Ze konden niet anders.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik deze beslissing wel prima vind. Ook wel een bijzonder besluit eigenlijk.
Tegen die tijd zit de Don Ceder uit dit artikel in de kamer: https://nos.nl/artikel/23(...)oeslagenaffaire.htmlquote:Op dinsdag 22 december 2020 22:33 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Over vier maanden is het 22 april, vijf weken na de verkiezingen. Ik heb niet het idee dat er dan al een nieuw kabinet is geïnstalleerd. In de twee maanden erna ook niet, tenzij de coalitie in vrijwel ongewijzigde vorm verder zou kunnen. Dus de trojka Hoekstra-Vijlbrief-Van Huffelen zit er dan nog, tenzij een motie van wantrouwen wordt aangenomen of er een einde aan hun leven komt.
Het bedrag lijkt te laag, dat vind ik eigenlijk wel weer onverstandig en ongepast. Waarom niet een ruim gebaar?quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik deze beslissing wel prima vind. Ook wel een bijzonder besluit eigenlijk.
Het geeft in ieder geval even wat ruimte aan degenen die een hoger bedrag terug moeten krijgen. Daar kan dan weer even de nodige tijd voor worden genomen.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bedrag lijkt te laag, dat vind ik eigenlijk wel weer onverstandig en ongepast. Waarom niet een ruim gebaar?
Eerst komt er nog een debat maar er is een kans dat de grootste verontwaardiging dan door de tijd afgekocht is. Ik hoop dat Omtzigt en Leijten scherp blijven. Het is op zoveel vlakken schandalig wat er gebeurd is en niet alleen richting de ouders, ook richting de rechtsstaat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 22:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat is aan het volgende kabinet want deze uitbetaling kan pas over 4 maanden![]()
![]()
Zo ontlopen ze moeilijke vragen en verantwoordelijkheid![]()
Omtzigt en Leijten moeten inderdaad scherp blijven, want daarmee voorkomen we de dooddoeners, die ik niet wil horen! Dat zijn de volgende:quote:Op woensdag 23 december 2020 09:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eerst komt er nog een debat maar er is een kans dat de grootste verontwaardiging dan door de tijd afgekocht is. Ik hoop dat Omtzigt en Leijten scherp blijven. Het is op zoveel vlakken schandalig wat er gebeurd is en niet alleen richting de ouders, ook richting de rechtsstaat.
Dat lijkt me nou juist het allerbelangrijkste wat ze uit dit rapport moeten doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je vergeet nog
Lessen trekken voor de toekomst
En dat is nou het enige wat ze zeker niet gaan doen, ze zijn betrapt en ze gaan er alleen maar voor zorgen dat ze niet nog een keer betrapt worden om tequote:Op woensdag 23 december 2020 12:25 schreef Hanca het volgende:
Dat lijkt me nou juist het allerbelangrijkste wat ze uit dit rapport moeten doen.
Een beroepsverbod en celstraffen voor alle ambtenaren, alle kamerleden? Of ga jij weer eens vol op de "ik wil 1 poppetje de schuld geven" tour?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En dat is nou het enige wat ze zeker niet gaan doen, ze zijn betrapt en ze gaan er alleen maar voor zorgen dat ze niet nog een keer betrapt worden om te![]()
Hun werkhouding en doelstelling blijft precies hetzelfde
Daarom is er een beroepsverbod nodig in combinatie met forse celstraffen
Nieuwe bezems vegen goed schoon
Dan is de rechtsstaat weer eens ongekend geschonden en zijn er geen lessen getrokken voor de toekomstquote:Op woensdag 23 december 2020 12:43 schreef Hanca het volgende:
Nee, er komt ook geen 'beroepsverbod' of celstraf voor Asscher en Wiebes.
Maar dat doen ze niet zolang er geen koppen gaan rollen. Zolang er niemand aftreedt. Zolang er niemand daadwerkelijk verantwoordelijk gehouden wordt, en daar negatieve gevolgen van ondervindt.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou juist het allerbelangrijkste wat ze uit dit rapport moeten doen.
Klopt als een bus, alleen die volgende kwesties zijn er al in zeer ruime mate na 10 jaar rutte doctrine, ze zitten alleen nog in de snelkookpan onder hoge drukquote:Op woensdag 23 december 2020 12:57 schreef probeer het volgende:
..Zolang zij niet aangezet worden om het systeem van verbergen en liegen op te moeten geven, wat ze zelf opgebouwd hebben, zal er niets veranderen en is het wachten op de volgende kwestie.
Precies en dus moet je een voorbeeld stellen en daders keihard straffen zodat hun opvolgers een signaal krijgen dat het echt anders moetquote:Op woensdag 23 december 2020 13:09 schreef Chia het volgende:
Koppen laten rollen gaat toch ook niet helpen als elke opvolger zich aan precies dezelfde praktijken schuldig maakt?
En het is ook gewoon zo dat er niet 1 persoon de schuld heeft. Had Asscher en Wiebes door 2 anderen vervangen, dan was er waarschijnlijk exact hetzelfde gebeurd. Het probleem ligt ook niet op 1 plek. Zowel bij de Kamer, de ministeries als de belastingdienst ging het mis. Poppetjes aanvallen en vervangen lost het niet echt op.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:09 schreef Chia het volgende:
Koppen laten rollen gaat toch ook niet helpen als elke opvolger zich aan precies dezelfde praktijken schuldig maakt?
Nou, ik mag hopen dat 'straffen' nog wel enige afschrikkende werking heeft.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:09 schreef Chia het volgende:
Begin eens met de bron van het kwaad met zijn bijbehorende doctrinequote:Op woensdag 23 december 2020 13:14 schreef Hanca het volgende:
..Poppetjes aanvallen en vervangen lost het niet echt op.
Ik heb al uitgelegd: die 'doctrine' is iets wat altijd al zo is: opmerkingen, notities e.d. van ambtenaren zijn nooit gedeeld met de kamer, dat moet ook gewoon niet. Ook in de 40 en meer jaren voor Rutte niet. Het is alleen pas een factor sinds men wel gaat wobben op die stukken. Die regel moet gewoon blijven bestaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Begin eens met de bron van het kwaad met zijn bijbehorende doctrinete verwijderen
Gooi hem in het gevang zodat hij geen contact heeft met de buitenwereld
Nee, jij vindt dat dat 'gewoon niet moet'. Dat is iets heel anders. Je hebt dat niet 'uitgelegd'. Je hebt je mening erover gegeven.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd: die 'doctrine' is iets wat altijd al zo is: opmerkingen, notities e.d. van ambtenaren zijn nooit gedeeld met de kamer, dat moet ook gewoon niet. Ook in de 40 en meer jaren voor Rutte niet. Het is alleen pas een factor sinds men wel gaat wobben op die stukken.
Ook de ministers van alle vorige kabinetten vinden dat het niet moet.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, jij vindt dat dat 'gewoon niet moet'. Dat is iets heel anders.
En daar kun je politieke partijen wel om vragen, maar bijvoorbeeld De Telegraaf gaat daar echt niet naar luisteren.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:27 schreef probeer het volgende:
Maar ja .. wanneer zulke notities en opmerkingen inzichtelijk zijn voor controlerende instanties (voornl de TK) dan zal er inderdaad ook aan de andere kant een mentaliteitsverandering omtrent de omgang met dat soort memo's plaats moeten vinden. Zodat niet elke suggestie gebruikt wordt als een stok om te slaan.
Inderdaad, en dat geldt voor alle betrokkenen in dat debat. Ik wil in dat debat drie dingen horen:quote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je vergeet nog
Lessen trekken voor de toekomst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |