Waarom augustus en niet maart? Of vorig jaar februari?quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nope, daarom verbaas ik mij er dus over dat dit uberhaupt nog niet gedaan is door de GGD. Nee, "wij moesten pas in augustus" is geen excuus. Dit had augustus 2020 al klaar moeten zijn.
welke "antwoorden" ???quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:05 schreef VoMy het volgende:
Misschien moeten dezelfde vragen nog een keer gesteld worden zodat de antwoorden opnieuw genegeerd kunnen worden!
Ik woon niet heel dichtbij (meer), maar ging wel ieder jaar voor kerst naar Duitsland. Wat drank en boodschappen inslaanquote:Op vrijdag 18 december 2020 18:04 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen hier die rond de grensstreek met DL wonen?
Rijden jullie nog over de grens om boodschappen te doen?
duitsland is toch oranje ?quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik woon niet heel dichtbij (meer), maar ging wel ieder jaar voor kerst naar Duitsland. Wat drank en boodschappen inslaanDit jaar slaan wij over.
Uh, dat was ik niet van plan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik woon niet heel dichtbij (meer), maar ging wel ieder jaar voor kerst naar Duitsland. Wat drank en boodschappen inslaanDit jaar slaan wij over.
Ik woon vlak bij de Belgische grens en ben vorige week er nog geweest om mijn essentiële biervoorraad aan te vullen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:04 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen hier die rond de grensstreek met DL wonen?
Rijden jullie nog over de grens om boodschappen te doen?
noodzakelijk reis op zekerquote:Op vrijdag 18 december 2020 18:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik woon vlak bij de Belgische grens en ben vorige week er nog geweest om mijn essentiële biervoorraad aan te vullen.
quote:
In principe zit er geen verschil of je nou hier naar de spermarkt gaat of in Duitsland (als je in de buurt woont).quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Uh, dat was ik niet van plan.![]()
Zit nu nog geen 9km van de grens.
Kan ik daar tanken, kleine boodschappen doen..dus binnen 3 uur heen en weer. Of doet niemand dat?
Maar is de kans dat iemand met een bepaald medisch profiel op de IC belandt even groot in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk etc.? Indien niet kan je afvragen welk beleid het beste is. Volgens mij is het geen zuiver medische vraag, eerder een kwestie van "medische cultuur".quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet alleen overleven, het is ook herstellen. De IC is loodzwaar, in sommige gevallen traumatisch zelfs. Dat is de reden dat er gesprekken over gevoerd worden.
Stadje bezoeken enzo.quote:
Lekker op tijd wel.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit zou eerst via de bedrijfsartsen lopen, maar vorige week werd besloten dat de GGD dit moest oppakken.
We weten nog steeds niet precies waarom. De oppositie in de Kamer is er ook niet in geinteresseerd schijnbaar.quote:
ze krijgen geen antwoorden van der hugo, die vragen zijn meerdere keren gesteld.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We weten nog steeds niet precies waarom. De oppositie in de Kamer is er ook niet in geinteresseerd schijnbaar.
Onzin.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze krijgen geen antwoorden van der hugo, die vragen zijn meerdere keren gesteld.
Nou ja, het is in ieder geval wel een beetje onnodig geklungel. Met een solide en tijdige voorbereiding had je veel kritiek op allerlei keuzes weg kunnen nemen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We weten nog steeds niet precies waarom. De oppositie in de Kamer is er ook niet in geinteresseerd schijnbaar.
nee dat is geen onzin.....en welke post ?quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin.
Ga je nog reageren op mijn post uit het vorige topic of heb je daar geen zin in?
Volgens mij kwam dat gister gewoon voorbij, en was de reden iets van dat bedrijfsartsen hier helemaal niet op zaten te wachten en er niet voor ingericht waren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat er een hoop van die voorbereiding de prullenbak in is gegooid door deze beslissing. Ik vind het een hele slechte beslissing en wil graag weten waarom deze gemaakt is.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, het is in ieder geval wel een beetje onnodig geklungel. Met een solide en tijdige voorbereiding had je veel kritiek op allerlei keuzes weg kunnen nemen.
Dat heb ik nog niet kunnen vinden, ik zal even verder zoeken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij kwam dat gister gewoon voorbij, en was de reden iets van dat bedrijfsartsen hier helemaal niet op zaten te wachten en er niet voor ingericht waren.
quote:Verplicht FFP2-masker voor testweigeraars
Van 26 december tot en met 24 januari gelden weer de hele dag uitreisbeperkingen. "Het grote verzoek, vanaf 26 december, om niemand meer te ontmoeten", zei de bondskanselier. De volledige sluiting van het land zou deze keer op 18 januari moeten eindigen, althans voor de deelnemers aan de corona-massatests. Degenen die op 15, 16 en 17 januari de tweede ronde van antigeentesten gedaan hebben, kunnen meer vrijheid krijgen, zoals winkelen in winkels of overdag ontmoeten met een ander huishouden. Degenen die niet kunnen worden getest, moeten blijven leven met de hele dag uitreisbeperkingen en naast werk of boodschappen een FFP2-masker dragen, een eenvoudige mond- en neusbescherming is niet langer voldoende. "Voor iedereen die niet klaar is om getest te worden, gelden de lockdown-regels voor een week langer", zei de bondskanselier.
FFP2 .....dat is serieus zwaar ademen door zo'n dingquote:Op vrijdag 18 december 2020 18:30 schreef capricia het volgende:
Oh. Oostenrijk gaat een derde harde lockdown in.
Maar als ik dit bericht goed vertaal, krijgen mensen die zich hebben laten testen andere regels...dan zij die zich niet hebben laten testen.
https://amp.krone.at/2301422?__twitter_impression=true
[..]
Extreem benieuwd hoe ze willen gaan controleren op bewijs van positieve antigeentest. Bijzondere gang van zaken ook. Levert corona hebben gehad toch wat op.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:30 schreef capricia het volgende:
Maar als ik dit bericht goed vertaal, krijgen mensen die zich hebben laten testen andere regels...dan zij die zich niet hebben laten testen.
[..]
Ik vind het ook nogal bijzonder. Om de ene groep burgers andere rechten toe te kennen dan een andere groep.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Extreem benieuwd hoe ze willen gaan controleren op bewijs van positieve antigeentest. Bijzondere gang van zaken ook. Levert corona hebben gehad toch wat op.
Blijkbaar waren de eerste twee harde lockdowns dan een doorslaand succes.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef het nog een paar weken, dan gaan we hier ook wel die kant op hoor.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:36 schreef capricia het volgende:
Om de ene groep burgers andere rechten toe te kennen dan een andere groep.
Een in maart en een voor de kerst. Met kerst is het semi normaal (ze kennen daar geen tweede kerstdag). Maar daarna weer keihard dicht. En als je je niet wil laten testen, krijg je extra maatregelen om je oren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar waren de eerste twee harde lockdowns dan een doorslaand succes.
Als ik het zo even door translate haal dan lijkt het erop dat je voordeeltjes krijgt wanneer je aan een test meewerkt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal bijzonder. Om de ene groep burgers andere rechten toe te kennen dan een andere groep.
Maar ik weet dus niet of ik het bericht goed begrepen heb.
Dat weet Hugo zelf nog niet eens johquote:Op vrijdag 18 december 2020 18:40 schreef Jane het volgende:
Op basis van welke registratie wordt het plebs in Nederland straks opgeroepen voor een vaccinatie? Is dat al bekend?
de huisartsen weten het ook nog niet voor de kwetsbaren maar ze vermoeden op basis van de griepprik oproepen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat weet Hugo zelf nog niet eens joh
Dit is toch niet mijn wereld, hoor. Bah bahquote:Op vrijdag 18 december 2020 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijzondere maatregelen weer. Gepruts ergens ver achter de komma. Verandert in de praktijk waarschijnlijk geen hol.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:49 schreef RipCity het volgende:
Belgjes stellen ook verplichte test in voor buitenlanders. Gaan ze iedereen op de snelweg of bij de Belgische Blokker en Hema aanhouden en controleren?
Voor zover ik het begrijp is de test verplicht voor bepaalde beroepen (leraars, handelaars, kappers etc. mensen die in de zorg werken, bouwvakkers), wie de test weigert moet langer de lockdownregels naleven en een FFP2 (N95) masker dragen (bij het winkelen en op het werk).quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal bijzonder. Om de ene groep burgers andere rechten toe te kennen dan een andere groep.
Maar ik weet dus niet of ik het bericht goed begrepen heb.
Dikgedrukte is belangrijk. Ongeveer een week na dit artikel kwam uit dat dikgedrukte niet meer waar was maar dat de GGD ook dat zou moeten gaan doen. Dus dan wordt het scenario van kracht dat in de eerste paragraaf genoemd wordt. Uiteindelijk lijkt dat wel te kloppen met de huidige planning.quote:Eerder vaccineren kan de GGD al wel. De organisatie zegt, als alles goed gaat, rond 4 januari "binnen een paar dagen" klaar te zijn om groepen in te enten als blijkt dat de bijna 1 miljoen vaccins die mogelijk beschikbaar komen niet geschikt blijken te zijn voor de risicogroepen. De GGD zou dan aan zet zijn.
Minister De Jonge noemde gisteren 4 januari als begindatum "als alles meezit". De strategie is dat zorgmedewerkers, ouderen en kwetsbaren als eersten geprikt worden, niet door de GGD, maar vooral door huisartsen.
Misschien is het vooral bedoeld om grensverkeer (winkelen etc) te ontmoedigen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:49 schreef RipCity het volgende:
Belgjes stellen ook verplichte test in voor buitenlanders. Gaan ze iedereen op de snelweg of bij de Belgische Blokker en Hema aanhouden en controleren?
Heb het een stuk terug geluisterd nu, en Hugo heeft het erover na de eerste interruptie van Wilders, en het komt er, zoals ik het begrijp in het kort op neer dat;quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet kunnen vinden, ik zal even verder zoeken.
Ah bedankt. Dat beantwoordt niet helemaal mijn vraag maar het maakt een en ander meer duidelijk. Jammer dat Wilders niet doorvraagt, maar goed.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heb het een stuk terug geluisterd nu, en Hugo heeft het erover na de eerste interruptie van Wilders, en het komt er, zoals ik het begrijp in het kort op neer dat;
In november is de strategie bepaalt, wie er het eerst een vaccin krijgt. Toen is er gekozen voor de meest kwetsbaren, en dit zou dan neerkomen op 'kleinschalige' verspreiding van het vaccin, dus bijvoorbeeld via de huisarts. Daarna bleek dat het logistiek niet te doen was om het vaccin van Pfizer kleinschalig te verspreiden, omdat dat 'teveel handelingen vereiste' en omdat het eigenlijk grootschalig aangeleverd word.
Vervolgens is er besloten om, toen dus bleek dat het niet mogelijk was, de GGD in te schakelen om voor de grootschalige verspreiding van het vaccin te gaan zorgen. Diezelfde GGD was trouwens op de hoogte dat ze hiervoor ingeschakeld kónden worden, dat werd ook besproken gister en volgens mij lag die bal al vanaf de zomer bij de GGD.
Debat:
Stukje van Wilders/De Jonge zit rond een uur en 40 minuten.
Mijn probleem ermee is in elk geval; waarom niet zorgen dat beide manieren van distributie klaar staan. Dus niet wedden op 1 paard, maar op beide (of als er meer mogelijkheden zijn, allemaal).quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah bedankt. Dat beantwoordt niet helemaal mijn vraag maar het maakt een en ander meer duidelijk. Jammer dat Wilders niet doorvraagt, maar goed.
Dat hebben ze dan ook gedaan, zoals je ook kunt zien in mijn post verder naar boven met het artikel van 2 december. Het tweede paard duurt alleen ietsje langer.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn probleem ermee is in elk geval; waarom niet zorgen dat beide manieren van distributie klaar staan. Dus niet wedden op 1 paard, maar op beide (of als er meer mogelijkheden zijn, allemaal).
Als het ietsje langer duurt betekent het dat je (wederom) te laat bent begonnen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan ook gedaan, zoals je ook kunt zien in mijn post verder naar boven met het artikel van 2 december. Het tweede paard duurt alleen ietsje langer.
Dat is incorrect.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als het ietsje langer duurt betekent het dat je te laat bent begonnen.
Je loopt wel heel erg op de zaken vooruit terwijl je ook nog van de veronderstelling uitgaat dat de huidige situaties de basis vormt voor de toekomst, ook als we weer uit deze crisis zijn gekomen. Waar kan ik zo'n glazen bol halen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:10 schreef JosMert het volgende:
Wat een eng land wordt dit in hoog tempo. Ik hoop dat mensen met overgewicht, rokers, suiker eters, vleeseters, verslaafden en andere bevolkingsgroepen die vrijwillig kiezen voor ongezonde gewoonten ook direct eenstraf krijgen en mensen die dit niet doen bonuspunten. Dan kan ik nog wat punten compenseren![]()
Het is echt te gek dat er gepraat wordt over andere rechten voor wel/niet vaccineren. Mogen die mensen ook minder belasting betalen omdat ze de voorzieningen niet meer mogen gebruiken? Alsof mensen die niet staan te springen voor een prik nu criminelen zijn. Of je het er mee eens bent of niet, deze mensen wegen in elk geval bewust af wat ze doen. Het meerendeel van de Nederlanders laat gewoon een spuit zetten en heeft geen idee waarom.
Ondertussen is Corona in elk geval een mooie reden om het verschillend behandelen van delen van de bevolking op te starten. Nu doet iedereen mee om naar de kroeg of evenement te kunnen. Over 4 jaar heeft de helft spijt omdat ze meer zorgpremie moeten betalen omdat ze geen bewijs van sportschool activiteit kunnen overleggen.
Dit moet je toch niet willen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |