Als Rutte buiten schot blijft valt dat wel mee, een hele hoop van de huidige potentiële VVD stemmers zijn toch vooral Rutte-stemmers.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Dit wordt voor de VVD wel een hele pijnlijke zaak
Hoekstra wordt niet genoemd in de conclusie. Rutte, Asscher, Weekers en Wiebes wel.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als Rutte, Asscher en Hoekstra niet in de gevangenis belanden dan is dit een grote aanval op de rechtstaat![]()
Ja dat is slechts de topje van de ijsberg, er horen er nog veel meer kaalgeplukt in het gevang zonder proces
Ik zou er niet rouwig om zijn, Asscher en zijn coup was voor mij de voornaamste reden om niet meer op de PvdA te stemmen.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Rutte buiten schot blijft valt dat wel mee, een hele hoop van de huidige potentiële VVD stemmers zijn toch vooral Rutte-stemmers.
Het kan voor de PvdA wel eens erger worden. Er was na het verbond tussen PvdA en GL al weinig reden meer om PvdA boven GL te kiezen. De hoofdreden was nog het aantal ervaren bestuurders, degelijke kwaliteit. Maar als Asscher nu op het hakblok komt, zijn ze dat ook kwijt.
Ik heb ook weinig tot niks met Asscher (itt Samson), maar een PvdA die nu nog kleiner wordt dan nu zou ik wel heel pijnlijk vinden.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou er niet rouwig om zijn, Asscher en zijn coup was voor mij de voornaamste reden om niet meer op de PvdA te stemmen.
Ja, absoluut, hoewel het wel uitmaakt waar die stemmen dan heen gaan, tenslotte is er een links motorblok nuquote:Op donderdag 17 december 2020 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig tot niks met Asscher (itt Samson), maar een PvdA die nu nog kleiner wordt dan nu zou ik wel heel pijnlijk vinden.
Asscher kan hier als persoon inderdaad wel wat deuken oplopen maar wat denk ik meer schadelijk is dat is dat de visie achter dit beleid meer aan de VVD kleeft. Het hele "keihard aanpakken!" en "zero tolerance!" idee is toch iets waar je meteen aan VVD-retoriek denkt. Dus dat zou zich wel eens tegen hen kunnen keren.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Rutte buiten schot blijft valt dat wel mee, een hele hoop van de huidige potentiële VVD stemmers zijn toch vooral Rutte-stemmers.
Het kan voor de PvdA wel eens erger worden. Er was na het verbond tussen PvdA en GL al weinig reden meer om PvdA boven GL te kiezen. De hoofdreden was nog het aantal ervaren bestuurders, degelijke kwaliteit. Maar als Asscher nu op het hakblok komt, zijn ze dat ook kwijt.
Ik denk niet dat GL dat motorblok echt vast gaat houden als PvdA naar 5 of 6 zetels gaat, bijvoorbeeld. Zeker als GL die zetels dan absorbeerd en naar 25 zetels gaat. Want dan heeft de PvdA heel weinig toegevoegde waarde. Ze moeten wel redelijk gelijkwaardig blijven.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, absoluut, hoewel het wel uitmaakt waar die stemmen dan heen gaan, tenslotte is er een links motorblok nu
Wiebes zal er toch wel uitvliegen denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn voorspelling, de betrokkenen zeggen sorry, gaan door het stof, maken uitgebreide excuses en blijven zitten waar ze zitten.
Noem mij maar cynisch.
We gaan het zien.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wiebes zal er toch wel uitvliegen denk ik.
Waarom? Dit wanbeleid is wat de PvdA mede-produceert dan wel in stand houdt.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig tot niks met Asscher (itt Samson), maar een PvdA die nu nog kleiner wordt dan nu zou ik wel heel pijnlijk vinden.
Omdat ik het enorm belangrijk vind dat we een goede coalitie democratie hebben met een sterk midden. En bij dat sterke midden is de PvdA gewoon keihard nodig. Zeker als je kijkt hoeveel kwaliteit er wel in die partij rond loopt (Dijksma en Aboutaleb bijvoorbeeld, maar ook zeker tientallen andere mensen).quote:Op donderdag 17 december 2020 20:19 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom? Dit wanbeleid is wat de PvdA mede-produceert dan wel in stand houdt.
Het is alleen jammer dat je daar het links-populistische GroenLinks bij cadeau krijgt.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ik het enorm belangrijk vind dat we een goede coalitie democratie hebben met een sterk midden. En bij dat sterke midden is de PvdA gewoon keihard nodig. Zeker als je kijkt hoeveel kwaliteit er wel in die partij rond loopt (Dijksma en Aboutaleb bijvoorbeeld, maar ook zeker tientallen andere mensen).
Als een soort anker voor het extremistische neoliberalisme van de VVD?quote:Op donderdag 17 december 2020 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ik het enorm belangrijk vind dat we een goede coalitie democratie hebben met een sterk midden. En bij dat sterke midden is de PvdA gewoon keihard nodig. Zeker als je kijkt hoeveel kwaliteit er wel in die partij rond loopt (Dijksma en Aboutaleb bijvoorbeeld, maar ook zeker tientallen andere mensen).
Nee, omdat de middenkabinetten in Nederland er gewoon voor zorgen dat we het heel goed doen, een fijn land hebben en in bijna alle lijstjes top scoren. En voor die middenkabinetten is PvdA gewoon nodig.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Als een soort anker voor het extremistische neoliberalisme van de VVD?
Sp is populistisch. GroenLinks lijkt me meer links-elitair.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
het links-populistische GroenLinks
Dat is er nu wel aardig af, heb ik het idee. Ik denk meer omdat de kiezers er nu genoeg van lijk te hebben dan uit overtuiging bij de VVD maar goed, de koers lijkt wel veranderd.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Als een soort anker voor het extremistische neoliberalisme van de VVD?
Of realistisch.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn voorspelling, de betrokkenen zeggen sorry, gaan door het stof, maken uitgebreide excuses en blijven zitten waar ze zitten.
Noem mij maar cynisch.
Iemand kaalplukken en dan ook nog zonder proces, dat lijkt me een nog grotere aanval op de rechtsstaat dan de betrokkenen vrijuit laten gaan...quote:Op donderdag 17 december 2020 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als Rutte, Asscher en Hoekstra niet in de gevangenis belanden dan is dit een grote aanval op de rechtstaat![]()
Ja dat is slechts de topje van de ijsberg, er horen er nog veel meer kaalgeplukt in het gevang zonder proces
De sociale dan wel solidaire vleugel kan je altijd gebruiken, de progressief-liberale vleugel van de PvdA kan ik missen als kiespijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, omdat de middenkabinetten in Nederland er gewoon voor zorgen dat we het heel goed doen, een fijn land hebben en in bijna alle lijstjes top scoren. En voor die middenkabinetten is PvdA gewoon nodig.
Een voorliefde voor bureaucratie lijkt me wel een pre.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat dat eigenlijk voor psychopaten zijn die bij de belastingdienst werken. Zouden ze dat in hun sollicitatieprocedure eisen?
Ja die heb je er op FOK ook een hoop. Als ergens een regeltje voor is stoppen ze per direct met zelf nadenken.quote:Op donderdag 17 december 2020 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een voorliefde voor bureaucratie lijkt me wel een pre.
Hm, niet mijn ervaring dat het psychopaten zijn, ik denk dat dit een beetje een apart geval is geweest om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat dat eigenlijk voor psychopaten zijn die bij de belastingdienst werken. Zouden ze dat in hun sollicitatieprocedure eisen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |