Moeilijk te vergelijken, natuurlijk?quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Verre van, het gaat mij meer om de selectieve benadering omtrent berichtgeving. Twee maanden terug kregen we nog allemaal semi-boze users hier te zien, die het schandalig vonden dat er negatieve berichten naar buiten kwamen omtrent de zoon van Biden. Allemaal nep, leugens, etc. Waar waren de bewijzen dan? Waarom moest het ineens zo persoonlijk omtrent de familie Biden? Walgelijk hoor! Erg laag ook!
En diezelfde mensen zitten dagelijks op het puntje van hun stoel om allerlei negatieve berichten te lezen omtrent (de familie) Trump, waarbij elke bron direct voor de waarheid wordt aangenomen die bepaalde vooringenomen visies weet te bevestigen.
Dit blijft intrigerend om te aanschouwen, daar doelde ik op.
Het groepje loyale volgelingen om uit te kiezen wordt natuurlijk steeds kleiner.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
OMG! Trump wilde Sidney Powell als Special Counsel aanwijzen![]()
[ twitter ]
Dit gaat niet door ?quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
OMG! Trump wilde Sidney Powell als Special Counsel aanwijzen![]()
[ twitter ]
Als je het verschil daartussen niet ziet dan ligt het probleem bij jou. Ik leg het je morgen als ik achter mijn laptop zit wel uit als je wil.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Verre van, het gaat mij meer om de selectieve benadering omtrent berichtgeving. Twee maanden terug kregen we nog allemaal semi-boze users hier te zien, die het schandalig vonden dat er negatieve berichten naar buiten kwamen omtrent de zoon van Biden. Allemaal nep, leugens, etc. Waar waren de bewijzen dan? Waarom moest het ineens zo persoonlijk omtrent de familie Biden? Walgelijk hoor! Erg laag ook!
En diezelfde mensen zitten dagelijks op het puntje van hun stoel om allerlei negatieve berichten te lezen omtrent (de familie) Trump, waarbij elke bron direct voor de waarheid wordt aangenomen die bepaalde vooringenomen visies weet te bevestigen.
Dit blijft intrigerend om te aanschouwen, daar doelde ik op.
Ik denk dat op het moment het aantal loyale volgelingen zich schielijk onder hun bed verstoppen als Trump ze bij naam noemt. Om diverse redenenquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het groepje loyale volgelingen om uit te kiezen wordt natuurlijk steeds kleiner.
Dat mag, maar ik heb prima door hoe de vork in de steel zit, dus wat dat betreft kun je de moeite besparenquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je het verschil daartussen niet ziet dan ligt het probleem bij jou. Ik leg het je morgen als ik achter mijn laptop zit wel uit als je wil.
Juist niet. Wat we vooral hier en in de rest van Nederland zien is een bijzonder achterlijke liefhebberij voor de Republikeinen en Trump omdat een hoop volk denkt dat Republikeinen = rechts en Democraten = links ergo Republikeinen = goed en Democraten = slecht.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik heb prima door hoe de vork in de steel zit, dus wat dat betreft kun je de moeite besparen. Het is overduidelijk dat een flink deel van de users hier een diepgewortelde afkeer heeft jegens de Republikeinen en helemaal Trump. En men filtert nieuws door deze lens zodat het gewenste denkbeeld bevestigd wordt. Ik zou niet eens willen stellen dat daar veel mis mee is, maar geef het dan tenminste toe.
Dit. Zien we hier ook; allemaal lieden die zo graag een sterke man willen volgen. Pathetisch.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook geen toeval. Het rechtspopulisme is de stroming van de persoonlijkheidscultus. Het is een specifieke persoon die ons gaat verlossen van alle ellende die ons is aangedaan door 'de elite'. Het zal ook samenhangen met de hang naar een sterke leider.
Niks mis met met een sterke man, of vrouw.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit. Zien we hier ook; allemaal lieden die zo graag een sterke man willen volgen. Pathetisch.
Maakt niet uit, voor rechts blijft Trump manna uit de hemel.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:28 schreef AnneX het volgende:
Hoe de vork in de steel zit:
“ With respect, it's way past that. The president raised the idea of deploying the military to undo the elections? He treated Flynn's seditious recommendation as worthy of discussion? Last night? In the White House? That's coup plotting in the Oval Office.”
/tweet David Rothkopf
Ik durf wel te zeggen dat waar de Republikeinen voor staan het tegenovergestelde is waar ik voor sta. Dat komt omdat ik best wel een ‘hippie’ ben die een voorstander is van gelijkwaardigheid. Zeker als het gaat om mensen met geestelijke, lichamelijke en psychische problemen die niet volledig mee kunnen doen in de kapitalistische wereld waar het draait om zo veel mogelijk geld te verdienen. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Tijdens mijn periode bij GGZ, kennissen die zelfmoord gepleegd hebben, toen ik AO-verzekeringen deed, collega’s die een burn out kregen. Groepen die voor mijn gevoel door de republikeinen worden vergeten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik heb prima door hoe de vork in de steel zit, dus wat dat betreft kun je de moeite besparen. Het is overduidelijk dat een flink deel van de users hier een diepgewortelde afkeer heeft jegens de Republikeinen en helemaal Trump. En men filtert nieuws door deze lens zodat het gewenste denkbeeld bevestigd wordt. Ik zou niet eens willen stellen dat daar veel mis mee is, maar geef het dan tenminste toe.
Precies het probleem wat vrijwel alle Trump supporters in dit topic hebben: 'je kunt wel met tegenargumenten komen, maar ik weet toch al hoe het zit.'quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:17 schreef Dejannn het volgende:
Dat mag, maar ik heb prima door hoe de vork in de steel zit, dus wat dat betreft kun je de moeite besparen.
Ook al is de VS dieper gezonken dan ooit gedurende de laatste 4 jaar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maakt niet uit, voor rechts blijft Trump manna uit de hemel.
Het gaat voor mij niet om anti-Republikeins, maar om anti-authoritarisme. Trump en een deel van de GOP hebben geen respect meer voor democratische principes en dan heb ik geen respect meer voor hen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Je projecteert: "Het is zo, want dat past in het straatje wat ik geloof".quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Trump is ook helemaal geen Republikein en ze hebben hem alleen maar omarmd in die Partij omdat hij stemmen trekt. Dat krijgen ze nu als een boomerang terug, de GOP is gekaapt door Trumpistenquote:Op zaterdag 19 december 2020 21:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat waar de Republikeinen voor staan het tegenovergestelde is waar ik voor sta. Dat komt omdat ik best wel een ‘hippie’ ben die een voorstander is van gelijkwaardigheid. Zeker als het gaat om mensen met geestelijke, lichamelijke en psychische problemen die niet volledig mee kunnen doen in de kapitalistische wereld waar het draait om zo veel mogelijk geld te verdienen. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Tijdens mijn periode bij GGZ, kennissen die zelfmoord gepleegd hebben, toen ik AO-verzekeringen deed, collega’s die een burn out kregen. Groepen die voor mijn gevoel door de republikeinen worden vergeten.
Trump vind ik gewoon een pannenkoek, maar die mening zou ik ook hebben als Trump bij de democraten zou zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |