abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204409839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 07:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ze zit er sinds 10 januari 2022. Dat is geen paar weken. Dat is 13 weken. Je intentie is duidelijk en dit zal je net zoals de kamerleden van de coalitie vast wel een paar jaar weten te rekken dat er weer ‘verantwoording’ moet worden afgelegd.
13 weken, dat is een paar weken inderdaad.

Jij hebt de rare intentie om elke nieuwe bewindspersoon zo snel mogelijk te willen ontslaan. Als iets de snelheid of het bestuur van het land niet gaat bevorderen is dat het wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 12 april 2022 @ 07:22:52 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204409849
In dit geval zie ik trouwens ook niet wat het toevoegt om opnieuw een bewindspersoon te ontslaan. Ten eerste moeten we toch maar een keer iemand de gelegenheid geven om ook eens wat op te lossen, en ten tweede zit het echte probleem ergens anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204409857
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 07:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
13 weken, dat is een paar weken inderdaad.

Jij hebt de rare intentie om elke nieuwe bewindspersoon zo snel mogelijk te willen ontslaan. Als iets de snelheid of het bestuur van het land niet gaat bevorderen is dat het wel.
Ter verantwoording op het matje roepen is niet per definitie ontslaan hè. Jij hebt de rare intentie om dit schandaal zo veel mogelijk te downplayen en verantwoordelijken zo lang mogelijk de hand boven het hoofd te houden. Vorig jaar kraaide je al victory over dit schandaal, dat alle slachtoffers reeds gecompenseerd waren, en zie wat de status van het schandaal nu is, maand na maand vallen er nieuwe lijken uit de kast die dit en het vorige kabinet met al hun inzet dicht trachten te houden. Welke waarheid is hiermee gediend?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2022 07:26:51 ]
pi_204409867
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 07:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ter verantwoording op het matje roepen is niet per definitie ontslaan hè. Jij hebt de rare intentie om dit schandaal zo veel mogelijk te downplayen en verantwoordelijken zo lang mogelijk de hand boven het hoofd te houden. Vorig jaar kraaide je al victory over dit schandaal, dat alle slachtoffers reeds gecompenseerd waren, en zie wat de status van het schandaal nu is, maand na maand vallen er nieuwe lijken uit de kast die dit en het vorige kabinet met al hun inzet dicht trachten te houden. Welke waarheid is hiermee gediend?
Ik heb nooit gezegd dat alle slachtoffers gecompenseerd zijn, totale onzin.

En deze post wijst wel op ontslaan:
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Heeft dat überhaupt nog zin? Ze mogen toch alles flikken van VVD, D66, CDA en CU. Tenzij er van die partijen een paar kamerleden hun geweten laten spreken zijn we hier gewoon nog zo’n 3 jaar mee opgescheept.
De coalitie gaat echt niet voor een debat hierover liggen, ze hebben niet voor niets een staatssecretaris speciaal voor dit onderwerp.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204409868
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er staat iets in de grondwet over hoe je die mag samenstellen.
Nee hoor.
pi_204410300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 07:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb nooit gezegd dat alle slachtoffers gecompenseerd zijn, totale onzin.

De strekking van je verhaal toen was dat alles koek en ei was, er was geen reden tot klagen en klagers moesten maar hun snavel houden. Net zoals nu dus, downplayen.

En ja een debatje voor de vorm willen de coalitiepartijen wel. Die zijn dol op toneelstukjes. En net zoals bij een toneelstuk is de uitkomst vooraf al bekend. Ongeacht wat er naar boven komt tijdens het debat ongeacht wat de verantwoordelijke gedaan of juist niet gedaan heeft, die mag blijven zitten en gewoon op oude voet verder gaan.
pi_204410613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 07:22 schreef Janneke141 het volgende:
In dit geval zie ik trouwens ook niet wat het toevoegt om opnieuw een bewindspersoon te ontslaan. Ten eerste moeten we toch maar een keer iemand de gelegenheid geven om ook eens wat op te lossen, en ten tweede zit het echte probleem ergens anders.
De bedoeling is dat ze het echte probleem ook oplost
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204410660
Ja, ho maar weer met op de man spelen. Ga gewoon inhoudelijk op de materie in aub
pi_204410676
Belastingdienst verzweeg discriminerende criteria
https://www.trouw.nl/binn(...)e-criteria~b62758d9/

Goh, zal ook eens niet. BD en financiën wisten het maar zeiden niets bij Kamervragen. Nóg maar een keer beterschap en openheid beloven dan. Wellicht werkt het deze keer wel.

:')
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 april 2022 @ 09:44:07 #110
346939 Janneke141
pi_204410684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De bedoeling is dat ze het echte probleem ook oplost
Mee eens, maar dat zie ik in de huidige verhoudingen al helemaal niet gebeuren. VVD, CDA en D66 hebben al helemaal geen belang bij het opblazen van het kabinet, alleen CU is wat moeilijker in te schatten maar is niet bepaald een opportunistische partij. Het Kabinet-Rutte is al eens gevallen op een schandaal en Rutte zelf heeft al een aprildebat achter de rug waarin hij viel en doodleuk weer opstond, dus hier verandert ben ik bang niets meer aan. Alle grote woorden over een nieuwe bestuurscultuur zijn niets waard.

Gewoon wachten op nieuwe verkiezingen en hopen dat je in de tussentijd zelf niet het slachtoffer wordt van een toeslagen-achtig schandaal. Veel anders zit er niet op.
pi_204410689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hou vooral jezelf voor het lapje. Je intentie mbt het toeslagenschandaal is duidelijk; downplayen, downplayen en verantwoordelijke bewindspersonen en hoge ambtenaren de hand boven het hoofd houden.
Totale onzin. Ik noem elke post dat het verschrikkelijk is. Een schande. Ik ken zelf meerdere slachtoffers. Het is een totale schande en een absolute verschrikking dat dit is gebeurd, dat dit in Nederland heeft kunnen gebeuren. Ik was 1 van de eersten die het hier institutioneel racisme noemde.

Het enige waar ik niet in mee ga is dat alleen bewindspersonen hier verantwoordelijkheid voor hebben, dat ligt net zo goed in de door de ombudsman van te voren gewaarschuwde Tweede Kamer. Ik wil dan ook dat er wat wordt gedaan met het Venetië-rapport. En ik ga niet mee in het frame dat mensen als Asscher en Wiebes dit gewild hebben. Echt niet, ook zij vinden dit verschrikkelijk.

En ik ga niet mee in de gedachte dat steeds het bovenste poppetje veranderen uiteindelijk helpt. De verantwoordelijke bewindspersonen zijn al weg. Steeds weer nieuwe bestuurders slachtofferen helpt echt niet.

Maar goed, genoeg over mij, blijkbaar vinden jij en @Janneke141 hier mensen die hier posten persoonlijk aanvallen heel erg belangrijk. Ik vind het belangrijker dat deze ellende zo snel mogelijk ten einde komt. En nu weer een bewindspersoon naar huis sturen gaat daar niet bij helpen.
pi_204410715
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Totale onzin. Ik noem elk rapport dat het verschrikkelijk is. Een schande. Ik ken zelf meerdere slachtoffers. Het is een totale schande en een absolute verschrikking dat dit is gebeurd, dat dit in Nederland heeft kunnen gebeuren. Ik was 1 van de eersten die het hier institutioneel racisme noemde.

Het enige waar ik niet in mee ga is dat alleen bewindspersonen hier verantwoordelijkheid voor hebben, dat ligt net zo goed in de door de ombudsman van te voren gewaarschuwde Tweede Kamer. En ik ga niet mee in het frame dat mensen als Asscher en Wiebes dit gewild hebben. Echt niet, ook zij vinden dit verschrikkelijk.

En ik ga niet mee in de gedachte dat steeds het bovenste poppetje veranderen uiteindelijk helpt. De verantwoordelijke bewindspersonen zijn al weg. Steeds weer nieuwe bestuurders slachtofferen helpt echt niet.

Maar goed, genoeg over mij, blijkbaar vinden jij en @:Janneke141 hier mensen die hier posten persoonlijk aanvallen heel erg belangrijk. Ik vind het belangrijker dat deze ellende zo snel mogelijk ten einde komt. En nu weer een bewindspersoon naar huis sturen gaat daar niet bij helpen.
Klopt. Top van de BD en betreffende ministeries dient ook flink gesaneerd te worden.

Zolang types als Uijlenbroek niet verdwijnen, gaat dit gewoon door.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204410724
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Totale onzin. Ik noem elk rapport dat het verschrikkelijk is. Een schande. Ik ken zelf meerdere slachtoffers. Het is een totale schande en een absolute verschrikking dat dit is gebeurd, dat dit in Nederland heeft kunnen gebeuren. Ik was 1 van de eersten die het hier institutioneel racisme noemde.

Het enige waar ik niet in mee ga is dat alleen bewindspersonen hier verantwoordelijkheid voor hebben, dat ligt net zo goed in de door de ombudsman van te voren gewaarschuwde Tweede Kamer. Ik wil dan ook dat er wat wordt gedaan met het Venetië-rapport. En ik ga niet mee in het frame dat mensen als Asscher en Wiebes dit gewild hebben. Echt niet, ook zij vinden dit verschrikkelijk.

Maar goed, genoeg over mij, blijkbaar vinden jij en @:Janneke141 hier mensen die hier posten persoonlijk aanvallen heel erg belangrijk. Ik vind het belangrijker dat deze ellende zo snel mogelijk ten einde komt. En nu weer een bewindspersoon naar huis sturen gaat daar niet bij helpen.
De persoon bovenaan moet zorgen dat het echte probleem wordt opgelost en niemand anders. Diet zij dat niet dan moet ze worden vervangen.
Ja meer mensen hebben schuld en om die te straffen is de staatssecretaris voor.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:05:41 #114
346939 Janneke141
pi_204410851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt. Top van de BD en betreffende ministeries dient ook flink gesaneerd te worden.

Zolang types als Uijlenbroek niet verdwijnen, gaat dit gewoon door.
De rot zit diep, dat heb je niet zomaar gekeerd.

En dan zit je ook nog eens met het concept van die Algemene Bestuursdienst waarin het cultuurgoed van de Rutte-kabinetten ook diep verankerd zit. Kun je er wel eentje uitgooien, maar wat ervoor terugkomt is van hetzelfde laken een pak.

Weet je, verandering kost tijd maar verandering in gang zetten kan heel snel - als er de bereidheid is om wat te gaan veranderen. En daar maak ik me zorgen over, want die bereidheid zie ik eigenlijk nergens. Het draait om PR (voor zowel coalitie als oppositie overigens) en veel minder over daadwerkelijke oplossingen.
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:06:12 #115
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_204410858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De persoon bovenaan moet zorgen dat het echte probleem wordt opgelost en niemand anders. Diet zij dat niet dan moet ze worden vervangen.
Ja meer mensen hebben schuld en om die te straffen is de staatssecretaris voor.
De toeslagenaffaire is in de grond het gevolg van politiek wensdenken. Zolang men dat niet wenst te erkennen zullen de nieuwe toeslagenschandalen blijven komen. Dan is het makkelijk en wellicht emotioneel bevredigend om één persoon te kruisigen, maar tot verlossing heeft dat nog nooit geleid.
Never explain, never apologize.
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:13:45 #116
346939 Janneke141
pi_204410930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:06 schreef Lurf het volgende:

[..]
De toeslagenaffaire is in de grond het gevolg van politiek wensdenken. Zolang men dat niet wenst te erkennen zullen de nieuwe toeslagenschandalen blijven komen. Dan is het makkelijk en wellicht emotioneel bevredigend om één persoon te kruisigen, maar tot verlossing heeft dat nog nooit geleid.
Je moet hierin wel twee zaken onderscheiden wat mij betreft.

Het kruisigen van een bestuurder vanwege falend beleid heeft inderdaad nog nooit ergens toe geleid (nou ja, wat dictators uitgezonderd misschien). Dat is ook niet het punt - dan is het juist de taak van een minister om zaken te herstellen en te werken aan verbetering.

Maar op het moment dat een minister de Kamer of de pers doelbewust vals voorlicht over de ontstane situatie, dan is de geloofwaardigheid van de persoon in kwestie in het geding. Niet dat het beleidsmatig dan veel helpt om diegene weg te sturen, maar hem of haar op zijn post laten is ook niet echt te verkopen. En vrijwel alle gesneuvelde bewindspersonen deden dat vanwege de informatieverstrekking en niet vanwege het beleid.

Vergelijk het maar met De Jonge. Die mondkapjesdeal was niet handig, dus aan de minister (de huidige dus) om de richtlijnen en procedures aan te passen zodat een dergelijke situatie in de toekomst niet meer ontstaat. Daar hoort geen MvW bij. Maar bij wat er daarna gebeurt, namelijk het over langere tijd achterhouden van relevante informatie voor de volksvertegenwoordiging, is een vertrouwenskwestie. En De Jonge is alleen maar gered omdat de coalitiepartijen niet bereid waren om hem te laten vallen, maar als geheel doet dat wat met het vertrouwen in het kabinet en ook in de politiek als geheel. Dus ook voor de beeldvorming is het soms wel goed als er iemand het veld ruimt.

Dat gezegd hebbende, op het toeslagendossier zijn inmiddels zoveel mensen gesneuveld dat dat wel eens klaar mag zijn, daar moet nu echt herstelwerk gebeuren. En voorlopig hebben de huidige personen aldaar nog niet overduidelijk de boel belazerd, dus laat ze vooral aan het werk gaan en blijven.
pi_204410950
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:06 schreef Lurf het volgende:

[..]
En dat is dan de taak van die ene persoon als dit klopt wat je zegt.
pi_204423029
Willen weten waarom je jarenlang ongekend onrecht is aangedaan, waarom je op een van vele zwarte lijsten van de Belastingdienst terecht bent gekomen? Vergeet het maar;

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')