abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196872211
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:29 schreef MoreDakka het volgende:
Oh en natuurlijk zit er achter die hele 'diversity training' een complete industrie:
[..]

Vind je het gek dat er mensen zijn binnen het onderwijs die zich hier tegen verzetten? En als dank worden ze als racist weggezet in de krant.
Wat is er mis met geld verdienen?
  maandag 21 december 2020 @ 22:46:30 #252
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196872543
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat zo. Misschien is dat jouw racistische visie ?
Het hele racial equity verhaal kan positief en negatief worden uitgevoerd.

En afhankelijk van wat je eigen ervaringen zijn ga je er ook zo tegen aan kijken. Daarnaast zit in de natuur van iedereen het gevoel dat anderen het altijd makkelijker hebben gehad, jij hebt altijd 'tegenwind' gehad en moest voor alles hard werken.

Dat dat niet het geval is en dat elke situatie zijn eigen nuances heeft is een besef wat niet iedereen heeft of zelfs ooit gaat krijgen.

Daarom moet je equity ook goed uitleggen.
Voor veel mensen is het gewoon een waarheid dat ze hard hebben moeten werken om te komen waar ze nu zijn. Als iemand ze dan gaat vertellen dat ze het niet hebben verdiend dan gaan ze een beetje bokken en knorren natuurlijk. Ze hebben aan de andere kant ook nooit gezien waar een ander tegenaan is gelopen in het leven of welke andere hindernissen ze hebben moeten overwinnen.
En iemand die zijn hele leven hard gewerkt heeft om iets te bereiken is ook gewoon bang dat een ander dat wil afpakken die het niet verdient heeft in hun ogen.

Met equity probeer je iedereen evenveel kans te geven om succesvol te worden. Dat doe je door hindernissen weg te nemen, maar dat is moeilijk en duur. Je kunt ook hindernissen maken om 'bevoorrechten' te remmen, dat gebeurt soms in de vorm van een aanname beleid, het welbekende "bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar ...". En dat is een hele giftige vorm in mijn optiek.

Over de goede en slechte vormen van positieve discriminatie kun je ook meerdere topics volpennen gok ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196872566
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het gaat uit van de ideologische stelling dat blanke mensen per definitie racistisch zijn en bewust en onbewust het racistische systeem in stand willen houden. Bijvoorbeeld door begrippen als 'beleefdheid' en 'punctualiteit', die worden gedefiniëerd als 'wit' en dat zijn tools die gebruikt worden on 'Blacks' (ja met een hoofdletter) te onderdrukken.

Het komt uit dezelfde koker als die gruwelijke implicit bias test en het eindresultaat is vaak dat de sfeer op de werkvloer er veel slechter op wordt dan beter.

Zie bijvoorbeeld hier:
[..]

https://theconversation.c(...)to-disappoint-143644

Dat is maar een van de dingen in dat lijstje met zogenaamde 'achievements' van de krant. Ze gaan er ook vanuit dat het belangrijk is om het te hebben over straatnaambordjes en vermeend racisme bij nachtclubs.
Tja dit soort trainingen zijn natuurlijk confronterend. Ze zijn er dan ook op gericht om mensen bewust te maken van de raciale verschillen in de maatschappij. Dat het averechts zou werken vraag ik me af. Het onbewust in stand houden van het systeem is natuurlijk ook iets waar je over kan nadenken. Het is iig niet zo dat blanken zich tot nu toe nou zo erg druk maken/ hebben gemaakt over zaken die wel degelijk in hun voordeel werken vanwege hun huidskleur.

Ik zie het probleem ook totaal niet in het veranderen van straatnaamboordjes? Of het het bestrijden van vermeend racisme bij nachtclubs?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_196872633
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 22:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tja dit soort trainingen zijn natuurlijk confronterend. Ze zijn er dan ook op gericht om mensen bewust te maken van de raciale verschillen in de maatschappij.

Nee, ze zijn er op gericht om een ideologie te pushen. Niet meer en niet minder. Ik heb je uitgelegd wat het inhoudt. :)
pi_196872781
twitter

Ondertussen, pence wordt met rust gelaten (?) en dat in de komende 30 dagen? als de papieren al niet zijn verbrand, versnipperd, gone with the wind. :W
pi_196872792
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, ze zijn er op gericht om een ideologie te pushen. Niet meer en niet minder. Ik heb je uitgelegd wat het inhoudt. :)
Welke ideologie willen ze pushen dan? Dat mensen per definitie racistisch zijn geldt natuurlijk niet alleen voor blanken. Maar blanken hebben wel heel lang de bevoorrechte positie gehad.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_196872797
twitter

Hé kijk eens, een quid pro quotje...
zie email 27 oktober
  maandag 21 december 2020 @ 23:01:02 #258
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196872909
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hé kijk eens, een quid pro quotje...
Welke zaak was dit? Het klinkt wel alsof het een close call was.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196873034
twitter

Ohohoho,,, ik vond een pareltje in twitterland. _O-
pi_196873105
quote:
5s.gif Op maandag 21 december 2020 22:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Welke ideologie willen ze pushen dan?
Dat heb ik toch uitgelegd? Ik refereer naar mijn eerdere post.
pi_196873136
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat heb ik toch uitgelegd? Ik refereer naar mijn eerdere post.
Zie mijn edit. Ik kan me niet voorstellen dat ze pushen dat alleen blanken racistisch zijn?
pi_196873161
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 23:06 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Mianus heeft vast geen vliegveld?
pi_196873270
quote:
[ twitter ]
Echt he! Dat ego van die man! :')
  maandag 21 december 2020 @ 23:18:26 #264
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196873357
quote:
[ twitter ]
Ik stel deze voor ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Thule_Air_Base
  maandag 21 december 2020 @ 23:22:10 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196873427
quote:
Lekker ver weg.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 21 december 2020 @ 23:27:52 #266
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196873537
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 23:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lekker ver weg.
Nou, dat dacht ik eerst ook.

En toen ik mijn eigen link las was het eigenlijk best wel passend voor hem. Hij heeft ooit voorgesteld Groenland te willen kopen van Denemarken en het blijkt ook de thuisbasis van de 21e space wing te zijn, een onderdeel van zijn bedachte space force. Misschien iets te veel eer ;)
pi_196873568
quote:
12s.gif Op maandag 21 december 2020 23:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zie mijn edit. Ik kan me niet voorstellen dat ze pushen dat alleen blanken racistisch zijn?
Ja, dat is de implicatie. Blanken hebben een inherent racistisch systeem opgezet dat alleen werkt voor hen. En ze doen ook actief en passief mee om dat systeem in stand te houden. Daar moeten ze mee geconfronteerd worden, en de enige manier om er van af te komen is een leven lang werken aan 'anti-racisme'. Volgens de theorie zullen blanken nooit vrij worden van racisme zolang het systeem van 'white supremacy' blijft bestaan.

Hier wat plaatjes uit de 'diversity training' van de lokale overheid in Seattle (genaamd 'Interrupting Internalized Racial Superiority and Whiteness') die aangeven wat blanke mensen moeten doen om dit te doorbreken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem is dat dit soort onzin zich een weg vindt in de bureaucratie omdat goedbedoelde managers de buzzwoordjes horen en denken dat dit helpt. Oh en een probleem is dat de meeste mensen die kritiek hebben op deze onzin voornamelijk aan de rechterkant zitten helaas. Dat maakt het moeilijker om die serieus te nemen.

We dwalen af, maar dit is dus ook het soort training dat Trump verboden heeft bij de federale overheid middels een EO. Een van de zeer weinige goede dingen die hij heeft gedaan, en dan vooral omdat hij er niets aan gedaan heeft behalve het ondertekenen.
pi_196873718
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, dat is de implicatie. Blanken hebben een inherent racistisch systeem opgezet dat alleen werkt voor hen. En ze doen ook actief en passief mee om dat systeem in stand te houden. Daar moeten ze mee geconfronteerd worden, en de enige manier om er van af te komen is een leven lang werken aan 'anti-racisme'. Volgens de theorie zullen blanken nooit vrij worden van racisme zolang het systeem van 'white supremacy' blijft bestaan.

