Je loopt wel heel erg op de zaken vooruit terwijl je ook nog van de veronderstelling uitgaat dat de huidige situaties de basis vormt voor de toekomst, ook als we weer uit deze crisis zijn gekomen. Waar kan ik zo'n glazen bol halen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:10 schreef JosMert het volgende:
Wat een eng land wordt dit in hoog tempo. Ik hoop dat mensen met overgewicht, rokers, suiker eters, vleeseters, verslaafden en andere bevolkingsgroepen die vrijwillig kiezen voor ongezonde gewoonten ook direct eenstraf krijgen en mensen die dit niet doen bonuspunten. Dan kan ik nog wat punten compenseren![]()
Het is echt te gek dat er gepraat wordt over andere rechten voor wel/niet vaccineren. Mogen die mensen ook minder belasting betalen omdat ze de voorzieningen niet meer mogen gebruiken? Alsof mensen die niet staan te springen voor een prik nu criminelen zijn. Of je het er mee eens bent of niet, deze mensen wegen in elk geval bewust af wat ze doen. Het meerendeel van de Nederlanders laat gewoon een spuit zetten en heeft geen idee waarom.
Ondertussen is Corona in elk geval een mooie reden om het verschillend behandelen van delen van de bevolking op te starten. Nu doet iedereen mee om naar de kroeg of evenement te kunnen. Over 4 jaar heeft de helft spijt omdat ze meer zorgpremie moeten betalen omdat ze geen bewijs van sportschool activiteit kunnen overleggen.
Dit moet je toch niet willen?
Het is absoluut incorrect. De GGD-aanpak duurt langer vanuit hetzelfde startpunt. Daarom is in eerste instantie ook gekozen voor de aanpak via huisartsen en bedrijfsartsen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is het niet, maar oke, wat jij wil.
Het ergste is, we staan erbij en we kijken ernaar. Nergens ter wereld is aangetoond dat mondkapjes bijdragen aan het voorkomen van besmettingen. Toch dragen we nu massaal een mondkapje. Iedereen die ik erover hoor is er op zijn minst niet voor maar toch zie ik er heel weinig mensen er geen dragen. Omdat je nu wordt weggezet als een tokkie als je het niet doet.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:10 schreef JosMert het volgende:
Wat een eng land wordt dit in hoog tempo. Ik hoop dat mensen met overgewicht, rokers, suiker eters, vleeseters, verslaafden en andere bevolkingsgroepen die vrijwillig kiezen voor ongezonde gewoonten ook direct eenstraf krijgen en mensen die dit niet doen bonuspunten. Dan kan ik nog wat punten compenseren![]()
Het is echt te gek dat er gepraat wordt over andere rechten voor wel/niet vaccineren. Mogen die mensen ook minder belasting betalen omdat ze de voorzieningen niet meer mogen gebruiken? Alsof mensen die niet staan te springen voor een prik nu criminelen zijn. Of je het er mee eens bent of niet, deze mensen wegen in elk geval bewust af wat ze doen. Het meerendeel van de Nederlanders laat gewoon een spuit zetten en heeft geen idee waarom.
Ondertussen is Corona in elk geval een mooie reden om het verschillend behandelen van delen van de bevolking op te starten. Nu doet iedereen mee om naar de kroeg of evenement te kunnen. Over 4 jaar heeft de helft spijt omdat ze meer zorgpremie moeten betalen omdat ze geen bewijs van sportschool activiteit kunnen overleggen.
Klaver heeft wel doorgevraagd......tot irritatie van de jonge aan toequote:Op vrijdag 18 december 2020 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah bedankt. Dat beantwoordt niet helemaal mijn vraag maar het maakt een en ander meer duidelijk. Jammer dat Wilders niet doorvraagt, maar goed.
Dit soort generalisaties heeft niemand wat aan. Zeker het tweede is simpelweg niet waar. Mensen snappen heel goed waarom ze een spuitje halen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:10 schreef JosMert het volgende:
Of je het er mee eens bent of niet, deze mensen wegen in elk geval bewust af wat ze doen. Het meerendeel van de Nederlanders laat gewoon een spuit zetten en heeft geen idee waarom.
Wat mij vooral irriteert is het op de zaken vooruitlopen. Mocht ooit de benodigde vaccinatiegraad niet worden behaald zit je met een probleem en moet je naar andere opties gaan kijken. Maar vooralsnog is daar echt totaal geen sprake van en is de hoeveelheid vaccins voorlopig nog de limiterende factor. Maar al wel moeten continu deze balletjes worden opgegooid. Dit soort dingen moet je extreem voorzichtig mee zijn anders is het hek van de dam.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:10 schreef JosMert het volgende:
quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Het klinkt misschien vreemd maar ergens begin ik toch te begrijpen waarom er zoveel NSB’ers waren in de WO.
IT-systemen zijn niet klaar. Belscripts zijn niet klaar. Daar is echt geen excuus voor.quote:Maar Nederland is zover nog niet. De Jonge schreef donderdag aan de Kamer dat Nederland langer nodig heeft omdat nog aan „een aantal zorgvuldigheidseisen” moet worden voldaan. Zo komt de Gezondheidsraad na de snel verwachte goedkeuring van het Pfizer-vaccin door het Europees Medicijnagentschap ook nog met een advies. Het RIVM werkt nog aan een medische richtlijn en een ict-systeem. En de GGD nog aan ‘belscripts’ voor callcenters. Ook moeten de systemen van de GGD daarna nog een keer worden getest. Daarom is beginnen in januari volgens de minister „het snelst mogelijke” tijdschema.
De communicatie van De Jonge zorgt al weken voor verwarring. Zo zei hij eind november in een interview met NRC dat het „vooralsnog” niet nodig was om grote locaties als sporthallen te regelen. Hij ging er toen nog vanuit dat de eerste prikken in verpleeghuizen en door huisartsen zouden worden gezet. Nederland zou gebruik kunnen maken van het „fijnmazige” netwerk dat ook voor de griepvaccinatie wordt gebruikt.
.....
Toen het RIVM vervolgens constateerde dat het Pfizer-vaccin zich vanwege de ijskoude bewaartemperatuur beter leende voor massale inenting op grotere locaties moest het opeens toch radicaal anders. Zorgverleners zouden toch eerst worden ingeënt, op grotere locaties. Daarvoor was de GGD, die dacht pas volgend jaar augustus in beeld te komen voor de massale inenting van de bevolking, plots aan zet. Die bleek nog op zoek te moeten naar locaties en voldoende personeel om al in januari te kunnen inenten
Je negeert toch zelf ook de aanwijzingen dat mondkapjes wel degelijk bijdragen bij het voorkomen van besmettingen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De rest negeer je dan maar even?
Stond niet zo heel veel boeiends in, weer dat achterhaalde gereutel over mondkapjes die zinloos zouden zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De rest negeer je dan maar even?
Ik zag dat de NOS vandaag een overzichtje heeft gemaakt van de vaccins die Nederland heeft ingekocht. Misschien ook nog wel een leuke toevoeging voor de OP?quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:31 schreef Momo het volgende:
OP is geupdated, als er is niet goed staat of mist dm mij even
Staat al onder een linkje erinquote:Op vrijdag 18 december 2020 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag dat de NOS vandaag een overzichtje heeft gemaakt van de vaccins die Nederland heeft ingekocht. Misschien ook nog wel een leuke toevoeging voor de OP?
[ afbeelding ]
Qua kosten valt het wel mee.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag dat de NOS vandaag een overzichtje heeft gemaakt van de vaccins die Nederland heeft ingekocht. Misschien ook nog wel een leuke toevoeging voor de OP?
[ afbeelding ]
Geen controles aan landgrenzen dus?quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:37 schreef crystal_meth het volgende:
Persconferentie België (De Croo):
- strengere controle op telewerk. Hogere boetes voor bedrijven die de regels overtreden.
- strengere controles op naleving van regels betreffende reizen naar het buitenland (voor wie 48 uur of langer in het buitenland verblijft), oproep om niet naar het buitenland te reizen.
- buitenlandse reizigers moeten negatieve test voorleggen, controle aan de grenzen (luchthavens), passenger location form.
Hij benadrukt de noodzaak om de cijfers omlaag te krijgen, doet een oproep om zich aan de regels te houden.
"... licht aan het einde van de tunnel..."
Pfizer is de Coca-Cola van de vaccins, de rest hobbelt daar een beetje achteraan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk eerder az, goedkoop, bekend recept (adeno virus) en conceptueel het meest gebruikt over de hele wereld.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pfizer is de Coca-Cola van de vaccins, de rest hobbelt daar een beetje achteraan.
Moderna is de pepsi ?quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pfizer is de Coca-Cola van de vaccins, de rest hobbelt daar een beetje achteraan.
alleen niet zo effectief en meer bijwerkingenquote:Op vrijdag 18 december 2020 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk eerder az, goedkoop, bekend recept (adeno virus) en conceptueel het meest gebruikt over de hele wereld.
Daar was hij vrij vaag over, misschien volgen er meer details wanneer vragen gesteld worden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen controles aan landgrenzen dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |