Mbt abortus stellen ze iets voor dat achterlijk is volgens jou? Wat dan precies?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
Echt, wat een achterlijke plannen weer.
Van abortus tot vermogens nóg lichter belasten.
En natuurlijk toch weer wat moslim gebash, waarbij je dan zelf als partij enorm orthodoxe programmapunten naar binnen brengt.
Waar halen zij hun geld vandaan?
Het is nu al zo dat abortus in de 24ste week bijna niet voor komt en alleen om heel zwaarwegende redenen doorgang vindt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:12 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Mbt abortus stellen ze iets voor dat achterlijk is volgens jou? Wat dan precies?
Je moet de SGP stemmers ergens mee lokken...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat abortus in de 24ste week bijna niet voor komt en alleen om heel zwaarwegende redenen doorgang vindt.
Wat JA21 doet is een ingangetje vinden om het hele beleid op de helling te gooien. Maak een politiek punt om iets wat bijna niet voor komt en alleen in zeer extreme gevallen.
Dat is er achterlijk aan. We weten allemaal hoe hun heimelijke geldschieters uit (waarschijnlijk) Israël en de VS daarin staan, en ook hoe de twee Belgische media eigenaren daarin staan. Dit soort conservatieven willen terug naar de jaren 50 en identiteitspolitiek bedrijven.
Het zouden orthodoxe moslims kunnen zijn.
Nogmaals, wat stellen ze dan precies voor dat zo achterlijk is?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat abortus in de 24ste week bijna niet voor komt en alleen om heel zwaarwegende redenen doorgang vindt.
Wat JA21 doet is een ingangetje vinden om het hele beleid op de helling te gooien. Maak een politiek punt om iets wat bijna niet voor komt en alleen in zeer extreme gevallen.
Dat is er achterlijk aan. We weten allemaal hoe hun heimelijke geldschieters uit (waarschijnlijk) Israël en de VS daarin staan, en ook hoe de twee Belgische media eigenaren daarin staan. Dit soort conservatieven willen terug naar de jaren 50 en identiteitspolitiek bedrijven.
Het zouden orthodoxe moslims kunnen zijn.
Het plan om niks meer aan klimaat te doen en 'gewoon de dijken op te hogen' is natuurlijk ook in de categorie 'achterlijk'. Misschien nog wel meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je moet de SGP stemmers ergens mee lokken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
Dat er een discussie nodig is over een verworven vrijheid. Dat standpunt wordt alleen maar ingenomen omdat ze zich natuurlijk voornamelijk richten op Trump stemmers voor wie dit natuurlijk een identiteitspolitiek puntje is dat ze volgen. Komt natuurlijk bij dat vrouwenhaat als dit het prima doet bij extreem-rechts volk waar ze hun stemmers moeten halen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:37 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat stellen ze dan precies voor dat zo achterlijk is?
Lijkt mij wel lastig om Trump stemmers in Nederland voor je te laten stemmenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat er een discussie nodig is over een verworven vrijheid. Dat standpunt wordt alleen maar ingenomen omdat ze zich natuurlijk voornamelijk richten op Trump stemmers voor wie dit natuurlijk een identiteitspolitiek puntje is dat ze volgen. Komt natuurlijk bij dat vrouwenhaat als dit het prima doet bij extreem-rechts volk waar ze hun stemmers moeten halen.
Aangezien niemand met een inhoudelijk reactie komt heb ik het zelf maar even op gezocht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat er een discussie nodig is over een verworven vrijheid. Dat standpunt wordt alleen maar ingenomen omdat ze zich natuurlijk voornamelijk richten op Trump stemmers voor wie dit natuurlijk een identiteitspolitiek puntje is dat ze volgen. Komt natuurlijk bij dat vrouwenhaat als dit het prima doet bij extreem-rechts volk waar ze hun stemmers moeten halen.
Het beperkt de vrouwenrechten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:53 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Aangezien niemand met een inhoudelijk reactie komt heb ik het zelf maar even op gezocht.
Het recht op abortus is een belangrijk vrouwenrecht waaraan wij niet willen tornen.
Omdat de medische mogelijkheden steeds verder toenemen en de kans op levensvatbaarheid van het ongeboren kind ook, vinden wij het te rigoureus om 24 weken als termijn voor alle gevallen te hanteren. In buurlanden zien we een opsplitsing tussen abortussen op medische indicatie (zoals gevaar voor het leven van de moeder of een ernstige handicap bij het kind) en sociale indicatie (een verbroken relatie, financiële problemen, of om andere redenen het kind niet willen). Deze splitsing lijkt ons passend in een tijd van snelle medische vooruitgang. Wij willen graag het maatschappelijke debat hierover voeren. Daarnaast achten wij het van zeer groot belang om meer in te zetten op preventie, via goede informatie en het aanbieden van anticonceptie. Bij vrouwen die herhaaldelijk voor een abortus komen (35 procent heeft eerder een zwangerschapsafbreking ondergaan) moet een extra consult en gratis anticonceptie worden aangeboden.
Ik snap niet waarom je dit achterlijk zou noemen, maar goed.
Achterlijk plan inderdaad. Zijn er nog JA-knikkers die hier iets nuttigs over kunnen zeggen? Waar die stad moet komen, bijvoorbeeld?quote:Op maandag 18 januari 2021 11:22 schreef Hanca het volgende:
Ze gaan dus een stad bouwen. Waar dat moet weten ze nog niet. Als je het niet in de randstad doet wil niemand er wonen, maar in de randstad is geen plek. Waarom zetten sommige partijen zulke onzin die zelfs een basisschoolleerling onderuit kan halen in hun programma?
https://nos.nl/artikel/23(...)ie-over-abortus.html
Maar wel de barricade op dat de lockdown "onze vrijheden" beperkt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het beperkt de vrouwenrechten.
Maar goed dat is natuurlijk niet verbazingwekkend bij een club op deze plek in het politieke spectrum. Partijen als FvD, Ja21 en PVV hebben het gewoon niet zo op rechten voor bijvoorbeeld vrouwen, homo’s of mensen met een kleurtje.
Niks nieuws en precies wat de doelgroep aanspreekt.
Helaas doen mainstream partijen daaraan mee, zowel in woord als beleid... (het wordt alleen iets anders verpakt).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar goed dat is natuurlijk niet verbazingwekkend bij een club op deze plek in het politieke spectrum. Partijen als FvD, Ja21 en PVV hebben het gewoon niet zo op rechten voor bijvoorbeeld vrouwen, homo’s of mensen met een kleurtje.
Niks nieuws en precies wat de doelgroep aanspreekt.
Ach, dat is toch niet eens zo spannend? In Flevoland kan je nog wel tien Almere 2.0’s kwijt. Desnoods polder je een stuk Markermeer in.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Achterlijk plan inderdaad. Zijn er nog JA-knikkers die hier iets nuttigs over kunnen zeggen? Waar die stad moet komen, bijvoorbeeld?
Dus? Wetgeving an sich beperkt vrouwenrechten. Dat is nou eenmaal inherent aan wetgeving.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Flevoland heeft nog plek zatquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Achterlijk plan inderdaad. Zijn er nog JA-knikkers die hier iets nuttigs over kunnen zeggen? Waar die stad moet komen, bijvoorbeeld?
Volgens mij is heel Flevoland nu bebouwd, boerenland of beschermd natuurgebied, er is geen lege ruimte. Wil je de boeren gedwongen uitkopen of het beschermde natuurgebied slopen (wat bijna niet kan met Natura 2000 gebieden, aangezien de bescherming Europees is)?quote:
Ja, sorry ik heb wel respect voor de opgebouwde rechten van bijvoorbeeld vrouwen, homo’s of mensen met een afwijkende huidskleur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:14 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dus? Wetgeving an sich beperkt vrouwenrechten. Dat is nou eenmaal inherent aan wetgeving.
Wetgeving voor vrouwen dan maar in zijn geheel afschaffen?
Omdat 99% van de abortussen voor de 12e week plaatsvinden. De rest zijn voor 99% medische noodgevallen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:53 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Aangezien niemand met een inhoudelijk reactie komt heb ik het zelf maar even op gezocht.
Het recht op abortus is een belangrijk vrouwenrecht waaraan wij niet willen tornen.