Hier wat plaatjes uit de 'diversity training' van de lokale overheid in Seattle (genaamd 'Interrupting Internalized Racial Superiority and Whiteness') die aangeven wat blanke mensen moeten doen om dit te doorbreken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem is dat dit soort onzin zich een weg vindt in de bureaucratie omdat goedbedoelde managers de buzzwoordjes horen en denken dat dit helpt.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor maar het is nu eenmaal zo dat blanken in het verleden een racistisch systeem opgezet hebben waarin zij superieur zijn. Dat is een feit. Dat er nog steeds racisme is in het systeem ook. En ja sommige mensen zijn daar ook nog steeds voor en een deel houdt het onbewust in stand. Klopt toch ook allemaal?
pi_196873778
Ik vind het verhaal van die krant enorm off topic maar het meer dan waard om er een topic over te openen.

Graag het hier laten rusten. Bedankt.
Spoilers!
pi_196874079
On topic is nu ...... overweegt Trump een martial law in te stellen?
Ik denk van niet ... dat hij zelf inziet dat dit nergens heen gaat.
De generaals willen niet stemuitslagen in bepaalde staten ongeldig verklaren. En Trump zal dat wel erkennen

Althans.... denk ik . Maar hoe sicko is hij ? Wat kunnen we dan wel voor wanhoopspogingen van hem zien in deze laatste maand ?

:
quote:
Martial law involves the temporary substitution of military authority for civilian rule and is usually invoked in time of war, rebellion, or natural disaster.
Abstract: When martial law is in effect, the military commander of an area or country has unlimited authority to make and enforce laws. Martial law is justified when civilian authority has ceased to function, is completely absent, or has become ineffective. Further, martial law suspends all existing laws, as well as civil authority and the ordinary administration of justice.

https://www.ncjrs.gov/App(...)and%20enforce%20laws.
pi_196874143
Denk dat we komende dagen op Sydney Powell moeten letten en de vervanger van Barr.
Zelf denk ik niet dat het veel zal opleveren, er is gewoonweg geen bewijs.
We zijn anderhalve maand na de verkiezingen, dat bewijs komt nu niet alsnog opeens uit de lucht vallen.
Mocht het de spuigaten uitlopen en meerdere Republikeinen zien dat Trump mentaal zo aan het instorten is dat het gevaarlijk wordt, dan kan het 25e Amendement nog uitkomst bieden :P
pi_196874148
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Dutch_view op 22-12-2020 00:31:28 (had per ongeluk op quote geklikt ) ]
pi_196874176
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:28 schreef Dutch_view het volgende:
meerdere Republikeinen zien dat Trump mentaal zo aan het instorten is dat het gevaarlijk wordt, dan kan het 25e Amendement nog uitkomst bieden
25e amendement kan alleen uitgevoerd worden olv de vice-president Pence en die gaat na 6 januari een tijd weg uit het land.
Waarom ? Vreest hij 'toestanden" ?
pi_196874269
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

25e amendement kan alleen uitgevoerd worden olv de vice-president Pence en die gaat na 6 januari een tijd weg uit het land.
Waarom ? Vreest hij 'toestanden" ?
Mocht Trump nog rare sprongen maken dan verwacht ik die eerder voor 6 januari dan erna.
Waarschijnlijk gaat Pence naar het buitenland om zijn blazoen nog wat op te poetsen. Noem het een PR moment.
Maar dat is een aanname van mij kant.
pi_196874317
Er komt nu echt bewijs. Echt waar...

twitter
pi_196874349
Ben Ginsberg (bekende verkiezingsadvocaat) noemde net op CNN het 25e Amendement ook een mogelijkheid als het echt de spuigaten uitloopt met Trump.
  dinsdag 22 december 2020 @ 01:28:03 #277
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196874424
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:09 schreef Dutch_view het volgende:
Ben Ginsberg (bekende verkiezingsadvocaat) noemde net op CNN het 25e Amendement ook een mogelijkheid als het echt de spuigaten uitloopt met Trump.
als het na 4 jaar niet lukt, dan lukt het in 30 dagen ook niet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196874428
twitter

Benieuwd of Trump en trawanten hem voor een RINO deepstate librul gaan uitmaken.
  dinsdag 22 december 2020 @ 02:10:53 #279
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196874589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:19 schreef Bluesdude het volgende:
On topic is nu ...... overweegt Trump een martial law in te stellen?
Ja :D Maar er is net een statement geweest van de chief of staff wat eigenlijk neerkomt op een: GTFO Trump.
Hij heeft daarom Michael Flynn van de NSA ontslagen.

Deze soap is nog niet af :D

Hij geeft niet op. Die moet op de 20ste echt uit het Witte Huis getrokken worden. Er kwam vandaag ook een bericht van een stafmedewerker dat Trump "dillusional" is.

Barr heeft ook vandaag aangeven niks te zien in een onderzoek naar verkiezings fraude

Daarbij blijft Trump beweren dat China "de hack" heeft uitgevoerd terwijl er bewijs lijkt te zijn dat het Rusland is.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_196874758
https://edition.cnn.com/2(...)p-meeting/index.html

Als ik het goed lees en begrijp, lijkt het alsof de GOP een soort filibuster actie willen opzetten op 6 januari die doorloopt tot 7 januari. Wat dat echter uiteindelijk moet opleveren is me niet duidelijk.
Zouden ze gaan voorlezen uit Venezolaanse telefoonboeken? :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Dutch_view op 22-12-2020 03:18:17 ]
pi_196874779
twitter
pi_196874781
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 03:11 schreef Dutch_view het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)p-meeting/index.html

Als ik het goed lees en begrijp, lijkt het alsof de GOP een soort filibuster actie willen opzetten op 6 januari die doorloopt tot 7 januari. Wat dat echter uiteindelijk moet opleveren is me niet duidelijk.
Zouden ze gaan voorlezen uit Venezolaanse telefoonboeken? :D
Nou nee de GOP wil juist niks hebben van dit geeikel. Maar een aantal dissidenten wil bezwaar maken tijdens de “verkiezingsbehandeling” in het congres. Dan moeten dus alle leden daarvan kleur bekennen en Trump of Biden steunen.
zie email 27 oktober
pi_196874782
Wat gek dat het verhaal van de afgelopen maanden over Smartmatic/Dominion op Newsmax en Fox News ineens een complete 180 maakt wanneer er wettelijke consequenties hangen aan het verspreiden van leugens. _O-

pi_196874827
twitter
pi_196874842
Oeps emails gehackt van hoge ambtenaren bij Financien:

twitter
pi_196875039
twitter

twitter

Alweer een rechter die tegen hem stemt! Hoe durft hij! :(
pi_196875146
twitter

Tsss beetje betaald verlof voor werknemers met COVID willen afdwingen bij bedrijven. Dat is net zo gek als het afdwingen van voorzorgsmaatregelen in bedrijven om COVID te voorkomen!

Maar wel zelf grif gebruik maken van alle financiele hulp en belastingvoordelen die er maar te krijgen zijn natuurlijk in deze barre tijden. Ja ja de Republikeinen hebben echt hart voor de werkende klasse hoor! :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 22-12-2020 05:51:14 ]
  dinsdag 22 december 2020 @ 06:39:52 #288
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196875281
Fraude gedetecteerd
https://www.businessinsid(...)m-vote-trump-2020-12

Is er ergens een volledige lijst van bevestigde gevallen? Volgens mij waren alle gedetecteerde gevallen stemmen voor Trump.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 22 december 2020 @ 06:53:56 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_196875320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:39 schreef Montov het volgende:
Fraude gedetecteerd
https://www.businessinsid(...)m-vote-trump-2020-12

Is er ergens een volledige lijst van bevestigde gevallen? Volgens mij waren alle gedetecteerde gevallen stemmen voor Trump.
De verdediging zal wel stellen dat hij wel moest frauderen als tegenwicht voor de enorme fraude voor Biden :')
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 07:00:14 #290
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_196875347
quote:
Groenland is te mooi om te vervuilen met Trump's naam.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196875487
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 03:35 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Wat gek dat het verhaal van de afgelopen maanden over Smartmatic/Dominion op Newsmax en Fox News ineens een complete 180 maakt wanneer er wettelijke consequenties hangen aan het verspreiden van leugens. _O-

_O- _O _O-

Smartmatic is not owned by Hugo Chaves, Pelosi family, Soros, Clinton

_O- _O-
pi_196875586
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 03:35 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

Op msnbc.com, bij deadline white house is ook een video waarin wordt uitgelegd dat Smartmatic door de leugens over veranderde stemmen middels hun machines teputatie, en dus geld, verliest. Ze hebben er een team goede advocaten op gezet en willen bloed geld zien. Fox heeft diepe zakken naar het schijnt, maar andere plannen met geld, Newsmax en OAN kunnen failliet gaan.
Dus draaien, redden wat er te redden valt en de waarheid over stemmachines vertellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 22-12-2020 07:56:07 ]
pi_196875744
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 december 2020 04:12 schreef Kijkertje het volgende:
Oeps emails gehackt van hoge ambtenaren bij Financien:

[ twitter ]
En Trump maar volhouden dat het Chinezen waren. Naar het schijnt durft niemand in de buurt van Trump « Russia » te zeggen, omdat hij dan ontploft. Waarom of waarmee heeft het Kremlin hem zo aan een touwtje?
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:33:24 #294
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196876001
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:35:07 #295
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196876012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

En Trump maar volhouden dat het Chinezen waren. Naar het schijnt durft niemand in de buurt van Trump « Russia » te zeggen, omdat hij dan ontploft. Waarom of waarmee heeft het Kremlin hem zo aan een touwtje?
Naar verluid, iig een opname dat twee dames hem in de bek zeiken ;)

Mijn vermoeden is dat de Russen hem, op één of andere manier, persoonlijk financieel bevoorrechten.
Mocht dat naar buiten komen (hopelijk wel) dan is het gedaan met Trumpie en ook met die hele afgoderij.
Scaramucci geeft niet voor niets telkens aan dat ze de geldstromen moeten volgen als hij weg is :)
pi_196876136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Snap je nu niet dat de Chinezen vpn via rUssich servers gebruiken.
SPOILER
pi_196876366
Lees dit nu pas:

twitter

46 - 13 _O- :'). Het gaat niet zo heel goed met AOC, uiteindelijk vallen toch veel minder mensen voor haar extreme ideeën dan verwacht.
pi_196876446
twitter

gewoon hartstikke leip 😂
pi_196876568
quote:
81s.gif Op dinsdag 22 december 2020 05:43 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Tsss beetje betaald verlof voor werknemers met COVID willen afdwingen bij bedrijven. Dat is net zo gek als het afdwingen van voorzorgsmaatregelen in bedrijven om COVID te voorkomen!

Maar wel zelf grif gebruik maken van alle financiele hulp en belastingvoordelen die er maar te krijgen zijn natuurlijk in deze barre tijden. Ja ja de Republikeinen hebben echt hart voor de werkende klasse hoor! :{w
Snap niet dat dit niet volledig gebruikt wordt in massale ads tegen de GOP in Georgia. "Kijk, als jij door covid thuis moet blijven, dan krijg je niet betaald. DAT KOMT DOOR DE GOP!"
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196876595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 07:46 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Op msnbc.com, bij deadline white house is ook een video waarin wordt uitgelegd dat Smartmatic door de leugens over veranderde stemmen middels hun machines teputatie, en dus geld, verliest. Ze hebben er een team goede advocaten op gezet en willen bloed geld zien. Fox heeft diepe zakken naar het schijnt, maar andere plannen met geld, Newsmax en OAN kunnen failliet gaan.
Dus draaien, redden wat er te redden valt en de waarheid over stemmachines vertellen.
Misschien kunnen ze Trump vragen om wat van het uit vrije wil gedoneerde geld van de trumpwappies te storten op hun rekening vanwege hun extreme en voor-alles-wijkende steun aan hem.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')