtenaren?

De oorspronkelijke discussie ging erover dat die twee zaken los van elkaar staan en dat het nogal gek is het zo aan elkaar te koppelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 20-12-2020 10:46:29 ]
  zondag 20 december 2020 @ 10:46:49 #122
63722 z80
I fink you freaky
pi_196836915
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 09:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, daar ging het niet om. In Nederland werd het verbod eerder afgekondigd dus (en soberso) gaat heel Enschede in Duitsland vuurwerk halen. Dat het daar ook niet meer verkocht mag worden scheelt dan nogal een slok op een borrel. :)
Nu weet ik niet of er een verkoop verbod is, of verbod op verkoop in een winkel.
In het lidl foldertje van vorige en deze weer staat wel wat vuurwerk. Enkel online te bestellen.
pi_196837008
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Anne zegt toch vrij letterlijk dat ze vindt dat de overheid haar werknemers niets zou mogen geven? En dat zegt ze rechtstreeks tegen een van die werknemers. Dat dat vervolgens begrepen wordt als 'en dus zou jij het niet aan moeten nemen' lijkt me nou niet bepaals vergezocht.
pi_196837045
@Vanyel typt al alles wat ik wilde typen ^O^

Ik wilde vanochtend taart gaan halen maar in plaats daarvan ga ik om 12.30 richting de teststraat. Was maandag met neusverkoudheid negatief getest, maar sinds vannacht moet ik ook steeds niezen en dat had ik eerder nog niet. Bij extra of verergerende klachten moet je nog een keer, en aangezien m'n ouders hier gister zijn geweest (wel op afstand) ga ik dat maar meteen doen. En dan hopelijk dit keer wel binnen 3u uitslag online, dan kan ik erna nog taart halen :)
pi_196837085
Goed gelukt @Myraela ! :9

@minilot sommige vaccins mag je zelf ophalen om te laten zetten door je eigen huisarts ... Of student diergeneeskunde O-)
Zorg je dat je een mouwloos shirt aan hebt, wat afleiding in de vorm van Günther/J/de was vouwen/koekjes bakken/ verzin zelf maar iets, en dan neem ik je te grazen voor je er erg in hebt :+

Disclaimer: ik weet niet of dat officieel mag hoor :D maar mijn huisgenoot kreeg wel bepaalde vaccins mee en die had het erover dat ie ze zelf mocht zetten. (Uiteindelijk deed ik dat dus). Bloed mag je ook zelf afnemen, na het ondertekenen van een verklaring.

Disclaimer 2: voor dit vaccin weet ik niet of dat al gelijk mogelijk is.

Verder ben ik het zowel met sigme als Vanyel eens. Iedereen groeit op en werkt in een systeem. Verschillende systemen zelfs. Jij,ik, wij allemaal Niet iedereen kan of wil daar (deels) uitstappen. Maar als je enigszins de mogekijkheid hebt, (en die is er vaker dan men denkt, is mijn ervaring) vind ik wel dat je de morele plicht hebt je eigen gedrag en dat van een bedrijf onder de loep te nemen en aan te kaarten indien er dingen niet door de beugel kunnen. Is vaak niet de gemakkelijkste weg, levert soms moeilijke maar soms ook mooie gesprekken en verbeteringen op. Soms levert het ogenschijnlijk niks op. Maar het vonkje moet ergens beginnen. Soms slaat het pas jaren later aan.

Ik heb zelf ook teveel dingen gedaan waar ik zelf niet achter stond of nu hindsight niet meer achter sta. Te vaak zwijgend toegekeken. En nog steeds vind ik dat een van mijn grootste valkuilen, en vind ik mezelf in situaties terug waar ik me heel niet zou moeten bevinden, maar waarin ik mijn mond niet durf oren te trekken. (Ik weet dat dit hier mogelijk wat ongeloofwaardig klinkt, maar het is heus :+ )

Waarmee ik niet wil zeggen dat ambtenaren geen kerstpakket verdienen. Dat is een nondiscussie wmb. Het speelt in elke sector, het gaat niet eens altijd bewust of moedwillig door al die vastgeroeste systemen, dus dan zou niemand meer een pakket verdienen. Dan straf je elkaar enkel. Of dat de wil om goed te doen nu ten goede komt...
  zondag 20 december 2020 @ 10:58:16 #126
63722 z80
I fink you freaky
pi_196837107
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 10:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel typt al alles wat ik wilde typen ^O^

Ik wilde vanochtend taart gaan halen maar in plaats daarvan ga ik om 12.30 richting de teststraat. Was maandag met neusverkoudheid negatief getest, maar sinds vannacht moet ik ook steeds niezen en dat had ik eerder nog niet. Bij extra of verergerende klachten moet je nog een keer, en aangezien m'n ouders hier gister zijn geweest (wel op afstand) ga ik dat maar meteen doen. En dan hopelijk dit keer wel binnen 3u uitslag online, dan kan ik erna nog taart halen :)
Niezen is geen corona kenmerk. Gelukkig niet. Zou anders helemaal feest geweest zijn met mijn hooikoorts.
pi_196837152
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef z80 het volgende:

[..]

Niezen is geen corona kenmerk. Gelukkig niet. Zou anders helemaal feest geweest zijn met mijn hooikoorts.
Op rijksoverheid.nl staat:
quote:
Belangrijkste klachten coronavirus
De belangrijkste klachten (symptomen) die vaak voorkomen bij besmetting met het coronavirus zijn:

verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn);
hoesten;
benauwdheid;
verhoging (tot 38 graden Celsius);
koorts (vanaf 38 graden Celsius);
plotseling verlies van reuk, smaak of beide (zonder neusverstopping).
Dus ik ga toch maar. Ik denk ook dat t bij mij geen corona is (m'n allergiepillen die ik extra slik sinds november omdat ik anders elke week in de teststraat sta zijn sinds woensdag op maar nog geen tijd gehad om nieuwe te halen), maar ik wil geen enkel risico nemen ook omdat ik m'n ouders (waarvan een 71) gister heb gezien.
pi_196837160
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Anne zegt toch vrij letterlijk dat ze vindt dat de overheid haar werknemers niets zou mogen geven? En dat zegt ze rechtstreeks tegen een van die werknemers. Dat dat vervolgens begrepen wordt als 'en dus zou jij het niet aan moeten nemen' lijkt me nou niet bepaals vergezocht.
Ik heb niet het idee dat het zo bedoeld was door AnneX. Ik denk wel dat haar oomerking over het 'makkelijk' uitgeven van veel geld door de overheid gaat. Maar geld is het probleem helemaal niet bij de toeslagenkwestie en het aardbevingendossier. De schuldvraag is het probleem, dat geld is er best. Dus wat dat betreft slaat AnneX de plank wel mis.

Maar om daar nu gelijk van te maken dat ambtenaren volgens haar hun Tinteling niet aan moeten nemen lijkt me ook weer overdreven. Soms moet je ook gewoon kijken naar hoe iets bedoeld is en niet hoe het mogelijk opgevat kan worden.
Spoilers!
pi_196837213
@Candaasje Ik waardeer het meedenken, maar werd al misselijk bij het lezen.. :') Maar laat het weten ja, als blijkt dat jij inderdaad een coronavaccin mag zetten! Ik zou het wel een fascinerend experiment vinden, of ik bij jou wél durf :s)
pi_196837235
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje Ik waardeer het meedenken, maar werd al misselijk bij het lezen.. :') Maar laat het weten ja, als blijkt dat jij inderdaad een coronavaccin mag zetten! Ik zou het wel een fascinerend experiment vinden, of ik bij jou wél durf :s)
Wist je al dat het twee keer moet voor het werkzaam is :@

Zou wel stoer zijn als Candaasje het wat minder naar voor je kon maken O+
pi_196837254
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wist je al dat het twee keer moet voor het werkzaam is :@

Ik wilde het niet zeggen :D Maar volgens mij is dat niet bij alle vaccins.
Spoilers!
pi_196837261
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:13 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
Zo zorgvuldig versierd! _O_ En wat een zelfbeheersing! ^O^
pi_196837269
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wist je al dat het twee keer moet voor het werkzaam is
Uiteraard :Y
pi_196837285
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen :D Maar volgens mij is dat niet bij alle vaccins.
Nee, er komt er 1 waarbij dat niet hoeft, maar die is nog niet zover.
pi_196837295
Ik hou overigens al weken mijn adem in en mijn tenen alvast gekromd als ik een nieuwssite open, al die illustratief bedoelde foto's van injectienaalden bij artikeltjes: getverdemme! :r :')
pi_196837349
Ahw, sorry mini :*
pi_196837563
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef minilot het volgende:
Ik hou overigens al weken mijn adem in en mijn tenen alvast gekromd als ik een nieuwssite open, al die illustratief bedoelde foto's van injectienaalden bij artikeltjes: getverdemme! :r :')
Als een persoon die regelmatig injecties bij anderen zet (en dan van die doorgewinterde patiënten die geen krimp geven) kan ik me er zo weinig bij voorstellen :D
Tot ik denk aan mijn fobie voor piepschuim. Alleen een plaatje geeft me al rillingen, laat staan als ik dat IEIEIEIEP geluid hoor *kippenvel*

Nieuwe apparaten uit de doos halen is altijd naar ;(
pi_196837684
Ik vind de plaatjes bij alles over vaccinaties ook niet echt motiverend. :') Lijkt me in deze tijd wel echt vervelend wanneer je een fobie voor naalden hebt. Erg veel afwisseling in de beelden gebruiken ze ook niet.
pi_196837705
En meh. Het draadje achter m'n tanden is voor de 3e keer in 3 jaar afgebroken. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. :') De eerste heeft jaaaaaaaren prima gezeten en sinds de tandarts hem één keer heeft vervangen gaat die elke keer kapot.
  zondag 20 december 2020 @ 11:43:08 #140
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196837844
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef Myraela het volgende:
En meh. Het draadje achter m'n tanden is voor de 3e keer in 3 jaar afgebroken. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. :') De eerste heeft jaaaaaaaren prima gezeten en sinds de tandarts hem één keer heeft vervangen gaat die elke keer kapot.
Zo kut he. Ik heb het ook regelmatig. Of hij raakt los.
Ik dacht vroeger ook altijd dat ie er wel uit mocht na zoveel jaar.
pi_196837930
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat het zo bedoeld was door AnneX. Ik denk wel dat haar oomerking over het 'makkelijk' uitgeven van veel geld door de overheid gaat. Maar geld is het probleem helemaal niet bij de toeslagenkwestie en het aardbevingendossier. De schuldvraag is het probleem, dat geld is er best. Dus wat dat betreft slaat AnneX de plank wel mis.

Mja, daar heb je wel een punt. Ik denk dat de dissonantie bij het verbinden van die twee zaken wel verklaart en daarmee ook mijn verontwaardiging als reactie.

Maar goed, gesteld dat we Myra's tinteling dus niet de schuld kunnen geven van de toeslagenaffaire :+ Ik vind het ook wel wat 'high horse' om met een vingertje te wijzen naar 'hun' morele verwerpelijkheid hierin. Het is naïef om te denken dat het gros van ons in zo'n situatie niet een misstap zou begaan. Ik hoef er alleen maar iets clichematigs als het Milgram of het Prison Experiment in te gooien om te onderstrepen dat er maar weinig mensen immuun zijn voor autoriteit, wij-zij-denken en instrumentaliseren. En dan kun je heel mooi denken 'ik zou dat nóóit doen' maar ik betwijfel dat nogal bij mezelf :+ En dat wijzen leidt wel af van waar de discussie over zou moeten gaan denk ik, namelijk niet over wat individuen allemaal aan steken hebben laten vallen, maar hoe we systemen anders moeten inrichten.
pi_196837982
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel wat 'high horse' om met een vingertje te wijzen naar 'hun' morele verwerpelijkheid hierin. Het is naïef om te denken dat het gros van ons in zo'n situatie niet een misstap zou begaan. Ik hoef er alleen maar iets clichematigs als het Milgram of het Prison Experiment in te gooien om te onderstrepen dat er maar weinig mensen immuun zijn voor autoriteit, wij-zij-denken en instrumentaliseren. En dan kun je heel mooi denken 'ik zou dat nóóit doen' maar ik betwijfel dat nogal bij mezelf :+
Eens!
Ik heb als psychologie student meegedaan aan een onderzoek wat nogal leek op het Milgram experiment. En ondanks dat ik het Milgram experiment kende, en dus precies wist wat er aan de hand was, merkte ik dat ik het nog stééds best lastig vond om te zeggen, ik doe dit niet.
Moet je nagaan hoe dat dan is als je niet weet dat je in een experiment zit waarbij ze gaan kijken of je de autoriteit gaat volgen of er tegenin gaat..
Ik zou altijd hopen dat ik bij zoiets als de toeslagenaffaire er wel tegenin gegaan zou zijn, maar sinds die ervaring als student ben ik een stuk minder stellig in zeggen dat mij dat noooit zou gebeuren.
pi_196838066
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:43 schreef gcjoel het volgende:
Dat dacht ik ook altijd, dat het draadjes maar voor 5 of 10 jaar was. Maar helaas. Verder overigens helemaal geen last van. Maar de vorige keer dat hij kapot is gegaan, is er wel een tand meteen weer scheef gaan staan. Toen gaf ze zelfs advies om het weer met een beugel recht te zetten. Nou, dikke doei. :')
pi_196838067
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Mijne is er al jaren uit. Hij ging los en toen heb ik m eruit gehaald en ging ik er niet mee naar de orthodontist wat opstandige kutpuber. En toen ik uiteindelijk wel ging zei ie 'JA NOU HOEFT HET NIET MEER JE HEBT JE GEBIT GERUINEERD!!!11' maar dat bleek niet het geval. Was soberso rotvent.

Mijn tandarts heeft toen gipsafdrukken gemaakt van mijn bovengebit en bij iedere halfjaarlijkse controle vergeleken of mijn tanden weken, maar dat deden ze niet. Ook na 5 jaar niet.
pi_196838070
First world problem hier ook jongens, mijn Dasty is bijna op. :{
pi_196838094
Ik had overigens gisteren zelfs een nachtmerrie over m'n tanden. Waarbij de tand die de vorige keer meteen scheef is gaan staan, in m'n droom ineens helemaal naar achteren was gegaan tot ergens halverwege m'n gehemelte. :')
  zondag 20 december 2020 @ 12:01:00 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_196838102
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mja, daar heb je wel een punt. Ik denk dat de dissonantie bij het verbinden van die twee zaken wel verklaart en daarmee ook mijn verontwaardiging als reactie.

Maar goed, gesteld dat we Myra's tinteling dus niet de schuld kunnen geven van de toeslagenaffaire :+ Ik vind het ook wel wat 'high horse' om met een vingertje te wijzen naar 'hun' morele verwerpelijkheid hierin. Het is naïef om te denken dat het gros van ons in zo'n situatie niet een misstap zou begaan. Ik hoef er alleen maar iets clichematigs als het Milgram of het Prison Experiment in te gooien om te onderstrepen dat er maar weinig mensen immuun zijn voor autoriteit, wij-zij-denken en instrumentaliseren. En dan kun je heel mooi denken 'ik zou dat nóóit doen' maar ik betwijfel dat nogal bij mezelf :+ En dat wijzen leidt wel af van waar de discussie over zou moeten gaan denk ik, namelijk niet over wat individuen allemaal aan steken hebben laten vallen, maar hoe we systemen anders moeten inrichten.
Laten we ook niet vergeten dat toen dit speelde er buiten de betreffende afdeling hier totaal geen weet van was. En ook maar de vraag is in hoeverre de individuele medewerker het totaalplaatje kon overzien.
De programmeur wordt gevraagd een stukje code op te leveren om misstanden te filteren. Klinkt goed.
En ander wordt gevraagd een koppeling te maken naar een database, ook hier een legitieme vraag waar verder niets speciaals aan op te maken is. En zo zijn er nog tig verschillende stukjes. Pas daar waar alles aan elkaar geknoopt wordt kan er mogelijk vermoed worden dat dit tegen de regels is. Enkel die daadwerkelijk de van hogerhand opgelegde werkwijze uitvoeren kunnen zien wat er gebeurd. En ook hier kan het zijn dat de teams dusdanig klein en afgeschermd gehouden zijn dat ook deze de omvang niet hebben kunnen zien. Enkel de laag er boven of de laag daarboven had het overzicht.
  zondag 20 december 2020 @ 12:03:19 #148
63722 z80
I fink you freaky
pi_196838146
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 11:58 schreef Lonaa het volgende:
First world problem hier ook jongens, mijn Dasty is bijna op. :{
Wibra geen webshop? Of afhaal optie?
  zondag 20 december 2020 @ 12:05:45 #149
63722 z80
I fink you freaky
pi_196838205
Was draait. Koffie met whisky op. Het wordt wat minder grijs buiten.
Eens langzaamaan in beweging komen voor een rondje lopen tussen de velden. Daar waar het dichtstbijzijnde levende voorwerp op minimaal 5 meter afstand achter prikkeldraad staat te herkauwen.
  zondag 20 december 2020 @ 12:05:57 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_196838211
Verkeerde knop. Whisky begint te werken.
pi_196838226
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:03 schreef z80 het volgende:

[..]

Wibra geen webshop? Of afhaal optie?
Bij Bol te koop maar wel een stuk duurder volgens mij
pi_196838254
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:01 schreef z80 het volgende:

[..]

Laten we ook niet vergeten dat toen dit speelde er buiten de betreffende afdeling hier totaal geen weet van was. En ook maar de vraag is in hoeverre de individuele medewerker het totaalplaatje kon overzien.
De programmeur wordt gevraagd een stukje code op te leveren om misstanden te filteren. Klinkt goed.
En ander wordt gevraagd een koppeling te maken naar een database, ook hier een legitieme vraag waar verder niets speciaals aan op te maken is. En zo zijn er nog tig verschillende stukjes. Pas daar waar alles aan elkaar geknoopt wordt kan er mogelijk vermoed worden dat dit tegen de regels is. Enkel die daadwerkelijk de van hogerhand opgelegde werkwijze uitvoeren kunnen zien wat er gebeurd. En ook hier kan het zijn dat de teams dusdanig klein en afgeschermd gehouden zijn dat ook deze de omvang niet hebben kunnen zien. Enkel de laag er boven of de laag daarboven had het overzicht.
Volgens mijn boerenverstand is het allemaal veel te veel geautomatiseerd en moet je er specifiek naar zoeken om iets te vinden.
Maar als je niet weet wat je zoekt vind je weinig. :7
pi_196838267
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:05 schreef z80 het volgende:
Verkeerde knop. Whisky begint te werken.
Laat je wel die koeien met rust straks met wandelen ):O
pi_196838334
@Clubsoda, @vlindertje89, jullie weten wel dat het Milgram-experiment wetenschappelijk niet door de beugel kon, data gemanipuleerd is, mensen extra onder druk gezet etc etc etc? Het wordt voor zover ik weet allang niet meer als geloofwaardig gezien.
https://themindlab.co.uk/(...)-psychology-studies/
https://twitter.com/rcbregman/status/1006564560298536961
pi_196838548
quote:
11s.gif Op zondag 20 december 2020 12:11 schreef sigme het volgende:
@:Clubsoda, @:vlindertje89, jullie weten wel dat het Milgram-experiment wetenschappelijk niet door de beugel kon, data gemanipuleerd is, mensen extra onder druk gezet etc etc etc? Het wordt voor zover ik weet allang niet meer als geloofwaardig gezien.
https://themindlab.co.uk/(...)-psychology-studies/
https://twitter.com/rcbregman/status/1006564560298536961
Dat eerste artikel gaat over het gebrek aan generaliseerbaarheid. Wat je als probleem bij 99% van de studies kunt aanmerken.

En dit slaat al helemaal geen hout:

quote:
New analysis, however, suggests that most participants realised the shocks were not really dangerous. 72% of obedient participants made this kind of claim at least once. For example, one participant stated: “If it was that serious you woulda stopped me”.
Dat is toch exáct de cognitieve dissonantie die het fenomeen verklaart? :D 'Als die mensen echt onschuldig waren dan zou de hoge baas het niet goed vinden dat we maar doorgaan met achter ze aan jagen?'
  zondag 20 december 2020 @ 12:24:02 #156
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196838565
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 11:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijne is er al jaren uit. Hij ging los en toen heb ik m eruit gehaald en ging ik er niet mee naar de orthodontist wat opstandige kutpuber. En toen ik uiteindelijk wel ging zei ie 'JA NOU HOEFT HET NIET MEER JE HEBT JE GEBIT GERUINEERD!!!11' maar dat bleek niet het geval. Was soberso rotvent.

Mijn tandarts heeft toen gipsafdrukken gemaakt van mijn bovengebit en bij iedere halfjaarlijkse controle vergeleken of mijn tanden weken, maar dat deden ze niet. Ook na 5 jaar niet.
Boven ging bij mij er binnen een jaar uit. Nooit verschoven. Beneden was onlangs een keer los zonder dat ik het wist en 1 tand is weer beetje scheef.
Dus nu durf ik hem er niet uit.
pi_196838619
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Boven ging bij mij er binnen een jaar uit. Nooit verschoven. Beneden was onlangs een keer los zonder dat ik het wist en 1 tand is weer beetje scheef.
Mijn ervaring is inderdaad ook alleen maar met boven, heb onder geen beugel gehad. Kan wel zijn dat dat anders werkt. :{
pi_196838651
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat eerste artikel gaat over het gebrek aan generaliseerbaarheid. Wat je als probleem bij 99% van de studies kunt aanmerken.

En dit slaat al helemaal geen hout:
[..]

Dat is toch exáct de cognitieve dissonantie die het fenomeen verklaart? :D 'Als die mensen echt onschuldig waren dan zou de hoge baas het niet goed vinden dat we maar doorgaan met achter ze aan jagen?'
Ik heb geen tijd om de artikelen achter de debunk van Migram op te zoeken en op waarde te gaan beoordelen; bottom line is dat het onderzoek onbetrouwbaar is (de opzet én de data klopt niet). En de massaal omarmde conclusie dat het normaal menselijk gedrag is om bevelen op te volgen ook al martel je iemand die je ziet, klopt ook niet.
pi_196838691
Als ik zin heb zal ik deze special issue eens doornemen: https://spssi.onlinelibrary.wiley.com/toc/15404560/2014/70/3 Het zal vast wel wat genuanceerder liggen. Het experiment is ook meerdere keren gerepliceerd.
  zondag 20 december 2020 @ 12:33:35 #160
13783 Anthraxx
pi_196838744
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:08 schreef Blues het volgende:

[..]

Volgens mijn boerenverstand is het allemaal veel te veel geautomatiseerd en moet je er specifiek naar zoeken om iets te vinden.
Maar als je niet weet wat je zoekt vind je weinig. :7
Het alternatief is een papieren archief waar je echt niets meer gaat terugvinden hoor :D. Dat wil je echt niet meer. Of handmatige acties. Voor elke transactie. Besef je, het zijn er miljarden.
pi_196838770
Verder is Milgram, zoals ik al zei, ook maar een (clichematig) voorbeeld. Er zijn ongetwijfeld andere studies te vinden en dan is er ook nog anekdotisch bewijs. Ik heb in ieder geval genoeg ontgroeningen meegemaakt op mijn naïviteit verloren te hebben, om maar wat te noemen :+
pi_196838772
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 12:33 schreef Anthraxx het volgende:

Het alternatief is een papieren archief waar je echt niets meer gaat terugvinden hoor :D. Dat wil je echt niet meer.
Jawel joh O+
pi_196838812
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:01 schreef z80 het volgende:

[..]

Nou ja, dat soort processen moeten onder de loep genomen worden denk ik, wie had het overzicht hierover en hoe kon het daar mis gaan?
pi_196838835
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef gcjoel het volgende:
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 12:26 schreef Lonaa het volgende:
Mijn ervaring is inderdaad ook alleen maar met boven, heb onder geen beugel gehad. Kan wel zijn dat dat anders werkt. :{
Bij mij is juist boven los en verschoven. Zal maar net zijn waar de druk op ligt, denk ik. Ik heb een te kleine kaak, dus ik vrees dat bij mij alles weer verschuift zodra het de kans krijgt. :')
pi_196838836
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:34 schreef Clubsoda het volgende:
Verder is Milgram, zoals ik al zei, ook maar een (clichematig) voorbeeld. Er zijn ongetwijfeld andere studies te vinden en dan is er ook nog anekdotisch bewijs. Ik heb in ieder geval genoeg ontgroeningen meegemaakt op mijn naïviteit verloren te hebben, om maar wat te noemen :+
Er is een hoop stuurbaar. Door iemand in een witte jas die gezag uitstraalt, maar ook door ideeën, gewoontes, culturele aspecten. En het helpt niet wanneer men massaal uitdraagt dat mensen nu eenmaal bevelen opvolgen en niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als je wil dat mensen enige verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen doen en laten - ook als dat door een 'hogere' verordend is.
pi_196838976
Mijn punt is @Anthraxx dat er wel handmatige controles zijn gedaan maar dat het ook een 'zelflerend' ICT dinges is die controleerde. En daar gaat het volgens mij fout.. tuurlijk gaat het over heel veel mensen, maar enige tussentijdse controles moeten dan wel door mensenogen bekeken worden als het over 'met groepen' tegelijk gaat. Je wéét toch als weldenkend mens dat niet iedereen uit die groep fraudeert.

Uit het eindverslag van de P.E.

quote:
. Zij maken duidelijk dat voor hen de maat vol is en dat zij fraude daarom
harder willen gaan aanpakken. De staatssecretaris schrijft aan de Tweede Kamer dat er
maatregelen worden getroffen.6 De belangrijkste maatregel is dat er meer controle
komt vóórdat er toeslagen worden uitbetaald, in het bijzonder bij mensen die nog niet
bekend zijn bij de Belastingdienst. Het vanaf 2011 ingevoerde ICT-systeem maakt het
mogelijk deze controles op grotere schaal te gaan uitvoeren.
Het systeem selecteert aanvragen waarvan op basis van een risico-classificatiemodel,
wordt vermoed dat er iets niet klopt. Het risico-classificatiemodel is een zelflerend
model dat ‘leert’ op basis van voorbeelden van juiste en onjuiste aanvragen. Daarbij
wordt gebruik gemaakt van enkele tientallen indicatoren. De Autoriteit
Persoonsgegevens heeft in 2020 vastgesteld dat er in het risico-classificatiemodel in
ieder geval vanaf maart 2016 tot oktober 2018 sprake was van een onbehoorlijke,
discriminerende verwerking, omdat de nationaliteit van aanvragers is gebruikt voor de
indicator ‘Nederlanderschap’ in het model.7
De door het systeem geselecteerde aanvragen worden handmatig extra gecontroleerd,
waarbij aanvragers ook om extra bewijsstukken kan worden gevraagd. In feite gaat het
niet alleen om bestrijding van opzettelijke fraude, maar om een aanscherping van het
reguliere toezicht op de juistheid van toeslagaanvragen. Weekers schrijft in de brief
aan de Tweede Kamer dat de maatregelen in de praktijk goedwillende burgers kunnen
raken, bijvoorbeeld als zij langer op uitbetaling moeten wachten, vanwege extra
controles vooraf. Een uitspraak met verstrekkende gevolgen, zo zal later blijken.
  zondag 20 december 2020 @ 12:49:17 #167
13783 Anthraxx
pi_196839040
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:46 schreef Blues het volgende:
Mijn punt is @:Anthraxx dat er wel handmatige controles zijn gedaan maar dat het ook een 'zelflerend' ICT dinges is die controleerde. En daar gaat het volgens mij fout.. tuurlijk gaat het over heel veel mensen, maar enige tussentijdse controles moeten dan wel door mensenogen bekeken worden als je het over 'met groepen' tegelijk gaat. Je wéét toch als weldenkend mens dat niet iedereen uit die groep fraudeert.

[..]

Dat snapte ik :) Ik ken het rapport ook. Maar, dat is iets dat al veel langer speelt. Het is doorgeschoten in het beleid dat een computer alles maar kan doen. En tegelijk reorganiseer je zodanig dat je de mensen niet meer hebt.

Dat beeld zie je toch heeeeeeel erg langzaam verschuiven en dat is goed, maar er zal een balans gevonden moeten worden.

Je hebt beide nodig. Systemen om snel informatie te vinden en mensen om beslissingen te nemen op basis van geleverde informatie. En de mogelijkheid om het menselijke terug te brengen en buiten de processen te stappen.

Maar dat duurt allemaal nog even. Meeste mensen zijn druk om grote bergen achterstallig onderhoud weg te werken. Ondertussen wijzigen wetten ook nog eens elk jaar. Je komt er moeilijk aan toe. Ik zit zelf aan de vernieuwings kant, en ook daar is het lastig om focus te houden.
pi_196839482
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Bij mij is juist boven los en verschoven. Zal maar net zijn waar de druk op ligt, denk ik. Ik heb een te kleine kaak, dus ik vrees dat bij mij alles weer verschuift zodra het de kans krijgt. :')
Ik mis 2 voortanden en dat hebben ze toen met een beugel naar elkaar toegetrokken dus ik had vooral 'ruimte'. Heb wel (weer?) iets ruimte her en der, maar dat vind ik wel charmant, eigenlijk.
pi_196839530
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 12:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is een hoop stuurbaar. Door iemand in een witte jas die gezag uitstraalt, maar ook door ideeën, gewoontes, culturele aspecten. En het helpt niet wanneer men massaal uitdraagt dat mensen nu eenmaal bevelen opvolgen en niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als je wil dat mensen enige verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen doen en laten - ook als dat door een 'hogere' verordend is.
Dat ben ik met je eens. Maar het helpt ook niet hierin een schifting te maken tussen 'zij die hier de fout in gingen' en 'wij die dit nooit zouden doen omdat we wel verantwoordelijkheid nemen'. Want dat staat een oplossing in de weg, het gevaar is immers te denken dat herhaling niet meer kan plaatsvinden omdat 'zij' van hun posten verwijderd zijn. Vergetende dat er altijd nieuwe 'zij' kunnen komen. Een gevoel van morele superieurteit staat grondige reflectie in de weg.

Overigens denk ik dat veel meer dan 'gehoorzaamheid' het groepsdenken hier een rol speelt. Wij staan aan de goede kant van de wet en dus is het geoorloofd wat we doen.
pi_196839710
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar het helpt ook niet hierin een schifting te maken tussen 'zij die hier de fout in gingen' en 'wij die dit nooit zouden doen omdat we wel verantwoordelijkheid nemen'. Want dat staat een oplossing in de weg, het gevaar is immers te denken dat herhaling niet meer kan plaatsvinden omdat 'zij' van hun posten verwijderd zijn. Vergetende dat er altijd nieuwe 'zij' kunnen komen. Een gevoel van morele superieurteit staat grondige reflectie in de weg.

Overigens denk ik dat veel meer dan 'gehoorzaamheid' het groepsdenken hier een rol speelt. Wij staan aan de goede kant van de wet en dus is het geoorloofd wat we doen.
Eens. Ik denk inderdaad dat groepsdynamiek een enorme factor is. Of de groep daarbij zich drukmaakt om de wet is denk ik niet eens echt van belang. Maar bij de toeslagenaffaire heeft de rechterlijke macht en de consequenties van hun uitspraken wel een afschuwelijk onrecht, zowel moreel als juridisch, tot gevolg gehad - ik hoop dat er daar door rechters ook nog eens stevig over nagedacht gaat worden.
pi_196839740
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat dat betreft wij/zij altijd wat onhandig.
Want voor je het weet zijn zij ineens wij en andersom want “wij zouden het nooit zo doen” betekent niet dat “wij” niks anders verkeerd kunnen (gaan) doen.
pi_196839917
Ik was even weg, maar inmiddels is de discussie verder en ben ik het met jullie beide posts eens, @sigme en @Clubsoda

Teststraat weer gehad, vrijwel uitgestorven. Had ik alsnog geen verjaardagspartijtje met veel mensen -O- :+
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 13:26:25 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196839988
@minilot

Je hoeft je niet te laten vaccineren met je naaldenangst. Ik doe even een rondje Emmen, vastleggen hoe absurd leeg het is op deze zondag voor kerst.

Maar er staat een groepje met bordjes "Jezus is de angst tegen angst"

Ze zien er uit alsof ze met een busje naar school zijn geweest trouwens :7
pi_196840104
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was even weg, maar inmiddels is de discussie verder en ben ik het met jullie beide posts eens, @:sigme en @:Clubsoda

Teststraat weer gehad, vrijwel uitgestorven. Had ik alsnog geen verjaardagspartijtje met veel mensen -O- :+
💐🎉🎊🎶🇳🇱 Gefeliciteerd Vlindertje! *O*
pi_196840404
Dank je wel! *O*
pi_196840496
Hoera Vlinder *O* Wij zijn ook met heel veel op jouw feestje :S___D
Spoilers!
pi_196840506
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 12:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat snapte ik :) Ik ken het rapport ook. Maar, dat is iets dat al veel langer speelt. Het is doorgeschoten in het beleid dat een computer alles maar kan doen. En tegelijk reorganiseer je zodanig dat je de mensen niet meer hebt.

Dat beeld zie je toch heeeeeeel erg langzaam verschuiven en dat is goed, maar er zal een balans gevonden moeten worden.

Je hebt beide nodig. Systemen om snel informatie te vinden en mensen om beslissingen te nemen op basis van geleverde informatie. En de mogelijkheid om het menselijke terug te brengen en buiten de processen te stappen.

Maar dat duurt allemaal nog even. Meeste mensen zijn druk om grote bergen achterstallig onderhoud weg te werken. Ondertussen wijzigen wetten ook nog eens elk jaar. Je komt er moeilijk aan toe. Ik zit zelf aan de vernieuwings kant, en ook daar is het lastig om focus te houden.
Een flinke klus idd. Zie je wel verbeteringspunten en zitten er mensen in je team met een nieuwe frisse kijk?
pi_196840609
Happy @vlindertje89 day *O* *O* *O*

Gloeiende, gisteren het hele huis gedweild..langharige kat met diaree :( , dus nog een keer gedweild
pi_196840683
Zondag O+ Financiele vergadering, bestelling bij Hornbach, bestelling bij Bol, bestelling bij verfwinkel, bestelling bij twee restaurants voor kerst. Dat was het weer voor vandaag.
Spoilers!
  zondag 20 december 2020 @ 13:57:17 #180
13783 Anthraxx
pi_196840726
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 13:46 schreef Blues het volgende:

[..]

Een flinke klus idd. Zie je wel verbeteringspunten en zitten er mensen in je team met een nieuwe frisse kijk?
Ja hoor. Maar wel een uitdaging voor lange termijn. Met het risico dat we dood voor de kast eindigen :+
  zondag 20 december 2020 @ 13:59:40 #181
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196840781
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zondag O+ Financiele vergadering, bestelling bij Hornbach, bestelling bij Bol, bestelling bij verfwinkel, bestelling bij twee restaurants voor kerst. Dat was het weer voor vandaag.
Klinkt altijd zo lekker die regeldagen van jou :D
  zondag 20 december 2020 @ 14:03:25 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196840859
Ik heb nu een kunststof bak met een deksel voor mn sous vide bereidingen, en ik verwacht komend jaar een aantal flink lange bereidingen te gaan doen (lamsbout voor 15-`17 uur enzo).
Dan is het handig als het ding niet in de keuken hoeft te staan, maar in de (onverwarmde) schuur.

Zouden jullie in dit scenario ook gaan denken aan isoleren?

Ik overweeg een net iets grotere en diepere bak te kopen, daar een bodem pur in te schuimen en mijn bak erin te drukken.... Zou dat werkelijk aanmerkelijk stroom besparen, of praat je dan over centen?

Want die bakken zijn ook niet gratis, en PUR ook niet. Straks isoleer je voor 20,- om 50 cent te besparen..
  zondag 20 december 2020 @ 14:03:52 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196840875
ik moet ook nog een restaurant vinden voor kerstavond..

daarnaast is er geen afhaal moment en geen pick-up point meer beschikbaar.. dus we moeten maar zelf boodschappen gaan doen..
  zondag 20 december 2020 @ 14:04:42 #184
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196840897
tevens verjaardagsfeestje voor vlinder! *O* :M :S___D
pi_196840986
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nu een kunststof bak met een deksel voor mn sous vide bereidingen, en ik verwacht komend jaar een aantal flink lange bereidingen te gaan doen (lamsbout voor 15-`17 uur enzo).
Dan is het handig als het ding niet in de keuken hoeft te staan, maar in de (onverwarmde) schuur.

Ik overweeg een net iets grotere en diepere bak te kopen, daar een bodem pur in te schuimen en mijn bak erin te drukken.... Zou dat werkelijk aanmerkelijk stroom besparen, of praat je dan over centen?
Ik weet niet of het qua stroom veel bespaart, maar zou het niet gewoon helpen met de temperatuur makkelijker constant houden?
pi_196841016
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:59 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Klinkt altijd zo lekker die regeldagen van jou :D
Het gaat ook echt lekker de laatste weken. Gelukkig, want mijn leven heeft 2 maanden op pauze gestaan en de maanden daarvoor gebeurden ook enkel de hoogstnoodzakelijke dingen. Het is heerlijk om weer bij te raken. Ik word erg onrustig van het gevoel achter de feiten aan te lopen. En J's hoofd staat er nu ook naar om dingen uit te zoeken, dat scheelt ook veel.
Spoilers!
pi_196841029
Ik heb zoveel zin in het Italiaans voor kerstavond. :9 Sowieso eigenlijk wel zin in de Kerstdagen. Al ben ik bang dat ik het mezelf misschien toch iets te lastig ga maken met het eten. Maar achja.
  zondag 20 december 2020 @ 14:10:22 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196841048
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet niet of het qua stroom veel bespaart, maar zou het niet gewoon helpen met de temperatuur makkelijker constant houden?
Die sous vide stick zou dan iig minder vaak aan moeten springen lijkt me..
pi_196841051
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit lijkt mij ook..
Spoilers!
pi_196841067
Gefeliciteerd Vlinder! Er zijn echt veel mensen vandaag jarig. Mijn man ook en verder nog wat vrienden.

Verder proberen we samen een houten frame te maken :') we zijn beide niet zo handig maar het lijkt gelukt.
  zondag 20 december 2020 @ 14:12:09 #191
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196841085
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef Barreltje het volgende:
ik moet ook nog een restaurant vinden voor kerstavond..

daarnaast is er geen afhaal moment en geen pick-up point meer beschikbaar.. dus we moeten maar zelf boodschappen gaan doen..
Dan zou ik ook maar opschieten met een restaurant vinden. Hier zijn er een hoop al vol.
pi_196841272
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:12 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dan zou ik ook maar opschieten met een restaurant vinden. Hier zijn er een hoop al vol.
Hier ook. Een restaurant heeft de bestellingen/kaart overgeheveld naar het andere restaurant van dezelfde eigenaar zodat ze met meer mensen minder gerechten hoeven te maken
pi_196841436
Onze twee restaurants zaten gelukkig nog niet vol. Kerstavond eten we pompoensoep en een proeverij van 4 curry's. Tweede kerstdag eten we een viergangenmenu. We hebben dan allebei vier verschillende gangen dus dat is 8 gerechten proeven.
Spoilers!
pi_196841447
quote:
tuurlijk gaat het over heel veel mensen, maar enige tussentijdse controles moeten dan wel door mensenogen bekeken worden als het over 'met groepen' tegelijk gaat. Je wéét toch als weldenkend mens dat niet iedereen uit die groep fraudeert.
Punt is natuurlijk dat je ook al niet mag selecteren op groep op basis van een 'verboden' kenmerk (bijvoorbeeld: is ie geboren in het buitenland). Maar ja, met een minister president die dat wél een heel goed plan vindt, ook al is 'ie ervoor door de rechter veroordeeld (!) in 2007 (!), tsja, dan is de rot aan de kop al wel heel ver naar binnen gevroten.
pi_196841500
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:11 schreef Sarabi het volgende:
Gefeliciteerd Vlinder! Er zijn echt veel mensen vandaag jarig. Mijn man ook en verder nog wat vrienden.

Verder proberen we samen een houten frame te maken :') we zijn beide niet zo handig maar het lijkt gelukt.
Ha, wat grappig. In OUD ook al twee kinderen en drie opa/oma's haha. Maart/begin april is blijkbaar een vruchtbare periode ;). Jij en man ook gefeliciteerd dan!

Waar maken jullie een houten frame voor?

En de anderen ook bedankt voor de verjaardagswensen :S___D
Ik was net een beetje verdrietig.
SPOILER
Maar er zijn natuurlijk een boel mensen die nog veel meer zijn kwijtgeraakt in het afgelopen jaar dan ik, en van zwelgen in zelfmedelijden word ik ook niet vrolijker, dus ik heb geitenkaas snacks in de airfryer gestopt en die ga ik opeten met een leuke film erbij.
En van komend jaar een beter jaar maken dan het afgelopen jaar is geweest.
pi_196841582
Gefeliciteerd Vlinder, ondanks de gemengde gevoelens *O* :*

Ik zit inmiddels midden in een escaperoomspel, dus grondiger reageren zit er even niet in. :D
pi_196841652
Gefeliciteerd vlinder en een hele dikke knuffel voor jou :* O+ beetje zelfmedelijden zo nu en dan mag best als je maar ook de goede dingen in je leven kunt zien :Y

Geniet van de snacks en de film :9
  zondag 20 december 2020 @ 14:39:42 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196841654
Die Amerikanen zijn echt hartstikke knettergek man....

https://edition.cnn.com/2(...)rtial-law/index.html

De suggestie om dan maar een staat van beleg af te kondigen zodat die geriatrische grootverdiener kan blijven zitten...
pi_196841712
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ha, wat grappig. In OUD ook al twee kinderen en drie opa/oma's haha. Maart/begin april is blijkbaar een vruchtbare periode ;). Jij en man ook gefeliciteerd dan!

Waar maken jullie een houten frame voor?

En de anderen ook bedankt voor de verjaardagswensen :S___D
Ik was net een beetje verdrietig.
SPOILER
Maar er zijn natuurlijk een boel mensen die nog veel meer zijn kwijtgeraakt in het afgelopen jaar dan ik, en van zwelgen in zelfmedelijden word ik ook niet vrolijker, dus ik heb geitenkaas snacks in de airfryer gestopt en die ga ik opeten met een leuke film erbij.
En van komend jaar een beter jaar maken dan het afgelopen jaar is geweest.
Ik heb ooit een groot wandkleed gehaakt en die wil ik op dit frame spannen en dan eindelijk ophangen.

Knuffel! :*
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 14:55:26 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196841972
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:39 schreef fietsie het volgende:

De suggestie om dan maar een staat van beleg af te kondigen zodat die geriatrische grootverdiener kan blijven zitten...
_O-
pi_196842154
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:39 schreef fietsie het volgende:

Oh maar dat is een oud plan hoor, half september vorig jaar gemaakt: https://www.theguardian.c(...)if-you-lose-election
  zondag 20 december 2020 @ 15:06:45 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196842263
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh maar dat is een oud plan hoor, half september vorig jaar gemaakt: https://www.theguardian.c(...)if-you-lose-election
Lekker type ook:

quote:
has said Trump should seize total power and jail prominent figures including Bill and Hillary Clinton and Mark Zuckerberg if he loses to Joe Biden in November.
pi_196842310
Och @vlindertje89 tuurlijk mag je je klote voelen, dat anderen het moeilijk hebben/gehad hebben doet aan jouw gevoelens niets af.

Net een eindje gewandeld, bilspier doet het steeds beter, nu een stukje verder kunnen lopen. En met aankleden kan ik ook weer op dat been staan, best snelle vooruitgang met dit klotelijf
pi_196842935
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 14:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat je ook al niet mag selecteren op groep op basis van een 'verboden' kenmerk (bijvoorbeeld: is ie geboren in het buitenland). Maar ja, met een minister president die dat wél een heel goed plan vindt, ook al is 'ie ervoor door de rechter veroordeeld (!) in 2007 (!), tsja, dan is de rot aan de kop al wel heel ver naar binnen gevroten.
Helaas wel ja :r
pi_196843261
Nerds help me eens? Als ik van een driehoek 1 lengte, 1 hoek en de omtrek weet, dan moet ik toch de andere twee lengtes en hoeken uit kunnen rekenen?

Gaat om een omtrek van 90cm, 1 zijde van 24cm en 1 hoek van 90... Ik denk dat het moet kunnen, maar hoe is echt te lang geleden :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 december 2020 @ 15:57:41 #206
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196843386
Flinke wandeling in de benen. Veenendaal - Scherpenzeel via Kasteel Renswoude over de Grebbelinie. :) Wrs woendag verder richting Amersfoort.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196843395
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nerds help me eens? Als ik van een driehoek 1 lengte, 1 hoek en de omtrek weet, dan moet ik toch de andere twee lengtes en hoeken uit kunnen rekenen?

Gaat om een omtrek van 90cm, 1 zijde van 24cm en 1 hoek van 90... Ik denk dat het moet kunnen, maar hoe is echt te lang geleden :')
Omtrek?
pi_196843400
Vlindertje van harte gefeliciteerd en een enorme knuffel :* Volgend jaar wordt het vast anders O+
pi_196843436
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omtrek?
Ja de lengte van de drie zijden. Dat is toch de omtrek?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_196843450
Als je een zijde en een hoek weet, dan kun je het uitrekenen.

Tan hoek = overstaand/aanliggend
Sin hoek = overstaand/schuin
Cos hoek = aanliggend / schuin
  zondag 20 december 2020 @ 16:00:40 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196843462
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omtrek?
Ze staat er wellicht middenin?
pi_196843472
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:59 schreef Clubsoda het volgende:
Als je twee zijdes en een hoek weet, dan kun je het uitrekenen.

Tan hoek = overstaand/aanliggend
Sin hoek = overstaand/schuin
Cos hoek = aanliggend / schuin
Ja maar die weet ik dus niet :D

Ik weet 1 zijde (25) en dat de overige 2 zijden samen 65 zijn. En dat 1 van de 3 hoeken 90 graden is.
pi_196843508
Edit, dat klopte niet.
pi_196843545
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja maar die weet ik dus niet :D

Ik weet 1 zijde (25) en dat de overige 2 zijden samen 65 zijn. En dat 1 van de 3 hoeken 90 graden is.
Ik editte, aan 1 zijde heb je genoeg. Welke zijde ten opzichte van de hoek van 90 graden is 25?
pi_196843642
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik editte, aan 1 zijde heb je genoeg. Welke zijde ten opzichte van de hoek van 90 graden is 25?
Het gaat om het ophangen van planken, met leren riemen. Doel van alles is bepalen welke lengte riem ik moet bestellen.

De hoek van de plank tegen de muur is 90, de plank is dan 25cm.
pi_196843749
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Het gaat om het ophangen van planken, met leren riemen. Doel van alles is bepalen welke lengte riem ik moet bestellen.

De hoek van de plank tegen de muur is 90, de plank is dan 25cm.
Is de lengte van de riem niet de omtrek die je al noemde?
pi_196843757
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Is de lengte van de riem niet de omtrek die je al noemde?
yes :D
pi_196843771
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar dan weet je toch wat je moet bestellen? :D
pi_196843784
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dus omtrek = 90cm
1 hoek = 90 graden

Als ik een stuk wol had kon ik het gewoon aaaalllemaal opmeten, maar ja :')
pi_196843800
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar dan weet je toch wat je moet bestellen? :D
Nee want ik kom er dus niet uit WAT ik wil bestellen. Ik probeer nu uit te rekenen hoe het er uit gaat zien als ik kies voor 90cm :D of 80 of 100 of of of :D
pi_196843842
Bij online rekentools kom ik steeds tegen "als je drie van de factoren weet kun je de rest uitrekenen, maar de omtrek kun je nergens invullen, die is steeds alleen als uitkomst beschikbaar...
pi_196843848
Ik zou bedenken hoeveel afstand je wilt tussen het ophangpunt en de plank, welke lengte je daar mooi vindt en dan volgt de schuine zijde vanzelf.
pi_196843876
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou bedenken hoeveel afstand je wilt tussen het ophangpunt en de plank, welke lengte je daar mooi vindt en dan volgt de schuine zijde vanzelf.
Dit is ws makkelijker ja, maar het frustreert me nu gewoon :D
  zondag 20 december 2020 @ 16:19:42 #224
63722 z80
I fink you freaky
pi_196843934
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was even weg, maar inmiddels is de discussie verder en ben ik het met jullie beide posts eens, @:sigme en @:Clubsoda

Gefeliciteerd.
pi_196843949
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij online rekentools kom ik steeds tegen "als je drie van de factoren weet kun je de rest uitrekenen, maar de omtrek kun je nergens invullen, die is steeds alleen als uitkomst beschikbaar...
Je komt een vergelijking met twee onbekenden uit:

a^2+ b^2 = c^2
waarbij a = 25 en b+c=65
-> (65-c)^2 + 25^2 = (65-a)^2

Dat is mogelijk om op te lossen :+ Je komt met sin/cos/tan niet verder omdat het een rechthoekige driehoek is.
pi_196843990
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze twee restaurants zaten gelukkig nog niet vol. Kerstavond eten we pompoensoep en een proeverij van 4 curry's. Tweede kerstdag eten we een viergangenmenu. We hebben dan allebei vier verschillende gangen dus dat is 8 gerechten proeven.
omg. daar heb ik gewoon niet aangedacht dat ik 2 verschillende 4-gangen had kunnen bestellen om zo van elkaar te proeven. :o FML. ;(
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 16:23:33 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196844026
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Je komt een vergelijking met twee onbekenden uit:

a^2+ b^2 = c^2
waarbij a = 25 en b+c=65
-> (65-c)^2 + 25^2 = (65-a)^2

Dat is mogelijk om op te lossen :+ Je komt met sin/cos/tan niet verder omdat het een rechthoekige driehoek is.
Stelling van Pythagoras is ook alleen voor rechthoekige driehoeken
  zondag 20 december 2020 @ 16:24:15 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_196844050
quote:
Mijn punt is @:Anthraxx dat er wel handmatige controles zijn gedaan maar dat het ook een 'zelflerend' ICT dinges is die controleerde. En daar gaat het volgens mij fout.. tuurlijk gaat het over heel veel mensen, maar enige tussentijdse controles moeten dan wel door mensenogen bekeken worden als het over 'met groepen' tegelijk gaat. Je wéét toch als weldenkend mens dat niet iedereen uit die groep fraudeert.

[..]

Het zelflerende systeem moet wel gevoed worden met wat goed en wat fout is. Dat beteken dat alles wat er door het systeem gaat ook handmatig gecontroleerd moet worden.
Wat ik zo mee krijg is dat het systeem is losgelaten en wat er uit kwam waar is. Zonder verdere handmatige controle en correctie van het systeem. Hierdoor versterkt het zelflerende systeem zich met een foute uitkomst. Met als gevolg nog veel meer foute uitkomsten.
pi_196844055
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 16:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Stelling van Pythagoras is ook alleen voor rechthoekige driehoeken
Dat weet ik :)
  zondag 20 december 2020 @ 16:26:20 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196844085
Wij doen 1e kerstdag een Chateaubriand en daaromheen e.e.a. en chocolademousse-taartje toe
En 2e kerstdag een zelfgemaakte Porchetta, ik denk met chocolade mousse uit een bakje toe :P
  zondag 20 december 2020 @ 16:28:28 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_196844139
quote:

Want die bakken zijn ook niet gratis, en PUR ook niet. Straks isoleer je voor 20,- om 50 cent te besparen..

Wat verbruikt het verwarmingselement? Ga uit van het ongunstigste geval, 15 uur aan. Wat kost dat?
En hoe vaak ga je dat dan?
Persoonlijk zou ik de bak isoleren en ergens binnen neerzetten in en niet gebruikte ruimte die vorstvrij gehouden wordt door een verwarming. Dan hoeft deze ook minder aan
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 16:31:05 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196844185
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 16:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

omg. daar heb ik gewoon niet aangedacht dat ik 2 verschillende 4-gangen had kunnen bestellen om zo van elkaar te proeven. :o FML. ;(
Als je morgen belt kun je misschien nog wel wijzigen?
pi_196844224
Honden te water filmpje.

En ik heb de kerstlichtjes opgehangen:

Plus kerstblommetjes geplukt.
  zondag 20 december 2020 @ 16:36:34 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196844302
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:28 schreef z80 het volgende:

[..]

Wat verbruikt het verwarmingselement? Ga uit van het ongunstigste geval, 15 uur aan. Wat kost dat?
En hoe vaak ga je dat dan?
Persoonlijk zou ik de bak isoleren en ergens binnen neerzetten in en niet gebruikte ruimte die vorstvrij gehouden wordt door een verwarming. Dan hoeft deze ook minder aan
1000Watt; richttemperatuur tussen de 60 en 70 graden meestal, voor t water.

Schuur is eigenlijk altijd rond de 10 graden.
pi_196844335
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je morgen belt kun je misschien nog wel wijzigen?
Mja, mogelijk. Maar eigenlijk moet ik me gewoon niet zo aanstellen denk ik. :')
  zondag 20 december 2020 @ 16:39:26 #236
63722 z80
I fink you freaky
pi_196844375
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:36 schreef fietsie het volgende:

[..]

1000Watt; richttemperatuur tussen de 60 en 70 graden meestal, voor t water.

Schuur is eigenlijk altijd rond de 10 graden.
Deze is makkelijk rekenen. 1KWh. per uur. 15 uur verder is dus 15 keer de KWh prijs.

Maar 1000W is veel. Kun je een hele grote bak mee warmhouden.
  zondag 20 december 2020 @ 16:41:15 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196844439
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Deze is makkelijk rekenen. 1KWh. per uur. 15 uur verder is dus 15 keer de KWh prijs.

Maar 1000W is veel. Kun je een hele grote bak mee warmhouden.
Jammere is dat ik geen bus pur meer heb staan.
pi_196844551
quote:

J zegt: hij maakt een denkfout.
Je moet hem gewoon isoleren want dan koelt je water minder snel af tijdens het rondpompen en dus blijft je temperatuur constanter en hoef je altijd minder te verwarmen.

En van die sousvide ballen erop gooien.

Bekijk Caso Thermo isolatieballen voor een sous-vide circulator op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
  zondag 20 december 2020 @ 16:48:37 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196844567
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:47 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

J zegt: hij maakt een denkfout.
Je moet hem gewoon isoleren want dan koelt je water minder snel af tijdens het rondpompen en dus blijft je temperatuur constanter en hoef je altijd minder te verwarmen.

En van die sousvide ballen erop gooien.

Bekijk Caso Thermo isolatieballen voor een sous-vide circulator op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Maar bespaar ik er meer mee dan dat de extra bak en de bus pur en die ballen kosten? (Hollander :P )

Of is het de kwaliteit die gewoon beter wordt, de voorspelbaarheid? (En ja natuurlijk snap ik dat isoleren altijd iets positiefs zou moeten bijdragen)
pi_196844631
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar bespaar ik er meer mee dan dat de extra bak en de bus pur en die ballen kosten? (Hollander :P )

Of is het de kwaliteit die gewoon beter wordt, de voorspelbaarheid? (En ja natuurlijk snap ik dat isoleren altijd iets positiefs zou moeten bijdragen)
Op dat linkje geven ze aan dat die ballen 30% scheelt. In praktijk vast precies iets minder.
En die bak bespaard meer want die zit helemaal rondom. Kwestie van rekenen waar je break even punt zit.
  zondag 20 december 2020 @ 16:56:49 #241
63722 z80
I fink you freaky
pi_196844729
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je dit inzetten? 1 keer? bus pur terugverdient. Veel keer, pur, bak en inhoud terugverdient.
  zondag 20 december 2020 @ 16:59:08 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196844806
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:56 schreef z80 het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je dit inzetten? 1 keer? bus pur terugverdient. Veel keer, pur, bak en inhoud terugverdient.
In de schuur alleen voor grote bereidingen; bij bv kerst bereiding zet ik m gewoon in de keuken
pi_196844816
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:56 schreef z80 het volgende:

[..]

Lijkt me ook sterk dat je 20¤ kwijt bent aan pur en bak zoals fiets opperde
  zondag 20 december 2020 @ 17:03:00 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196844907
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Lijkt me ook sterk dat je 20¤ kwijt bent aan pur en bak zoals fiets opperde
Als ik wegblijf bij de "officiele sous vide bakken" moet dat kunnen voor rond een tientje voor de bak
pi_196844996
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als ik wegblijf bij de "officiele sous vide bakken" moet dat kunnen voor rond een tientje voor de bak
Mja ik zou dan idd voor iets busgetachtigs gaan. Je bent handig genoeg.
En goed shoppen mbt die ballen... 31¤ is te veel waarschijnlijk
  zondag 20 december 2020 @ 17:07:21 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196845005
Ik ga iig deze winkel denk ik maar niet gebruiken, want dan red je t nie met 2 tientjes :P

https://www.sousvidekenne(...)en/energiebesparing/
  zondag 20 december 2020 @ 17:07:56 #247
63722 z80
I fink you freaky
pi_196845025
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

En je gaat de bak vaker gebruiken. Dan is het toch geen vraag meer. Maar meer een vraag waar haal ik een zogoedkoopmogelijke bak.
  zondag 20 december 2020 @ 17:08:19 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196845038
Ik heb zelf een bak met deksel gemodificeerd zodat de Inkbird er precies in past en de bak wel dicht kan.
Dat is een bak van Blokker van iets van 9,-

Een maatje breder en langer dus, en een fractie dieper, dan ben ik er. Moet de PUR wel laag genoeg houden zodat het deksel nog goed kan vastklikken.
  zondag 20 december 2020 @ 17:14:30 #249
63722 z80
I fink you freaky
pi_196845178
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:08 schreef fietsie het volgende:
Ik heb zelf een bak met deksel gemodificeerd zodat de Inkbird er precies in past en de bak wel dicht kan.

Een maatje breder en langer dus, en een fractie dieper, dan ben ik er. Moet de PUR wel laag genoeg houden zodat het deksel nog goed kan vastklikken.

Een houten latje onder de rand van de binnen bak plakken met tape. De "standaard" oplossing voor dit soort vraagstukken.
En indien er nog pur overs is kun je er ook een deksel van maken. Vuilniszak openknippen en deze op de bak leggen. laagje pur er op en op maat snijden. Randje wel even voorzien van een likje verf.
Of vuilniszak in een lage doos stoppen, deze gedeeltelijk met pur vullen en de doos dichtmaken.
  zondag 20 december 2020 @ 17:17:21 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196845261
Wie heeft het licht uitgedaan buiten?
pi_196845270
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:17 schreef fietsie het volgende:
Half uur geleden al :X
pi_196845286
Heb een hele discussie gemist, laat 'm ook lekker aan me voorbij gaan :P Hetzelfde met die berekening, ben echt niet goed met zulke dingen.

Vlindertje, gefeliciteerd *O* Hopelijk snel negatieve uitslag en begrijpelijk van het verdriet, een jaar later kan je leven er ineens heel anders uitzien he :*

Sarabi, jij gefeliciteerd met je man, en benieuwd naar het resultaat van je wanddoek!

Sigme, wat leuk zo aan het plafond O+

Vandaag de kadootjes onder de boom aangevuld (mission een berg die het boompje doet verbleken: complete), en nog even een drumboek gehaald. Vanmiddag ook lekker gespeeld O+
Straks misschien een Unlock! doen, weet even niet meer wie hier een escapegame aan het spelen was (Clubsoda?) maar dank voor de inspiratie *O*
pi_196845317
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:18 schreef Holyme het volgende:
Straks misschien een Unlock! doen, weet even niet meer wie hier een escapegame aan het spelen was (Clubsoda?) maar dank voor de inspiratie
Yep, dat was ik :Y We hebben ons er 2,5 uur mee vermaakt.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 17:20:52 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196845339
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:17 schreef fietsie het volgende:
Overmorgen worden de dagen weer langer *O*
pi_196845360
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Yep, dat was ik :Y We hebben ons er 2,5 uur mee vermaakt.
Wat speelden jullie?
pi_196845415
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:22 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wat speelden jullie?

We speelden met zoon van 8, vandaar dat ik een niet al te moeilijke had gekozen.
pi_196845481
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

We speelden met zoon van 8, vandaar dat ik een niet al te moeilijke had gekozen.
Ah die ken ik niet. Wel tof dat er tegenwoordig zoveel zijn :) Heb mijn doos met 3 uitgeleend, en de doos van diegene geleend (met 9 spellen). Ik kan nog ff vooruit :D
pi_196845567
Gefeliciteerd Vlinder :* En natuurlijk mag ook jij gewoon even sippen over zaken die veel liever anders had gezien. :*

Ik heb hier vandaag nog wat meer kerstsfeer in huis gebracht. Dus de konijnen hebben nu hun eigen apres-ski-hut en de kerststerren hangen. Rondje gelopen. Nu nog een hoorcollege kijken. Dawassut.

Morgen maar eens een poging doen een lichtnet achter de vouwgordijnen op te hangen (dat geeft heel fijn sfeervol licht bij de eettafel) en een guirlande op het (smalle) muurtje tussen eettafel en keuken te draperen. Sinds ik ontdekt heb dat Leukoplast echt IDEAAL is voor dit soort zaken, zie ik er wat minder tegenop dan voorgaande jaren :P .
pi_196845682
Over spelletjes gesproken... wij bestelden een speciaal opbergsysteem via etsy.

Iemand nog een postzegel nodig? :D

pi_196845734
Ik heb een berg gelezen tijdschriften en kranten naast me verzameld. Muziekje er bij. Poes in de tent (onder mijn opgetrokken benen met deken er over). Ik overweeg op te staan en enthousiast te doen over J's game. Hij heeft Farming Simulator ontdekt. Ik ga er van de week ook eens naar kijken, ik ben benieuwd of je ook een regeneratieve boerderij mee op kunt zetten.
Spoilers!
pi_196845896
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 17:35 schreef Candaasje het volgende:

[ link | afbeelding ]
:D :') voor Gloomhaven? Ik gebruik Gloomhaven Helper en Gloomhaven Campaign Tracker, dat helpt wel, íetsje minder nodig uit de doos.
pi_196845995
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:45 schreef Holyme het volgende:

[..]

:D :') voor Gloomhaven? Ik gebruik Gloomhaven Helper en Gloomhaven Campaign Tracker, dat helpt wel, íetsje minder nodig uit de doos.
Ja :D . Dit is zo'n heel systeem van mdf, ziet er best goed uit! Gisteren wel een hele avond bezig geweest met alles uit die platen drukken en sorteren :') Er kwam geen eind aan. Maar nu zit alles dus netjes in de doos, en kan de doos weer op de plank met spellen in de kast.
pi_196846048
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 17:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja :D . Dit is zo'n heel systeem van mdf, ziet er best goed uit! Gisteren wel een hele avond bezig geweest met alles uit die platen drukken en sorteren :') Er kwam geen eind aan. Maar nu zit alles dus netjes in de doos, en kan de doos weer op de plank met spellen in de kast.
Oh god ja, die platen! _O- Dat voelde haast als werk ipv leuk ff nieuw spel uitpakken :') Linkje naar Etsy?
pi_196846207
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:52 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh god ja, die platen! _O- Dat voelde haast als werk ipv leuk ff nieuw spel uitpakken :') Linkje naar Etsy?
https://www.etsy.com/nl/l(...)ven-2e-editie-houten

Dat hele systeem kost evenveel als een half spel :') Laten we het er maar op houden dat mijn vriend nog wat geld teveel had ofzo. Maar het is wel mooi gemaakt, eerlijk is eerlijk. Alles klikt/schuift mooi in elkaar, bij alle 'tegenstanders' staan de namen er in gegraveerd. En geen geklooi met lijm bij het in elkaar zetten.
pi_196846242
quote:

[ link | afbeelding ]
Nice :D wij hebben een hele la van het dressoir voor gloomhaven gereserveerd
pi_196846265
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 18:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nice :D wij hebben een hele la van het dressoir voor gloomhaven gereserveerd
Haha, dat is ook wel tof!
Hier helaas geen brede laden of echt ruimte over. Dus het moest weer in de doos passen. Dus dan maar zo. :P
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 18:03:57 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196846277
quote:

[ link | afbeelding ]
Uit welk jaartal komen ze? Ik had een keer wat besteld uit Frankrijk, daar zaten ook veel postzegels op. Niet zo veel als deze, maar die zegels kwamen uit de jaren 80 :o
pi_196846357
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 18:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

https://www.etsy.com/nl/l(...)ven-2e-editie-houten

Dat hele systeem kost evenveel als een half spel :') Laten we het er maar op houden dat mijn vriend nog wat geld teveel had ofzo. Maar het is wel mooi gemaakt, eerlijk is eerlijk. Alles klikt/schuift mooi in elkaar, bij alle 'tegenstanders' staan de namen er in gegraveerd. En geen geklooi met lijm bij het in elkaar zetten.
Nice! Ja had al eerder op zulke inlays zitten kijken, maar duur inderdaad. Nu zit het in ziplock zakjes enzo :P
pi_196846503
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 18:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uit welk jaartal komen ze? Ik had een keer wat besteld uit Frankrijk, daar zaten ook veel postzegels op. Niet zo veel als deze, maar die zegels kwamen uit de jaren 80 :o
Mijn Oekraïens is wat roestig :P

Ho wacht, moment

pi_196846550
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 18:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn Oekraïens is wat roestig :P

Ho wacht, moment

[ link | afbeelding ]
Mijn Oekraïens is goed genoeg om te zeggen dat het postzegels uit 2019 zijn :7
pi_196846690
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:08 schreef fietsie het volgende:

Piepschuim kisten van Bauhaus met piepschuim deksel. Kosten 7 euro ongeveer. Indien gewenst binnenruimte wat verkleinen met wat gewone witte piepschuimplaten.
pi_196846714
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 18:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jij hebt stiekem ook nog eens Cyrillisch schrift gestudeerd? :D
pi_196846752
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 18:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Piepschuim kisten van Bauhaus met piepschuim deksel. Kosten 7 euro ongeveer. Indien gewenst binnenruimte wat verkleinen met wat gewone witte piepschuimplaten.
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als een persoon die regelmatig injecties bij anderen zet (en dan van die doorgewinterde patiënten die geen krimp geven) kan ik me er zo weinig bij voorstellen :D
Tot ik denk aan mijn fobie voor piepschuim. Alleen een plaatje geeft me al rillingen, laat staan als ik dat IEIEIEIEP geluid hoor *kippenvel*

Nieuwe apparaten uit de doos halen is altijd naar ;(
*rilllllll*

*rillllll*

*rillllll*
pi_196846771
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hij heeft Farming Simulator ontdekt. Ik ga er van de week ook eens naar kijken.
Dat vind mini-G ook leuk :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196846793
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 18:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Beter kijken, het jaarstal staat er in arabisch schrift op :D
  zondag 20 december 2020 @ 18:33:26 #276
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196846809
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 18:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik kan dat bevestigen :P
pi_196846830
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 18:29 schreef Candaasje het volgende:

Ik denk dat mijn ogen het beter doen dan ik dacht O+
pi_196846832
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Beter kijken, het jaarstal staat er in arabisch schrift op :D
:@ :'( :D :'(
pi_196846833
quote:
9s.gif Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

*rilllllll*

*rillllll*

*rillllll*
Eenvoudig aan te passen ook als er een snoertje door moet, even een gaatje erin prikken. Of een stukje eruit zagen. Piepknarspieeeeeeeeeeepknars iehiehieh piep })
pi_196846876
Ik ken dat hele spel niet maar het ziet er wel heel tof uit :D
pi_196846884
quote:
19s.gif Op zondag 20 december 2020 18:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Eenvoudig aan te passen ook als er een snoertje door moet, even een gaatje erin prikken. Of een stukje eruit zagen. Piepknarspieeeeeeeeeeepknars iehiehieh piep })
:X :X :X :X }:|
pi_196846989
Heb jij nog een fobie sigme?

Ik heb een soort trypofobie. (Is geloof ik geen erkende fobie, maar er is wel onderzoek naar gedaan). Komt er op neer dat ik echt fysiek onpasselijk wordt en heeeeeeeeeeel ongemakkelijk (echt neigingen om mijn eigen nagels in mijn nagelriemen te zetten, dunno waar dat vandaan komt :') ) van net niet helemaal vlak gevulde gaatjes. Lotusbloemen met van die rondje zaden, pipa-kikkers met eitjes op/in de rug, bijenraten met uitstekende larvenkontjes of van die dekseltjes die ze op bepaalde openingen maken (darrenbroed dacht ik) . En dus vooral als er dan iets op zit dat je eruit zou kunnen lepen/peuteren of krabben. Dat MOET dan ook en wel NU. En als ik het doe, is het zowel bevredigend als misselijkmakend.

*kots* :r

Dus, ik word maar nooit imker. En ik hoef geen lotusbloemen. (Er zaten er laatst twee in een herftstukje. Die haal ik dus eruit en gooi ik weg.)
pi_196846995
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 18:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:X :X :X :X }:|
Toen ik klein was heeft mijn vader eens voor ons een speciale piepschuim-figuurzaag gefabriekt. Ik weet niet waarom. Omdat het kon, denk ik. Een figuurzaag:

maar dan met een verwarmd zaagje zodat je door het piepschuim kon smeltzagen. Ik kan het nog ruiken. Dat piepte niet maar stonk eindeloos :+.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 18:46:50 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196847056
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een berg gelezen tijdschriften en kranten naast me verzameld. Muziekje er bij. Poes in de tent (onder mijn opgetrokken benen met deken er over). Ik overweeg op te staan en enthousiast te doen over J's game. Hij heeft Farming Simulator ontdekt. Ik ga er van de week ook eens naar kijken, ik ben benieuwd of je ook een regeneratieve boerderij mee op kunt zetten.
_O_

Refeneratief, wat bedoel je daarmee? :@

Zo af en toe speel ik het ook. De nieuwste versie op de PlayStation van m'n broertje is nog leuker, maar nadeel van PlayStation is dat je niet onbeperkt trekkers/machines kunt kopen. Er is maar een beperkt aantal "garage plekken"
pi_196847115
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef Candaasje het volgende:

Ik heb een soort trypofobie. (Is geloof ik geen erkende fobie, maar er is wel onderzoek naar gedaan). Komt er op neer dat ik echt fysiek onpasselijk wordt en heeeeeeeeeeel ongemakkelijk (echt neigingen om mijn eigen nagels in mijn nagelriemen te zetten, dunno waar dat vandaan komt :') ) van net niet helemaal vlak gevulde gaatjes. Lotusbloemen met van die rondje zaden, pipa-kikkers met eitjes op/in de rug, bijenraten met uitstekende larvenkontjes of van die dekseltjes die ze op bepaalde openingen maken (darrenbroed dacht ik) . En dus vooral als er dan iets op zit dat je eruit zou kunnen lepen/peuteren of krabben. Dat MOET dan ook en wel NU. En als ik het doe, is het zowel bevredigend als misselijkmakend.

Dus, ik word maar nooit imker. En ik hoef geen lotusbloemen. (Er zaten er laatst twee in een herftstukje. Die haal ik dus eruit en gooi ik weg.)
Oh ja, dat heb je wel eens eerder verteld, wat allerlei plaatjes uitlokte, waaronder smerige.

Vroeger had ik afkeer van fluweel, vergelijkbaar met de afkeer van piepschuim van Cat.

Echte echte échte afkeur heb ik van porren in mijn navel.
pi_196847142
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 18:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, dat heb je wel eens eerder verteld, wat allerlei plaatjes uitlokte, waaronder smerige.

Vroeger had ik afkeer van fluweel, vergelijkbaar met de afkeer van piepschuim van Cat.

Echte echte échte afkeur heb ik van porren in mijn navel.
Ik zal geen smerige plaatjes delen :P

Oh porren in navel, daar moet mijn vriend ook echt NIKS van hebben. Ik heb er weinig gevoel bij zelf :D

En afkeer van fluweel... die kende ik nog niet.
pi_196847184
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef Candaasje het volgende:

:D

En hoe vaak word je per week geconfronteerd met je fobie? Mijn overgevoeligheid kan ik best goed ontwijken *negeert sigme* en ik word er ook niet zo onpasselijk van als jij beschrijft.
Ik wil eigenlijk gewoon heel hard LALALALALA zingen met mijn oren dicht.
pi_196847318
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D

En hoe vaak word je per week geconfronteerd met je fobie? Mijn overgevoeligheid kan ik best goed ontwijken *negeert sigme* en ik word er ook niet zo onpasselijk van als jij beschrijft.
Ik wil eigenlijk gewoon heel hard LALALALALA zingen met mijn oren dicht.
Zolang ik geen lotusbloemen of bijenkasten tegenkom, valt het erg mee gelukkig :D
Alleen laatst had vriend een of andere 'spons' meegenomen van de winkel, want dat ding was van planten gemaakt en duurzaam en blablabla. Zaten er dus een soort zaten in }:|

Dan zit ik dus eerst een kwartier die zaten eruit te wroeten/peuteren :')

Bij fruit e.d. snij ik dergelijke klokhuizen/zaden snel weg, dan kan ik het wel handelen, (ik ben dus iemand die bij meloen echt wel al die zaadjes eruit gaat peuteren anders) maar zo'n spons heb je een langere tijd in je handen. Brrr.

Oh, en nu we het toch over navels hadden; navelpluis. Echt, dat MOET eruit. _O-
Sinds mijn vriend geen wollen truien meer draagt is dit overigens wel verminderd. Hij blij, ik blij.

Maar ik heb het niet bij alles of even sterk. Met ogen in een oogkas heb ik weer heel geen moeite. Dus geen idee hoe dat precies zit.
pi_196847330
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
negeert sigme
O+

Ik heb inmiddels anderhalf zwaar biertje op, en nog geen eten. Daar word ik heel liefdevol van O+ :+ .Dus O+ voor het correct schrijven van mijn naam. En ik zal je niet meer klieren met EPS.
pi_196847584
Je hebt ook patronen die je op dikker papier kan printen en daar dingen in opbergen.
pi_196847620
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2020 19:05 schreef sigme het volgende:

[..]

O+

Ik heb inmiddels anderhalf zwaar biertje op, en nog geen eten. Daar word ik heel liefdevol van O+ :+ .Dus O+ voor het correct schrijven van mijn naam. En ik zal je niet meer klieren met EPS.
Ik moest er wel mijn best voor doen. Namen horen met Hoofdletter :7
pi_196847678
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 18:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

_O_

Refeneratief, wat bedoel je daarmee? :@

Zo af en toe speel ik het ook. De nieuwste versie op de PlayStation van m'n broertje is nog leuker, maar nadeel van PlayStation is dat je niet onbeperkt trekkers/machines kunt kopen. Er is maar een beperkt aantal "garage plekken"
Moment, we hebben een probleem. J luisrerde niet maar mij en nou liggen alle dure zonnebloempitten in het bos :'(
Spoilers!
pi_196847705
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik moest er wel mijn best voor doen. Namen horen met Hoofdletter :7
Daarom extra O+
Ik schrijf mijn echte naam voor intimi ook al ruim 30 jaar zonder hoofdletter. Ik ben zonder hoofdletter.
pi_196847743
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 19:17 schreef Sarabi het volgende:
Je hebt ook patronen die je op dikker papier kan printen en daar dingen in opbergen.
Dit was voor @Holyme :D
pi_196847772
Ha, voer voor antivaxxers!
quote:
The NHS website advises lactating mothers to wait until they have stopped breastfeeding before having the Covid-19 vaccine. It adds: “There’s no evidence it’s unsafe if you’re pregnant or breastfeeding. But more evidence is needed before you can be offered the vaccine.”

The UK government website repeats the advice, saying it was “precautionary until additional evidence is available to support the use of this vaccine in pregnancy and breastfeeding”. There have been no trials of Covid vaccines on breastfeeding women.
https://www.theguardian.c(...)ccine-say-regulators
pi_196847791
quote:
17s.gif Op zondag 20 december 2020 19:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Daarom extra O+
Ik schrijf mijn echte naam voor intimi ook al ruim 30 jaar zonder hoofdletter. Ik ben zonder hoofdletter.
Als ik dat doe, ben ik gewoon een potje kruiden dat je in het schap van de plaatselijke supermarkt vindt. Dus toch maar met hoofdletters. Dat vind ik ook wel zwierig staan. Ik hou van hoofdletters. Gebruik ze nog wel eens te pas en te onpas :P
  zondag 20 december 2020 @ 19:29:18 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_196847813
quote:
15s.gif Op zondag 20 december 2020 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]

Hoezo? Dit is toch een normaal advies.
pi_196847931
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 19:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Als ik dat doe, ben ik gewoon een potje kruiden dat je in het schap van de plaatselijke supermarkt vindt. Dus toch maar met hoofdletters. Dat vind ik ook wel zwierig staan. Ik hou van hoofdletters. Gebruik ze nog wel eens te pas en te onpas :P
We heten niet allemaal orgeno ;)
Praktisch (naast Arnie) het enige antwoord dat is wist in die kupubquizz van laatst; Basil (Fawlty)
pi_196847932
quote:
15s.gif Op zondag 20 december 2020 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]

Hoezee! Daar dient mijn smoes zich dan toch aan O+ Bedankt Günther, sorry gaatjesvrezende @Candaasje, die inenting mag je houden :7 #phew
pi_196847984
quote:
17s.gif Op zondag 20 december 2020 19:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Daarom extra O+
Maar ook Jij mag er zijn hoor :*

quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 19:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

O+

Zonder hoofdletter ben ik een klasse van organische verbhindingen. Beetje zuur, beetje alcohol :+
  zondag 20 december 2020 @ 19:36:36 #301
63722 z80
I fink you freaky
pi_196847993
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoezee! Daar dient mijn smoes zich dan toch aan O+ Bedankt Günther, sorry gaatjesvrezende @:Candaasje, die inenting mag je houden :7 #phew
Hier net andersom. Zit te wachten op de intekenlijst. Hoe sneller hoe beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')