Omdat de medische mogelijkheden steeds verder toenemen en de kans op levensvatbaarheid van het ongeboren kind ook, vinden wij het te rigoureus om 24 weken als termijn voor alle gevallen te hanteren. In buurlanden zien we een opsplitsing tussen abortussen op medische indicatie (zoals gevaar voor het leven van de moeder of een ernstige handicap bij het kind) en sociale indicatie (een verbroken relatie, financiële problemen, of om andere redenen het kind niet willen). Deze splitsing lijkt ons passend in een tijd van snelle medische vooruitgang. Wij willen graag het maatschappelijke debat hierover voeren. Daarnaast achten wij het van zeer groot belang om meer in te zetten op preventie, via goede informatie en het aanbieden van anticonceptie. Bij vrouwen die herhaaldelijk voor een abortus komen (35 procent heeft eerder een zwangerschapsafbreking ondergaan) moet een extra consult en gratis anticonceptie worden aangeboden.
Stating the obvious hier. Geef nou maar eens een fatsoenlijk argument waarom een discussie voeren over de 24 weken grens en of het tot aan de 24e week mogelijk moet zijn zonder medisch indicatie achterlijk is?quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, sorry ik heb wel respect voor de opgebouwde rechten van bijvoorbeeld vrouwen, homo’s of mensen met een afwijkende huidskleur.
Bron? Want dan zou het indd achterlijk zijn om te benoemen in je verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 20 januari 2021 08:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat 99% van de abortussen voor de 12e week plaatsvinden. De rest zijn voor 99% medische noodgevallen.
Dus de partij liegt dat er een probleem is om vervolgens te pleiten voor de huidige situatie.
Ik zou hier wel een bron van willen zienquote:Op woensdag 20 januari 2021 08:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat 99% van de abortussen voor de 12e week plaatsvinden. De rest zijn voor 99% medische noodgevallen.
Dus de partij liegt dat er een probleem is om vervolgens te pleiten voor de huidige situatie.
Het is imo principieel niet aan een politieke partij om iets te vinden wat er in de buik van een vrouw gebeurd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:53 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
De termijn voor een abortus toch wel? Of ben jij voor abortussen in de 41e week?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:29 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is imo principieel niet aan een politieke partij om iets te vinden wat er in de buik van een vrouw gebeurd.
Ok, ik heb gelogen, de cijfers liggen heel anders.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:22 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Bron? Want dan zou het indd achterlijk zijn om te benoemen in je verkiezingsprogramma.
De rest van de site is ook zeer informatief.quote:3. Meer dan de helft van het aantal zwangerschapsafbrekingen vindt plaats in de eerste 7 weken
Ondanks het feit dat abortus in Nederland tot 22 weken mogelijk is, nemen veel vrouwen in een vroeg stadium van de zwangerschap al een besluit. Ruim de helft, 55% van alle zwangerschapsafbrekingen vindt plaats in de eerste zeven weken van de zwangerschap. 18% van het aantal zwangerschapsafbrekingen vindt plaats na 13 weken zwangerschap (Inspectie Gezondheid & Jeugd, 2019). Dit wordt mede veroorzaakt door technologische ontwikkelingen in de prenatale diagnostiek. Hierdoor zijn lichamelijke afwijkingen eerder zichtbaar bij de foetus en kan de zwangerschap op medische gronden tot 22-24 weken worden afgebroken.
Die kinderen overleven het niet uit zichzelf. Ze liggen weken in een couveuse en hebben vaak last van afwijkingen. Er word dus ernstig ingegrepen in "de natuur" om deze foetussen te laten overleven. Als je dat goed keurt dan zie ik niet in waarom je niet in mag grijpen in de natuur om een zwangerschap te beëindigen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
De termijn voor een abortus toch wel? Of ben jij voor abortussen in de 41e week?
Ik begrijp nu uit reacties dat het al geen probleem is (al zou ik daar graag bronnen bij zien), maar ik heb die 24 weken ook altijd heel ruim gevonden. 24 weken is namelijk al ruim over de grens waar geboren kinderen het vaak genoeg gewoon overleven. De grens naar beneden schuiven lijkt mij heel erg logisch en is niet direct een aanval op het recht op abortus.
Dus we hebben het over een maatschappelijk probleem van 300 gevallen.quote:In 2006 besloten nog 183 vrouwen tot een abortus in het ziekenhuis in de 20ste week van de zwangerschap of later. In 2007 waren dat er 227 en in 2010 317. Van de late abortussen werden er dat jaar 91 uitgevoerd in de 23ste week van de zwangerschap.
Het zal wel met de geldschieters te maken hebben:quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nog een leuke bron:
https://www.medischcontac(...)n-stijgt-gestaag.htm
[..]
Dus we hebben het over een maatschappelijk probleem van 300 gevallen.![]()
Joost is wel de lijsttrekker, maar Annabel is slechts lijstduwer. Nicki Pouw-Verweij, de arts die bij FvD zat en nog in de eerste kamer zit, staat op 2. Ben wel benieuwd wie er dan in de eerste kamer komt.quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een zetel voor zowel Joost als Annabel in de laatste 1-Vandaag peiling.
Helemaal prima
Niks prima aan, deze extreem-conservatieve en extreem-rechtse club vol met Trump fanaten ("morele winnaar"). Een partij voor de top 1% en Harry Mens, dat is zeker.quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal prima
Nee joh, dit is net als PVV en FvD gewoon voor de onrendabele extreemrechtse types. Of je moet de onderste 1% bedoelen....quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niks prima aan, deze extreem-conservatieve en extreem-rechtse club vol met Trump fanaten ("morele winnaar"). Een partij voor de top 1% en Harry Mens, dat is zeker.
Als ik de 3 Europarlementariërs eruit filter is dit de volgorde van opvolging:quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Joost is wel de lijsttrekker, maar Annabel is slechts lijstduwer. Nicki Pouw-Verweij, de arts die bij FvD zat en nog in de eerste kamer zit, staat op 2. Ben wel benieuwd wie er dan in de eerste kamer komt.
Extreem conservatief en extreemrechts nog wel, toe maar.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niks prima aan, deze extreem-conservatieve en extreem-rechtse club vol met Trump fanaten ("morele winnaar"). Een partij voor de top 1% en Harry Mens, dat is zeker.
Extreem conservatief zal inderdaad wel meevallen. Verder sluit het inhoudelijk natuurlijk gewoon prima aan op hun extreemrechtse moederpartij. Alleen het antisemitisme is wat minder expliciet.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:54 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Extreem conservatief en extreemrechts nog wel, toe maar.
Ze beginnen er al mee om allerlei zaken als abortus, drugs e.d. op de helling te zetten. Ook zal dan Nederland de meest repressieve strafstaat van het Westen worden, met de allerzwaarste straffen en oneindige schendingen van privacy (en misschien ook wel geprivatiseerde gevangenissen, waar Eerdmans net als de VVD van een paar jaar terug wat voor voelde; een private gevangenis-industrie).quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Extreem conservatief zal inderdaad wel meevallen.
Nu ook terug te vinden voor het eerst in de Peilingwijzer, wel heel onzeker, want deze gaan uit van 0 tot 2 zetel(s).quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal prima
Maar als er volgens de peilingen geen animo is voor Volt deze verkiezingen dan heeft het toch geen nut om ze weer te geven? Ja21 krijgt in vrijwel elke peiling (De Hond, Ipsos etc.) 1,2 of 3 zetels. Dan heeft het in mijn opinie wel nut om ze te vermelden.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:02 schreef VoMy het volgende:
Waarom wordt deze partij überhaupt weergegeven in de peilingen? Volt staat er bijvoorbeeld toch ook niet tussen? Die hebben tenminste nog eens 2% van de stemmen gehaald.
Toppunt van hysterie was natuurlijk de grote roerganger zelfquote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:19 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat valt nogal mee. Of je moet de VVD als te rechts zien natuurlijk. En ten tweede is hysterie voor mij niet gelinkt aan een van de twee geslachten. Dus met misogynie heeft dat vrij weinig te maken.
Verkeerde topicquote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Toppunt van hysterie was natuurlijk de grote roerganger zelf
STOP THE COUNT!
STOP THE STEAL!
RIGGED ELECTION!
RINO!
Etc etc.
Volgens mij hangt dat ook deels af of je de keuze hebt in het panel, je kunt ook niet aangeven te stemmen op Jezus Red bijvoorbeeld. Bovendien, ook toen ze dus 2,zoveel% haalden in het EP werden ze bij peil.nl van de immer slechtpeilende Maurice de Hond niet weergegeven als partij, maar ergens weggemoffeld onder 'overig'.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Maar als er volgens de peilingen geen animo is voor Volt deze verkiezingen dan heeft het toch geen nut om ze weer te geven? Ja21 krijgt in vrijwel elke peiling (De Hond, Ipsos etc.) 1,2 of 3 zetels. Dan heeft het in mijn opinie wel nut om ze te vermelden.
Peil.nl neem ik ook niet serieus.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:24 schreef VoMy het volgende:
Volg
[..]
Volgens mij hangt dat ook deels af of je de keuze hebt in het panel, je kunt ook niet aangeven te stemmen op Jezus Red bijvoorbeeld. Bovendien, ook toen ze dus 2,zoveel% haalden in het EP werden ze bij peil.nl van de immer slechtpeilende Maurice de Hond niet weergegeven als partij, maar ergens weggemoffeld onder 'overig'.
https://www.kieskompas.nl/nl/tk21/quote:Welke partijen worden opgenomen in het Kieskompas?
Het Kieskompas betrekt steeds alle partijen bij het proces van het Kieskompas. Voor de Tweede Kamerverkiezingen nodigen wij politieke partijen uit die (1) bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen een zetel behaald hebben; en/of (2) vanaf november 2020 minimaal twee keer één zetel peilen in de Peilingwijzer van Prof. Tom Louwerse. Hierbij gaan wij uit van de bovengrens in de foutenmarge in de peiling. Dat betekent dat wanneer een partij volgens de peiling 0 tot 1 zetel peilt, Kieskompas in dat geval uitgaat van één zetel.
Ik vul die van eenvandaag altijd in en daar staan naast JA21 ook opties als Bij1, CodeOranje en nog een aantal bekendere partijen zonder zetel. Of Volt daar tussen staat durf ik je zo niet te zeggen. Maar blijkbaar haalt alleen deze partij genoeg stemmen voor zetels.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij hangt dat ook deels af of je de keuze hebt in het panel, je kunt ook niet aangeven te stemmen op Jezus Red bijvoorbeeld. Bovendien, ook toen ze dus 2,zoveel% haalden in het EP werden ze bij peil.nl van de immer slechtpeilende Maurice de Hond niet weergegeven als partij, maar ergens weggemoffeld onder 'overig'.
Eerdmans bij hoeveel politieke partijen heeft hij al gezeten? Hij staat vrolijk eerst bij Baudet op de bühne en 2 weken later steekt hij Baudet een mes in de rug. Dan ben je een Judas. Loopt hij over naar Trol Naninga Judas nummer 2quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:15 schreef Smegma. het volgende:
JA21 lijkt mij niets toe te voegen aan het politieke bestel. In het partijprogramma kunnen we de echo van FvD waarnemen. "Een FvD, maar dan genuanceerd" lijkt mij geen goede basis voor een partij. De echte reden is dat Eerdmans een baantje nodig heeft en opportunisten mee willen op zijn bagagedrager.
Het was allemaal weinig fraai. JA21 hoeft van mij niet zo nodig een zetel te krijgen. Telegraaf en RTL (Jinek) werken echter graag mee aan de ambities van JA21.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 09:52 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Eerdmans bij hoeveel politieke partijen heeft hij al gezeten? Hij staat vrolijk eerst bij Baudet op de bühne en 2 weken later steekt hij Baudet een mes in de rug. Dan ben je een Judas. Loopt hij over naar Trol Naninga Judas nummer 2
https://www.maurice.nl/pe(...)n-rond-de-avondklok/quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:02 schreef VoMy het volgende:
Waarom wordt deze partij überhaupt weergegeven in de peilingen? Volt staat er bijvoorbeeld toch ook niet tussen? Die hebben tenminste nog eens 2% van de stemmen gehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |