abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196791354
Als Rutte, Asscher en Hoekstra niet in de gevangenis belanden dan is dit een grote aanval op de rechtstaat :(
Ja dat is slechts de topje van de ijsberg, er horen er nog veel meer kaalgeplukt in het gevang zonder proces :(
pi_196791386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Dit wordt voor de VVD wel een hele pijnlijke zaak
Als Rutte buiten schot blijft valt dat wel mee, een hele hoop van de huidige potentiële VVD stemmers zijn toch vooral Rutte-stemmers.

Het kan voor de PvdA wel eens erger worden. Er was na het verbond tussen PvdA en GL al weinig reden meer om PvdA boven GL te kiezen. De hoofdreden was nog het aantal ervaren bestuurders, degelijke kwaliteit. Maar als Asscher nu op het hakblok komt, zijn ze dat ook kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196791453
quote:
6s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als Rutte, Asscher en Hoekstra niet in de gevangenis belanden dan is dit een grote aanval op de rechtstaat :(
Ja dat is slechts de topje van de ijsberg, er horen er nog veel meer kaalgeplukt in het gevang zonder proces :(
Hoekstra wordt niet genoemd in de conclusie. Rutte, Asscher, Weekers en Wiebes wel.
pi_196791471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als Rutte buiten schot blijft valt dat wel mee, een hele hoop van de huidige potentiële VVD stemmers zijn toch vooral Rutte-stemmers.

Het kan voor de PvdA wel eens erger worden. Er was na het verbond tussen PvdA en GL al weinig reden meer om PvdA boven GL te kiezen. De hoofdreden was nog het aantal ervaren bestuurders, degelijke kwaliteit. Maar als Asscher nu op het hakblok komt, zijn ze dat ook kwijt.
Ik zou er niet rouwig om zijn, Asscher en zijn coup was voor mij de voornaamste reden om niet meer op de PvdA te stemmen.
pi_196791506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou er niet rouwig om zijn, Asscher en zijn coup was voor mij de voornaamste reden om niet meer op de PvdA te stemmen.
Ik heb ook weinig tot niks met Asscher (itt Samson), maar een PvdA die nu nog kleiner wordt dan nu zou ik wel heel pijnlijk vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196791556
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig tot niks met Asscher (itt Samson), maar een PvdA die nu nog kleiner wordt dan nu zou ik wel heel pijnlijk vinden.
Ja, absoluut, hoewel het wel uitmaakt waar die stemmen dan heen gaan, tenslotte is er een links motorblok nu ;)
  donderdag 17 december 2020 @ 20:15:26 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196791603
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Asscher kan hier als persoon inderdaad wel wat deuken oplopen maar wat denk ik meer schadelijk is dat is dat de visie achter dit beleid meer aan de VVD kleeft. Het hele "keihard aanpakken!" en "zero tolerance!" idee is toch iets waar je meteen aan VVD-retoriek denkt. Dus dat zou zich wel eens tegen hen kunnen keren.

De PvdA kan nog zeggen "Wij hebben iets heel stoms gedaan, en dat hebben we bij de vorige verkiezingen al voor onze kiezen gehad. Het spijt ons." Bij de VVD zit het meer in het DNA van de partij.
pi_196791621
Mijn voorspelling, de betrokkenen zeggen sorry, gaan door het stof, maken uitgebreide excuses en blijven zitten waar ze zitten.

Noem mij maar cynisch.
pi_196791636
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, absoluut, hoewel het wel uitmaakt waar die stemmen dan heen gaan, tenslotte is er een links motorblok nu ;)
Ik denk niet dat GL dat motorblok echt vast gaat houden als PvdA naar 5 of 6 zetels gaat, bijvoorbeeld. Zeker als GL die zetels dan absorbeerd en naar 25 zetels gaat. Want dan heeft de PvdA heel weinig toegevoegde waarde. Ze moeten wel redelijk gelijkwaardig blijven.
  donderdag 17 december 2020 @ 20:17:19 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196791662
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn voorspelling, de betrokkenen zeggen sorry, gaan door het stof, maken uitgebreide excuses en blijven zitten waar ze zitten.

Noem mij maar cynisch.
Wiebes zal er toch wel uitvliegen denk ik.
pi_196791698
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wiebes zal er toch wel uitvliegen denk ik.
We gaan het zien.
pi_196791720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom? Dit wanbeleid is wat de PvdA mede-produceert dan wel in stand houdt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196791817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:19 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Waarom? Dit wanbeleid is wat de PvdA mede-produceert dan wel in stand houdt.
Omdat ik het enorm belangrijk vind dat we een goede coalitie democratie hebben met een sterk midden. En bij dat sterke midden is de PvdA gewoon keihard nodig. Zeker als je kijkt hoeveel kwaliteit er wel in die partij rond loopt (Dijksma en Aboutaleb bijvoorbeeld, maar ook zeker tientallen andere mensen).
  donderdag 17 december 2020 @ 20:36:55 #39
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196792131
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat ik het enorm belangrijk vind dat we een goede coalitie democratie hebben met een sterk midden. En bij dat sterke midden is de PvdA gewoon keihard nodig. Zeker als je kijkt hoeveel kwaliteit er wel in die partij rond loopt (Dijksma en Aboutaleb bijvoorbeeld, maar ook zeker tientallen andere mensen).
Het is alleen jammer dat je daar het links-populistische GroenLinks bij cadeau krijgt.
pi_196792209
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als een soort anker voor het extremistische neoliberalisme van de VVD?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196792368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Nee, omdat de middenkabinetten in Nederland er gewoon voor zorgen dat we het heel goed doen, een fijn land hebben en in bijna alle lijstjes top scoren. En voor die middenkabinetten is PvdA gewoon nodig.
  donderdag 17 december 2020 @ 20:55:46 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196792424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
het links-populistische GroenLinks
Sp is populistisch. GroenLinks lijkt me meer links-elitair.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196792506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Dat is er nu wel aardig af, heb ik het idee. Ik denk meer omdat de kiezers er nu genoeg van lijk te hebben dan uit overtuiging bij de VVD maar goed, de koers lijkt wel veranderd.
  donderdag 17 december 2020 @ 22:02:56 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196793997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

Noem mij maar cynisch.
Of realistisch.
Grote kans dat dit gaat gebeuren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196794259
quote:
6s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iemand kaalplukken en dan ook nog zonder proces, dat lijkt me een nog grotere aanval op de rechtsstaat dan de betrokkenen vrijuit laten gaan...

Hoe dan ook: het nivelleringsfeestje van de PvdA leidde onder een staatssecretaris die sinds gisteren burgemeester is van een grote gemeente tot invoeren van een kinderopvangtoeslag voor de lagere inkomens, die vervolgens met de nodige bureaucratie en duizenden mitsen en maren (er werd nog net niet een horoscoop getrokken van de gastouder) leidde tot een gedrocht waarin miljarden werden rondgepompt. De verantwoordelijke ministers in de kabinetten-Rutte stonden erbij en keken ernaar.
Ik zal wel weer ouderwets zijn, maar zijn we dan @#¤&* nogantoe zo geindividualiseerd dat het zo moeilijk is om als vriendendienst een dagdeel per week op elkaars buurkinderen te letten? Gewoon onkosten vergoeden of elkaar helpen met gesloten beurzen, dan heb je dit soort ondingen van toeslagen niet eens nodig!

En al die getroffen ouders verdienen gewoon hun compensatie! Zijn ze nog net zo goed af als al die jaren zonder schulden in de bijstand, maar het is iets.
pi_196794297
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 20:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, omdat de middenkabinetten in Nederland er gewoon voor zorgen dat we het heel goed doen, een fijn land hebben en in bijna alle lijstjes top scoren. En voor die middenkabinetten is PvdA gewoon nodig.
De sociale dan wel solidaire vleugel kan je altijd gebruiken, de progressief-liberale vleugel van de PvdA kan ik missen als kiespijn.
  donderdag 17 december 2020 @ 22:58:44 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196795156
Ik ben wel benieuwd wat dat eigenlijk voor psychopaten zijn die bij de belastingdienst werken. Zouden ze dat in hun sollicitatieprocedure eisen?
  donderdag 17 december 2020 @ 23:01:59 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196795213
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat dat eigenlijk voor psychopaten zijn die bij de belastingdienst werken. Zouden ze dat in hun sollicitatieprocedure eisen?
Een voorliefde voor bureaucratie lijkt me wel een pre.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 17 december 2020 @ 23:03:23 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196795237
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 23:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een voorliefde voor bureaucratie lijkt me wel een pre.
Ja die heb je er op FOK ook een hoop. Als ergens een regeltje voor is stoppen ze per direct met zelf nadenken.
pi_196795253
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Hm, niet mijn ervaring dat het psychopaten zijn, ik denk dat dit een beetje een apart geval is geweest om eerlijk te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')